Opvallende dingen 6 februari
Forum: Opvallende dingen - Opvallende dingen 2021
05-02-2021 15:21:30
mtlx
mtlx

Er zal vanaf aanvang dienst een LUD gereden worden. Officiële berichtgeving zal ongetwijfeld nog volgen.


05-02-2021 15:59:11
henri1972
henri1972

Dus de gehele dag aanpassingen voor sneeuw die in de loop van de avond verwacht wordt ?

Dan vraag ik mezelf af: kan dat nou niet anders?

En natuurlijk zijn er nu minder reizigers dan normaal maar ik heb niet het idee dat het onder normale omstandigheden anders gedaan zou zijn.


05-02-2021 16:17:45
Xander140
Xander140

Het is voor de zaterdag ook wat apart... Mijn voorstel zou eerder zijn vanaf zaterdag 18:00u. Sterker NS hielt eerder een praatje dat ze nu in staat zijn ook tussentijds overdag te kunnen schakelen dacht ik...


05-02-2021 16:18:25
DDZ7504
DDZ7504
Quote
mtlx (05-02-2021 15:21:30):

Er zal vanaf aanvang dienst een LUD gereden worden. Officiële berichtgeving zal ongetwijfeld nog volgen.


De LUD is momenteel praktisch al van kracht, zou niet weten waar je nog zou kunnen snijden...




Nu DDZ buiten dienst staat voel ik me naamloos...


05-02-2021 16:21:20
mtlx
mtlx

Inmiddels ook officieel online: nieuws.ns.nl

Vanaf 16:00 uur morgenmiddag zet ProRail zoveel mogelijk wissels vast, dus voor die tijd moet de dienstregeling uitgedund zijn.
Om dan voor enkel de ochtend de volledige dienstregeling te laten rijden om daarna alsnog af te gaan schalen, met alle complexe operaties die daar bij komen kijken van dien...
Dit is dan een stuk eenvoudiger.


05-02-2021 16:21:33
Xander140
Xander140

Tja het zal waarschijnlijk nog minder worden alleen waarom niet na 18:00u? Je gaat zo'n 12 een grotere LUD rijden terwijl er nog geen vlok gevallen is.... Typisch NS...

Idd daar gaan we weer... Het bedrijf is belangrijker dan de klant... Beetje apart



Laatst bewerkt door Xander140 op 05-02-2021 16:22

05-02-2021 16:37:14
marciekemp
marciekemp

Naar alle waarschijnlijkheid zal LUD ook tm maandag van kracht blijven. Maar dit wordt nog wel per dag bekeken


05-02-2021 16:52:35
MetroRET
MetroRET
Quote
DDZ7504 (05-02-2021 16:18:25):
Quote
mtlx (05-02-2021 15:21:30):

Er zal vanaf aanvang dienst een LUD gereden worden. Officiële berichtgeving zal ongetwijfeld nog volgen.


De LUD is momenteel praktisch al van kracht, zou niet weten waar je nog zou kunnen snijden...


Dit weekend minder treinen vanwege winterweer | NS

800 opgeheven Asd-Amr

2100 opgeheven

2200 geknipt Rsd

2400 opgeheven

3100 opgeheven

3300 opgeheven Hfd-Ledn

4900 opgeheven

5800 opgeheven

6600 opgeheven Nm-Ah

7600 opgeheven Nm-Wc



Laatst bewerkt door MetroRET op 05-02-2021 16:55

05-02-2021 18:05:09
Xander140
Xander140

Deze diensten worden door NS als werkzaamheden betiteld... Beetje kinderachtig niet de ware reden te noemen..... Of gewoon dom?!


05-02-2021 18:11:08
michaben
michaben

Of gewoon een foutje, beetje kinderachtig en/of dom om de NS gelijk daarvoor af te zeiken.


05-02-2021 18:48:50
henri1972
henri1972

In de app staat ie als storing vermeld, niet als werkzaamheden.

Compleet zelfs met een naar mijn idee duidelijke uitleg.

Vind een complete dag een beetje apart zoals eerder gezegd maar de uitleg over hoe en waarom is duidelijk.


05-02-2021 21:22:38
cuneo56
cuneo56

Ik las op facebook van SpoorPro dat werkzaamheden aan een Overweg bij Dorst vanwege de weersverwachting niet doorgaan dit weekend.

