01-10-2018 18:41:43 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Als jouw auto economisch total loss word gereden krijg je ook de kans om je eigen auto te kopen/houden, het ia dan jouw eigen keuze de schade op te knappen ondanks dat die groter is dan de dagwaarde. Dat zal hier niet anders zijn, echte vrees ik dat dat het punt hier niet in is. |
01-10-2018 21:02:17 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
NS heeft dan weliswaar een vordering op de veroordeelde brandstichter, maar wie denkt nu echt dat die ooit de waarde van een 5 tal SGM'en ( weliswaar al flink afgeschreven,)ooit zou kunnen voldoen? Van een vervolg procedure zal dan ook niemand binnen NS wakker liggen bij een keuze tussen slopen of hergebruiken. De kosten / opbrengsten zijn volledig voor NS. Laatst bewerkt door cuneo56 op 01-10-2018 21:02 |
01-10-2018 21:28:10 | ||
---|---|---|
timtrein
|
En zoals gezegd, tweetjes zijn al slecht inzetbaar dus waarom zou je er nog moeite insteken. Misschien zijn bruikbare onderdelen zelfs wel nuttiger als je daarmee rijdende stelle sneller op de baan hebt / minder stil hebt staan. |
04-10-2018 01:29:30 | ||
---|---|---|
metaxa1888
|
Dankjewel voor deze uitgebreide info. |
28-11-2018 18:26:32 | ||
---|---|---|
gose91
|
Quote Dit was dan ook het geval. Elk nadeel heeft zn voordeel, zoiets. De kopbakken van de getroffen stellen zijn inmiddels afgeleverd bij een sloper. |
28-11-2018 19:12:28 | ||
---|---|---|
broek53
|
Gaat het om de kopbakken van de 2949 en 2970 en de sloper in Wilnis? |
28-11-2018 19:21:55 | ||
---|---|---|
gose91
|
Om die kopbakken, maar ik weet niet welke sloper |
29-11-2018 17:20:42 | ||
---|---|---|
rob46
|
Raar, de kopbakken 2949+2970 stonden gisteren om 12:30 nog op spoor 1 in de Zaanstraat. Alleen de complete 2940 is destijds naar Kroon gegaan, zie RM 359. Laatst bewerkt door rob46 op 29-11-2018 20:00 57 jaar OV-fotografie. |
29-11-2018 18:45:40 | ||
---|---|---|
thom
|
Mis ik hier nu een bericht waar op gereageerd word? |
29-11-2018 19:08:14 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Misschien wel, misschien niet: de discussie gaat over de SGM-bakken die kennelijk naar de sloop zijn gegaan. Maar welke is nog even duister. |
29-11-2018 19:33:18 | ||
---|---|---|
broek53
|
Die staan anders gewoon in de twee berichten boven dat van rob46. |
29-11-2018 19:38:20 | ||
---|---|---|
thom
|
Ja, mijn vraag was ook eigenlijk waar jij op reageerde met die nummers |
29-11-2018 19:42:26 | ||
---|---|---|
broek53
|
Op het bericht boven mij... En nu houd ik op met slowchatten. |
29-11-2018 19:51:53 | ||
---|---|---|
gose91
|
Quote Mijn excuses. Ik wist niet dat er nog een derde stel al eerder is afgevoerd. Ik zag wat foto's van een afvoer voorbij komen van twee kopbakken en dacht daarmee dat de stellen allemaal werden afgevoerd. U kunt weer over nuttige dingen chatten! Laatst bewerkt door gose91 op 29-11-2018 19:53 |
29-11-2018 21:48:54 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Euh ja, ook mijn excuus want ik heb niet op zitten letten geloof ik |
22-12-2018 10:40:34 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Ik reed net langs de Zaanstraat, en het viel me op dat er minimaal 2 sgmm 2-tjes zonder deuren staan, is het buiten dienst stellen en strippen begonnen voor de tweetjes? |
22-12-2018 10:54:09 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Quote Nee dat zijn de kopbakken van de 2949+2970 als het goed is MCN ASD |
22-12-2018 12:46:11 | ||
---|---|---|
broek53
|
Er is voorlopig nog helemaal geen sprake van afvoer van SGM, tenzij er weer eentje zwaar beschadigd zou raken misschien. |
22-12-2018 13:15:53 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Quote Thanks, ik dacht dat die al weg waren ondertussen. |
31-05-2019 07:15:54 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Met berichtgeving over de staking kwam ik deze tegen: https://www.dumpert.nl/mediabase/7690921/ced346b4/ov_staking.html 2970 is nu echt einde verhaal? |
