Werkzaamheden Leiden Centraal 8 t/m 16 februari
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
12-01-2020 15:53:51
Steen
Steen
De vorige keer dat er grote werkzaamheden waren bij Leiden Centraal was het een regelrechte ramp. Dit lijkt zich in februari weer te herhalen, de NS waarschuwt al: https://www.ns.nl/reisinformatie/werkzaamheden-leiden.html?utm_source=forum.ns.nl&utm_medium=referral  

12-01-2020 16:59:09
qj7141
qj7141
Gelukkig heeft Rover wat tips ter verbetering gegeven: https://www.ovpro.nl/trein/2019/08/14/rover-werkzaamheden-spoor-kunnen-klantvriendelijker/?gdpr=accept  

12-01-2020 18:21:36
rolandrail
rolandrail
Ik ben benieuwd naar de andere route van het nachtnet %08%


Rolandrail is verhuist van .net naar .nl
 

12-01-2020 18:38:41
henri1972
henri1972
Als er niets mag/kan rijden op Den Haag - Leiden - Schiphol dan zou ik Rotterdam - Utrecht inplannen. Dan rijdt je t rondje andersom zeg maar.  


12-01-2020 18:48:07
anton_
anton_
het lijkt of er nog 4 perronsporen beschikbaar zijn voor de Noord - Zuid verbinding - daar moet je toch 24 treinen per uur over kunnen afwikkelen ? ( 12 richting noord / 12 richting zuid ) waarom verwachten ze dan zulke problemen ? Of ligt het echt probleem niet op Leiden Centraal maar op een andere locatie ?  

12-01-2020 19:10:37
icened
icened
Gaan ze de IC Direct ook toeslagvrij maken? Zij het wel in de daluren. Want in de spitsuren zijn de 7 ICR al niet meer berekend op de vele treinreizigers.  

12-01-2020 19:23:34
Steen
Steen
Quote
anton_ (zo 12 jan 2020 18:48:07 https://www.somda.nl/forum/23138/p719513/): het lijkt of er nog 4 perronsporen beschikbaar zijn voor de Noord - Zuid verbinding - daar moet je toch 24 treinen per uur over kunnen afwikkelen ? ( 12 richting noord / 12 richting zuid ) waarom verwachten ze dan zulke problemen ? Of ligt het echt probleem niet op Leiden Centraal maar op een andere locatie ?


Er staat dat er geen doorgaande treinen kunnen rijden, dus ik denk dat alleen de sporen 4a, 5a, 8b en 9b beschikbaar zijn. Spoor 1, 2 en 3 zijn sowieso niet beschikbaar doordat daar alles vervangen gaat worden. De laatste keer dat ik keek was er bij 8a/9a ook nog een deel niet vernieuwd, dus dat moet waarschijnlijk ook nog gebeuren.

Doordat er veel treinen zullen moeten gaan keren neemt de capaciteit al enorm af natuurlijk. Ook omdat dit allemaal tussen eventueel werkverkeer doorheen moet.
 

12-01-2020 19:40:12
anton_
anton_
Trein 2222 rijdt op 11-2-2020 wel als doorgaande trein. Is dit dan een uitzondering ? ( bron ns.nl )  

12-01-2020 19:56:00
MetroRET
MetroRET
Is de reisplanner eigenlijk al aangepast daarvoor %08%  

12-01-2020 19:56:44
Steen
Steen
De reisplanner is volgens mij nog niet up-to-date  

12-01-2020 20:12:06
anton_
anton_
verwarrende die reisplanner - geeft aan dat er werkzaamheden zijn - maar laat vervolgens de treinen zien die op een ¨normale¨ dinsdag rijden. Nu lijkt het of de reisplanner al up to date is. De tekst ¨plan uw reis vanaf 10 dagen van tevoren opnieuw voor een aangepast reisadvies¨ had wel heel groot op de eerste pagina mogen staan ( in een veel groter font - niet ergens achteraf zoals nu op de website )  

12-01-2020 21:04:20
anton_
anton_
Quote
henri1972 (zo 12 jan 2020 18:38:41 https://www.somda.nl/forum/23138/p719512/): Als er niets mag/kan rijden op Den Haag - Leiden - Schiphol dan zou ik Rotterdam - Utrecht inplannen. Dan rijdt je t rondje andersom zeg maar.

of via HSL - dus Schiphol - Rotterdam - Delft - Den Haag
 

12-01-2020 22:05:53
JoepDDZ
JoepDDZ
HSL is dicht 's nachts zo ver ik weet  

12-01-2020 23:13:33
AgentX
AgentX
Ja und. Die kan toch open.  

