Opvallende dingen 7 februari
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2021
06-02-2021 11:30:23
seinhuis
seinhuis

Ook zondag LUD, hetzelfde als zaterdag.

800 opgeheven Asd-Amr

2100 opgeheven

2200 geknipt Rsd (Rds Vs 3022xx)

2400 opgeheven

3100 opgeheven

3300 opgeheven Hfd-Ledn

4900 opgeheven

5800 opgeheven

6600 opgeheven Nm-Ah

7600 opgeheven Nm-Wc

8600 rijdt 1x per 1,5 uur (nog niet definitief)


06-02-2021 11:37:47
sneltram
sneltram

De 2400 zou toch sowieso niet rijden vanwege werkzaamheden? De 3500 zou het overnemen volgens mij (met de route van de 3700). Wordt die er dan uitgehaald? Lijkt me ergens niet handig, want de 700 en 1800 rijden al niet vanwege werkzaamheden en daarmee heb je geen IC's meer over tussen Shl en Ledn.

En de 3100 reed al niet tussen Shl en Asdz.

De 800 reed vanwege werkzaamheden (Hemtunnel) al niet tussen Asd en Amr.

En vanwege diezelfde werkzaamheden reed de 3300 ook al niet tussen Zd en Ledn.

Het aantal opheffingen t.o.v. het plan is daarmee vrij beperkt lijkt mij.



Laatst bewerkt door sneltram op 06-02-2021 11:40

06-02-2021 11:39:54
martijn
martijn

De 7600 rijdt op zondag nooit tussen Nm en Wc.


06-02-2021 11:40:43
sneltram
sneltram

En de 6600 op zondag sinds dit jaar al niet tussen Ah en Nm.



06-02-2021 11:42:19
sneltram
sneltram

Volgens mij wordt het dan:

2100 opgeheven

2200 geknipt Rsd (Rsd-Vs 3022xx)

3100 opgeheven Asdz - Nm (Shl-Asdz was al opgeheven)

4900 opgeheven

5800 opgeheven

6300 opgeheven; 2200 neemt stops over in Hil en Vh

8600 rijdt 1x per 1,5 uur (nog niet definitief)



Laatst bewerkt door sneltram op 06-02-2021 11:45

06-02-2021 14:14:14
robbertc
robbertc
Quote
sneltram (06-02-2021 11:37:47):

De 2400 zou toch sowieso niet rijden vanwege werkzaamheden? De 3500 zou het overnemen volgens mij (met de route van de 3700). Wordt die er dan uitgehaald? Lijkt me ergens niet handig, want de 700 en 1800 rijden al niet vanwege werkzaamheden en daarmee heb je geen IC's meer over tussen Shl en Ledn.

Het aantal opheffingen t.o.v. het plan is daarmee vrij beperkt lijkt mij.


De (1)1600 rijdt in het pad van de 700/1800 Shl-Ledn-Gvc.

Opvallender lijkt me het opheffen van de 5800 tussen Asd en Shl/Hfd, terwijl daar de 900 en 1000 al opgeheven waren vanwege werkzaamheden. Blijft alleen de 4600 over, dat is misschien wat karig.


06-02-2021 15:10:35
sneltram
sneltram

Waarbij de (1)1600 vandaag vanaf 16:00 uur niet meer rijdt tussen Shl en Gvc, net als de (1)1700 tussen Ut en Gvc. Daar is dan wel een 2000 ingelegd.


06-02-2021 16:10:10
JcJay
JcJay

3500 gaat na Schiphol door naar Dordrecht (2400/3700) maar met extra stops in Hoofddorp, Nieuw Vennep en Sassenheim...



Laatst bewerkt door JcJay op 06-02-2021 16:11

06-02-2021 17:22:47
treinfan
treinfan

Komende nacht rijdt Arriva diverse extra ritten Mt / Std - Hrl - Hz v.v. tegen rijp en ijzel aan de bovenleiding.


06-02-2021 17:39:52
seinhuis
seinhuis

Het lijkt alsof de reisplanner niet meer aangepast is op de winter dienstregeling (van 7 februari)


06-02-2021 21:15:34
seinhuis
seinhuis
Quote
seinhuis (06-02-2021 17:39:52):

Het lijkt alsof de reisplanner niet meer aangepast is op de winter dienstregeling (van 7 februari)


Inmiddels is de reisplanner aangepast aan de huidige situatie.


06-02-2021 23:12:31
Jackv
Jackv

703000 is opgeheven tussen Amr en Asd.


07-02-2021 06:58:15
abbm
abbm

NS laat weten dat er tnb niks rijdt ivm oplopend aantal infrastoringen.

Qbuzz schrijft dat er op last van Prorail geen treinen rijden op de MLL.

Tot in elk geval 10 uur geen treinen schrijft NOS.



Laatst bewerkt door abbm op 07-02-2021 07:05

07-02-2021 07:16:49
BVisser
BVisser

De 14614 rijdt in elk geval wel, vanaf Asdm richting Asd om 7:17 (SNG).



Laatst bewerkt door BVisser op 07-02-2021 07:17

07-02-2021 07:57:41
henri1972
henri1972
Quote
abbm (07-02-2021 06:58:15):

NS laat weten dat er tnb niks rijdt ivm oplopend aantal infrastoringen.

Qbuzz schrijft dat er op last van Prorail geen treinen rijden op de MLL.

Tot in elk geval 10 uur geen treinen schrijft NOS.


