Wijzigingsblad 7 september 2020
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
30-07-2020 09:23:33
michaben
michaben

https://locov.nl/binaries/Locov%202020-144790%20adviesaanvraag%20wijzigingsblad%20september%202020_tcm118-457463.pdf

De 8100 wordt in september geschikt gemaakt voor inzet Sandite-DDZ, hierdoor krijgen enkele treinen een minuut extra rijtijd richting Zl.

Verder komt er meer VIRM12 in de 2400 te rijden, hierdoor enkele kleine wijzigingen om het aftrappen en bijplaatsen mogelijk te maken. Opvallend is dat men ook de 516 een lange stop op Rta gaat geven, is het rangeerproces te Rtd dusdanig complex geworden dat er rangeerdelen in de weg zitten?


30-07-2020 10:08:57
gvttreinen
gvttreinen

...en definbitief omwisselen 6000/6900 met einbestemming Ht/Tl


30-07-2020 11:14:41
sneltram
sneltram
Quote
michaben (30-07-2020 09:23:33):

Verder komt er meer VIRM12 in de 2400 te rijden, hierdoor enkele kleine wijzigingen om het aftrappen en bijplaatsen mogelijk te maken. Opvallend is dat men ook de 516 een lange stop op Rta gaat geven, is het rangeerproces te Rtd dusdanig complex geworden dat er rangeerdelen in de weg zitten?


Nee, iets met gewijzigde spoorlengtes heb ik me laten vertellen (moet allemaal langer gemaakt worden in de toekomst als er meer treinen gaan rijden). Daardoor allerlei spoorwijzigen. O.a. een 500 op spoor 4 of daar in de buurt. Uiteindelijk past er dan iets niet en moet de 516 invachten op Rta.


30-07-2020 12:42:11
Oldskool
Oldskool
Quote
michaben (30-07-2020 09:23:33):Verder komt er meer VIRM12 in de 2400 te rijden, hierdoor enkele kleine wijzigingen om het aftrappen en bijplaatsen mogelijk te maken.

Combineren en splitsen gaat op Alm gebeuren. Aantal lm ritten Llso - Alm en Alm - Llso



Laatst bewerkt door Oldskool op 30-07-2020 12:42


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


30-07-2020 12:57:20
evangoor
evangoor
Quote
gvttreinen (30-07-2020 10:08:57):

...en definbitief omwisselen 6000/6900 met einbestemming Ht/Tl


Daar is nou net discussie over, maar ik lees in de aangehaalde brief nergens dat het gaat gebeuren. Weelicht is 'aanvulling op eerdere voorstellen' het aanknopingspunt, maar 6000/6900 en Tiel komen niet voor in deze brief.


30-07-2020 13:03:10
michaben
michaben

In een eerdere adviesaanvraag was al gemeld dat men de wijzigingen te Gdm medio 2020 wilde laten ingaan, dus mogelijk dat men dat hier achterwege heeft gelaten omdat daar reeds advies over is uitgegeven?

Quote
Oldskool (30-07-2020 12:42:11):

Combineren en splitsen gaat op Alm gebeuren. Aantal lm ritten Llso - Alm en Alm - Llso


Dat men in Alm gaat splitsen/combineren leek me duidelijk, stond ook in de link vermeld. Maar dat betekent niet automatisch dat alle treinen met VIRM12 tot Ddr doorgaan, vorig jaar kwam het ook voor dat get tweede stel er pas in Rtd bij kwam.



Laatst bewerkt door michaben op 30-07-2020 13:04

30-07-2020 14:07:41
Oldskool
Oldskool
Quote
michaben (30-07-2020 13:03:10):

In een eerdere adviesaanvraag was al gemeld dat men de wijzigingen te Gdm medio 2020 wilde laten ingaan, dus mogelijk dat men dat hier achterwege heeft gelaten omdat daar reeds advies over is uitgegeven?