Zouden de treinen tussen Tilburg en Breda nog weer ingelegd worden dan?

p.s. grappig ook de melding in de (pers)berichten dat vanwege de weersverwachting de serie 800 niet zal rijden tussen Amsterdam en Alkmaar. , laten daar ook al geplande werkzaamheden zijn dit weekendsmiley



Laatst bewerkt door cuneo56 op 05-02-2021 21:22

05-02-2021 21:30:38
sander14
sander14
Quote
MetroRET (05-02-2021 16:52:35):
Quote
DDZ7504 (05-02-2021 16:18:25):
Quote
mtlx (05-02-2021 15:21:30):

Er zal vanaf aanvang dienst een LUD gereden worden. Officiële berichtgeving zal ongetwijfeld nog volgen.


De LUD is momenteel praktisch al van kracht, zou niet weten waar je nog zou kunnen snijden...


Dit weekend minder treinen vanwege winterweer | NS

800 opgeheven Asd-Amr

2100 opgeheven

2200 geknipt Rsd

2400 opgeheven

3100 opgeheven

3300 opgeheven Hfd-Ledn

4900 opgeheven

5800 opgeheven

6600 opgeheven Nm-Ah

7600 opgeheven Nm-Wc


De 6600 staat wel als rijdend aangegeven tussen Ah en Nm.


05-02-2021 22:59:35
sjoerd
sjoerd
Quote
cuneo56 (05-02-2021 21:22:38):

Ik las op facebook van SpoorPro dat werkzaamheden aan een Overweg bij Dorst vanwege de weersverwachting niet doorgaan dit weekend.

Zouden de treinen tussen Tilburg en Breda nog weer ingelegd worden dan?

p.s. grappig ook de melding in de (pers)berichten dat vanwege de weersverwachting de serie 800 niet zal rijden tussen Amsterdam en Alkmaar. , laten daar ook al geplande werkzaamheden zijn dit weekendsmiley


Daar wordt de overweg, die nog niet zo lang geleden geheel is vervangen, alweer vervangen en nu door rubberen platen. De huizen die de loodzware stoomloks van weleer hadden overleefd, trillen al jaren uit elkaar en daarmee de bewoners. Snelheidsvermindering leverde geen resultaat op; het metselwerk blijft in het rond vliegen. Hopelijk brengt het rubber verlichting van de kwalen. Maar door de sneeuw dus nog enkele weken extra vibreren...

En vooral doorgaan met bouwen en wonen op luttele meters van het spoor... In Deurne losten ze onlangs de trillingen op met het graven van een greppel.


05-02-2021 23:13:42
Loco_Locon
Loco_Locon

Ik zag op treinposities dat er gepland morgen twee diensten SGM op de 6900 rijden.

6900/2021-02-06">Link

Edit: krijg de link niet werkend :(



Laatst bewerkt door Loco_Locon op 05-02-2021 23:15

06-02-2021 00:15:21 1
DDZ7504
DDZ7504
Quote
Loco_Locon (05-02-2021 23:13:42):

Ik zag op treinposities dat er gepland morgen twee diensten SGM op de 6900 rijden.

Link

Edit: krijg de link niet werkend :(


Interessant, bij mij werkt de link ook niet. Is voor het eerst sinds de update dat ik een link niet goed werkend krijg. Betreft in elk geval de diensten die beginnen met 6927 en 6912 / 6929, waarvan de laatste vanaf de 6945 gepland staat met een los tweetje.

6900/2021-02-06/">treinposities.nl (werkt het zo wel?)

Edit: In de quote werkt het wel.



Laatst bewerkt door DDZ7504 op 06-02-2021 00:16


Nu DDZ buiten dienst staat voel ik me naamloos...

06-02-2021 09:53:05
gvttreinen
gvttreinen

Check van SGM in 6900, 6930 met SGM 2962 door plaatsgenoot te Tl gespot.


06-02-2021 10:00:32
bossie186
bossie186

Ook een SGMm-III op Zp. Volgens een nfl staat het treinstel om 9:40 op spoor 4 zonder dienst.


06-02-2021 10:01:12
wattman
wattman
Quote
Xander140 (05-02-2021 16:21:33):

Je gaat zo'n 12 een grotere LUD rijden terwijl er nog geen vlok gevallen is.... Typisch NS...

Idd daar gaan we weer... Het bedrijf is belangrijker dan de klant... Beetje apart


Troost je. HTM in Den Haag is ook voor de gehele zaterdag overgeschakeld op een beperkte dienst, waarbij de passagier het moet doen met de tekst "Alle trams rijden de normale routes, er rijden wel minder trams en de reistijd is langer."


