08-03-2021 20:55:44
Basher
Basher

Alstom expands its maintenance expertise with the acquisition of Dutch services company Shunter.

www.alstom.com

8 March 2021

Alstom has signed a purchase agreement for the acquisition of Shunter, a leading services company in the area of maintenance of rolling stock for freight and passenger transport in the Netherlands.

Shunter, headquartered in Rotterdam, employs approximately 110 skilled people across three maintenance workshops and three services locations. The group offers its customers a broad and integrated package of services in the field of management and maintenance of rolling stock for freight and passenger transport and on-board signalling solutions, including the performance of maintenance, damage repair and modifications. This is done both in its workshops and on location. Each year, Shunter carries out maintenance, overhaul and damage repair on more than 1,000 cars. Shunter’s annual turnover in 2020 was around €20 million.

This transaction will reinforce Alstom’s position in the Benelux maintenance market by combining both companies’ capabilities, solutions and products to the benefit of railway operators. It will also reinforce Alstom’s global maintenance services with a physical presence in the Port of Rotterdam.

 

10-03-2021 18:04:55
vrijgezel
vrijgezel

Hier het bericht van https://www.lok-report.de/news/deutschland/industrie/item/23721-alstom-uebernahme-von-shunter-in-den-niederlanden-angekuendigt.html/ en door Google Chrome vertaald de tekst voor personen die andere talen dan Nederlands minder machtig zijn:

Alstom maakte maandag (8 maart 2021) bekend een overeenkomst te hebben getekend voor de overname van Shunter, een servicebedrijf op het gebied van onderhoud van goederen en personen rollend materieel in Nederland.

Shunter is gevestigd in Rotterdam en heeft circa 110 gekwalificeerde medewerkers in drie onderhoudswerkplaatsen en drie servicelocaties. De groep biedt haar klanten een brede waaier van diensten aan op het gebied van beheer en onderhoud van vracht- en personenvoertuigen en signaleringsoplossingen aan boord. Deze diensten worden geleverd in zijn werkplaatsen en op locatie. Jaarlijks voert de groep onderhouds-, revisie- en herstellingswerken uit aan meer dan 1.000 railvoertuigen. In 2020 bedroeg de jaaromzet van Shunter ongeveer 20 miljoen euro.

Deze transactie zal de aanwezigheid van Alstom op de onderhoudsmarkt in de Benelux-landen versterken door de capaciteiten, oplossingen en producten van beide groepen samen te brengen ten behoeve van spooroperatoren. Daarnaast wordt het wereldwijde aanbod aan onderhoudsdiensten van Alstom versterkt door een fysieke aanwezigheid in de Rotterdamse haven.

"We zijn erg verheugd om Shunter te integreren, wiens expertise algemeen erkend wordt door de operatoren", zegt Bernard Belvaux, General Manager Benelux bij Alstom. "De onderhoudskennis van Shunter is zeer goed ontwikkeld. Het zal de kennis en de geïnstalleerde basis van de producten en oplossingen van Alstom aanvullen en ons in staat stellen een nog sterkere onderhoudspartner te worden voor onze klanten die de beschikbaarheid verhoogt en de totale eigendomskosten van hun wagenpark verlaagt. . "

"De samenwerking tussen Shunter en Alstom is niet nieuw: we werken al meer dan 14 jaar samen. De integratie van Shunter in een internationale groep biedt ons nieuwe kansen en geeft ons toegang tot nieuwe markten. sluit me aan bij Alstom en ik ben ervan overtuigd dat we met onze gezamenlijke expertise het leven van onze klanten nog gemakkelijker kunnen maken ”, aldus Jos Toes, CEO van Shunter.

De transactie zal naar verwachting in het tweede kwartaal van 2021 worden afgerond.

Alstom is in de Benelux actief via twee wereldwijde competentiecentra die gespecialiseerd zijn in signaleringstechnologie en vermogenselektronica, twee productiefaciliteiten - waarvan er één gespecialiseerd is in railvoertuigen en de andere in componenten - en verschillende projectkantoren die zich bezighouden met signaleringstechnologie. De serviceactiviteiten worden uitgevoerd via een uitgebreid netwerk van locaties om de nabijheid van de klant te waarborgen.

WKZ, bron Alstom, Les Echos