17-01-2018 04:08:54 | ||
---|---|---|
selivio
|
Was die half uursdienst niet pas vanaf aanvang nieuwe concessie in het noorden? |
17-01-2018 07:02:17 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Ik neem aan dat er vooral wordt gekeken naar de afvaarten van de boot en dat er eigenlijk niet naar forenzenverkeer wordt gekeken. Misschien een excuustrein 's morgens en 's middags. De boot vaart, afhankelijk van het seizoen, tot wel 7x per dag. |
17-01-2018 22:32:09 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Klopt, pas vanaf de nieuwe concessie (december 2020 toch?) elk halfuur. |
19-01-2018 17:54:35 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Wadt staat gepland om 12 februari a.s. open te gaan. DDZ in dienst, ik blij! |
20-02-2018 22:53:58 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Voor de geinteresseerden in het nieuwe stuk spoor Roodeschool - Eemshaven zijn twee cabinerit / instructie filmpjes op You Tube verschenen: https://www.youtube.com/watch?v=uCYMJBfN8Gk https://www.youtube.com/watch?v=2uUN6X-bHeY&feature=share Wat me opvalt : - LAE borden links van het spoor! ( is dat een nieuw voorschrift?) -En er worden weer Engelsmannen in het hoofdspoor nieuw gebouwd ( oké het is maar 80 Km/h daar) -En al die hekken helpen ook niet, een fotograaf o.i.d. zonder geel vestje binnen de hekken |
20-02-2018 23:56:23 | ||
---|---|---|
Astraea
|
De hekken waren zeker in de aanbieding... |
21-02-2018 00:26:46 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Voor mij is het wel opvallen dat het tweede (inhaal)spoor bij Eemshaven aansluiting geen seinen kent! Jeanne Kok |
21-02-2018 01:21:00 | ||
---|---|---|
AlbertP
|
Quote Die lag er al volgens Sporenplan. Je ziet ook dat de nieuwe ballast ophoudt vlak voor dat wissel. |
21-02-2018 13:02:16 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Quote Je kunt daarheen ook geen rijweg instellen. Het zijn ter plaatse bediende wissels met elektrische grendels. Ze liggen normaal voor doorgaand spoor. Als de grendels na telefonsich overleg met de post in Gn worden genomen, blijven de seinen aan weerszijden op rood omdat de enig mogelijke beveiligde rijweg (rechtdoor) wordt onderbroken. Gebeurt zo met alle aansluitingen op de vrije baan. |
21-02-2018 13:15:55 | ||
---|---|---|
thom
|
Daarmee is het dus ook geen inhaalspoor en als zodanig dus niet bedoeld |
21-02-2018 14:46:36 | ||
---|---|---|
phantom
|
Waar gaat dat spoor heen van die Engelsman,wat links langs de trein weg loopt uit beeld ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
21-02-2018 15:02:19 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Kijk eens op google maps en reis eens naar Noord-Groningen. Dan kun je dat haarfijn zien! |
21-02-2018 17:42:37 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Quote Thom ik had inhaal ook niet voor niets tussen haakjes gezet %08% Jeanne Kok |
09-03-2018 19:59:14 | ||
---|---|---|
Jes
|
Een ritje naar de Eemshaven is inmiddels te plannen via de reisplanner. Er lijken dagelijks standaard 5 ritten gemaakt te worden: vertrek te Eem om 07:21, 09:51, 13:21, 16:21 en 19:21. Op zondag vervalt de vroege rit. Op de openingsdag 28/3 wordt tussen 09:51 en 13:21 een halfuursdienst gereden. Laatst bewerkt door Jes op 09-03-2018 20:00 |
09-03-2018 20:02:58 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Ik dacht dat die halfuursdienst naar de Eemshaven al vanaf 3 april werd ingevoerd, valt dat toch tegen. Maar ja, het aantal omlopen neemt niet toe, dus rijden naar de Eemshaven kost hooguit wat diesel en infraheffingen. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
10-03-2018 10:48:02 | ||
