Werkzaamheden Utrecht - Breukelen 14-7 t/m 23/07
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
18-06-2020 20:17:27
cuneo56
cuneo56

Kwam vandaag weer eens langs "mijn"station Maarssen.

Hing een aankondiging dat over een maand er 10 dagen lang bussen i.p.v. treinen hier rijden.

Nu weet ik van grote werkzaamheden in Amsterdam en ook in Geldermalsen de komende tijd. Maar ik vraag me af wat er hier voor groots gaat gebeuren, te meer daar ( zoals wel vaker) de IC's wel lijken te rijden die periode.

Iemand enige info?

 

18-06-2020 20:29:53
anton_
anton_

Ns meldt:

Breukelen-Utrecht Centraal - dinsdag 14 t/m donderdag 23 juli

Oorzaak - werkzaamheden

-

ik vermoed dat er juist in deze periode gewerkt wordt omdat er dan minder IC's langs Breukelen rijden i.v.m. werkzaamheden op Amsterdam Amstel

https://youtu.be/YDUJ9tuwPmA



Laatst bewerkt door anton_ op 18-06-2020 20:30
 

18-06-2020 21:48:28
b2py
b2py

Tussen Utrecht en Breukelen worden bussen ingezet omdat de Demkaspoorbrug wordt onderhouden.

 

18-06-2020 21:50:47
cuneo56
cuneo56

Da's dan duidelijk.

Dank je.

 


23-06-2020 13:39:39
michaben
michaben
  • 800 wordt omgeleid via Shl, met cross-platformoverstap via 3/4. De 800 rijdt Mt<>Shl, de 700800 Shl<>Amr/Sgn/Hdr. Te Ut via spoor 14 richting Shl.
  • 1600 opgeheven Amf - Es, rijdt door naar Avat. Stopt extra te Brn.
  • 2000 opgeheven Ut - Amf/Dv. Vooralsnog staat er geen vervangende 1500 van/naar Dv ingepland.
  • 2900 opgeheven Ut - Asd, rijdt vanuit Ut door naar Shl. Te Ut via spoor 14 richting Shl.
  • 3000 opgeheven Ut - Asd, rijdt vanuit Ut door naar Shl. Te Ut via spoor 14 richting Shl.
  • 3300 opgeheven Ass - Ledn, rijdt door naar Asd.
  • 3500 opgeheven Ut - Shl, keert op spoor 7.
  • 3700 opgeheven, 2400/3500 rijden langer door 's avonds.
  • 3900 opgeheven Asb - Asd. Te Ut via spoor 14 richting Shl.
  • 4000 opgeheven Asb - Utg.
  • 4300 opgeheven.
  • 4900 opgeheven.
  • 5800 verlengd van Hfd naar Ledn.
  • 6500 rijdt in de ochtend volgens middagdienstregeling, dus met stops naar Htnc en zonder stops terug.
  • 7300 opgeheven Bkl - Ut, verlengd van Vndc naar Rhn, rijdt extra in daluren.
  • 7400 opgeheven Rhn - Asd.
  • 11600 verlengd naar Avat. Stopt extra te Brn.
  • 11700 opgeheven Amf - Amfs, rijdt door naar Es.
  • 15800 opgeheven Wp - Avat, rijdt door naar Almo.

Overigens geen echte ETMET op Ut - Shl, de 3100/800/3000 gaan in een 6/6/18 minuut interval rijden.



Laatst bewerkt door michaben op 23-06-2020 13:51
 

23-06-2020 13:50:42
Ysbergsla
Ysbergsla

Wat hierboven nog niet expliciet vermeld is, is dat de ICE's via Hilversum worden omgeleid. Dit gebeurt bepaald niet in een uitdagend pad: de treinen vertrekken liefst twintig minuten eerder uit Amsterdam.

Serie 700800 sluit aan op zijn evenbeeld te Schiphol, echter wacht daarom wel twaalf à dertien minuten te Zaandam. Een interessant gegeven hierbij is dat de grootste vervoersstroom van deze treinserie Alkmaar - Amsterdam Sloterdijk betreft.



Laatst bewerkt door Ysbergsla op 23-06-2020 13:53
 

23-06-2020 18:38:35
sigma
sigma

Welke werkzaamheden leiden er toe dat de 2000 Ut-Amf/Dv niet rijdt?

 

23-06-2020 19:52:11
Steen
Steen
Quote
sigma (23-06-2020 18:38:35):

Welke werkzaamheden leiden er toe dat de 2000 Ut-Amf/Dv niet rijdt?


Ik denk door tekort aan perronruimte op Utrecht. Doordat er veel gebruik gemaakt wordt van spoor 14 kan de 8800 niet keren op Utoz, waardoor er geen capaciteit meer is voor de 2000. Hierdoor moet de 8800 en de 2200 op elkaar keren, waardoor deze niet meer naar Amf kan rijden.

 

23-06-2020 20:41:49
michaben
michaben

Het wordt inderdaad druk daar in die wisselstraat bij Utoz. De 800, 3000 en 3100 via spoor 14, de 7300 kerende op spoor 15, de 3500 kerende op spoor 7 zal ook via de sprintersporen terug moeten, en dan heb je inderdaad de ICE nog die via spoor 8 gaat rijden (met een lange stop van 10 minuten) en dan ook via de sprintersporen verder moet.

 

23-06-2020 21:52:13
daniel_ddr
daniel_ddr

De aanpassing van de 6500 is ook wel een rare in die weken, alsof die zo überhaupt nog een functie heeft met stops in de tegenspitsrichting.

 

23-06-2020 22:53:38
evangoor
evangoor

Ook finaal overheen gelezen, aangezien voor mij als reiziger Utrecht - Breukelen weinig te maken heeft met de 6500 langs Lunetten. Ook geen idee welk probleem wordt opgelost. Op spoor 20 of 21 van Utrecht zit geen verschil tussen middag- een ochtendspits dienstregeling. Castellum dan? Of de werkzaamheden bij Geldermalsen en heeft het niets met Utrecht - Breukelen te maken?



Laatst bewerkt door evangoor op 23-06-2020 22:55
 

24-06-2020 10:34:31
mdj
mdj

Eerder Geldermalsen: daar keert, wanneer Geldermalsen over de helft van de infra in dienst is, een van beide doorgaande sprinterseries. De 6500 past er dan mogelijk niet meer door de overkruising tussen Htn en Htnc naast. Mogelijk past het wel in de middag patroon maar niet in het ochtendpatroon.

 

24-06-2020 12:03:30
evangoor
evangoor

Nou ja, blijft de eerder gemaakte opmerking dat het weinig zin heeft om op deze manier te rijden. En oppassen op Lunetten dat de trein nu de andere kant op op volle snelheid door het station knalt. (met het schilders aan het werk in het midden van het perron met hun bijbehorende ruime afzetting, waardoor iedereen nu nog dichter langs de perronrand loopt)

 

24-06-2020 20:12:13
sigma
sigma

Spant NS zich in tot het uiterste om zoveel mogelijk treinen te rijden, is het wéér niet goed. Het is niet goed of het duigt niet lijkt hier vaak het devies.

 

24-06-2020 20:23:52
daniel_ddr
daniel_ddr

Nouja, in dit geval met de 6500 rijdt NS dus alleen voor reizigers van Htnc naar Ut zoveel mogelijk treinen, voor Htn, Utl en Utvr rijden er net zoveel treinen als wanneer de 6500 helemaal niet zou rijden. (En in de tegenspitsrichting dus juist meer, maar daar hebben minder reizigers wat aan)




Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

24-06-2020 21:43:08
michaben
michaben
Quote
sigma (24-06-2020 20:12:13):

Spant NS zich in tot het uiterste om zoveel mogelijk treinen te rijden, is het wéér niet goed. Het is niet goed of het duigt niet lijkt hier vaak het devies.


Ik zie vooral mensen die zich afvragen waarom dit is, aangezien de reden niet duidelijk is. Maar blijkbaar wordt zelfs dat nu al gezien als geklaag? πŸ‘Ž

 

24-06-2020 22:10:35
train85
train85

Over alle werkzaamheden wordt maanden nagedacht hoe te rijden. Men probeert zo veel als het kan te rijden. Maar soms moet je beslissingen maken die voor- of nadelen heeft voor de reizigers.

Kijkend naar welke sporen buitendienst zijn, welke wissels buitendienst zijn. Want net dat ene wissel kan betekenen dat 1 serie toch minder rijdt.

Het is voor de hobbyist hier bijna niet uit te leggen waarom de treinseries precies zijn aangepast. Maar altijd heeft het met de werkzaamheden en/of omleidingen te maken. Of ander spoorgebruik. En daarop geldende normeringen die Prorail oplegt voor elke vervoerder.



Laatst bewerkt door train85 op 25-06-2020 08:54
 

24-06-2020 22:39:29
michaben
michaben

Je spreekt jezelf nu tegen, als een treinserie niet rijdt vanwege een buiten dienst zijnde wissel is dat namelijk een goede reden πŸ˜‰

 

25-06-2020 11:41:19
evangoor
evangoor

Daarnaast gaat het, voor de zoveelste keer, niet om zoveel mogelijk treinen rijden. Dat kan NS wel willen, maar het zou moeten gaan om zoveel mogelijk reizigers vervoeren. (staat een beetje raar in Corona tijd, weet ik)

Dan is het dus gewoon vreemd VOOR DE REIZIGER dat er evenveel treinen rijden, maar in de spitsrichting minder treinen stoppen en in de niet-spitsrichting meer treinen stoppen. ALs het allemaal zo weloverwogen is, dan hoor ik reden, als reiziger, graag. Want nu sta ik gewoon stom verbaasd te kijken: met z'n allen in minder treinen (behalve de reizgers uit het Htnc dan).

 

25-06-2020 17:02:24
anton_
anton_
Quote
evangoor (25-06-2020 11:41:19):

Daarnaast gaat het, voor de zoveelste keer, niet om zoveel mogelijk treinen rijden. Dat kan NS wel willen, maar het zou moeten gaan om zoveel mogelijk reizigers vervoeren. (staat een beetje raar in Corona tijd, weet ik)

Doet de NS dat dan niet door - net als normaal - 6 IC per uur te laten rijden tussen Ht en Ut ? Daar zitten meer reizigers in als in de sprinters. Ik ben wel met je eens dat de 6500 oplossing een vreemde is. Andere jaren werden dit soort spits toevoegingen gewoon geschrapt in hoog zomer.



Laatst bewerkt door anton_ op 14-07-2020 19:06, reden: spelfout aangepast
 

25-06-2020 17:14:04
evangoor
evangoor

Geen idee. Ik had het over de 6500 tussen Htnc en Ut, niet over de andere stoptreinen en niet over de ICs op welke andere verbinding dan ook.

De 6500 rijdt wel, maar zal niet effectief zijn in het vervoeren van reizigers tussen Htn(c) en Ut, omdat die, in de richting van de meeste reizigers, ineens nergens meer stopt (behalve op Htnc).

 

14-07-2020 16:16:53
noof
noof

De 6500 is een fout in de planning geweest en rijdt vanaf morgen weer zoals gebruikelijk, dwz 's ochtends IC Htnc, stopperend terug, 's middags stopper Htnc, IC terug.

 

14-07-2020 19:34:14
kleine_man
kleine_man

Hier zien we dus het pijnpunt: Communicatie.

Train85 schetst een beeld dat er met de aanwezige infra een dienstregeling gemaakt wordt waarmee zoveel mogelijk treinen te laten rijden. Dat wordt een steeds grotere uitdaging omdat er steeds minder wissels overblijven. De ontworpen dienstregeling wordt dan pas 10 dagen van te voren gepubliceerd en alleen via de reisplanner. Noof geeft aan dat er door een fout onjuiste data in de planner staat.

Hier valt al heeeeeeeeel veel te halen. Eerder publiceren, eerder aangeven dat er werkzaamheden zijn en via ALLE mogelijke kanalen.

Evangoor stelt terecht dat de REIZIGER "vergeten" lijkt. Dit is een schoolvoorbeeld van operatie geslaagd, patient overleden.

Ik moest ook even 2 keer kijken, maar het gaat hier over werkzaamheden tussen Utrecht en Breukelen, maar we hebben het nu over de verbinding Utrecht-Geldermalsen. Als REIZIGER zie ik werkzaamheden tussen Utrecht-Breukelen en denk dan:"Voor mijn reis van Houten naar Amersfoort heb ik er geen last van." Dan is het een zure verrassing als de dienstregeling toch gewijzigd is.

Met alle mooie praatjes en goede redenen, dit stukje is de afgelopen jaren echt dramatisch achteruit gegaan. Als de NS dit flink verbeterd is er al een wereld gewonnen.




Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af.
 

14-07-2020 19:57:36
michaben
michaben
Quote
kleine_man (14-07-2020 19:34:14):

De ontworpen dienstregeling wordt dan pas 10 dagen van te voren gepubliceerd en alleen via de reisplanner. Noof geeft aan dat er door een fout onjuiste data in de planner staat.


Dit is niet waar, de dienstregeling wordt per 4 weken gepubliceerd via openbare bronnen, zo zijn vandaag de wijzigingen van 9 augustus gepubliceerd. Maar dat lost het probleem niet op, want er is geen onafhankelijke organisatie die de gepubliceerde gegevens controlleert met de basisdienstregeling en aangekondigde werkzaamheden om te kijken of er fouten in of de dienstregeling of de reisinformatie zitten.

 

14-07-2020 20:30:37
maarten83
maarten83

Daar hebben ze toch somda voorπŸ˜‰

 

14-07-2020 21:45:47
train85
train85
Quote
kleine_man (14-07-2020 19:34:14):

Hier zien we dus het pijnpunt: Communicatie.

Train85 schetst een beeld dat er met de aanwezige infra een dienstregeling gemaakt wordt waarmee zoveel mogelijk treinen te laten rijden. Dat wordt een steeds grotere uitdaging omdat er steeds minder wissels overblijven. De ontworpen dienstregeling wordt dan pas 10 dagen van te voren gepubliceerd en alleen via de reisplanner. Noof geeft aan dat er door een fout onjuiste data in de planner staat.

Hier valt al heeeeeeeeel veel te halen. Eerder publiceren, eerder aangeven dat er werkzaamheden zijn en via ALLE mogelijke kanalen.

Evangoor stelt terecht dat de REIZIGER "vergeten" lijkt. Dit is een schoolvoorbeeld van operatie geslaagd, patient overleden.

Ik moest ook even 2 keer kijken, maar het gaat hier over werkzaamheden tussen Utrecht en Breukelen, maar we hebben het nu over de verbinding Utrecht-Geldermalsen. Als REIZIGER zie ik werkzaamheden tussen Utrecht-Breukelen en denk dan:"Voor mijn reis van Houten naar Amersfoort heb ik er geen last van." Dan is het een zure verrassing als de dienstregeling toch gewijzigd is.

Met alle mooie praatjes en goede redenen, dit stukje is de afgelopen jaren echt dramatisch achteruit gegaan. Als de NS dit flink verbeterd is er al een wereld gewonnen.


Ik werk niet op de afdeling waar de reisinformatie geladen worden of vertaald wordt naar de app. Dus ik zelf kan je daar niet bij helpen. Soms als reiziger zou ik het ook graag eerder zien in de app of website. Maar hoe is dat bij de andere landen dan?

 

14-07-2020 22:39:43
sjoerd
sjoerd

Interessant dat je vraagt hoe het in andere landen is. Ook interessant zou zijn om te kijken hoe het in Nederland ooit was.

 

14-07-2020 22:40:57
cuneo56
cuneo56

Het zal voorlopig wel iets moeilijks blijven die reis info.

Ik begon deze Thread om te weten wat de werkzaamheden waren op het traject. En als je iets meer wil weten heb je een paar mogelijkheden:

-Er hangen op het station een paar platen van Prorail waarin zelfs de reden gemeld wordt , prima.

- sinds een tijdje ook een paar A2-tjes van NS waarbij ook gemeld wordt dat er tevens op 7 t/m 9 augustus geen sprinters hier rijden.

- Op de reisplanner site kun je het overzicht van alle werkzaamheden aanklikken , maar daar wordt dat laatste dan weer niet gemeld.

- En dan heb je nog het jaar overzicht van Prorail, maar daar staat het ook niet tussen.

- En de reisplanner is pas een dag of 10 van te voren een enigzins betrouwbare bron.

Tsja en dan vinden sommigen het gek dat je als OV-fan toch maar per auto op stap bent gegaan

 

14-07-2020 23:23:21
evangoor
evangoor

Ik vind het fantastisch dat NS een dag lang 'verkeerd om' rijdt. Er zelf dus ook pas op de eerste dag achterkomt dat ze een foutje hebben gemaakt en een compleet onbruikbare treinserie rijden. Nou ja, beter halverwege gekeerd dan...

Over het buitenland: ik gebruik veelvuldig de (tijdige) werkzaamheden informatie van DB over de trajecten Amsterdam - Köln en Amsterdam - Bad Bentheim om de NS reisplanner met een korrel zout te nemen. DB laat je ook rustig maandenlang in Hengelo uit IC Berlijn (met aangepaste dienstregeling) stappen om je met de volgende (nog niet aangepaste) IC rechtstreeks naar Amersfoort te laten reizen. De werkzaamheden informatie van DB, maanden vooruit, helpt dan bij een 'second opinion' van de NS reisplanner.



Laatst bewerkt door evangoor op 14-07-2020 23:23
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


14-07-2020 23:40:08
JothamvW
JothamvW
Quote
evangoor (14-07-2020 23:23:21):

beter halverwege gekeerd dan...

Dit moet natuurlijk "beter ten halve gekeerd" zijn.

Stop de tijd, ik zet geen joker in.

 

15-07-2020 00:04:26
thom
thom
Quote
cuneo56 (14-07-2020 22:40:57):

- En dan heb je nog het jaar overzicht van Prorail, maar daar staat het ook niet tussen.


Niet zo gek dat je het daar niet bij vind, dat jaaroverzicht is op basis van de werkzaamheden die Prorail het hele jaar door vooruit plant, echter word de aangepaste treindienst pas veel later door de vervoerders zelf gepland dus dat kun je daar niet reeds in opnemen.

 

15-07-2020 00:09:44
cuneo56
cuneo56

Maar als ik jouw volg zouden de werkzaamheden begin Augustus dan een feestje van NS zijn en niet van Prorail.

 

15-07-2020 01:00:36
thom
thom

Werkzaamheden zelf zijn natuurlijk altijd van Prorail en grote werkzaamheden over het hele jaar worden kwa timing gepland in overleg met de vervoerders.


De planning van de alternatieve treindienst tijdens de werkzaamheden ligt altijd bij de vervoerders zelf, of dat nou op korte of lange termijn gepland word.



Laatst bewerkt door thom op 15-07-2020 01:02
 

15-07-2020 06:35:24
henri1972
henri1972

Wel fijn dat de 7300 doorrijdt naar Rhn omdat de 7400 is opgeheven. Deze laatste reed altijd met SLT IV + IV of IV + VI in de ochtendspits. Gelukkig blijft de inzet in de 7300 normaal: een losse SLT IV in de meeste treinen. Ergens krijg ik t idee dat dat gezellig gaat worden.



Laatst bewerkt door henri1972 op 15-07-2020 06:35
 

15-07-2020 07:06:07
kleine_man
kleine_man

In reactie over hoe het in andere landen geregeld is mbt werkzaamheden.

Ik gebruik eigenlijk altijd Hafas omdat deze vaak al de informatie heeft, dus hoe andere landelijke spoorwegen het digitaal geregeld hebben durf ik zo niet te zeggen.

In Duitsland: De dienstregeling dient 3 maanden van te voren bekend te zijn in verband met de mogelijkheid om te kunnen reserveren. Verder hebben ze Max Maulwurf, een landelijke mascotte waarop de werkzaamheden aangekondigd worden. Verder hangen er op de stations A4'tjes met de aangepaste tijden. Er is een website bauarbeiten.de, hierop staan alle aangekondigde werkzaamheden. Diverse omroepen op de betroffen stations. Op de grote stations service personeel duidelijk aanwezig.

Tsjechie/Slowakije/Polen: Op elk station staat een windmaster met daarop de werkzaamheden en wat de dienstregeling is van de nog rijdende treinen. Op de nevenlijnen gaat de conducteur mee de bus in en weet dus waar iedereen naar toe moet. Diverse omroepen op de betroffen stations.

Zwitserland/Oostenrijk: Aankondiging met posters en omroepen op de betroffen stations. In Zwisterland duidelijk service personeel zichtbaar aanwezig.

Italië/Luxemburg/Zweden/Frankrijk: Aankondiging met posters en omroepen. In Zweden duidelijk service personeel zichtbaar aanwezig.

Bovenstaande is gebaseerd op een aantal reizen die ik door deze landen gemaakt heb. Gevoelsmatig wordt in de meeste andere landen meer ingespeeld op de wensen van de reiziger. In vergelijking met de landen waar ik geweest ben heb ik het gevoel echt de minimaal noodzakelijke service verleend. Dat heb ik de landen waar ik gereisd heb minder.



Laatst bewerkt door kleine_man op 15-07-2020 07:07


Voor E400mln koopt de Duitse staat het E49 ticket af, voor E120mln koopt de Nederlandse staat de incompetentie van de NS af.
 

15-07-2020 08:20:20
michaben
michaben
Quote
cuneo56 (14-07-2020 22:40:57):

- sinds een tijdje ook een paar A2-tjes van NS waarbij ook gemeld wordt dat er tevens op 7 t/m 9 augustus geen sprinters hier rijden.


Op 7 augustus lijkt Utrecht - Breukelen gewoon te rijden, op 8 en 9 augustus inderdaad niet, en dan gaat ook de 4000 vanaf Wd door naar Ut i.p.v. Utg en rijden er dus in geen enkele richting sprinters bij Breukelen. Wel gaat Geldermalsen weer buiten dienst op 7 augustus en gaan de sprinters te Ut weer in beide richtingen over spoor 14.



Laatst bewerkt door michaben op 15-07-2020 08:20
 

15-07-2020 08:23:14
cuneo56
cuneo56
Quote
thom (15-07-2020 01:00:36):

Werkzaamheden zelf zijn natuurlijk altijd van Prorail en grote werkzaamheden over het hele jaar worden kwa timing gepland in overleg met de vervoerders.


De planning van de alternatieve treindienst tijdens de werkzaamheden ligt altijd bij de vervoerders zelf, of dat nou op korte of lange termijn gepland word.


Mijn punt is dat de werkzaamheden van Prorail (7-9/8) dus niet in hun overzicht staan ( als de info van NS klopt tenminste)

Edit: kennelijk is dat overzicht recent geupdated, er staat nu wat op voor 8+9 -08



Laatst bewerkt door cuneo56 op 15-07-2020 15:56
 

15-07-2020 09:38:18
gvttreinen
gvttreinen

Leuk gevalletje planniingsfouten; wkz Tl - Gdm en te Gdm, busvervoer Tl - Gdm met aansluiting op 6900 ri Ht en Ut echter 'vergeten dat er 2 dagen een overweg waarover de bussen moeten rijden, afgesloten is (door eerste project) waardoor de bussen flink moeten omrijden en de aansluitingen in Gdm verloren gaan.

En het NS personeel op station Gdm...Tja, pech zeggen die dan.

Resultaat 30 minuten extra vertraging.

 

15-07-2020 12:11:14
thom
thom
Quote
gvttreinen (15-07-2020 09:38:18):

En het NS personeel op station Gdm...Tja, pech zeggen die dan.


Ja, een beetje lullig, maar wat kunnen zij eraan veranderen of erover zeggen?

Ik vrees erg weinig :p

 

15-07-2020 12:35:53
Oldskool
Oldskool
Quote
gvttreinen (15-07-2020 09:38:18):

Leuk gevalletje planniingsfouten; wkz Tl - Gdm en te Gdm, busvervoer Tl - Gdm met aansluiting op 6900 ri Ht en Ut echter 'vergeten dat er 2 dagen een overweg waarover de bussen moeten rijden, afgesloten is (door eerste project) waardoor de bussen flink moeten omrijden en de aansluitingen in Gdm verloren gaan.

En het NS personeel op station Gdm...Tja, pech zeggen die dan.

Resultaat 30 minuten extra vertraging.


Dat ligt dan ook bij jouw werkgever. Maar he... die hebben toch niets met reizigers te maken, alleen maar met beton, hout en ijzer :P



Laatst bewerkt door Oldskool op 15-07-2020 12:36
 

15-07-2020 17:45:48
gvttreinen
gvttreinen

Intern al gemeld, punt voor evaluatie.

 

16-07-2020 00:44:45
rolandrail
rolandrail

Voor de liefhebbers: op dinsdag de 14e is er helemaal niets geklust aan de Demkabrug-sporen terwijl beide sporen al; de gehele dag b.d. waren. Pas de 15e rond 02u50 arriveerde de eerste werktrein en werkverlichting werden ook pas een paar uur eerder geinstalleerd.