19-07-2020 21:52:11 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Vandaag na lange tijd weer eens het baanvak Lage Zwaluwe - Zevenbergen bereden ( het was nog ruim voor Corona) Toendertijd was er al een TSB van 80 km/h daar. Ik weet ook dat 1 of 2 weekenden daar het spoor buiten dienst is geweest en dat is ook te zien; de sporen zijn vernieuwd en veel delen van de bovenleidingconstructie zijn vervangen (o.a. enkele portalen en veel uithouders . ) Toch is er nog steeds een TSB van 80 km/ h daar tot mijn verbazing. Kent een van de forum leden daar achtergronden van? |
19-07-2020 23:21:22 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Die TSB zit er al in snds 22-12-'18 05:00 De reden is: Toestand spoor. Meer kan ik niet uit de IAM halen voor je. |
19-07-2020 23:40:12 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Cuneo56: je hebt het over uithouders, maar bedoel je de zijwaartsen, in de wandeling de pijpen, die een rijdraad vasthouden? Want bij portalen over dubbelspoor heb je geen uithouders. Of het spraakgebruik moet veranderd zijn... Laatst bewerkt door sjoerd op 19-07-2020 23:41 |
19-07-2020 23:58:48 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Merkwaardig , als het spoor zelf vernieuwd lijkt te zijn. Het woord Tijdelijk krijgt trouwens bij TSB's steeds vaker als betekenis Vast lijkt het . |
20-07-2020 00:23:44 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Als ik het verhaal goed heb begrepen (dus een heel groot voorbehoud en het is van horen zeggen, dus geen idee of het klopt) is het spoor op de verkeerde manier vernieuwd, waarbij er enkel naar de reguliere normeringen is gekeken en niet naar de lokale omstandigheden, waardoor het spoor binnen no-time na de vernieuwing weer verzakt was, waardoor de TSB ingesteld moest worden. Van horen zeggen verwees daarna de aannemer naar ProRail en ProRail naar de aannemer, maar ik heb geen idee wat daar uiteindelijk uitgekomen is en wanneer het opgelost wordt (als het überhaupt opgelost gaat worden). |
20-07-2020 17:11:23 | ||
---|---|---|
phantom
|
Voorlopig word je als passant van 1 van overwegen tussen Zlw en Zvb wel redelijk simpel van TSB,2km minstens voor de trein bij de overweg is gaat de overweg dicht en vervolgens mag je minuten lang kijken naar een langzaam kruipend treinstel wat jouw kant op komt 🤨 Men zou dan toch denken van,wellicht kunnen we de afstand en snelheid van de treinen is bekijken om zo de overweg is wat later te laten sluiten om nog enigzins de overlast te beperken,maar daar word schijnbaar niet aan gedacht 👎 |
20-07-2020 17:45:56 | ||
---|---|---|
michaben
|
Nee er wordt inderdaad niet gedacht aan het creëren van veiligheidsrisico's. Overigens is overdrijven ook een vak apart, bij een snelheidsbeperking van 80km/u is geen sprake van kruipen en de extra tijd dat een overweg gesloten ligt gaat om tientallen seconden en niet om minuten. |
20-07-2020 17:46:09 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
|
De overwegbeveiliging aanpassen voor een TSB zou wel een zeer triest voorbeeld van symptoombestrijding zijn. Een belangrijkere vraag is waarom ProRail hier in haar taak nalatig is en blijft. |
20-07-2020 19:22:53 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Als iemand meldt, welke overweg het is tussen Zlw en Zvb, dan kan ik kijken wat de mogelijke oorzaak van het herhaaldelijk verzakken is. |
20-07-2020 21:02:14 | ||
---|---|---|
Ysbergsla
|
Het gaat over de gehele lengte van de TSB, nietwaar? Dat is in deze casus ettelijke kilometers. |
21-07-2020 00:47:05 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Kan toch belangrijk zijn, omdat de kennis over de ondergrond van baanvakken veelal niet meer aanwezig is. |
21-07-2020 12:18:45 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Quote Van km 3.2 tot 6.8 om precies te zijn. |
21-07-2020 14:38:22 | ||
---|---|---|
pjkleton
|
Mss zjn de plaatjes van Google-Earth verouderd ,maar het westelijke spoor is daar recentelihjk vernieuwd. De hele baan ligt op maaiveldhoogte ,met daarin 3 AHOB's. Peter |
21-07-2020 17:02:22 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Zowiezo rijd het langzaam bij de volgende overwegen: Schenkeldijk,Molenweg en de overweg die de N285 doorkruist op een km of 2 van station Zvb. Of het al eerder begint kijkende van Zlw en verder gaat na de overweg ri station Zvb,dat weet ik niet want dat zie ik niet. De overweg van de Molenweg die kruis ik 12x per dag vanwege werk,en ik kan dus enkel daar wat over zeggen. |
21-07-2020 17:55:17 | ||
---|---|---|
anton_
|
Quote is inderdaad duidelijk te zien op onderstaande link ( misschien moet je wel even luchtfoto 2017/18 aanzetten )
|
21-07-2020 17:58:58 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Allebei de sporen zijn dus vernieuwd, vrijwel meteen daarna zijn de TSBs er gekomen. Ik herinner mij zelfs dat ik, zelfs toen die TSBs er al lagen, nog enkele keren een aanwijzing heb gekregen van de trdl om er met max. 40 overheen te rijden, omdat zelfs 80 toen te snel was. |
22-07-2020 17:09:29 | ||
---|---|---|
phantom
|
Het speelde al voor de spoorvernieuwingen,of dat het toen al ging om versleten spoor en problemen met de ondergrond of 1 van de 2 is me een ?? Maar het is niet een kort durend verhaal,je zou denken met o.a. PHS waarmen overal aan wil werken omdat te hanteren,dat je dan ook je treinen tussen Zlw en Zvb zo spoedig mogelijk weer met normale snelheid wilt hebben rijden daar. Immers betekend sneller rijdende treinen automatisch meer/sneller ruimte voor meer andere treinen,zo word het in elk geval gebracht. |
22-07-2020 17:20:44 | ||
---|---|---|
Muizeneus
|
Reken er maar op dat de afdeling die verantwoordelijk is voor PHS mijlenver afstaat van de afdeling die verantwoordelijk is voor Beheer.... |
22-07-2020 18:16:25 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ongetwijfeld, maar specifiek voor deze lijn speelt PHS helemaal niet, niet nu en niet in de overzienbare toekomst. |
22-07-2020 20:33:08 | ||
---|---|---|
Muizeneus
|
Ik meen dat Gv-Rtd wel deel uitmaakt van PHS, en dan is het toch wel handig als de 2200 vanuit het zuiden tijdig aan het PHS-baanvak kan beginnen. |
22-07-2020 21:27:28 | ||
---|---|---|
sander14
|
Gelukkig heeft de 2200 zeeën van rijtijd tussen Rsd-Ddr v.v., dus als deze trein op tijd vertrekt, heeft de TSB geen invloed op de punctualiteit. |