---|---|---|
phantom
|
Zal mij benieuwen hoe "groot" de reizigers aantallen zullen worden op het traject naar Eemshaven. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
10-03-2018 10:56:29 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Quote Nee, dat gaat pas gebeuren bij ingang van de nieuwe concessie. Wat me wel benieuwd is of ze bij vertraging van de boot de volgende trein extra naar de Eemshaven door laten rijden? |
10-03-2018 11:49:00 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Geen idee of de Eemshaven veel reizigers trekt. Aangezien de Eemshaven geen inwoners heeft, levert dit geen verdere spitsbelasting op voor de treinen, afgezien van reizigers die in de namiddag naar de Eemshaven reizen om de boot naar Borkum te pakken en reizigers die 's ochtends van de boot van Borkum komen en de trein naar Groningen pakken. Vervoer van arbeiders naar de Eemshaven is juist gunstig omdat je daarmee een reizigersstroom in de tegenspitsrichting creëert. De kosten van het in gebruik nemen van Uithuizenmeeden-Eemshaven zijn hierbij snel terugverdient. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
10-03-2018 12:00:12 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Het is wel een ideale plek om "uit te waaien". Op een mooie voorjaarsdag is het op het strand van Zandvoort drukker dan op menige zomerdag. |
10-03-2018 23:47:06 | ||
---|---|---|
FourRoses
|
Die arbeiders zullen voorlopig wel meevallen. Het station Eemshaven is gesitueerd bij de bootterminal, welke vrij ''afgelegen'' ligt. De bestaande industrie bevindt zich zo'n 4km verder. Het oostelijk havengebied zelfs 8km. De gronden nabij het station staan nog grotendeels in de verkoop. De aantal keren tijdens m'n bezoeken in de zomer was het aantal badgasten op één hand te tellen dus laten we dat ook niet overschatten. Het station is met name gericht op bootreizigers (en hobbyisten). |
11-03-2018 08:30:12 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Quote Met vijf treinen per dag en het feit dat de Eenshaven voor mij (en waarschijnlijk de meesten) een pokkeeind reizen is, is het totaal niet aantrekkelijk om met de trein naar de Eemshaven te gaan om daar lekker uit te waaien. Dan zijn de tientallen andere badplaatsen in Nederland beter te bereiken. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
11-03-2018 13:28:14 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Wel handig voor de botenspotters, bij het eindpint heeft men goed zicht op het drukke scheepvaartverkeer:-) |
15-03-2018 23:25:39 | ||
---|---|---|
mvboetzela
|
Hoe liggen eigenlijk de goederenpaden? Nu de Arriva trein in Roodeschool keert op het enige spoor in die richting en op het eerste station al met de volgende trein kruist, die vervolgens in Roodeschool het spoor bezet blijft houden? |
16-03-2018 01:34:40 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Elders werd al geschreven dat er nauwelijks goederentreinen rijden daar en dat als ze al rijden, dat vooral in de nachtelijke uren gebeurt. |
16-03-2018 08:11:06 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Avonduren, als er een uurdienst gereden wordt. |
16-03-2018 14:58:26 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Gisteravond reed er weer een goederentrein richting de Eemshaven. Getuige de spotmeldingen en reisinfo-logs moet er dubbel gekruist zijn in Uhm, wat +5 opleverde voor treinen 37667 en 37684 vanaf Uhm. De geplande aankomsttijd scheen 21:35 te zijn in de Eemshaven. Op de meeste avonden in de week rijdt er dan inderdaad een uursdienst, maar nou net niet op donderdag. Laatst bewerkt door treinfan op 16-03-2018 15:00 |