12-01-2020 23:44:47
Trainplaza
Trainplaza
Het is waarschijnlijk veel makkelijker om gewoon om te rijden via het conventionele net. Zou het niet een idee zijn om als intercity vanuit Utrecht en Amsterdam in Schiphol kop te maken, en via de zuidas, Breukelen en Woerden naar Den Haag HS te rijden? Zo sla je alleen Leiden over, en dupeer je geen andere reizigers. Vanuit HS kan je weer naar Rotterdam en terug. Doordat er 's nachts bijna geen verkeer rijdt zou dat toch niet al te moeilijk moeten zijn om te plannen?  

14-01-2020 17:18:00
michaben
michaben
Voor zaterdag 8 februari zijn de wijzigingen bekend. Deel van de werkzaamheden heeft betrekking tot de beperkingen rondom Shl maar heb ik erbij gezet omdat het mogelijk ook samenhangt met de omgeleide treinen:
- 700/1800 omgeleid via Asb en Gd.
- 1400 opgeheven Gvm - Asd
- 1600/11600 opgeheven Hvs - Shl.
- 2100 opgeheven Gvc - Hlm.
- 2200 opgeheven Gv - Hlm, rijdt door naar Gvc.
- 2200 opgeheven Gv - Lls, rijdt door naar Gvc.
- 3100 rijdt door naar Hfd.
- 3300 opgeheven Ass - Ledn.
- 4300 opgeheven Asdz - Shl, rijdt extra Almo - Lls.
- 4600 opgeheven Asd - Gvm.
- 5100 opgeheven Gv - Gvc, rijdt door naar Gvm.
- 5700 opgeheven Hfd - Asdz.
- 6000 verlengd van Ut naar Gvc.
- 6300 opgeheven.
- 6900 opgeheven Ut - Gvc.
- 8800 opgeheven Ledn - Apn.

De omgeleide 700/1800 rijdt 3 minuten voor de 1700/11700 op Gvc - Gd - Hmla. Wel grappig, je kunt dus in Gd overstappen van de 745 op de 645 om in Zl vervolgens weer terug in diezelfde 745 te stappen %08%
 

14-01-2020 18:32:40
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
Wordt nog interessant om te kijken op Gvm dus... mocht je ooit nog het nachtnet daar in het donker willen kieken. Weet je ook waarvoor de 6000 en 6900 zijn gewisseld? Vanwege de ligging rondom Wd?  

14-01-2020 18:49:14
michaben
michaben
De omgeleide 700/1800 gebruikt het pad van de 6900 te Gd.  

14-01-2020 20:15:59
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
michaben (di 14 jan 2020 17:18:00 https://www.somda.nl/forum/23138/p719607/): - 700/1800 omgeleid via Asb en Gd.

Interessante oplossing om rechtstreekse verbindingen in stand te houden nu de overstap tussen 2000 en 500/600 in Ut niet meer geboden kan worden, maar zouden er nou echt zoveel doorgaande reizigers van Zl/Lls/Alm naar Gvc zijn in het weekend?


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

14-01-2020 20:28:37
mvschoon
mvschoon
Misschien is deze verbinding ook nog interessant voor reizigers tussen Gvc en de Amsterdamse stations?  

14-01-2020 21:04:48
michaben
michaben
Vooral naar Shl, de 700/1800 sluit in Asb aan op de 3100 (richting Shl zelfs een cross-platform van 2 minuten van spoor 3 naar spoor 2). Richting Asd wordt helaas niet extra gestopt dus mag je op de 4000 wachten die je ook in Gd had kunnen pakken.  

14-01-2020 21:25:01
MetroRET
MetroRET
Quote
daniel_ddr (di 14 jan 2020 20:15:59 https://www.somda.nl/forum/23138/p719620/):
Quote
michaben (di 14 jan 2020 17:18:00 https://www.somda.nl/forum/23138/p719607/): - 700/1800 omgeleid via Asb en Gd.

Interessante oplossing om rechtstreekse verbindingen in stand te houden nu de overstap tussen 2000 en 500/600 in Ut niet meer geboden kan worden, maar zouden er nou echt zoveel doorgaande reizigers van Zl/Lls/Alm naar Gvc zijn in het weekend?


