03-04-2015 22:25:59 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
Als t het nog doet, wegdoen is zonde. |
03-04-2015 22:28:52 | ||
---|---|---|
Frontier
|
En hoe staat het met de groene-lamp soap? %08% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
03-04-2015 22:56:59 | ||
---|---|---|
sfj
|
Eergisteren nog portofoon-terror! Reacties zijn op persoonlijke titel! Spoorse groeten uit West-Friesland. |
04-04-2015 00:09:09 | ||
---|---|---|
thom
|
En dat na 40 jaar ontwikkeling %08% |
04-04-2015 00:10:47 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Nog altijd geen oplossing voor. Terwijl een mcn me laatst nog uitlegde hoe simpel het kan zijn: in geval van mogelijk lekstroom (het gaat meestal over een beetje licht wat er onterecht uitkomt), is een diode per cabine al voldoende die de stroom onder een bepaald voltage tegenhoud. Scheelt een hoop frustratie, geld en is veiliger dan de huidige oplossing. NedTrain wil er alleen niets van weten. |
04-04-2015 00:30:10 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Toch knap dat je het zoveel beter weet dan al die technici daar... %03% Beetje erg respectloos al zeg ik het zelf, dacht je dat ze daar niet mee bezig waren? Als blijkt dat die "geweldige" diode van jou niet werkt dan moet je toch even 10 stappen verder kijken! Er staat genoeg druk op dit probleem, het is immers een veiligheidsissue, dan kun jij mij echt niet wijsmaken dat er niks mee gedaan is. Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
04-04-2015 00:34:39 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Ze deden toch een meetproef met een kabel tussen twee gekoppelde cabines om de oorzaak te achterhalen? Is die nog steeds gaande? Laatst bewerkt door aarclay op 04-04-2015 00:36 Choo choo..... |
04-04-2015 00:35:04 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Ik heb het uit eerste hand, maar wat jij wilt joh. En verder: het is al circa anderhalf jaar gaande dit, en het valt me op hoe laks het allemaal wordt "opgelost". Als het écht bij slechts vier stellen voor zou komen, neem dan die vier stellen uit dienst en ga het voorgoed oplossen. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
04-04-2015 00:45:55 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Joh, De eerste hand is niet de beste hand, joh. een mcn noem ik nou niet betrouwbaar als het gaat om techniek... joh.... Niet dat ze niks weten er van (ze moeten immers de eerste verschijnselen van een storing kunnen verhelpen), maar als het om serieuzere problemen gaan dan zijn daar de vakmensen voor. Elektrische storingen zijn eenmaal soms erg lastig, helemaal omdat ze soms maar eens in de zoveel tijd onder bepaalde omstandigheden gebeuren, dan moet je dat maar net kunnen traceren en weten wat er gebeurd. Helemaal een lekstroom, wat 10.000den oorzaken kan hebben, is niet makkelijk te verhelpen. Dus ook niet met "wondermiddel" waar jij mee komt aanzetten, want een lekstroom kan namelijk ook hetzelfde voltage en puls geven als het gewenste signaal. Maargoed, ik geef je groot gelijk, ik zou zeggen, pak een multimeter en zoek het lekker even uit, jij lost het vast wel even op. Joh! Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
04-04-2015 00:57:42 | ||
---|---|---|
thom
|
Een diode plaatsen is niet de oplossing van het probleem als het een lekstroom is, maar alleen een lapmiddel. Je hebt het probleem alleen verdoezeld en daarmee niet verholpen. Verder als je niet weet de lekspanning vandaan komt, weet je ook niet waar het zich nog meer in kan gaan uiten. Lekspanningen of aardfouten kunnen de meeste gekke storingen veroorzaken met alle gevolgen van dien en hoeven ook nogeens niet continu aanwezig te zijn wat het storing zoeken ontzettend lastig maakt. En dat het nu bij 4 stellen is voorgekomen garandeert niet dat het probleem zich ook nog bij andere stellen voor kan gaan doen... Laatst bewerkt door thom op 04-04-2015 00:58 |
