18-03-2019 00:32:37
nsnoord
nsnoord
Ik wil graag over de ontwikkeling van NS en vooral na 2025 als de concessie afloopt. Vreest de NS zijn voortbestaan als de concessie verlengt word.

Hoe doet de NS het tot nu toe, ik heb gelezen dat er in 2019 een graadmeter is, komt de NS hierbij positief door de test of moeten zich serieus zorgen maken.

Dus ik wil het graag met jullie over de toekomst van de NS hebben en of er wel een toekomst heeft.

Heb namelijk ook gelezen dat er 4 sprinterlijnen aanbesteed gaat worden, maar de NS mag hier wel aan mee doen, er stond namelijk ook dat de NS vanaf 2019 weer mag mee doen aan aanbestedingen voor regionale lijnen.

Maar stel dat het kabinet besluiten de hoofdrailnet te verknippen zoals de EU dat wil, raken we dan de NS kwijt net zoals de KLM, die bestaat binnen enkele jaren ook niet meer.

En er zijn zelfs partijen in den Haag die de NS wil privatiseren, als dit gebeurt, wat is dan het lot van de NS
 

18-03-2019 00:33:39
thom
thom
Dat vroeg je zojuist ookal in een anders topic?  

18-03-2019 19:34:39
moderator
Moderator
moderator
Zie inderdaad topic https://www.somda.nl/forum/19620/Toekomst+Hoofd+Rail+Net+%28HRN%29+na+2024/ voor nu gaat dit topic en op slot.


Met vriendelijke groet, Het moderator team