Werkzaamheden station Zwolle
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
16-04-2011 20:02:50
dvdhoven
dvdhoven
Maar een eigen topic voor dit station.
Vandaag van diverse lifthulpverleners vernomen dat de trage en zeer gevoelige liften vervangen gaan worden door snellere en meer hufterproofe exemplaren.
Vandaag heb ik in redelijk rustige tijden de liften gebruikt en dan duurt het nog tien minuten van het perron naar de achterkant van het station (Hanzelaan) of omgekeerd. Kun je nagaan hoe lang het duurt bij drukte.
De lift bij de Hanzelaan heeft ook al storingen, de deuren gaan niet meer automatisch open. Je moet ze handmatig openen of in de lift nogmaals op de knop drukken.
Vandaag ook een demo gezien van de gevoeligheid. De lift was bijna boven, de persoon binnen raakte de wand, de lift stopt en gaat vervolgens weer terug.
De hulpverleners gaven ook aan dat het schering en inslag is, vooral met rugzakken en koffers worden de wanden regelmatig aangetikt.


Dick van den Hoven
 

16-04-2011 21:28:14
treintim
treintim
Erg herkenbaar allemaal, Dick. In de spits staan er lange wachtrijen voor de liften vanwege de grote vraag en de langzame snelheid. Volgens mij gaan de liften zelfs terug naar beneden als je bijna boven bent zònder de liftschacht aan te raken, dat is mijn eigen ervaring. En zojuist ging er een groot gezelschap met de lift naar boven dat twee keer boven kwam en twee keer met z'n allen weer naar beneden werd gestuurd.. uit ellende heeft de helft van deze mensen maar hun loodzware koffers via de trap naar boven gesjouwd. Het moet niet gekker worden, en door dit akkefietje heb ik zelf er nu 15 minuten over gedaan van sp. 3 naar Hanzelaan... Je kunt wel merken dat Prorail de treinreiziger op de eerste plaats heeft staan.

Laatst bewerkt door treintim op 16-04-2011 21:34
 

17-04-2011 14:22:02
thom
thom
Is die lift ookwel daadwerkelijk van Prorail ?  

17-04-2011 14:45:18
treintim
treintim
Prorail gaat daar over, ja. Hoe dat precies in elkaar steekt weet ik niet, maar Prorail doet het stationsbeheer en de verbreding van de looptunnel en de aanleg van de loopbrug zijn/waren allemaal Prorail projecten.
Zit ook veel Prorail reclame op de liften zelf.
 


17-04-2011 22:27:48
treintim
treintim
Na een paar daagjes dienst is de eerste lift nu echt defect: lift aan uitgang Hanzelaan ziet er gesabotteerd uit (deur kan niet meer vergrendeld worden en daardoor lift niet weg). Het zijn echt goedkope liften maar als zoiets kleins de lift al onbruikbaar maakt... is het geen goede koop.

Laatst bewerkt door treintim op 17-04-2011 22:29
 

18-04-2011 08:08:02
gvttreinen
gvttreinen
Prorail doet idd de lifen, ze komen ook op o.m. Cl en Rhenen!
In Gp zag ik dat men daar al een tijdje bezig zijn met de liften, ergens in dec. 2010 begonnnen en moet in september 2011 klaar zijn.....
De liften in Gdm schijnen gestoord te worden door stralingen buitenaf, men zoekt naar oplossingen.....

Terugkomend op Zl, nog meer verbouwingen vanwege bouw nieuwe perron, de Nedtrainsporen voor de loods zijn opgebroken en de tunnel is bd.
 

20-04-2011 06:56:42
dvdhoven
dvdhoven
Zie http://www.destentor.nl/regio/zwolle/8535957/ProRail-verbetert-liften-traverse-station-Zwolle.ece Vanaf vandaag gaat de tunnel weer open voor reizigers, die van de lift gebruik willen maken. En de trage liften worden vervangen. %02%


Dick van den Hoven
 

20-04-2011 17:20:53
aarclay
aarclay
Die tunnel bestaat nu zeker uit een smalle looproute tussen wat schuttingen?


Choo choo.....
 

20-04-2011 17:24:57
ZJ37
ZJ37
De tunnel was vanmiddag om 12.30 uur in ieder geval nog niet toegankelijk.  

20-04-2011 18:15:42
treintim
treintim
Maar daarna wel, en ik kan je vertellen dat ie heerlijk is om snel over te stappen! De hele tunnel (op 5% na waar wat werklui bezig zijn met afzetlint eromheen, een klein stukje) ligt er nog geheel open bij zonder looproute. Alleen aan het begin en aan het eind van de tunnel staan wat schotwanden inderdaad. Vanaf die schotwanden tot de liften wel een klein stukje looproute d.m.v. afzetlint.
Heb ook foto's gemaakt van de tunnel. En uiteraard zitten er houten schotwanden in de trappenhuizen.

'k Vind het erg fijn om weer met de oude vertrouwde liften te gaan en dit is een verstandig besluit van ProRail. Heeft hierin laten zien tòch de reiziger bovenaan te stellen.

Laatst bewerkt door treintim op 21-04-2011 12:09
 

20-04-2011 22:57:58
alle46
alle46
Probleem is wel, dat Prorail de hoon van het publiek oogst. Da's dan wel weer jammer. Maar goed, misschien wordt dat nu snel vergeten.  

24-04-2011 11:31:51
treintim
treintim
Vannacht is de looptunnel onder station Zwolle helemaal definitief dichtgegaan; ook voor liftgebruikers. Sp. 6/7 en sp. 3/5 worden nu met de traverse verbonden door goede liften (de meest luxe die ik ooit op een treinstation gezien heb: mooie vloerbedekking en een grote spiegel erin net zoals je bij luxe hotels vaak ziet) die razendsnel gebouwd en in dienst gesteld zijn. Nu de andere 3 nog 'even' en dan is iedereen weer meer dan tevreden.

Laatst bewerkt door treintim op 24-04-2011 11:35
 

24-04-2011 11:58:20
alle46
alle46
Ik hoop er vandaag (en later) volop van te kunnen profiteren. (als 65+ liftboy en gastheer)  

25-05-2011 07:17:58
dvdhoven
dvdhoven
Het is nog een tijdje weg, maar volgend jaar zomer gaat Zwolle voor 4 weken geheel plat.
Even de intro van het persbericht van Prorail hieronder:
- Zomerse megaoperatie station Zwolle
- Samenwerking bij alternatief vervoersplan
- Duidelijkheid voor reizigers voorop

ProRail en NS zijn van plan over ruim een jaar, in de zomer van 2012, het treinverkeer op station Zwolle vier weken stil te leggen. Reizigers worden dan vervoerd met bussen. NS en ProRail werken aan een alternatief vervoersplan waarbij uitdrukkelijk de inbreng van overheden en belangenpartijen wordt gevraagd. Station Zwolle wordt, door een vierde perron en nieuwe perrontunnel, voorbereid op de toekomst en op de Hanzelijn in het bijzonder.