04-04-2015 00:58:12 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Altijd gezellig, dat kletsen na twaalven. He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015 |
04-04-2015 01:15:28 | ||
---|---|---|
mich
|
Aardfout kun je best goed opsporen, laagspanningsnet loskoppelen, flinke spanning op de min van het laagspanningsnet, en het begint vanzelf ergens te roken. Deden ze vroeger ook toen de stroomlijnstellen nog papieren kabelisolatie had. Heb het zelf eens onbedoeld met de 1832 gehad, aardfout in een GSM-R resulteerde bij noodbedrijf in een gebakken GSM-R. |
04-04-2015 01:24:59 | ||
---|---|---|
dlm4yjp
|
Ach waarom zou je gaan meggeren als je het ook kan opblazen hè %08% Maar bij gebrek aan apparatuur is dat een optie ja, maar denk ik niet altijd de meest gewenste Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen. |
04-04-2015 10:02:37 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Het feit alleen al dat van die vier stellen maar één setje hc+mcn in de werkgroep zit om het op te lossen, de overige setjes hadden tegenstrijdige verklaringen. Nog nooit is de storing reproduceerbaar geweest. Maar wel al 1,5 jaar aangepaste vertrekprocedure. Kansloos. |
04-04-2015 10:20:01 | ||
---|---|---|
rogier
|
Quote In elk geval is er vooralsnog geen resultaat, behalve een vage vertrekprocedure die (a) alleen voor SGMm geldt en (b) een groot beroep doet op de alertheid en oplettendheid van het personeel, waar dan ineens wel 100% op vertrouwd kan worden (?). Dat is dan weer geen veiligheidsissue? Reiziger met hoofdletter R...... |
04-04-2015 10:25:41 | ||
---|---|---|
klaass16
|
Is een conducteur verplicht dan op SGMm? Aangezien dat deur probleem nog niet opgelost is? http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/ |
04-04-2015 10:28:23 | ||
---|---|---|
Bert13
|
Ja. |
04-04-2015 10:38:07 | ||
---|---|---|
M-BASS
|
Quote Mat'64 is ook niet dusdanig gemoderniseerd als SGMm, dat is het verschil. Laatst bewerkt door M-BASS op 04-04-2015 10:39 |
04-04-2015 12:28:19 | ||
---|---|---|
maigoda
|
De SGMm is in de laagspanning nauwelijks gemoderniseerd. De modernisering bestaat voornamelijk uit de inbouw van nieuwe tractiesturing, de vervanging van de motorgenerator door een statische omzetter, de vernieuwing van het zwenk-zwaaideur-mechanisme en de inbouw van een nieuw interieur en RIS-systeem. Voor de rest is het nog gewoon dezelfde ouwe zooi als voorheen. Groetjes, Emiel Laatst bewerkt door maigoda op 04-04-2015 12:29 |
04-04-2015 13:03:50 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote En geeft de machinist die met deze oplossing komt ook de veiligheidsgarantie dat het probleem weg is? Want daar gaat het natuurlijk om. Zolang je het probleem niet kunt reproduceren, kun je niet testen dat het probleem verholpen is. En ik vermoed dat men ook niet weet hoe groot die lekstroom precies is als men het niet kan reproduceren, en dus ook niet de tolerantie kan bepalen waarop de groene lamp wel en niet moet reageren. Maar wat er eigenlijk zoveel anders aan de groene lamp van SGM in vergelijking met ander materieel uit dezelfde tijd? Het materieel stamt natuurlijk nog uit de tijd dat bij de vertrekprocedure de conducteur zijn deur open hield tot de trein in beweging was gekomen. Ik weet niet exact hoe zo'n circuit is opgezet, wordt het circuit onderbroken als er nog een deur geopend is, of is het een wisselschakelaar die het circuit expliciet met de nul verbind? |