Quote
Oldskool (30-07-2020 12:42:11):

Combineren en splitsen gaat op Alm gebeuren. Aantal lm ritten Llso - Alm en Alm - Llso


Dat men in Alm gaat splitsen/combineren leek me duidelijk, stond ook in de link vermeld. Maar dat betekent niet automatisch dat alle treinen met VIRM12 tot Ddr doorgaan, vorig jaar kwam het ook voor dat get tweede stel er pas in Rtd bij kwam.


Heb ik ook nergens gezegd. Er staat ook, "een aantal Lm ritten" ;)


30-07-2020 14:16:24
michaben
michaben

Volgens mij lees je het bericht niet helemaal goed wink Niemand vroeg zich af men in Alm/Lls met die ritten gedaan worden, dat is namelijk algemeen bekend omdat men dat al een tijdje zo doet in de ochtendspits. Het gaat erom dat, volgens dit document, er ook in Rtd een andere spooropstelling nodig is voor de inzet van de extra VIRM12 combinaties.



Laatst bewerkt door michaben op 30-07-2020 14:16

30-07-2020 19:36:53
Wievank
Wievank

O.a. de 2418 wordt verlengd naar 12 bakken en past daarmee niet meer op spoor 9. Alleen alle andere sporen waar deze wel past zijn bezet, of levert een conflict op welke niet oplosbaar is.

Om het toch passend te krijgen is er een heel circus aan verschuivingen:

  • De 2214 gaat van 4 naar 6
  • De 2418 gaat van 9 naar 11
  • De 1009 en 9211 gaan van 11 & 12 naar 12 & 13
  • De 2827 gaat van 13 naar 4

Dit levert alleen een conflict op tussen de 2827 en de 516 op Wspl. En vanwege het verbod op geplande rood sein naderingen wordt de 516 dan maar een paar minuten stil gezet op Rta.


30-07-2020 19:50:48
MetroRET
MetroRET

Sinds wanneer past 12 bakken niet op meer op spoor 9.

Deze is 330mtr lang, waar VIRM12 324mtr is.

Tevens reed de 2418 al eens eerder met VIRM12, oa. in de wijzigingsbladen voor 13 juni.

https://treinposities.nl/ritinfo/20200317/2418



Laatst bewerkt door MetroRET op 30-07-2020 19:58

30-07-2020 20:05:22
Wievank
Wievank

Spoor 9 heeft slechts 309m nuttige lengte aan het perron


30-07-2020 20:29:00
MetroRET
MetroRET

Maar hoe heeft de 2418 dan voorheen ook op spoor 9 gepast (net zoals de aantal 2200'en naar Amsterdam op spoor 9 met VIRM12.


30-07-2020 20:42:34
BGM104
BGM104

Puntje perron spoor 9, het smalle deel naast het dienstgebouw is recent van de nuttige lengte afgehaald, volgens de veiligheidsdienst van NS is het allemaal erg gevaarlijk.


30-07-2020 20:56:14
michaben
michaben

Dat verklaart het, ik zie inderdaad dat de resterende VIRM12s in de 2200 en 2400 sinds wijzigingsblad juni naar spoor 11 verplaatst zijn in Rotterdam. Dat spoor is echter alleen beschikbaar in het halve uur dat de 1000 op spoor 3 keert, het andere halve uur is spoor 11 bezet.



Laatst bewerkt door michaben op 30-07-2020 20:58

30-07-2020 20:58:41
MetroRET
MetroRET

Wel apart dat ik dan zowel de 1009 als de 2418 vanaf spoor 11 zie vertrekken de afgelopen momenten dat de laatst genoemde met VIRM12 reed.


30-07-2020 21:29:08
Muizeneus
Muizeneus

Waarom gaan er treinen verlengd worden terwijl alle cijfers en prognoses laten zien dat de vraag nog wel een flinke tijd achter zal blijven?

Ook de minuutverschuiving van de 3600 vind ik een vreemde. De 3600 richting Zl vertrekt al jáááren om .17 en .47 uit Dv, waarom moet dit nu ineens met een tussentijds wijzigingsblad aangepast worden?