Die overstap is in het weekend onveranderd gebleven.
 

14-01-2020 21:51:46
daniel_ddr
daniel_ddr
Zie ik nu ook, maar dat is destijds nooit zo gecommuniceerd.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

14-01-2020 21:59:25
DDZ7504
DDZ7504
Quote
SleutelMan (di 14 jan 2020 18:32:40 https://www.somda.nl/forum/23138/p719615/): Wordt nog interessant om te kijken op Gvm dus... mocht je ooit nog het nachtnet daar in het donker willen kieken. Weet je ook waarvoor de 6000 en 6900 zijn gewisseld? Vanwege de ligging rondom Wd?
Persoonlijk snap ik niet waarom dit niet altijd zo is. De 6900 vormt normaal samen met de 4000 een 4/26 ligging in beide richtingen tussen Gd en Wd, en de 6000 zit zeer dicht op de 8800 tussen Wd en Wdmv. Als de 6000 nou vanaf Wd naar Gvc zou rijden (vanaf Gdg gewisseld met het pad van de 6800) is dat allebei opgelost.


DDZ in dienst, ik blij!
 

14-01-2020 22:17:39
Steen
Steen
Quote
DDZ7504 (di 14 jan 2020 21:59:25 https://www.somda.nl/forum/23138/p719625/):
Quote
SleutelMan (di 14 jan 2020 18:32:40 https://www.somda.nl/forum/23138/p719615/): Wordt nog interessant om te kijken op Gvm dus... mocht je ooit nog het nachtnet daar in het donker willen kieken. Weet je ook waarvoor de 6000 en 6900 zijn gewisseld? Vanwege de ligging rondom Wd?
Persoonlijk snap ik niet waarom dit niet altijd zo is. De 6900 vormt normaal samen met de 4000 een 4/26 ligging in beide richtingen tussen Gd en Wd, en de 6000 zit zeer dicht op de 8800 tussen Wd en Wdmv. Als de 6000 nou vanaf Wd naar Gvc zou rijden (vanaf Gdg gewisseld met het pad van de 6800) is dat allebei opgelost.


Enige wat ik kan verzinnen is dat je hierdoor als de 2000 niet rijdt vanuit op Gouda geen cross-platform overstap meer biedt tussen de sprinters en de intercity's van/naar Den Haag.

En in het weekend en avond krijg je dan ook een hele scheve dienstregeling tussen Woerden en Utrecht.

Laatst bewerkt door Steen op 14-01-2020 22:19
 

15-01-2020 08:42:34
treinfan
treinfan
De 700 omleiden via Asb biedt ook een omreisadvies voor Gvc-Asd/Asdz (met overstap), waarmee Ledn hopelijk kan worden ontlast.  

15-01-2020 11:07:25
henri1972
henri1972
Moet je wel zorgen dat er op Asb een aansluitende IC van/naar Asd extra stopt.  

15-01-2020 12:18:23
DDZ7504
DDZ7504
Quote
Steen (di 14 jan 2020 22:17:39 https://www.somda.nl/forum/23138/p719627/):
Quote
DDZ7504 (di 14 jan 2020 21:59:25 https://www.somda.nl/forum/23138/p719625/):
Quote
SleutelMan (di 14 jan 2020 18:32:40 https://www.somda.nl/forum/23138/p719615/): Wordt nog interessant om te kijken op Gvm dus... mocht je ooit nog het nachtnet daar in het donker willen kieken. Weet je ook waarvoor de 6000 en 6900 zijn gewisseld? Vanwege de ligging rondom Wd?
Persoonlijk snap ik niet waarom dit niet altijd zo is. De 6900 vormt normaal samen met de 4000 een 4/26 ligging in beide richtingen tussen Gd en Wd, en de 6000 zit zeer dicht op de 8800 tussen Wd en Wdmv. Als de 6000 nou vanaf Wd naar Gvc zou rijden (vanaf Gdg gewisseld met het pad van de 6800) is dat allebei opgelost.


Enige wat ik kan verzinnen is dat je hierdoor als de 2000 niet rijdt vanuit op Gouda geen cross-platform overstap meer biedt tussen de sprinters en de intercity's van/naar Den Haag.

En in het weekend en avond krijg je dan ook een hele scheve dienstregeling tussen Woerden en Utrecht.

