Werkzaamheden juli 2019
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
25-06-2019 17:42:28
michaben
michaben
Onder voorbehoud van foutjes, niet alle details zijn uitgeschreven, laatste week van juli is nog niet beschikbaar in de brondata. Een tweetal grote klussen die doordeweeks doorlopen, en verder het nodige weekendwerk.

Zwolle:

Zaterdag 6 en zondag 7 juli:
- 500 opgeheven Hde - Mp.
- 600 opgeheven Hde - Mp.
- 700 opgeheven Kpnz - Mp.
- 1800 opgeheven Kpnz - Mp.
- 3600 opgeheven Ost - Zl.
- 3800 opgeheven Zl - Omn.
- 5600 opgeheven Hde - Zl.
- 7900 opgeheven Nvd - Zl.
- 8000 opgeheven Zl - Omn.
- 8100 opgeheven Zl - Mp.
- 8500 opgeheven.
- 14600 opgeheven Kpnz - Zl.

Maandag 8 juli t/m maandag 22 juli:
- 500 opgeheven Hde - Zl. De 700500, 700700 en 8100 keren te Zl op elkaar op de sporen 3 en 14.
- 600 opgeheven Hde - Zl. De 701800 en 700600 keren te Zl op elkaar op spoor 1.
- 700 opgeheven Kpnz - Zl. De 700500, 700700 en 8100 keren te Zl op elkaar op de sporen 3 en 14.
- 1800 opgeheven Kpnz - Zl. De 701800 en 700600 keren te Zl op elkaar op spoor 1.
- 3600 opgeheven Ost - Zl (alleen op maandag).
- 5600 opgeheven Hdr - Zl.
- 7900 opgeheven Nvd - Zl (alleen op maandag).
- 8500 opgeheven.
- 14600 opgeheven Kpnz - Zl.
- 17900 opgeheven Nvd - Zl (maandag), opgeheven Rat - Zl (vanaf dinsdag).



Limburg:

Zaterdag 6 juli t/m zondag 14 juli:
- 800 opgeheven Mt - Std.
- 2900 opgeheven Mt - Std.
- 32400 opgeheven Mtr - Std.



A2 corridor:

Zaterdag 6 juli:
- 800 opgeheven Ht - Asd.
- 2900 opgeheven Asb - Asd. Keert te Asb op spoor 8. Rijdt te Ut via spoor 14 richting Asb.
- 3000 opgeheven Ut - Asd. Keert te Ut op spoor 15.
- 3100 opgeheven Asb - Shl. Keert te Asb op spoor 7. Rijdt te Ut via spoor 14 richting Asb.
- 3500 enkelspoor te Asb via spoor 7. Stopt extra te Rai. Rijdt te Ut via spoor 14 richting Shl.
- 3900 opgeheven Asb - Asd. Keert te Asb op spoor 8. Rijdt te Ut via spoor 14 richting Asb.
- 4000 opgeheven Wd - Asd.
- 7300 opgeheven Ut - Bkl. Keert te Ut op spoor 7. Stopt richting Ut niet te Utvr.

Op zondag 7 juli zijn de maatregelen net iets anders en wordt via andere sporen gereden te Asb en Ut.



Overige werkzaamheden:

Zaterdag 13 juli en zondag 14 juli:
- 1600 stopt extra te Brn.
- 1700 opgeheven Amf - Es, rijdt door naar Avat.
- 3000 opgeheven Ana - Hdr.
- 11600 opgeheven Amf - Amfs, rijdt door naar Es. Stopt extra te Brn.
- 11700 rijdt door naar Avat.
- 15800 opgeheven Ndb - Avat.

Zaterdag 20 juli en zondag 21 juli:
- 900 opgeheven Asd - Rtd.
- 2100 opgeheven Hlm - Ledn.
- 2200 omgeleid tussen Ass en Ledn via Shl.
- 6300 opgeheven Hlm - Ledn, rijdt extra Ledn - Gvc.

