Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Opvallende dingen 15 januari

Dinsdag 14 jan 2020 - 22:17:28
seinhuis
seinhuis
Door een defecte spoor rijden er minder treinen tussen Alphen en Gouda.

Naar Alphen rijdt de 8700 niet
Naar Gouda rijdt de 8600 niet.

Officiële prognose is 23:50, dit terwijl de 8700 na 19.00 niet rijdt.

Dinsdag 14 jan 2020 - 23:08:23
Steen
Steen
Die storing kan nog wel even duren: twitter.com

Woensdag 15 jan 2020 - 02:01:43
noof
noof
Er komt een snelheidsbeperking bij Wad. Omdat dit vertraging oplevert in de dienst (afgeven aanwijzingen) is ervoor gekozen te snijden en de wel rijdende omlopen te versterken.

Donderdag, na plaating TSB-borden hopelijk weer volledige drgl, herstel van de brug volgt later.

Woensdag 15 jan 2020 - 02:25:46
seinhuis
seinhuis
Ook de AD heeft het nieuws opgevangen.
www.ad.nl


Waarom kan de L-A-E borden niet vannacht worden neergezet? En weet iemand waar de verzakking is?

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Woensdag 15 jan 2020 - 07:10:51
michaben
michaben
Te Rta verdwijnen de treinen nu stuk voor stuk van de borden, een storing wordt nog niet gemeld. De 4018 kwam als eerste niet opdagen, ik zit in de 7714 die nog wel rijdt.

Update: te Rtn staat de 4018 met noodverlichting.
Update 2: blijkbaar was de defecte trein binnen een kwartier hersteld, maar duurt het nog drie kwartier voor de eerste intercity weer kan rijden van Gd naar Rtd.

Woensdag 15 jan 2020 - 07:31:31
broek53
broek53
De tijden van voor de komst van DDM-1 in de Noordhollandse spitstreinen zijn helemaal terug: in slechts één van de treinen serie 3400 en 4500 rijdt het geplande materieel. Ik denk dat je aan deze series aardig kunt afzien hoe goed of minder goed het in het beschikbare materieelpark gaat, want daar zijn deze treinen een goede regelkraan voor. De losse SNG4 2710 in de 4500 zit vandaag in 4525, in 4529 zit DDZ6 7617. In de 3400 melden de elektronische middelen een SGM 2+3, SNG 3+3 en VIRM 4. Ht

Woensdag 15 jan 2020 - 07:36:45
broek53
broek53
Quote
seinhuis (wo 15 jan 2020 02:25:46 www.somda.nl): Ook de AD heeft het nieuws opgevangen.
www.ad.nl


Waarom kan de L-A-E borden niet vannacht worden neergezet? En weet iemand waar de verzakking is?
Als het goed is, staan die borden er al, maar mag men pas na een bepaalde tijd ophouden met het geven van lastgevingen, pardon: aanwijzingen. Dat dateert overigens nog uit de tijd dat de machinisten een Aanvulling op de TSB (het overzicht Tijdelijke SnelheidsBeperkingen) in hun kastje kregen...

Woensdag 15 jan 2020 - 07:55:17
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Quote
noof (wo 15 jan 2020 02:01:43 www.somda.nl): Er komt een snelheidsbeperking bij Wad. Omdat dit vertraging oplevert in de dienst (afgeven aanwijzingen) is ervoor gekozen te snijden en de wel rijdende omlopen te versterken.
Telefonisch doorgeven van aanwijzingen en dan nog eens spellen volgens NATO alfabet, in de 21e eeuw moet dat toch beter kunnen?

Woensdag 15 jan 2020 - 08:01:47
aryan
aryan
Trein 11720 werd vanmorgen in Amfs samengesteld. Bij mijn aankomst stond alleen de 7533 langs het perron. Een paar minuten later verscheen ook de 7548.

Laatst bewerkt door aryan op Woensdag 15 jan 2020 om 08:02:52

Woensdag 15 jan 2020 - 08:17:16
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Quote
michaben (wo 15 jan 2020 07:10:51www.somda.nl): Update: te Rtn staat de 4018 met noodverlichting.
Update 2: blijkbaar was de defecte trein binnen een kwartier hersteld, maar duurt het nog drie kwartier voor de eerste intercity weer kan rijden van Gd naar Rtd.
Was idd 4018 defect.

