26-04-2019 08:38:33 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Momenteel rijden er geen Sprinters tussen Amsterdam Centraal en Utrecht. NS geeft aan om met de Metro te reizen. Bezitters van een Traject / Trein vrij abonnement maken nu dus kosten, terwijl de NS dus zelf geen vervangend bus vervoer inzet. Zou je deze gemaakte kosten ook kunnen verhalen bij de NS? Een tweede vraag is algemeen bij stremmingen. Bijvoorbeeld Almelo - Zwolle. Normaal met Blauwnet via Nijverdal voor € 9,19. Bij een stremming wordt aangegeven om (met ns) te reizen via Deventer. Dit kost € 13,50. Ook nu extra kosten voor reizen op saldo en volledig betalen voor traject-abonnement reizigers. Zijn hier afspraken over gemaakt tussen vervoerders dat de reiziger die toch al hinder heeft van een storing niet twee keer gedupeerd raakt? Laatst bewerkt door treinhobby op 26-04-2019 08:39 |
26-04-2019 09:31:50 | ||
---|---|---|
train85
|
Je kan altijd dit aangeven bij de NS klantenservice. Die gaan met jou in overleg voor geld terug bij vertraging. Dit voor het geval Asd-Ut. Als er een storing is op een 3e vervoerder baanvak moet je naar de desbetreffende vervoerder toe. In dit geval Arriva. |
26-04-2019 09:36:58 | ||
---|---|---|
mren
|
Je reisrechten zijn geregeld, zie https://eur-lex.europa.eu/legal-content/NL/TXT/?uri=CELEX%3A32007R1371 De vervoerders houden zich hier vaak niet aan maar bij verwachte vertraging van meer dan een uur mag je zonder meerkosten via andere route of andere vervoerder reizen. Ik zou dus gewoon niet inchecken bij de andere vervoerder ipv achteraf zelf nog achter je geld aan te moeten omdat de vervoerders je met de ov chipkaart op hebben gezadeld. |
26-04-2019 10:57:23 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Quote3e vervoerder baanvak?? Arriva?? |
26-04-2019 11:24:56 | ||
---|---|---|
train85
|
Een 3e vervoerder kan Arriva zijn, maar ook Keolis en Cxx enz. |
26-04-2019 11:39:38 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
IJsbergsla vraagt zich wellicht af wie dan de 1ste en 2de vervoerder zijn. |
26-04-2019 11:55:23 | ||
---|---|---|
train85
|
3e vervoerder is gewoon een vakterm die men in de spoorwereld gewoon gebruikt. |
26-04-2019 12:01:46 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Eh, nee? Indien er iets tussen twee vervoerders speelt, kunnen er gevolgen voor derden zijn. Echter "3e vervoerder baanvak" zal door weinigen gebezigd worden. En op Almelo-Zwolle komt men geen Arriva tegen, noch via Deventer. |
26-04-2019 15:22:58 | ||
---|---|---|
edje
|
Quote Ik loop sinds 2000 mee in het spoorwereldje, maar nog nooit van deze term gehoord. Maar goed mocht er een stremming zijn tussen Almelo en Zwolle, dan kun je natuurlijk ook gebruik maken van het treinvervangend busvervoer, zodat je geen extra kosten hoeft te maken. Of via Marienberg rijden, want ook dat valt gewoon onder blauwnet. Laatst bewerkt door moderator op 26-04-2019 18:16, reden: woordje teveel verwijderd voor quote |
26-04-2019 16:06:09 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
Misschien bedoelt ie "derden". Dat is wat anders dan 3e. Maar tot zover hierover denk ik. |
26-04-2019 18:22:30 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote In het voorbeeld geval van TS word dat lastig: Bezitters van een Traject / Trein vrij abonnement maken nu dus kosten, terwijl de NS dus zelf geen vervangend bus vervoer inzet. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
26-04-2019 18:52:03 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Of heel brutaal de klacht indienen en het bedrag met de wettelijke vergoeding verhogen. |
26-04-2019 20:04:52 | ||
---|---|---|
mvd
|
Arriva doet hetzelfde bij werkzaamheden tussen Mt en Mtr: het advies is dan om gebruik te maken van de reguliere stadsbussen. Maar ja, daar is mijn Trein-Vrij abonnement niet geldig. Eigenlijk verzuimt men hier om treinvervangende bussen in te zetten... Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