Vanaf vrijdag 26 juli:
- 140 omgeleid tussen Asd en Dv via Zl
- 1500 opgeheven Amf - Dv
- 1600 opgeheven Amf - Apd, keert te Amf op spoor 6. Vanaf zondagavond door naar Amfs.
- 1700 opgeheven Amf - Apd, keert te Amf op spoor 2.
- 7000 geknipt te Dv, tussen Apd en Dv rijdt de 28500 in een pad wat zo'n 10 minuten is verschoven.
- 11600 opgeheven Amf - Amfs, keert te Amf op spoor 6. Vanaf zondagavond weer door naar Amfs.
- 11700 opgeheven Amf - Amfs, keert te Amf op spoor 2.
- 15800 opgeheven Ndb - Avat, op de eerste en laatste treinen na.
- 31300 opgeheven.
- 31400 opgeheven.

Laatst bewerkt door michaben op 02-07-2019 16:53
 

25-06-2019 20:38:48
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
michaben (di 25 jun 2019 17:42:28 https://www.somda.nl/forum/22822/p707122/): - 5600 opgeheven Hdr - Zl.
Hd neem ik aan, of Hde In elk geval vast niet Den Helder

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 25-06-2019 20:39


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

25-06-2019 20:40:06
michaben
michaben
Wat denk je van Hde?  

26-06-2019 22:33:24
abcde
abcde
Quote
michaben (di 25 jun 2019 17:42:28 https://www.somda.nl/forum/22822/p707122/): Onder voorbehoud van foutjes, niet alle details zijn uitgeschreven,

Overige werkzaamheden:

Zaterdag 13 juli en zondag 14 juli:
- 1700 opgeheven Amf - Es, rijdt door naar Avat.
- 11600 opgeheven Amf - Amfs, rijdt door naar Es. Stopt extra te Brn.
- 11700 rijdt door naar Avat..


Allereerst mijn dank voor alle weergegeven werkzaamheden, dank voor de info.
Wat is de reden dat 13/14 juli de 1700 slechts Gvc - Avat rijdt, niet naar Es rijdt ; maar de (1)1600 elk half uur door gaat naar Es ?
 


26-06-2019 23:02:07
JothamvW
JothamvW
Omdat de 15800 dus is opgeheven Ndb - Avat, en er dus 2x per uur een trein op Hvs - Amf moet rijden met stop op Brn; waarbij die niet kan doorrijden naar Es (en de overstap misschien gemist wordt). Waarom door naar Avat in plaats van Amfs zou ik ook niet weten.

Laatst bewerkt door JothamvW op 26-06-2019 23:02
 

26-06-2019 23:12:37
abcde
abcde
Dank, maar juist de (1)1600 welk stopt in Brn rijdt ieder half uur door naar Es.
Mogelijk wordt daardoor zoals je noemt de overstap in Amf krap en rijdt daarom die (iets vertraagde) 11600 ook door naar Es. En is er voor reizigers uit de 1700 wel voldoende tijd hierop over te stappen.

Laatst bewerkt door abcde op 27-06-2019 17:06
 

26-06-2019 23:36:13
dennistd
dennistd
hier stond onzin

Laatst bewerkt door dennistd op 26-06-2019 23:38
 

27-06-2019 20:58:54
daniel_ddr
daniel_ddr
Meest aannemelijke reden zit nog in de omlopen denk ik zo: normaal keren de 11600 en 11700 op Amfs in 6 minuten op zichzelf. Bij doorrijden naar Avat (dat zal vervanging van de niet rijdende 15800 zijn) ontstaat er een kering op elkaar van die series en krijg je omlopen die lange rondjes door het land gaan maken (Gvc-Amfs-Shl-Es-Gvc zou je dan krijgen).