31-05-2019 08:53:02 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ik kan me niks anders indenken dan dat, als hij gestript is en op een oplegger rijdt. De NS kon er toch niks meer mee omdat de middenbak dus zwaar verbrand was. Laatst bewerkt door aarclay op 31-05-2019 08:54 Choo choo..... |
31-05-2019 09:05:53 | ||
---|---|---|
broek53
|
Maandag waren de vier kopbakken van de 2949 en 2970 aan de andere kant van de loods van de Zaanstraat geplaatst. Kennelijk in aanloop naar de dieplader.... Weet iemand welke sloper zich over hen ontfermd heeft? |
31-05-2019 13:08:29 | ||
---|---|---|
zoek34
|
Gezien dit zo te zien de A2 ter hoogte van Ac betreft, vermoedelijk Kroon in Wilnis? |
06-06-2019 10:47:02 | ||
---|---|---|
bnv
|
Deze stellen werden als onderdelenleverancier gebruikt voor het opknappen van de andere stellen. Blijkbaar is dat programma nu voltooid, want niet meer nodig.(?) |
06-06-2019 11:27:39 | ||
---|---|---|
broek53
|
Nou, alles wat maar een beetje los kon, was er uit. Dan heeft verder bewaren in ieder geval geen zin meer. |
06-06-2019 12:49:21 | ||
---|---|---|
thom
|
Sowieso was er geen programma of opknapbeurt waardoor deze stellen als onderdelen leverancier gebruik zijn, maar die gelegenheid is gewoon ontstaan doordat de middenbakken brand gehad hebben. |
06-06-2019 13:59:49 | ||
---|---|---|
frenque
|
het gaat inderdaad om Kroon Wilnis B.V., te Wilnis. Op een foto van Rob van Ee uit 2018 is een deel van de 2949 op de achtergrond te zien, terwijl de sloop van e-loc 1767 in volle gang is. https://www.flickr.com/photos/rob46/42402530482 de brandstichter heeft maarliefst 5 maal brand gesticht. https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBNHO:2017:10876 |
06-06-2019 14:03:45 | ||
---|---|---|
broek53
|
Yep, de vraag is alleen wel of de vier kopbakken die nog een jaar bij de zaanstraat hebben gestaan en rondgezworven, ook naar Kroon zijn gegaan of naar een andere sloper. |
09-08-2019 16:27:11 | ||
---|---|---|
broek53
|
Wie de SGM-stellen nog allemaal op nummer op de foto wil hebben of zoiets, moet een beetje haast gaan maken. Volgend jaar heft NS de extra reserve-gedurende-een-jaar voor het SNG grotendeels op, waardoor na de terzijdestelling van DDM-1 en DDAR al heel snel SGM zal volgen. Eind 2020 staat op die manier tegen de helft van de vloot al aan de kant. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
09-08-2019 16:30:35 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Weet je ook of ze beginnen met de 2100 of 2900? |
09-08-2019 16:59:27 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat gaat aardig gelijk op, waarbij de 2900 relatief sneller slinkt dan de 2100 omdat de serie meer stellen telt. |
09-08-2019 17:28:17 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Quote SGM2 is al volledig gelukt %08% https://treinposities.nl/fotos/metroret/type-SGM2 |
09-08-2019 18:49:59 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Quote Volgens mij was het nog steeds de bedoeling dat eerst de 2100 aan de kant gaan ivm met de beperkingen in de Herfst(ontbreken magneetremmen) en ze hebben geen opknapbeurt gehad die de 2900 wel kregen MCN ASD |
09-08-2019 19:36:09 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat laatste komt omdat de 2100-en veel later gerenoveerd zijn dan de 2900'en. En het is echt zo dat de drietjes getalsmatig sneller uitstromen dan de tweetjes. |
09-08-2019 20:56:34 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Maar daarom hadden de drietjes een kleine beurt gehad, om het langer uit te houden. |
09-08-2019 21:17:58 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Volgens mij ook, eerst de tweetjes eruit was de planning. Mcn Asd |
09-08-2019 22:20:18 | ||
---|---|---|
timtrein
|