28-05-2018 08:59:06 | ||
---|---|---|
icened
|
Onlangs grote verbouwing Utrecht Centraal geweest. Maar dat is nog niet voldoende: https://nos.nl/artikel/2233863-utrecht-vraagt-miljarden-voor-tweede-intercitystation.html https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj0z9Og66fbAhVBbFAKHXFUCJQQFggoMAA&url=http%3A%2F%2Fprovutrecht.begroting-2018.nl%2Fp2110%2Fuitvoeren-u-ned&usg=AOvVaw0wseuQPFwdd8Uh_s_AI0nh Gemeente Utrecht heeft dezelfde overeenkomst als Gemeente Amsterdam waar bij de huidige Amsterdam Centraal het rek er wel uit is. En daarom zalAmsterdam Zuid in de komende 10 jaar uitgebreid worden. Laatst bewerkt door icened op 28-05-2018 09:03 |
28-05-2018 09:35:30 | ||
---|---|---|
yappa
|
Verschil is wel dat in Amsterdam de bypass om het Stationseiland heen de afgelopen 25 jaar is aangelegd en continu uitgebouwd, terwijl die in Utrecht (via de Maliebaan) juist is afgesloten. Nou wil ik niet beweren dat die route ideaal was voor het probleem dat Utrecht nu aangeeft, maar het geeft wel een iets andere uitgangssituatie. Sowieso kan ik geen enkele plek in Utrecht bedenken waar een tweede CS geloofwaardig zou zijn: alleen in Vaartsche Rijn komen de treinen nog in bijna alle richtingen voorbij, maar even verderop waaiert het al zo veel uit dat je weinig te winnen hebt bij een tweede groot station. |
28-05-2018 09:38:44 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Gewoon van Utrecht Zuilen en Maarssen een intercitystation maken, dan is het probleem van niet-rijdende sprinters ook geen probleem meer%08% |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
28-05-2018 09:41:43 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Leidsche Rijn zou toch status 'InterCity'station krijgen, aanzetten voor een middenperron is al gebouwd? (zie https://www.flickr.com/photos/47909016@N03/35762812330/in/photolist-XkbfET-WueL9A-ZSxLMb-eXqNSr, het perronnetje naast goederentrein) |
28-05-2018 10:09:38 | ||
---|---|---|
dh3201
|
En dan het spoor uit Amersfoort doortrekken naar Leidsche Rijn, dan kunnen die IC's daar stoppen en hoeven die niet meer kop te maken op Centraal. Shqiperise-lopers? |
28-05-2018 10:36:44 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Ik gok dat er nogal veel mensen in die treinen zitten die wel baat hebben bij een stop te Ut |
28-05-2018 10:41:21 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Misschien een gek idee hoor, maar volgens mij is er in Woerden zat ruimte voor uitbreiding van het stationsgebied (zeker aan de zuidkant). Met een of twee extra perrons en IC's die daar dan kunnen stoppen zou het een prachtige extra (overstap)hub kunnen worden voor doorgaande reizigers tussen Leiden, Den Haag en Rotterdam door naar Amersfoort en Amsterdam. Samen met een boog Utlr-Uto lijkt me dit een prima ontlasting van de drukte in Utrecht. Laatst bewerkt door AgentX op 28-05-2018 10:45 |
28-05-2018 11:10:35 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Of wat meer verschillende doorgaande treinen aanbieden? Arnhem - Den Haag bijvoorbeeld of Den Bosch - Amersfoort. Of zorg voor een paar goede secundaire overstaproutes in Utrecht Centraal. Tunnel of brug bijvoorbeeld. De Moreelsebrug is een fiets- en voetgangersbrug over vrijwel alle sporen heen maar is niet toegankelijk vanaf het perron. |
