Punctionaliteit NS
Forum: Algemeen - Algemeen
15-12-2018 19:28:56
Zaan
Zaan
Gelezen in het NHD van vandaag, mogelijk heeft onderstaande ook iets te maken met een beslissing die"doordacht"is.


Zaanlijn

Met verbazing las ik de positieve cijfers van de NS over het nog vaker op tijd rijden van de treinen (NHD 12 december). Op de Zaanlijn vallen namelijk wekelijks treinen uit. Dat gebeurde vroeger bijna nooit.

Gaat het in de cijfers alleen over de treinen die wel rijden? Dan zou ik van een kritische redactie ook verwachten dat zij vraagt naar het percentage treinen dat uitvalt, want daar zit wel een flink stijgende lijn in volgens mij. Ik vermoed dat de NS treinen expres uit laat vallen als ze vertraging krijgen om de op-tijd-rijden cijfers kunstmatig te beïnvloeden!

Laatst bewerkt door moderator op 17-12-2018 22:10, reden: afgesplitst van OD 15-12
 

15-12-2018 21:03:08
RudiL
RudiL
NS Reizigers wordt nu "afgerekend" op reizigerspunctualiteit, dat wil zeggen aan beloofde reismogelijkheden zoals die twee dagen tevoren in de reisplanner bekend gemaakt zijn. Uitgevallen treinen en gemiste aansluitingen tellen mee, maar wijzigingen rond geplande werkzaamheden niet.