Bron: http://www.prorail.nl/Pers/Persberichten/Actueel/Regionaal/Pages/Zomer2012stationZwollevierwekengeentreinen.aspx

Dit heeft dus nog een grotere impact dan Arnhem in 2010, want voor het Noorden kun je alleen via Zwolle.
Persoonlijk begrijp ik niet waarom men er niet voor gekozen heeft een tijdelijke keervoorziening aan de oostkant van Zwolle te maken, al dan niet met noodperron om zo nog een verbinding tussen Deventer en het Noorden in stand te houden. Dit is wel heel erg heftig. En juist in de vakantieperiode als er van en naar het Noorden hele volksverhuizingen plaatsvinden met allerlei zeer omvangrijke bagage.
De vergelijking, die Prorail maakt met Arnhem, gaat volgens mij mank. Hoe dan ook, je kon om Arnhem heen met de trein. Goed wel vaak flinke omwegen, maar het ging. Om Zwolle kun je niet heen.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 25-05-2011 07:24


Dick van den Hoven
 

25-05-2011 11:34:50
dlm4yjp
dlm4yjp
Nou, dan moeten ze het motto in het noorden ook maar aanpassen: "er gaat niets boven Zwolle"

Maargoed, dat is inderdaad wel heel erg hinderlijk, vooral omdat er rond die periode veel mensen met de fiets de trein in gaan... en om nou van Mp naar Wp te fietsen is ook weer niet echt handig...
Als je het letterlijk zwart op wit ziet is de enige beschikbare OV verbinding voor reizigers met fiets die van het noorden naar het zuiden/westen willen, de veerboot tussen Sv en Ekz de enige optie... %09%


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

25-05-2011 12:56:09
Apda
Apda
Je kunt toch ook via Nsch - Bh? %02%  

25-05-2011 13:00:39
maxim
maxim
Tsja. Er wordt vast nog een hoop (politiek) over gesproken de komende tijd. Wat dat betreft is het een voordeel dat ze het zo vroeg aankondigen. Toch kan ik me voorstellen dat het inrichten van een tijdelijk station aan de noordkant van Zwolle ook niet zo gemakkelijk gaat als hierboven wordt gesuggereerd. En dan niet eens zo zeer qua ruimte, maar wel qua beveiliging, veiligheid, toegankelijkheid, et cetera.

Quote
dlm4yjp : en om nou van Mp naar Wp te fietsen %02%


Weesp is wel wat ver ja, maar Wezep is ook al een behoorlijk eind.%02%
 

25-05-2011 13:12:43
mren
mren
Het hoeft geen compleet tijdelijk station te zijn, een plek om te keren zodat de 3600 van/naar Mp kan rijden zou al heel wat zijn. Dat er dan geen reizigers in/uit kunnen in Zl is dan jammer maar helaas.  

25-05-2011 13:30:24
Kars
Kars
Naar het schijnt blijven er wel 1 of 2 sporen beschikbaar voor goederentreinen naar/van het noorden en materieel voor de NS van/naar Nedtrain Onnen..  

25-05-2011 13:43:28
mkns
mkns
@Mren: Even op Google Maps gekeken.

Jouw suggestie lijkt mij een interessante optie. Echter wanneer je met een 3600 aankomt te Zwolle om simpelweg te keren richting Mp zul je a.g.v. de nabije ligging van wissels bij het station al langs een perron uitkomen.
Neem daarbij de lengte van bv. ICR materieel dan kom je minimaal gedeeltelijk uit langs een perron. Grote kans dat er tijdens de werkzaamheden bovenleidingen ook aangepakt worden. Electrische tractie zal dan al niet mogelijk zijn. En dan heb ik het ook nog niet over mogelijk uitgeschakelde beveiliging en werktreinen.

Daarnaast zou het voor reizigers verwarrend kunnen werken dat voor sommige verbindingen de trein gebruikt wordt en voor andere verbindingen een bus.

Tot slot, wellicht zou jouw suggestie mogelijk zijn voor kortere buffels uit de richting van Raalte. Die zouden of noordwaarts of zuidwaarts kunnen gaan. Maar of je daar zoveel reizigers een dienst mee bewijst? %03%

Laatst bewerkt door mkns op 25-05-2011 13:44
 

25-05-2011 13:45:48
Bert13
Bert13
Over welke sporen hebben we het eigenlijk, alleen 14-16?


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015
 

25-05-2011 16:26:36
dvdhoven
dvdhoven
Vanaf het splitspunt van de lijnen naar Deventer, Raalte en Meppel is het nog een heel eind naar Zl. Daar past met gemak een 10 of 12 baks IRM. Je hoeft alleen maar achter de uitrijder te kruipen. Meer is niet nodig. Mijn eerste optie is ook alleen keren. Maar er is volgens mij ruimte zat om een tijdelijk perron te realiseren. De grond is ter plaatse allemaal in eigendom van Prorail. Een groot voordeel, je doet alles op eigen terrein.

En even de keermogelijkheden:
Zl - Amf: In Wz kun je niet keren. Dat kan pas in Hde of Ns. Het fietstochtje naar Mp wordt langer dan menig recreant aan kan.
Zl - Dv: In Wh kun je niet keren. Kan alleen in Ost
Zl - Nvdw: Ik dacht dat pas in Rat gekeerd kan worden. Volgens mij niet in Hno
Zl - Mp: Die is duidelijk, alleen in Mp kan gekeerd worden