En mogelijk is de kering op Amfs ook niet meer te halen door de extra reistijd door de stop in Brn.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

27-06-2019 21:19:44
michaben
michaben
Tijden van de (1)1700 zijn ook anders dit weekend:
Amf v :24/:54 (sp2)
Amfs v :28/:58
Avat a :32/:02

Avat v :26/:56
Amfs v :30/:00
Amf a :35/:05 (sp4)

De (1)1600 naar Es vertrekt één minuut later uit Amf om :23/:53, dus met deze dienstregeling moet vanwege de overkruising de trein vanaf spoor 2 naar Amfs moet en die vanaf spoor 1 naar Apd. En de (1)1600 op spoor 2 binnen laten komen conflicteert met de vertrekkende 5600. Oftewel het is of dit, of proberen de treinpaden verder uit te buigen.
 

27-06-2019 21:44:49
daniel_ddr
daniel_ddr
In het verleden liet men bij vervanging van de 15800 door de 11600/11700 juist de trein op Amf langs het perron wachten en in het oorspronkelijke pad van de 15800 naar Avat rijden (en ook in het pad daarvan terug, dus weer met stop van ca. 10 minuten op Amf dan).

Maar nu ik eens in de reisplanner kijk lijkt er het bewuste weekend meer aan de hand te zijn: zo te zien zijn er ook werkzaamheden op Amf zelf want aldaar wordt perron 6/7 niet gebruikt: de 5600 gaat van 5a ri. Ut en de 500 en 600 van 4a ri. Ut.
En het keerspoor op Amfs is ook in gebruik aannemelijk, want de 1500 komt dat weekend op spoor 1 te Amf aan en vertrekt weer van 5a. Die moet dus op een of andere manier ook weer omgereden worden.
Dat alles zal ook wel voor beperkingen in de afhandelingsmogelijkheden zorgen, want met dat beperkte spoorgebruik kan ik me er wat bij voorstellen dat een trein die 10 minuten zou moeten stilstaan nogal in de weg staat. (En sowieso moet de 11700 dus op tijd van Avat terug zijn, want met zijn rijweg naar 4a kruist die voorlangs de 1600 die naar 5a gaat)

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 27-06-2019 21:47


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

27-06-2019 22:05:50
michaben
michaben
Spoor 6 wordt wel gebruikt, daar keert de Valleilijn. Spoor 7 staan geen treinen op gepland dat weekend.  

27-06-2019 22:11:52
daniel_ddr
daniel_ddr
Ah die had ik net niet bekeken gezien alles op 4 op de A-fase uit de planner kwam (en 4B dan dus nog bruikbaar zou zijn, alleen niet handig met binnenkomen natuurlijk).
Men zal wel ergens aan de noordwestkant van het station aan het werk zijn dan dat weekend.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

28-06-2019 13:10:34
train85
train85
Quote
michaben (do 27 jun 2019 22:05:50 https://www.somda.nl/forum/22822/p707280/): Spoor 6 wordt wel gebruikt, daar keert de Valleilijn. Spoor 7 staan geen treinen op gepland dat weekend.
Spoor 7 is ook buitendienst.
 

28-06-2019 13:11:33
train85
train85
Quote
daniel_ddr (do 27 jun 2019 22:11:52 https://www.somda.nl/forum/22822/p707281/): Ah die had ik net niet bekeken gezien alles op 4 op de A-fase uit de planner kwam (en 4B dan dus nog bruikbaar zou zijn, alleen niet handig met binnenkomen natuurlijk).
Men zal wel ergens aan de noordwestkant van het station aan het werk zijn dan dat weekend.
Sporen 7 tot en met 10 zijn buitendienst. Inclusief wissels 249 en 253A.
 

04-07-2019 19:41:17
michaben
michaben
Quote
michaben (di 25 jun 2019 17:42:28 https://www.somda.nl/forum/22822/p707122/): De 700500, 700700 en 8100 keren te Zl op elkaar op de sporen 3 en 14.