Dan kun je een opzet bedenken waarbij je in de avond en het weekend wel de trein uit Ht naar Gvc laat doorrijden gezien de 6000 dan ook niet op Wdmv-Ut rijdt.


DDZ in dienst, ik blij!
 

15-01-2020 14:28:54
pjkleton
pjkleton
Weet iemand hier ,wat er gaat gebeuren ?
Moesten er nog niet perrons verlaagd worden ? Er is al wat aan gedaan ,dat heb ik wel gezien.
Of zijn alleen de sporen 1 en 2 en de toeleidende sporen/wissels aan de beurt ?
Peter
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


15-01-2020 15:23:48
b2py
b2py
@henri, de metro rijdt gewoon hoor!  

15-01-2020 15:34:22
gvttreinen
gvttreinen
Quote
pjkleton (wo 15 jan 2020 14:28:54 https://www.somda.nl/forum/23138/p719680/): Weet iemand hier ,wat er gaat gebeuren?
Vernieuwen spoor 502
saneren wissels 1083A/B, en 1085A/B en 1089
Nieuwe wissels 1081A/B, 1087A/B en 1089A/B
Saneren spoor 515
Vernieuwen wissel 1007B, 1009A, 1011B en kruis
 

15-01-2020 19:13:07
pjkleton
pjkleton
Bedankt voor je lijstje. Het staat genoteerd.
Peter
 

15-01-2020 21:43:59
henri1972
henri1972
@b2py: metro heeft een ander tariefsysteem en dan zijn er altijd van die azijnzijkers die dan gaan klagen dat ze 2 eu meer kwijt zijn  

16-01-2020 07:22:28
nohab
nohab
Er zijn mensen voor wie dat veel geld is, hoor!


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

16-01-2020 07:50:19
b2py
b2py
Dan is de trein zeker wel ‘betaalbaar’.  

16-01-2020 09:38:49
sjoerd
sjoerd
Je weet ook, dat omchecken altijd extra geld kost.  

16-01-2020 10:58:29
IJsbergsla
IJsbergsla
Tevens dat men met een abonnement of treindagkaart weinig te zoeken heeft in de metro. Toeslag voor de hogesnelheidslijn is tot daaraantoe, maar toeslag om langer met de metro te kunnen omreizen oogt niet klantvriendelijk.  

17-01-2020 07:33:27
kleine_man
kleine_man
Ongeacht of het veel geld is voor iemand of niet. Conform de EU verordening 1371:2007 mag je simpelweg niet met extra kosten opgezadeld worden als je door werkzaamheden niet op je eindbestemming kan komen.  

21-01-2020 17:19:13
michaben
michaben
Informatie op de NS website is niet geheel correct, men meld dat er geen doorgaande treinen zijn van 10 t/m 14 februari, maar dat lijkt niet helemaal correct. Op 10 februari is sowieso alles wat nog rijdt doorgaand, maar met slechts twee perronsporen in gebruik te Ledn:
8a 700/1800/2100 Gvc - Gn/Lw/Asd.
8b 2200/2400 Vs/Ddr - Asd/Lls.
9a 700/1800/2400 Gn/Lw/Lls - Gvc/Ddr.
9b 2100/2200 Asd - Gvc/Vs.

Op 11 februari zijn enkele treinen geknipt, maar de intercity's lijken doorgekoppeld te zijn in de corridors Gvc - Shl en Rtd - Hlm (zonder dat dit in de reisinformatie verwerkt is, hopelijk regelt men dat nog), te Ledn krijg je dan dit:
5a 2200 Vs - Asd, 702100/2400 Gvc - Lls.
5b 702400/2100 Ddr - Asd, 6300 Gvc - Hlm, 700/1800 Gvc - Gn/Lw.
8a kerende 4600 Ledn-Asd.
8b 6300 Hlm - Gvc, kerende 28500 (pendeltrein Gvc-Ledn in pad 4600).
9a 2400/702100 Lls - Gvc, 700/1800 Gn/Lw - Gvc.
9b 2100/702400 Asd - Ddr, 2200 Asd - Vs.
 

21-01-2020 20:46:56
b2py
b2py
Afschrikeffect om te melden dat er geen doorgaande zijn zodat reizigers gaan omreizen?  