De drietjes houden het toch ook langer uit? Anders hadden ze al afgevoerd moeten zijn... ze zijn immers veel eerder gereviseerd. Best logisch dat de tweetjes nog niet aan de termijnen zitten als de drietjes al aan de kant gaan. Sowieso maken de tweetjes veel minder kilometer per jaar... |
09-08-2019 22:28:03 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Overigens staat in het Railvolution magazine een advertentie van NS, waarbij SGMm, 1700, DD-AR en DDM1 te koop wordt aangeboden. Waarbij SGMm per december 2021 beschikbaar is. Ik dacht dat NS fel tegen verkoop was van materieel? |
09-08-2019 22:32:09 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ik ken Railvolution niet, maar gaat het niet om de onderdelen ervan t.b.v. de genoemde schouwdagen? Misschien gaat het om van elk één stuk zodat er toch iets van wordt bewaard? Ik ben benieuwd naar de advertentie. Choo choo..... |
09-08-2019 22:35:18 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Even teruglezend: de levensduurverlengingen zijn in juli 2017 begonnen, zou drie jaar bedragen dus vanaf medio 2020 zouden de eerste stellen aan de kant kunnen gaan (let wel, dit is op basis van aannamen) |
09-08-2019 23:07:03 | ||
---|---|---|
broek53
|
Lang niet alle drietjes hebben een levensduurverlengende beurt gehad en het lijkt mij dat degene die er begin volgend jaar aan toe zijn, de eerste zullen zijn die afzwaaien. Dat het over de hele breedte sneller gaat dan eerst gedacht of gepland, komt overigens door het opgeven van de SNG-reserve, zoals ik al in het begin berichtte. Laatst bewerkt door broek53 op 09-08-2019 23:07 |
10-08-2019 09:32:14 | ||
---|---|---|
nedtrain25
|
Van mijn bron gehoord dat de eerste 3tjes die eruit gaan zullen zijn. De 2982,2986 en de 2987. |
10-08-2019 09:34:34 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
En rond welke periode kunnen we dat verwachten ? |
10-08-2019 09:37:08 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Volgens een artikel op rtvdordrecht.nl wordt in februari 2020 de inzet van SNG in de 5000/5100 verwacht, daar komt dan dus gelijk een bergje SGM vrij. 1+1=2? Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
10-08-2019 11:27:12 | ||
---|---|---|
broek53
|
In december gaat SGM nog nieuw naar de 7000 (maar uit de 5500), in februari en april gaat het uit de 7300/7400 weg en begint de uitstroom uit de 5000/5100, zo schijnen de voorlopige plannen te zijn, ja. |
10-08-2019 11:46:24 | ||
---|---|---|
JothamvW
|
Maar dan heb je nog steeds reserve nodig tijdens de WC-inbouw van de SLT's toch? |
10-08-2019 11:46:52 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Quote En doorwat zal het dan opgevuld worden ? |
10-08-2019 12:03:29 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
QuoteDat zijn er maar 2 tegelijk, ik denk niet dat je daar echt een tekort aan beleeft. |
10-08-2019 12:41:34 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
QuoteSLT en SNG MCN ASD |
10-08-2019 12:55:19 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Dat snap ik ook wel, maar welke in welke serie ? |
10-08-2019 13:25:35 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
7300/7400 wordt toch gewoon geheel SLT? Dat de 5000/5100 SNG gaat worden was ook al bekend. |
10-08-2019 15:46:07 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Is er iemand die een lijst heeft welke SGM's er een verlengingsbeurt hebben gehad? Sowieso de 2971, maar verder zie ik hier niet gemeld. Laatst bewerkt door Daan! op 10-08-2019 15:46 |
10-08-2019 21:07:16 | ||
---|---|---|
henri1972
|
7300/7400 SLT kan ik mee leven. Mijn rug is blij dat t geen SNG gaat worden. Wat een drama interieur heeft dat spul zeg. |
11-08-2019 10:41:56 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
1e klasse reiziger zeker @henri1972? Dat verschil is in SNG wel heel groot, waarbij opmerkelijk genoeg juist de 1e klasse verschrikkelijk oncomfortabel is. Daar hoor ik ook vrij unanieme negatieve reacties op. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