31-07-2020 10:04:21
broek53
broek53
Quote
BGM104 (30-07-2020 20:42:34):

Puntje perron spoor 9, het smalle deel naast het dienstgebouw is recent van de nuttige lengte afgehaald, volgens de veiligheidsdienst van NS is het allemaal erg gevaarlijk.


Grappig, daar gaat NS helemaal niet over. Maar aannemelijk is dan dat NS Prorail van dit gevaar heeft overtuigd.


31-07-2020 15:26:53
cuneo56
cuneo56

Tsja, je kan het ook zoeken natuurlijk.

Kan me niet voorstellen dat op dat stukje reizigers op een trein gaan staan wachten om in te stappen. En een eventuele uitstapper ; die kan dat veilig doen, de trein staat immers stil!



Laatst bewerkt door cuneo56 op 31-07-2020 15:27

31-07-2020 15:58:42
michaben
michaben

En reizigers die met assistentieverlening reizen worden ook niet op het voorste balkon neergezet vermoed ik, aangezien je daar geen kant op kan.


31-07-2020 16:00:50
seinhuis
seinhuis
Quote
broek53 (31-07-2020 10:04:21):
Quote
BGM104 (30-07-2020 20:42:34):

Puntje perron spoor 9, het smalle deel naast het dienstgebouw is recent van de nuttige lengte afgehaald, volgens de veiligheidsdienst van NS is het allemaal erg gevaarlijk.


Grappig, daar gaat NS helemaal niet over. Maar aannemelijk is dan dat NS Prorail van dit gevaar heeft overtuigd.


NS kan strengere eisen stellen dan ProRail.

Of dit hier ook het geval is weet ik niet. Ben niet bekend met de situatie.


31-07-2020 17:56:00
broek53
broek53

NS kan eisen wat ze wil en treinen verhuizen tot het een ons weegt, maar zolang het aan de normen van ProRail voldoet, kort ProRail de lengte niet in op papier. Net zo min als ProRail landelijk kilometers spoor op grotere hartafstand gaat leggen omdat NS als enige vervoerder een veel grotere afstand "eist", om maar wat te noemen. Als de nuttige perronlengte hier is ingekort en het initiatief daarvan ligt bij NS, dan moet NS ProRail ervan hebben overtuigd dat er niet aan de ProRailnormen wordt voldaan.


31-07-2020 18:24:38
mtlx
mtlx

Ik heb de afgelopen maanden het zelf minimaal tweemaal zien gebeuren dat een trein met 12 bakken op spoor 9 te vroeg stopte, en dus niet volledig binnen stond.

Ik acht de kans aanwezig dat het vaker is gebeurd en dat er wellicht ergens een keer een incident is gebeurd met mensen die daar wilden uitstappen. Ik kan mij voorstellen dat na zoiets er nog eens kritisch gekeken wordt naar de nuttige lengte.

Met 12 bakken moet je de voorkant bij het trappetje naar het voormalige looppad richting de middentuin in Rotterdam zetten om achter vrij te komen. Dat is dus eigenlijk net al voorbij het einde van het perron, en een halve bak voorbij het bord "Geen toegang".

Ik schat dat dat bord ook meteen het ijkpunt is geworden van de nieuwe officiële lengte.



Laatst bewerkt door mtlx op 31-07-2020 18:25

31-07-2020 19:20:33
michaben
michaben

Ik heb daar ook meermaals daar een trein met enkele bakken buiten het perron gezien. Het zal ook niet meehelpen dat het treinlengtebord voor 12 bakken fors kleiner is en aan de andere zijde hangt als de overige borden. Ook al zal dat volgens de normen wel mogen, het vergroot de kans op een menselijke fout.


