Za 28 september 2019 | Westfalendampf Sonderzug Bh
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Bijzondere ritten (DRGLs)
18-04-2019 23:55:56
wouterder
wouterder
Op zaterdag 28 september a.s. staat er een Sonderzug gepland vanuit Duitsland (Hamm - Bielefeld - Osnabrück - Bad Bentheim) naar Amsterdam. Zal op Duitse gedeelte gaan rijden met een historische E-lok en in Nederland met de VSM 23 071 en 23076, aldus Westfalendampf.



Tijden:

Station | Heen | Terug
Hamm | v. 6:00 | a. 23:40
Osnabrück | v. 07:50 | a. 21:50
Bh | v. 9:00 | a. 21:00
Asd | a. 12:15 | v. 18:05

Bron: https://www.westfalendampf.de/tagesfahrten/info/190_der-internationale-dampfschnellzug-nach-amsterdam/

Laatst bewerkt door wouterder op 18-04-2019 23:56
 

28-08-2019 22:26:10
Korte_Naam
Korte_Naam
Treinlengte: 416 meter
De tijden zijn wegens werkzaamheden veranderd. Vertrek uit Bh al om 08:30 en aankomst om 21:15.
 

29-08-2019 13:27:35
dennistd
dennistd
Is de route ook gewijzigd dan of gewoon over Apeldoorn-Hilversum?  

29-08-2019 13:54:17
Korte_Naam
Korte_Naam
Volgens mij blijft de route in Nederland hetzelfde. Via de site van Westfalendampf:
Quote
Wir starten deutlich früher als ursprünglich geplant! Der Grund sind Bauarbeiten, ein kurzer eingleisiger Streckenabschnitt und eine sehr dichte Zugfolge die uns zwingt, planmäßige Züge vorbei zu lassen.
Außerdem gibt es in Bad Bentheim nur noch einmal pro Stunden ein freies Bahnsteiggleis, dass unseren langen Zug aufnehmen kann.
Die Fahrzeiten für den Rückweg haben sich ebenfalls nich "hinten" verschoben.
Wegen Bauarbeiten hält der 416 m lange Sonderzug auf dem Hinweg in Oelde am "Notbahnsteig" auf Gleis 1 und in Neubeckum auf Gleis 2!


Het lijkt er dus op dat er via de goederensporen wordt gereden tussen Hamm en Bielefeld.

Het extra half uurtje op de heenweg en extra kwartier op de terugweg kan ik helaas niet verklaren.

Laatst bewerkt door Korte_Naam op 29-08-2019 13:57
 


03-09-2019 10:15:20
daniel81
daniel81
Die staat toch gewoon in jouw quote, namelijk capaciteitsproblemen in Bh (op de hele uren staat de BE daar tegenwoordig te keren....)  

28-09-2019 09:04:56
kleine_man
kleine_man
Gezien de stremming rond Weesp en de werkzaamheden rond Driebergen, welke route wordt er nu gekozen?
Via Deventer-Arnhem-Den Bosch-Utrecht?
 

28-09-2019 09:14:39
train85
train85
Is Weesp helemaal dicht dan?
Wat ik zie is dat er toch een paar series wel rijden. Dus naar mijn mening wordt die gewoon rechtstreeks gepland. Wellicht iets volgens aangepaste tijd.

Laatst bewerkt door train85 op 28-09-2019 09:19
 

28-09-2019 09:19:29
V200
V200
Op de Prorail website staat:
"Tussen Amsterdam Centraal en Amersfoort rijden er minder treinen door een beschadigde bovenleiding.Dit duurt tot ongeveer 14:30 uur.Reizigers tussen Amsterdam Centraal en Amersfoort reizen via Utrecht Centraal. De extra reistijd kan oplopen tot 30 minuten."
Een stoomtrein heeft geen bovenleiding nodig
 

28-09-2019 09:32:49
mattie
mattie
Quote
v200 (za 28 sep 2019 09:19:29 https://www.somda.nl/forum/22686/p712879/):
Een stoomtrein heeft geen bovenleiding nodig
Nee maar in de knoop met wat draden en een hoogwerker voor herstel is ook niet echt handig. %02%
 

28-09-2019 10:21:46
279
279
Quote
train85 (za 28 sep 2019 09:14:39 https://www.somda.nl/forum/22686/p712878/): Is Weesp helemaal dicht dan?
Wat ik zie is dat er toch een paar series wel rijden. Dus naar mijn mening wordt die gewoon rechtstreeks gepland. Wellicht iets volgens aangepaste tijd.


volgens de huidige stand rijdt alleen de 15800 Asd -Amf.
er zal dus verder zeer weinig of niets kunnen rijden...
 

28-09-2019 10:38:55
train85
train85
En de 4300 zag ik. Dus ga uit van 1 spoor vrij tussen Wp-Ddm/Wgmo.  

28-09-2019 10:55:32
279
279
af en toe moet je ook kruisen met tegenliggers.... %08%  

28-09-2019 11:19:10
train85
train85
Hij is optijd vertrokken naar Asd vanuit Amf.