04-04-2015 13:25:36 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Bij mijn beste weten is het lamp-deuren-dicht-circuit een met deurschakelaars gesloten circuit. Als een deur niet volledig in de vergrendeling zit, is de verbinding onderbroken en de lamp deuren dicht uit. Dat is in elk geval vanaf mat'64 t/m VIRM altijd zo gebouwd. De SLT heeft een ander soort systeem en is er niet mee te vergelijken. Groetjes, Emiel |
04-04-2015 22:34:17 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Quote Frontale aanrijding half november met stel 8736 te Rsd |
30-04-2015 11:09:54 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Het lamp "deuren dicht" systeem is hersteld per 29-4. Laatst bewerkt door MasterE op 30-04-2015 11:10 Mcn Asd |
30-04-2015 16:32:36 | ||
---|---|---|
gose91
|
Het was al eerder hersteld, maar de extra portofoon check dat alle deuren gesloten zijn is per die datum opgeheven. De storing is blijkbaar voldoende verholpen om weer vertrouwen in het systeem te hebben |
30-04-2015 17:00:40 | ||
---|---|---|
thom
|
De storing zal ook niet bij alle stellen tegelijk verholpen zijn dus zal dat wel afgehangen hebben van het laatst aangeholpen stel. |
30-04-2015 20:34:13 | ||
---|---|---|
gose91
|
Zoals ik het uit de mededeling begrijp is de winter gebruikt om de genomen maatregelen te analyseren. Voor de winter was alles al aangepast, nu is er de zekerheid dat het bij elk stel goed werkt. Ook niet alle stellen hadden er last van als ik mij goed herinner |
30-04-2015 23:18:56 | ||
---|---|---|
Wellie
|
Maar mocht er nu toch weer iets gebeuren dat krijgt de NS geen toestemming meer van de OR om terug te vallen op het alternatief vertrekproces. Kortom dan worden alle stellen aan de kant gezet tot nader order. Machinist NSR |
30-04-2015 23:22:40 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Dat zal een flink probleem worden, gezien het actieve materieel wat er nu rijdt. Laten we maar het beste hopen Laatst bewerkt door moderator op 30-04-2015 23:28, reden: quote overbodig. je reply ook, let daar op! Choo choo..... |
01-05-2015 10:21:41 | ||
---|---|---|
lex_t
|
(Even verplaatst:) Bij MAT nogal een issue, maar heeft SGM eigenlijk wel baanschuivers? ICM en DDAR zijn later wel voorzien. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
01-05-2015 11:34:14 | ||
---|---|---|
maigoda
|
Nee, SGM heeft geen baanruimer. SGM heeft qua Bk1/Bk2-bak hooguit een tonnetje of 7 meer gewicht in de strijd te werpen en heeft geen loopdraaistel onder de cabine, maar een motordraaistel. Zowel door bak-gewicht als draaistelgewicht dus wel wat meer asdruk onder de cabine. Groetjes, Emiel |
01-05-2015 13:03:50 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
De ervaring leert dat de bak los komt van het draaistel, ipv het draaistel dat ontspoort. Maar ze hebben inderdaad geen baanruimers. |
25-07-2015 08:59:33 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Treinstel 2124 is na afwezigheid sinds begin november weer terug in de dienst. Stel stond al die tijd in Hlmwph tbv schadeherstel. |
31-08-2015 15:10:32 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Met dank aan @vrijgezel in het mat'64-topic kunnen we nu ook weten dat zoals het er nu naar uitziet SGMm vanaf 2018 het veld gaat ruimen http://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=51d01011-dae7-434f-a9a2-213bcaacc7dc&title=Quick%20Scan%20ontsporingrisico%E2%80%99s%20materieel%20zonder%20baanschuivers.pdf |
31-08-2015 15:12:17 | ||
---|---|---|
broek53
|
Tsja, volgens mij is daar de hele bestelling SNG zo'n beetje op gebaseerd... |
