15-02-2019 20:27:47 | ||
---|---|---|
wouter15
|
Via https://www.locov.nl/binaries/Locov%20209-24320%20Adviesaanvraag%20wijzigingsblad%20april%202019_tcm118-375681.pdf is de adviesaanvraag van NS aan het Locov te lezen over het wijzigingsblad per 1 april 2019. |
15-02-2019 21:26:05 | ||
---|---|---|
mren
|
Heftige veranderingen |
15-02-2019 23:14:12 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Verder zou SNG moeten gaan instromen in de 6200, 8100 en 9000. Maar ik houd een slag om de arm, omdat SNG in de 3300 voor veel problemen zorgt. Laatst bewerkt door Trainplaza op 15-02-2019 23:14 |
15-02-2019 23:30:39 | ||
---|---|---|
yappa
|
Uit de brief aan Locov: ”door deze aanpassingen is de dienstregeling op papier meer in lijn met de praktijk”... en dan allemaal stationnementen waarbij in het nieuwe wijzigingsblad een minuut VROEGER wordt VERTROKKEN ?! |
15-02-2019 23:42:15 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat kan toch, als treinen structureel te vroeg zijn? |
16-02-2019 19:12:31 | ||
---|---|---|
huibz
|
In deze adviesaanvraag staat niets over het verschuiven van de vertrektijden van de serie 9100 met circa een kwartier. Heb ik iets gemist? |
16-02-2019 19:29:02 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Gaat er dan iets met de Eurostar verschuiven ? |
16-02-2019 19:46:30 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote Hij bedoelt natuurlijk de 9000. Er is wel eens gezegd dat die per april een kwartier eerder/later gaat rijden... |
16-02-2019 20:57:24 | ||
---|---|---|
279
|
Quote was de 4600/14600 niet eerder aan de beurt? |
16-02-2019 21:15:07 | ||
---|---|---|
broek53
|
Neen, eerst het noorden, dan de 5600 en in het najaar de (1)4600. |
17-02-2019 21:55:08 | ||
---|---|---|
spekmj
|
Quote Ik neem aan dat je de 9000 bedoelt: De wijziging met een kwartier is m.i.v. Dienstregeling 2020. SNG zou al per april moeten instromen, maar de drgl wijzigt eerst nog niet. Laatst bewerkt door spekmj op 17-02-2019 21:56 |
18-02-2019 00:32:33 | ||
---|---|---|
huibz
|
Nee hoor. deze dienstrelingwijziging per april is weldegelijk aangekomdigd. Zie bijvoorbeeld dit citaat: "https://community.ns.nl/...59/20-minuten-overstaptijd-in-steenwijk-meppel-53968 8 dec. 2018 - De dienstregeling op dit traject wordt in april 2019 aangepast. De tijden van de sprinter Leeuwarden-Meppel verschuiven dan Artikel Leeuwarder Courant: https://www.lc.nl/friesland/Kortere-overstaptijd-stoptrein-in-Meppel-gunstig-voor-reizigers-vanaf-Grou-23809838.html Er was toen een heel kleine kans dat de brugopeningstijden roet in het eten zouden kunnen gooien. . |
18-02-2019 22:36:04 | ||
---|---|---|
279
|
QuoteTrainplaza (vr 15 feb 2019 23:14:12 www.somda.nl): Verder zou SNG moeten gaan instromen in de 6200, 8100 en 9000. Maar ik houd een slag om de arm, omdat SNG in de 3300 voor veel problemen zorgt. was de 4600/14600 niet eerder aan de beurt? Quote is dat spoorlogica? treinseries die geen "connectie" hebben met den Haag? |
18-02-2019 22:57:51 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Ik zou zeggen: ja, want lang niet alle series komen in Den Haag. Simpel. |
28-03-2019 21:01:12 | ||
---|---|---|
michaben
|
Materieelinzet van aanstaande maandag laat het volgende zien voor de 8100 in de ochtend: - 1 compositie SNG3 (8113/8128) - 1 compositie SNG4 (8122/8119) - 1 compositie SNG6 (8126/8123) - 3 composities SNG8 (8124, 8115, 8117) Overdag worden de drietjes en viertjes door elkaar gehusseld, en in de middagspits heb je dan: - 2 composities SNG4 (8147/8162/8159, 8149/8164/8161) - 1 composities SNG6 (8151/8166) - 1 compositie SNG7 (8155) - 2 composities SNG8 (8153/8168, 8157) |