Woensdag 15 jan 2020 - 08:32:54
rogier
rogier
Flickr rogierp
Lekker lezen VIRM 9514 als trein 2216-A, om 0813 u te Sdm richting Rtd.

Reiziger met hoofdletter R......

Woensdag 15 jan 2020 - 09:24:37
broek53
broek53
Quote
gvttreinen (wo 15 jan 2020 07:55:17 www.somda.nl):
Quote
noof (wo 15 jan 2020 02:01:43 www.somda.nl): Er komt een snelheidsbeperking bij Wad. Omdat dit vertraging oplevert in de dienst (afgeven aanwijzingen) is ervoor gekozen te snijden en de wel rijdende omlopen te versterken.
Telefonisch doorgeven van aanwijzingen en dan nog eens spellen volgens NATO alfabet, in de 21e eeuw moet dat toch beter kunnen?
Mij dunkt, al is het Warchaupactalfabet waarschijnlijk nog lastiger.

Maar het doet allemaal wat heel erg bureaucratisch aan en aan het oldoen aan de regels om de regels. Zeker als dezelfde treinbestuurder voor de tiende keer die aanwijzing krijgt, wat op die lijn niet onwaarschijnlijk is, lijkt mij.

Woensdag 15 jan 2020 - 09:35:26
flippylosa
flippylosa
Quote
gvttreinen (wo 15 jan 2020 07:55:17 www.somda.nl):
Quote
noof (wo 15 jan 2020 02:01:43 www.somda.nl): Er komt een snelheidsbeperking bij Wad. Omdat dit vertraging oplevert in de dienst (afgeven aanwijzingen) is ervoor gekozen te snijden en de wel rijdende omlopen te versterken.
Telefonisch doorgeven van aanwijzingen en dan nog eens spellen volgens NATO alfabet, in de 21e eeuw moet dat toch beter kunnen?
If it ain't broke, don't fix it. Het is (vanwege de veiligheid) nodig dat lastgevingen expliciet bevestigd worden, en spellen in het Nederlands telefoonalfabet lijkt mij lastiger

Woensdag 15 jan 2020 - 10:51:02
erwin_6610
erwin_6610
Facebook erwinstreinen Youtube erwin66101 Flickr erwin66101
Dbc 186496 ‘Job bij DB Cargo’ kwam om 10.20 aan te Amf, uit ri Apd, met oa containers en tankcontainers. Was om 10.45 nog niet vertrokken.

LNS 7777 en 7779 kwamen om 10.47 met dolime door Ama ri Amf

Woensdag 15 jan 2020 - 11:01:14
PKP
PKP
Quote
broek53 (wo 15 jan 2020 09:24:37 www.somda.nl): Zeker als dezelfde machinist voor de tiende keer die aanwijzing krijgt, wat op die lijn niet onwaarschijnlijk is, lijkt mij.
Een treindienstleider gaat niet over de machinistendiensten en heeft dus helemaal geen zekerheid dat dezelfde persoon weer op een trein zit. Heel verstandig qua veiligheid dat aanwijzingen echt per treinnummer worden afgegeven. En pas na het afgeven aanwijzing en juist in ontvangst nemen door de machinist mag pas de rijweg worden ingesteld.

Woensdag 15 jan 2020 - 11:30:13
broek53
broek53
Jazeker moet elke trein gecheckt worden, maar dat kan aanmerkelijk korter dan een hele aanwijzing uitspellen, bedoel ik.

Woensdag 15 jan 2020 - 11:36:01
cuneo56
cuneo56
Je kunt het ook uitprinten en door iemand in Gouda laten uitdelen , is de Treindienstleider ontlast en kunnen er meer treinen rijden

Woensdag 15 jan 2020 - 12:18:37
PKP
PKP
Als je aan de veiligheid wil tornen moet je inderdaad de ideeën van Broek53 en Cuneo56 gaan toepassen.
Flyeren met aanwijzingen op het perron, o hemel, ik zie het al voor me dat de informatrice klantenservice dit gaat doen ! Komt ze dan ook op de vrije baan naar de trein toe ?