Dat schrijft NS ook in de app (tot 10 uur geen opstart treindienst)

Ook de DB heeft last van het slechte weer, boven globaal de lijn Ruhrgebiet- Kessel- Leipzig rijdt er geen fernverkehr.



Laatst bewerkt door henri1972 op 07-02-2021 07:58

07-02-2021 08:20:18
slifor2
slifor2

Op 31 lokaties wisselstoringen. Ik zeg, weg met de wissels! ik zie weer een saneringsronde aankomen ;)



Laatst bewerkt door slifor2 op 07-02-2021 08:21

07-02-2021 08:20:38
diesels
diesels

En niet rijden met deze omstandigheden maakt een opstart natuurlijk alleen maar moeilijker.... dus ik vrees dat er vandaag niks meer zal gaan rijden.

Regionaal bus/tram/metroverkeer start ook overal niet of nauwelijks op dus het is te makkelijk om Prorail af te gana vallen denk ik


07-02-2021 08:27:53
seinhuis
seinhuis

Ook alle vervangende busvervoer (bij werkzaamheden) staan tot 10.00 uur stil.

Omdat ook het RET proces stil ligt tot 10.00, gaat opstarten (in hoeverre dat mogelijk is) straks heel moeizaam.


07-02-2021 08:50:56
ov_wijzer
ov_wijzer

Ook het trein verkeer op de gehele havenlijn en Betuweroute ligt stil ivm ondergesneeuwde wissels. Tja dat was echt niet te voorzien. Ook zijn er geen sneeuwploegen aanwezig aldaar. Was het niet de firma ProRail die gisteren riep dat ze er klaar voor zijn?


07-02-2021 09:02:00
anton_
anton_

MLL gaat over 10 minuten weer rijden. Link


07-02-2021 09:03:00
michaben
michaben
Quote
slifor2 (07-02-2021 08:20:18):

Op 31 lokaties wisselstoringen. Ik zeg, weg met de wissels! ik zie weer een saneringsronde aankomen ;)


Een deel van de wisselstoringen zal wel op de emplacementen liggen waar treinen opgesteld staan. Tijd om Utctw om te bouwen tot één lang opstelspoor van 4 kilometer lang!



Laatst bewerkt door michaben op 07-02-2021 09:03

07-02-2021 09:26:28
DAPPA
DAPPA

Opstart treindienst NS uitgesteld tot minimaal 12:00 uur


07-02-2021 09:41:18
seinhuis
seinhuis

Voor 10.00 uur 'opstart' met LM aanwijzing VR.


07-02-2021 09:44:08
anton_
anton_
Quote
anton_ (07-02-2021 09:02:00):

MLL gaat over 10 minuten weer rijden. Link


uurtje uitgesteld


07-02-2021 09:56:01
slifor2
slifor2
Quote
anton_ (07-02-2021 09:44:08):
Quote
anton_ (07-02-2021 09:02:00):

MLL gaat over 10 minuten weer rijden. Link


uurtje uitgesteld


zojuist de eerste GTW aangekomen in Gr uit Ddr


07-02-2021 09:58:09
j.jager
j.jager

Arriva lijkt inmiddels met de opstart begonnen te zijn. Vanuit Lw is de 37434 vertrokken om 9.51 naar Gn. Vanuit Gn zijn de 20108 van 9.53 naar Wr en de 37427 van 9.55 naar Lw opgestart.


07-02-2021 10:06:20
seinhuis
seinhuis

Valleilijn wil opstarten


07-02-2021 10:06:44
marvinkok
marvinkok

8529 gaat als eerste trein naar Kampen rijden.

Zp-Ddn gaat geschouwd worden. Verder nog niet mogelijk ivm wisselstoring Hgl.


07-02-2021 10:19:21
slifor2
slifor2

7235 onderweg naar Gr, nu te Sdt



Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


07-02-2021 10:21:29
slifor2
slifor2
Quote
seinhuis (07-02-2021 10:06:20):

Valleilijn wil opstarten


31321 had uit Amf om 1009 moeten vertrekken maar is nog steeds te Amf.... verschil tussen willen en kunnen zo te zien.....


07-02-2021 10:25:33
Karel1969
Karel1969

Gisteren: uit voorzorg zullen we wissels klemmen om storingen te voorkomen.

Vandaag: de wissels werken niet.

Mag ik dit een stukje onhandige communicatie noemen?


07-02-2021 10:29:47
Karel1969
Karel1969
Quote
DAPPA (07-02-2021 09:26:28):

Opstart treindienst NS uitgesteld tot minimaal 12:00 uur


Wegens "extreem winterweer".

Wel erg apart dat de andere vervoerders daar dan weer minder last van hebben. Liggen er op die lijnen wonderwissels?



Laatst bewerkt door Karel1969 op 07-02-2021 10:30

07-02-2021 10:34:32
marvinkok
marvinkok

Andere vervoerder hebben mogelijk een iets eenvoudiger logistiek proces...
Keolis heeft bijvoorbeeld in Zl treinen aan het perron laten overnachten, scheelt weer voorbrengen vanaf het opstelterrein


07-02-2021 10:38:16
BVisser
BVisser

Andere vervoerders hebben wellicht ook te maken met andere bepalingen in hun contract.

Vanuit Amsterdam wordt de dienstregeling nu voorzichtig opgepakt: zag net (10:34) bij Asdm een VIRM richting Mt en een SLtTrichting Wp.


07-02-2021 10:47:49
Zabky
Zabky
Quote
seinhuis (07-02-2021 10:06:20):

Valleilijn wil opstarten


Ik denk dat iedereen wel wil.