28-03-2019 21:04:31 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Gaat ICM backup staan voor die stellen? |
28-03-2019 21:09:51 | ||
---|---|---|
michaben
|
Aangezien de werkzaamheden bij Ledn doorlopen zal de materieelomloop de eerste weken nog afwijkend zijn, maar voor a.s. maandag staan er inderdaad 6 ICM drietjes minder ingepland dan voor afgelopen maandag. |
28-03-2019 22:17:40 | ||
---|---|---|
broek53
|
6 IC3-en en 1 DDZ4 worden formeel aan de backup voor het SNG toegevoegd. Die bestaat al uit 8 SGM en 6 SLT. |
28-03-2019 22:25:09 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
Is de logistieke uitermate complexe oplossing voor het weer terug inleggen van o.a. trein 2823 inmiddels ook gevonden? |
28-03-2019 22:54:37 | ||
---|---|---|
Pim530
|
De 8128 met een los drietje? Poeh, spannend |
29-03-2019 00:19:14 | ||
---|---|---|
FLIRT2525
|
Ook nog een wijziging bij Arriva Achterhoek: in de nachten van zaterdag op zondag gaan er twee nachttreinen rijden van Arnhem naar Doetinchem. Vertrek uit Ah om 04:30 en 05:30, aankomst in Dtc 32 minuten later. |
29-03-2019 01:13:59 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Hi, komend weekend doet de laatste trein er daar volgens de reisplanner 2 uur en 32 minuten over %08% . Kennelijk iets mis gegaan met de zomertijd berekening. |
29-03-2019 09:29:16 | ||
---|---|---|
diesels
|
Quote Dank voor de info! Misschien niet helemaal on topic, maar rijdt het proefbedrijf met één combi in de 8100 dit weekeinde nog wel voorafgaand aan de grote instroom? ik zag dat de stellen van Zlr weg waren... |
29-03-2019 13:28:46 | ||
---|---|---|
Steen
|
De 2812, 2823, 6917 en 6918 zijn er op het laatste moment wederom voor komende week weer uit de dienstregeling gehaald. Dit terwijl de reisplanner niet meer van de zogenaamde "werkzaamheden" spreekt. Ook staan ze er nog wel in na 8 april (met nadruk op nog), dus het lijkt geen verandering in het wijzigingsblad te zijn. |
29-03-2019 13:54:11 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Quote Jazeker: https://treinposities.nl/ritinfo/20190330/8119 https://treinposities.nl/ritinfo/20190331/8119 Tevens ook inzet in (iets te off-topic, maar goed): https://treinposities.nl/ritinfo/20190330/4814 & https://treinposities.nl/ritinfo/20190331/15422 |
29-03-2019 14:07:10 | ||
---|---|---|
PKP
|
Quote En dan afwachten tot reizigers en personeel eisen dat die lawaaiige niet geveerde rammelbakken uit Spanje weer worden gewisseld tegen ICM. |
29-03-2019 14:31:34 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Iemand geen fan van SNG %08% |
29-03-2019 15:04:52 | ||
---|---|---|
geert
|
QuoteWat is hier toch aan de hand dat deze ochtendspits treinen zo structureel uitvallen? |
29-03-2019 15:58:01 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Hier eerder was een logistiek 'veiligheidsprobleem' gemeld maar ik zie dat mat voor 6918, welke in Ut start, zeer ongelukkig van Utctw via 20 naar 235 en dan naar 20 wordt gerangeerd waarop de 6018 soms op moet wachten. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
29-03-2019 16:44:46 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Quote Dat was op voorhand al, want het was plotseling afgelopen met de grote tafeltjes waarop je je laptop kon stallen. En dan was er nog plek voor meeneemkoffie... Zo niet in de SNG, maar daarin kun je je laptop dan weer opladen... Een een lap-top is toch eigenlijk gewoon een schoot-bedekker... |