31-07-2020 19:48:47
cuneo56
cuneo56

Tsja je kan als management het probleem aanpakken door b.v alle machinisten te informeren over het gewenste stoppunt met de reden daarvan en zelf bekijken of het bijbehorende bord goed en logisch staat. Of je kan iets ingewikkelds bedenken om dat juist niet te willen, maar waar mogelijk veel meer en andere hinder door ontstaat,frown


31-07-2020 20:34:49
MasterE
MasterE
Quote
broek53 (31-07-2020 17:56:00):

NS kan eisen wat ze wil en treinen verhuizen tot het een ons weegt, maar zolang het aan de normen van ProRail voldoet, kort ProRail de lengte niet in op papier. Net zo min als ProRail landelijk kilometers spoor op grotere hartafstand gaat leggen omdat NS als enige vervoerder een veel grotere afstand "eist", om maar wat te noemen. Als de nuttige perronlengte hier is ingekort en het initiatief daarvan ligt bij NS, dan moet NS ProRail ervan hebben overtuigd dat er niet aan de ProRailnormen wordt voldaan.


Het kan ook zo zijn dat Prorail de situatie na vragen van NS heeft bekeken en tot de zelfde conclussie is gekomen. Misschien voldoet het wel aan de norm, maar men kan toch tot de conclusie gekomen zijn dat het beter is daar niet meer te plannen met meer dan 10 bakken.




Mcn Asd

31-07-2020 21:10:45
MetroRET
MetroRET

Maar als men dan niet langer dan 10 bakken wilt plannen op spoor 9, hoe wilt men de 1100 dan nog afhandelen op spoor 9, deze is tenslotte langer dan de genoemde 10 bakken-grens.

Tevens... waarom kan de 1009 niet ook gewoon op spoor 3 keren, daar keren de 1007 en 1011 tenslotte ook gewoon.


31-07-2020 22:37:56
Muizeneus
Muizeneus

Loks tellen toch niet mee bij het aantal bakken? (tenzij de lok middenin de trein zit zoals bij gekoppelde DDAR-stammen in het verleden)


01-08-2020 01:18:55
thom
thom
Quote
MasterE (31-07-2020 20:34:49):
Quote
broek53 (31-07-2020 17:56:00):

NS kan eisen wat ze wil en treinen verhuizen tot het een ons weegt, maar zolang het aan de normen van ProRail voldoet, kort ProRail de lengte niet in op papier. Net zo min als ProRail landelijk kilometers spoor op grotere hartafstand gaat leggen omdat NS als enige vervoerder een veel grotere afstand "eist", om maar wat te noemen. Als de nuttige perronlengte hier is ingekort en het initiatief daarvan ligt bij NS, dan moet NS ProRail ervan hebben overtuigd dat er niet aan de ProRailnormen wordt voldaan.


Het kan ook zo zijn dat Prorail de situatie na vragen van NS heeft bekeken en tot de zelfde conclussie is gekomen. Misschien voldoet het wel aan de norm, maar men kan toch tot de conclusie gekomen zijn dat het beter is daar niet meer te plannen met meer dan 10 bakken.


Als je het zo stelt dan zouden de normen dus geen veilige situatie afbakenen, want als het wél aan de gestelde normen voldoet maar je stelt dat je er toch niet veilig kunt halteren zouden de normen dus eigenlijk niet voldoen...


01-08-2020 07:08:09
BVisser
BVisser
Quote
broek53 (31-07-2020 17:56:00):

Net zo min als ProRail landelijk kilometers spoor op grotere hartafstand gaat leggen omdat NS als enige vervoerder een veel grotere afstand "eist", om maar wat te noemen.


Doet NS dat dan? Zo ja, waarom? Zoiets kun je alleen bij nieuwbouw in redelijkheid stellen.


01-08-2020 07:21:22
mtlx
mtlx
Quote
MetroRET (31-07-2020 21:10:45):

Maar als men dan niet langer dan 10 bakken wilt plannen op spoor 9, hoe wilt men de 1100 dan nog afhandelen op spoor 9, deze is tenslotte langer dan de genoemde 10 bakken-grens.


De SW9 stammen zijn met afronding exact 275 meter, wat overeen komt met 10 bakken.

Die passen overigens ruimschoots. Zelfs 11 bakken past nog (zelfs met marge) op spoor 9. Alleen die 12e bak is dus het issue.


