Alle forumcategorieën bekijken en reageren in het forum? Registreer een gratis account of log in met je gebruikersnaam en wachtwoord.

Voeg discussie toe aan je favorieten

Opvallende dingen 3 december

Maandag 03 dec 2018 - 06:08:11
diesels
diesels
De week begint goed voor de mensen in het noorden met 516 die zonder opgaaf van reden opgeheven is tot Amf, waar men blijkbaar toevallig de benodigde ICM9 op reserve heeft staan.

Maandag 03 dec 2018 - 06:56:33
robbertc
robbertc
Wat je in de digitale info ziet, is de ICM9 die vanaf Gn had moeten rijden.

Er gaat ook een streep door de 1820 vanaf Lw tot Zl.. slechte start in het noorden.

Maandag 03 dec 2018 - 07:17:22
michaben
michaben
Trein 4018 heeft wat problemen te Rta, er begint zich inmiddels een file te vormen ri Gd.

Update: inzet hulpdiensten, 2825 opgeheven, 7725 linkerspoor. De 523 staat voorbij de laatste wissels en zal moeten wachten. Andere kant op de 2816 en 516 opgeheven.

Maandag 03 dec 2018 - 07:45:10
Z2N
Z2N
Youtube Alfenaar1 Flickr Alfenaar
8825 moet het vandaag doen met ICM-7 (4076V, 4250A) ipv DDZ-8. Het resultaat mag er wezen, de gangpaden staan na Apn al vol. Zodadelijk maar eens ervaren hoeveel Bdg'se reizigers er nog bijpassen...

Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


Maandag 03 dec 2018 - 07:52:09
Spartaan
Spartaan
4018 klokt nu +30 in Gouda, waar het voorste treinstel 2632 wordt ontruimd met overbevolking in de achterop lopende 2458 tot gevolg. Het geheel krijgt Amsterdam Centraal als eindbestemming.
De 523 haalde in via spoor 5, overigens zonder dat dit werd omgeroepen wat wachtende reizigers erg waardeerden... Deze trein lijkt het in Utrecht voor gezien te houden

Maandag 03 dec 2018 - 08:03:02
Capt_Molo
Capt_Molo
Te Laa: sprinter 6314 met een DDZ4 ipv SGM5. Mijn 2416 klokt +8 bij vertrek. Vertraging van de 2416 is eigenlijk niet meer opvallend. En dan wordt er met aanvang drgl 2019 nog een minuutje haltering te Ledn weggesnoept ook.

Laatst bewerkt door Capt_Molo op Maandag 03 dec 2018 om 08:03:49

Maandag 03 dec 2018 - 08:10:34
sander14
sander14
Flickr 30449936@N02
Om 7:51 stonden er 2 Lineas 7700'en met een korte ketelwagentrein thv de aansluiting bij Wt, komende vanaf Budel.

Maandag 03 dec 2018 - 08:27:29
Michael98
Michael98
Ook deze maandag kwam de 2231 met 4 a 5 min vertraging binnen in Rsd. Toen de 2231 over spoor 6a reed trok de 3626 op en reed weg. De reden van de vertraging waren geen gladde sporen, want er is niet een keer doorgeslipt.
De 2233 kwam daarentegen met -2 binnen in Rsd.

Maandag 03 dec 2018 - 08:32:12
umbusko
umbusko
Een vertraagde goederentrein gooide roet in het eten tussen Wt en Ehv. Daardoor liep de 822 +12 op, nog net op tijd voor de overstap op de 1122. Bij vertrek uit Ehv +9, maar we kwamen natuurlijk achter de 9622 te hangen (nee HC, dat is geen *vertraagde* sprinter), dus in Ht was het weer +12. Daar werd de trein vol; voordat hij weg was stond de 3524 met 3x VIRM-4 al erachter op spoor 3b en daarvan was het achterste stel heel leeg.

(Zo’n halfvolle DDZ in de 3624 is toch wel wat comfortabeler trouwens dan een volle FLIRT met forensende brugklassers in de 4424 )

Laatst bewerkt door umbusko op Maandag 03 dec 2018 om 08:36:37

Maandag 03 dec 2018 - 08:34:20
edward
edward
Flickr 30289841@N04
Trein 5621 - DDAR 7337 staat al kwartier stil bij Ns (half station, half overweg) na snelremming.
En met ruim 20 minuten vertraging vertrokken ri. Hde

Maandag 03 dec 2018 - 08:41:34
martijn
martijn
Niet heel spannend, maar al de hele ochtend vertrekken de 3600-en en 7600-en richting Zp in Ah vanaf spoor 10 (soms 8) in plaats van 3.