29-03-2019 16:59:05 | ||
---|---|---|
mdj
|
Er is een hoop leed in de wereld, maar soms moet je wat beter zoeken... Immers, liever geen tafeltje dan zo'n klein tafeltje als in VIRM, DDZ, mat64, SLT... Bij twijfel: gebruik beton. |
29-03-2019 17:25:09 | ||
---|---|---|
mren
|
Die tafels zijn nota bene gekrompen onder het aanroepen van de Heilige Veiligheid.. |
29-03-2019 17:28:47 | ||
---|---|---|
geert
|
Zeker levensgevaarlijk een tafeltje, gelukkig heb ik al veel vaker m’n knieën gestoten aan de lompe prullenbakjes in ICM-3 |
29-03-2019 19:51:03 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
QuoteKom op zeg, na een maand moet je toch wel een oplossing hebben om die omloop dan als 2823 in R'dam te laten beginnen? Dit is gewoon een dikke middelvinger van NS naar de reizigers. |
29-03-2019 19:51:54 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
De tafeltjes in een SNG zijn heel klein, net groot genoeg om een beker koffie (of een blikje bier) op te zetten. Helaas zit er, net als in de FLIRT, geen inkeping in om de boel tegen te houden als de boel gaat schuiven door een snel optrekkende machinist. Hopelijk krijgt de ICNG grotere tafels. |
29-03-2019 20:13:08 | ||
---|---|---|
mtlx
|
ICNG heeft grotere tafels en ook op een aantal plaatsen 'full size' tafels over de gehele breedte van twee stoelen. |
29-03-2019 20:51:48 | ||
---|---|---|
ToH
|
Nu gaat dit niet zozeer over 1 april, maar die grote tafels waren toch juist het "probleem" bij eventuele botsingen? |
29-03-2019 22:36:19 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Quote Groot genoeg om op te Rummikubben? |
29-03-2019 23:37:20 | ||
---|---|---|
aarclay
|
En zijn de tafels aan de kant van de stoelen ook weer opklapbaar zoals bij de Protos en de voormalige V250? Dan kan je ook weer makkelijk je kleding opvouwen... %08% Laatst bewerkt door aarclay op 29-03-2019 23:38 Choo choo..... |
30-03-2019 08:00:27 | ||
---|---|---|
noof
|
Quote Laatst bewerkt door noof op 30-03-2019 08:00 |
30-03-2019 10:13:29 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Quote Het formaat is vergelijkbaar met ICE bij de vierzitters. Rummikub zal ook wel lukken denk ik %08% Helaas zijn de tafels niet opklapbaar, dat was in eerste instantie wel nog een wens, maar om meerdere redenen is het er uiteindelijk niet in gekomen. De tafels zijn heel erg dik en hebben een hele afgeronde rand, waardoor het dus weer is toegestaan (het probleem van de tafels was dat ze bij een botsing heel erg in het lichaam zouden 'snijden'. Met zo'n dikke, ronde rand is het risico dat iemand daardoor overlijdt dus minder). |
30-03-2019 10:54:56 | ||
---|---|---|
broek53
|
Volgens mij horen beschouwingen over de omvang van tafeltjes in ICNG niet thuis in het wijzigingsblad van april 2019. Op zich niet erg, maar later vind je het nooit meer terug. |
30-03-2019 12:44:52 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
QuoteBegrijp ik hwt foed dat zolang er een probleem is op Cartesiusweg, dat die treinen helemaal niet faan rijden? Laatst bewerkt door moderator op 31-03-2019 21:31 |
31-03-2019 21:26:38 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat lijkt de praktijk redelijk duidelijk te maken toch? |
01-04-2019 12:37:32 | ||
---|---|---|
Steen
|
De "werkzaamheden" bij Utrecht zijn ondertussen verlengt naar 12 april. |
01-04-2019 17:53:39 | ||
---|---|---|
bloemkool
|
De reisplanner lijkt daar nog niet van op de hoogte. |
01-04-2019 18:11:07 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