28-05-2018 11:14:08 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Het probleem van Utrecht is veel groter dan doorgaande reizigers. Het is eigenlijk op alle niveau's de enige goede hub in de ruime omgeving. Hierdoor moeten enorme hoeveelheden bussen de binnenstad door om reizigers te kunnen laten overstappen op IC's en sprinters. Een extra IC-station zou dus een hele grote regionale stroom met overstap uit het CS weg moeten halen. De stroom Amersfoort-Gouda is veel te klein om zoden aan de dijk te zetten. We hebben het hier eerder over een optelsom van meerdere verbindingen als Zeist-Amsterdam, IJsselstijn-Amersfoort en Uithof-Den Bosch. Afzonderlijk niet heel spannend maar bij elkaar opgeteld levert het problemen op in de binnenstad door de hoeveelheid bussen, op het busstation met aantallen overstappers en hoeveelheden bussen en en op het station doordat ze allemaal over de trappen en perrons gaan terwijl ze eigenlijk helemaal niet op het sowieso al drukke station Utrecht Centraal hoeven te zijn. |
28-05-2018 11:15:17 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Als we dan toch miljarden te besteden hebben: is er nooit eens aan gedacht aan een Woerden-Amersfoort boog? En dat inrichten als station voor treinen die daar gebruik van maken? Uiteraard wel zorgen voor een goede transfer van de rest van Utrecht Centraal, maar hiermee ontlast je Ut al van al dat kerende IC-spul. |
28-05-2018 11:51:27 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Ik had al een keer een station 'Cartesius' op kruispunt van idd Uto - Utlr en Utzl - Ut voorgesteld. Station op 2 nivo`s dus. |
28-05-2018 11:55:06 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Dat kerende spul wisselt voor minstens 50% reizigers uit op Ut, braaf elk kwartier. Koop er maar wat treinen bij, ook weer de hoogte in en dus dubbeldekkers. Daarvan lees ik nooit "ze worden duurder". De ene zeepserie in Utrecht is nog lang niet afgelopen met kostenoverschreidingen of de volgende serie wordt al weer op poten gezet. |
28-05-2018 12:19:08 | ||
---|---|---|
b2py
|
De trein zelf is hier net het issue maar het aansluitende vervoer daarvan |
28-05-2018 12:44:09 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Zelf denk ik dat een oostboog de meeste winst zou opleveren (Bhv - Utvr via De Uithof) Voordelen: - Betere bediening van Zeist en De Uithof - Haalt een groot deel van de Uithofstroom van Ut weg (in de zin dat die niet meer daar hoeven over te stappen op bus/tram) - Geen kop maken voor doorgaande IC's Amf-Gd terwijl je wél Ut kan blijven bedienen, dus meer capaciteit op Ut - De Uithof zou ook eindpunt kunnen zijn van diverse series die nu in Ut eindigen zoals de 2000, 2800, 7800 en 8800 zodat Ut grotendeels ontdaan wordt van Uithofreizigers en bovendien al die kerende treinseries niet meer op Ut verwerkt hoeven te worden Alleen een beetje jammer dat men dat geld nu net in een tramlijn aan het steken is... |
28-05-2018 12:57:51 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Tram doortrekken van Uithof via Zeist naar Db en Db is al IC station dus... Voor de reizigers uit Amf, tramlijn Uithof - De Bilt - RIVM - Bilthoven waarbij Bhv meteen ook IC station wordt. |
28-05-2018 15:19:47 | ||
---|---|---|
DDietzen
|
Uithofboog klinkt mij als muziek in de oren. Je zou dan inderdaad de 2000, 2800, 8800 kunnen laten keren op de Uithof, en als je nog een extra IC Wd - Ut - Uithof toevoegt in kwartiersdienst met de 8800 (en evt 1 van die 2 doortrekt naar Amf) krijg je een vijfminutendienst Ut - Uithof. Dan kan de Uithoftram wel inpakken. (Hadden we dat nou maar zes jaar geleden bedacht ) Enige vraag: hoe krijg je het hele zooitje ingepast tussen Ut en Utvr? Als je de sporen van de Sprintercorridor Bkl - Har (incl A2-cargo's) wilt gaan gebruiken, wordt dat denk ik iets té gezellig. En veel ruimte voor extra sporen is er ook niet rond Utvr. |
