29-08-2020 18:28:02 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Bij een wandeling met foto's maken viel me vandaag op dat twee bovenleidingmasten voor de overweg bovenste molen in Venlo op het baanvak naar Duitsland sein 310A met onderbord 16 stond.( toestemming stroomafnemer opzetten) Nu had ik ooit begrepen dat er een jaar of wat geleden bekeken is om met twee gekoppelde ICE's via Venlo te kunnen rijden. De aanwezigheid van dat bord zou dus impliceren dat dat kan en mag. Ik vraag me echter af of een dubbele ICE dat bord dan überhaupt gaat halen, Het bord staat zo'n 1200 meter vanaf kop perron of 1400meter vanaf het geaarde stuk op de goederen sporen van Venlo, de uiterste punten tot waar je onder de 1500 V = zou kunnen komen.( Terwijl je net iets meer dan 400 meter zou verwachten) Met maximaal 40 km/h freewheelend vanaf daar al licht stijgend lijkt het me een aardige uitdaging. Zie ik iets over het hoofd of zit het anders? |
29-08-2020 19:15:40 | ||
---|---|---|
michaben
|
Even opgezocht, dit bord? https://youtu.be/6DZ8zJX4fTo?t=182 Opvallend bord inderdaad, op een opvallende locatie want dit is toch een behoorlijk afstand van de spanningsluis? Hoogteverschil tussen station en dit punt is zo te zien zo'n 7 meter dus dan moet je toch een flinke aanloop nemen om daar zonder stroomafnemer omhoog te komen. |
29-08-2020 19:25:43 | ||
---|---|---|
BGM104
|
ProRail vindt het niet een goed idee om de stroomafnemer in de bovenleidingspaghetti boven de wisselstraat op te zetten, daarom staat het bord ruim 400m voorbij het laatste wissel. Een ICE heeft een lage rolweerstand, zelfs als je met 16 bakken ICE met 30 km/u de stroomafnemer neerlaat haal je het makkelijk zo bleek tijdens de proefrit. |
29-08-2020 19:35:16 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Dankje voor het antwoord. Dat een trein (en ook de ICE ) goed rolt weeti k uit ervaring, maar ook dat het bij een kleine stijging al snel minder wordt heb ik ook ervaren. Maar mooi dat het getest is.👍
|
30-08-2020 14:09:15 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Fijn dat dit bord niet in documentatie is opgenomen, wordt weer een AFCA indienen. (Treinveveiligingsdocumentie zoals OBE, BVS en WVK bladen, AFCA = Aanvraag Formulier voor de Correctie van Afwijkingen) Laatst bewerkt door gvttreinen op 30-08-2020 14:42 |
30-08-2020 19:04:25 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Na de overweg in de Groot-Bollerweg net na Br in de richting van Hrt stonden gisteren ook bij beide sporen deze borden |
30-08-2020 20:20:27 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Zo ! , da's zo'n 3 kilometer vanaf station Venlo. Het argument van omhoog gaande stroomafnemers niet in wissels kan ik nog wel begrijpen. Maar de sporen 101 en 102 in Blerick zijn tussen de wissels ongeveer 1200 meter , daar kan je dat toch ook wel doen lijkt me. |
31-08-2020 08:39:47 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Het is ongeveer 530 meter voorbij de laatste overloop. De baan gaat daar van sein naar sein 6,5 meter omhoog maar de achterkant van de trein is nog maar nauwelijks aan de helling begonnen en zelfs de voorkant haalt die 6,5 meter niet. Dat gaat dus op de sloffen goed. |
31-08-2020 10:07:40 | ||
---|---|---|
Muizeneus
|
Ik neem aan dat je het nu weer over de kant van Bovenste Molen hebt? |
31-08-2020 10:19:57 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Maar waar men veelal aan voorbij gaat dat het na opzetten panto niet direct tractie geven is. De trein controleert / test meestal even zichzelf in de nieuwe configuratie en de machinist mag soms een aantal bestaande storingen afvinken. Maar goed het schijnt getest te zijn, dus..... |
31-08-2020 12:53:10 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Quote is hier een foto van/locatieaanduiding? |
31-08-2020 13:11:55 | ||
---|---|---|
thom
|
Als ik het goed begrijp zou dat hier dus moeten zijn; |
31-08-2020 15:05:27 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Quote Naar het schijnt rijdt de trein na het bord voor 8 bakken op de tractie van één stel en na dit bord met twee stellen. |
31-08-2020 17:19:22 | ||
---|---|---|
JHS2013
|
En hoe krijgen ze dat technisch voor elkaar? Is het tweede stel vanuit de stuurcabine af te zonderen? |
31-08-2020 19:56:10 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Ja, dat kan allemaal bij een ICE3m. |