Maandag 03 dec 2018 - 10:22:53
MetroRET
MetroRET
Twitter MetroRET Youtube MetroPokemon1996
Quote
Capt_Molo (ma 03 dec 2018 08:03:02 www.somda.nl): Te Laa: sprinter 6314 met een DDZ4 ipv SGM5. Mijn 2416 klokt +8 bij vertrek. Vertraging van de 2416 is eigenlijk niet meer opvallend. En dan wordt er met aanvang drgl 2019 nog een minuutje haltering te Ledn weggesnoept ook.
*Ipv SNG7

De stellen krijgen vandaag een software update, daarom geen inzet.

Maandag 03 dec 2018 - 10:26:24
FLIRT2525
FLIRT2525
In het Oosten liep het vanochtend ook niet lekker: de 30826 had enorm last van gladde sporen tussen Rl en Vd, en liep daardoor +5 op. Daarna moest de trein in Vd ook nog gereset worden, waardoor dit opliep tot +11. In Zp was de 3625 dus weg...
De 3614 heeft vanochtend +25 opgelopen tussen Nm en Ah. In Dv was dit teruggelopen tot +21, maar hier moest gewacht worden op de 3627. Daardoor met +28 vertrokken, de 3616 (waar ik zelf in zat) zat er met +3 vlak achter. Volgens een NFL was de ICM-7 van de 3614 in Dv overvol, terwijl de 8 bakken DDZ van de 3616 bijna leeg waren...

Maandag 03 dec 2018 - 12:13:43
D-Train
D-Train
Quote
MetroRET (ma 03 dec 2018 10:22:53 www.somda.nl):
Quote
Capt_Molo (ma 03 dec 2018 08:03:02 www.somda.nl): Te Laa: sprinter 6314 met een DDZ4 ipv SGM5. Mijn 2416 klokt +8 bij vertrek. Vertraging van de 2416 is eigenlijk niet meer opvallend. En dan wordt er met aanvang drgl 2019 nog een minuutje haltering te Ledn weggesnoept ook.
*Ipv SNG7

De stellen krijgen vandaag een software update, daarom geen inzet.
Vanaf 6330 weer SNG7, nu met verse stellen 2719 en 2316.
Zojuist gezien vanuit zolderraam net voorbij Dvnk , ri Ledn

Maandag 03 dec 2018 - 14:50:05
roco6705
roco6705
Flickr 72049111@N06
Trein 5651 met ICM 4235 uit Ut vertrokken ipv SGM5.

Maandag 03 dec 2018 - 15:29:42
henksmaak
henksmaak
ICE 126 staat defect op Zv spoor 2, en blokkeert de voetgangersoverweg achter het perron. Hierdoor stoppen treinen ri Dtc niet, het perron is immers niet te verlaten op het moment. Reizigers voor Zv vanuit Ah moeten in Did keren.

Waarom de treinen richting Dtc niet over spoor 1 geleid worden (met stop) is mij een raadsel

Maandag 03 dec 2018 - 15:37:05
geert
geert
Geen wissels om daar te komen!

Maandag 03 dec 2018 - 15:57:38
henri1972
henri1972
Perron in Zv schijnt wel mogelijk om er af te komen. De ICE reizigers kwamen met de Breng trein mee die rond 15.15 uur in Ah aankomt, vandaag op spoor 10.

Maandag 03 dec 2018 - 16:05:17
michaben
michaben
Voor trein 559 had men in Rtd 13 bakken ICM geregeld, gelukkig kwam men er op tijd achter hoe levensgevaarlijk dit is dus het achterste viertje is losgehaald.

Maandag 03 dec 2018 - 16:10:39
mvanuden
mvanuden
Quote
michaben (ma 03 dec 2018 16:05:17 www.somda.nl): Voor trein 559 had men in Rtd 13 bakken ICM geregeld, gelukkig kwam men er op tijd achter hoe levensgevaarlijk dit is dus het achterste viertje is losgehaald.
Hopelijk halen ze er dan in Zwolle maar 1 drietje vanaf, in plaats van 2.