28-05-2018 15:29:06 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Wat dat betreft blijft het wel opmerkelijk dat het lintje net is doorgeknipt en er alweer nagedacht moet worden over hoe het anders of meer moet worden. Capaciteit win je sowieso door de spoorfasen weer in ere te herstellen, al dan in combinatie met wat perronverlengingen (20/21 vooral), maar dat is vloeken in de veiligheidskerk vrees ik. |
28-05-2018 15:47:48 | ||
---|---|---|
nhaven
|
Quote Twee stappen die op korte termijn te realiseren zijn en soelaas bieden; overige ideeën kunnen voor de middellange termijn worden opgepakt. NOOT: zal het nieuwe Db in capaciteit moeten worden uitgebreid, of ...... lightrail Ut - Uithof - Db - Maarn - Rhenen/Ede??? |
28-05-2018 16:24:52 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Capaciteitsprobleen tussen Utvr en Ut?...waarschijnlijk niet want de Uithofboog maakt de tram overbodig dus je kan de trambaan mooi gebruiken voor extra spoorrails |
28-05-2018 16:55:57 | ||
---|---|---|
phantom
|
Wellicht is het achteraf gezien toch niet zo handig geweest om de boog langs het spoorwegmuseum uit te kleden/af te breken %08% Ik zeg niet dat dat het antwoord is,maar elke beetje ontlasting helpt lijkt me. Zou men straks wellicht die verbinding weer gaan herstellen ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
28-05-2018 17:28:11 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
ETMET op de Oosterspoorlijn, leuk voor de omwonenden en de bijbehorende dichtslippende wegen. Echter was het zeker voorbarig, dat werd toen al verkondigd. |
28-05-2018 18:12:42 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Och, om een scherpe boog te bouwen van UtCS naar Maliebaan en Blauwkapel moet je bij Lunetten dwars door een monumentaal kerkhof. In de stad geeft het hoopjes problemen met dichte overwegen en de V-max is er niet hoger dan 60 te maken. Voor een minder scherpe boog langs Fort Rijnauwen, Zeist en dan naar Den Dolder is al voor WOII een tracé bedacht. Het kan nog steeds maar of je de handen ervoor op elkaar krijgt is de vraag ivm landschapsbehoud. Je gaat er recht door het groene hart. En we kennen de gevoeligheden op dit punt... |
28-05-2018 18:26:47 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Toverwoord = tunnel |
28-05-2018 20:09:34 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Desondanks is er daar wel een twee keer 6(?) baans snelweg doorheen gedrukt. Kende inderdaad wat "gevoeligheden". |
28-05-2018 20:49:45 | ||
---|---|---|
bloemkool
|
Een snelweg met 4+6 rijstroken, als we dan toch over die boeg gooien waar dagelijks ruim 200.000 voertuigen gebruik van maken. En die snelweg is omwille van Amelisweerd dan nog eens zo ver mogelijk naar het westen is getraceerd. |
29-05-2018 00:01:04 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Als er op de Oosterspoorlijn nu een overweg dicht ligt staan er al minstens 3 bussen stil, als je daar meer treinen laat rijden weet je zeker dat het bus netwerk als een kaartenhuis in elkaar stort %08% Volgens mij word er door een aantal mensen hier het bericht ook verkeerd geïnterpreteerd, het is niet dat het nieuwe station de probleem in deze is maar het complete netwerk van voor- en natransport waarmee de hele stad dichtslibt omdat al die stromen op Ut CS uitkomen. |
29-05-2018 08:18:33 | ||
---|---|---|
icened
|
Uitzending over nieuwe station Utrecht: http://www.uitzendinggemist.net/aflevering/436608/Eenvandaag.html |
29-05-2018 10:34:59 | ||
---|---|---|
ErikvR
|