03-02-2020 12:32:15
seinhuis
seinhuis
Zaterdag 8 tot maandag 10 februari 05:00

Opgeheven:
2100 Gvc-Hlm,
2200 Gv-Hlm,
2400 Gv-Lls
3700 Gv-Shl,
1400 Shl-Gvm
1600 en 11600 Hvs-Shl
3300 Ass-Hfd-Ledn
4300 Asdz-Hfd,
4600 Asd-Gvm
5100 Gvc-Gv,
5700 Asdz-Hfd
6900 Gvc-Ut
6300 Ledn-Hlm
8800 Apn-Ledn
14900 Ut-Hvs-Alm

Aangepast
700/1800 rijdt om Gvc, Gd, Asb, Alm verder normaal
3100 rijdt Nm-Shl-Hfd
4900 rijdt de hele dag
6000 rijdt Gvc-Ut-Tl

Maandag 10 februari na 05:00

Opgeheven
4600 Gvc-Hfd
6300 Hlm-Ledn-Gvc
8800 en 8900 Ledn-Apn
1400 Shl-Gvm (nacht zo/ma)
aangepaste dienstregeling:
2100, 2400, 3700, 700, 1800, 2200 en 3300


Dinsdag 11 tot zaterdag 15 februari

opgeheven di t/m vr:
8800 en 8900 Ledn-Apn
4600 Ledn-Gvc
opgeheven nacht vr/za:
1406 en 1410 Gv-Shl, 1405 Shl-Gv
aangepaste dienstregeling:
2100 Asd-Ledn rijdt door als 702400/703700 Ledn-Ddr
2400 Lls-Ledn of 3700 Shl-Ledn rijdt door als 702100 Ledn-Gvc
702400/703700 Ddr-Ledn rijdt door als 2100 Ledn-Asd
702100 Gvc-Ledn rijdt door als 2400 Ledn-Lls of 3700 Ledn-Shl-Vl
ingelegde serie:
28500 Ledn-Gvc (SPR)

Zaterdag 15 en zondag 16 februari

opgeheven di t/m vr:
8800 en 8900 Ledn-Apn
4600 Ledn-Gvc
opgeheven nacht vr/za:
1406 en 1410 Gv-Shl, 1405 Shl-Gv
aangepaste dienstregeling:
2100 Asd-Ledn rijdt door als 702400/703700 Ledn-Ddr
2400 Lls-Ledn of 3700 Shl-Ledn rijdt door als 702100 Ledn-Gvc
702400/703700 Ddr-Ledn rijdt door als 2100 Ledn-Asd
702100 Gvc-Ledn rijdt door als 2400 Ledn-Lls of 3700 Ledn-Shl-Vl
ingelegde serie:
28500 Ledn-Gvc (SPR)
 

03-02-2020 12:48:38
gvttreinen
gvttreinen
15 en 16/2 is ook Ledn - Hillegom gestremd vanwege tunnelbouw te Voorhout (Noordelijke Rondweg).  

03-02-2020 13:10:37
seinhuis
seinhuis
Tijdens de werkzaamheden zullen veel treinen van/naar Leiden korter rijden dan normaal vanwege lente beperkingen van de perrons.  

03-02-2020 13:12:03
gvttreinen
gvttreinen
da`s toch vanaf 21 maart... %02%%02%  

04-02-2020 17:07:19
michaben
michaben
Niet helemaal hetzelfde, maar treft ook de treindiensten te Ledn: in de week van 24 februari gaat Gvc vrijwel compleet plat. Er rijden slechts 6 intercity's van/naar Ledn, waarvan er 2 te Laa gaan stoppen. Rondom Gv is er een aangepaste treindienst met doorgaande sprinters richting Ledn en Gdg (via de Binckhorstboog!). Zo snel gezien wijzigt het volgende:
- 700/1800 stopt extra te Laa.
- 1100 opgeheven Gvc - Rtd.
- 1700/11700 opgeheven Gd - Gvc, rijdt door naar Rtd.
- 2000 opgeheven.
- 2100 opgeheven Ledn - Gvc, rijdt door naar Ddr in pad 2400.
- 2400 opgeheven Shl - Ddr.
- 2800 opgeheven.
- 3500 verlengd van Shl naar Gvc, stopt alleen te Ledn.
- 4600 opgeheven Laa - Gvc, rijdt in pad 1100 door als sneltrein naar Rtd (stopt te Gv, Dt en Sdm).
- 5000 opgeheven Gv - Gvc, rijdt door via Ztm naar Gdg.
- 5100 opgeheven Gv - Gvc, rijdt door via Ztm naar Gdg.
- 6300 opgeheven Ledn - Gvc.
- 6800 opgeheven.
- 6900 opgeheven Wd - Gvc.
- 28500 Extra intercity Gvc - Ledn, zonder stop te Laa.

