08-10-2019 18:41:56 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Begin november pakt men weer flink uit, vooral rondom Shl met ook werkzaamheden op een doordeweekse dag. Informatie op de NS website is nog beperkt, maar in de brondata is het volgende te zien: Vrijdag 1 november en zaterdag 2 november: - 700 opgeheven Shl - Alm, rijdt vanaf Alm door naar Asd. - 1500 verlengd vanaf Asd naar Hfd als stoptrein. - 1600 opgeheven. - 1700 rijdt 2x per uur Gvc - Es. - 1800 opgeheven Shl - Alm, rijdt vanaf Alm door naar Asd. - 2400 opgeheven Shl - Lls. - 2600 opgeheven. - 3100 opgeheven Shl - Asb, gekoppeld aan de 11600. - 3500 opgeheven Shl - Asb, rijdt vanaf Asb door via Alm en Almb naar Lls. - 3700 opgeheven Shl - Asb, rijdt vanaf Asb door via Alm en Almb naar Lls. - 4300 opgeheven Hfd - Dvd. - 5700 opgeheven Hfd - Dvd. - 5800 opgeheven. - 9100 opgeheven. - 9300 ongeveer helft van de treinen opgeheven. - 11600 opgeheven Shl - Asb, rijdt 2x per uur Asb - Amfs gekoppeld aan de 3100. - 11700 opgeheven. Zaterdag 2 en zondag 3 november: - 800 opgeheven Zd - Amr. - 900 opgeheven Bd - Rtd. - 1100 omgeleid via Ddr zonder stop, met lange stop te Bd om in pad 30min later uit te komen van/naar Gvc. Rijdt enkele malen per dag onder 28500 nummer. - 3000 omgeleid via Hlm en Utg met stops, met lange stop te Amr om in pad 15min later uit te komen van/naar Hdr. - 4000 opgeheven Zd - Wm, 704000 vanaf Utg verlengd tot Amr. - 9200 opgeheven Bd - Gv/Asd. - 9300 grotendeels opgeheven, resterende treinen omgeleid tussen Rtd en Atw. Zaterdag 2 november: - 500 opgeheven Amf - Zl, rijdt vanaf Amf door naar Amfs en vanaf Zl door naar Lls. - 600 opgeheven Amf - Zl, rijdt vanaf Amf door naar Amfs en vanaf Zl door naar Lls. - 5600 opgeheven Amf - Pt. Zondag 3 november: - 140 opgeheven Amf - Asd (tot 18:00). - 1000 opgeheven. - 1500 opgeheven Amf - Asd. - 2600 opgeheven. - 2900 stopt extra te Asdm (tot 22:45). - 3900 stopt extra te Asdm. - 4900 opgeheven Alm - Hvs. - 14600 opgeheven Asdm - Asd (tot 17:30). Stopt richting Asd niet te Almm. - 15800 opgeheven Asdm - Asd (tot 17:30). |
08-10-2019 19:15:09 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Eerste weekend november wordt op de Zuidas het dek voor de Brittenpassage ingeschoven, combi met werkzaamheden te Schiphol? |
08-10-2019 19:36:50 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Wel toepasselijk zo direct na de Brexit %08% Op Shl zie ik overigens weinig werkzaamheden, alle sporen worden gebruikt zo te zien, waarbij de sporen 3 en 4 worden gebruikt voor kerende treinen vanuit Ledn en de sporen 1-2-5-6 voor doorgaande treinen via de Westtak. Asdz is op vrijdag 1 en zaterdag 2 november geheel treinloos, zondag 3 november ziet de reisinformatie er wat raar uit, er staan dan zowel treinen als bussen gepland te Asdz. Treinverkeer wat op zondag ingepland staat gaat richting Rai wel allemaal via spoor 2, wat met 12 treinen per uur flink volgepropt zit, diverse treinen zijn uitgebogen en hebben kortere stops om dit binnen de normen te krijgen. |
09-10-2019 21:08:29 | ||
---|---|---|
spoorwegen
![]() |
Om een ritje te maken met de trein wordt het niks maar vindt prettig dat je @michaben dat er op somda zet en zo kan ik kijken of ik ritje kan maken. NS ICRm+1700 en Mat64 het mooiste mat die er is |
10-10-2019 21:54:03 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Quote Wat is het nut dat de 500 en 600 komend uit Gn/Lw in Zl doorrijdt naar Lls, enkele minuten achter de 700/1800 ? Temeer daar de 2400 is opgeheven tussen Lls en Shl zodat hij hier niet aan gekoppeld kan worden. Overigens ook dank voor de uitvoerige en duidelijke opgave van de werkzaamheden! Laatst bewerkt door abcde op 10-10-2019 21:58 |