Grootste probleem binnen Utrecht is de lobby van Groen Links met een wethouder zonder rijbewijs die compleet met haar gevolg de weg kwijt is in de projecten die ze wil doordrukken om de stad nog milieuvriendelijker te maken en de mensen de stad uit. Uithoflijn en lijnen naar Nwg en Yss zijn op dit moment grote bodemloze putten aan het worden zijn door verkeerde calculaties en de verantwoordelijken blijven doodleuk zitten. Dit terzijde: Gezien de minimale ruimtes die er nu zijn rondom Utrecht zijn er geen directe oplossingen. Uithoflijn gebouwd op tramniveau evenals de lijn naar Nwg. Verbouwing naar treinniveau is nog een kanslozere verslinding van geld. Oosterspoorlijn zou kunnen maar dan ondergronds dan wel in tunnelbak met oversteekmogelijkheden. Blijft spoorlijn langs NSM op huidig niveau dan zal het aantal bussen zo wie zo verminderen aangezien de uithoflijn die lijnen gaat opvangen en de Uithof overstapunt gaat worden voor die buslijnen. Doortrekking naar Zeist en Bilthoven stuit zo wie zo op de oversteek van de A28 waar beide gemeenten wel de lusten maar niet de lasten willen hebben afgezien van het feit dat mogelijke traces niet inpasbaar zijn in de omgeving. |
29-05-2018 12:59:32 | ||
---|---|---|
mvboetzela
|
Zeist ligt aan dezelfde kant van de A28 als de Uithof, dus dat is al geen probleem. En bij de aanleg van die A28 is er al een spoorviaduct aangelegd op het tracé van de lokaalspoorweg Zeist-Bilthoven. |
29-05-2018 13:10:26 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
...dat viaduct had een andere reden van aanleg. |
29-05-2018 14:45:06 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat is niet alleen gebouwd op het tracé ervan, maar was ook voor die spoorlijn omdat men daar een snelweg omdat die een aan te leggen snelweg kruiste. Na de aanleg heeft er 1,5 trein overheen gereden en werd het treinverkeer gestaakt. De brug zelf kun je op geen enkele manier nog ergens inpassen, in de aanrijd route is een woonwijk gebouwd. Aan één zijde van het viaduct een kantoorpand en aan de andere zijde een parkeerterrein van een handelscentrum en het verdere tracé is praktisch volgebouwd voordat je bij Zeist weer in het centrum bent. |
30-05-2018 20:07:27 | ||
---|---|---|
bacr
|
Nu zullen de kosten van een eenvoudig viaduct (dubbele uitvoering Huis ter Heide viaduct zonder al teveel toeters en bellen)over de A28 ook niet de go-no go van zo'n project bepalen... |
30-05-2018 20:11:07 | ||
---|---|---|
thom
|
Nee, dat strand wel op het vinden van een geschikte locatie om die ergens aan te leggen over de A28... %08% |
20-08-2019 18:44:18 | ||
---|---|---|
ToH
|
https://www.studioalphen.nl/nieuws/coalitieakkoord-provincie-station-hazerswoude-komt-er-vier-treinen-per-uur-leiden-alphen-utrecht Coalitieakkoord Provincie: Station Hazerswoude komt er. Vier treinen per uur Leiden-Alphen-Utrecht. |
20-08-2019 20:15:27 | ||
---|---|---|
geert
|
En dat wordt dan het doortrekken van de 6200 van Ut naar Apn en daar koppelen aan de 8900? |
20-08-2019 20:22:01 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
De 6500 ja... Die 2 series passen precies aan elkaar, incl stops in Utvr, Utln en Htn in beide richtingen. 2800 moet dan wel naar spoor 8/9/11/12. |
20-08-2019 21:40:28 | ||
---|---|---|
pjkleton
|
Zijn er niet dezelde problemen te verwachten als tussen Zwolle en Kampen ,waar niet de geplande snelheid gereden kan worden door de slechte ondergrond ? Gr , Peter |
20-08-2019 21:43:16 | ||
---|---|---|
Steen
|
Quote De trein kan er al 120 rijden op dit moment, deze snelheid zal volgens mij dan ook niet omhoog gaan. |
20-08-2019 21:43:35 | ||
---|---|---|
Dead_Devil
|
Quote Er joekerd dagelijks een partij dubbel decks kiloknallers over dat spoor. Het is nog niet heel lang geleden grotendeels volledig opgeknapt en er zijn momenteel ook geen verzakkingen of snelheids beperkingen bekend op dat traject. zal wel goed komen. (op zwolle kampen rijd vele malen lichter materiaal) |