Deze series gaan met een bonte mix van SNG, ICM, DDZ en VIRM rijden, op maandag zie ik de volgende composities:
2x DDZ4 (515, 700717)
1x ICM6 (700713)
2x ICM7 (700524, 700722)
1x VIRM6 (700520)
1x SNG4 (8111)
2x SNG7 (8122, 8124)
2x SNG8 (700718, 700725)
Alle composities rijden dus om en om een slag Zl-Gn-Zl als sprinter en een slag Zl-Gn-Zl als intercity, dus met enige regelmaat zal je een SNG de stations voorbij zien stuiven terwijl er een VIRM halteert.
 

04-07-2019 19:51:17
jelmerrr
jelmerrr
Wat is trouwens de reden dat de 7900 wel rijdt, maar de 17900 niet volgende week? (tussen Raalte en Zwolle)

Laatst bewerkt door jelmerrr op 04-07-2019 19:51
 

04-07-2019 20:42:00
dennistd
dennistd
Ik denk dat er maar een beperkt aantal sporen in gebruik is in Zwolle.  

07-07-2019 13:06:34
seinhuis
seinhuis
Opvallend is dat er geen omgeleide treinen zijn tussen Utrecht en Amsterdam, behalve de ICE, deze rijdt via Amersfoort (volgens de CTA gisteren).

Laatst bewerkt door seinhuis op 07-07-2019 13:10
 

07-07-2019 14:19:20
rob_ehv
rob_ehv
Leeg mat dinertrain vanuit wgm moest ook via Amersfoort omdat er op Hilversum - Utrecht geen plek voor was.


robq
 

07-07-2019 14:46:03
treinfan
treinfan
De meeste ICE's rijden keurig via Hor, slechts één heeft gedriehoekt via Amf.
Het is uiteraard onzin is dat er geen capaciteit is tussen Hvs en Ut. Voor de dinnertrain ken ik de beweegreden niet dat die via Amf reed. Het zou wel moeten passen met doorkomsttijd 19:56 te Uto en aankomsttijd 20:02 te Ut.
 

07-07-2019 16:45:50
daniel_ddr
daniel_ddr
De dinnertrain kwam ik gisteren bij Wd tegen en rob_ehv had het ook over het leeg materieel (dus naar vertrekpunt Ut toe, dat rijdt wel wat vroeger dan jij noemt).
Als je van de Wgm naar Ut wilt met als doel richting Wd te gaan rijden dan is via Amf rijden wel zo handig om ook op een spoor uit te komen waar je vandaan naar Wd kunt

Met een aankomst van 20.02 uur in Ut (na de rit neem ik aan) kan je overigens ook alleen terecht op spoor 8 waarvandaan je sowieso niet via Hvs terug kunt.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

07-07-2019 17:24:16
treinfan
treinfan
Ik bedoelde ook het LM, maar had zo te zien de tijden van wo/do bekeken. Ook toen reed het LM van tevoren via Amf. Hetzelfde pad bestaat uiteraard ook exact 3 uur eerder, dat is de basis van het BUP. De "vroege" rit met reizigers (die dus vr t/m vandaag rijdt) heeft een aankomst van 19:18 te Ut, daarna volgt dus nog een rit.
Overigens zou vertrek van spoor 8 naar Hvs prima passen, met een vertrek om .27/.57 uit Ut.

Laatst bewerkt door treinfan op 07-07-2019 17:29
 

07-07-2019 18:08:03
DDZ7504
DDZ7504
Het LM van de dinnertrain rijdt vanuit Wgm via Asd (kopmaken) en Amf (kopmaken) naar Ut, waarbij ook op Ut weer kopgemaakt wordt. De avond LM rit terug ging afgelopen week wel direct vanuit Ut maar of dat dit weekend ook zo is weet ik niet.  