QuoteWelk jaar? |
01-04-2019 19:35:55 | ||
---|---|---|
martijn
|
Heeft de lokale media al door dat de verbeterde dienstregeling/aansluiting van de 9000 door de inzet van SNG een 1 aprilgrap blijkt te zijn? https://www.lc.nl/friesland/Kortere-overstaptijd-stoptrein-in-Meppel-gunstig-voor-reizigers-vanaf-Grou-23809838.html |
04-04-2019 20:45:47 | ||
---|---|---|
Steen
|
Quote En nu verlengt naar 6 mei. |
04-04-2019 21:21:16 | ||
---|---|---|
train85
|
Dat klopt ja t/m week 18. Vanaf week 19 t/m week 23 is er een andere oplossing gevonden. En dit geldt ook voor wijzigingsblad Juni. Laatst bewerkt door train85 op 04-04-2019 21:22 |
04-04-2019 22:47:34 | ||
---|---|---|
bloemkool
|
Goed om te weten, ik pas mijn reisgedrag hier maar blijvend op aan |
05-04-2019 00:36:44 | ||
---|---|---|
scooter
|
Ik zie de laatste dagen veel VIRM in de 3600 rijden,is dat structureel?Of staat er weer DDZ defect |
05-04-2019 05:50:39 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Komt door de werkzaamheden rondom Leiden. |
06-04-2019 00:08:27 | ||
---|---|---|
scooter
|
Ah ja,dat verklaart veel.dacht al dat het structureel geworden was. |
06-04-2019 10:15:19 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
QuoteZijn de speurneuzen er eindelijk uit hoe je een treintje inlegt? En waarom kan dat niet meteen ingevoerd worden dan? |
06-04-2019 10:24:16 | ||
---|---|---|
train85
|
Je weet niet eens wat er veranderd vanaf week 19. |
06-04-2019 10:28:57 | ||
---|---|---|
mren
|
Desondanks heeft hij wel een punt... |
06-04-2019 11:11:51 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
QuoteLaat me niet langer in spanning! |
06-04-2019 11:25:10 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteEn welk punt dan? Hij weet niet eens wat er veranderd is. Kom dan maar met de aanpassingen. Ben ik wel benieuwd naar of die dat weet. |
06-04-2019 11:52:13 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
Mbt 2823 (neem aan dat 2812 het probleemgevalletje is op Cartesiusweg?): De avond ervoor meer materieel doorsturen naar R'dam bijvoorbeeld en deze laten beginnen un 2823? Maar je geeft aan dat er iets veranderd is en zegt niet wat er dan veranderd is. |
06-04-2019 12:00:32 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Personeel ook die avond ervoor naar Rtd sturen? Zal dus ook wel met personeelsdiensten te maken hebben. |
06-04-2019 12:33:45 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
Wat dacht je van meereizen met een andere eerdere trein?%06% |
06-04-2019 13:05:07 | ||
---|---|---|
michaben
|
Ook dan moet moeten de roosters aangepast worden, want personeel moet dan eerder aanwezig zijn om het boemeltje van 20 minuten eerder te pakken, zo vroeg in de ochtend is er slechts een halfuurdienst van Ut richting Gd met de 14000. Maar ja, je zou zeggen dat men ondertussen genoeg tijd heeft gehad om zo'n oplossing uit te werken. |
06-04-2019 13:17:42 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Idd begint het nu meer een klucht te worden. |
06-04-2019 14:30:23 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
QuoteMen is hier terecht nieuwsgierig naar de aanpassingen en waarom dat zo lang heeft moeten duren. En jij blijft maar met je opmerkingen gaten in de lucht slaan... |
06-04-2019 14:53:44 | ||
---|---|---|
train85
|
Er zullen diverse materieelovergangen veranderen. En sommige treinen worden iets kleiner gemaakt. Alle treinen blijven rijden. |
06-04-2019 19:10:33 | ||
---|---|---|
evangoor
|