31-08-2015 17:19:43 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Ben blij dat het bij ons bij de instroom van de FLIRT al verdwijnt... heb niks tegen SGM maar heb er ook echt niks mee... |
01-09-2015 00:04:57 | ||
---|---|---|
broek53
|
Ik zou niet weten waar 'hier bij ons' is, en ik zou er ook maar niet blindelings vanuit gaan dat nu al vaststaat waar Flirts ingezet worden. Verder gaat het hier om de ontwikkelingen van een materieelsoort en niet om een populariteitswedstrijd, als ik zo vrij mag zijn. |
01-09-2015 08:48:22 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Hier bij ons is in dit geval het oosten (Nm - Zp, Ah - Ed, Nm-Ht-Ehv-Dn) en in dit geval is het bekend dat dit samen met de sprinterlijnen in Limburg het inzet gebied zal gaan worden |
01-09-2015 08:51:51 | ||
---|---|---|
martijn
|
Benieuwd wat je bron is... En de sprinterlijnen in Limburg gaan naar Arriva he. |
01-09-2015 09:05:54 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Mijn bron is oa een vacature van NedTrain, waar ze monteurs voor de expertgroep FLIRT zoeken in Zp, Nm en Ehv, en 1+1 is toch nog altijd 2, en daarnaast is dit intern ook bevestigd Laatst bewerkt door marciekemp op 01-09-2015 09:11 Machinist NSR |
01-09-2015 16:12:54 | ||
---|---|---|
TSNL250
|
DDAR rijdt nu ook op ut-zl terwijl het in mt wordt onderhouden. |
01-09-2015 16:20:12 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Het gaat in dit geval om werving van 'lokale' monteurs, voor kleine ingrepen; niet om monteurs van een onderhoudsbedrijf. Dat kun je in elk geval opmaken uit de link die eerder op Somda gepost is, ik meen in het Flirt-topic (waar de laatste 6 berichten überhaupt thuishoren, hoewel ze ook nog naar het 'wat is je favoriete-materieelsoort-topic' zouden kunnen dat ergens in de ditjes en datjes staat %08%) |
01-09-2015 17:11:12 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
In dit topic in elk geval graag weer terug naar de ontwikkelingen SGM. Met vriendelijke groet, Het moderator team |
01-09-2015 22:56:57 | ||
---|---|---|
Lovers83
|
Quote Tevens geheel in lijn met de eerdere ERTMS uitrolplannen, waar SGM niet aan mag meedoen >> https://zoek.officielebekendmakingen.nl/blg-317333.pdf (blz. 101) Eerst de drietjes eruit va. 2018 en daarna de tweetjes va. 2023... Laatst bewerkt door Lovers83 op 01-09-2015 23:00, reden: Link editje Frequent flyer van Apn - Ut v.v. | OBIS Heavy User |
17-09-2015 16:17:04 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Door het herfst achtige weer komt bij mij de vraag op hoe "men" de SGM tweetjes denkt te kunnen inzetten als vanaf 2018 de drietjes worden afgevoerd en de tweetjes in de herfst niet zonder een drietje mogen rijden? |
17-09-2015 16:42:27 | ||
---|---|---|
AJT
|
Quote Het is dus pas vanaf 2020 |
17-09-2015 16:43:42 | ||
---|---|---|
daniel81
|
QuoteHebben de tweetjes niet inmiddels ook magneetremmen gekregen? Of is dat uiteindelijk toch niet doorgegaan? Met magneetremmen zouden ze zelfstandig mogen rijden dunkt me. |
17-09-2015 16:46:02 | ||
---|---|---|
broek53
|
Dat is niet doorgegaan. |
16-06-2016 18:01:54 | ||
---|---|---|
PimTH
|
Morgen al weer driekwartjaar geleden: tijd voor een bericht. In 'Het Openbaar Vervoer-Railnieuws' van augustus 2005 wordt vermeld dat de SGM-stellen na de renovatie nieuwe bakcodes hebben gekregen. Vermeld staat (kortweg) dat de Bk2-bak het nummer 373 kreeg, de Bk1-bak 375 en de AB-bak 376. De 2014 en de 2015 kregen voor de Bk1-bak het nummer 370 en voor de Bk2-bak het nummer 371. Mijn vraag is hoe deze indeling is. Bij de bouw kreeg SGM nummers per deelserie (met gedeeltelijk overlap) in de serie 360 – 367 (zie ook de RailWiki (http://railwiki.nl/index.php/Bakcodes)). Weet iemand hoe de bakcodes nu in elkaar zitten? Anders ga ik morgen maar eens bakcodes bekijken. In het NVR-nummer zitten overigens de oude bakcodenummers verwerkt. De nieuwe nummers vullen wel gedeeltelijk het gat op in mijn administratie tussen de 367 (SGM-3) en 381 (ICM-0). Laatst bewerkt door PimTH op 16-06-2016 18:05 |