06-02-2021 10:16:18
john2
john2

Het roestrijden morgen 7 februari van Plan U 151, gaat dit gezien de verwachte weersomstandigheden nog wel door? Omdat de NS al in de dienstregeling krimp. Over inkrimpen hebben. Wat doen de andere treinvervoerders? Hierover (nog) niks vernomen.


06-02-2021 10:34:56
mfwv
mfwv

De Merwedelingelijn gaat een uurdienst rijden met overstap in Gorinchem. Zo kan exploitatie met vastgelegde wissels plaatsvinden.

https://www.qbuzz.nl/dmg/meer-qbuzz/nieuws/YB1oFxAAAB8AU5TU/qbuzz-bereidt-zich-voor-op-winterweer


06-02-2021 11:13:43
anton_
anton_

Dat staat er inderdaad:

-

"Uursdienst MerwedeLingelijn

ProRail legt vanaf zaterdagmiddag als voorzorgsmaatregel alle wissels vast. "

ik vermoed niet helemaal de waarheid. wissel 45 te Gdma zal neem ik aan toch in gebruik blijven smiley



Laatst bewerkt door anton_ op 06-02-2021 11:14

06-02-2021 11:23:54
DDZ7504
DDZ7504

Er is ook iets opvallends aan de gang in infoplus. Trein 4037 bijvoorbeeld, zou met treinstel 2632 rijden, maar die wordt geregistreerd als een SLT-4. De kerende 4038 staat gepland met treinstel 2415, maar die wordt dan weer als SNG-4 gezien. Ondertussen zou trein 6932 met de 2452 rijden, die als SLT-6 wordt gezien. Verder zijn van een aantal ritten überhaupt geen materieelnummers bekend, waaronder de 2034. Dit alles te zien op treinposities;

4037 - 4038 - 6932 - 2034



Laatst bewerkt door DDZ7504 op 06-02-2021 11:24


Nu DDZ buiten dienst staat voel ik me naamloos...

06-02-2021 11:36:17
seinhuis
seinhuis

8600 rijdt vanaf grofweg 20.00 1x per 1,5.

8670, 8674, 8676, 8680, 8682, 8669, 8671, 8681 en 8683 opgeheven.


06-02-2021 11:54:45
sjoerd
sjoerd

Het blijft gek dat er tot in de jaren 80 doorgereden werd zo lang het kon, en vooral dat de wisselverwarming (met wat hulp van vliegende ploegen) zijn werk bleef doen. Bij ieder wissel lag een gastank, die in Lage Zwaluwe werden gevuld en onderhouden. De techniek is intussen voortgeschreden, in Zwitserland is wissels vastleggen een doodzonde, en in Nederland redden we het niet, ondanks vele elektrische strijkbouten per wisseltong.

We zijn hier al in doodsangst nog voor er ook maar iets is gevallen en we leggen de wissels vast. Ooit werden met de handelinrichting de belangrijkste wissels, ook als het niet nodig was, elk kwartier omgelegd. Dat zou je nu kunnen programmeren in ARI als je dat wilt, zolang er geen rijweg is ingesteld. Het spoortje is gepamperd geraakt.



Laatst bewerkt door sjoerd op 06-02-2021 11:55

06-02-2021 11:55:43
phantom
phantom
Quote
anton_ (06-02-2021 11:13:43):

Dat staat er inderdaad:

-

"Uursdienst MerwedeLingelijn

ProRail legt vanaf zaterdagmiddag als voorzorgsmaatregel alle wissels vast. "

ik vermoed niet helemaal de waarheid. wissel 45 te Gdma zal neem ik aan toch in gebruik blijven smiley


En vergeet de wissels bij het nieuwe station bij Hardinxveld niet,als de treinen elkaar daar moeten passeren en de wissels zitten vast,dan word het lastig.


06-02-2021 12:05:41
DDZ7504
DDZ7504
Quote
sjoerd (06-02-2021 11:54:45):

Het blijft gek dat er tot in de jaren 80 doorgereden werd zo lang het kon, en vooral dat de wisselverwarming (met wat hulp van vliegende ploegen) zijn werk bleef doen. Bij ieder wissel lag een gastank, die in Lage Zwaluwe werden gevuld en onderhouden. De techniek is intussen voortgeschreden, in Zwitserland is wissels vastleggen een doodzonde, en in Nederland redden we het niet, ondanks vele elektrische strijkbouten per wisseltong.