10-10-2019 22:36:35 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Maar wel aan zijn vervanger, de 3500 naar Venlo. |
11-10-2019 07:31:37 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Het omreisadvies Zl-Ut is ook via de 500/600 volgens de reisplanner, al beweert deze dat je in Lls moet overstappen op hetzelfde spoor. |
11-10-2019 09:05:07 | ||
---|---|---|
Roland55
![]() |
Vanaf vrijdagavond 08 november ca 20.00 uur tot en met maandagochtend 11 november ca 05.00 uur ligt het complete traject Kfhaz tot en met Zlw eruit. Geldt ook voor Ddr-Sdt. Dit in verband met aanpassingen aan de beveiliging (start werkzaamheden t.b.v. ERTMS) . Op de Merwedelingelijn is de serie 7100 integraal opgeheven en de serie 7200 rijdt vrijwel ongewijzigd tussen Sdt-Gdm vv. Laatst bewerkt door Roland55 op 11-10-2019 09:05 |
11-10-2019 12:23:02 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Quote Duidelijk, die had ik over het hoofd gezien. Die dag dus een IC : Vl - Ehv - Ut - Asb - Alm - Zl - Gn/Lw ![]() |
11-10-2019 14:28:01 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Er zijn ook werkzaamheden gaande rond Brussel-Zuid, Infrabel vervangt daar de seinrichting en wisselmotoren. Hoewel de meeste treinen kunnen blijven rijden, zijn er een aantal weekenddagen waarop dit invloed heeft op de dienstregeling van internationale treinen.Quote Het 'rooster' (wisselstraat) ten zuiden van Brussel-Zuid is die weekends compleet dicht. Thalys en TGV-treinen van/naar Frankrijk worden dan omgeleid via lijn 28 (Brussel-West), wat een langere reistijd oplevert. Bron: NMBS International, https://www.b-europe.com/NL/Storingen#a_57bcf2c4-f468-42aa-9d79-85441760ce22 |
11-10-2019 15:00:48 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Quote U gaat door voor de koelkast. %08% |
15-10-2019 17:01:22 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Weekend erop wordt ook weer leuk, Ddr gaat er inderdaad uit maar ook Asd - Hlm en Alm - Almo ligt plat op zaterdag 9 november: - 700 omgeleid tussen Shl en Zl via Asdl, Ass, Asd, Hvs en Amf. Op tijden IC Berlijn opgeheven Shl - Amf, te Shl dan vermoedelijk aan 1600 doorgekoppeld zodat je alsnog in Amf uitkomt. - 1500 opgeheven Amf - Asd. - 1800 omgeleid tussen Shl en Zl via Asdl, Ass, Asd, Hvs en Amf. - 2100 opgeheven. - 2200 opgeheven Asd - Hlm en opgeheven Rtd - Vs. - 2400 opgeheven Lls - Alm en opgeheven Rtd - Ddr. - 3600 verlengd van Rsd naar Vs. - 3700 opgeheven Hm - Vl en opgeheven Rtd - Ddr. - 4300 opgeheven Almo - Alm. - 4800 opgeheven Asd - Hlm. - 5100 opgeheven Rlb - Ddr. - 5400 opgeheven Asd - Hlm. - 5800 opgeheven, behalve op tijden IC Berlijn wanneer omgeleide 700 vervalt. - 5900 opgeheven. - 6600 opgeheven Ddr - Zlw. - 7100 opgeheven. - 7200 opgeheven Ddr - Sdt. - 14600 opgeheven Alm - Almo - 28500 extra pendeltrein Lls - Almo. Verder de gehele week 45 werkzaamheden in Vl. |
20-10-2019 21:31:11 | ||
---|---|---|
daniel81
![]() |
Quote Volgens de NMBS-website is de omleiding via L26 (dus de oostelijke ring rond Brussel) en niet de westelijke (L28). Daar heb je ook niet heel veel aan, want dan kom je alsnog in die wisselstraat uit ![]() Of doen ze beide, vanuit Brussel-Zuid via L28 bovenlangs naar L26 omdat in de noord-zuidverbinding geen extra capaciteit is? |
20-10-2019 22:10:51 | ||
---|---|---|
AlexNL
![]() |
Je hebt gelijk, de treinen gaan inderdaad via lijn 26 / 161 en dus niet via Bxl-West. Mijn fout![]() |