Maandag 03 dec 2018 - 16:14:39
henksmaak
henksmaak
Quote
henri1972 (ma 03 dec 2018 15:57:38 www.somda.nl): Perron in Zv schijnt wel mogelijk om er af te komen. De ICE reizigers kwamen met de Breng trein mee die rond 15.15 uur in Ah aankomt, vandaag op spoor 10.
Net zelf eindelijk in Zv aangekomen, ICE blokkeert de overweg inderdaad niet, echter is hij niet ver genoeg doorgereden dat de bomen weer omhoog gaan. Hierdoor de situatie dat hoewel de overweg vrij is, de bomen nog omlaag zijn overweg in storing.

Maandag 03 dec 2018 - 17:39:01
ChrisGBNL
ChrisGBNL
Facebook ChrisGBNL Flickr ChrisGBNL
DBC 189 023 en 189 049 als LLT door Ah ri. Ut im 17.34. Hierdoor krijgt de 3060 +5 vanuit Ah, zoals de machinist omroept "blijkbaar was die locomotief erg belangrijk".

Maandag 03 dec 2018 - 18:12:54
edward
edward
Flickr 30289841@N04
DDAR 7337 stond in Zl op spoor 1a als 5664 gereed ri. Ut, maar had luchtlekkage. De 7375 rijdt nu de 5664 en ging van 1a, naar 1b en via spoor 2 met +14 ri. Ut. Prima opgelost.

Maandag 03 dec 2018 - 18:19:57
29Thomas10
29Thomas10
Ietwat aparte situatie te Ut. Trein 5665 staat te Utrecht op spoor 9B, achter de trein naar Den Haag. Deze sprinter rijdt niet verder dan Amersfoort, stopt niet te Overvecht (wss ivm wissels) en rijdt met VIRM-4.
Plp'er gaf aan dat het voor reizigers verder dan Amersfoort beter was om de 665 te nemen, om zeker te zijn van een aansluiting. Er kon namelijk niet belooft worden dat de 5665 aansluiting zou bieden op de 305665

Reist elke werkdag van Eml-Ehv en terug

Maandag 03 dec 2018 - 18:22:48
Z2N
Z2N
Youtube Alfenaar1 Flickr Alfenaar
Check van de 5665 (9547) te Ut vanuit de 8862. Ondanks de inkorting zat hij nog wel goed vol bij het wegrijden. Vertrek om 18:21 met +3.

Maandag 03 dec 2018 - 18:30:22
mambo
mambo
Quote
ChrisGBNL (ma 03 dec 2018 17:39:01 www.somda.nl): DBC 189 023 en 189 049 als LLT door Ah ri. Ut im 17.34. Hierdoor krijgt de 3060 +5 vanuit Ah, zoals de machinist omroept "blijkbaar was die locomotief erg belangrijk".
Locs zijn gebruikt (ik vermoed gevorderd?) om de 126 een stukje op te trekken bij Zv en moeten kennelijk later vanavond nog elders een goederentrein rijden. Dus ja: daar was her en der wat belang bij om die nog enigszins op plek van bestemming te krijgen.

Laatst bewerkt door mambo op Maandag 03 dec 2018 om 18:30:38

Maandag 03 dec 2018 - 21:03:08
michaben
michaben
AD claimt dat er in Ut vanochtend een trein tegen een juk gereden zou zijn:
www.ad.nl

Ik geloof echter weinig van het verhaal, aangezien er niet een trein op het genoemde traject uitgevallen is, lijkt me sterk dat een trein tegen een juk gaat en vervolgens z'n weg kan vervolgen? Dus wat is er wel gebeurd? Gevalletje remmen per ongeluk gelost en vervolgens met een snelremming de trein weer snel stilzetten?

Maandag 03 dec 2018 - 21:28:53
VIRMm1
VIRMm1
Een juk kussen staat gelijk aan een STS passage en dan rijdt die trein geen dienst meer, totdat de ARR gelicht is. Al hebben niet alle SGMs een ARR.

Opmerkelijk.

Maandag 03 dec 2018 - 21:48:06
thom
thom
Niet alle SGM's hebben een ARR aan boord? Volgens mij is dat gewoon verplicht dus dat zou mij verbazen.

Zelfs de destijds gerenoveerde plan U's hadden ARR aan boord, toenal.

Laatst bewerkt door thom op Maandag 03 dec 2018 om 21:48:33

Maandag 03 dec 2018 - 21:59:24
Trainplaza
Trainplaza
Youtube TrainplazaNL Flickr 148430591@N02/
Zou iemand kunnen vertellen wat 'ARR' betekent?

Maandag 03 dec 2018 - 22:02:47
thom
thom
Tuurlijk

Automatische Rit Registratie, een soort blackbox die alle relevante data opslaat van gereden snelheid, ATB-signaleren, uitgevoerde remmingen etc

Maandag 03 dec 2018 - 22:04:34
Trainplaza
Trainplaza
Youtube TrainplazaNL Flickr 148430591@N02/
Quote
thom (ma 03 dec 2018 22:02:47 www.somda.nl): Tuurlijk

Automatische Rit Registratie, een soort blackbox die alle relevante data opslaat van gereden snelheid, ATB-signaleren, uitgevoerde remmingen etc
Bedankt voor je uitleg!

Maandag 03 dec 2018 - 22:14:26
sik214
sik214
Quote
VIRMm1 (ma 03 dec 2018 21:28:53 www.somda.nl): Een juk kussen staat gelijk aan een STS passage en dan rijdt die trein geen dienst meer, totdat de ARR gelicht is. Al hebben niet alle SGMs een ARR.

Opmerkelijk.
In dit geval lijkt het probleem de geloste remmen na aankomst van de trein/voor vertrek van de trein. Mogelijk met de tijdens de remproef gaan rollen, of niet goed weggezet na aankomst. Verschaft de ARR daar ook uitsluitsel over, of verzamelt die alleen de ontvangen seinbeelden (is hier dus niet van toepassing)?

Maandag 03 dec 2018 - 23:16:38
thom
thom
Door het rollen zal de ARR snelheid registreren, en op als je daar de standen van remkranen en de druk in de treinleiding tegenover zet kun je daar wel een conclusie uit halen.

Dinsdag 04 dec 2018 - 01:44:18
PKP
PKP
Quote
sik214 (ma 03 dec 2018 22:14:26 www.somda.nl):
In dit geval lijkt het probleem de geloste remmen na aankomst van de trein/voor vertrek van de trein.
Ja dat denk ik ook, omdat een trein met vaste remmen niet kan gaan rollen.

Dinsdag 04 dec 2018 - 07:57:51
VIRMm1
VIRMm1
Quote
thom (ma 03 dec 2018 21:48:06 www.somda.nl): Niet alle SGM's hebben een ARR aan boord? Volgens mij is dat gewoon verplicht dus dat zou mij verbazen.

Zelfs de destijds gerenoveerde plan U's hadden ARR aan boord, toenal.
Ik weet niet hoe het vandaag de dag zit, maar een aantal jaar geleden had slechts een deel van het SGM park een ARR.

En inderdaad, de ARR kan registreren of de remmen na aankomst (dus voor het ombouwen) er correct op zijn gezet. Tijdens het ombouwen registreert de ARR volgens mij niets omdat er stuurstroom in moet staan.

Dinsdag 04 dec 2018 - 08:20:15
IJsbergsla
IJsbergsla
En juist het gebrek aan stuurstroom kan nog één van de oorzaken een handje hebben geholpen.

Woensdag 05 dec 2018 - 00:37:17
Henk1619
Henk1619
Quote
ChrisGBNL (ma 03 dec 2018 17:39:01 www.somda.nl): DBC 189 023 en 189 049 als LLT door Ah ri. Ut im 17.34. Hierdoor krijgt de 3060 +5 vanuit Ah, zoals de machinist omroept "blijkbaar was die locomotief erg belangrijk".
Foute conclusie. Die losse loccen zaten (afgezien van de +30) gewoon normaal in het bedachte pad. En trein 3060 had daar ook helemaal geen last van hoeven hebben. De vraag die gesteld zou moeten worden is waarom die IC niet gewoon om 17.31 is vertrokken?

Woensdag 05 dec 2018 - 07:03:10
nohab
nohab
Flickr bvisser
Dan is de conclusie van die machinist dat die losse locs belangrijker waren dan zijn trein toch volkomen juist? Als dat niet zo was was hij wel op tijd vertrokken.

Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).

Woensdag 05 dec 2018 - 22:07:06
Henk1619
Henk1619
Als er maar ruimte voor een van de twee is dan kun je je afvragen welke belangrijker is. Maar daar was geen sprake van want beide treinen hadden een eigen pad. Nogal vreemd om niet op tijd te vertrekken maar wel gaan lopen zeuren dat je ineens voor wilt dringen als de volgende trein al door het station komt.