16-06-2016 22:39:39 | ||
---|---|---|
thom
|
Ik heb wel een overzichtje voor je van de bakcodes geldend voor SGM in 1996: https://c3.staticflickr.com/8/7181/27436651050_448f2216a1_o.jpg Daarbij is te zien dat de ABk van de 2008 een eigen bakcode had nadat Talbot daar een nieuwe bak voor gebouwd heeft na een ongeval nabij Schiedam. En dat de toen verlengde stellen administratief een A of B achter hun bakcode kregen om het onderscheid te maken. Op de stellen zelf vond je daar echter niets van terug. Laatst bewerkt door thom op 16-06-2016 22:45 |
17-06-2016 00:05:02 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Quote Dat gat is bij mijn weten nooit gevuld, maar bij verbouwingen zijn zoals hier opgemerkt is wel letters toegevoegd. Bij getrokken H en bij vroeger stroomlijn mat. soms een V. Veelal alleen administratief. Een korte tijd heeft men bij het getrokken mat. (IC+) nieuwe bakcodes geïntroduceerd i.v.m. het tekeningen archief en daarmee heeft men het principe van de Bakcode beslist geweld aangedaan. Ben nu niet thuis, maar ik zal nog eens wat in m'n papieren kijken of ik nog iets heb dat de moeite waart is en je dat dan via een PM je toesturen PimTH. Jeanne Kok |
01-09-2016 16:09:10 | ||
---|---|---|
stationHK
|
Is het groene lamp probleem terug bij SGM? ik stond vandaag in een heerlijk volle 14859 met een solo 3'tje SGM van Haarlem tot Heemskerk tegen de voorste cabine aangedrukt waarbij ik steeds hoorde na het centraalsluiten van de deuren "Voor machinist trein 14859 deuren gesloten, over". |
01-09-2016 16:14:26 | ||
---|---|---|
sander14
|
Dan zal de conducteur wel 'buitenom' gesleuteld hebben, dan gaat de conducteur, na overleg met de machinist, via de achterste cabinedeur terug de trein in en meldt dit aan de machinist om te voorkomen dat de trein zonder conducteur vertrekt. |
01-09-2016 16:15:38 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Nog geen officieel bericht gezien, maar ik moet nog beginnen dus het kan nog komen als ik me in dienst meld, maar ik ga eerder voor de verklaring van de vorige spreker. Laatst bewerkt door MasterE op 01-09-2016 16:16 Mcn Asd |
01-09-2016 22:12:39 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Zal inderdaad zijn wat sander14 zegt, want hier is geen melding van geweest in ieder geval... |
02-09-2016 00:03:32 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Bij SGMm kan toch ook vanuit de cabine zelf gesleuteld worden? |
02-09-2016 00:47:56 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Alleen de klapraampjes zijn buiten bedrijf gesteld. Dus eenmans-dienst is niet meer vlot mogelijk. Choo choo..... |
02-09-2016 04:35:28 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Naast de cabine deuren zijn inderdaad "sleutelkastjes" aanwezig om de deuren te sluiten. |
29-09-2016 16:49:29 | ||
---|---|---|
AJT
|
Wat is de revisietermijn van de SGM? |
16-10-2016 00:27:41 | ||
---|---|---|
trein00
|
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Sommige stellen hebben tot zover ik terug kan vinden hun laatste revisie in 2002 al gehad (de modernisering) |
24-10-2016 22:24:57 | ||
---|---|---|
erwin_6610
|
Vandaag zat ik in stel 2970 en er werd bij Rtd ook in het Engels de eindbestemming omgeroepen. Is dat nieuw? Want het was me nog niet eerder opgevallen. |