20-08-2019 21:45:20 | ||
---|---|---|
geert
|
Quote140 bedoel je |
20-08-2019 21:47:30 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ik weet niet hoe het project er nu uitziet en of er snelheidsverhoging aan te pas komt, maar hoe dan ook: een gewaarschuwd ProRail telt voor drie. Als je het woord snelheidsverhoging laat vallen, gaat de boor al de grond in voor bodemonderzoek - ook al gaat het om een spoordijk van een paar meter hoog. |
20-08-2019 21:55:07 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuotePas op: met gewicht heeft het niet veel te maken, dat bewijst juist Zwolle - Kampen wel. Het gaat veel meer om juist de snelheid. Veel gewicht veroorzaakt sneller zakkingen, snelheid boeggolven. Het eerste kun je ophalen en herstellen, het andere niet zonder baan- of zelfs bodemverbeteringen. Zie ook de naoorlogse werken om Wd - Gd en Dva - Mas goed te krijgen voor snelheidsverhoging. |
20-08-2019 22:01:49 | ||
---|---|---|
Steen
|
Quote Vroeger mocht de trein 140, maar tegenwoordig is dat 120 tussen Wd-Apn en 130 tussen Apn-Ledn En er is overigens wel 1 snelheidsbeperking al een lange tijd van 100km/h bij een overweg tussen Apn-Ledn |
20-08-2019 23:47:40 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Die TSB is er al sinds mei 2013, tussen Apn en Ztwo. Overigens snap ik niet hoe een toezegging in één zucht door de media gepresenteerd wordt als "het station komt er". Rolandrail is verhuist van .net naar .nl |
21-08-2019 02:22:18 | ||
---|---|---|
DDietzen
|
Relativeren is niet sexy, daarom... |
28-08-2019 01:57:56 | ||
---|---|---|
seinhuis
|
Pagina is offline gehaald |
28-08-2019 08:19:36 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Deze pagina is nochtans online. |
03-09-2019 13:02:43 | ||
---|---|---|
ToH
|
Weet niet of dit het juiste topic is, maar het komt in de buurt. https://www.nu.nl/binnenland/5987218/station-amersfoort-wordt-zevende-centraal-station-van-nederland.html?redirect=1 Amersfoort wordt Amersfoort Centraal! |
03-09-2019 13:34:18 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Sluit mooi aan bij de NVBS met hun NVBS Centraal Choo choo..... |
03-09-2019 13:37:20 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Pff, boeiend. --- Quote Nee, Centraal dus. Niet CS. |
03-09-2019 15:15:10 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Eindhoven gaat ook mee in de vaart der volkeren, wordt Eindhoven Centraal. |
03-09-2019 19:20:12 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Volgens mij voldoet Eindhoven niet aan het gestelde criteria van 3 stations. Mcn Asd |
03-09-2019 19:39:17 | ||
---|---|---|
thom
|
Nouja, wat discutabel gezien; Eindhoven Centraal, Eindhoven Strijp S Eindhoven Stadion |
03-09-2019 20:08:05 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Wellicht vooruitwerkend op een toekomstig "Eindhoven Airport" of "Eindhoven Acht"? DDZ in dienst, ik blij! |
03-09-2019 20:37:25 | ||
---|---|---|
diesels
|
Welk criterium van 3 station? De grens is twee volgens mij. In het artikel wordt bovendien gesproken over 'CS' in plaats van Centraal. Het persberichtje is dus niet goed genoeg overgetikt. |
03-09-2019 21:07:35 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Qua vervoerswaarde heeft dat station weinig toegevoegde waarde als het sec om de bereikbaarheid van het vliegveld gaat. Ik neem aan dat het geen IC-station wordt en de ellende van een extra overstap en extra reistijd weegt niet op tegen de 5 minuten die je minder in de bus zit. Overigens: ook Delft-Zuid wordt hernoemd en wordt Delft Campus. |