01-08-2020 09:36:49
edwin82
edwin82

Zijn er nog wijzigingen met betrekking tot de inzet van SNG vanaf het nieuwe wijzigingsblad?


01-08-2020 11:42:49
MasterE
MasterE
Quote
thom (01-08-2020 01:18:55):
Quote
MasterE (31-07-2020 20:34:49):
Quote
broek53 (31-07-2020 17:56:00):

NS kan eisen wat ze wil en treinen verhuizen tot het een ons weegt, maar zolang het aan de normen van ProRail voldoet, kort ProRail de lengte niet in op papier. Net zo min als ProRail landelijk kilometers spoor op grotere hartafstand gaat leggen omdat NS als enige vervoerder een veel grotere afstand "eist", om maar wat te noemen. Als de nuttige perronlengte hier is ingekort en het initiatief daarvan ligt bij NS, dan moet NS ProRail ervan hebben overtuigd dat er niet aan de ProRailnormen wordt voldaan.


Het kan ook zo zijn dat Prorail de situatie na vragen van NS heeft bekeken en tot de zelfde conclussie is gekomen. Misschien voldoet het wel aan de norm, maar men kan toch tot de conclusie gekomen zijn dat het beter is daar niet meer te plannen met meer dan 10 bakken.


Als je het zo stelt dan zouden de normen dus geen veilige situatie afbakenen, want als het wél aan de gestelde normen voldoet maar je stelt dat je er toch niet veilig kunt halteren zouden de normen dus eigenlijk niet voldoen...


Ik zeg niets over veiligheid, alleen dat men samen tot de conclusie gekomen kan zijn dat het niet wenselijk is en omdat voorkomen altijd nog beter is dan genezen er voor heeft gekozen er niet meer te plannen.



Laatst bewerkt door MasterE op 01-08-2020 11:43


Mcn Asd

01-08-2020 13:43:19
broek53
broek53
Quote
BVisser (01-08-2020 07:08:09):
Quote
broek53 (31-07-2020 17:56:00):

Net zo min als ProRail landelijk kilometers spoor op grotere hartafstand gaat leggen omdat NS als enige vervoerder een veel grotere afstand "eist", om maar wat te noemen.


Doet NS dat dan? Zo ja, waarom? Zoiets kun je alleen bij nieuwbouw in redelijkheid stellen.


Daarom zette ik "eist" ook tussen aanhalingstekens. Ik bedoel te zeggen dat NS eigen normen hanteert voor spoorafstanden. De jongste norm van ProRail is nog groter, dus bij volledige nieuwbouw doet zich het probleem niet erg voor. Maar omdat de spoorafstanden in de loop der decennia steeds groter geworden zijn, kun je slecht verwachten dat het hele spoorwegnet daar achteraan wordt aangepast. Daarom zijn er voor de bestaande situaties een aantal bepalingen waardoor deze afstanden kunnen blijven bestaan. NS reageerde daarop door te verbieden dat machinisten op in NS-ogen te smalle paden lopen. Andere vervoerders kijken hun ogen uit ;-). En daar zit volgens mij de overeenkomst met door NS te smal bevonden perrons, als dat verhaal (waarop we hier allemaal reageren) ten minste waar is.

Feit is in ieder geval dat bij een wijziging van het BVS Rotterdam van 11-11-2019 de nuttige perronlengte van spoor 9 gewijzigd is. In westelijke richting van 320 naar 299, in oostelijke richting van 330 naar 317.



Laatst bewerkt door broek53 op 02-08-2020 11:11

02-08-2020 10:58:12
spurt2244
spurt2244

Is er al iets bekend op welke trajechten SNG andere treinen gaat aflossen per 7 september?


02-08-2020 11:29:48
broek53
broek53

Zover mij bekend, gaat er in september SNG naar de (1)5800. Ik heb begrepen dat er links en rechts ook weer SNG uit de omloop moet worden gehaald vanwege de achterstand die er in de instroming van nieuwe stellen is ontstaan. Dat zal mede de reden zijn dat het SGM dat door SNG op papier vervangen wordt, niet terzijde wordt gesteld, maar op (extra) reserve.


