Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Za 13 april 2019 Rit 904 Noordelijke provincies

Maandag 01 apr 2019 - 21:45:07
train85
train85
Vanwege de vele nieuwe donateurs houd Stichting Mat64 met treinstel 904 op 13 april 2019 een donateursrit. De rit zal de gehele dag in beslag nemen en heeft als vertrekpunt rond 10 uur en aankomstpunt het station van Amersfoort. De rit gaat via een omweg naar de 3 noordelijke provincies leiden en dan via de Flevolijn weer retour naar Amersfoort. Uiteraard zorgen wij voor mooie fotostops op diverse stations.
Als donateur kunt u mee voor 35 euro, een niet donateur kan mee voor 45 euro.
Wilt u op 13 april 2019 mee met ons treinstel een rondje Nederland? Dan kunt u zich aanmelden via:
info@mat64.nl
Geef daarbij in aan of u donateur bent en met hoeveel personen u mee wilt reizen. Aanmelden kan tot 8 april en de rit gaat door bij minimaal 60 deelnemers.
Wilt u toch voor donateurstarief mee? Dat kan, als u zich nu aanmeldt via info@mat64.nl voor donateur geldt voor u deze korting ook!
U bent al donateur vanaf 25 euro per jaar!

Laatst bewerkt door moderator op Woensdag 03 apr 2019 om 04:31:08

www.mat64.nl

Maandag 01 apr 2019 - 22:16:59
AJT
AJT
Flickr 127823979@N04/
Goede 1 aprilgrap.

Maandag 01 apr 2019 - 22:22:38
DDZ7504
DDZ7504
Flickr ddz7504
De rit is op 24 maart al bekend gemaakt, ik zie oprecht niet waarom dit een 1 april-grap zou zijn.

Laatst bewerkt door DDZ7504 op Maandag 01 apr 2019 om 22:22:45

Hallo!

Maandag 01 apr 2019 - 22:24:56
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Quote
AJT (ma 01 apr 2019 22:16:59 www.somda.nl): Goede 1 aprilgrap.
En wat zou de grap nou dan zijn, als het een grap was?
De trein is ten eerste rijvaardig en heeft vorige maand nog een excursierit gemaakt, en er is ook in het noorden een waslijn waar deze trein op kan rijden. Het is niet zo dat alles op 1 april een grap is... :/

Als de rit nou aangekondigd was voor op een waslijn-loos traject, dan was het anders geweest...

Laatst bewerkt door aarclay op Maandag 01 apr 2019 om 22:26:59

Choo choo.....

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Maandag 01 apr 2019 - 22:38:37
train85
train85
Quote
AJT (ma 01 apr 2019 22:16:59 www.somda.nl): Goede 1 aprilgrap.
Mag ik weten waarom je denkt dat dit een 1 April grap is?

www.mat64.nl

Maandag 01 apr 2019 - 22:42:02
279
279
Quote
AJT (ma 01 apr 2019 22:16:59 www.somda.nl): Goede 1 aprilgrap.
als je de aankondiging aan het eind van de dag maakt??

Dinsdag 02 apr 2019 - 10:16:15
AJT
AJT
Flickr 127823979@N04/
Ik denk dat omdat uitgerekend de eerste excursiedag op 1 april wordt aangekondigd, en het stel uiterlijk niet in goede conditie is.

Dinsdag 02 apr 2019 - 10:54:59
rick
rick
En dat klopt allebei dus niet.

Dinsdag 02 apr 2019 - 11:26:41
train85
train85
Quote
AJT (di 02 apr 2019 10:16:15 www.somda.nl): Ik denk dat omdat uitgerekend de eerste excursiedag op 1 april wordt aangekondigd, en het stel uiterlijk niet in goede conditie is.
De 904 heeft op 17 maart 2019 ook al gereden. Het stel is rijvaardig en kan gewoon voor ritten ingezet worden. De stichting wil met de ritten geld bijelkaar halen om de schilderbeurt te bekostigen. Zo gaat dat bij vele museumclubs die geen subsidies krijgen.

www.mat64.nl

Dinsdag 02 apr 2019 - 12:33:28
DDZ7504
DDZ7504
Flickr ddz7504
Quote
AJT (di 02 apr 2019 10:16:15 www.somda.nl): Ik denk dat omdat uitgerekend de eerste excursiedag op 1 april wordt aangekondigd, en het stel uiterlijk niet in goede conditie is.
Zoals ik zei, de rit was 24 maart al aangekondigd. Een week ná zijn eerste rit (die ook al lang geweest is) dus...

Hallo!

Dinsdag 02 apr 2019 - 12:52:36
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Quote
AJT (di 02 apr 2019 10:16:15 www.somda.nl): Ik denk dat omdat uitgerekend de eerste excursiedag op 1 april wordt aangekondigd, en het stel uiterlijk niet in goede conditie is.
De 904 ziet er overigens best goed toonbaar uit hoor. Kijk maar eens op Flickr naar de recente foto's.

Laatst bewerkt door aarclay op Dinsdag 02 apr 2019 om 12:53:03

Choo choo.....

Dinsdag 02 apr 2019 - 13:00:09
sjoerd
sjoerd
Laten we wel wezen: het is niet niks om een Plan V op de baan te houden, de techniek te onderhouden en het uiterlijk intact te houden. Dan heb ik het nog niet over de toelating en de rijpaden... Ik wens de organisatie veel succes! Je zou hier enkel positieve reacties verwachten! Misschien kunnen de drie resterende plan V's nog eens een combirit rijden!
Ik mag daarnaast hopen dat, ondanks het gedoe, de scepcis, en de weerstand, een aantal andere restauratieprojecten er nog eens toe mogen leiden dat er weer een Benelux door het land snelt, een TEE rondkachelt, een mat'34 rijdt, en een ZHESM-treinstel te zien is. Maar die discussie is wellicht voor een nieuw draadje...