03-09-2019 22:49:28 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote Dat doet Leiden nu ook niet |
03-09-2019 22:50:44 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
2,5 En dan naar boven afronden.%09% |
04-09-2019 04:46:40 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Quote Uhh jawel Leiden, Lammenschans en De vink MCN ASD |
04-09-2019 07:39:06 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
O, heeft De Vink ook al voor twee ton een nieuwe naam gekregen? Het kan niet op klaarblijkelijk |
04-09-2019 07:49:42 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Dan kan Ddr ook wel de toevoeging krijgen. De busdiensten voeren die toevoeging al jaren. |
04-09-2019 08:25:30 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Volgens het Eindhovens Dagblad (link: https://www.ed.nl/eindhoven/station-eindhoven-wordt-station-eindhoven-centraal~a22f6892/) "Een Centraal Station moet aan verschillende eisen voldoen. Zo moet de stad waar het in ligt minstens 100.000 inwoners hebben en moeten minimaal 40.000 reizigers dagelijks via het station reizen. Daar voldoet Station Eindhoven aan. Ook moet een stad nog tenminste twee andere stations hebben, naast het hoofdstation.". Who`s next? Nijmegen voldoet aan alle eisen...leg ff 1 a 1,5 ton opzij en je doet mee met de grote jongens |
04-09-2019 08:31:00 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Welk stations heeft Eindhoven nog meer dan naast Eindhoven Strijp-S? |
04-09-2019 08:34:22 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Eindhoven Stadion...telt eigenlijk voor een half station |
04-09-2019 08:39:35 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
QuoteEigenlijk 2,3333 want 3 perronsporen van De Vink liggen in de gemeente Voorschoten |
04-09-2019 08:45:06 | ||
---|---|---|
nohab
|
Dan is het 2,25. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
04-09-2019 08:47:20 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Euh, ja...rekenen |
04-09-2019 10:16:23 | ||
---|---|---|
abbm
|
Quote Zouden ze ook rekenen op het geplande Eindhoven Airport? %08% Laatst bewerkt door abbm op 04-09-2019 10:16 |
04-09-2019 10:23:32 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Eindhoven Acht/Airport was toch geschrapt? |
04-09-2019 10:41:48 | ||
---|---|---|
slifor2
|
Quote En daarom haalt Prorail de VL post daar maar weg..... |
04-09-2019 11:16:22 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ik doe mijn best, maar ik kan niet bedenken wat dat met elkaar te maken zou kunnen hebben, eigenlijk. |
04-09-2019 11:16:57 | ||
---|---|---|
mvanuden
|
Quote Dan wordt het ook tijd voor Kijfhoek Centraal Ut is al weg, Rtd en Gvc volgen ook binnen een jaar of 2 (al staat de post Den Haag nu al op een flinke afstand van Gvc). |
04-09-2019 11:53:49 | ||
---|---|---|
broek53
|
Los daarvan: het slaat in dit verband (stationsnaamverandering) echt helemaal nergens op. Gauw vergeten dus. |
04-09-2019 20:12:06 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteDdr haalt bij lange na niet de vereiste 40.000 reizigers, tenminste, ik neem aan dat er als je Qbuzz meerekend er niet nog 15.000 bij komen. Naast de stations die nu de titel krijgen (Amersfoort en Eindhoven) voldoen alleen nog Nijmegen, 's-Hertogenbosch en Schiphol Airport aan de voorwaarden, mits het werkelijk geen eis meer is om een internationale trein te hebben (voor Nm en Ht). Zwolle heeft wel genoeg reizigers maar een station te weinig en Amsterdam Zuid en Amsterdam Sloterdijk krijgen natuurlijk nooit die toevoeging Centraal Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |