Serie 7300 Weekend 18+19 Januari 2020
Forum: Algemeen - Algemeen
15-01-2020 20:48:34
cuneo56
cuneo56
Komend weekend 18+19 Januari rijdt de serie 7300 Breukelen- Rhenen een kwartier verschoven ( en dus eigenlijk in het pad van de 7400 )
Ik probeer te doorgronden wat hiervan de reden is, maar kom er niet uit.

Als gevolg van werkzaamheden rond Schiphol keert dit weekend de serie 3100 in Utrecht, maar in tegen stelling tot de serie 3000 vorig weekend die op spoor 15 aan het perron keerde , gaat dit gezien de reisplanners nu via het midden spoor in Maarssen gebeuren ( aankomst op 5 en vertrek van de 19 in Ut zoals normaal).
Net als vorig weekend kan de serie 7300 in Utrecht prima de hele dag in beide richtingen over spoor 14 afgehandeld worden ( en doet dat zo te zien nu even als de Hondekop rit zaterdagmorgen in Ut vertrekt)

Wie weet wat de achtergrond is van deze verschuiving van de 7300 ?
( ik hoef gelukkig niet naar Amsterdam dit weekend)

Laatst bewerkt door cuneo56 op 15-01-2020 20:53
 

15-01-2020 21:00:54
MetroRET
MetroRET
Je zegt het eigenlijk al, de 7300 vertrekt om :20 uit Ut naar Bkl, waar de 3100 dat om :26 doet, wellicht zit het omrijden van die 3100, de 7300 in de weg en heeft men dus besloten hem in het pad van de 7400 te laten rijden, waarom er niet gewoon op spoor 15 gekeerd weet ik niet exact.  

15-01-2020 21:41:10
henri1972
henri1972
Gelukkig staat e.e.a. duidelijk omschreven in de NS-app. NOT! !
Er staat dat er een aangepaste dienstregeling is met daaronder de regel dat er in de nacht van zondag om maandag een bus rijdt om 0.45 uur van Vndc naar Rhn.
Het kan aan mij liggen maar ik dacht dus dat die bus de enige aanpassing was.

Waarom niet gewoon: op zaterdag en zondag rijdt de trein ongeveer 15 minuten eerder/later dan u in het weekend gewend bent. Dat is duidelijk naar mijn idee.
 

15-01-2020 21:42:59
train85
train85
Quote
cuneo56 (wo 15 jan 2020 20:48:34 https://www.somda.nl/forum/23144/p719701/): Komend weekend 18+19 Januari rijdt de serie 7300 Breukelen- Rhenen een kwartier verschoven ( en dus eigenlijk in het pad van de 7400 )
Ik probeer te doorgronden wat hiervan de reden is, maar kom er niet uit.

Als gevolg van werkzaamheden rond Schiphol keert dit weekend de serie 3100 in Utrecht, maar in tegen stelling tot de serie 3000 vorig weekend die op spoor 15 aan het perron keerde , gaat dit gezien de reisplanners nu via het midden spoor in Maarssen gebeuren ( aankomst op 5 en vertrek van de 19 in Ut zoals normaal).
Net als vorig weekend kan de serie 7300 in Utrecht prima de hele dag in beide richtingen over spoor 14 afgehandeld worden ( en doet dat zo te zien nu even als de Hondekop rit zaterdagmorgen in Ut vertrekt)

Wie weet wat de achtergrond is van deze verschuiving van de 7300 ?
( ik hoef gelukkig niet naar Amsterdam dit weekend)
1 sprinter zal inderdaad van spoor 15 naar spoor 14 gaan. Dat kon eenmalig ja, omdat de 766 naar spoor 15 moet om te keren.
 


15-01-2020 22:56:29
thom
thom
Quote
henri1972 (wo 15 jan 2020 21:41:10 https://www.somda.nl/forum/23144/p719707/): Gelukkig staat e.e.a. duidelijk omschreven in de NS-app. NOT! !
Er staat dat er een aangepaste dienstregeling is met daaronder de regel dat er in de nacht van zondag om maandag een bus rijdt om 0.45 uur van Vndc naar Rhn.
Het kan aan mij liggen maar ik dacht dus dat die bus de enige aanpassing was.

Er staat toch dat de dienstregeling aangepast is én er een trein vervangen is door een bus?
Sowieso is de opmerking voor de bus bedoeld voor zo/ma, en gaat het hele bericht over za/zo/ma.

Als ik lees dat de dienstregeling is aangepast, dan kom ik wel op het idee even in de reisplanner te kijken wat en wanneer er dan daadwerkelijk treinen rijden. Sowieso staat het bovenaan de werkzaamheden pagina genoemd dat je voor de actuele vertrektijden even in de reisplanner moet kijken...

Quote

Waarom niet gewoon: op zaterdag en zondag rijdt de trein ongeveer 15 minuten eerder/later dan u in het weekend gewend bent. Dat is duidelijk naar mijn idee.

Er staat al dat je 15 tot 30 minuten langer onderweg bent.

Laatst bewerkt door thom op 15-01-2020 23:04
 

15-01-2020 23:41:04
cuneo56
cuneo56
Quote
MetroRET (wo 15 jan 2020 21:00:54 https://www.somda.nl/forum/23144/p719703/): Je zegt het eigenlijk al, de 7300 vertrekt om :20 uit Ut naar Bkl, waar de 3100 dat om :26 doet, wellicht zit het omrijden van die 3100, de 7300 in de weg en heeft men dus besloten hem in het pad van de 7400 te laten rijden, waarom er niet gewoon op spoor 15 gekeerd weet ik niet exact.

Dat zal het niet zijn:
Als ledig mat van 3100 om .26 uit Ut gaat dan komt dat 5 minuten later om .31 op 813 B aan in Mas ( veel eerder kan niet omdat de vorige 3100 dan net weer weg is ; .29 weg om .34 in Ut aan te komen)
7300 naar Bkl stopt normaal om.28 in Mas resp om .32 naar Ut ; dat lijkt me mooi ruim.
 

16-01-2020 02:07:20
henri1972
henri1972
@Thom: jij hebt helemaal gelijk en ik ben dom. Ik omschrijf ook alleen hoe ik het lees. Maar zou ik nu de enige domme reiziger zijn?
Als ik bv de melding van Horst-Sevenum lees hebben ook de 3 genoemde punten betrekking op het feit dat sommige treinen niet in Horst stoppen vanwege de ICE. Dus ik ging er bij de 7300 ook vanuit dat die 3 genoemde punten op die ene trein van toepassing waren. Ik lees nergens dat het EN, EN en EN is!!
Maar ik zal er wel niet slim genoeg voor zijn ...
 

16-01-2020 10:00:09
train85
train85
Heb even gekeken in de systemen. En het heeft alleen te maken met het omrijden van de 3100.  

16-01-2020 10:05:49
cuneo56
cuneo56
Dank je wel.
Merkwaardig dat het steeds anders opgelost wordt
 

16-01-2020 11:21:44
train85
train85
Ben ik het ook met je eens. Maar ik voer alleen de plannen uit die ik krijg aangeleverd %02%, voor zulke bulk aanpassingen.  

16-01-2020 22:19:55
maarten83
maarten83
Dus zelf nadenken is er bij ns niet meer bij? Als iemand dus in zijn plannen het halve treinverkeer schraft wordt het blind doorgevoerd? Bijzondere manier van werken!  

16-01-2020 22:31:46
sjoerd
sjoerd
Och, er lijkt geen sprake van onwil, maar als je geen ruimte krijgt om een ander idee te proberen, kan je alleen een opdracht uitvoeren.  

16-01-2020 22:43:02
train85
train85
Quote
maarten83 (do 16 jan 2020 22:19:55 https://www.somda.nl/forum/23144/p719783/): Dus zelf nadenken is er bij ns niet meer bij? Als iemand dus in zijn plannen het halve treinverkeer schraft wordt het blind doorgevoerd? Bijzondere manier van werken!
Van verzinnen plan tot de uitvoering zit ruim 22 weken tussen. Het werk gaat in die tijd over vele schijven. En voor elke scenario is een goed uitgewerkt plan. Dus ook voor dit.

Laatst bewerkt door train85 op 16-01-2020 22:49
 

16-01-2020 23:20:40
maarten83
maarten83
Ik neem aan dat er feed back mogelijkheden zijn.  

16-01-2020 23:47:23
cuneo56
cuneo56
Wat me het meest stoort is (naast de vaak andere oplossing), dat nu de REIZIGER, ondergeschikt wordt gemaakt aan het rijden van een ledige trein en dat terwijl het niet eens nodig is en ook een andere oplossing mogelijk.

Maar ik denk dat dit over een jaar of twee ook wel opgelost is.
Zolang heeft het ook geduurd om het busvervoer Bkl- Ut te vervangen door koppelen van 3500 aan 7300 als er iets aan de zuidkant van Utrecht wordt verbouwd.
 

17-01-2020 08:17:12
train85
train85
Quote
maarten83 (do 16 jan 2020 23:20:40 https://www.somda.nl/forum/23144/p719792/): Ik neem aan dat er feed back mogelijkheden zijn.
Dat is altijd mogelijk.