07-07-2019 19:49:44
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
treinfan (zo 07 jul 2019 17:24:16 https://www.somda.nl/forum/22822/p707788/): Ik bedoelde ook het LM, maar had zo te zien de tijden van wo/do bekeken. Ook toen reed het LM van tevoren via Amf. Hetzelfde pad bestaat uiteraard ook exact 3 uur eerder, dat is de basis van het BUP. De "vroege" rit met reizigers (die dus vr t/m vandaag rijdt) heeft een aankomst van 19:18 te Ut, daarna volgt dus nog een rit.
Overigens zou vertrek van spoor 8 naar Hvs prima passen, met een vertrek om .27/.57 uit Ut.
Maar je haalt nu twee dingen door elkaar, namelijk het LM voor en na de ritten. Want van spoor 8 naar Hvs heb je natuurlijk alleen nodig om weer terug naar de Wgm te gaan.

Zoals ik dus al schreef: dat LM via Amf lijkt meer te maken te hebben met een aankomst op een spoor waarvan je de rit naar Wd kunt gaan rijden. Op zich kan je ook nog wel via Hvs en dan bij Utoa doorwisselen, maar dan zit je ook nog maar 3 minuten voor vertrek van de 4900 bij Uto met het genoemde pad en of dat gaat inclusief doorwisselen vraag ik me af.

Laatst bewerkt door daniel_ddr op 07-07-2019 19:50


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

07-07-2019 19:54:56
treinfan
treinfan
Een minuut eerder door Uto rijden kan ook makkelijk (ruimte zat tussen Hvs en Uto), maar dan mag er nog even gewacht worden voor de inrijder van Ut. Aankomst te Ut kan overigens netjes op spoor 11, net als de LM uit Amf dat nu ook doet om 17:02.  

07-07-2019 20:26:45
michaben
michaben
Gaat dit LM dan bij Bloa linkerspoor rijden? Want volgens mij zijn alle overige wissels om vanuit Amf op spoor 11 uit te komen verwijderd met DSSU.

Quote
daniel_ddr (zo 07 jul 2019 16:45:50 https://www.somda.nl/forum/22822/p707785/): Met een aankomst van 20.02 uur in Ut (na de rit neem ik aan) kan je overigens ook alleen terecht op spoor 8 waarvandaan je sowieso niet via Hvs terug kunt.

Na de rit op spoor 8 lijkt me lastig, want vanuit Wd kun je niet op spoor 8 komen. Overigens zie ik een aankomsttijd van 19:18 op spoor 9 in de reisinformatie voor vandaag, met om 20:05 een tweede rit vanaf spoor 11, dus dat lijkt me eerder een gevalletje omrijden via Utoz.
 

07-07-2019 21:37:57
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
treinfan (zo 07 jul 2019 19:54:56 https://www.somda.nl/forum/22822/p707793/): Een minuut eerder door Uto rijden kan ook makkelijk (ruimte zat tussen Hvs en Uto), maar dan mag er nog even gewacht worden voor de inrijder van Ut. Aankomst te Ut kan overigens netjes op spoor 11, net als de LM uit Amf dat nu ook doet om 17:02.
Vanuit Amf kan je inderdaad spoor 11 bereiken, maar als je vanuit Hvs komt ontbreekt er bij Utoa een wissel om op spoor BN te komen. En alleen vanaf dat spoor zijn spoor 11 en 12 bereikbaar.

Quote
michaben: Gaat dit LM dan bij Bloa linkerspoor rijden? Want volgens mij zijn alle overige wissels om vanuit Amf op spoor 11 uit te komen verwijderd met .DSSU.
Dat zou inderdaad precies moeten passen gezien er pas om 17.07 uur weer iets van spoor 11 naar Amf vertrekt (en je dan in het gat van 20 minuten tussen twee ICs kunt aankomen)

Quote
Na de rit op spoor 8 lijkt me lastig, want vanuit Wd kun je niet op spoor 8 komen. Overigens zie ik een aankomsttijd van 19:18 op spoor 9 in de reisinformatie voor vandaag, met om 20:05 een tweede rit vanaf spoor 11, dus dat lijkt me eerder een gevalletje omrijden via Utoz.
Dat spoor 8 was meer gebaseerd op de reactie van treinfan dat je vanaf daar een passend pad naar Hvs zou kunnen vinden.
En net zoals omrijden tussen de ritten zou dat natuurlijk ook na afloop van de ritten kunnen (al was het dan handiger geweest vanaf OZ gelijk via 5 of 7 te rijden, dan kom je zonder een stuk spookrijden op de buurtsporen uit om naar Hvs te gaan)