Dick van den Hoven
 

25-05-2011 16:59:02
sjoerd
sjoerd
In Heino kun je wel keren. Je kunt op elk VCVL-station keren. Je rijdt leeg de uitrijder voorbij en wacht voor de inrijder tot het wissel is omgelopen en je veilig krijgt van post T Zwolle en je komt op het andere spoor weer binnen en kunt vandaar vertrekken. Soms is er iets met overwegsecties maar dat is een kleine ingreep in de techniek.
Op zich kun je met een geringe technische ingreep ook keren in Wezep en Wijhe. Je kunt links terug of links heen. Ook dan moet er iets kleins in de techniek, anders vergeet je een overweg aan te rijden of je houdt die juist onnodig bezet.
Maar inderdaad kun je veel beter keren op Zwolle. Bij werkzaamheden worden toch isolatoren in de rijdraad gemaakt of die zitten er al, dus de spanning kan er aan de oostzijde op blijven. Een noodperron is zo gemaakt, desnoods boven een spoor, dat is vaker vertoond; een in- en uitgang is moeilijker.
Het echte probleem zit hem in de beveiliging. De gehele NX gaat op de schop, ook in de wisselgroepen aan de oostzijde van de perrons. Als je voor de naar Meppel doorrijdende xx3600 op kopspoor 21 (perrons boven 20 en 22) mikt en je neemt de Nijverdaller binnen op 19, moet dat zonder onveilige overpaden kunnen lukken. Uitgang onder de antieke lensliggerbrug! Dan blijft alleen de oostelijke wisselgroep nodig, maar daar verandert niets. Ook noodbediening is al vaker toegepast. Rond 1970 bewaakten militairen de bediening van de wissels in Arnhem toen er brand was geweest in post T! Maar dat zal wel niet meer mogen.
 

25-05-2011 17:42:27
dvdhoven
dvdhoven
Zl-Amf heeft beveiligd linkerspoor, dus terugrijden via linkerspoor zal gaan. Zl-Ost is verkeerd spoor, dus rijden via linkerspoor, eigenlijk verkeerd spoor, is nauwelijks een optie. In ieder geval iets wat je niet moet willen en waar de huidige veiligheids jihad het rillende rambam van krijgt.

Ik zelf heb in de jaren 70 in de buitendienst van NS gewerkt en ik weet zeker dat als dit in die tijd had gespeeld, er zeker een of ander creatief konijn uit de hoge hoed was gekomen en dat dat duidelijk beter was, dan het - in mijn ogen - nogal gemakzuchtig platgooien van een heel station. Wel erg makkelijk. Je hoeft niets meer te regelen. Dat busvervoer is een zaak van NSR, die het wel weer aan TrafficControl van Connexxion zal uitbesteden. Dat zijn nu eenmaal de experts op dit gebied.


Dick van den Hoven
 

26-05-2011 07:55:31
mdeen
mdeen
Quote
mkns (wo 25 mei 2011 13:43:28 https://www.somda.nl/forum/10231/p336668/): @Mren: Even op Google Maps gekeken.

Jouw suggestie lijkt mij een interessante optie. Echter wanneer je met een 3600 aankomt te Zwolle om simpelweg te keren richting Mp zul je a.g.v. de nabije ligging van wissels bij het station al langs een perron uitkomen.
Neem daarbij de lengte van bv. ICR materieel dan kom je minimaal gedeeltelijk uit langs een perron. Grote kans dat er tijdens de werkzaamheden bovenleidingen ook aangepakt worden. Electrische tractie zal dan al niet mogelijk zijn. En dan heb ik het ook nog niet over mogelijk uitgeschakelde beveiliging en werktreinen.

Het gaat om sporen 201 en 202 en die zijn volgens mij zeker 400 meter lang. Daar kun je meer IRM op kwijt dan je in reizigersdienst mag rijden, en 15 bakken ICM zijn maar 10 bakken IRM.

Quote
Daarnaast zou het voor reizigers verwarrend kunnen werken dat voor sommige verbindingen de trein gebruikt wordt en voor andere verbindingen een bus.

Dat lijkt me toch niet. Het zal iig minder verwarrend zijn dan Houten er uit gooien en in Utrecht geen treinen naar Nijmegen meer laten rijden (want die reden naar Eindhoven).

Gewoon reisadvies afgeven: Naar Meppel en verder via Deventer, naar Zwolle via 't Harde. Ik weet zeker dat dat een betere oplossing is dan iedereen tussen Meppel en 't Harde de bus in te sturen.
 

26-05-2011 09:49:53
edwin82
edwin82
Kunnen de treinen wel bij de tankplaat komen? Want als dit niet kan hoe wil men dit gaan doen met het DM'90 materiaal in de 17900? Volgens mij is dan de tunnelbak van Nijverdal nog niet gereed (2013). Doorrijden naar Enschede is dan geen optie.  

26-05-2011 09:59:27
lw-o
lw-o
bij de bp naast t emplacment tanken:D  

26-05-2011 10:09:32
nielske90
nielske90
Ondanks die smiley zou dat best nog wel een reële optie zijn mocht de tankplaat niet meer bereikbaar zijn. In het goederenvervoer komt 'het tankstation' ook geregeld naar het spoor per vrachtwagen om diesellocomotieven bij te tanken.

Laatst bewerkt door nielske90 op 26-05-2011 10:10
 

26-05-2011 10:15:46
mdj
mdj
Naar de tankplaat op Zlge moet je via Zl.. En volgens mij is dat dan niet helemaal de bedoeling


Bij twijfel: gebruik beton.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


26-05-2011 12:54:54
abcde
abcde
Quote
dvdhoven (wo 25 mei 2011 07:17:58) ... Persoonlijk begrijp ik niet waarom men er niet voor gekozen heeft een tijdelijke keervoorziening aan de oostkant van Zwolle te maken, al dan niet met noodperron om zo nog een verbinding tussen Deventer en het Noorden in stand te houden ....


Dick, ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een heel terecht idee vind. Ik hoop dat er aandacht aan gegeven wordt. En het duurt nog een jaar, wie weet .
Een maand lang een IRM verbinding Gn - Dv - Rsd.
 

26-05-2011 18:12:16
treintim
treintim
Quote
mdj (do 26 mei 2011 10:15:46 https://www.somda.nl/forum/10231/p336820/): Naar de tankplaat op Zlge moet je via Zl..


Vreemd, heb er nog nooit van gehoord dat de tankplaat niet bereikbaar zou zijn komende vanuit de richting van de wasstraat.
 

26-05-2011 18:31:51
mdj
mdj
Ja, vanaf de wasstraat wel... Maar ook daarheen moet je via Zl. (volgens de sporenplan.nl he)


Bij twijfel: gebruik beton.
 

26-05-2011 18:44:16
treintim
treintim
De wasstraat is ook te bereiken vanaf de kop van Zlge (naast het BP-tankstation), en dat is dan weer te bereiken vanuit de wisselstraten van Zlge (en moet je idd. een stukje richting het station, maar je hoeft niet naast het station zelf uit te komen hoor, met een stel DM'90 blijf je nog ruim vóór de lensbrug).  