02-08-2020 17:08:36
diesels
diesels

Er zijn inmiddels zeventien stellen (de 3001 nog niet meegeteld) die zijn afgeleverd, maar niet in dienst gesteld. De enige stellen die sinds half maart in dienst zijn gesteld zijn de stellen die voor die datum al afgenomen waren. Dan missen we nu ook nog twee stellen van het ongeluk. Je zien nu al relatief vaak SLT in SNG-diensten dier rond Zwolle. Die situatie zal niet ineens zo zijn veranderd over een paar weken een hele treinserie extra met SNG gereden kan worden. Maar ik laat me verrassen.


02-08-2020 18:36:36
broek53
broek53

Nee, dat zal zeker waar zijn, maar terugdraaien van een hele serie gaat ook niet zomaar. In het Amersfoortse vernam ik dat in ieder geval twee composities van 9 of 10 bakken SNG in de 5600 voorlopig vervangen zullen worden door composities SLT, bijvoorbeeld.


02-08-2020 18:47:47
j.jager
j.jager

In het weekend valt o.a. mij op dat de laatste tijd op zaterdag vaak een slt in zowel de 8100 als de 5600 zit. Deze lopen op vrijdag uit in Zl en zijn afkomstig uit de 14600. Zou dit er ook iets mee te maken hebben?


02-08-2020 19:01:22
MetroRET
MetroRET

Het opvallende hieraan is, dat het altijd de 2645 en 2657 zijn.


02-08-2020 20:04:18
MCN-GVC
MCN-GVC

Over de 8100 en 5600 kan ik het niet zo snel zeggen, maar de SLT's in de 4600 zijn gepland. In de avond wordt SNG afgesloten en door SLT omgewisselt in de ret-klussen in Gvc zodat ze voor de ochtend weer in de goede omloop zitten. Had er iets mee te maken dat SLT-12 (iets) meer reizigers kan vervoeren dan SNG-12.


02-08-2020 21:28:57
diesels
diesels

SLT(12) in de (1)4600 is inderdaad nog steeds gepland. In de 5600 wisselt het per dag, soms is het dagen afwezig en dan zijn het ineens weer meerdere combinaties. 8100 heb ik zelf nog geen SLT in gezien, maar het kan goed zijn dat ik dat telkens net mis, want die kant van Zwolle kom ik wat minder vaak...


02-08-2020 22:34:23
MetroRET
MetroRET

Is inprincipe alleen op zaterdag in de 8100:

https://treinposities.nl/omloop/LC56/20200620

https://treinposities.nl/omloop/LC57/20200627

https://treinposities.nl/omloop/LC57/20200711

https://treinposities.nl/omloop/LC57/20200718

https://treinposities.nl/omloop/LC57/20200725


03-08-2020 12:28:55
broek53
broek53

Zoals helemaal aan het begin van het topic aangegeven, wordt in de omloop een dienst in de serie 8100 gemaakt voor een DDZ, die in oktober gevuld moet zijn met een Sandite-stam. De andere DDZ gaat t.z.t. extra gladheidsbestrijdingstreinen tussen Zwolle en Leeuwarden rijden. In de 5600 komt (opmerkelijk genoeg) helemaal geen Sanditematerieel meer.



Laatst bewerkt door broek53 op 03-08-2020 12:36

03-08-2020 17:47:31
BGM104
BGM104

De 5600 moet met SLT of SNG rijden om de rijtijden te halen en omdat daar geen Sandite uitvoeringen van zijn.... Ik weet niet of er LM dan wel een Sandite trein gaat rijden of dat het blij dat ik glij wordt op de Veluwelijn.


05-08-2020 18:30:25
seinhuis
seinhuis

1 van de redenen van de ontsporing in Den Haag is dat die trein in de 5600 heeft gereden.