24-10-2016 23:08:23 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Ja is nieuw en alleen op grote stations. |
24-10-2016 23:28:29 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Because English people only want to go to the big stations? |
24-10-2016 23:31:45 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Ja, op kleine stations word je kennelijk geacht maar gewoon Nederlands te verstaan. %08% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
24-10-2016 23:38:33 | ||
---|---|---|
mtlx
|
En uiteraard is het criterium niet 'Groot station' maar 'Station met doorgaande internationale treinen'. |
24-10-2016 23:45:18 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Kijk aan, dan klinkt het al een stuk logischer. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
24-10-2016 23:51:03 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Quote Ook bij Gvc wordt het omgeroepen in het Engels. Daar stopt geen internationale trein. |
24-10-2016 23:56:13 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Het hele lijstje is: Asd, Aml, Amf, Apd, Ah, Gvc, Gv, Dv, Ddr, Hgl, Hvs, Rsd, Rtd, Shl, Ut. Na wat nadenken gok ik zomaar dat Gvc er bij is gezet omdat het natuurlijk de bedoeling was dat 4x per dag de Brussel-expres zou eindigen in Gvc vanaf drgl 2017. Daarmee klopt het lijstje met stations ook weer. Laatst bewerkt door mtlx op 25-10-2016 00:06 |
25-10-2016 07:52:21 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Welke doorgaande internationale treinen heb je in Asd dan%08% Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
25-10-2016 08:41:35 | ||
---|---|---|
TBloemink
|
Afgelopen zondag, toen ik van Hfd naar Asd reisde, riep deze wel Shl, maar niet Asd in het Engels om. Vraag me af hoe dat zit? Groutnes Uut grunn |
25-10-2016 08:57:48 | ||
---|---|---|
yappa
|
In dat lijstje zou je dan toch ook Vl verwachten, maar misschien komt dat met een volgende release... |
25-10-2016 10:12:02 | ||
---|---|---|
bacr
|
Nsch, Hrl, Mt, Es, om nog wat gaten te vullen |
25-10-2016 10:16:09 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Nogmaals, om de (doorgaande) internationale treinen van NS gaat het: dus ICE, IC Berlijn en IC Brussel. Meer niet. Niet het lokale stoptreintje in Mt of Hrl. Als er in Asd nog niet omgeroepen werd, dan is dat treinstel niet geüpdatet met het wijzingingsblad van 10 oktober. Laatst bewerkt door mtlx op 25-10-2016 12:18 |
25-10-2016 11:03:43 | ||
---|---|---|
bacr
|
Is de omroep niet een Prorail-dingetje dan? En als wel (of sowieso), dan zou je gelijke monikken gelijke kappen mogen verwachten.... |
25-10-2016 11:05:08 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Omroep in de trein wordt door ProRail verzorgd, sure... |
25-10-2016 11:05:42 | ||
---|---|---|
bacr
|
Ik vermoedde omroep op het station, sorry. |
25-10-2016 12:28:38 | ||
---|---|---|
thom
|
En ook die word door NS verzorgd |
25-10-2016 13:10:18 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Die grensovergangen bestaan niet volgens NS. k weet niet of de planner van NS international inmiddels gefatsoeneerd is, maar een paar jaar terug was het zo dat als je daar een reis van Es naar een stationnetje tussen Es en Münster plande, je dan alsnog met alle geweld bij Ah in de ICE de grens werd overgezet%07% Maar we dwalen af, want in Es komt SGM nu even niet |
25-10-2016 17:39:52 | ||
---|---|---|
treinlim
|
En in Venlo dan? Daar kun je ook vanaf de trein uit denhaag overstappen naar Duitsland en straks al helemaal wanner drl 2017 in gaat met treinen uit Schiphol. ------------------------------ Oeps zonder verder lezen direct reageren ze mu dat iemand Venlo al heeft genoemd. Hrl zou je ook verwachten al is de trein maar Duitsland een boemel. Laatst bewerkt door treinlim op 25-10-2016 17:42 |
