22-05-2021 11:16:37 | ||
---|---|---|
john2
|
Op donderdag 24 juni Oriënt Express Amsterdam - Venetië. Van Amsterdam via Brussel, Parijs en Verona naar Venetië. Of omgekeerd. Met dure prijzen in een mooie trein met 17 rijtuigen reizen. Via de link informatie. |
10-06-2021 12:58:43 | ||
---|---|---|
john2
|
Op treinposities bijzonderheden, spooragenda, staat de Oriënt Express ook al in. De rit naar Amsterdam en de rit vanaf Amsterdam. |
22-06-2021 11:38:40 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Vermoedelijk gaat deze trein morgen (woensdag 23 juni) naar Haarlem voor een perspresentatie. |
22-06-2021 12:44:05 | ||
---|---|---|
john2
|
De Oriënt Epress zou in Zwitserland 5 uur vertraging hebben opgelopen. Een link van treinposities met meer info. Laatst bewerkt door john2 op 22-06-2021 12:47, reden: Meer tekst er bij gezet. |
22-06-2021 12:52:32 | ||
---|---|---|
john2
|
En link van treinpostities met tijden op 24 juni vanaf vertrek Amsterdam met tijden in België. |
22-06-2021 15:23:06 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Deze wordt momenteel met net geen 5 1/2 uur aangekondigd in Brussel- zuid.
|
22-06-2021 16:59:59 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Iemand heeft op Twitter de dienstregeling naar Haarlem bekend gemaakt. |
22-06-2021 17:09:46 | ||
---|---|---|
bacr
|
Ff niet opgelet, maar welke vervoerder rijdt deze trein in Nederland met welke tractie? |
22-06-2021 17:10:58 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Vervoerder is RXP, tractie is/wordt hoogstwaarschijnlijk een Lineas 186. DDZ in dienst, ik blij! |
22-06-2021 17:25:53 | ||
---|---|---|
tieske05
|
De 186-293 is nu op Haren Zuid (Opstelterrein ten noorden van Schaarbeek) en daarmee de enige Traxx van LNS in omgeving van Brussel, dus dit zou zomaar de tractie kunnen worden. |
22-06-2021 18:23:15 | ||
---|---|---|
mat64Hidde
|
Quote Hoi. Ik ben de gene die de dienstregeling naar Haarlem heeft bekend gemaakt.😜 |
22-06-2021 18:32:50 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat is inderdaad wel verstandig om erbij te vermelden, want voor je het weet rekenen mensen daarop en is men verbolgen als het toch niet zo blijkt te zijn ;) |
22-06-2021 18:37:29 | ||
---|---|---|
JHS2013
|
Quote In Haren-Zuid noch in Haren is een opstelterrein. Bedoel je het LCI Schaarbeek of nog een andere plek? Laatst bewerkt door JHS2013 op 22-06-2021 18:37 |
22-06-2021 20:22:02 1 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Quote Je hebt een hoop werk ingestoken in de mooie poster. |
22-06-2021 21:38:18 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Quote Wat is hier dan? Laatst bewerkt door VIRMm1 op 22-06-2021 21:39 |
22-06-2021 21:53:12 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Dat is Schaarbeek. |
22-06-2021 23:07:26 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Bij Haren boven Schaarbeek dus ? |
22-06-2021 23:16:14 | ||
---|---|---|
JHS2013
|
Al die grote spoorbundels vallen onder Schaarbeek(-Vorming). De goederenbundels langs de westkant zijn inmiddels wel allemaal verdwenen. Het meest noordoostelijke deel is het LCI (stapelplaats) van Infrabel. De rest is vnl ten dienste van de NMBS. |
22-06-2021 23:24:49 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Zojuist is ie gearriveerd Rsd spoor 4 om 23:23 Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 22-06-2021 23:25 |
23-06-2021 09:45:34 | ||
---|---|---|
tieske05
|
186-293 staat nu te Watergraafsmeer en heeft sinds 5 minuten contact met de bovenleiding, dus grote kans dat ie zometeen met de rijtuigen naar Haarlem komt, mijn bron houdt mij op de hoogte dus dan zal ik jullie zo snel mogelijk van info voorzien. |
23-06-2021 09:58:00 | ||
---|---|---|
train85
|
Uiteindelijk is het de RXP9901 geworden met 12 rijtuigen. |
23-06-2021 10:17:27 | ||
---|---|---|
martijn
|
Die volgens de meldingen in het OD-topic en op Sion al om half 9 op weg waren om via Uitgeest naar Haarlem te rijden 🙂 Laatst bewerkt door martijn op 23-06-2021 10:28 |
23-06-2021 16:52:38 | ||
---|---|---|
279
|
de trein staat donderdag 24/6 tussen pakweg 8.30 en 9.30 op spoor 4 te Asd. |
23-06-2021 16:55:55 | ||
---|---|---|
geert
|
Voor het instappen van de passagiers ja, vertrek is om 9.27 uur richting Ut-Ht en Rsd |
23-06-2021 18:28:01 | ||
---|---|---|
john2
|
Volgens treinposities bijzondere ritten is het vertrek uit Watergraafsmeer om 07:50 uur. |
23-06-2021 18:31:54 | ||
---|---|---|
train85
|
Helaas je gaat niet verder voor de koelkast 😃 Wgm vertrek 8.21 uur morgen. |
