Usb en 230V oplaadpunten in de trein
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
21-09-2019 18:26:50
anton_
anton_
Weet er iemand of er ergens een overzicht is van welke treinen 230V en usb oplaadpunten hebben ?

Dus:
VIRM - usb +230 - alleen eerste klas
SNG - usb +230 - eerste en tweede klas

enz.
 

21-09-2019 18:49:03
M-BASS
M-BASS
Flirts hebben ook usb + 230v in 1e en 2e klas.  

21-09-2019 19:13:42
abbm
abbm
VIRM usb aansluitingen? Dacht net als DDZ alleen 230v?  

21-09-2019 19:56:10
VIRMm1
VIRMm1
Icm, DDZ en VIRM hebben 230v in de eerste klas.
SNG Flirt ICNG 230v en USB zowel eerste als tweede klas.
 


21-09-2019 20:06:24
edje
edje
Lint 230v  

21-09-2019 20:20:14
DDietzen
DDietzen
VIRMm2/3 zou toch ook stopcontacten in de 2e klas krijgen?  

21-09-2019 22:58:18
mren
mren
Quote
VIRMm1 (za 21 sep 2019 19:56:10 https://www.somda.nl/forum/22961/p712381/): Icm, DDZ en VIRM hebben 230v in de eerste klas.
SNG Flirt ICNG 230v en USB zowel eerste als tweede klas.

Aanvullend:
Bij VIRM alleen de gemoderniseerde stellen en serie VIRM4.
Bij ICM niet in de stiltecoupe van de drietjes (geen idee waarom), wel bij de viertjes.
 

21-09-2019 23:32:06
henri1972
henri1972
Jammer dat die stopcontacten bij ICM slecht bruikbaar. Stopcontacten zitten zo diep dat niet alle stekkers er in passen.  

22-09-2019 00:24:22
maarten83
maarten83
ICR heeft ook in de 1e klas stopcontacten zitten  

22-09-2019 12:32:18
treinhobby
treinhobby
IC Berlijn normaal gesproken 230v in zowel eerste als tweede klasse (als ze werken...)  

22-09-2019 13:20:36
nohab
nohab
Quote
mren :
Bij VIRM alleen de gemoderniseerde stellen en serie VIRM4.
Maar dus alleen in de 1e klas begrijp ik?


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

22-09-2019 14:07:56
VIRMm1
VIRMm1
Correct  

22-09-2019 18:21:19
abbm
abbm
Quote
henri1972 (za 21 sep 2019 23:32:06 https://www.somda.nl/forum/22961/p712394/): Jammer dat die stopcontacten bij ICM slecht bruikbaar. Stopcontacten zitten zo diep dat niet alle stekkers er in passen.


Als men de stopcontacten een kwartslag zouden draaien zouden ze stuk makkelijker bruikbaar zijn.
 

22-09-2019 18:31:12
aarclay
aarclay
Quote
abbm (zo 22 sep 2019 18:21:19 https://www.somda.nl/forum/22961/p712435/):
Quote
henri1972 (za 21 sep 2019 23:32:06 https://www.somda.nl/forum/22961/p712394/): Jammer dat die stopcontacten bij ICM slecht bruikbaar. Stopcontacten zitten zo diep dat niet alle stekkers er in passen.


Als men de stopcontacten een kwartslag zouden draaien zouden ze stuk makkelijker bruikbaar zijn.

Ik heb het ook wel eens voorgesteld, en mij is toen verteld dat deze simpele wijziging technisch onmogelijk is. Toen ze gebouwd werden werden ze vaak gebruikt voor laptopladers, of een telefoonlader die nog simpel uitgevoerd waren.

Laatst bewerkt door aarclay op 22-09-2019 18:55


Choo choo.....
 

23-09-2019 08:53:06
vrijgezel
vrijgezel
Quote
treinhobby (zo 22 sep 2019 12:32:18 https://www.somda.nl/forum/22961/p712415/): IC Berlijn normaal gesproken 230v in zowel eerste als tweede klasse (als ze werken...)


Hetzelfde "voorbehoud" geldt voor de ICE: ook daar bij iedere zitplaats 230v aansluiting. Enige uitzondering zijn de zitplaatsen in de restauratie - afdeling.
 

24-09-2019 12:56:53
seinhuis
seinhuis
SNG heeft ook usb en stopcontacten in 1ste en 2de klas. Vooruitlopen op de ICNG, die ook.  

24-09-2019 13:32:17
raoul
raoul
Quote
treinhobby (zo 22 sep 2019 12:32:18 https://www.somda.nl/forum/22961/p712415/): IC Berlijn normaal gesproken 230v in zowel eerste als tweede klasse (als ze werken...)

En als ze niet werken, spreek even het personeel aan voor een restart van het systeem. Mocht dat niet helpen kunnen ze een melding maken voor die betreffende wagen!


Werkzaam bij de NS International ICE / ICB