26-05-2011 18:44:47
edje
edje
Quote
edwin82 (do 26 mei 2011 09:49:53 https://www.somda.nl/forum/10231/p336814/): Kunnen de treinen wel bij de tankplaat komen? Want als dit niet kan hoe wil men dit gaan doen met het DM'90 materiaal in de 17900? Volgens mij is dan de tunnelbak van Nijverdal nog niet gereed (2013). Doorrijden naar Enschede is dan geen optie.


Doorrijden naar Enschede om te tanken, was toch al geen optie, vanwege het ontbreken van een tankplaat in Enschede
Maar je kunt natuurlijk altijd een tijdelijke tankplaat neerzetten, op de lokatie waar het DM90 materieel dan tijdelijk staat.

Tijdens de werkzaamheden aan de tankplaat in Hengelo, hadden ze enkele weken op een tijdelijke tankplaat.
Voor alles is wel een oplossing om de proces door te laten gaan.
 

26-05-2011 18:47:26
dlm4yjp
dlm4yjp
Ik vindt het opzich allemaal wel lachwekkend, heel de infra gaat op de schop en men maakt zich druk om een tankplaat, als de tankplaat zo hard nodig is, dan leg je toch een spoor er naar toe als de andere kant gesperd is?
Of denk ik nu te simpel/duur/tijdrovend?

Laatst bewerkt door dlm4yjp op 26-05-2011 18:47


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

26-05-2011 20:14:53
ns1700
ns1700
je denkt te simpel, er moet een weekend van buiten dienst stelling op zijn minst en het is eigenlijk wel tijdrovend.


groeten uit Spoorzone
 

26-05-2011 20:25:07
dlm4yjp
dlm4yjp
Maak je geen zorgen, het weekend ervoor zullen, zoals wel vaker gebeurd, voorbereidende werkzaamheden zijn waardoor het rond Zl toch al (deels) BD is.
Maargoed, waar gaat het in hemelsnaam over... 4 weken tanken bij een tankwagen kan met gemak (wat cargo kan, kan de reizigersmeuk ook).

Overigens word er bij de A27 een tijdelijk busstation gebouwd waar alle bussen zich verzamelen om daar passagiers verder te vervoeren.
Wat betreft het fietsenverhaal: dat word behoorlijk lastig, volgens de regelementen mag een fiets niet mee in de bus (altans, dat zegt NS, connexxion denkt er daar bijvoorbeeld heel anders over). En heb ik nog niet eens gesproken over de minder/in-valide personen


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.
 

26-05-2011 20:27:00
woepje
woepje
Quote
abcde (do 26 mei 2011 12:54:54 https://www.somda.nl/forum/10231/p336838/):
Quote
dvdhoven (wo 25 mei 2011 07:17:58) ... Persoonlijk begrijp ik niet waarom men er niet voor gekozen heeft een tijdelijke keervoorziening aan de oostkant van Zwolle te maken, al dan niet met noodperron om zo nog een verbinding tussen Deventer en het Noorden in stand te houden ....


Dick, ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een heel terecht idee vind. Ik hoop dat er aandacht aan gegeven wordt. En het duurt nog een jaar, wie weet .
Een maand lang een IRM verbinding Gn - Dv - Rsd.
Waar kan ik tekenen?
 

26-05-2011 21:15:45
himym
himym
Quote
dlm4yjp (do 26 mei 2011 20:25:07 https://www.somda.nl/forum/10231/p336940/):
Overigens word er bij de A27 een tijdelijk busstation gebouwd waar alle bussen zich verzamelen om daar passagiers verder te vervoeren.
Je zal de A28 bedoelen
 

26-05-2011 21:46:18
Dre
Dre
Quote
sjoerd (wo 25 mei 2011 16:59:02 https://www.somda.nl/forum/10231/p336695/): In Heino kun je wel keren. Je kunt op elk VCVL-station keren. Je rijdt leeg de uitrijder voorbij en wacht voor de inrijder tot het wissel is omgelopen en je veilig krijgt van post T Zwolle en je komt op het andere spoor weer binnen en kunt vandaar vertrekken. Soms is er iets met overwegsecties maar dat is een kleine ingreep in de techniek.

Hno heeft gewoon uitrijseinen voor beide sporen (611 en 612) richting zowel Zl als Rat. De door jouw beschreven methode wordt gebruikt op stations waar per richting slechts één spoor als doorrijspoor ingericht is (Vz en diverse stations in de Achterhoek zijn daar een voorbeeld van, al zijn ze bij die laatste gecombineerd met TPRB-beveiliging en worden dus niet op de post bediend).

Aan overwegsecties hoef je niets te veranderen in zo'n situatie. Er wordt gewoon een rijweg ingesteld naar de vrije baan, trein passeert tot de achterzijde van de trein het inrijsein gepasseerd is. De trein maakt kop en wacht tot de wissel is omgelopen en de bijbehorende overweg gesloten is zodat het sein geel licht uitstraalt. (het inrijsein is een automatisch sein, niet zijnde een P-sein dat in de grondstelling geel toont).

Quote
dlm4yjp (do 26 mei 2011 18:47:26 https://www.somda.nl/forum/10231/p336900/): Ik vindt het opzich allemaal wel lachwekkend, heel de infra gaat op de schop en men maakt zich druk om een tankplaat, als de tankplaat zo hard nodig is, dan leg je toch een spoor er naar toe als de andere kant gesperd is?
Of denk ik nu te simpel/duur/tijdrovend?

Ik vraag me eigenlijk af of de 17900 gehandhaafd blijft in die vier weken. Een dienstje Nvdw-Hno lijkt me niet erg aantrekkelijk. Rat-Zl heeft ook al 'n busverbinding en tussen Nvdw en Rat kan in die paar weekjes ook wel een bus rijden. Dat lijkt me economisch voordeliger dan een tijdelijke installatie om een kleine vloot van vier DM'90's rijdende te houden.
 

27-05-2011 00:43:39
Pim530
Pim530
Als we dan toch bezig zijn, waarom leggen we dan niet gewoon een verbindingsboog Wh-Hea aan?  

27-05-2011 06:48:15
ns1700
ns1700
dat kan je wel vergeten! ten 1e heb je een probleem met de oldermannenlaan die er aan ligt en aan de andere kant een sloot en de wagenveldstraat. en het 2e is dat de afstand tussen de aansluiting met Heino alsmede de 1e overweg richting Wijhe te kort is om een fatsoenlijke helling te maken. en gelijkvloers gaan ze denk ik niet doen als het er ooit van komt.


groeten uit Spoorzone
 

27-05-2011 12:20:21
broek53
broek53
Zo'n boog staat wel in de plannen waarbij het goederenvervoer in principe over de betuweroute en de ijssellijn wordt gereden. Het waarschijnlijkheidsgehalte dat hij er ooit komt, lijkt mij klein, maar toch..  

