Werkzaamheden december 2018
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Werkzaamheden
20-11-2018 17:17:10
michaben
michaben
Vlak voor de winterstop (volgens de NS website zijn er van 17 december t/m 16 januari geen vermeldenswaardige werkzaamheden) zijn er nog drie weekenden in december met werkzaamheden, waarbij vooral de weekenden in de weken 48 en 50 flinke impact hebben op het treinverkeer.

Zaterdag 1 december en zondag 2 december:
- 140 omgeleid via Zl, richting Bh met stop, richting Asd zonder.
- 500 opgeheven Gn - Hgv.
- 700 opgeheven Gn - Hgv.
- 800 opgeheven Ht - Amr.
- 1000 opgeheven.
- 1500 rijdt extra Asd - Amf.
- 1600 opgeheven Amf - Apd, rijdt door naar Amfs.
- 1700 opgeheven Amf - Apd.
- 2100 opgeheven.
- 2200 opgeheven Asd - Hlm.
- 3000 opgeheven Ut - Asd.
- 3300 aangepaste dienstregeling met lange stop te Ass.
- 4000 opgeheven Asd - Ass, 704000 rijdt vanaf Ass door als 4600.
- 4600 opgeheven Asd - Ass.
- 4800 opgeheven Asd - Hlm.
- 5400 opgeheven Asd - Hlm.
- 5700 rijdt extra in de avonden.
- 7000 rijdt extra Apd - Aml.
- 8100 opgeheven Gn - Hgv.
- 11700 opgeheven Amf - Amfs.

Zaterdag 1 december komt daar nog bij:
- 2900 opgeheven Ht - Asd.
- 3900 opgeheven Ut - Asd.
- 4000 opgeheven Wd - Ass, 4000 rijdt vanaf Wd door naar Ut en verder als 6900 naar Ht.
- 4900 rijdt extra in rustige uren i.p.v. 14900, keert te Ut op spoor 5
- 7300 opgeheven Ut - Bkl, stopt richting Ut niet te Utvr, keert te Ut op spoor 7.
- 7800 opgeheven Ut - Gdg, 4000 neemt het pad tussen Wd - Ut over.

Zondag 2 december:
- 2900 geknipt te Asd.
- 3900 geknipt te Asd, enkele treinen slaan Asa over en stoppen in plaats daarvan te Asb.

Zaterdag 8 december en zondag 9 december:
- 800 opgeheven Asd - Amr.
- 2900 stopt extra te Zd.
- 3000 omgeleid via Hlm, stopt op zondag extra te Utg.
- 3300 aangepaste dienstregeling met lange stop te Ass.
- 3900 stopt extra te Zd.
- 4000 opgeheven Asd - Utg, op zaterdag extra 704000 Utg - Amr.
- 28500 extra trein Asd - Ass - Zd v.v.

Zaterdag 15 december en zondag 16 december:
- 500 opgeheven Hde - Zl.
- 600 opgeheven Hde - Zl.
- 700 opgeheven Kpnz - Zl.
- 800 opgeheven Ht - Asd.
- 1800 opgeheven Kpnz - Zl.
- 2900 opgeheven Ht - Ut, rijdt door als 707300 naar Rhn.
- 3500 opgeheven Ht - Ut.
- 3900 opgeheven Ht - Ut, rijdt door als 707300 naar Rhn.
- 5600 opgeheven Hde - Zl.
- 6000 opgeheven Tl - Htnc.
- 6900 opgeheven Ht - Htnc.
- 7300 geknipt te Ut, 707300 Ut - Rhn gekoppeld aan de 2900/3900, stopt niet te Utvr (rijdt via de IC sporen).
- 8500 opgeheven.
- 14600 opgeheven Kpnz - Zl.
 

20-11-2018 17:29:34
IJsbergsla
IJsbergsla
Quote
michaben (di 20 nov 2018 17:17:10 https://www.somda.nl/forum/22186/p691873/):
Zondag 2 december:
- 3900 geknipt te Asd, enkele treinen slaan Asa over en stoppen in plaats daarvan te Asb.

Dit vindt bijkans elke twee weken plaats indien Ajax thuis speelt. Hopelijk is dit euvel in de nieuwe dienstregeling opgelost.

Laatst bewerkt door IJsbergsla op 20-11-2018 17:29
 

21-11-2018 12:00:40
train85
train85
Is het niet. Ook in de nieuwe dienst vervalt stops in Asa met de 3900.  

29-11-2018 12:50:26
mvanuden
mvanuden
Quote
michaben (di 20 nov 2018 17:17:10 https://www.somda.nl/forum/22186/p691873/):

- 6000 opgeheven Tl - Htnc.


Met wederom een fantastische busverbinding van 71 minuten tussen Houten en Tiel (in plaats van 33 per trein, inclusief 5 min. wachten in Geldermalsen).

Ik ben benieuwd of NS dit weer gaat verkopen als "15-30 min. langer".

Vroegâh reed er nog wel eens een snelbus Utrecht-Geldermalsen-Tiel...

Laatst bewerkt door mvanuden op 29-11-2018 12:51
 


29-11-2018 14:31:17
Daan!
Daan!
Wat is de reden dat de 2100 niet Gvc-Hlm kan rijden aankomend weekend?  