11-08-2019 16:21:04 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Klopt helemaal. Maar t schijnt tegenwoordig mode te zijn: hoe jaag ik de 1e klasse reiziger de trein uit? Niet alleen in NL trouwens hoor, regionale vervoerders in oa Duitsland hebben zo'n zelfde beleid: veel geld betalen voor 1e klasse maar dezelfde stoel bieden als 2e klasse. |
11-08-2019 17:13:29 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
bij NS is dat al jaren zo, in alle sprinters. In de IC's krijg je wel betere stoelen. |
11-08-2019 18:36:42 | ||
---|---|---|
plaid
|
Quote + ook boven een behoorlijk gehorig stukje trein vanwege het motordraaistel. |
11-08-2019 19:00:10 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het zal allemaal best, maar zullen we het afkraken van nieuw materieel ergens anders doen, namelijk in het betreffende topic, en het hier bij het SGM (met zijn geweldige zitcomfort ) houden? |
11-08-2019 19:59:45 | ||
---|---|---|
zoek34
|
Mij maakt het niet heel veel uit wat voor materieel er in de 7400 komt, zolang het maar airco heeft. Paar weken geleden was gewoonweg niet meer prettig te noemen (ik kon mijn shirt uitwringen als ik de trein uitkwam...) |
15-08-2019 23:03:02 | ||
---|---|---|
West
|
Is eigenlijk al bekend welk materieel straks de SGM uit de 7600 zal gaan vervangen? Heb begrepen dat dit een van de series zal zijn waar SGM nog de laatste dagen zal blijven rijden... Maar wat dan? |
15-08-2019 23:25:04 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Mogelijk met Flirt-3? Wat al eerder het plan was toen. |
16-08-2019 00:00:14 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Waar moeten die Flirts vandaan komen? |
16-08-2019 00:42:39 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ik denk dat het gewoon SNG wordt van de tweede bestelling. Als ik het zo uitreken, heeft NS aan het eind van die levering en alle SGM's gesloopt, nog steeds een overschot aan sprintermaterieel. Nu maar weer eens terug naar het wijzigingsblad van 2 september as.? |
16-08-2019 06:37:51 | ||
---|---|---|
Dre
|
QuoteMaak er een stiltezone van! Beproeft concept van Keolis. De LINT laat zien dat de aanwezigheid van een motordraaistel geen belemmering hoeft te zijn voor een stiltezone. (gelukkig snapt NS dan wel weer dat stoptreinen, waarin gemiddeld meer gestaan wordt, en stiltezones een slecht huwelijk zijn. Maar de 7000 blijft dus SGM? Is dus echt de nieuwe schrootlijn van NS. Het zou de NS sieren dat ze nog enigszins de moeite doet om te laten blijken dat ze interesse heeft in die treindienst. |
16-08-2019 09:10:54 | ||
---|---|---|
geert
|
Aha de gefrustreerde Twentenaren zijn er weer? |
16-08-2019 09:32:13 | ||
---|---|---|
V64
|
En gelijk hebben ze. Deze lijn hangt aan elkaar van uitgevallen treinen en het oudste materieel. Zou je bij verwende Randstedelingen niet moeten flikken. |
16-08-2019 10:05:45 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het is hier geen twitter, hoor. tegenstellingen maken en bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten, doen jullie maar ergens anders. |
16-08-2019 10:13:52 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Een stuk emotie is weg te nemen door uit te leggen waarom SGM daar ingezet gaat worden en niet al SNG? Ik ben in ieder geval wel benieuwd naar de reden! |
16-08-2019 10:53:53 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Quote Wat een onzin. Tot nu toe reed er in de Sprinterseries van Dordrecht naar Den Haag CS ook SGM. En in de jaren daarvoor ook in de Sprinters naar Breda en Roosendaal. Dat het nogal eens wisselde met andere lijnen en de Randstad, was telkens goed voor de krantenartikelen over rolstoelers die dan helaas niet meer zelfstandig konden reizen. De pijn is echt wel verdeeld, hoor. In een zeker blad staan voortreffelijke artikelen over de omloop. Lees en wordt wijs. |