We zijn hier al in doodsangst nog voor er ook maar iets is gevallen en we leggen de wissels vast. Ooit werden met de handelinrichting de belangrijkste wissels, ook als het niet nodig was, elk kwartier omgelegd. Dat zou je nu kunnen programmeren in ARI als je dat wilt, zolang er geen rijweg is ingesteld. Het spoortje is gepamperd geraakt.


Reden er toen al evenveel treinen als nu?

Quote
phantom (06-02-2021 11:55:43):
Quote
anton_ (06-02-2021 11:13:43):

Dat staat er inderdaad:

-

"Uursdienst MerwedeLingelijn

ProRail legt vanaf zaterdagmiddag als voorzorgsmaatregel alle wissels vast. "

ik vermoed niet helemaal de waarheid. wissel 45 te Gdma zal neem ik aan toch in gebruik blijven smiley


En vergeet de wissels bij het nieuwe station bij Hardinxveld niet,als de treinen elkaar daar moeten passeren en de wissels zitten vast,dan word het lastig.


Waarom zou er bij een uursdienst in Gnd gekruisd moeten worden?



Laatst bewerkt door DDZ7504 op 06-02-2021 12:06


Nu DDZ buiten dienst staat voel ik me naamloos...

06-02-2021 12:51:59
rick
rick

Tussen alle sneeuwberichten door, ik meende rond 11:15 twee gekoppelde DDZ te zien rijden in Drh richting Bv.



Laatst bewerkt door rick op 06-02-2021 12:52

06-02-2021 13:03:01
seinhuis
seinhuis

Vanaf grofweg 16.00 rijdt 3900 niet tussen Std en Hrl.

3949 en 3958 zijn de laatste.



Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


06-02-2021 13:32:00
john2
john2

Dus dan moet alles met de sprinters van Arriva mee.


06-02-2021 13:32:26
geert
geert

De 6945 rijdt met een losse SGM-2 om 12.43 uur te Utt ri Tl. Volgens de digitale bronnen de 2132


06-02-2021 13:45:33
gvttreinen
gvttreinen

2135, check bij Tpsw


06-02-2021 14:25:57
michaben
michaben

Gelukkig is het februari en zal een los SGM tweetje niet meer gaan glijden door gladde rails.


06-02-2021 14:53:06
DDZ7504
DDZ7504
Quote
DDZ7504 (06-02-2021 11:23:54):

Er is ook iets opvallends aan de gang in infoplus. Trein 4037 bijvoorbeeld, zou met treinstel 2632 rijden, maar die wordt geregistreerd als een SLT-4. De kerende 4038 staat gepland met treinstel 2415, maar die wordt dan weer als SNG-4 gezien. Ondertussen zou trein 6932 met de 2452 rijden, die als SLT-6 wordt gezien. Verder zijn van een aantal ritten überhaupt geen materieelnummers bekend, waaronder de 2034. Dit alles te zien op treinposities;

4037 - 4038 - 6932 - 2034


De 4050 maakt het helemaal bont, staat gepland met de 2444 en 2415 maar staat weergegeven als SLT-6 + SNG-4: 4050




Nu DDZ buiten dienst staat voel ik me naamloos...

06-02-2021 14:58:35
noof
noof

Door vastleggen wissels vanaf 16:00 sneuvelen ook:

1700 Ut-Gvc, 11700 Ut-Gvc (kunnen op Gdg de 6900 niet meer inhalen)

6000 Ut-Gdm.

Ook 8600 sneuvelt voor een groot deel omdat men daar nog maar enkel spoor rijdt.


06-02-2021 15:02:43
sjoerd
sjoerd

@DDZ7504:

Nee, toen (reden er niet zoveel reizigerstreinen, maar wel veel meer goederentreinen.

Maar dat heeft niets te maken met het zorgen voor berijdbare en bedienbare wissels. Er is weliswaar geen vast personeel meer ter plaatse, zoals vroeger.

En ook niet met het feit dat er elders beter gereageerd wordt op sneeuw- en ijsomstandigheden. De techniek is er.

Ooit vielen er stukken ijs uit de afvoeren van treintoiletten tussen de wisseltongen. Hebben we ook (vrijwel) niet meer.


