24-12-2018 11:22:16 | ||
---|---|---|
broek53
|
De eerste berichten over het wbl februari luiden dat er weinig zal veranderen. De instroom van SNG gaat niet zo snel als gepland en daarom wordt niet de hele serie 3300 SNG, maar 4 van de 6 composities. Opvallend is dat het SGM dat met 5 composities in de 6000 was doorgedrongen in december, er in februari weer uit vertrekt (ten gunste van SLT). De 8900 (het spitspendeltje Apn - Ledn) daarentegen wordt weer SGM ipv SLT, maar dat gaat maar om twee losse drietjes. Laatst bewerkt door broek53 op 24-12-2018 11:42 |
24-12-2018 14:41:19 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Over de 6000. Er waren inderdaad een hoop klachten over de inzet van SGM op de 6000: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1856557/. In de 8900 waren er voor zover ik weet geen klachten over. Laatst bewerkt door aarclay op 24-12-2018 14:42 Choo choo..... |
24-12-2018 14:50:14 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Wat is eigenlijk de reden geweest voor de inzet van SGM in de 6000 ? |
24-12-2018 15:23:45 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Die zijn deels vrijgespeeld door de inzet van SNG. Daardoor konden een aantal andere composities met SLT verlengd worden. Overigens was het meen ik sowieso al het plan om in gemengd bedrijf te rijden in de 3300, net als straks in de 5600. Laatst bewerkt door mtlx op 24-12-2018 15:31 |
24-12-2018 16:51:30 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het zal inderdaad wel een verdelingskwestie geweest zijn, al was dat per se niet om andere treinen te versterken. Zoals al veel vaker gezegd: het materieel dat door SNG vervangen wordt, gaat een jaar lang de reserve in. Die back-up-reserve bedraagt op het moment 4 SLT6 en in het wbl februari 3 SLT6, 3SLT4, 4 SGM3 en 4 SGM2. Gemengd bedrijf in de 3300 was niet de bedoeling en er zal ook wel snel een eind aan komen, verwacht ik. Laatst bewerkt door broek53 op 24-12-2018 16:52 |
24-12-2018 19:13:42 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote Gemengd bedrijf in de 5600? Waarmee dan? NS wil het DD-AR zo snel mogelijk weg hebben en de DDZ's niet meer als sprinter gebruiken. Gaan we weer SGMm of SLT in de 5600 zien dan? |
26-01-2019 14:12:55 | ||
---|---|---|
Xander140
|
Een mcn van de test 26/27-1 trein Ledn Hnk wist mij te vertellen dat de 3300 per 4/2 volledig SNG gaat worden. Dus geen gemengde omloop. Laatst bewerkt door Xander140 op 26-01-2019 14:13 |
26-01-2019 15:19:12 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat zou dan per dagplan bij-geregeld moeten worden, maar dat kan natuurlijk. |
26-01-2019 15:21:32 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Wijzigingsblad geeft aan: 4 van de 6 omlopen met SNG. |
26-01-2019 15:33:13 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Dat had Broek53 reeds gemeld. Sindsdien kon daar niets meer aan veranderd worden, inderdaad op wat bijstellen na. |
26-01-2019 17:36:08 | ||
---|---|---|
Xander140
|
QuoteDeze mcn kletst uit zijn nek dan? Beetje raar... |
26-01-2019 17:42:02 | ||
---|---|---|
koekje
|
Volgens een hoop mcn's is FLIRT tijdelijk materieel en gaat het binnenkort (zodra SNG volledig geleverd is) verkocht worden aan Veolia (??) of Arriva. Dus neem opmerkingen van willekeurig rijdend personeel niet te serieus. |
26-01-2019 18:03:50 | ||
---|---|---|
thom
|
Vaak zijn het ook wel via-via verhalen en vervormd de informatie nogweleens een beetje Weleens zo'n spelletje gespeeld waar je met 4 man een verhaal aan elkaar door moet vertellen? Daarnaast bestaat Veolia al niet meer in Nederland en zie ik niet in wat een andere derde vervoerder met 58 stellen Flirt zou moeten. Redelijk snel te ontkrachten denk ik Laatst bewerkt door thom op 26-01-2019 18:06 |
26-01-2019 18:17:16 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Nog sterker, aangezien dat gerucht aangewakkerd werd door de aankoop van de extra SNGs is er zelfs interne communicatie geweest dat er niks van het gerucht waar is en dat de FLIRTs gewoon blijven. Er is overigens een paar dagen geleden nog een bericht uit gegaan dat de 3300 inderdaad deels met SNG gaat rijden. Dus waar het verhaal van volledig SNG vandaan komt weet ik niet, maar dat klopt niet. Laatst bewerkt door mtlx op 26-01-2019 18:22 |