Laatst bewerkt door sjoerd op Dinsdag 02 apr 2019 om 13:00:59

Dinsdag 02 apr 2019 - 20:17:33
moderator
Moderator
moderator
Diverse berichten over '1april' en/of TEE zijn verwijderd.
Topic gaat over excursierit van de 904.

Met vriendelijke groet, Het moderator team

Woensdag 03 apr 2019 - 06:07:53
bloemkool
bloemkool
Mee eens, Sjoerd. Als donateur draag ik de stichting mat 64 een warm hart toe. Men spant zich echt in om de 904 op de baan te houden.

En als het lukt om zelfs maar enkele ritten per jaar te organiseren verdient dat lof.

Woensdag 03 apr 2019 - 10:21:41
HZwoferink
HZwoferink
Twitter HZwoferink Facebook HZwoferink Youtube Betuweroute99 Flickr Betuweroute100
Het belangrijkste is nog niet vermeld, er is tijdens de rit catering! Koffie, thee, snacks, bier,

Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink

Woensdag 03 apr 2019 - 13:18:35
henri1972
henri1972
Catering in een plan V is historisch niet verantwoord, of t moet een voormalig DE stel zijn.

Woensdag 03 apr 2019 - 14:35:32
aarclay
aarclay
Twitter AarClay Facebook arienclaij Youtube TreinenWeb Flickr 57636621@N03
Quote
henri1972 (wo 03 apr 2019 13:18:35 www.somda.nl): Catering in een plan V is historisch niet verantwoord, of t moet een voormalig DE stel zijn.
Alles moet met de tijd meegaan. Of moeten we het gewoon doortrekken naar een excursie waarbij digitale camera's uit de boze zijn, en dat iedereen maar een ouderwetse camera met filmrolletjes moet gebruiken?

Het klinkt wel in ieder geval wel als een toffe uitdaging.

Laatst bewerkt door aarclay op Woensdag 03 apr 2019 om 14:36:36

Choo choo.....

Woensdag 03 apr 2019 - 15:43:32
sjoerd
sjoerd
@aarclay: mwah: ik kan me herinneren dat er tussen Roosendaal en Vlissingen plan V reed met op de balkons een catering-automaat. Die waren niet altijd even succesvol door de trillingen, maar op zich is catering in een plan V dus historisch verantwoord.
En daarbij: er zijn nu, zonder de fysieke aanwezigheid van een restauratieafdeling, ook af en toe marskramers in treinen aanwezig.

Woensdag 03 apr 2019 - 16:20:45
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
@henri1972; De 400's hadden koffie-apparaten in bagageafdeling, de 8/900'n niet.
Wil je nostalgisch zijn breng dan de asbakjes in de leuningen en tafeltjes weer aan, heerlijk dat geklepper van die deksels

Woensdag 03 apr 2019 - 17:16:24
henri1972
henri1972
Dat dacht ik al maar wist ik niet zeker. Vandaar: OF het moeten ....
(Voordat ik wat roep en gelijk door iedereen afgemaakt wordt )

Woensdag 03 apr 2019 - 17:18:17
vrijgezel
vrijgezel
Quote
sjoerd (wo 03 apr 2019 15:43:32 www.somda.nl): @aarclay: mwah: ik kan me herinneren dat er tussen Roosendaal en Vlissingen plan V reed met op de balkons een catering-automaat. Die waren niet altijd even succesvol door de trillingen, maar op zich is catering in een plan V dus historisch verantwoord.
En daarbij: er zijn nu, zonder de fysieke aanwezigheid van een restauratieafdeling, ook af en toe marskramers in treinen aanwezig.
Wat catering betreft in Plan V: indien de betrokken stellen 401 t/m 415 niet verdwaalt raakten, reden deze met DE koffie tussen Nm en Ht in de serie 4400. Op de Zeeuwse lijn reden 2 SGM stellen [2880 en 2881] die ook cateringmogelijkheden hadden.
Ook een aantal DE III stellen hadden catering in de vorm van frisdrankautomaten en werden ingezet op de Maaslijn. Echter met deze afdwaling ontstaat het risico van het "off topic" raken.

Woensdag 03 apr 2019 - 18:03:06
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Dat was in het kader van 'routemanagment', gelukkig zijn dat soort fratsen de 8/900'n gespaard gebleven

Woensdag 03 apr 2019 - 18:28:56
rolandrail
rolandrail
Flickr 44293295@N02
Dus, vooral geen catering aanbieden. En weet je wat, sla de fotostops ook maar over

Rolandrail is verhuist van .net naar .nl

Woensdag 03 apr 2019 - 18:31:56
b2py
b2py
Vooral bij je kerntaken blijven he

Woensdag 03 apr 2019 - 19:02:37
PeterJ
PeterJ
Quote
rolandrail (wo 03 apr 2019 18:28:56 www.somda.nl): Dus, vooral geen catering aanbieden. En weet je wat, sla de fotostops ook maar over
Gaat dat goed samen dan? Bier en foto's maken?

Woensdag 03 apr 2019 - 19:22:40
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
In die volgorde krijg je wel verrassend resultaat

Vrijdag 05 apr 2019 - 21:23:00
train85
train85
Stichting Mat64 mag vertellen dat de rit doorgaat. Er zijn nog plaatsen vrij. U kunt zich opgeven via info@mat64.nl

www.mat64.nl