07-02-2021 10:48:53
slifor2
slifor2
Quote
BVisser (07-02-2021 10:38:16):

Andere vervoerders hebben wellicht ook te maken met andere bepalingen in hun contract.

Vanuit Amsterdam wordt de dienstregeling nu voorzichtig opgepakt: zag net (10:34) bij Asdm een VIRM richting Mt en een SLtTrichting Wp.


LM


07-02-2021 10:48:58
sik214
sik214
Quote
slifor2 (07-02-2021 10:21:29):
Quote
seinhuis (07-02-2021 10:06:20):

Valleilijn wil opstarten


31321 had uit Amf om 1009 moeten vertrekken maar is nog steeds te Amf.... verschil tussen willen en kunnen zo te zien.....


Wissel 7A bij Bnva gestoord. Mogelijk de oorzaak?!


07-02-2021 10:57:46
seinhuis
seinhuis

Op de trein rader van de reisplanner zie ik treinen rijden. Rijden deze ook of zijn het spooktreinen?


07-02-2021 11:01:14
rolandrail
rolandrail
Quote
slifor2 (07-02-2021 10:48:53):
Quote
BVisser (07-02-2021 10:38:16):

Andere vervoerders hebben wellicht ook te maken met andere bepalingen in hun contract.

Vanuit Amsterdam wordt de dienstregeling nu voorzichtig opgepakt: zag net (10:34) bij Asdm een VIRM richting Mt en een SLtTrichting Wp.


LM


VIRM6 inderdaad LM, 10u57 langs Utzl rg Ut via RSLP.



Laatst bewerkt door rolandrail op 07-02-2021 11:01

07-02-2021 11:02:38
diesels
diesels

Van de regionale vervoerders zie ik wat treinen rijden. Van NS staat er zo te zien alleen mat op de grote stations geboekt voor de eerstvolgende trein, stil tot er een eerstvolgende trein daadwerkelijk zal gaan rijden.....


07-02-2021 11:02:42
slifor2
slifor2

Gisteren zijn alle wissels vastgelegd, vandaag geen treinverkeer vanwege.......wisselstoringen ???????????? Goed bezig bij Profail......


07-02-2021 11:04:02
seinhuis
seinhuis

Vandaag rijden er bij NS in ieder geval geen treinenvtot 12.00,

Rest van de dag geen

Treinen over de HSL,I

ICEnaar Duitsland,

Intercity's (hooguit voor het bedienen van stations zonder sprinters.

Inmiddels is begonnen met LM ritten met aanwijzing VR met schouw opdracht. Echter verloopt dit moeizaam.


07-02-2021 11:10:56
slifor2
slifor2
Quote
slifor2 (07-02-2021 10:19:21):

7235 onderweg naar Gr, nu te Sdt


7230 retour heeft er flink moeite mee, inmiddels +15


07-02-2021 11:18:42
DAPPA
DAPPA

NS start tot 16:00 uur niet op


07-02-2021 11:48:34
slifor2
slifor2
Quote
DAPPA (07-02-2021 11:18:42):

NS start tot 16:00 uur niet op


correct, alle NS en cargo treinen gecanceld tot 16u. alleen regionale vervoerders rijden.


07-02-2021 11:50:46
seinhuis
seinhuis

IC Berlijn rijdt de rest van de dag niet.


07-02-2021 11:51:16
mat64Hidde
mat64Hidde

10:44 en 11:46 lege ICMm3 door Helmond het Hout. 10:44 richting Deurne, 11:46 weer terug naar Eindhoven. Gezien op de railcam.


07-02-2021 11:54:20
DDZ7504
DDZ7504

Ingelegd schouwtreinen : met ns materieel
89440
Eindhoven 10:29
Venlo 11:05
89470:
Venlo 11:10
Eindhoven 11:43

89441
Eindhoven 10:32
Roermond 11:04
89490
Roermond 11:20
Eindhoven 11:50

Via Sion-Rail




Nu DDZ buiten dienst staat voel ik me naamloos...

07-02-2021 11:56:59 1
seinhuis
seinhuis

Wissels blijven vastvriezen. Als wissels om wordt gelegd zijn ze weer vast bevroren. Ook bevriezen ze weer voordat de volgende wissel is ontdooid. Dit komt mede door stuifsneeuw.

Ook sneeuwduinen, seinbeelden niet zichtbaar zichtbaar zijn, perrons die besneeuwd zijn maakt opstart onmogelijk.


07-02-2021 12:00:29
roeter
roeter
Quote
Karel1969 (07-02-2021 10:29:47):
Quote
DAPPA (07-02-2021 09:26:28):

Opstart treindienst NS uitgesteld tot minimaal 12:00 uur


Wegens "extreem winterweer".

Wel erg apart dat de andere vervoerders daar dan weer minder last van hebben. Liggen er op die lijnen wonderwissels?


Andere vervoerders hebben er net zo goed last van. Hier in Twente rijdt voorlopig niets, geen NS en geen Keolis. Een kleine rondgang langs andere stations leert dat hetzelfde geldt voor vrijwel het gehele oosten (niets in Nijmegen, Arnhem, Zutphen). Dat een dienst als Zwolle-Kampen wel opgestart kan worden is niet zo verbazend - daar liggen exact 0 wissels tussen die bediend hoeven te worden. Verder echter ook in Zwolle niets.