Woensdag 15 jan 2020 - 12:26:50
umbusko
umbusko
Nou, dan blijf je het op de klassieke manier doen. (Al denk ik ook dat er best iets anders op te verzinnen is.) Maar zelfs in dat geval: als je nu weet dat je een paar dagen flink wat extra werk gaat hebben, dan moet het toch mogelijk zijn om een paar dagen een extra persoon in te schakelen? Desnoods specifiek voor alleen die aanwijzingen.

Woensdag 15 jan 2020 - 12:30:19
cuneo56
cuneo56
Natuurlijk geen "Flyeren", maar goed geschreven en de Machinist laten tekenen voor ontvangst. En de afgever geeft een korte terugkoppeling naar de Trdl.

Heeft altijd goed gewerkt

Woensdag 15 jan 2020 - 12:44:22
flippylosa
flippylosa
12:41 1611 met lege staalwagens (volgens mij) en zelflosser achterop door Ht ri O/Gdm.

Woensdag 15 jan 2020 - 13:02:04
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
Richting Gdm-Bvhc, inderdaad leeg staal en beladen kalkwagens.

Rolandrail is verhuist van .net naar .nl

Woensdag 15 jan 2020 - 13:08:17
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Quote
cuneo56 (wo 15 jan 2020 12:30:19 www.somda.nl): Natuurlijk geen "Flyeren", maar goed geschreven en de Machinist laten tekenen voor ontvangst. En de afgever geeft een korte terugkoppeling naar de Trdl.

Heeft altijd goed gewerkt
Waarom niet een app met ontvangst en leesbevestiging, zo Simpel

Woensdag 15 jan 2020 - 13:10:04
qj7141
qj7141
Baanbrekende (!) technologie!

Woensdag 15 jan 2020 - 13:13:06
thom
thom
Ik zie dat niet zo voor mij met meerdere vervoerders op het spoor en batterijen van telefoons die leegraken etc.

Daarnaast < 40 km/u mag je niet met je telefoon bezig zijn en moet je je trein er voor stilzetten om er aandacht aan te schenken.

Woensdag 15 jan 2020 - 13:20:45
ErikvR
ErikvR
leuk maae waar in Waddinxveen zit die verzakking en wat is de oorzaak, want dat heb ik nu steeds nergens teruggevonden

Woensdag 15 jan 2020 - 13:21:45
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Quote
thom (wo 15 jan 2020 13:13:06 www.somda.nl): Ik zie dat niet zo voor mij met meerdere vervoerders op het spoor en batterijen van telefoons die leegraken etc.

Daarnaast < 40 km/u mag je niet met je telefoon bezig zijn en moet je je trein er voor stilzetten om er aandacht aan te schenken.
...en je mag wel bellen/gebeld worden met GSMR?

Woensdag 15 jan 2020 - 13:22:11
Oldskool
Oldskool
Quote
PKP (wo 15 jan 2020 12:18:37 www.somda.nl): Als je aan de veiligheid wil tornen moet je inderdaad de ideeën van Broek53 en Cuneo56 gaan toepassen.
Flyeren met aanwijzingen op het perron, o hemel, ik zie het al voor me dat de informatrice klantenservice dit gaat doen ! Komt ze dan ook op de vrije baan naar de trein toe ?
Krijgt de PLP weer een vervallen taak terug. Niet zo overdrijven hoor.

Woensdag 15 jan 2020 - 13:23:12
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Quote
ErikvR (wo 15 jan 2020 13:20:45 www.somda.nl): leuk maae waar in Waddinxveen zit die verzakking en wat is de oorzaak, want dat heb ik nu steeds nergens teruggevonden
Ik weet alleen de twee locaties, km 10.6 en 11.5.