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

07-07-2019 22:49:17
treinfan
treinfan
Ik was vergeten hoe enthousiast Utoa was "gesaneerd" destijds. Het levert dus wat extra kilometers op van Hvs naar Ut spoor 11, maar ProRail laat wel zien dat het precies past%08%

Laatst bewerkt door treinfan op 07-07-2019 22:50
 

09-07-2019 15:22:00
MetroRET
MetroRET
Quote
jelmerrr (do 04 jul 2019 19:51:17 https://www.somda.nl/forum/22822/p707611/): Wat is trouwens de reden dat de 7900 wel rijdt, maar de 17900 niet volgende week? (tussen Raalte en Zwolle)


Hier uw antwoord: https://twitter.com/fredbergman/status/1148581943690313730
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


12-07-2019 13:53:20
sigma
sigma
Quote
michaben (do 27 jun 2019 21:19:44 https://www.somda.nl/forum/22822/p707276/): Tijden van de (1)1700 zijn ook anders dit weekend:
Amf v :24/:54 (sp2)
Amfs v :28/:58
Avat a :32/:02

Avat v :26/:56
Amfs v :30/:00
Amf a :35/:05 (sp4)

De (1)1600 naar Es vertrekt één minuut later uit Amf om :23/:53, dus met deze dienstregeling moet vanwege de overkruising de trein vanaf spoor 2 naar Amfs moet en die vanaf spoor 1 naar Apd. En de (1)1600 op spoor 2 binnen laten komen conflicteert met de vertrekkende 5600. Oftewel het is of dit, of proberen de treinpaden verder uit te buigen.
De IC naar Amfs had toch ook later kunnen vertrekken, dus ná de IC naar Es? Zo te zien is de kering in Avat ruim. En in Amf wordt het perron erna nog een tijdje niet bezet gehouden. Zo zou je toch nog Ut - Es 1x/uur rechtstreeks kunnen aanbieden zoals normaliter het geval.
 

16-07-2019 10:58:20
BGM104
BGM104
In het kader van wat rijdt er vandaag niet in de vroege ochtend in Hde:
vrijdag 19 juli rijdt de 5618 niet tussen Hde en Amf. Dit is nog niet terug te vinden in de NS reisplanner.
 

18-07-2019 00:42:13
dennistd
dennistd
Is er in Utrecht geen mogelijkheid om DDAR'en in de 5600 bij te plaatsen en af te trappen? Ik zie ze 's avonds laat nu elke keer met dubbele stellen rijden...  

18-07-2019 10:17:18
daniel_ddr
daniel_ddr
Deed men dat niet altijd in Zl omdat combineren met DDAR op de kromme buurtsporen in Ut niet zo'n succes was? Dan is het op zich geen gek idee ze aan elkaar te laten zitten natuurlijk


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

18-07-2019 15:57:54
kiekkiek
kiekkiek
Spoor 4 is kaarsrecht.  

18-07-2019 16:02:26
broek53
broek53
Jawel, alleen vertrekt daar de 5600 niet  

18-07-2019 16:15:49
sjoerd
sjoerd
Spoor 4 als idee wellicht, maar dat zal wel niet kunnen, en ik meen dat dat al eerder aan de orde was.  

22-07-2019 12:54:31
Korte_Naam
Korte_Naam
Aanstaand weekend zie ik op de werkzaamhedenpagina van NS staan dat er op 27 juli tot 9.15 werkzaamheden zijn tussen Ed en Ah. De 7500 is verbust en de 3100 is ingekort tot Ah, de rest rijdt wel. Iemand die weet waaraan gewerkt wordt?