21-10-2019 09:02:03 | ||
---|---|---|
geert
![]() |
Voor zover er uberhaupt gereden wordt, er rijdt een zeer beperkt aantal Thalyssen om, de Eurostar naar NL rijdt niet, omreisadvies is Londen-Lille Europe- Lille Flandres-Antwerpen. |
19-11-2019 21:26:37 | ||
---|---|---|
michaben
![]() |
Vanaf aanstaande vrijdag beginnen ook de werkzaamheden voor PHS Gvc - Rtd met een driedaagse buitendienststelling van Gvc - Sdm. Van vrijdag 22 t/m zondag 24 november zijn opgeheven: - 1100 Gvc - Rtd. - 2200 Ledn - Sdm. - 2400 Ledn - Ddr. - 5000 Gvc - Sdm. - 5100 Gvc - Sdm. - 9200 Gv - Rtd. Om het wegvallen van de intercity's te Laa op te vangen gaat de 6300 extra rijden 's avonds en in het weekend. |
19-11-2019 21:33:18 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Dus het laten stoppen van de 700/1800/2100 te Laa is dus al teveel moeite. |
19-11-2019 22:10:16 | ||
---|---|---|
henri1972
![]() |
Als ze die series laten stoppen op Laa dan komen de keringen op Gvc in het gedrang gok ik? |
19-11-2019 22:19:06 | ||
---|---|---|
Steen
![]() |
De 2100 staat 5 minuten stil op Ledn, klinkt prima te verkorten naar 3 minuten zodat er een stop op Laa in past? |
19-11-2019 22:32:34 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Klopt, maar dan verbreek je wel de aansluiting vanuit de 2400. |
20-11-2019 08:47:03 | ||
---|---|---|
Capt_Molo
![]() |
Dit verbaast me niks meer, ik heb hier in het verleden bij NS al vaker melding van gemaakt. Stoppen op Laa geeft 2 minuten extra reistijd, dan lukken de keringen op Gvc nog steeds. Je hebt dan alleen 1 compositie extra nodig, maar die is toch over door inkorten van de 2200/2400: spoor 7: 700/1800 .28/.01, 6300 .07/.21 spoor 8: 700/1800 .58/.31, 6300 .37/.51 spoor 9: 2100 .14/.45, 4600 .52/.08 spoor 10: 2100 .44/.15, 4600 .22/.38 Desnoods kan de 6300 nog 1 minuut later weg uit Gvc (en 1 minuut korter halteren op Ledn), om de overstap uit de 6900 te bieden. Wat wel positief gewijzigd is tov vorige werkzaamheden, is dat de 2200 en 2400 lijken te keren op spoor 516, ipv op elkaar (waardoor de overstap 2100 - 2400 niet mogelijk was). Laatst bewerkt door Capt_Molo op 20-11-2019 08:47 |
20-11-2019 09:43:58 | ||
---|---|---|
b2py
![]() |
Hoeveel extra reistijd heb je nu dan naar Laa vanuit Leiden (en verder)? |
20-11-2019 10:19:00 | ||
---|---|---|
Capt_Molo
![]() |
Naar Ledn 6 minuten extra, 10-12 minuten extra voor Hlm en Shl. Maar het belangrijkste punt is dat alle reizigers vanaf Laa mee moeten met de al redelijk volle sprinters. |
20-11-2019 16:54:53 | ||
---|---|---|
phantom
![]() |
Quote Houd dit dan ook in dat cargo die normaal via Kfh-Rtd-Gd rijd nu omgeleid word via de Brabantroute of kan dat er wel door ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
20-11-2019 17:00:35 | ||
---|---|---|
MetroRET
![]() |
Dat gaat toch gewoon via Rta ? |
20-11-2019 20:22:27 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
![]() |
QuoteVrachtverkeer tussen Rotterdam en Gouda staat volledig los van de werkzaamheden tussen Sdm en Gvc, want daar komt het niet langs. #DiscoverEU |
20-11-2019 23:26:54 | ||
---|---|---|
abcde
![]() |
Quote De 2 sporen tussen Rtd en Sdm, vroeger door naar HoekvHolland worden niet/nauwelijks meer gebruikt. Wordt bij PHS ook Sdm - Rtd weer 4-sporig gemaakt door deze 2 sporen erbij te trekken en in Sdm aan te sluiten ri Gvc ? |
20-11-2019 23:31:56 | ||
---|---|---|
maarten83
![]() |
Dtz-Sdm blijft voorlopig 2 sporig. Om Rtd-Sdm goed 4 sporig te kunnen benutten in de huidige sitiatie zonder Hoekse lijn dient er te Rtd flink verbouwd te worden. |