16-08-2019 11:14:44 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Tsja, SGM is niet het jongste materieel meer maar voor zijn leeftijd ziet het er allemaal zo slecht niet uit. En uit elkaar gevallen treinen? Volgens mij kun je ook overdrijven want daar is toch helemaal geen sprake van in Nederland, er zijn landen nog niet zo ver weg waar oudere meuk ingezet word hoor... |
16-08-2019 11:34:01 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
QuoteGezien de grote afstanden tussen enkele stations zou je daar idd sneller materieel verwachten. Laatst bewerkt door gvttreinen op 16-08-2019 11:34 |
16-08-2019 11:57:28 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Heel lang kan de inzet van SGM niet duren als dat binnen een paar jaar aan de kant gaat. Dan zal er vanzelf minimaal SLT doorschuiven naar de 7000. |
16-08-2019 12:24:46 | ||
---|---|---|
V64
|
Quote Je moet wel goed lezen. Er staat uitgevallen treinen, en niet uit elkaar gevallen treinen. Daar is vanzelfsprekend geen sprake van, en SGMm is op zich niet zo slecht. Maar als je al jaren geconfronteerd wordt met heel vaak uitvallende treinen, ook bij een uurdienst, en dan vervolgens weer mag zitten in een uitgeleefde DDAR, wil je af en toe wel eens je hart luchten. |
16-08-2019 13:19:22 | ||
---|---|---|
gkw1969
|
Quote En laat dat dan net weer opdat moment het oudste sprintermat zijn. Oftewel 7000 blijft het afvoerputje |
16-08-2019 13:23:09 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Want die lijn in Twente is de enige lijn waar treinen uitvallen en/of waar de treinen soms bomvol zitten omdat er met oud/slecht spul gereden wordt.... *kuch* 1100 & 5600 *kuch* |
16-08-2019 14:08:44 | ||
---|---|---|
Daan!
|
7000 zou op termijn SNG moeten worden, zo waren de plannen in januari. |
16-08-2019 14:52:10 | ||
---|---|---|
broek53
|
Tuurlijk, maar laat ze nu even wentelen in zelfbeklag. |
16-08-2019 14:54:02 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Oja, sorry dat ik dat verpest heb voor ze! |
16-08-2019 15:20:05 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Je zit er kennelijk nooit in zeker? Als er iets goor en afgeleefd is dan is het SGM wel. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
16-08-2019 15:27:29 | ||
---|---|---|
DDietzen
|
Wat is het weer eens gezellig hier! %03% Ik ben zelf Apeldoorner en heb regelmatig de eer het materieel der 7000 te ervaren. Natuurlijk is het geen hypermodern spul, maar om zo enorm met poep te gaan gooien en gif te spuwen vind ik beschamend voor de staat van dit forum (want dit soort gedrag zie ik steeds vaker voorkomen hier). Laten we wel wezen: ieder materieel heeft zo z'n tekortkomingen. DDAR en SGM zijn oud (en een beetje traag), SLT heeft geen wifi en (vaak nog) geen WC, SNG heeft belabberde stoelen... Beste spitsreizigers, vergeet vooral niet dat zonder DDAR de capaciteit makkelijk omlaag kan en zal gaan. Wellicht tijd voor een apart topic 'Moddergooien 7000' zodat de reaguurders onder ons zich daar kunnen uitleven? Dan kunnen we hier weer terug naar de ontwikkelingen SGM. |
16-08-2019 15:27:57 | ||
---|---|---|
gkw1969
|
Quote Op welke termijn? |
16-08-2019 16:20:48 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Niet bekend. |
16-08-2019 19:23:32 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Oh jawel hoor, maar ik ben mij ook bewust van het feit dat het nog veel erger kan dat dat |
16-08-2019 19:34:20 | ||
---|---|---|
PKP
|
Quote Ik hoorde per december 2049 |
16-08-2019 20:04:10 | ||
---|---|---|
maarten83
|
T is te hopen voor de reizigers in de 7000 dat ze dan een revisie beurtje gehad hebben plus nieuwe bekleding. |
16-08-2019 21:12:03 | ||
---|---|---|
train85
|
Dan wil ik dat ook voor de 7300 en 7400. Want het lijkt er op dat voor aantal mensen de 7000 heilig is. |
16-08-2019 22:26:24 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Totaal niet. De 7000 is om zeep geholpen door hem niet meer op het drukste stuk van de lijn te laten rijden (Aml - Es). |