Woensdag 05 dec 2018 - 22:16:53
thom
thom
Volgens mij zit je als je +30 rijdt niet meer 'gewoon' in je eigen pad, en kan het best zijn dat dat 'nieuwe' pad eigenlijk helemaal niet zo makkelijk past als het originele pad ...

Laatst bewerkt door thom op Woensdag 05 dec 2018 om 22:17:21

Woensdag 05 dec 2018 - 22:20:10
michaben
michaben
Quote
Henk1619 (wo 05 dec 2018 22:07:06 www.somda.nl): Nogal vreemd om niet op tijd te vertrekken maar wel gaan lopen zeuren dat je ineens voor wilt dringen als de volgende trein al door het station komt.
Volgens mij snap je prima hoe het seinenstelsel werkt, stellen dat de locs eerder gingen omdat de machinist van de NS bleef staan slaat werkelijk nergens op.

Woensdag 05 dec 2018 - 22:30:24
Henk1619
Henk1619
Die locs gingen niet eerder, het verlegde pad was 17.34 en dat is prima gehaald. Die reactie van die machinist van de NS slaat nergens op want die had daar op dat tijdstip niet meer horen te zijn.

Woensdag 05 dec 2018 - 22:34:02
Henk1619
Henk1619
Quote
thom (wo 05 dec 2018 22:16:53 www.somda.nl): Volgens mij zit je als je +30 rijdt niet meer 'gewoon' in je eigen pad, en kan het best zijn dat dat 'nieuwe' pad eigenlijk helemaal niet zo makkelijk past als het originele pad ...
Kan allemaal best, net zoals het treinverkeer stil gelegd had kunnen zijn doordat er kaboutertjes met witte puntmutsen in het spoor liepen of er een stroomstoring had kunnen zijn door overvliegende UFO's. Maar dat alles was niet het geval...

Donderdag 06 dec 2018 - 00:09:51
gvttreinen
gvttreinen
Flickr 47909016@N03
Tussem Ah en Ut bestaan geen officiële goederen BUP paden.

Donderdag 06 dec 2018 - 05:28:06
marciekemp
marciekemp
@Henk1619 natuurlijk slaat die reactie nergens op, want jij stond natuurlijk naast de machinist en weet daardoor dat hij onzin verteld heeft?
Een machinist zal dat echt niet zomaar even roepen, en had hij kunnen vertrekken om 17.31 dan was dat ook echt wel gebeurd, maar zo lang een sein stoptonend is zal geen enkele mcn vertrekken of het nu vertrektijd is of niet Dus wat de oorzaak ook was die locs of niet hij kon niet weg om 17.31, en zo lang jij niet bij die machinist was stop dan met deze stemming makende onzin te roepen omdat de goederen locs in jou ogen weer is worden aangevallen....

Donderdag 06 dec 2018 - 06:20:38
nohab
nohab
Flickr bvisser
Quote
Henk1619 (wo 05 dec 2018 22:30:24 www.somda.nl): Die locs gingen niet eerder, het verlegde pad was 17.34 en dat is prima gehaald. Die reactie van die machinist van de NS slaat nergens op want die had daar op dat tijdstip niet meer horen te zijn.
Jij weet heel goed net als ik dat een machinist daar geen enkele invloed op heeft. Fout van de treindienstleiding.

Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).

Donderdag 06 dec 2018 - 08:36:35
geert
geert
Kennelijk is de rest van de reis van deze trein ook niet heel soepel verlopen. Volgens de data +23 te Asd en opgeheven in Amr. Dat zal toch niet aan die twee 189-en hebben gelegen?

Donderdag 06 dec 2018 - 09:13:51
thom
thom
Quote
nohab (do 06 dec 2018 06:20:38 www.somda.nl):
Quote
Henk1619 (wo 05 dec 2018 22:30:24 www.somda.nl): Die locs gingen niet eerder, het verlegde pad was 17.34 en dat is prima gehaald. Die reactie van die machinist van de NS slaat nergens op want die had daar op dat tijdstip niet meer horen te zijn.
Jij weet heel goed net als ik dat een machinist daar geen enkele invloed op heeft. Fout van de treindienstleiding.
Je kunt het ook een keuze noemen, ipv een fout.