27-05-2011 17:28:33
Dre
Dre
Hebben we het nu over Zwolle of Deventer? Ik kan me voor Deventer een verbindingsboog Zp-Aml herinneren. Voor dat handjevol treinen dat ten noorden van Zwolle rijdt én op één hand te tellen is, lijkt me een verbindingsboog een beetje overkill.

Laatst bewerkt door Dre op 27-05-2011 17:29
 

27-05-2011 18:30:22
jeanne
jeanne
Het gaat over een verbindingsboog tussen Dv-Mp waarvoor in het bestemmingsplan ooit een stukje grond gereserverd was/is.

Laatst bewerkt door jeanne op 27-05-2011 18:31
 

10-06-2011 16:14:27
wiedijk
wiedijk
Daar heb ik ook wel aan gedacht, maar het idee van DvdH was ook al in mij opgekomen, en lijkt mij veel praktischer. Logistiek gezien heb je een praktisch probleem waar het de overloopmogelijkheden betreft, je kunt wél van alle sporen noordelijk van (en incl) 201 naar 202, 203 en 204 komen, andersom gaat het alleen van 202 naar 201. xx3600 uit Dv binnennemen op 203 of 204 voor een kering ri Mp gaat dus niet, tenminste als je alles westelijk van de eerder genoemde lensbrug niet bereikbaar beschouwt. Wat de geschetste problematiek rond de serie 7900 betreft: wanneer het toch van deze noodoplossing mocht komen kunnen Buffels van deze lijn (evenals die van de Kamper lijn via spoor 1) altijd nog via Dv voor onderhoudsuitwisseling (en tanken) 'ontsnappen' naar Zp e/o Hgl. Voor wat de bereikbaarheid van het eigenlijke station Zwolle betreft: zou het een optie zijn vanaf de sporen 14 t/m 16 een pendeltrein naar bijv. 17 of 18 te laten rijden alwaar gehalteerd wordt aan de buitenkant van een noodperron? Een tijdelijke gelijkvloerse verbinding met overige noodperrons (daar waar toch tijdelijk geen treinen komen) is zo aangelegd, zie verbinding perron 2 en 3 in Gn!%03%  

10-06-2011 22:33:03
daniel81
daniel81
Had er nu maar een spoorlijn op de Afsluitdijk gelegen ...%08%%08%

Bij Ah heeft men wel moeite gedaan voor een tijdelijk station dat uiteindelijk spaak liep in milieuwetgeving. Misschien vreest men daar hier ook voor en probeert men het niet eens ...

Laatst bewerkt door daniel81 op 10-06-2011 22:36
 

10-06-2011 22:48:22
daniel81
daniel81
Quote
Apda (wo 25 mei 2011 12:56:09 https://www.somda.nl/forum/10231/p336655/): Je kunt toch ook via Nsch - Bh? %02%


Om ook op deze even serieus door te gaan:
Nsch - Odz is vandaag de dag al 19 minuten sneller via Leer dan via Zl, waarbij je alleen maar met stoppers rijdt en je tot 2x toe een overstaptijd hebt van meer dan een half uur.
Nsch-Hgl is over Leer 44 minuten langer dan over Zl, maar met een overstaptijd van -schrik niet- 80 minuten in Leer! Kortom rijd een uurdienst Nsch-Leer en de verbinding Gn-Twente via Duitsland wordt best aantrekkelijk.
 

11-06-2011 10:00:57
daniel_ddr
daniel_ddr
Vanwaar dat grote verschil of zit die 80-minutenoverstap ook in de reis Nsch - Odz? Blijkt niet helemaal uit je verhaal en je zou toch zeggen dat je voor Bh-Hgl meer opties hebt (140 + GrenslandExpress) dan voor Odz (alleen GrenslandExpress)


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

11-06-2011 12:19:45
waalkade
waalkade
Quote
daniel81 (vr 10 jun 2011 22:48:22 https://www.somda.nl/forum/10231/p339535/):
Quote
Apda (wo 25 mei 2011 12:56:09 https://www.somda.nl/forum/10231/p336655/): Je kunt toch ook via Nsch - Bh? %02%


Om ook op deze even serieus door te gaan:
Nsch - Odz is vandaag de dag al 19 minuten sneller via Leer dan via Zl, waarbij je alleen maar met stoppers rijdt en je tot 2x toe een overstaptijd hebt van meer dan een half uur.
Nsch-Hgl is over Leer 44 minuten langer dan over Zl, maar met een overstaptijd van -schrik niet- 80 minuten in Leer! Kortom rijd een uurdienst Nsch-Leer en de verbinding Gn-Twente via Duitsland wordt best aantrekkelijk.
Wanneer we het toch over boogjes hebben, een bij Ihrhoven en een bij Salzbergen.
Niet eens zo gek, heden ten dage is Nm - oost Groningen met een auto het snelste via Duitsland. Beide, O.T. en trein rijden in Duitsland sneller.
 

11-06-2011 17:41:09
wiedijk
wiedijk
Of de 'afgeserveerde' Zuiderzeelijn! M.i. zorgt de Hanzelijn ervoor dat Zl-Mp nóg meer een flessenhals wordt dan 'ie nu al is, dat bleek onlangs maar weer 's toen een goederentrein deels ontspoorde op dit traject waardoor een tijdlang geen treinverkeer Zl-Mp v.v. mogelijk was, via een (toekomstige) Zuiderzeelijn zou de rest van 't land wel bereikbaar gebleven zijn. En dat geldt natuurlijk ook t.a.v. een complete buitendienststelling van station Zwolle. Als de Zuiderzeelijn dan toch te duur is: is een 4-sporig Zl-Mp misschien een optie? Dat maakt dit traject in elk geval een stuk minder kwetsbaar! We zijn in die zin tóch al bezig geweest op Amsterdam-Utrecht en Leiden-Den Haag.  

12-06-2011 00:37:06
mren
mren
Quote
wiedijk (za 11 jun 2011 17:41:09 https://www.somda.nl/forum/10231/p339611/): is een 4-sporig Zl-Mp misschien een optie? Dat maakt dit traject in elk geval een stuk minder kwetsbaar!


Als er op een 4-sporig traject iets misgaat, worden gewoon vier sporen afgesloten...

