Opvallende dingen 20 maart
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2021
20-03-2021 15:03:51
seinhuis
seinhuis

Ut buurtsporen en Landstraat worden (gedeeltelijk) vernieuwd. Veel werktreinen aanwezig.

Tevens rond Weesp/Amsterdam zuid veel series volgens een niet normaal gebruikte routes.

20-03-2021 15:30:43 1
michaben
michaben

Waarbij er zowaar sprinters tussen Uto en Ut rijden via de IC sporen, ondanks de vele weggehaalde wissels. Deze zullen dus een stuk enkelspoor moeten rijden, dienstregeling is dan ook asymmetrisch gemaakt waarbij er soms een lange stop is in Utrecht Overvecht.

20-03-2021 18:02:32
seinhuis
seinhuis

Spoor HA en HN is BD. BA is enkelspoor, wordt gebruikt voor 2x4x per uur sprinters (Ut Hvs Hfd) en voor 4x per uur intercity van Amf naar Ut. Bn is bruikbaar voor intercity's van Ut naar Amf.

20-03-2021 19:03:17
geert
geert

En over spoor BA lopen nog twee cargopaden per uur van Amf naar Ut die ook nog veel gebruikt worden dit weekend ivm werkzaamheden bij Gd

20-03-2021 20:57:38
NDS
NDS

NS was weer lekker bezig met treinen te kort te rijden vandaag met als gevolg onswenselijke drukte.

Mijn 6600 van 12.57u uit Ah met een losse Flirt III waren van Nm tot Bd alle 2 zitters door minimaal 1 persoon bezet met staande passagiers op de balkons.

Ook de 3000 die ik om 17.54u uit Ut had willen hebben was met een losse VIRM IV zo druk dat ik maar weer uitgestapt ben en de 3100 heb gepakt( gelukkig had ik nu die optie).

Dit speeld hier trouwens op diverse buslijnen( vooral die met veel scholen) ook maar dan vooral omdat er daar een vakantie dienst en daarmee juist op drukste lijnen minder word gereden.

Oohja uiteraard zijn de roltrap en lift op spoor 8/9 op Ah na 4 weken ook nog steeds defect zodat ik daar het perron niet af kan en nog steeds via de traverse en een ander perron moet omlopen om bij de bussen te komen.

Groetjes Michiel