26-04-2019 20:20:19 | ||
---|---|---|
thom
|
Is het nu heel gek dat ik zeg dat ik mijn extra verstookte benzine ook niet terug krijg als de snelweg dicht is en Rijkswaterstaat mij kilometers omstuurt? |
26-04-2019 20:25:45 | ||
---|---|---|
edje
|
Ja, dan geef je op de omleidingsroute maar iets minder gas, met die lompe volvo van je.%08% |
26-04-2019 20:49:45 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Quote Het zou al voldoende zijn als de chauffeurs in de gewone bussen een op het station ingecheckte OV-chipkaart zouden accepteren. Het is allemaal Arriva, dus je zou zeggen dat dat moet kunnen. Laat je mensen toe in de 7, de 15 en eventueel de 10 vanaf Mtn. Óf je laat inderdaad één bus pendelen. |
26-04-2019 21:00:26 | ||
---|---|---|
thom
|
En hoe moet die chauffeur kunnen zien dat je reeds ingecheckt bent?Quote En jij vraagt je af waarom ik het voorstel %08% Laatst bewerkt door thom op 26-04-2019 21:02 |
26-04-2019 21:10:34 | ||
---|---|---|
Amazonous
|
Quote Zolang het allemaal Arriva is, zijn er links en rechts nog wel wat Nautiz'jes over. Het is hooguit wat gecompliceerder wanneer de checkin voor trein bij een andere vervoerder is, doordat de checkin locatie dan onbekend is. Laatst bewerkt door Amazonous op 26-04-2019 21:11 Niet gehinderd door enige kennis van zaken |
26-04-2019 21:54:25 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Dat moet de vervoerder zelf maar oplossen. Die wou zo nodig aan de OVC. Overigens is er een groot verschil tussen geplande werkzaamheden en onverwachte verstoringen. Zie hiervoor mijn eerdere link, artikel 16b. Daar staat alles tamelijk helder uitgelegd. (Lees voor de gein ook eens artikel 18 en kijk hoe goed onze spoorsector daarin scoort...) Laatst bewerkt door mren op 26-04-2019 21:56 |
26-04-2019 22:27:45 | ||
---|---|---|
treinfan
|
16 en 18 gaan over bagage, bedoel je een ander nummertje? Ik snap je punt niet. |
26-04-2019 22:32:30 | ||
---|---|---|
mren
|
Dat is de nummering van de bijlage. Het gaat om de artikelen van de hoofdtekst. Ze staan onder "Hoofdstuk 4: vertraging, gemiste aansluitingen en uitval". |
27-04-2019 00:22:30 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Quote Handhelds die over zijn, controle-apparaten die over zijn, mobiele instappaaltjes op de bushalte zodat de chauffeur met eigen ogen kan zien dat je incheckt óf die paar mensen op hun blauwe ogen geloven en die controleurs die normaal zouden controleren in die treinen die niet rijden ook eens meesturen met een bus of op de halte laten controleren? Kies jij maar. |
27-04-2019 01:31:31 | ||
---|---|---|
thom
|
Tijdens een verstoring is er vaak niet even de tijd om even alle bussen te gaan voorzien van extra apparatuur, en dat vrij gekomen personeel is vaak al druk genoeg met reisinfo op de stations te geven vrees ik |
27-04-2019 07:59:05 | ||
---|---|---|
evangoor
|
Nee, maar deze lamlendigheid (van NS) zie je ook bij geplande werkzaamheden. Het is te veel moeite om U-OV lijn 8 van CS naar Lunetten van conducteurs te voorzien (die 'over' moeten zijn vanwege de treinuitval). De reiziger moet maar zelf voorschieten en het geld maar terugvragen bij de klantenservice. Lamlendig dus. Laatst bewerkt door evangoor op 27-04-2019 07:59 |
27-04-2019 08:06:36 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Dat mag nooit het probleem van de reiziger zijn of worden. |
27-04-2019 09:34:17 | ||
---|---|---|
mvd
|
QuoteKuch, kuch... reisinformatie geven, bij Arriva? Op tussengelegen stations moet je het zelf maar uitzoeken... Iech kom gelökkig oet Mestreech! |
27-04-2019 09:49:59 | ||
---|---|---|
Amazonous
|
Quote In Polen liggen er nog wel een paar op een stapel. Precies het juiste model, alleen met logo van de concurrent %08% https://laserland.com.pl/HANDHELD-NAUTIZ-X5-Kolektor-Danych-WiFi-GPS-p16108 Niet gehinderd door enige kennis van zaken |
27-04-2019 10:26:24 | ||
---|---|---|
PKP
|