Je theorie gaat -schijnbaar- enkel op bij snelwegen.
 

30-06-2011 19:48:18
luytjes
luytjes
Uit het topic over de Hanzelijn:
Quote
noof (do 30 jun 2011 18:34:19 https://www.somda.nl/forum/4710/p343079/): Vanaf zaterdag wordt op station Zl begonnen met het plaatsen van de damwanden voor de nieuwe tunnel. Heeft onder andere tot gevolg dat komend weekend in elk geval de 3600 serie van spoor 14 vertrekt en de 5600 naar spoor 3b is gegaan en er zullen nog wel meer dingen zijn.

De 3600 vertrekt dan ook om .20 en .50 over het hele uur. De IC's uit de richting Mp (een gedeelte, het Friesche gedeelte rijdt Lw-Mp v.v) komen aan om .15/.46 en vertrekken op hetzelfde tijdstip richting Amf, dus daar zie ik nog wel wat plusjes ontstaan.

Het plaatsen van de damwanden duurt tot en met 3 augustus.

Als de 3600 vanaf spoor 14 vertrekt zou dat problemen opleveren met de 9100. Die is dit weekend dan ook opgeheven. In plaats daarvan stoppen beide IC's Zwolle - Groningen op elk tussengelegen station, met vertrektijden om :06/:36 uit Groningen.

Laatst bewerkt door luytjes op 30-06-2011 19:49
 

30-06-2011 19:54:08
woepje
woepje
Zat het net ook even te bekijken en inderdaad wat wijzigingen. Perron 1/14 zal dit weekend dus intensief worden gebruikt met alle reizigers ri Amf en alle reizigers ri Gn/Lw/Dv.

Mag aannemen dat de binnenkomende IC uit Amf in de ankers mag voor binnenkomst te Zl totdat de IC ri Amf weg is? Vertrekt onder normale tijd uit Amf namelijk. In normale situatie kan hij gewoon binnenkomen op 3 en is het niet van belang of spoor 1 bezet is.
 


30-06-2011 20:32:13
noof
noof
ST Nvdw: .04/.34, spoor 5b
IC Amf e.v.: .16/.46, spoor 1
ST Ut: .20/.50, spoor 3b
IC Rsd: .20/.50, spoor 14
ST Kpn: .20/.50, spoor 12
ST Gn: .23/.53, spoor 1 (reizigers naar Lw overstappen in Mp)
ST/SN Emn: .26/.56, spoor 16


De situatie in Zl, komend weekend.

Laatst bewerkt door noof op 30-06-2011 21:01
 

30-06-2011 20:40:35
robbertc
robbertc
ST Gn: .23/.53 (anders conflict met vertrekkende 3600 van sp 14)

Laatst bewerkt door robbertc op 30-06-2011 20:40
 

30-06-2011 20:41:24
j.jager
j.jager
De ritten naar Gn vertrekken trouwens om -,23 en-,53 uit Zl.  

30-06-2011 21:01:25
noof
noof
Excuus, correctie toegepast.  

30-06-2011 22:49:47
daniel81
daniel81
Quote
daniël_ddr (za 11 jun 2011 10:00:57 https://www.somda.nl/forum/10231/p339569/): Vanwaar dat grote verschil of zit die 80-minutenoverstap ook in de reis Nsch - Odz? Blijkt niet helemaal uit je verhaal en je zou toch zeggen dat je voor Bh-Hgl meer opties hebt (140 + GrenslandExpress) dan voor Odz (alleen GrenslandExpress)

Dat komt doordat je in het ene geval met een RE wordt gestuurd en in het andere geval met een IC. In theorie zou je naar Hgl ook met de RE moeten kunnen en zou de extra reistijd dus iets van 30 minuten moeten zijn. 'k Weet zo ff niet meer hoe dat precies in elkaar zat. Maar je kunt het vrij simpel proberen: de Duitse reisplanner plant over de landsgrenzen heen, dus als je Nsch-Odz inklopt krijg je beide mogelijkheden

Laatst bewerkt door daniel81 op 30-06-2011 22:52
 

02-07-2011 09:30:35
abcde
abcde
Quote
noof (do 30 jun 2011 18:34:19 https://www.somda.nl/forum/4710/p343079/): Vanaf zaterdag wordt op station Zl begonnen met het plaatsen van de damwanden voor de nieuwe tunnel. Heeft onder andere tot gevolg dat komend weekend in elk geval de 3600 serie van spoor 14 vertrekt en de 5600 naar spoor 3b is gegaan en er zullen nog wel meer dingen zijn...


Op de NS-site bij actuele vertrektijden staat nu dat de trein naar Roosendaal gewoon van spoor 5B vertrekt, en de stoptrein naar Ut van sp. 4. Wat is er nu aan de hand ?
 

05-07-2011 13:54:03
woepje
woepje
Dat de gehele IC doorgaat naar Gn krijgen we volgend weekend (9/10 juli) weer. Dus opnieuw werkzaamheden en beperkt spoorgebruik in Zl. Gaan we deze grap nu elk weekend krijgen?  

05-07-2011 14:03:31
robbertc
robbertc
Dit weekend nog wel
Overigens is er een fout(je) gemaakt in de planning: 500 Zl > Gn is in eerste instantie niet als stoptrein ingelegd. Dat is alsnog wel gebeurd, maar staat (nog) niet in de reisplanner..
 

05-07-2011 14:08:49
woepje
woepje
Klopt inderdaad. Ook de 500 is nog niet vernummerd naar 690500 in de reisplanner (Gn-Zl). De trein vertrekt nu immers eerder dan normale drgl. Overigens wel vreemd dat de 586 afgelopen za/zo ook 690586 was, terwijl die juist 2 minuten later vertrok dan normale drgl tijd (22.36 uur uit Gn ipv 22.34 uur uit Gn).  

05-07-2011 14:17:50
robbertc
robbertc
Klopt, ook dit weekend had het in 690500 omgenummerd moeten worden; is niet gebeurd %03%  

05-07-2011 16:28:40
kiekkiek
kiekkiek
Quote
robbertc (di 05 jul 2011 14:03:31 https://www.somda.nl/forum/10231/p344006/): Dit weekend nog wel



Combineren en splitsen in Meppel lijkt mij een klantvriendelijker oplossing, of is dat niet mogelijk?
 

05-07-2011 16:40:27
woepje
woepje
Volgens mij kan Mp wel 14 bakken aan. In verleden heeft men daar wel gecombineerd/gesplitst, maar dat was volgens mij niet echt bevallen? Nu zijn de Friezen twee weekenden de klos met een extra overstap.  