Donderdag 06 dec 2018 - 09:21:08
IJsbergsla
IJsbergsla
Quote
Henk1619 (wo 05 dec 2018 22:30:24 www.somda.nl): Die locs gingen niet eerder, het verlegde pad was 17.34 en dat is prima gehaald. Die reactie van die machinist van de NS slaat nergens op want die had daar op dat tijdstip niet meer horen te zijn.
De machinist kreeg plusminus 17:35 veilig. Heeft minuut na vertrektijd gebeld en te horen gekregen dat de locomotieven voor mochten. Slaat mijns inziens op alles. Doordat de Intercity nu niet meer in eigen pad liep was de vertraging in Utrecht 12 minuten, die door een andere oorzaak nog verder groeide naar 23 minuten te Amsterdam.

Thom, dat kun je een keuze noemen. Wel één met gevolgen in negatieve zin. Maakt het uit?

Laatst bewerkt door IJsbergsla op Donderdag 06 dec 2018 om 09:21:26

Donderdag 06 dec 2018 - 09:23:09
thom
thom
Misschien ook niet idd, maar het klinkt wat minder negatief naar iemand die gewoon zijn werk zal doen naar eer en geweten.

Donderdag 06 dec 2018 - 11:00:09
sjoerd
sjoerd
Ehh, ik ga er altijd van uit dat iemand zijn best doet. Maar iedereen maakt fouten. Zelfs in de beoordeling van wat anderen doen. Dan mag je het ook nog wel gewoon een fout noemen!
Maar ooit beoordeelde de chef het functioneren van treindienstleiders wel, en of het nu een fout genoemd werd of niet, je kreeg wel straf voor het veroorzaken van onnodige vertraging. En ik heb zo het vage idee dat door allerlei oorzaken de aandacht voor een soepele, doeltreffende en vervoervriendelijke treinafhandeling niet altijd optimaal is... Let wel: ik kan dit speciale geval niet beoordelen.

Zaterdag 08 dec 2018 - 12:53:10
Henk1619
Henk1619
Quote
marciekemp (do 06 dec 2018 05:28:06 www.somda.nl): @Henk1619 natuurlijk slaat die reactie nergens op, want jij stond natuurlijk naast de machinist en weet daardoor dat hij onzin verteld heeft?
Zo kun je iedere discussie wel dood slaan, je mag dan ook geen mening hebben over de treindienstleider aangezien je daar niet naast zat.

Ik was hier begonnen met het stellen van een simpele vraag:
"De vraag die gesteld zou moeten worden is waarom die IC niet gewoon om 17.31 is vertrokken?" En daarna vonden allerlei lieden het noodzakelijk om het antwoord daarop niet af te wachten en met waardeoordelen de discussie te verzieken...
Quote
marciekemp (do 06 dec 2018 05:28:06 www.somda.nl): Een machinist zal dat echt niet zomaar even roepen, en had hij kunnen vertrekken om 17.31 dan was dat ook echt wel gebeurd
O ja, even vergeten dat bij NSR het treinpersoneel altijd op tijd bij de trein is. En dat de machinist nooit even een momentje voor zichzelf heeft en ook nooit in gesprek is met de bijsturing. En conducteurs ook nooit op de vertrektijd in een emotioneel gesprek zijn verwikkeld met klanten of proberen overstappende reizigers van dienst zijn. En het materieel is natuurlijk ook onfeilbaar...

Gelukkig heeft IJsbergsla inmiddels opgehelderd dat dit allemaal niet het geval was het probeem bij Prorail gezocht moet worden.
Quote
marciekemp (do 06 dec 2018 05:28:06 www.somda.nl): Dus wat de oorzaak ook was die locs of niet hij kon niet weg om 17.31, en zo lang jij niet bij die machinist was stop dan met deze stemming makende onzin te roepen omdat de goederen locs in jou ogen weer is worden aangevallen....
Pardon? Het begon hier met stemming makende onzin tegen een andere vervoerder via de omroep van een trein. Een vervoerder die nota bene daarvoor zijn werkgever uit de brand had geholpen. Maar de boodschap die NSR hier via zijn medewerkers wil uitdragen is wel weer duidelijk: we beschouwen het spoorwegnet als ons privebezit en de rest is te gast en moet ten alle tijde voor ons wijken.

Zondag 09 dec 2018 - 12:22:44
treinfan
treinfan
Stemmingmakende onzin? Ik lees in deze discussie geen slecht woord over een vervoerder. Het begint met een (objectieve) melding over een (even objectief) bericht dat de locs blijkbaar belangrijk waren.

Ik kan het niet anders dan eens zijn met de keuze dat locs die een gestrand treinstel weghalen (of hebben weggehaald), in basis belangrijk zijn.

[Bezig met laden...] {{parent.name}}