Alle, in de dienstregeling beloofde, treinen gaan weer rijden. Want dat doen ze sinds eind februari 2019 dus niet meer. En dus niet per wijzigingsblad april, maar pas ergens mei 2019. |
06-04-2019 19:45:20 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
QuoteEn jij zit zo dicht bij het geheel, dat jij ook gewoon antwoord had kunnen geven.%08% Als bijsturingsmedewerker ben je, als het goed is, informatief aardig goed op de hoogte namelijk. |
06-04-2019 20:44:11 | ||
---|---|---|
train85
|
Heb een hele andere functie dan je nu beweerd. |
06-04-2019 21:15:36 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
Sloeg ook niet op jou, @train85 %08% |
06-04-2019 21:40:50 | ||
---|---|---|
train85
|
Okee dan is het goed. Verkeerd gelezen. |
06-04-2019 22:02:16 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Dat is niets anders dan waar maar het roepen 'Weten ze eindelijk hoe je een trein inlegt' is een beetje denigrerend roeptoeperen vanaf de kantlijn zonder enige kennis van zaken, en als je met die toon de muziek maakt kun je deze reactie ook verwachten... Laatst bewerkt door thom op 06-04-2019 22:03 |
07-04-2019 12:26:04 | ||
---|---|---|
phantom
|
Ik zeg niet dat wat ik vermoed klopt,maar ik kan me voorstellen dat men zo gaat roepen en denken uit frustratie en teleurstelling omdat men aan de zijlijn het voor hun zoveelste debacle voorbij ziet schuiven,en dan gaat denken hoe krijgen ze t weer voor mekaar. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
07-04-2019 12:30:21 | ||
---|---|---|
thom
|
Nou, volgens mij is PeterJ standaard niet zo positief |
07-04-2019 14:03:03 | ||
---|---|---|
michaben
|
Ik vind een pagina vol met klachten over één reactie anders een stuk meer storend. Als je niets bij hebt te dragen, reageer dan gewoon niet! Terug naar het wijzigingsblad, ik krijg de indruk dat men de kaasschaaf heeft ingezet bij de treinlengtes op de NoordOost, in het bijzonder de 500/600/2800. Zo hebben de 523, 2825, 625, 2827 en 527 vrijwel allemaal een of twee bakken in moeten leveren (exacte veranderingen verschillen per dag). Ik hoop dat het een bijkomstigheid is van de werkzaamheden bij Leiden, maar die lopen al een week langer en in de eerste week reden deze series wel op hun normale lengte. |
09-04-2019 07:01:34 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
Vreemd dat 523 dan bakken moet inleveren. Deze trein vangt alle reizigers op van de onmogelijk terug in te leggen 2823. |
10-04-2019 12:21:37 | ||
---|---|---|
abcde
|
Op zaterdag reed de 523 met 3 stellen ICM-III, wel iets overdone. Maar hierdoor was de trein al op sterkte voor de terugrit, de 536. Er werd in Gn niets bijgeplaatst. Dit ging zo vanaf wijzigingsblad dec. Afgelopen zaterdag was de 523 ook teruggebracht tot 1 drietje. Dit gaat druk worden als er met mooi weer meer dagjesmensen gaan reizen %07% |
10-04-2019 12:56:14 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
A.s. zaterdag de 523 met ICM4 en 536 met ICM8. |
10-04-2019 17:58:05 | ||
---|---|---|
abcde
|
Bedankt, hier zocht ik naar. Is deze info (bv. a.s. zaterdag in de 523 ICM4) nu al voor ons opvraagbaar ? Geeft van te voren zoveel info als je een dag op pad wilt met de trein. |
10-04-2019 18:14:58 | ||
---|---|---|
michaben
|
De nieuwe InfoPlus feed geeft materieelinzet tot 4 dagen vooruit, op sites als https://treinposities.nl/vertrekstaat/ kun je doorklikken op treinen van de komende dagen om deze planning te zien. Gek genoeg lijkt de NS reisplanner nog niet geupdate te zijn naar hun eigen nieuwe systeem en zul je het van andere sites moeten hebben voor nu. Laatst bewerkt door michaben op 10-04-2019 18:17 |