26-01-2019 19:21:40 | ||
---|---|---|
edje
|
Quote Nou, wij zouden er best wel wat kunnen gebruiken.....%08% Maar inderdaad, geloof niet elke machinist. Sommige zitten te lang alleen op de bok, waardoor ze rare dingen gaan verzinnen. Ik niet, ik praat altijd met mijn remkraan. |
26-01-2019 19:23:12 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Ken je het verhaal van de TRAXXén die naar Aikiem zijn gegaan? Theoretisch had dit ook met FLIRT gekund, lijkt me. (mogelijk andere leasemaatschappij), waarna ze bij diverse andere vervoerders terecht konden komen. Het vergt wel een flinke investering om ze om te bouwen, maar het lijkt mij mogelijk. Maar ik geloof er ook wel in dat FLIRT niet zo snel aan de kant zal gaan. Wel verwacht ik dat FLIRT niet snel zal afwijken van zijn routes. Laatst bewerkt door aarclay op 26-01-2019 19:24 Choo choo..... |
26-01-2019 20:13:23 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat verhaal ken ik, maar dat komt ook omdat Akiem de loks koopt en ze direct weer verhuurd heeft, makkelijker kan niet en NS zou ze niet verkopen als ze niet terug konden leasen |
26-01-2019 20:19:05 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Daarnaast waren de NS Traxx locs altijd al bedoeld om weer te verkopen, dat was vanaf het begin al duidelijk. |
27-01-2019 12:25:47 | ||
---|---|---|
Xander140
|
QuoteDeze mcn was naar mijn idee eentje die opleiding gaf aangezien ze deze trein buiten de normale dientroosteromloop reden en ook opleiding verzorgde... Waren 2 collega's bij! Maar goed we gaan het zien 4 februari.... Laatst bewerkt door Xander140 op 27-01-2019 12:27 |
28-01-2019 06:57:24 | ||
---|---|---|
mdeen
|
Quote Arriva kan wat gebruiken als de Maaslijn geëlektrificeerd wordt en Syntus kan er vast ook nog een of twee gebruiken op Zwolle - Enschede. Maar dan heb je niet alle 58 stellen onder dak dus dan blijft NS met een nog kleinere subserie zitten. Dus ik hecht ook weinig waarde aan het verhaal. |
28-01-2019 07:35:46 | ||
---|---|---|
geert
|
Arriva heeft eigen stellen in bestelling voor de Maaslijn (3-tjes) en Syntus heeft zonder verbouwing niks aan deze stellen namelijk geen ATB-NG |
28-01-2019 08:53:28 | ||
---|---|---|
mkns
|
Och, ff speculerend verder, mocht ZHO aan het einde van de huidige concessie van een waslijn voorzien worden, dan onstaat er daar ook wel behoefte aan een 10 a 12 stellen. Ik zeg laat maar komen.... %02% Laatst bewerkt door mkns op 28-01-2019 08:53 |
28-01-2019 09:19:42 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
En ZHO is??? Een afhaalchinees? Zevenbergschenhoek - Oosterhout - Waalwijk - Den Bosch? Zutphen - Hengelo - Oldenzaal? |
28-01-2019 09:25:55 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ik zet mijn roepies in op het laatste. Choo choo..... |
28-01-2019 09:27:17 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
ZHO heeft ook ATB-NG |
28-01-2019 09:45:44 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Kwestie van ERTMS aanleggen tegen die tijd, want dan hebben deze Flirts ook ERTMS%08% |
28-01-2019 09:47:37 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
*Voorbereid tbv inbouw ERTMS. Laatst bewerkt door MetroRET op 28-01-2019 09:47 |
28-01-2019 10:03:41 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Of je nou 48 of 58 Flirt-stellen hebt, dat maakt voor de vervoerder niet veel uit. Ik ga er ook vanuit dat alle 58 Flirt-stellen in dienst blijven bij NS. Megabestellingen SNG kunnen juist voor lichte uitbereiding van het materieelpark zorgen, waardoor langere treinen op meer trajecten mogelijk zijn en ook dat op bepaalde trajecten, waar nu nog een halfuursdienst rijdt, een kwartierdienst mogelijk is. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