Vanwege het vaak remmen slijten de remmen sneller. Ook heeft de trein te weinig tijd om af te koelen (technische dingen van de trein). Er moet op een baanvak minimum aantal kilometers zitten tussen 2 stations voor elke soort trein. Hierbij wordt de gemiddelde afstand genomen. 5600 voldoend niet aan de afstand. DDZ zullen we hierom (gepland) niet meer in de 5600 zien.

Voldeed vorig jaar wel aan de eisen? Nee, toen ook niet.

Vanwege garantie mag sandit niet in SLT en SNG worden toegepast.


05-08-2020 19:09:08
diesels
diesels

En SGM dan? Dat reed in de 5600 voordat DDZ het deed.

Ik heb overigens moeite het verhaal van dat remmen in de 5600 helemaal te begrijpen. Ik herken dat er vooral veel geremd wordt, maar de stationsafstanden zijn nou niet bepaald klein vergeleken met andere sprinterdiensten. Of moet ik dit puur zien voor DDZ? En dan dus de andere (niet-Sprinterdiensten) van DDZ vergelijken?


05-08-2020 19:15:25
Ysbergsla
Ysbergsla

Ook met Sandite haalt het SGM de rijtijden in serie 5600 niet.


05-08-2020 19:23:14
thom
thom
Quote
seinhuis (05-08-2020 18:30:25):

1 van de redenen van de ontsporing in Den Haag is dat die trein in de 5600 heeft gereden.

Vanwege het vaak remmen slijten de remmen sneller. Ook heeft de trein te weinig tijd om af te koelen (technische dingen van de trein). Er moet op een baanvak minimum aantal kilometers zitten tussen 2 stations voor elke soort trein. Hierbij wordt de gemiddelde afstand genomen. 5600 voldoend niet aan de afstand. DDZ zullen we hierom (gepland) niet meer in de 5600 zien.

Voldeed vorig jaar wel aan de eisen? Nee, toen ook niet.

Vanwege garantie mag sandit niet in SLT en SNG worden toegepast.


Nee, de ontsporing kwam niet doordat het stel ansich in de 5600 rond reed, maar omdat men de onderhouds interval niet aangepast heeft van die sandite stellen aan dat vele stopperen en dus niet tijdig het veel grotere remblokverslijt is opgevallen. Het huidige onderhoudsregime van DDZ is gebaseerd op de IC diensten met veel minder stops (en dus remmingen) waardoor de remblokken en voeringen een langere standtijd hebben.

Afkoelen van remmen heeft er trouwens niets mee te maken, de 5600 heeft jaren met DDAR rondgereden, maar daar was de onderhoudsinterval dus korter van.



Laatst bewerkt door thom op 05-08-2020 19:27

05-08-2020 23:38:42
seinhuis
seinhuis

Goeie toevoeging Thom.


11-08-2020 14:31:23
michaben
michaben
Quote
evangoor (30-07-2020 12:57:20):

Daar is nou net discussie over, maar ik lees in de aangehaalde brief nergens dat het gaat gebeuren. Weelicht is 'aanvulling op eerdere voorstellen' het aanknopingspunt, maar 6000/6900 en Tiel komen niet voor in deze brief.


Het omwisselen van de 6000/6900 is vandaag inderdaad verwerkt in de reisinformatieupdate waarin het nieuwe wijzigingsblad opgenomen is:

http://nsdr.bemined.nl/2020-5/dienstregeling-6000-ma.html http://nsdr.bemined.nl/2020-5/dienstregeling-6900-ma.html


11-08-2020 15:54:43
evangoor
evangoor

Dank voor de update. Nu de mensen van de NS Reisplanner nog, want nu juist voor de periode na de vakantie, staat alles er nog ouderwets in. Zelfs voor de periode na 7-9. Maar ja, je mag ook niet langer dan tien dagen vooruit denken van NS. Op straffe van plotselinge omwisseling van de treinseries.wink



Laatst bewerkt door evangoor op 11-08-2020 15:55

11-08-2020 16:23:12
michaben
michaben

NS reisplanner loopt altijd zo'n 2 dagen achter op de brondata.