Quote Dat is wel het slechtste advies dat je kunt geven. Neem aan dat mren de opgelegde boetes uit eigen zak betaald aan diegene welke "dan maar niet inchecken" |
27-04-2019 11:54:16 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Quote Nou goed, dan controleert het personeel niet. Dat doen ze in de trein ook niet altijd. En natuurlijk kun je wel de bussen voorzien van extra apparatuur. Er zal toch wel altijd een mannetje over zijn op station Mt; dan laat je diegene de betreffende apparaatjes pakken en aan de juiste bussen geven. Dat kan best dezelfde persoon zijn die ook reisinfo staat te geven. Desnoods, als je genoeg apparaatjes hebt, kun je gewoon 's ochtends de juiste bussen er één meegeven, "voor het geval dat". De 15 wordt met 2 bussen gereden, de 7 en de 10 samen met 8 bussen geloof ik. Heb je 10 apparaatjes, dan is het probleem dus opgelost. Of als je er echt op staat dat het onmogelijk is, dan moet Arriva dus gewoon treinvervangend vervoer inzetten. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
27-04-2019 12:17:23 | ||
---|---|---|
PKP
|
Quote Het feit of personeel wel of niet contoleerd is natuurlijk geen reden om dan maar niet te betalen voor de reis. "Even" wat OV chipkaart lezers mee geven aan een aantal buschauffeurs is natuurlijk onwerkbaar. Dit soort apparatuur word bij vervoersbedrijven persoonlijk aan werknemers verstrekt, waarvoor ivm de waarde ook voor getekend moet worden. Het is niet zo dat er een doos staat alwaar "een mannetje" even wat apparatuur kan uitpakken en uitdelen. Dan is alles na een paar weken zeker zoek...... Laatst bewerkt door PKP op 27-04-2019 12:18 |
27-04-2019 12:28:50 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Ik zeg toch niet dat er niet betaald moet worden? Maar als de passagier zegt "ik heb op het station ingecheckt", dan zou je hem mee kunnen laten reizen. En als je het niet vertrouwt, dan stuur je daar dus een van die controleurs op af. En ook het laten tekenen voor de apparatuur kan toch? Waarom niet? Ik probeer in mogelijkheden te denken. Wat volgens mij voorop staat: de reiziger moet gewoon voor zijn reis kunnen betalen zonder achteraf geld te MOETEN terugvragen. In het geval van treinvervangend vervoer, moet dat dus met een treinabonnement kunnen. Omdat Arriva geen extra bussen laat rijden, kom ik op dit soort oplossingen uit en dan kan het niet, want het kan niet. %09% Uiteindelijk heeft de reiziger het nakijken... |
27-04-2019 13:32:49 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik begrijp dat je in mogelijkheden denkt, daar is ook geen twijfel over mogelijk hoor maar uiteindelijk zijn er in deze gedachte wel een heel hoop dingen die in de praktijk gewoon veel moeite kosten en enorme risico's hebben van misgaan. Bussen en chauffeurs wisselen nogweleens van lijn en vaak is dat wisselen al zo krap dat er geen tijd is om even te gaan tekenen ergens voor. Uiteindelijk weet daarna niemand meer waar je peperdure apparatuur gebleven is, net wat PKP al zegt. Personeel bij een stranding de bus op sturen heeft natuurlijk het effect dat je dan je personeel kwijt bent op het moment dat de verstoring voorbij is en je de treindienst weer op kan starten |
27-04-2019 14:12:16 | ||
---|---|---|
PKP
|
En als er getekend moet worden loop je tegen het feit aan dat personeel niet wil tekenen, bv omdat het niet tot hun functie of verantwoordelijkheid behoord. Mooi voorbeeldje in deze, Vroeger ging er veel dienstpost, reserve onderdelen, floppys voor kassasystemen loketten enz per NS trein. Dit werd "gewoon" aan de machinist meegegeven. Er raakte wel eens wat zoek, vergeten, verkeerde trein enz enz. Daarop wilde men laten tekenen door de machinist, binnen een paar weken was het dienstvervoer per reizigerstrein voorbij, immers een machinist is geen pakketvervoerder. |