Woensdag 15 jan 2020 - 13:23:27
Oldskool
Oldskool
Quote
ErikvR (wo 15 jan 2020 13:20:45 www.somda.nl): leuk maae waar in Waddinxveen zit die verzakking en wat is de oorzaak, want dat heb ik nu steeds nergens teruggevonden
Dat valt hier te lezen. www.prorail.nl

Woensdag 15 jan 2020 - 13:24:23
Oldskool
Oldskool
Quote
gvttreinen (wo 15 jan 2020 13:21:45 www.somda.nl):
Quote
thom (wo 15 jan 2020 13:13:06 www.somda.nl): Ik zie dat niet zo voor mij met meerdere vervoerders op het spoor en batterijen van telefoons die leegraken etc.

Daarnaast < 40 km/u mag je niet met je telefoon bezig zijn en moet je je trein er voor stilzetten om er aandacht aan te schenken.
...en je mag wel bellen/gebeld worden met GSMR?
Gebeld worden mag wel, opnemen mag niet in een 40 km gebied.

Woensdag 15 jan 2020 - 13:26:00
IJsbergsla
IJsbergsla
En die PLP is tevens nog aanwezig in Gouda. Maar bij voorbaat opheffen is immer de meest eenvoudige oplossing, in combinatie met alternatieven afschieten in het kader van de heilige veiligheid. Vooruitgang is er niet meer in Nederland.
Overigens aan Thom, er zijn stopcontacten aanwezig in die Flirtstellen.

Woensdag 15 jan 2020 - 13:30:22
ErikvR
ErikvR
gaat dus om stuk van max 900 mtr of zijn er twee locaties van verzakking ?

Woensdag 15 jan 2020 - 13:40:38
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
...ik schreef 2 locaties

Woensdag 15 jan 2020 - 14:02:17
sjoerd
sjoerd
Al sinds de aanleg zijn er problemen met het op hoogte houden van de lijn. De laatste tijd gaf een redelijk stabiel beeld, maar als je in de buurt iets doet, heeft dat vaak gevolgen voor de omgeving. Op sommige plekken is er 15 m veen onder het maaiveld, en als je zand gaat storten, en de baan daarmee zwaarder wordt, vergroot je het verzakken en/of verplaats je het probleem naar de omgeving.
De gemetselde viaducten en duikers zijn tijdens de aanleg allemaal dubbelsporig uitgevoerd, maar de aarden baan is nooit dubbelsporig opgehoogd. Het had al heel veel zand gekost, en veel moeite om die stabiel te houden.

Woensdag 15 jan 2020 - 14:14:11
ErikvR
ErikvR
2 locaties zie ik niet terug op de site van Pr.... van die hebben er maar een gevonden ………

Laatst bewerkt door ErikvR op Woensdag 15 jan 2020 om 14:15:13

Woensdag 15 jan 2020 - 14:21:46
slifor2
slifor2
Flickr florisleeuw
Quote
IJsbergsla (wo 15 jan 2020 13:26:00 www.somda.nl): En die PLP is tevens nog aanwezig in Gouda. Maar bij voorbaat opheffen is immer de meest eenvoudige oplossing, in combinatie met alternatieven afschieten in het kader van de heilige veiligheid. Vooruitgang is er niet meer in Nederland.
Overigens aan Thom, er zijn stopcontacten aanwezig in die Flirtstellen.
maar ja, stel dat die stopcontacten het niet doen, dat is zeker niet veilig.....

Woensdag 15 jan 2020 - 14:28:41
Oldskool
Oldskool
Als die niet werken, is er iets mis met het boordnetwerk en functioneert er meer niet.

Woensdag 15 jan 2020 - 14:48:26
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Quote
ErikvR (wo 15 jan 2020 14:14:11 www.somda.nl): 2 locaties zie ik niet terug op de site van Pr.... van die hebben er maar een gevonden ………
Voor het grote publiek is handiger om één locatie te noemen onder het mom van "niet teveel informatie anders teveel vragen", voor de detail-listen onder ons heb ik als service 2 "exacte" locaties genoemd.

Woensdag 15 jan 2020 - 16:40:04
Z2N
Z2N
Youtube Alfenaar1 Flickr Alfenaar
8854 valt integraal uit en 8856 rijdt aldus de AV hier op Ut met DDZ4 ipv DDZ8. Dat wordt gezellig.