28-01-2019 10:42:27 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Ik verwacht dat NS in een ongewijzigde situatie gewoon houdt. Maar het kan natuurlijk zo zijn dat er meer trajecten worden gedecentraliseerd en dan zijn nieuwe, goed functionerende, treinen natuurlijk helemaal fantastisch. Tel daarbij op dat SNG meer op het gebruik van NS is aangepast dan de FLIRTS en ik zou het niet onlogisch vinden als NS dan FLIRTS de leasemarkt op doet waarmee ze aan Abellio of een andere regionale vervoerder beschikbaar worden gestelt. Maarja, dat is alleen een hypothese van mijn kant. Ik heb geen bronnen. Garantie tot de drempel. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
28-01-2019 10:44:50 | ||
---|---|---|
martijn
|
En dan te bedenken dat dit allemaal over de wijzigingen die volgende week ingaan, gaat |
28-01-2019 11:01:29 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Quote Gezien de lage prioriteit van het aanleggen van ERTMS op Zutphen - Hengelo (vermoedelijk rond 2050) zal de Flirt dan aan het einde van zijn levensduur zijn en daarvoor niet meer in aanmerking komen. |
28-01-2019 11:14:41 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Quote Oei, afgeleid! |
28-01-2019 14:23:11 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote volgens mij hier al vaker gemeld: wbl februari sluit al in december. Dus wijzigingen die daarna nog bedacht worden, komen niet in het wbl terecht maar in dagplan. Daarmee kan dus beide waar zijn: volgens wbl 4 omlopen, volgens dagplan 6 En de werkelijkheid kan nóg weer anders zijn maar dat terzijde |
29-01-2019 14:53:41 | ||
---|---|---|
broek53
|
Niet in het wbl als zodanig opgenomen, maar wel per 4 februari (mogelijk) effectief: deze week krijgt een aantal Amsterdamse machinisten wegleerinstructie op de Dijksgracht, waar - mits aanwezig - een deel van het reservematerieel zal worden opgesteld dat vrijkomt door de inzet van SNG. De bedoeling is dat deze stellen blijven mee-rouleren en dus regelmatig gewisseld worden. Een soort roulerend reservepark zoals we dat ooit in Maastricht met mat '64 gehad hebben, stel ik mij zo voor. Alleen kan dit allerlei materieel zijn. |
29-01-2019 14:57:31 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Er komt SLT op Dgr te staan. Vraag me niet waarom. |
29-01-2019 15:00:50 | ||
---|---|---|
broek53
|
Omdat er zes stellen op SNG-reserve komen te staan, althans op papier dus. Daarnaast overigens ook 8 stellen SGM. |
29-01-2019 19:50:10 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Ja maar ik bedoel, waarom niet alleen maar SGM op reserve? |
29-01-2019 21:34:21 | ||
---|---|---|
broek53
|
Naar ik vernomen heb, is het idee dat er niet geschoven wordt met vrijkomend materieel, met name omdat het (theoretisch) zo weer terug moet kunnen keren in de betreffende series. Of men dat volhoudt, weet ik natuurlijk niet... Alleen SGM op extra reserve in dit stadium/wijzigingsblad kan niet, omdat zover ik weet de 3300 niet met SGM gereden kan worden vanwege de theoretische rijtijden. |
30-01-2019 00:59:26 | ||
---|---|---|
thom
|
Als dat een warmte reserve moet zijn dan zullen de stellen daar regelmatig gewisseld moeten gaan worden om ze op andere locaties hun A of B controles te laten krijgen want dat zal niet kunnen op de Dijksgracht. |
30-01-2019 01:17:42 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ja, vandaar dat wegleren. De stellen rouleren door en krijgen hun controles op de Wgm. |
30-01-2019 11:06:08 | ||
---|---|---|
thom
|
Mooi Circus |
30-01-2019 15:07:26 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Quote Zoals Broek53 reeds voorspelde valt de instroom wat tegen. Dat is dusdanig waardoor besloten is in de bijgestelde plannen vanaf 4 februari "half om half" te rijden, oftewel 3 composities SNG versus 3 met SLT. |
30-01-2019 15:54:53 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Quote Nog even hierop off-topic inhaken, de voorkeur van NS was om ipv een vervolgbestelling SNG te doen, juist extra Flirts te bestellen omdat ze (even afgezien van de schuiftredes) ontzettend betrouwbaar zijn. Maar omdat de productielijn van Flirt al opgedoekt was (en aanbestedingsgedoe er nog bij komt) was 't niet meer mogelijk. |
31-01-2019 16:37:27 | ||