16-08-2019 22:41:31 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Ik reis dagelijks met SGM en bevalt mij prima. Natuurlijk, er zit geen airco in maar wat is er nou heerlijker dan met warm weer te kunnen genieten van ARKO? Stoelen zitten mij best al vond ik t originele interieur beter maar voor een stoppertje best prima. En of ie dan in de 7000, 7300 of 7400 rijdt maakt mij niet uit. |
16-08-2019 22:56:53 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Mooi. Ik kan me ook goed herinneren hoe luchtig het SGM reed in vergelijking tot het mat40, mat46 en zelfs mat54 en mat64. Dat het SGM het nu zou afleggen tegen de toch nogal slingerende SLT, SNG en ander modern Jacobs-spul is inderdaad wel wat vreemd. Maar voor sommigen tellen de airco's, stopcontacten, monitors, USB-slots en gesplitste afvalbakjes nu eenmaal zwaarder. We zijn snel verwend geraakt. In Pakistan is het op het dak nog voller dan in de trein...%02% Laatst bewerkt door sjoerd op 16-08-2019 22:57 |
16-08-2019 23:35:43 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Maar op t dak waait t dan ook lekker |
17-08-2019 00:09:56 | ||
---|---|---|
gkw1969
|
Quote Oftewel: een onzin verhaal. De komende jaren veranderd er dus niks in de 7000. We blijven het oudste materiaal houden. Dan heb ik 10x liever Plan V dan SGM. Banken zijn een stuk comfortabeler. |
17-08-2019 00:11:09 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Een deel van het mat64 was dan ook jonger dan SGM. |
17-08-2019 07:07:55 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Quote Je durft nogal. Denk je dat ik zomaar hier iets neerzet? Ik zou zeggen, ga lekker met de auto en stop met die stemmingmakerij! |
17-08-2019 10:17:41 | ||
---|---|---|
salieri
|
Misschien kunnen we weer terug naar de ontwikkelingen van het SGM? Dat vind ik een stuk interessanter dan een welles-nietes discussie over de 7000. |
17-08-2019 11:24:24 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteNatuurlijk is het geen onzinverhaal. Het SGM gaat er in hoog tempo uit en is zoals het er nu uitziet eind 2021 helemaal weg. Dat daarbinnen nog niet bekend is per welk wijzigingsblad welk materieel waarheen verhuist, is een ander verhaal. |
17-08-2019 13:35:33 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Als je even terugleest is de term 'onzin verhaal' gebaseerd op de vraag wanneer er SNG in de 7000 terecht komt. Hierop is gezegd 'onbekend', 'niet bekend' en 'december 2049'. Door maar 1 of 2 woorden te quoten en daar op te reageren wordt het complete verhaal verdraaid. Het heeft dus totaal niets te maken met het feit dat SGM er niet uit zou gaan... |
17-08-2019 14:07:06 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Dat komt ervan als er wild gespeculeerd wordt. Sommigen hier zijn doorgaans goed geïnformeerd, maar het heeft weinig zin om allerlei veronderstellingen, zelfs die van personeel, voor waar aan te nemen. Zoals we in het verleden hebben kunnen zien, verandert de inzet van af te voeren materieel nog tig keer. En dan komt het in een of andere vorm ook nog weer eens terug op de baan in onverwachte treinseries. Plannen worden nu eenmaal altijd gewijzigd omdat omstandigheden en inzichten veranderen. Dat houdt het spotten spannend. |
17-08-2019 15:15:15 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Nu zitten ze ook te klagen als er nog SGM rijdt op een traject. Maar eind 2021 moet iedereen zonodig per se met een SGM mee voordat ze uit dienst gaan en wordt er nog een afscheidsrit gemaakt waar ze dan grof geld voor neerleggen. Geniet er nog maar even van nu het nog kan. |
18-08-2019 16:04:46 | ||
---|---|---|
PKP
|
Quote De afscheidsrit Mat 64 was overigens gewoon gratis. |
18-08-2019 16:38:02 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Die was dan ook alleen voor genodigden dus die vergelijking gaat niet echt op. |