Woensdag 15 jan 2020 - 16:52:14
sik214
sik214
Quote
gvttreinen (wo 15 jan 2020 14:48:26 www.somda.nl):
Quote
ErikvR (wo 15 jan 2020 14:14:11 www.somda.nl): 2 locaties zie ik niet terug op de site van Pr.... van die hebben er maar een gevonden ………
Voor het grote publiek is handiger om één locatie te noemen onder het mom van "niet teveel informatie anders teveel vragen", voor de detail-listen onder ons heb ik als service 2 "exacte" locaties genoemd.
Staan er ook 2 LAE locaties? Of hebben ze er 1 locatie van gemaakt? Optrekken na locatie 1 en afremmen voor locatie 2 over 900 meter is ook niet echt een versnelling?

Woensdag 15 jan 2020 - 17:00:10
erwin_6610
erwin_6610
Facebook erwinstreinen Youtube erwin66101 Flickr erwin66101
Quote
Z2N (wo 15 jan 2020 16:40:04 www.somda.nl): 8854 valt integraal uit en 8856 rijdt aldus de AV hier op Ut met DDZ4 ipv DDZ8. Dat wordt gezellig.
De 7528 is de gelukkige en het idd erg gezellig in de trein

Laatst bewerkt door erwin_6610 op Woensdag 15 jan 2020 om 17:17:57

Woensdag 15 jan 2020 - 17:44:56
martin27
martin27
1763 moet het vandaag doen met ddz viertje dat zal vast gezellig zijn op sommige trajecten.

Laatst bewerkt door martin27 op Woensdag 15 jan 2020 om 17:51:22

Woensdag 15 jan 2020 - 18:28:47
ToH
ToH
Volgens ProRail op Twitter staat er een trein in brand op Hfdo.

#Brandweer en #ProRail #incidentenbestrijding zijn op dit moment ter plaatse bij de vermoedelijke #brand in een #trein te #Hoofddorp opstel. Rookontwikkeling is afgenomen. Brandweer gaat nu de trein in om een verkenning uit te voeren.

Woensdag 15 jan 2020 - 18:49:22
b2py
b2py
Betrof een cabinebrand, brandweer weer retour.

Woensdag 15 jan 2020 - 19:13:26
JoepDDZ
JoepDDZ
Volgens digitale bronnen vertrekt de 491 zo in Rsd vanaf 4b ipv 1a om 19u52 richting Atw, dat lijkt me best een tricky route om zonder ATB te doen (mocht 't kloppen)

Woensdag 15 jan 2020 - 19:40:19
mren
mren
Ook Vlaamse machinisten hebben ogen om naar de gekleurde lampjes buiten te kijken.

Woensdag 15 jan 2020 - 19:48:41
thom
thom
En je komt welgeteld één sein extra tegen, zou het nog veiliger maken omdat je 2x door een sein geattendeerd word voor je de wisselstraat berijdt

Woensdag 15 jan 2020 - 20:18:05
Sam
Sam
En laten we ook niet vergeten dat het hele stuk tussen station Roosendaal en de overweg Kade alwaar de wisselstraat ophoudt een 40 km/h gebied is waar ATB EG geen invloed heeft.

Woensdag 15 jan 2020 - 20:26:39
thom
thom
Nee, maar ATB-Vv zou dan nogwel wat uitrichten bij vertrek door rood.

Woensdag 15 jan 2020 - 20:28:55
PKP
PKP
Quote
umbusko (wo 15 jan 2020 12:26:50 www.somda.nl): dan moet het toch mogelijk zijn om een paar dagen een extra persoon in te schakelen? Desnoods specifiek voor alleen die aanwijzingen.
Dat gaat wat moeilijk, immers de gebieds verantwoordelijke treindienstleider moet in eigen persoon de aanwijzing afgeven aan de betreffende machinist en de Trdl moet het afgeven daarna zelf afvinken .

Woensdag 15 jan 2020 - 20:46:27
yappa
yappa
Ja, dat is precies waar meerderen hier over vallen: of die regeling anno 2020 nog wel adequaat is. En als die echt nodig is omdat het anders onveilig wordt, of we dat op de openbare weg ook moeten gaan invoeren bij werkzaamheden.

Woensdag 15 jan 2020 - 20:47:55
IJsbergsla
IJsbergsla
Wonderbaarlijk dat er anno 2020 nog treinen 'veilig' kunnen rijden.