07-02-2021 12:11:55
mat64Hidde
mat64Hidde

Volgens digitale bronnen rijdt er 1 stel over de valleilijn en rijdt de 2222 tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch.
Bron: www.rijdendetreinen.nl
en: treinposities.nl


07-02-2021 12:12:18
wouter15
wouter15

NS meld dat het nog onduidelijk is of er nog treinen gaan rijden vandaag



Laatst bewerkt door wouter15 op 07-02-2021 13:12

07-02-2021 12:33:48
john2
john2

Roestrijden Plan - U 151 is waarschijnlijk geannulleerd, komt in elk geval niet meer uit Amersfoort, is eerder al naar Amsterdam gereden. Volgens trein positities bijzonderheden.

treinposities.nl


07-02-2021 12:37:56
NIJMEGEN
NIJMEGEN

Het begint in Nijmegen trouwens weer te sneeuwen, blijft toch gezellig druk bij mij voor op op de kade.



07-02-2021 13:08:24
seinhuis
seinhuis

.



Laatst bewerkt door seinhuis op 07-02-2021 18:09

07-02-2021 13:13:48
Oldskool
Oldskool

Keolis staakt alle bus en treindiensten voor de rest van de dag, behalve de lijn Kampen - Zwolle vv. Die blijft nog wel rijden.


07-02-2021 13:24:35
seinhuis
seinhuis

NS staakt alle treinverkeer voor reizigers voor de rest van de dag.


07-02-2021 13:39:13
NDS
NDS

Breng start de busdienst ook niet meer op vandaag een vriend van mij die een volle laat had is zo juist gebeld dat hij thuis kan blijven.

Groetjes Michiel




NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort

07-02-2021 13:51:49
rolandrail
rolandrail

LM VIRM6 om 13u49 langs Utzl rg Asd.



Laatst bewerkt door rolandrail op 07-02-2021 13:51

07-02-2021 13:53:06
rolandrail
rolandrail
Quote
seinhuis (07-02-2021 13:24:35):

NS staakt alle treinverkeer voor reizigers voor de rest van de dag.


Waar staat dat? Intern wordt nog steeds 16u aangehouden met als streven stoptreindiensten tussen de grote steden op te zetten.


07-02-2021 13:55:30
AgentX
AgentX
Quote
NDS (07-02-2021 13:39:13):

Breng start de busdienst ook niet meer op vandaag een vriend van mij die een volle laat had is zo juist gebeld dat hij thuis kan blijven.

Groetjes Michiel


Lade, lading, laag... Wat is een volle laat? frown


07-02-2021 13:56:32
DAPPA
DAPPA
Quote
rolandrail (07-02-2021 13:53:06):
Quote
seinhuis (07-02-2021 13:24:35):

NS staakt alle treinverkeer voor reizigers voor de rest van de dag.


Waar staat dat? Intern wordt nog steeds 16u aangehouden met als streven stoptreindiensten tussen de grote steden op te zetten.


Seinhuis heeft gelijk......


07-02-2021 13:56:53
rolandrail
rolandrail
Quote
AgentX (07-02-2021 13:55:30):
Quote
NDS (07-02-2021 13:39:13):

Breng start de busdienst ook niet meer op vandaag een vriend van mij die een volle laat had is zo juist gebeld dat hij thuis kan blijven.

Groetjes Michiel


Lade, lading, laag... Wat is een volle laat? frown


Ik neem aan een late dienst zijnde geen gebroken dienst.


07-02-2021 13:58:09
rolandrail
rolandrail
Quote
DAPPA (07-02-2021 13:56:32):
Quote
rolandrail (07-02-2021 13:53:06):
Quote
seinhuis (07-02-2021 13:24:35):

NS staakt alle treinverkeer voor reizigers voor de rest van de dag.


Waar staat dat? Intern wordt nog steeds 16u aangehouden met als streven stoptreindiensten tussen de grote steden op te zetten.


Seinhuis heeft gelijk......


Ah, de Servicewal app is bijgewerkt, ik zie het :-(


07-02-2021 14:10:14
Oldskool
Oldskool
Quote
rolandrail (07-02-2021 13:53:06):
Quote
seinhuis (07-02-2021 13:24:35):

NS staakt alle treinverkeer voor reizigers voor de rest van de dag.


Waar staat dat? Intern wordt nog steeds 16u aangehouden met als streven stoptreindiensten tussen de grote steden op te zetten.


Staat in de service/wal app.


07-02-2021 14:11:28
rolandrail
rolandrail
Quote
Oldskool (07-02-2021 14:10:14):
Quote
rolandrail (07-02-2021 13:53:06):
Quote
seinhuis (07-02-2021 13:24:35):

NS staakt alle treinverkeer voor reizigers voor de rest van de dag.


Waar staat dat? Intern wordt nog steeds 16u aangehouden met als streven stoptreindiensten tussen de grote steden op te zetten.


Staat in de service/wal app.


Ja dat had ik zelf al ontdekt, om 13u58 en wat seconden, zie iets naar boven ;-)


07-02-2021 14:22:49
AgentX
AgentX
Quote
rolandrail (07-02-2021 13:56:53):
Quote
AgentX (07-02-2021 13:55:30):
Quote
NDS (07-02-2021 13:39:13):

Breng start de busdienst ook niet meer op vandaag een vriend van mij die een volle laat had is zo juist gebeld dat hij thuis kan blijven.

Groetjes Michiel


Lade, lading, laag... Wat is een volle laat? frown


Ik neem aan een late dienst zijnde geen gebroken dienst.