25-10-2016 17:46:07 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Bij kleine stations wordt vaak niet meer dan de naam omgeroepen, lijkt me weinig nut hebben om deze dan te herhalen met een slecht Engels accent. "Station Rotterdam Alexander. Steetion Rotherdem Ailaxender." |
25-10-2016 17:53:47 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
De Engelse aankondiging in de SLT trein bij benadering van Ut is wel bijzonder, de stationsnaam 'Utrecht Centraal' wordt gewoon in het Nederlands gesproken i.p.v. 'Utrecht Central' wat je zou verwachten. |
25-10-2016 17:57:36 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Quote Noch in Vl (nu ook al niet), noch in Mt en noch in Hrl komen over een ruime maand nog sprinters van NS. Waarom zou je die stations in de omroep gaan verwerken? Voor die ene keer in de 10 jaar dat er een keer een SGM die kant op gaat komen? Dat is simpelweg geldverspilling. |
25-10-2016 18:21:44 | ||
---|---|---|
treinlim
|
Oké dat klopt maar Voor het ic materieel zou het wel handig zijn Alleen word daar nog steeds handmatig omgeroepen. Misschien IC-NG? Laatst bewerkt door treinlim op 25-10-2016 18:22 |
25-10-2016 19:10:36 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Wat kost dat nu extra? Er wordt op een dag een heleboel in gesproken en daarna met "knippen en plakken" door een medewerker een hele berg berichten van gemaakt. 3 stations meer of minder is dan peanuts in werktijd en gaat allemaal met dezelfde update van het systeem mee. Kost dus 5 minuten werktijd voor een medewerker die anders even een koffie pauze heeft, het vergaderen welke stations wel of niet in het Engels omgeroepen moeten worden kost een veelvoud%04% |
25-10-2016 19:31:26 | ||
---|---|---|
b2py
|
QuoteNamen worden nooit vertaald |
25-10-2016 20:18:16 | ||
---|---|---|
umbusko
|
Quote Tsja, als je de Belgen moet geloven, is dat "lokale stoptreintje" uit Mt een heuse Intercity. %08% Maar je ziet hier heel duidelijk terug hoe internationale treinen in Nederland gepresenteerd worden: vanuit de Randstad rijden ze. Punt. Ik moet dan altijd terugdenken aan een van de laatste jaren dat er nog vanuit de NS een spoorboekje werd uitgegeven, waar de hele tabel Vl-Hamm ontbrak, de tabellen Mt-Luik en Hrl-Aachen-Stolberg/Eschweiler heel onduidelijk waren en de tabel voor de Fyra Asd-Bd (die nog niet in december van start ging, maar ergens later in het jaar) tussen de buitenlandse treinen stond... |
26-10-2016 11:14:41 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Quote Lijkt me ook totaal niet handig. Mensen die geen Nederlands verstaan verwachten niet dat de plaatsnaam in niet-Nederlands wordt uitgesproken, en proberen deze doorgaans aan de geschreven variant te koppelen. Je kunt wel "Joetrekt Centrul" gaan omroepen, maar ik denk dat er dan maar weinig mensen zijn die dat nog kunnen koppelen aan "Utrecht". |
26-10-2016 11:17:50 | ||
---|---|---|
Astraea
|
Bovendien is er van lang niet alle steden een (gangbare) vertaling. Dan zou je een rare mengeling krijgen van vertaalde en niet-vertaalde plaatsnamen. |
24-12-2016 19:53:42 | ||
---|---|---|
Wellie
|
De directie van NS heeft bij de OR een adviesaanvraag ingediend om de SGM3 nogmaals te voorzien van een revisie. Dit ivm de verwacht reizigersgroei / strategische reserve vloot. Machinist NSR |
24-12-2016 21:45:47 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Heeft men met de FFF en SNG juist niet al bijna een overschot aan sprinters? Vanwaar dan toch de keuze voor nogmaals een revisie? |
24-12-2016 22:01:29 | ||
---|---|---|
michaben
|