06-02-2021 15:25:25
spurt2244
spurt2244

Leeuwarden 15u17

Arriva Eemshaven /Borkum GTW 336 vertrokken als RE 1 naar Groningen.

Compleet vernieuwde Arriva GTW 231 staat klaar als RS 2 naar Harlingen Haven. (gepland vertrek 15u20)

Compleet vernieuwde Arriva GTW 306 staat klaar als RS 3 naar Stavoren. (Gepland vertrek 15u23)


06-02-2021 16:14:31
zaza
zaza

SGMm 2138 om 11.00 uur als leeg mat. door Ztm richting Gvc: Filmpje

5 minuten na deze passage passeerde SGMm 2135 in dezelfde richting als trein 6928 Filmpje2




Laatst bewerkt door zaza op 06-02-2021 16:40

06-02-2021 16:24:47
slifor2
slifor2
Quote
gvttreinen (06-02-2021 13:45:33):

2135, check bij Tpsw


Als trein 6946 om 1356u langs Wnn richting Gvc FOTO


06-02-2021 16:31:48
thom
thom
Quote
sjoerd (06-02-2021 15:02:43):

Ooit vielen er stukken ijs uit de afvoeren van treintoiletten tussen de wisseltongen. Hebben we ook (vrijwel) niet meer.


Dat wat er uit de toiletten kwam vallen was nihil in vergelijking met opgepakte sneeuw en ijsblokken die aan de onderkant van kasten en draaistellen af komt vallen, en dat is nog steeds zo.

Al helpt de-icing er wel voor te zorgen dat dat minder snel voorkomt, maar zeker geen probleem wat niet meer bestaat omdat er praktisch geen open toiletten meer zijn.



Laatst bewerkt door thom op 06-02-2021 16:33

06-02-2021 16:53:27
seinhuis
seinhuis
Quote
seinhuis (06-02-2021 11:36:17):

8600 rijdt vanaf grofweg 20.00 1x per 1,5 uur


Dit is aangepast naar vanaf 16.00 1x per uur (naar Apn even, naar Gd oneven).

Ik vermoed dat wissel 251 niet meer gebruikt wordt.


06-02-2021 17:03:49
sjoerd
sjoerd

In de tijd dat we hier van 1982 tot 2003 voor NS-ES/WW en daarna Railinfrabeheer de wisselstoringenstatistiek bijhielden, stonden de ijsblokken uit de wc-pijpen (herkenbaar door hun samenstelling) bovenaan in de winterperiode, niet zo gek, door het stoten op de puntstukken en lassen. Op grotere stations liep de hele dag een mannetje rond, maar ja, vast personeel is er nu niet meer. Opleggingen van de wisseltongen smeren werkte preventief, maar wordt nu vrijwel niet meer gedaan. Geen mannetje meer, te link.

In die tijd waren vastgevroren wissels wel eens een probleem. De sneeuw smolt, maar waar de tongen aansloten vroor die weer vast, waardoor het wissel niet meer om te leggen was. De verwarming werkte voldoende voor sneeuw tussen de open tongen, maar stookte onvoldoende tussen de aanliggende tongen. Dat alles is niet veranderd, maar een keer extra omleggen om dat te voorkomen werd toen nog wel gedaan. Dat hoefde niet met alle wissels, maar deed men wel voor de meer vitale. Ik ben daarvan enkele uren getuige geweest op de NX-post in Dordrecht. Geen idee of dat nog gebeurt, maar zoals ik al meldde: dat is iets voor ARI. Zelfs bij erg druk treinverkeer kan dat helpen.


06-02-2021 17:46:04
berendtrei
berendtrei

Op de Merwede-Lingelijn wordt nu nergens gekruisd.

Er rijden twee aparte diensten in een uurs-frequnetie 1x Dordrecht-Gorinchem en 1x Gorinchem-Geldermalsen.

Voor de doorgaande passagiers een overstap van 61 minuten op Gorinchem.

De reisplanner van Qbuzz weet het nog niet en blijft de basis halfuursdienst aangeven.



Laatst bewerkt door berendtrei op 06-02-2021 17:49

06-02-2021 18:50:07
thom
thom
Quote
sjoerd (06-02-2021 17:03:49):

In de tijd dat we hier van 1982 tot 2003 voor NS-ES/WW en daarna Railinfrabeheer de wisselstoringenstatistiek bijhielden, stonden de ijsblokken uit de wc-pijpen (herkenbaar door hun samenstelling) bovenaan in de winterperiode, niet zo gek, door het stoten op de puntstukken en lassen. Op grotere stations liep de hele dag een mannetje rond, maar ja, vast personeel is er nu niet meer. Opleggingen van de wisseltongen smeren werkte preventief, maar wordt nu vrijwel niet meer gedaan. Geen mannetje meer, te link.