De zelfde vraag heb ik ook voor de werkzaamheden aan het Kippenlijntje van 26 t/m 28 juli. Daarnaast zou ik voor het Kippenlijntje willen weten of er ook nog werktreinen bij komen kijken. Alvast bedankt %02%
 

22-07-2019 16:21:19
treinhobby
treinhobby
Komend weekeinde wordt bij Barneveld aansluiting gewerkt.
Oa richting Apd wordt de bocht versneld, bovenleiding aangepast en een voormalige overweg verwijderd.

Kan me voorstellen dat de spanning eraf gaat en daarom de Valleilijn ook niet kan rijden.
 

22-07-2019 16:39:32
gvttreinen
gvttreinen
Op de valleilijn worden perrons verlengd, seinen en ES-lassen verplaatst om zo meer nuttige perronlengte te verkrijgen.
Te Ed wordt het tussenseintje en ES-las tussen 1a en b verplaatst.
Dit alles om door Connexxion langere treinen te kunnen inzetten.
 

22-07-2019 16:41:54
broek53
broek53
Het gaat om verlengingen om met 2 x GTW te kunnen rijden. Vooral in Barneveld Centrum is dat nog een heel gepruts.

Laatst bewerkt door broek53 op 22-07-2019 16:42
 

22-07-2019 16:44:49
gvttreinen
gvttreinen
Aanpassingen perrons te Hvl, Bnc, Lnt en Ed (o.m.door sein/las verplaatsing en fysiek verlengen)
Weinig 'leuk' spul dan behalve mss Krol inzet (krol = hydraulische kraan op spoorwielen).
 

22-07-2019 16:50:02
Korte_Naam
Korte_Naam
Dank u beide %02% Ik neem aan dat het verplaatsen van de ES-las te Ed direct verklaard waarom de 7500 dan niet rijdt?  

22-07-2019 16:52:00
gvttreinen
gvttreinen
Lijkt me idd logisch  

22-07-2019 16:55:20
Korte_Naam
Korte_Naam
Dacht ik al, maar soms is het als leek wel fijn om de bevestiging te hebben  

22-07-2019 18:15:39
jeanpierre
jeanpierre
Quote
broek53 (ma 22 jul 2019 16:41:54 https://www.somda.nl/forum/22822/p708477/): Het gaat om verlengingen om met 2 x GTW te kunnen rijden. Vooral in Barneveld Centrum is dat nog een heel gepruts.
De GTW's zijn al weer een tijdje weg, het gaat om 2x Flirt wat gekoppeld moet kunnen rijden.
 

22-07-2019 19:08:44
broek53
broek53
Ik wist dat ik iets fouts typte, alleen niet wat...

Laatst bewerkt door broek53 op 22-07-2019 19:09
 

23-07-2019 14:41:38
DingeZ
DingeZ
Het meeste werk is alleen civiel, namelijk perronverlenging. Te Ed wordt inderdaad een sein, inc. ES-las ca. 13m verplaatst. Te Hvl worden twee ES-lassen verplaatst met de perronverlenging mee. Ltn is alleen verlenging van perron en hellingbaan. Te Bnc moet wel aardig wat gebeuren, naast een nieuwe trap en hellingbaan worden een sein- en bovenleidingsportaal verplaatst, worden de ES-lassen meeverplaatst en komen er een paar nieuwe dwarsliggers in.  

23-07-2019 16:18:27
AlbertP
AlbertP
Ik neem aan dat het gaat om twee seinen in Ede of blijft er genoeg ruimte tussen 1a en 1b om sein 2802 te laten staan?  

23-07-2019 16:41:38
broek53
broek53
Sein 2800 gaat 12 meter naar voren, 2802 17 meter naar achteren. En sein 184 8 meter naar het westen, om precies te zijn, maar dat heeft alleen met de zichtafstand op het sein te maken, waardoor het bestaande perron over een grotere lengte het predikaat "nuttig" krijgt.

Laatst bewerkt door broek53 op 23-07-2019 16:42