10-04-2019 22:25:12 | ||
---|---|---|
abcde
|
Dank, dit is info die ik zover voor vooruit nog niet wist te vinden. Geholpen, dank!! |
04-05-2019 19:35:50 | ||
---|---|---|
oranjebank
|
Worden vetrektijden ook weleens veranderd op een later moment dan wanneer t wijzigingsblad ingaat? Opeens heeft de 7400 andere voor mij ongunstige vertrektijden vanaf Ut in t weekend vanaf 11/12 mei. . Dit weekend zijn t nog de gunstige oude vertrektijden. |
04-05-2019 19:53:09 | ||
---|---|---|
michaben
|
De 7400 rijdt niet in het weekend, ik vermoed dat je de 7300 bedoeld? Die gaat vanwege werkzaamheden bij Asdz enkele weekenden in een ander pad rijden. De 2900 en 3100 moeten in de aangepaste dienstregeling gelijktijdig vertrekken van Ut richting Asb, daarom moet de 2900 via de sprintersporen gaan rijden en daarvoor moet de 7300 een kwartier opschuiven. Laatst bewerkt door michaben op 04-05-2019 19:53 |
04-05-2019 21:35:02 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Hoewel ik niet vrolijk wordt van 23 minuten overstap in Breukelen, mag ik al blij zijn dat de dienst niet wordt verbust zoals in het verleden dan wel gebeurde |
04-05-2019 21:37:41 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Vreemd dat de treinen 73xx heten terwijl ze op de tijden van de 74xx rijden. Maar aan de andere kant: dat weet de doorsnee reiziger toch niet. Wel jammer dat t op de NS-app dan weer niet aangekondigd wordt. |
04-05-2019 21:50:01 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Het lijkt me sowieso niet de klantvriendelijkste optie voor een treinserie die notabene als een van de belangrijke functie heeft het op de (destijds omdat er meer treinen gingen rijden ingekorte) bus aan te sluiten in Breukelen. Kon die 2900 nou echt niet een paar minuten achter de 3100 aan, in Asd staat die trein immers weer een flink aantal minuten stil, en dan dus pas bij Ac naar het binnenspoor (om niet achter de halterende 3100 te belanden bij Asb)? Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
04-05-2019 22:43:36 | ||
---|---|---|
oranjebank
|
Ok dank je voor de info. Wat een prutsers degene van de NS die deze nooddienst bedacht hebben. Voor t weekend bedoel ik dan de 7300 . Sinds ik niet meer in Mas woon maar in Vl heb ik t minder gevolgd dat de 17400 veranderd is naar 7300 en dat de 7400 dus niet rijdt in t weekend. En hoelang gaat dat duren die werkzaamheden bij Asdz ? |
04-05-2019 22:57:10 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Quote Hoe kan die op tijden van de 7400 rijden als die al überhaupt niet rijd in het weekend?%05% en daarom wordt ook altijd gemeld dat je de reisplanner app moet checken MCN ASD |
04-05-2019 23:37:07 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Quote 5 weekenden met wisselende gevolgen per weekend. |
05-05-2019 00:26:51 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Ik heb wat zitten puzzelen en tekenen , maar kan geen reden bedenken waarom de 7300 perse een kwartier zou moeten opschuiven komend en eventueel volgende weekenden. De series 3100 en 3500 die niet naar Schiphol gaan/ komen stoppen 2 minuten te Bijlmer en gaan dan verder/ komen van Lelystad resp Amersfoort Schothorst en dat gaat perfect conflict vrij.. Enige wat krap is als er een uitgaande ICE rijdt ( .46 door Asb en dan moet de 11600 om .49 op het zelfde spoor 8 binnenkomen en om .51 als 3100 weer verder te gaan. Nu kun je dat iets verruimen door de ICE het binnenspoor op te sturen, maar die zal toch "ergens"moeten doorwisselen om z'n vertrekspoor 18 in Utrecht te bereiken. Maar om enkel om als je niet wilt doorwisselen met de ICE een hele treinserie dan maar een kwartier op te schuiven?? Maar ik zal wel iets over het hoofd zien |
