Sperring Mühlheim - Duisburg
Forum: Algemeen - Buitenlands spoor
18-09-2020 16:28:51
mdeen
mdeen

Een brandende tankwagen met diesel en benzine heeft de spoorbrug van de S-Bahn en Fernbahn Essen - Duisburg zo zwaar beschadigd dat deze vervangen moet worden. De lijn is momenteel dicht voor werkzaamheden (gepland t/m 20 september), maar dit gaat waarschijnlijk nog wel een paar maanden duren. Er liggen daar 4 bruggen met ook 4 lijnvoeringen, het lijkt erop dat de andere bruggen (goederenverkeer Oberhausen - Essen, personenverkeer Oberhausen - Essen en Duisburg - Essen) niet zozeer zijn betroffen, maar het is onduidelijk of daar vanaf 21 september wel wat rijdt.

https://www.ruhr24.de/ruhrgebiet/a40-brand-feuer-heute-lastwagen-rauch-sperrung-stau-muelheim-duisburg-ruhrgebiet-13903560.html

 

18-09-2020 20:55:38
NDS
NDS

Alle routes tussen Essen en Oberhausen komen daar niet langs.

Wat daar loopt zijn boven de lijnen Duisburg-Oberhausen en Duisburg-Mülheim(ruhr)(-Essen) en onder paralel aan de A3 de goederenlijn Oberhausen-Duisburg-Krefeld/Düsseldorf-Köln.

Edit: in 2e instantie lijkt het ergens anders te zijn als ik in eerste instantie gebreep en waarop mijn bericht hierboven gebaseerd is.

Groetjes Michiel



Laatst bewerkt door NDS op 18-09-2020 21:01


NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

18-09-2020 21:20:43
NDS
NDS

Het is inderdaad ergens anders als ik begrepen dacht te hebben het is bij de splitsing bij Mülheim Styrum. Het was me eigenlijk nog nooit opgevallen dat de A40 daar en bij Mülheim heißen die spoorlijn kruist.

Hier een pdf van bahn.de met alle wijzigingen in de regionale treindiensten vanaf 21-9-2020 tot nader order.

Gelukkig heeft Essen net als Amsterdam meerdere spoorlijnen van naar en door de stad en kan en nog een aantal treindiensten omgeleid worden. Wat je nu vooral weer merkt is dat de lijn Düsseldorf-Essen vooral door z'n stukken enkelspoor helaas niet te gebruiken is als omleidingsroute.

Groetjes Michiel




NDS(Neu Dalhausen Stadbahn); NDS mit uns kommen sie dort
 

19-09-2020 09:49:19
geert
geert

Nou ja Dusseldorf - Essen heeft twee kleine stukken enkelspoor in twee tunnels. Wat denk ik meer meespeelt is de klassieke beveiliging en de S-bahn S6 die daar bij iedere boom stopt. Daarnaast zit je in Dusseldorf op een heel druk S-bahn stuk, dus daar is geen capaciteit.