Aha natuurlijk, een volle late dienst. Zo voor de handliggend als je 't ziet. Thanks.

(Ik heb geen ervaring met ploegendiensten, dus ik ben niet bekend met termen die in de wandelgangen gebruikt worden.)


07-02-2021 14:44:08
marvinkok
marvinkok

Zwolle-Kampen stopt er ook (weer) mee.


07-02-2021 15:14:39
NIJMEGEN
NIJMEGEN
Quote

Het zou een leuke puzzel zijn om eens uit zoeken wat de maximaal haalbare dienstregeling is zonder ook maar één wissel om te zetten. Op dubbelsporige trajecten zou dat dan op beide sporen een pendeltrein zijn. De vraag is inderdaad hoeveel winst er behaald wordt op een dag als vandaag, waar code rood ruim van tevoren door het KNMI is aangekondigd en er bijna niemand op straat loopt.


Bij mij voor op de straat is het anders heel druk, opvallend veel jongeren en "boomers", de rest zit schijnbaar achter de geraniums.


07-02-2021 16:29:10
thom
thom
Quote
Henk1619 (07-02-2021 15:09:51):

Wisselverwarming en stuifsneeuw zijn nooit goede vrienden geweest. Maar als ik naar buiten kijk dan zie ik alleen maar lichte sneeuwbuitjes en af en toe een wolk weggeblazen sneeuw, je kunt je afvragen hoe groot de chaos wordt als er een paar echte sneeuwbuien met grote vlokken zouden vallen.

Ter relativering, ook aan de andere kant van de grens is de infra ingesneeuwd, op drie van de vier grensovergangen is geen treinverkeer mogelijk daardoor. Alleen Han-Hz is nog open maar daar rijdt ook niks omdat in Std de wissels in storing zijn.

De enige twee goederentreinen die vandaag zijn vertrokken kwamen niet verder dan het eerstvolgende station waar moest worden kopgemaakt. Helemaal alleen aan NSR zal het dus ook niet liggen.


Havenlijn en betuweroute zijn ook gestremd, dus dan blijft ook daar weinig te rijden over.


07-02-2021 17:30:03
bert0949
bert0949

Rijnbrug Oosterbeek: 17:26 uur Flirt 3 ri Ah met lage snelheid. Schouwrit?


07-02-2021 17:32:01
thom
thom

Ja, wat anders, het treinverkeer word vandaag niet meer opgestart immers.


07-02-2021 18:00:18
NDS
NDS
Quote
AgentX (07-02-2021 14:22:49):
Quote
rolandrail (07-02-2021 13:56:53):
Quote
AgentX (07-02-2021 13:55:30):
Quote
NDS (07-02-2021 13:39:13):

Breng start de busdienst ook niet meer op vandaag een vriend van mij die een volle laat had is zo juist gebeld dat hij thuis kan blijven.

Groetjes Michiel


Lade, lading, laag... Wat is een volle laat? frown


Ik neem aan een late dienst zijnde geen gebroken dienst.


Aha natuurlijk, een volle late dienst. Zo voor de handliggend als je 't ziet. Thanks.

(Ik heb geen ervaring met ploegendiensten, dus ik ben niet bekend met termen die in de wandelgangen gebruikt worden.)


Ik had geen tijd om eerder te reageren maar bij Breng kan heb je op de bus de volgende soorten diensten:

Vroeg; (grof weg) tussen 4.30u en 15.00u

Gebroken; tussen 6.00u en 19.30u waarbij de pauze minimaal 3uur en de maximum diensttijd max. 12uur mag zijn.

Dag; tussen 8.00u en 18.00u

Tussen; tussen 10.00u en 20.00u

Half laat; tussen 13.00u en 23.00u

Vol laat; tussen 15.00u en 26.00u( = 2.00u)

In het verleden waren er ook nog nachtdiensten die begonnen na 22.00u en lange tijd uiterlijk om 23.59u dan telde de dienst nog voor die kalenderdag van de aanvangsttijd en kon dan met maximaal 8u en 59min diensttijd tot 32.58u( = 8.58u) duren al kwam dat in de praktijk niet voor.

Welke dienstsoorten er voor de Breng trein allemaal zijn weet ik niet( kan ik wel bij een andere vriend na vragen die ook op de trein rijd) maar in ieder geval vroeg en half laat.

Groetjes Michiel




NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort

07-02-2021 18:04:07
rolandrail
rolandrail

Utzl, 18u03: LM VIRM rg Mas via RSLP.


07-02-2021 18:29:49
j.jager
j.jager

Arriva in het noorden dat hun treinenloop had opgestart tegen 10 uur stoppen vanaf 18.00 met het rijden op alle trajecten in het noorden.


07-02-2021 19:01:42 1
slifor2
slifor2
Quote
anton_ (07-02-2021 09:02:00):

MLL gaat over 10 minuten weer rijden. Link


sterker nog, in de loop van de middag kreeg men het zelfs voor elkaar om het setje GTW's om te wisselen in Ddr. Met slechts +3 reden de 6351 en 6352 als trein 7259 naar Gr. FOTO


07-02-2021 19:12:08
diesels
diesels
Quote
slifor2 (07-02-2021 18:57:19):
Quote
Oldskool (07-02-2021 13:11:09):

Volgens mij zit je hier gewoon de boel flink op te karren en weet je dondersgoed hoe het in z'n werk gaat.