27-04-2019 14:35:49 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Oké, laat dat tekenen en die apparaatjes maar zitten dan. Maar wat is er mis met mijn andere voorstel: mensen die op het station inchecken bij een verstoring/werkzaamheden in de bus toelaten? En thom, als je machinisten kwijt bent is niet handig nee. Maar ik heb het over de controleteams: die heb je voor het opstarten van de dienst echt niet nodig. |
27-04-2019 15:20:52 | ||
---|---|---|
bultena
|
Door de lengte van de discussie ben ik de draad kwijt. Mijn eenvoudige vraag: Als ik reizend van Hgv naar Ut tussen Zl en Hde met de voor NS rijdende bus moet, is het dan nodig om in Zl en Hde uit- resp. in te checken? |
27-04-2019 15:22:18 | ||
---|---|---|
thom
|
Officieel trein vervangend vervoer niet nee, die leveren jou de dienst zoals bedoeld |
27-04-2019 15:30:04 | ||
---|---|---|
Amazonous
|
Nee, en als je tijdens de busrit niet ingecheckt zou blijven en de rit duurt langer dan 35 minuten ben je je langeafstandskorting e.d. kwijt. Na 35 minuten wordt immers een nieuwe reis gestart, inclusief nieuwe tariefberekening (dal/spits) en opbouw van LAK. Laatst bewerkt door Amazonous op 27-04-2019 15:30 Niet gehinderd door enige kennis van zaken |
27-04-2019 17:58:58 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Quote Ja, in Zwolle uitchecken omdat je door de poortjes moet. Bij het vervangende busvervoer staat dan weer een tijdelijke incheckpaal. Bij Hde heb je geen poortjes, dus hoeft dat niet. |
27-04-2019 18:14:01 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote Dat advies vindt grond in de reisregels die voor alle vervoerders gelden: bij >60min vertraging mag reiziger kosteloos een alternatieve route/vervoerder gebruiken. Als extra uit-/incheck je geld zou gaan kosten zou ik dat dus niet doen. Toch boete? Meteen aanvechten en nog voor de zitting krijg je gelijk van de vervoerder. |
27-04-2019 18:25:36 | ||
---|---|---|
PKP
|
Quote Kosteloos bij andere vervoerder, maar wel op vertoon van een geldig vervoerbewijs (geldig op het gestremde traject). |
27-04-2019 18:55:06 | ||
---|---|---|
mren
|
Ja, dan bedoelen we hetzelfde. |
27-04-2019 22:24:36 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Citaat uit artikel 17Quote Dus volgens mij krijg je dus geen vergoeding op grond van dit artikel... En zodra de vervoerder dus al meld dat je met een stadsbus of metro moet reizen, ben je van tevoren dus op de hoogte gesteld en heb je dus ook geen recht op een vergoeding... |
27-04-2019 22:45:04 | ||
---|---|---|
thom
|
Oftewel prognose langer vertraging dan een uur en door omrijden nog maar 50 minuten = geen schade vergoeding en ook niet als de vertraging reeds op tijd aan gegeven is in de reisinfo. Waarbij je net het reizen dmv de OVC feitelijk geen vervoerbewijs meer koopt, maar je wel een overeenkomst tot vervoer aangaat op het moment van inchecken. Oftewel, storing reeds bekend voor het inchecken is dan het einde van de schadevergoeding. Ik zou dan toch maar gewoon inchecken en het niet op een zaak laten aankomen als je dat niet doet, want de kans dat je dat dus gaat redden is klein Laatst bewerkt door thom op 27-04-2019 22:47 |
27-04-2019 23:00:31 | ||
---|---|---|
PKP
|
Quote Absoluut niet ! |
27-04-2019 23:00:53 | ||
---|---|---|
D-Train
|
Quote Al enkele jaren geleden bij een stroomstoring bij Gv waarbij het advies was van de haagse trams gebruik te maken van Gvc naar Gv en Gv naar Dt vroeg ik een NS medewerkster in het servicehokje op Gvc of ik moest inchecken in die tram. Die zei "ik zou het niet doen, ze weten dat er een storing is, het zit vol met NS reizigers". Niet echt een officieel advies, maar ik heb daar inderdaad niet ingecheckt (was nog wel ingecheckt bij NS op mijn beginstation), tram zat toch zo vol dat controle niet echt mogelijk was. Een andere keer bij een tunnelstoring in de Delfste tunnel checkte ik wel in en uit in de tram naar Gv (was niet ingecheckt bij NS omdat de poortjes het toen ook niet deden). Daarvan heb ik het geld terug gekregen omdat ik een Traject Vrij heb. Verklaring op de NS community van een moderator was dat je het wel terug krijgt bij afgekocht reisrecht, niet wanneer je op saldo reist. https://community.ns.nl/geld-terug-bij-vertraging-36/reiskostenvergoeding-wegens-grote-storing-in-amsterdam-50809#post342720 |