05-05-2019 08:56:00 | ||
---|---|---|
geert
|
De cargopaden? |
05-05-2019 09:58:44 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteHoe moet een (1)1600 om .19/.49 binnenkomen op Asb als 'ie dan pas bij Vspa is volgens de dienstregelingen op Somda. Dan zou 'ie eerst de boog nog door moeten en is de stop wellicht wat erg kort. Nou zie ik het probleem in NS-ogen ook wel in de huidige dienstregeling: de 3100 komt om .11/.41 op Asb en wordt dan 2 minuten later al ingehaald door de 800, maar de 3100 moet nog een tijdje langs het perron wachten omdat het (1)1600-pad pas om .22/.52 langs Vspa komt. Dan staat 'ie dus op spoor 1 in de weg. Maar als de 800 vanaf Ut via het binnenspoor kan, dan kan 'ie dat natuurlijk ook vanaf de overloop bij Ac. En dan zijn de bestaande paden te handhaven en zit de 800 alleen op het (dan toch al lege) binnenspoor op het moment dat het vanwege vermijden van een conflict met de 3100 nodig is. Eerder in dit topic wordt de 2900 vermeld, maar daar zie ik juist het probleem niet gezien die 5 minuten eerder dan de 800 rijdt en bij Asb net voor de 3100 uit gaat. Laatst bewerkt door daniel_ddr op 05-05-2019 09:59 Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
05-05-2019 11:03:34 | ||
---|---|---|
michaben
|
De 3100 komt in de gewijzigde dienstregeling om :09/:39 te Asb aan en vertrekt om :11/:41 weer als (1)1600 naar Dmnz. De 800 blijft er dus gewoon achter, maar de 2900 moet gelijktijdig weg uit Ut en de hele rit via het binnenspoor om uiteindelijk bij Asb de 3100 in te kunnen halen. Blijkbaar kiest men er voor om de 7300 de gehele dag aan te passen, ook op tijden dat de 2900 niet rijdt en er dus geen conflict is. Als voor waarom de (1)1600 al in :11/:31 uit Asb weg moet: geen idee, mogelijk een goederenpad? Laatst bewerkt door michaben op 05-05-2019 11:04 |
05-05-2019 16:42:20 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Dank voor je uitleg,Ik was van het "overdag" patroon uitgegaan. Maar ik kan er niet bij dat voor 10 (zat) resp 4 (zon)"conflicten" men de hele dag een treinserie gaat aanpassen , de overstap in Utrecht om zeep helpt en reistijd zo voor veel reizigers verlengt. Het medicijn is waarschijnlijk erger dan de kwaal. Ik had denk ik de 7300 uit Rhenen in Ut op spoor 15 behandeld, en 2 minuten later laten vertrekken en via linker binnenspoor naar Mas waar die dan netjes via Middenspoor en na passage van 2900 weer naar rechts kan.je bent dan een minuut of drie later in Breukelen, maar nog mooi op tijd voor de 4000! |
05-05-2019 16:45:39 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Zit je dan niet de tegenligger 7300 in de weg ? |
05-05-2019 16:46:42 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Nee , kruisen zich (dan) in Maarssen en Vaartse Rijn |
05-05-2019 21:05:00 | ||
---|---|---|
PeterJ
|
Zijn de NAU principes overboord gegooid? |
05-05-2019 22:05:57 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
NAU? Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
08-05-2019 19:47:58 | ||
---|---|---|
abcde
|
Is het nog mogelijk om op de site Actutrein.nl de geplande materieelinzet van dit wijzigingsblad te plaatsen ? Bij voorbaat dank, wordt gewaardeerd ! |
08-05-2019 19:49:23 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Het geplande materieelinzet is 96 uur van de voren te zien op treinposities.nl |