Woensdag 15 jan 2020 - 20:53:20
robbertc
robbertc
1871 met +6 in Zl, maar 571 hebben ze laten wachten om de aansluiting over te nemen en is daarom met +5 vertrokken.

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Woensdag 15 jan 2020 - 21:01:37
broek53
broek53
Quote
PKP (wo 15 jan 2020 20:28:55 www.somda.nl):
Quote
umbusko (wo 15 jan 2020 12:26:50 www.somda.nl): dan moet het toch mogelijk zijn om een paar dagen een extra persoon in te schakelen? Desnoods specifiek voor alleen die aanwijzingen.
Dat gaat wat moeilijk, immers de gebieds verantwoordelijke treindienstleider moet in eigen persoon de aanwijzing afgeven aan de betreffende machinist en de Trdl moet het afgeven daarna zelf afvinken .
Even terzijde en om te voorkomen dat er verkeerde ideeen ontstaan: het hele gedoe is een eigen verzinsel van Verkeersleiding en niet iets dat moet. Met een beroep op wat je ter voorkoming van elke discussie De Veiligheid noemt, kun je de schijn wekken dat het zo hoort - maar dat is dus niet zo. Hert zijn gewoon uitvoeringsregels waarvoor je ook iets anders zou kunnen verzinnen. Zoals er ook nergens staat dat je een baanvak plat moet gooien als er een overweg in de storing ligt of een sein niet helemaal wil, ik noem maar wat.

Woensdag 15 jan 2020 - 21:18:09
thom
thom
Quote
IJsbergsla (wo 15 jan 2020 20:47:55 www.somda.nl): Wonderbaarlijk dat er anno 2020 nog treinen 'veilig' kunnen rijden.
Nou, en dat er vroeger ook gewoon treinen reden toen al die regeltjes nog niet bedacht en in beton gegoten waren

Woensdag 15 jan 2020 - 21:30:32
seinhuis
seinhuis
TAG rit Gouda naar Leidschendam is vervallen. Op dit moment rijdt alles dubbel en alle 6 stellen overnachten op Gd.

Woensdag 15 jan 2020 - 21:47:21
wadloper
wadloper
Twitter @Louis_Bolhuis
www.omroepbrabant.nl Auto met pech op overweg aangereden door een cargo.

Woensdag 15 jan 2020 - 22:26:52
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
Quote
slifor2 (wo 15 jan 2020 14:21:46 www.somda.nl):
Quote
IJsbergsla (wo 15 jan 2020 13:26:00 www.somda.nl): En die PLP is tevens nog aanwezig in Gouda. Maar bij voorbaat opheffen is immer de meest eenvoudige oplossing, in combinatie met alternatieven afschieten in het kader van de heilige veiligheid. Vooruitgang is er niet meer in Nederland. Overigens aan Thom, er zijn stopcontacten aanwezig in die Flirtstellen.
maar ja, stel dat die stopcontacten het niet doen, dat is zeker niet veilig.....
En de powerbank die elke NS-mcn (incl Gd-Apn) krijgt als back-up voor tablet en gsm vergeten is op te laden

Rolandrail is verhuist van .net naar .nl

Woensdag 15 jan 2020 - 22:28:35
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
Quote
wadloper (wo 15 jan 2020 21:47:21 www.somda.nl): www.omroepbrabant.nl Auto met pech op overweg aangereden door een cargo.
Voortaan maar een kortsluitkabel verplichten in elke auto

Rolandrail is verhuist van .net naar .nl

Woensdag 15 jan 2020 - 22:39:54
AvVeen
AvVeen
Quote
b2py (wo 15 jan 2020 18:49:22 www.somda.nl): Betrof een cabinebrand, brandweer weer retour.
Betrof stel 2432.

Donderdag 16 jan 2020 - 07:56:23
rob46
rob46
Flickr /rob46/
Quote
wadloper (wo 15 jan 2020 21:47:21 www.somda.nl): www.omroepbrabant.nl Auto met pech op overweg aangereden door een cargo.
RTB 193 727 met Millet ketelwagens.

57 jaar OV-fotografie.