In die tijd waren vastgevroren wissels wel eens een probleem. De sneeuw smolt, maar waar de tongen aansloten vroor die weer vast, waardoor het wissel niet meer om te leggen was. De verwarming werkte voldoende voor sneeuw tussen de open tongen, maar stookte onvoldoende tussen de aanliggende tongen. Dat alles is niet veranderd, maar een keer extra omleggen om dat te voorkomen werd toen nog wel gedaan. Dat hoefde niet met alle wissels, maar deed men wel voor de meer vitale. Ik ben daarvan enkele uren getuige geweest op de NX-post in Dordrecht. Geen idee of dat nog gebeurt, maar zoals ik al meldde: dat is iets voor ARI. Zelfs bij erg druk treinverkeer kan dat helpen.


Ik denk dat je er toch een beetje aan voorbij gaat dat we gewoon in een compleet andere tijd zitten waarin dingen nu anders zijn gaan werken en gaan.
Vroeger was er genoeg tijd om tussen 2 treinen door wat kleine werkzaamheden aan het spoor uit te voeren, die tijd is er tegenwoordig niet meer door het drukke treinverkeer en de risico's die daarbij kwamen kijken accepteren we tegenwoordig ook niet meer.

Daarnaast zijn er ook technisch wel degelijk dingen veranderd, zo was het smeren van opleggingen toen een vereiste, maar zijn de meeste wissels met een smeer-vrije constructie uitgevoerd.


06-02-2021 20:31:08
sjoerd
sjoerd

Ja, dat is me allemaal bekend. En ik wil niet zeuren of stellen dat het vroeger allemaal beter was. Integendeel. Veiligheid is terecht een aandachtspunt, en zo stel ik ook dat in het spoor lopen voor onderhoud niet meer kan, soms (zoals bij wissels) niet meer hoeft. Vergeleken met die tijd is het aantal wisselstoringen echter toegenomen, en niet omdat er meer wissels zijn...

Daarentegen is het aantal seinstoringen door gedoofde lampjes sterk afgenomen doordat er nu leds in zitten, en dat terwijl er wel meer seinen zijn.

Maar ik trek ook de vergelijking met andere landen, en alles bij elkaar vind ik de huidige dienstregeling-aanpak toch samengeknepenbillenpolitiek. Benieuwd hoe het gaat morgen en daarna.


06-02-2021 22:17:34
mvanuden
mvanuden

Vandaag 2x in Utrecht gezien: InterCity serie 2000 richting Den Haag met SNG. IS dit normaal of had dit ook al te maken met de uitgedunde dienstregeling?


06-02-2021 22:31:00
michaben
michaben

De 2000 en 8800 keren zoals vanouds op elkaar, en aangezien de 8800 sinds de verbanning van DDZ regelmatig met sprintermaterieel rijdt doet de 2000 dat vandaag ook.


06-02-2021 22:47:42
Karel1969
Karel1969

Waarom LUD vandaag? 7 graden en sneeuw die pas valt als de dienstregeling al is uitgedund.


07-02-2021 08:44:33
BasSNG2001
BasSNG2001

NS kondigt een LUD altijd voor de gehele dag af om logistieke redenen. Anders krijg je alsnog een hoop wisselbewegingen naar opstelterreinen zodra de LUD ingaat. ProRail wil de wissels bij een winterdienstregeling zo min mogelijk omzetten om storingen tegen te gaan.




#DiscoverEU

07-02-2021 10:33:02
Karel1969
Karel1969
Quote
BasSNG2001 (07-02-2021 08:44:33):

NS kondigt een LUD altijd voor de gehele dag af om logistieke redenen. Anders krijg je alsnog een hoop wisselbewegingen naar opstelterreinen zodra de LUD ingaat. ProRail wil de wissels bij een winterdienstregeling zo min mogelijk omzetten om storingen tegen te gaan.


Ja dat zien we vandaag hoe geloofwaardig die maatregel heeft uitgepakt.



Laatst bewerkt door Karel1969 op 07-02-2021 10:33