DDietzen

| Quote sjoerd (di 05 feb 2019 15:03:12 www.somda.nl): Ik kan je redenering over vertrek een uurtje later wel volgen. Maar als je in het noorden of oosten woont, of in een andere uithoek, laat je het wel uit je hoofd om in één dag een retour Parijs te verzilveren. Dan neem je toch twee dagen, of drie om ten volle te kunnen genieten van wat je leuk lijkt? Men gaat uit het zuiden des lands ook niet graag even heen en weer naar Berlijn.
Ook als je twee of drie dagen Disneyland doet, is het handiger om ook de late ochtend en de ganse middag mee te kunnen pakken. Doordat de Disney-Thalys nu al om 06:15 uit Asd gaat vertrekken, is iedereen buiten de brede Randstad* verbannen tot de middagdienst, die pas om 19:04 in Marne aankomt wanneer het park doordeweeks al bijna sluit (doordeweeks 20:00). Dat is dus een verloren dag, want vanuit de trein kan je direct je hotel in. Dan kan je net zo goed met de auto.
In het weekend sluit het park pas later (za 22:00, zo 21:00) maar ik zou juist verwachten dat Thalys mensen wil overhalen om doordeweeks naar Disneyland te reizen: het meeste volk zal immers toch al in het weekend willen reizen, voor een "weekendje Disneyland".
* Bij wijze van steekproef heb ik gekeken naar de bereikbaarheid van een dergelijk vroege Thalys op de dinsdag: deze ligt buiten bereik voor iedereen verder dan Amr, Lls, Amf, Ut, Tb, Ehv en Bgn (afgaande op IC-verbindingen). Je mist dus de kop van Noord-Holland, Friesland, Groningen, Drenthe, Overijssel, Gelderland, Oost-Brabant, Limburg en Zeeland. |