Vraag anders aan jouw werkgever even of de buitendienst de jongens en meisjes van ProRail kunnen gaan helpen. Kom je als onderaannemer toch in een goed blaadje te staan, ipv langs de kantlijn te zitten roeptoeteren dat ProRail, toch 1 van jullie opdrachtgevers, de zaakjes niet voor elkaar heeft.


Ach arme Prorail...... Roeptoeteren doe ik en vele vervoerders al jaren als weer een of andere pipo op zijn computer heeft uitgedacht dat de treindienst op 0,25 seconden precies ook wel kan zonder een paar wissels. Vervolgens worden 14 pagina's met zinnige opmerkingen waarom een beslissing niet vertstandig is met een pennestreek van tafel gekiepert omdat iemand een keer op vakantie is geweest in Japan en het daar allemaal wel kan. Als je talloze goed beargumenteerde opmerkingen hebt geplaatst en er word totaal niet naar geluisterd of een ontwijkend antwoord gegeven, tsja dan moet je ook maar op de blaren zitten denk ik dan.....


Ik heb ooit op bezoek bij Prorail toen iemand het Japan-argument aandroeg eens voorgesteld dat hij een willekeurige cabinevideo van een willekeurige binnenlandse trein in Japan op YouTube moet opzoeken.... en tellen hoeveel 'overbodige' wissels ze daar op elk station gewoon nog hebben liggen... Maargoed dat is onderdeel van dat dogma en dat verandert niet totdat die ene persoon die er zo hardnekkig van overtuigd blijft dat saneren de betrouwbaarheid van het net helpt (en tegelijk wel dagen als vandaag accepteren) met pensioen gaat, de ellende dan al helemaal niet meer te overzien is en bakken met belastinggeld weer geïnvesteerd zullen moeten worden om de spoor weer te kunnen laten groeien. Dat is dan toch maar je nalatenschap. Maar er komt een punt, inderdaad na de zoveelste keer dat 14 kantjes aan argumenten ongezien van tafel worden geveegd, dat je je schouders er maar over moet ophalen. Accepteer het maar, net als eens in de zoveel jaar een dag als vandaag.



Laatst bewerkt door diesels op 07-02-2021 19:18, reden: schreef ik nou echt wikkeleurig?

07-02-2021 23:20:05
sjoerd
sjoerd

Het is ook hoe je met je spullen omgaat. Dat aardgasbranders kunnen uitwaaien wisten we, en daaraan is weinig te doen. Dat elektrische verwarming in dit geval ook niet (voldoende) werkt, komt door de wijze waarop we ermee omgaan. 1. Als je toch van plan bent om niet vitale wissels vast te leggen (oehoe: alle wissels zijn vitaal!), hoef je ze ook niet te verwarmen. 2. Als je met verwarmde wissels niet goed omgaat, vriezen ze ook vast.

Het is zoiets als klagen dat je oven niet op temperatuur komt, terwijl je de ovendeur open laat staan. Of het oppompen van een lekke band. Je cabriolet onafgesloten in de regen laten staan.

Ik hoop toch zo, dat na het Japanse avontuur, nu een Zwitsers/Oostenrijks avontuur volgt. Want het kan wel.


07-02-2021 23:46:31
Henk1619
Henk1619

Tsja ook in een land als Noorwegen, waar ze toch echt wel gewend zijn aan sneeuw, rijden de treinen met uren vertraging als er net een vers pak sneeuw uit de lucht komt. En als het gestopt is met sneeuwen loopt het weer allemaal soepel, net als het hier ook gewoon weer zal gaan werken als het ophoudt met sneeuwen en waaien.

Alleen zullen de Noren ons waarschijnlijk uitlachen omdat we niet eens een poging doen omdat we niet vooraf kunnen vertellen dat ieder half uur een grotendeels lege trein gaat rijden. Een paar treinen per dag die met uren vertraging rijden zijn nog altijd beter dan achterover leunen en niks doen.

Ik verbaas me vooral over al die filmpjes in de journaals van mensen die met gasbranders een wissel weer bruikbaar maken zonder dat er ook maar een trein gaat rijden daarna. Zelfs als dat de enige ploeg in het hele land was geweest dan hadden ze toch ook gewoon de lege kalk van Bvge naar Std kunnen begeleiden? Blijkbaar heeft Prorail zich weer eens laten dicteren door NSR waar er wissels moeten worden ontdooid.


08-02-2021 00:04:10
Henk1619
Henk1619
Quote
diesels (07-02-2021 19:12:08):

Maargoed dat is onderdeel van dat dogma en dat verandert niet totdat die ene persoon die er zo hardnekkig van overtuigd blijft dat saneren de betrouwbaarheid van het net helpt (en tegelijk wel dagen als vandaag accepteren) met pensioen gaat

Nou dat moment dat die ene persoon met pensioen gaat moet dan wel nabij zijn want NS is al sinds de jaren 60 bezig met het verwijderen van wissels, zijsporen en loswegen.

Maar die arrogantie bij dat bedrijf komt me bekend voor. Ik heb ook wel eens proberen uit te leggen dat de bergen stuifzand in de sporen en wissels op de Maasvlakte wordt veroorzaakt door de hekken-plaats-religie. Nou dat was niet zo dus kwam er een doek om de gaten in het hek te dichten, je raad het al: probleem werd erger. Vervolgens kwamen er hogere hekken die vervolgens onder druk van het er tegenaan gewaaide zand in de sporen belanden. Daarvoor was de "oplossing" verstevigingsstangen. En zo klooien we al 15 jaar aan en liggen de sporen nog altijd vol zand na een beetje storm. En dat terwijl het zo simpel is: weg met die pleurishekken dicht bij het spoor, gewoon 20 meter van het spoor een sloot graven waar het zand in kan waaien. Als dat bij de wegen zo werkt waarom zou dat bij het spoor dan niet werken?