28-04-2019 11:21:43 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
Als ik dit allemaal zo lees is het niet allemaal in het belang van de reizigers. Doe er nog een vleugje marktwerking bij met nog meer vervoerders voor het niet-integrale reizigersbelang en de misère is compleet. |
28-04-2019 19:42:35 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteOp zich wat voor te zeggen gezien je een afgekocht reisrecht al betaald hebt en je bij reizen op saldo de kosten voor de trein niet hebt. De vraag is dan vooral wat ze doen als de reis met alternatief OV duurder is dan de treinreis (of als je daardoor je korting misloopt) Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
28-04-2019 22:40:28 | ||
---|---|---|
bultena
|
Quote Nou ben ik weer evenver: Thom en Amazonous zeggen": NIet in of uitchecken en in de quote staat dat het wel moet. |
29-04-2019 02:02:24 | ||
---|---|---|
thom
|
In Zwolle moet je wel uitchecken want anders kom jij nooit bij jouw trein vervangende bus Daarom staat er dan bij de bus weer een tijdelijk neergezette paal om weer in te checken, die zorgt er ook voor dat je uit-en en incheck elkaar weer wegstrepen. (even als dat je überhaupt in kunt checken als dat jet startpunt van jouw reis is.) |
29-04-2019 02:05:30 | ||
---|---|---|
ToH
|
In Zwolle staan een aantal poortjes los bij TVV |
29-04-2019 06:32:17 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Poortjes staan los?? Hoe moet ik me dat voorstellen? Worden die dan weggehaald ofzo? |
29-04-2019 06:46:00 | ||
---|---|---|
edje
|
Hij zal wel bedoelen dat ze open staan. |
29-04-2019 06:46:51 | ||
---|---|---|
nohab
|
Los is Twents voor open. Er wordt dan een poortje opengezet met controlepersoneel erbij. Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans). |
29-04-2019 07:19:50 | ||
---|---|---|
tochjo
|
Quote Dat wordt tegenwoordig niet meer gedaan. Ook bij werkzaamheden moet dus eerst worden uitgecheckt en daarna worden ingecheckt als er poortjes staan. Zie http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?p=611865#p611865 |
30-04-2019 08:25:45 | ||
---|---|---|
D-Train
|
Quote In dat geval wordt geadviseerd contact op te nemen met de klantenservice. De reis kan bv ook duurder worden door missen langeafstand korting wanneer er meer dan 35 minuten tussen uit- en weer inchecken zit. https://www.ns.nl/reisinformatie/reizen-met-ov-chipkaart/veelgestelde-vragen-rit-naar-reis.html https://community.ns.nl/ov-chipkaart-5/belangrijk-ov-chipkaartwijziging-24563 |
30-04-2019 09:13:19 | ||
---|---|---|
evangoor
|
En dan nogmaals, ik heb het over werkzaamheden: waarom zo lamlendig? Elke keer als ik tussen CS en Lunetten naar U-OV lijn 8 wordt verwezen, moet ik mijn geld gaan terughalen bij de klantenservice. Voor vier reizigers. Zet gewoon een HC voor in elke bus om de abonnementen te controleren. Gewoon een kwestie van fatsoen richting de reizigers. Ik vraag niet om werkzaamheden en ik vraag niet om dit administratieve extra werk. Dat moet NS gewoon zelf oplossen/oppakken. |
30-04-2019 21:19:09 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Tsja, in het verleden werd bij geplande en ongeplande verwijzing naar de Amsterdamse Metro op CS en Bijlmer een poortje daar geopend waar dan een Metro medewerker controleerde of je een NS kaartje/abo had. NS zal daarvoor dan ongetwijfeld een bedrag aan de Amsterdammers hebben overgemaakt. Dat is er nu niet meer bij en zullen alleen de "Diehards" de weg via klanten service gaan bewandelen. Of het winstmaximalisatie is of gewoon desinteresse naar je vaste klanten, ik wil het niet zeggen. Maar klant-vriendelijk is iets heel anders! |
30-04-2019 21:53:23 | ||
---|---|---|
lol
|