29-11-2018 14:35:49
Rolffiej19
Rolffiej19
Geen keer capaciteit te Hlm 5400,4800,2200 keren daar allemaal


MCN ASD
 

29-11-2018 17:56:37
IJsbergsla
IJsbergsla
Dat an sich kan de reden niet zijn, dus wat is er verder aan de hand?  

29-11-2018 18:04:50
michaben
michaben
De 2200 keert op spoor 3 (kering van 11 minuten) en de 6300 op spoor 4. Spoor 1 wordt zo te zien niet gebruikt, mogelijk dat dit spoor buiten dienst is? Al zou je met een beetje uitbuigen de 2100 op spoor 3 erbij moeten kunnen krijgen lijkt mij, maar dat zal wel tegen de procedure zijn.  

29-11-2018 20:00:56
maarten83
maarten83
Zou niet weten waarom er nu niet uitgebogen kan worden, in de normale diensregeling is dit gebruikelijk om zo theoretisch geen rood sein benaderingen te hebben.  

29-11-2018 23:02:12
Trainplaza
Trainplaza
Nog een last-minute bericht van werkzaamheden; Vanaf zaterdag 1 december om 22:15 tot zaterdag 8 december rijden er geen treinen tussen Landgraaf en Herzogenrath (S3 van Arriva rijdt nog tussen Landgraaf en Heerlen). Dat betekent dat zaterdag a.s. al het einde is van de BR643 in Nederland, en dus het einde van het dieseltijdperk bij NS...

Vermoedelijk gaan ze de spanningssluis afmaken, zodat Arriva vanaf 9 december kan gaan rijden.
 

30-11-2018 11:13:56
thom
thom
Volgens mij had NS al afscheid genomen van het dieseltijdperk hoor  

30-11-2018 11:15:15
sjoerd
sjoerd
Qua materieel wel, ja, maar personeel van Heerlen zal tot dan nog wel op een dieseldienst rijden, neem ik aan.  

30-11-2018 11:16:58
IJsbergsla
IJsbergsla
Correct, wat dat aangaat neemt NS feitelijk komend weekend pas afscheid.

Laatst bewerkt door IJsbergsla op 30-11-2018 11:17
 

30-11-2018 12:27:04
marvinkok
marvinkok
NS heeft nog steeds dieseltreinen in reizigersdienst in overigens..
Sowieso de Keolis-Linten zijn nog eigendom van NSFS
 

30-11-2018 17:43:39
Jan-Mark
Jan-Mark
Welke Linten van Keolis zijn dan van NSFS? Die drie op de Almaha of ook de Linten op ZHO?  

30-11-2018 17:50:23
thom
thom
Ik gok allemaal, NSFS beweert er 54 te hebben namelijk.  

30-11-2018 18:02:19
train85
train85
Quote
michaben (do 29 nov 2018 18:04:50 https://www.somda.nl/forum/22186/p693316/): De 2200 keert op spoor 3 (kering van 11 minuten) en de 6300 op spoor 4. Spoor 1 wordt zo te zien niet gebruikt, mogelijk dat dit spoor buiten dienst is? Al zou je met een beetje uitbuigen de 2100 op spoor 3 erbij moeten kunnen krijgen lijkt mij, maar dat zal wel tegen de procedure zijn.
Spoor 1 is gewoon te gebruiken. Een reden kan de spoorlengte van spoor 1 zijn te Hlm. Je kunt daar wel keren met de 2100 of 2200 met 1 stel. Stel je zou de 2100 keren te spoor 1 kom je bij vertrek van de 2100 en de aankomst van de 2200 vol in conflict qua normering. Dat geldt ook als je het andersom doet. Dan zou je een van de series van Hlm naar Gvc moet verlaten met 3 a 4 minuten. Volgens mij raak je dan de aansluitingen kwijt in Ledn.
 

30-11-2018 19:02:37
IJsbergsla
IJsbergsla
Er liggen nota bene perfect drie sporen richting Heemstede...  

30-11-2018 19:17:25
sjoerd
sjoerd
Dat zal wel niet hebben gemogen, want inderdaad, dat is een perfecte oplossing. Of wist men dat wellicht ook al niet meer?%03%  

30-11-2018 20:30:32
robbertc
robbertc
Zo te zien wordt het een behoorlijke krappe bedoening aan de west-kant van Hlm als de 2100 er ook nog door gepropt moet worden. Moet je dat willen voor een kwartierdienst puur voor Ledn-Hlm, zonder verbinding van/naar Asd..  

30-11-2018 20:53:03
selivio
selivio
Quote
Jan-Mark (vr 30 nov 2018 17:43:39 https://www.somda.nl/forum/22186/p693517/): Welke Linten van Keolis zijn dan van NSFS? Die drie op de Almaha of ook de Linten op ZHO?


Almaha is ten eerste niet van keolis, maar van Arriva. Daarnaast zijn alleen de linten van keolis geleased, en Arriva heeft ze overgekocht van NSFS(volgens hun site 9 op lease(die rijden op ZHO), en 5 te koop(staan in Amersfoort)). De linten waar thom het over heeft zijn de 54 stellen van abellio.

Laatst bewerkt door selivio op 30-11-2018 20:53