08-02-2021 09:28:16
seinhuis
seinhuis

Enkele foto's van station Arnhem.

Foto 1

Foto 2

Foto 3

Foto 4

Foto 5

Foto 6

Foto 7

Foto 8


08-02-2021 09:40:23
Roland55
Roland55

verwijderd



Laatst bewerkt door Roland55 op 08-02-2021 09:41

08-02-2021 09:43:34
Roland55
Roland55
Quote
slifor2 (07-02-2021 18:57:19):
Quote
Oldskool (07-02-2021 13:11:09):

Volgens mij zit je hier gewoon de boel flink op te karren en weet je dondersgoed hoe het in z'n werk gaat.

Vraag anders aan jouw werkgever even of de buitendienst de jongens en meisjes van ProRail kunnen gaan helpen. Kom je als onderaannemer toch in een goed blaadje te staan, ipv langs de kantlijn te zitten roeptoeteren dat ProRail, toch 1 van jullie opdrachtgevers, de zaakjes niet voor elkaar heeft.


Ach arme Prorail...... Roeptoeteren doe ik en vele vervoerders al jaren als weer een of andere pipo op zijn computer heeft uitgedacht dat de treindienst op 0,25 seconden precies ook wel kan zonder een paar wissels. Vervolgens worden 14 pagina's met zinnige opmerkingen waarom een beslissing niet vertstandig is met een pennestreek van tafel gekiepert omdat iemand een keer op vakantie is geweest in Japan en het daar allemaal wel kan. Als je talloze goed beargumenteerde opmerkingen hebt geplaatst en er word totaal niet naar geluisterd of een ontwijkend antwoord gegeven, tsja dan moet je ook maar op de blaren zitten denk ik dan.....


1000% spijker op de kop,......en iedereen weet wie hier wordt bedoeld !wink


08-02-2021 10:01:24
Ysbergsla
Ysbergsla
Quote
Henk1619 (07-02-2021 23:46:31):

Blijkbaar heeft Prorail zich weer eens laten dicteren door NSR waar er wissels moeten worden ontdooid.


Welk een aantoonbare quatsch. Is dit de Verenigde Staten waar we in zijn beland?


08-02-2021 12:12:07
Henk1619
Henk1619

Laten we het dan eens omkeren: op basis waarvan is men wissels gaan ontdooien op plekken waar vervolgens niemand is gaan rijden?


08-02-2021 13:22:46
diesels
diesels

Ik kan alleen feitelijk aangeven dat in elk geval een aantal enkel door goederenverkeer gebruikte wissels niet beschikbaar zijn/worden gemaakt op het moment


08-02-2021 13:35:34
jpvdveer19
jpvdveer19

www.hgbtf.net

Vergelijking kwaliteit wisselverwarming België / Nederland, met commentaar op een door Prorail geplaatste foto. Stemt tot nadenken.



Laatst bewerkt door moderator op 08-02-2021 14:09, reden: Link hersteld.

08-02-2021 13:48:43
marciekemp
marciekemp
Quote
jpvdveer19 (08-02-2021 13:35:34):

www.hgbtf.net

Vergelijking kwaliteit wisselverwarming België / Nederland, met commentaar op een door Prorail geplaatste foto. Stemt tot nadenken.


Het mooie van die foto is, is dat de wisselverwarming juist prima werkt, de foto is namelijk gemaakt vanaf de kant van de wisseltong. De sneeuw die je ziet liggen ligt gewoon over het normale spoor heen ;)



Laatst bewerkt door moderator op 08-02-2021 14:09, reden: Link hersteld.

08-02-2021 13:50:39
thom
thom

Plus dat ik mij dan ook wel afvraag hoe het Belgische systeem er dan uitziet als dat zo goed werkt :p


08-02-2021 14:04:20
michaben
michaben
Quote
marciekemp (08-02-2021 13:48:43):

Het mooie van die foto is, is dat de wisselverwarming juist prima werkt, de foto is namelijk gemaakt vanaf de kant van de wisseltong. De sneeuw die je ziet liggen ligt gewoon over het normale spoor heen ;)


Bijschrijft van de foto (door ProRail) is "Hier zie je dat onze wisselverwarming het wel doet, maar simpelweg niet is opgewassen tegen de grote laag sneeuw. De sneeuw die smelt, verandert in grote en vaste blokken ijs. Daardoor kan het wissel niet meer heen en weer.". Oftewel nee, de wissselverwarming functioneert hier niet, het houdt alleen de bovenkant van de spoorstaaf vrij van sneeuw maar niet de stangen die de tongen met de wisselmotor verbinden.


08-02-2021 14:25:46
sjoerd
sjoerd

Er bestaan luchtfoto's met Nederlandse emplacementen in een gesloten, dikke laag sneeuw, waarop bij de wisseltongen van alle wissels een strook donkere ballast zichtbaar is. Ergo: die wissels zijn bedienbaar. Het kon dus wel, en dat betekent dat het met de goede spullen en de goede gebruiksaanwijzing wel degelijk kan.

Die luchtfoto's zijn inderdaad niet van gisteren.