05-07-2011 16:49:03
mren
mren
Combineren/splitsen in Mp is niet handig omdat er een Stmt in Zl zit en geen in Mp.  

05-07-2011 16:58:30
woepje
woepje
Stmt?  

05-07-2011 16:59:40
taigagaai
Moderator
taigagaai
Storingsmonteur van NedTrain die ook het aan/afkoppelen begeleid/uitvoerd  

05-07-2011 16:59:46
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
storingsmonteur  

05-07-2011 17:00:48
broek53
broek53
StoringsMonTeur uit Zwolle ff een tijdje verhuizen naar Meppel?  

05-07-2011 17:00:48
woepje
woepje
Weet ik die afkorting ook weer, bedankt.  

05-07-2011 17:22:08
robbertc
robbertc
Geen idee wat precies de overwegingen zijn, maar later deze zomer wordt de variant van combineren/splitsen in Mp wel toegepast.  

06-07-2011 14:21:35
jochem
jochem
Sporen 5A en 6A zijn afgelopen weekend opgebroken t.b.v. intrillen van damwanden voor de tunnelverbreding. De oude loods van de voormalige werkplaats (werkplaatssporen 7-9), die na WO2 als locdepot heeft gediend, wordt momenteel gesloopt.  

06-07-2011 14:26:27
dvdhoven
dvdhoven
Is dat de loods, die aan de westkant pal tegen het spoor staat?


Dick van den Hoven
 

07-07-2011 00:30:33
treintim
treintim
Ja.  

07-07-2011 09:12:07
jochem
jochem
Daar kan men ook uit opmaken dat de Wärtsilä-loods in de bocht bij het vm. PTT-perron wordt bedoeld. Voor alle duidelijkheid: op deze foto http://i93.photobucket.com/albums/l72/aleva000/images/IMAGE_077.jpg het gemetselde gebouw rechts in beeld met NT-locje ervoor wordt momenteel gesloopt.  

07-07-2011 12:12:31
maigoda
maigoda
Ik zag afgelopen zondag dat het PTT-perron, samen met spoor 44 (wat er achterlangs liep) inmiddels ook geheel opgeruimd zijn.
Groetjes,
Emiel

Laatst bewerkt door maigoda op 07-07-2011 12:12
 

11-07-2011 14:42:57
jochem
jochem
Sporen 5a en 6a liggen er weer en zijn weer in dienst, nu zijn spoor 7a en het parallele deel van spoor 8 opgebroken voor het inslaan van damwanden. De eerder genoemde oude werkplaatsloods is nu bijna weg.

Laatst bewerkt door jochem op 11-07-2011 14:45
 

18-07-2011 07:08:46
robbertc
robbertc
Deze week liggen de sporen 1, 2 en 3(a) er uit. De NO vanuit Lw/Gn wordt in Mp gecombineerd om het in Zl beter passend te maken.
In Zl:
3600 binnenkomend op spoor 3b, vertrekkend vanaf spoor 6
NO richting Amf op spoor 7
NO richting noorden op spoor 5.

Spoor 7 is volgens mij maar 12 bakken lang, wat lengtebeperkingen in de NO betekend.
 

18-07-2011 07:14:48
ZJ37
ZJ37
Spoor 7 te Zl is inderdaad maximaal 12 bakken. Veel treinen in de NoordOost (met name de 500 vanuit het zuiden/westen) rijden in de spits steeds met precies 12 bakken (veelal 4x3).  

18-07-2011 07:24:40
robbertc
robbertc
Waarom de vertrekkende 3600 en NO richting Amf niet geruild van spoor 6 en 7, is me eigenlijk onduidelijk. Spoor 6 is al 14 bakken lang, en de 3600 komt toch niet boven de 7 bakken uit (vanwege aankomst op spoor 3b). 12 bakken in de NO is bij sommige treinen wel wat karig..  

18-07-2011 07:58:17
dvdhoven
dvdhoven
Gisteren, 16-07, was spoor 7 buiten dienst. Er werd keihard door veel mannen gewerkt.
De 3600 vertrok van spoor 6. Hinderlijk was wel dat de CTA's bij spoor 6 en 7 niet werkten en ook de omroep leek het niet te doen op dat perron.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 18-07-2011 08:00


Dick van den Hoven
 

26-08-2011 13:41:29
jordy13
jordy13
Word de andere loods van de voormalige werkplaats (met de groene roldeuren) ook gesloopt?  

10-10-2011 10:28:02
jochem
jochem
Vooralsnog is de zessporige loods ongemoeid gelaten en alleen de oude driesporige loods verdwenen. Het korte achterste deel van die loods (uiterst rechts op de gelinkte foto) staat er nog. Zie http://www.flickr.com/photos/jordytreinen/5915990802/in/photostream

Tevens is vorige week begonnen met het vervangen van de CTA's door digitale exemplaren.
 

25-11-2011 19:59:04
mdj
mdj
Quote
mren (wo 25 mei 2011 13:12:43 https://www.somda.nl/forum/10231/p336659/): Het hoeft geen compleet tijdelijk station te zijn, een plek om te keren zodat de 3600 van/naar Mp kan rijden zou al heel wat zijn. Dat er dan geen reizigers in/uit kunnen in Zl is dan jammer maar helaas.


En het wordt.....http://portal.ovinnederland.nl/toon_artikel.php?artikel_id=2936
busvervoer.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

25-11-2011 21:37:13
bultena
bultena
Dan blijf ik tussen 14 juli en 12 augustus maar mooi ten noorden va Zl.  

25-11-2011 21:42:59
zugchef
zugchef
Of nog beter, op vakantie in het buitenland  

25-11-2011 23:04:28
daniel81
daniel81
Uit de link van mdj citeer ik:
"Maar de treinverbinding Deventer-Meppel scoorde lager op betrouwbaarheid en hoger op comfort dan het busvervoer. Rover vindt de treinvariant daarom de beste keuze. NS en ProRail vinden dit desalniettemin voor reizigers onwenselijk, omdat de kans te groot is dat ze de krappe, maar noodzakelijke overstap in Deventer missen. Het veroorzaakt nog eens een extra half uur reistijd, bovenop de extra reistijd van een half uur die er al was. Vandaar dat ProRail en NS in de zomer van 2012 in Zwolle kiezen voor busvervoer."