---|---|---|
michaben
|
Via InfoPlus krijg ik de volgende samenstellingen door voor a.s. maandag: 3319 start met SNG 4+3 3321 start met SNG 3+4 3323 start met SNG 3+4 3310 start met SLT 6+4 3312 start met SNG 3+3+4 3314 start met SLT 6+4 |
31-01-2019 17:19:38 | ||
---|---|---|
broek53
|
Wat betreft het SLT klopt het precies met de jaardienst, van de SNG-treinen horen er twee een iets andere samenstelling te hebben (3319 3+3, 3323 4+4). Daar zal dan wel een dagplanwijziging op zitten. |
31-01-2019 17:21:24 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Trein 3319 gaat ook met SLT6+4 rijden, zoals hierboven omschreven. |
12-02-2019 18:00:39 | ||
---|---|---|
abcde
|
Wie kan me blij maken met de materieel-inzet bij de 600 op zaterdag ? T/m januari reed er 1 compostie DDZ op zaterdag, te beginnen bij de 617. De overige 5 composities waren ICM. Zaterdag 9 febr. reden er 3 composities DDZ in de 600. Is de inzet zo gewijzigd? In de 500 merkte ik geen verandering op zaterdag. |
12-02-2019 18:20:11 | ||
---|---|---|
michaben
|
Volgens mij is er niet zo gek veel veranderd in dit wijzigingsblad, maar er wordt in dagplan nogal veel gesleuteld in het weekend vanwege werkzaamheden. Afgelopen weekend waren er de nodige treinen in de NoordOost versterkt vanwege werkzaamheden elders, komend weekend is de omloop aangepast omdat de 500 en 700 op elkaar gaan keren in Hgv. Voor aanstaande zaterdag start DDZ in de 617 (DDZ10) en 634 (DDZ8), in de normale jaardienst zou er volgens mij echter slechts DDZ in de 617/630 en verder horen te rijden. Laatst bewerkt door michaben op 12-02-2019 18:20 |
12-02-2019 22:13:50 | ||
---|---|---|
abcde
|
Dank Michiel, deze info had ik nodig. Hartelijk dank. |
22-02-2019 08:38:12 | ||
---|---|---|
evangoor
|
Heeft er iemand zicht op de 'nood'dienstregeling rondom Utrecht die vanaf volgende week tot eind maart geldt in de vroege ochtendspits? |
22-02-2019 09:16:57 | ||
---|---|---|
train85
|
Waar heb je die info vandaan? |
22-02-2019 10:01:17 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Idd wordt in Ut via omroep gesproken over aangepaste drgl 6900 Ut - Ht tot 7.30, vanaf maandag 25/2. |
22-02-2019 10:03:52 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
QuoteSimpelweg via de stationsomroep |
22-02-2019 10:13:27 | ||
---|---|---|
Steen
|
Quote Zo te zien rijdt de eerste trein (6917) en de daarop kerendende trein 6918 niet. |
22-02-2019 11:29:14 | ||
---|---|---|
evangoor
|
En het moet ook iets met de 2800 zijn, want ergens in de werkzaamheden meldingen hierover (waar ze nu gewoon tussen zijn verschenen) op ns.nl staat een niet-reisadvies richting Thalys 9310. Laatst bewerkt door evangoor op 22-02-2019 11:29 |
22-02-2019 11:38:07 | ||
---|---|---|
Steen
|
Quote Klopt de 2812 en de kerende 2823 rijden niet. |
22-02-2019 11:59:44 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Lijkt op het niet kunnen voorbrengen van leeg mat uit Utctw vanwege werkzaamheden (WO; Wekelijkse Onttrekking, was Onderhoudsrooster)? |
22-02-2019 12:16:58 | ||
---|---|---|
evangoor
|
Waarbij 'wekelijks' dan vijf weken lang werkdagelijks is geworden? Maar a propos Cartesiusweg: is dit het sluitstuk van de 'capaciteits'problemen daar? Laatst bewerkt door evangoor op 22-02-2019 12:17 |
19-03-2019 22:33:21 | ||
---|---|---|
bloemkool
|
Quote Even terugkomend op dit bericht. Blijft deze maatregel van kracht in april en verder? ...Als reiziger die normaal gezien in Gdm instapt heb ik er hinder van, doordat ik nu mijn beginreis noodgedwongen met de 6020 maak en vanuit Tl vertrek. Dit levert mij op de terugweg op dat ik minder flexibel ben (alleen 6000 in plaats van 6000 en 6900)... |
20-03-2019 16:37:51 | ||
---|---|---|
Steen
|
Quote Het lijkt er inderdaad op dat in april deze 2 treinen weer rijden. Blijkbaar is er dus een oplossing gevonden voor het probleem bij Utcw |
20-03-2019 17:27:02 | ||
---|---|---|
bloemkool
|
Hartstikke fijn. Bedankt voor het zoekwerk. |
20-03-2019 19:21:57 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Tja, per 1 april nieuw wijzigingsblad dus wss in verwerkt. |