Ik vind het woord 'klant' in het geval van de NS misplaatst. Supermarkten hebben klanten, auto-dealers hebben klanten, kledingwinkels hebben klanten. Maar een spoorvervoerder met monopoliepositie, waar veel mensen noodgedwongen van afhankelijk zijn, zie ik niet als een bedrijf die klanten heeft. De NS heeft immers geen concurrenten en hoeft dus ook niet te vechten om klanten vast te houden. En veel mensen zijn noodgedwongen afhankelijk van de trein. Eigenlijk heeft de NS maar één echte klant: de staat, als enige aandeelhouder. Die moet tevreden gehouden worden. Of eigenlijk hoeft dat niet eens, want de kans is nihil dat de concessie naar een andere partij gaat als de NS zich niet volledig aan de concessievoorwaarden heeft gehouden. De NS krijgt hooguit boete van de staat die de NS makkelijk kan betalen. Desnoods door de prijzen van de treinkaartjes extra verhogen, bovenop de jaarlijkse inflatiecorrectie. |
30-04-2019 22:23:15 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Omdat alleen die Hc er neer zetten het probleem niet oplost dat bij U-OV ook de kachel moet blijven branden en die gewoon graag betaald worden voor elke reiziger die ze vervoeren, het is niet alleen dat je incheckt omdat er geen Hc bij staat natuurlijk. |
01-05-2019 07:08:51 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Dus ik moet extra betalen voor een niet genoten reis? |
01-05-2019 11:03:09 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Quote Je bedoelt dat U-OV graag betaald wordt voor al die reizigers die ze onder normale omstandigheden niet zouden vervoeren? Dat heeft niks met de kachel laten blijven branden te maken. Maar ik snap het wel. De oplossing is natuurlijk dat NS afspraken maakt met U-OV en een vergoeding betaalt aan U-OV zodat zij willen dienen als treinvervangend vervoer in plaats van dat iedere reiziger dat zelf moet gaan doen en dan zijn geld moet gaan terugvragen. Wil je dat op basis van het werkelijke aantal reizigers doen dat van de bus gebruikmaakt, dan laat je zowel de chauffeur als de HC die je erbij zet een tellertje bijhouden (want het ene bedrijf vertrouwt het andere natuurlijk niet) en dan weet je het precies. %02% |
01-05-2019 11:06:38 | ||
---|---|---|
evangoor
|
(gelijktijdig met hetzelfde idee gekomen) Tja, omdat NS het dus niet regelt, krijg ik deze rompslomp cadeau. Dan doet NS wat mij betreft maar gewoon: 'zet touringcars in'. Wordt het eindelijk eens echt druk op het Lunettense busstation. Of is turflijsten nog een idee? |
01-05-2019 12:41:51 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Is Lunteren - Centraal per fiets niet gewoon handiger bij geplande werkzaamheden? Hoef je nergens in te checken ..... |
01-05-2019 12:44:47 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Lunteren of Lunetten? |
01-05-2019 16:53:43 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Lunteren is ook fietsbaar natuurlijk maar ik bedoel Lunetten. |
01-05-2019 18:19:28 | ||
---|---|---|
bloemkool
|
Quote De fietsenstalling bij het Centraal Station is evenmin gratis. |
01-05-2019 18:37:18 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
QuoteMaar wat is nu jenoplossing binnen al dat monopolisme? Nog meer vervoerders die elk hun eigen bus gaan inzetten? |
01-05-2019 20:17:55 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteZolang je binnen 24 uur terug reist is die fietsenstalling wel degelijk gratis. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
01-05-2019 20:32:10 | ||
---|---|---|
bloemkool
|
Dank je voor je correctie. |
01-05-2019 20:32:37 | ||
---|---|---|
thom
|
"NS adviseert het gebruik van fiets en fietsenstalling" %08% |
02-05-2019 09:01:12 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteEn dan te bedenken dat "we" met ons allen dit monster gecreeerd hebben. Ik ga een heel eind met je mee, maar wijs er wel op dat niet voor niets de klanttevredenheid als beoordelingscriterium is de concessie is gefietst. Helemaal de klant minachten kan dus zelfs NS niet zonder consequenties. |