23-06-2021 18:39:00 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Quote Volgens de NS reisplanner op spoor 4B, en in Brussel zuid Midi op spoor 1. |
23-06-2021 18:50:28 | ||
---|---|---|
JHS2013
|
Spoor 1 in Brussel-Zuid is een doodspoor dat alleen van de andere kant bereikt kan worden dus ik vermoed dat het een ander spoor moet zijn (3-6 bijvoorbeeld) |
23-06-2021 18:52:33 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
En op de 4B in Amsterdam past ie ook niet dus zal wel de hele 4 zijn ;) |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
23-06-2021 19:08:50 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote De reisplanner bij NS heeft een bugje waardoor die sommige treinen op spoor 1 wilt laten binnenkomen. Net zoals de IC Brussel die op Antwerpen stopt. Klopt geen biet van, want spoor 1 is een kopspoor. De enige mogelijkheiden zijn 21-22 of 23-24 op verdieping -2. Laatst bewerkt door aarclay op 23-06-2021 19:10 |
23-06-2021 19:18:51 | ||
---|---|---|
JHS2013
|
Al kan het gebeuren dat een Benelux omgeleid wordt en toch op +1 in Antwerpen stopt. Al slaan ze tegenwoordig meestel dan Antwerpen Centraal over |
23-06-2021 23:15:29 | ||
---|---|---|
JothamvW
|
Was dacht ik allang bekend dat NS voor alle stations in het buitenland standaard spoor 1 in de database heeft staan. |
29-06-2021 13:59:52 | ||
---|---|---|
anton_
|
was bekent, Maar wel onhandig - spoor 999 tonen was handiger geweest. ( of nog beter - geen spoor nummer) |
29-06-2021 14:18:54 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Was bij mij niet bekend.
Wat ik mij afvraag, hoe zit het met de toelating van de rijtuigen in Nederland? Het is de eerste keer dat deze rijtuigen in Nederland zijn en er mogen gelijk reizigers mee? |
29-06-2021 14:31:57 | ||
---|---|---|
jeanpierre
|
Ze hebben NS (moet dat niet NL zijn?) in het landenrooster staan en zijn RIC. Daarmee zijn ze in Nederland toegelaten. Een voertuig hoeft niet perse in Nederland zijn geweest voor toelating, dat kan elke gecertificeerde werkplaats doen. |
29-06-2021 15:05:07 | ||
---|---|---|
BVisser
|
De trein is in het verleden meer dan eens in Nederland geweest. In november 2010 bijvoorbeeld. |
29-06-2021 18:02:40 | ||
---|---|---|
john2
|
Heb Orient Express rijtuigen ook eens in Heerlen gezien. Er waren rijtuigen bij die een renovatie aan de buiten kant hadden gehad, zoals nieuwe buffers, als ik de juiste benaming gebruik. Weet niet of dit in 2010 is geweest. |
29-06-2021 19:30:41 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
In 1986 kwamen ze door Utrecht en was een reden voor mij om een fototour te maken. Later in 1993 heeft nog eens de Brand Bier Orient Express (Mt - Hz e.v.) gereden met SSN 01 1075 als tractie tot Hrl, NS 6400 trok de trein verder naar Hz waarceen DB lok de trein overnam. Eindbestemming is me ontschoten. Laatst bewerkt door gvttreinen op 29-06-2021 19:44 |
30-06-2021 13:31:56 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Het NS is in de jaren inderdaad vervangen door het wat meer kloppende NL :) Bij een volledig RIC toegelaten rijtuig ontbreekt het landen raster en volstaat het RIC opschrift en is het toegelaten in alle RIC landen. |
30-06-2021 13:41:42 | ||
---|---|---|
jeanpierre
|
Wie toets dan of een inschrijving correct is? Ergens moet er toch een moment zijn dat beoordeeld wordt of een rijtuig het RIC opschrift (al dan niet met uitzonderingen) mag dragen? |
30-06-2021 13:48:56 | ||
---|---|---|
thom
|
ILeT (of een gelijke organisatie in een ander land van inschrijving), op basis van een goedkeuring opgesteld door een onafhankelijke keuringspartij. |
30-06-2021 14:13:55 | ||
---|---|---|
jeanpierre
|
En dat laatste zou dus een gecertificeerde werkplaats kunnen zijn (zo heb ik het namelijk begrepen)? Dat wordt dan vertaald in de werkplaats code in het REV raster. Op mijn foto's kan ik die afkorting alleen niet lezen. |
30-06-2021 14:18:10 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Nee, een werkplaats/onderhoudsmaatschappij is iets anders dan een keuringsinstantie. |
30-06-2021 14:23:34 | ||
---|---|---|
thom
|
Een keurende instantie in deze is vaak een Lloyd's of Ricardorail. Volgens mij wat jij in gedachten hebt is de in Duitslande verplicht HU (Hauptuntersuchung), wat nog het meest te vergelijken valt met een soort van APK keuring. Die moet uitgevoerd worden door een daartoe opgeleid monteur, en vaak word het onderhoudssysteem zo opgezet dat een revisie gelijk valt met de HU. |
30-06-2021 17:57:43 | ||
---|---|---|
jeanpierre
|
Bedankt, weer wat geleerd.🙂 |