08-02-2021 14:38:11
thom
thom
Quote
michaben (08-02-2021 14:04:20):
Quote
marciekemp (08-02-2021 13:48:43):

Het mooie van die foto is, is dat de wisselverwarming juist prima werkt, de foto is namelijk gemaakt vanaf de kant van de wisseltong. De sneeuw die je ziet liggen ligt gewoon over het normale spoor heen ;)


Bijschrijft van de foto (door ProRail) is "Hier zie je dat onze wisselverwarming het wel doet, maar simpelweg niet is opgewassen tegen de grote laag sneeuw. De sneeuw die smelt, verandert in grote en vaste blokken ijs. Daardoor kan het wissel niet meer heen en weer.". Oftewel nee, de wissselverwarming functioneert hier niet, het houdt alleen de bovenkant van de spoorstaaf vrij van sneeuw maar niet de stangen die de tongen met de wisselmotor verbinden.


Nee, de truc is dat de foto genomen is vanaf de punt van de tongen en richting het toeleidende spoor met het daadwerkelijke wissel dus in de rug van de fotograaf en dus neit in beeld ;)

Of anders gezegd, je kijkt dus niet over het wissel heen en waar de sneeuw begint is gewoon het einde van de wisselverwarming want daar stopt ook de tong ;)

Aandrijvings stangen zijn nooit mee verwarmd.



Laatst bewerkt door thom op 08-02-2021 14:39

08-02-2021 14:44:04
michaben
michaben

Goed lezen, het gaat er niet om dat er sneeuw ligt op de kop van de spoorstaaf, maar om dat het wissel niet meer naar links of rechts wil. Hier werd beweerd dat de verwarming dus wel prima zou functioneren, maar dat is niet het geval, ProRail zelf zegt dat dit wissel klem zit vanwege ijsblokken wink


08-02-2021 14:57:16
thom
thom

Nou dan is het niet de meeste duidelijke foto, want ik zie op de foto niks wat de tong zou belemmeren om zich in dit geval naar rechts te bewegen ;)


08-02-2021 15:29:13
NIJMEGEN
NIJMEGEN

Misschien moet je bij harde wind en stuifsneeuw juist de verwarming uitlaten.

Gesmolten sneeuw ver-ijst alleen maar


08-02-2021 16:09:05
sjoerd
sjoerd
Quote
thom (08-02-2021 14:57:16):

Nou dan is het niet de meeste duidelijke foto, want ik zie op de foto niks wat de tong zou belemmeren om zich in dit geval naar rechts te bewegen ;)


Tongen vriezen eenvoudig aan het doorgaande spoor vast omdat er ijs tussen zit, dat net nog smeltwater was. Dan hoeft er nog niets tussen de tongen te zitten, dat de beweging belemmert. De wisselmotor krijgt dan geen beweging in de stang. De enige manier is om de tongen warm te stoken; een breekijzer ertussen is niet de goede aanpak.

En je kan beter zorgen dat het smeltwater daar niet bevriest door goed te verwarmen. Een laagje olie tussen de tongen deed dat vroeger ook, maar wissels smeren doen we niet meer.



Laatst bewerkt door sjoerd op 08-02-2021 16:09

08-02-2021 16:18:02
kiekkiek
kiekkiek
Quote
sjoerd (07-02-2021 23:20:05):

Het is ook hoe je met je spullen omgaat. Dat aardgasbranders kunnen uitwaaien wisten we, en daaraan is weinig te doen. Dat elektrische verwarming in dit geval ook niet (voldoende) werkt, komt door de wijze waarop we ermee omgaan. 1. Als je toch van plan bent om niet vitale wissels vast te leggen (oehoe: alle wissels zijn vitaal!), hoef je ze ook niet te verwarmen. 2. Als je met verwarmde wissels niet goed omgaat, vriezen ze ook vast.

Het is zoiets als klagen dat je oven niet op temperatuur komt, terwijl je de ovendeur open laat staan. Of het oppompen van een lekke band. Je cabriolet onafgesloten in de regen laten staan.

Ik hoop toch zo, dat na het Japanse avontuur, nu een Zwitsers/Oostenrijks avontuur volgt. Want het kan wel.


www.srf.ch



Laatst bewerkt door kiekkiek op 08-02-2021 16:18

08-02-2021 16:26:04
brun
brun

Wilde er ook net zo op antwoorden - dat het in Zwitserland altijd soepel loopt, is een cliché en volkomen onwaar. Bij slecht weer hebben ze daar net zo goed grote problemen.


08-02-2021 17:28:33
sjoerd
sjoerd

Het zou interessant zijn om de oorzaken eens naast elkaar te zetten. We weten helemaal niet hoeveel sneeuw er in Zwitserland en Oostenrijk gevallen is. Mijn indruk is echter nog steeds dat er daar veel minder problemen zijn bij een sneeuwlaagje zoals hier is gevallen. En dat de wisselverwarming hier beneden alle peil is en daar niet. En ook dat het hier ooit beter was.

Het lijkt warempel wel of sommigen het debakel van dit weekend willen goedpraten.


08-02-2021 17:46:54
GW4653
GW4653

Niet alleen bij het spoor is het nu minder in orde dan vroeger.

Bij de trams in Amsterdam was er vroeger met dit weer een vloot van 20 pekeltrams onderweg, en nog vroeger ook nog 2 sneeuwveeg motorwagens. Verder waren er constant ploegen onderweg om wissels rijkelijk van pekel te voorzien. Een handkar met een vat pekel was hun gereedschap.

En nu, ligt al 2 dagen het hele tramnet plat.