Laatst bewerkt door michaben op 04-02-2020 17:07
 

04-02-2020 17:19:39
DDZ7504
DDZ7504
Zozo, dat wordt pas creatief. Enige wat ik erop aan te merken heb is dat zo alleen de 4000 tussen Gdg en Wd rijdt, omdat dan zowel de 5000 als de 5100 maar tot Gdg zouden rijden. Was er geen mogelijkheid om de 5000 of 5100 in Wd te koppelen aan de 6900? (zou wel leuk zijn, twee verschillende sprinters Ddr-Ht via twee compleet andere routes)

Laatst bewerkt door DDZ7504 op 04-02-2020 17:20


DDZ in dienst, ik blij!
 

04-02-2020 18:55:31
Steen
Steen
Quote
DDZ7504 (di 04 feb 2020 17:19:39 https://www.somda.nl/forum/23138/p720767/): Zozo, dat wordt pas creatief. Enige wat ik erop aan te merken heb is dat zo alleen de 4000 tussen Gdg en Wd rijdt, omdat dan zowel de 5000 als de 5100 maar tot Gdg zouden rijden. Was er geen mogelijkheid om de 5000 of 5100 in Wd te koppelen aan de 6900? (zou wel leuk zijn, twee verschillende sprinters Ddr-Ht via twee compleet andere routes)


Naja de 4000 en 6900 rijden sowiso 3 minuten achter elkaar, dus zo erg groot verschil is het ook niet als de 6900 niet rijdt.
 

07-02-2020 16:58:10
seinhuis
seinhuis
Wat gaat er gebeuren in Leiden?

https://www.studioalphen.nl/nieuws/waarom-rijden-er-vanaf-zaterdag-zeven-dagen-geen-treinen-tussen-alphen-en-leiden
 

07-02-2020 16:58:11
qj7141
qj7141
Vanwege de komst van storm #Ciara a.s. zondag zal ProRail zaterdagochtend een besluit nemen over welke preventieve maatregelen nodig zijn om de dienstregeling op het spoor zo betrouwbaar mogelijk te houden. Houd onze berichtgeving in de gaten voor actuele informatie.  

07-02-2020 16:58:53
qj7141
qj7141
Die bussen bij Ledn waaien de weg af...  

07-02-2020 20:59:45
daniel81
daniel81
Denk dat ze eerder bang zijn dat allerhande bouwmaterialen de perrons opwaaien of zo. Tsja als ze de drgl zo betrouwbaar mogelijk willen houden kunnen ze het beste de werkzaamheden afgelasten%06%  

07-02-2020 21:24:22
b2py
b2py
Quote
daniel81 (vr 07 feb 2020 20:59:45 https://www.somda.nl/forum/23138/p720954/): Denk dat ze eerder bang zijn dat allerhande bouwmaterialen de perrons opwaaien of zo. Tsja als ze de drgl zo betrouwbaar mogelijk willen houden kunnen ze het beste de werkzaamheden afgelasten%06%
Dit soort werkzaamheden kan je beter een halve dag laten uitlopen op de maandag dan aflasten, dat kost je een vermogen en geen trein die gaat rijden.
 

07-02-2020 22:02:04
Steen
Steen
Op treinposities is in middels de materieelplanning van komende week al te zien, ik weet niet in hoeverre het correct is, maar als het klopt is het wel erg vreemd. De NS beweerd dat er "kortere" treinen rijden vanwege tekort aan perroncapaciteit, maar er rijden treinen met VIRM12, VIRM10 en DDZ10 dus de perroncapaciteit is er gewoon maar vervolgens rijden er wel een heleboel treinen met maar 6 of 8 delen. Waarom rijdt niet gewoon alles op maximale lengte?
https://treinposities.nl/vertrekstaat/leiden-centraal/2020-02-10

Laatst bewerkt door Steen op 07-02-2020 22:02
 

07-02-2020 22:10:39
robbertc
robbertc
Er moeten treinseries op de korte a-fase in Ledn afgehandeld worden.  