Flirt en vrijgekomen materieel uit de verloren concessies leveren niet meer zitplaatsen op dan er weggaan zodra DDAR eruit gaat en DDZ naar intercitydienst doorgeschoven wordt. Extra uitbreiding op korte termijn bestaat dus uit het langer dan gepland in dienst houden van of DDAR of SGM. |
24-12-2016 22:27:00 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zonder verder aan die redenering af te willen doen: het aantal zit- en staanplaatsen dat DDAR biedt, hoeft ook niet vervangen te worden. Er is vrijwel geen DDAR-dienst waarin de volledige capaciteit wordt benut. |
24-12-2016 23:37:45 | ||
---|---|---|
HZwoferink
|
QuoteDe vraag is of je nog geld in SGM moet gaan steken... Bestelling bij Stadler uitbreiden of een optie inwisselen bij CAF lijkt op de langere termijn goedkoper als het toch om reizigersgroei gaat. Laatst bewerkt door HZwoferink op 24-12-2016 23:38 Groeten uit Rijssen, Henk Zwoferink |
25-12-2016 00:03:15 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Is SGM niet al sinds jaar en dag veruit het duurste materieel wat betreft onderhoudskosten e.d.? In dat geval zou het logischer zijn om SGM aan de kant te zetten en die extra revisie aan DDAR te besteden. Of anders een combinatie van beiden, SGM2 met al z'n inzetbeperkingen aan de kant, SGM3 en DDAR een revisie. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
25-12-2016 04:05:38 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Vmax van 120, SGMm2 niet solo de helft van het jaar + geen toilet, zeer laag reizigers comfort, duur in onderhoud en ze worden met de dag onbetrouwbaarder... Ik snap niet waarom er geld wordt gestoken in dit materieel. Geef dan inderdaad DDAR een goede opknapbeurt. |
25-12-2016 06:55:22 | ||
---|---|---|
b2py
|
NS stelt voor om meer zitplaatsen in de benen te houden, niemand vindt het goed. :') |
25-12-2016 07:31:38 | ||
---|---|---|
jelmerrr
|
Ik vond het goed: ik vind ze mooier dan de DD-AR https://www.youtube.com/channel/UCSNSnRMXN_O70O0R111kjAg. Noem de treinen! https://www.sporcle.com/games/jelmerrr/call-the-dutch-trains |
25-12-2016 07:32:48 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Quote Geen idee of NS extra SNG mag bijstellen als het bedrijf tevreden is met die treinen of moet er dan weer een aanbesteding komen wat weer ontzettend veel tijd vergt. |
25-12-2016 07:37:59 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Quote DD-AR is vrij inflexibel, kunnen alleen ingezet worden als 's ochtends 8:00 iedereen meekan, dus meer op de rustigere verbindingen als de 5500 en 7000. Op de 4800 en 5400 moet je in de ochtendspits namelijk met 3 stellen SGM kunnen rijden om de benodigde capaciteit te bieden. |
25-12-2016 07:55:06 | ||
---|---|---|
broek53
|
Zo te zien aan het eerste bericht is het plan om alleen de drietjes nog een revisie te geven. Als dat klopt, is dat met het oog op de inzetbeperkingen van de tweetjes wel logischer. Tenzij de tweetjes zonder extra revisie in dienst blijven natuurlijk. Die zijn immers pas een tijdje na de drietjes gerenoveerd destijds (ze zouden destijds al afgevoerd worden en toen toch uiteindelijk toch maar gerenoveerd) en dus nog niet aan afvoer toe. Dat er niet voor DDAR gekozen wordt, Is wel te begrijpen vanuit het (de facto vreemde) perspectief van NS dat die niet snel geneg zijn en daardoor moeilijk inzetbaar. Daarnaast vermoed ik dat een revisie voor DDAR een stuk zwaarder zou meten zijn. Die hebben hun hele bestaan nog geen serieuze revisie gehad en de 1700-en ook niet. Bij SGMm zal het wel meer om een uitgebreide opknapbeurt gaan, neem ik aan. |
25-12-2016 09:30:14 | ||
---|---|---|
bossie186
|
Om de hoeveel jaar heeft SGM(m) eigenlijk een revisie nodig (revisietermijnen)? |