Hoezo onbetrouwbaar? Aan de noordkant (Mp-Gn/Lw) kan-ie gewoon doorrijden, gebeurt vaker tijdens werkzaamheden.
En als de wachttijd in Dv zo'n groot probleem is, dan is dat eenvoudig te verhelpen door de 2800 de hele dag door te laten rijden (sowieso al wenselijk gezien de capaciteit in zo'n geval) en door de 3600 in Dv te laten wachten op een eventuele vertraagde trein uit Apd (hoeft toch niet op tijd in Zl te zijn voor de aansluitingen%06%.
Kortom: hoe schrijven we een onderzoek waarvan de uitkomst toch al vantevoren vaststaat %07% (ik houd niet van complottheorieën, maar in dit geval lijkt het meer op smoezen zoeken dan op een echt serieus onderzoek naar treinvervoer)

Laatst bewerkt door daniel81 op 25-11-2011 23:58
 

25-11-2011 23:30:52
mren
mren
Waar een wil is, is een weg.

Maar goed, die klanten zijn sowieso maar lastig. De doorgaande reizigers Enschede-Zwolle zijn al weggepest, nu is de rest aan de beurt.
 

26-11-2011 10:59:32
daniel81
daniel81
Nog even aanvullend:
1) Hoe ver zijn een spoorbeheerder en een vervoerder gezakt als ze tot de conclusie komen dat wegvervoer betrouwbaarder is dan railvervoer
2) De A28 bij Zl is al filegevoelig en zal drukker zijn als meer mensen voor de auto kiezen omdat de treinen niet rijden. Dus hoe betrouwbaar dat wegvervoer zal zijn is nog maar de vraag.
3) Is er nagedacht over fietsvervoer? In de zomermaanden puilen de balkons op de NO uit van de fietsen.
4) Het halfuur extra reistijd is puur geredeneerd vanuit de Randstad. Dat door een trein Dv-Mp de verbindingen Noord Nederland - Oost Nederland v.v. met 0 minuten extra reistijd gerealiseerd worden, vergeet men kennelijk gemakshalve.

Laatst bewerkt door daniel81 op 26-11-2011 10:59
 

26-11-2011 11:44:42
sjoerd
sjoerd
In de spoorgeschiedenis zijn diverse voorbeelden van creativiteit te melden om het verkeer door te laten gaan, als dat niet meer op de gewone wijze kon. En dat werd dan in een enkele nacht mogelijk gemaakt, desnoods zonder tekening, inclusief bovenleiding. Een idee van een plaatselijke wegwerker was genoeg.
Zo zijn er omleidingen gelegd langs defect geraakte brugg(-edeelt)en, omleidingen om defecte wissels, verkeersomleidingen om trajecten tijdelijk te mijden (iets in de geest van een uurdienst Zwolle - Almelo via Deventer, met een voorbeeld van nu), noodperrons, noodoverpaden, noodstations, noodbogen.
Inderdaad, waar een wil is, is een weg, maar doordat onze maatschappij tot in de haarvaten is dichtgeprotocolleerd, is er geen ruimte meer voor creativiteit en omgaan met verschillen. Met dit laatste bedoel ik, dat verschillende situaties ook om verschillende oplossingen vragen.
 

26-11-2011 12:32:28
broek53
broek53
De hele actie is overigens het gevolg van het feit dat ProRail veel te laat is gestart met de plannenmakerij en daarna met de uitvoering en aanbesteding van Zwolle. Volgens de faseringsplannen zou afgelopen zomer al de helft van het ombouwwerk gedaan zijn en komende zomer de andere halft. In die plannen kwamen complete stremmingen buiten de weekenden niet voor, wel sterk gereduceerde mogelijkheden tijdens de zomerweken waarin nu het hele project gepropt is.
Dat NS daarmee akkoord gegaan is, vind ik persoonlijk nogal twijfelachtig. Het mes op de keel was en is echter dat met de drgl 2013 Zwolle niet klaar is, en om de knoop Zwolle is nou net de drgl 2013 gebouwd.
 

26-11-2011 14:28:23
R1-2010
R1-2010
Ik denk dat een bekende Voorburger dit zou omschrijven als het ultieme teken van rabiate systeemautistische klanthaat....  

26-11-2011 14:33:59
alle46
alle46
Maar laten we er voor waken alleen de spoorsector als incompetent te verklaren bij alles wat ze bedenken! Denk aan alle andere O.T. missers, die eigenlijk op zich ook kleine (financiele) rampen zijn.
Stel nu eens, dat dit het maximale werk-en denkniveau van de direct betrokkenen is....
 

26-11-2011 19:08:02
woepje
woepje
Mja, hoe je het went of keert. Het is natuurlijk allesbehalve comfortabel om Noord NL een maand lang van de rest van NL af te sluiten, ook al is het alleen in de zomer. Maar als we de boel wel op tijd af willen hebben voor drgl 2013, dan zal het wel moeten. Als reiziger moet je er maar vanuit gaan dat uiteindelijk alles verbeterd.

Overigens zal het me erg benieuwen hoe ze dat met die bussen gaan doen, verbinding Hde-Mp of Dv-Mp ofzo? En dan vooral, wat voor mat zetten we in naar het gezellige Hde met zijn beperkte perronlengte? 10 bakken ICM? Voor de mensen in Dv zou je eventueel de 2800 structureel naar Dv kunnen laten rijden in plaats van alleen tijdens de spits. Maar goed, de logistieke wondermensen van de NS en ProRail zullen wel iets creatiefs bedenken, hoop ik maar
 

26-11-2011 19:23:35
mdj
mdj
Sterker nog: in de zomer rijdt de 2800 niet eens door naar Dv...

Wordt nog een gezellige boel dan!


Bij twijfel: gebruik beton.
 

26-11-2011 19:32:50
woepje
woepje
Tijd om het deze zomer maar wel even te doen, gewoon voor de grap?  

26-11-2011 20:31:20
daniel_ddr
daniel_ddr
Ligt er natuurlijk aan hoe je het vervangend vervoer inricht. Gezien je vanaf Dv ook niet met een trein naar Zl kunt lijkt dat me een redelijk zinloze omleiding voor reiziger naar het noorden. Kan je altijd nog beter met IC en stoptrein tot Hde rijden en vanaf daar verbussen, scheelt je immers een overstap


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

26-11-2011 20:38:46
woepje
woepje
Hoe het vervangend vervoer gaat rijden is inderdaad van belang. Maar mocht dat dus alleen Mp-Dv worden, dan lijkt mij het handig om iets meer capaciteit naar Dv te sturen.

Maar ik vermoed ook dat men toch kiest voor Hde, maar blijft alsnog leuk dan.