08-02-2020 10:05:50
michaben
michaben
Maar dan zou je verwachten dat alle treinen die op die perronfases komen ingekort zijn. In de 2100 en 2400 rijden naast de solo VIRM zesjes ook vijf composities VIRM8 rond. Dus waarom kunnen die wel langer zijn?

Laatst bewerkt door michaben op 08-02-2020 10:06
 

08-02-2020 10:33:33
MetroRET
MetroRET
Omdat de a-fase van Ledn max 9 bakken is  

08-02-2020 10:35:39
DDZ7504
DDZ7504
... en omdat er niet onbeperkt VIRM4 bestaan om composities van 8 bakken te maken, vermoed ik?

Laatst bewerkt door DDZ7504 op 08-02-2020 10:35


DDZ in dienst, ik blij!
 

08-02-2020 11:32:55
MetroRET
MetroRET
Heb helaas geen koelkast voor je om te winnen %08%  

08-02-2020 11:43:12
Steen
Steen
Lijkt me ook een kwestie van onwil. Er kan best wat geshuffled worden tussen verschillende treinseries. Bijv de 8800 die maar tot Apn rijdt deze week rijdt met 2 DDZ8 composities terwijl een VIRM6 ook meer dan voldoende is lijkt mij. Dan heb je alweer 2 omlopen op maximale lengte rijden daar waar het van nut is.  

08-02-2020 12:27:53
michaben
michaben
Quote
MetroRET (za 08 feb 2020 10:33:33 https://www.somda.nl/forum/23138/p720978/): Omdat de a-fase van Ledn max 9 bakken is

Maar de vraag was waarom er VIRM6 ingepland stond Materieeltekort lijkt geen sprake van, het aantal diensten VIRM voor aanstaande maandag lijkt een stuk lager te zijn dan andere maandagen. Overigens zou DDZ10 ook moeten passen op de a-fase toch? De motorrijtuigen zijn korter, en zo te zien zijn er in de 700/1800 meerdere treinen met DDZ10 op de a-fases gepland.

Overigens is de situatie vanaf dinsdag dus weer anders doordat er dan andere treinen zijn die de a-fase moeten gebruiken. Dinsdag zit er bijvoorbeeld in de 2100/702400 (Asd - Ddr) integraal VIRM12, terwijl de 2200 het met VIRM6 of VIRM8 lijkt te moeten doen.
 

08-02-2020 13:07:41
PKP
PKP
Quote
Steen (za 08 feb 2020 11:43:12 https://www.somda.nl/forum/23138/p720983/): Lijkt me ook een kwestie van onwil.


Dat denk ik ook, het is allemaal list en bedrog waar de reiziger de dupe van wordt.......
Maar er zijn nog vacatures bij de materieelplanning.
 

08-02-2020 13:34:29
sjoerd
sjoerd
Daar gaan we weer. Terwijl onderhand iedereen weet dat dingen soms zo gaan als ze gaan. En dat is geen kwestie van list en bedrog, maar van willen en de chef overtuigen. Wie dat lukt mag van mij meteen promotie maken. %02%
Dat zou de cultuur in elke organisatie moeten zijn. Dat is ook modern management.
 

08-02-2020 23:46:05
DDZ7504
DDZ7504
Quote
PKP (za 08 feb 2020 13:07:41 https://www.somda.nl/forum/23138/p720986/):
Quote
Steen (za 08 feb 2020 11:43:12 https://www.somda.nl/forum/23138/p720983/): Lijkt me ook een kwestie van onwil.


Dat denk ik ook, het is allemaal list en bedrog waar de reiziger de dupe van wordt.......
Maar er zijn nog vacatures bij de materieelplanning.
Niet toen ik voor het laatst keek, en ik krijg er meldingen van
Wel bij de bijsturing overigens.


DDZ in dienst, ik blij!
 

21-02-2020 22:02:28
b2py
b2py
Quote
michaben (za 08 feb 2020 10:05:50 https://www.somda.nl/forum/23138/p720974/): Maar dan zou je verwachten dat alle treinen die op die perronfases komen ingekort zijn. In de 2100 en 2400 rijden naast de solo VIRM zesjes ook vijf composities VIRM8 rond. Dus waarom kunnen die wel langer zijn?
Hoe erg was het eigenlijk? Heb er weinig tot niets over gelezen..
 

21-02-2020 22:29:00
BR232
BR232
Dan is het wellicht goed gegaan. Zelf heb ik er ook niks over gehoord, dus dan ga ik er vanuit dat het goed gegaan is.