14-10-2009 16:26:21
ruysdael
ruysdael
Ik zocht een geschikt topic, maar kon deze niet vinden, dus deze maar even aangemaakt.

De laatste ontwikkelingen:
- 2941 is op 15 september teruggekomen uit Denemarken.
- 2974 is verongelukt en staat sinds 21 mei op de Werkplaats in Haarlem.

Wat gaat er met deze stellen gebeuren? Rondom de 2974 kan ik geen enkele activiteit ontdekken. Een Bk+AB van het stel staan buiten, de andere Bk heb ik de laatste tijd niet vanuit de trein meer kunnen waarnemen in Haarlem. En waar bevindt zich de 2941 op dit moment? We zijn nu al bijna een maand verder, maar het stel is nog niet ingezet in de reizigersdienst.

De laatste ontwikkelingen m.b.t. inzet:
De vooruitzichten voor 2010 m.b.t. de inzet van SGM zijn de volgende series:
- 3300
- 4300
- 4600
- 7000
- 7600

Laatst bewerkt door moderator op 27-09-2018 10:28

14-10-2009 16:33:44
treintim
treintim
Mag ik vragen wat serie 4600 is?

14-10-2009 16:39:01
MasterE
MasterE
Dit is de lijn Asd-Almo(Lls)zoals ook in drgl 2008.

Groet,
Mcn Asd

Laatst bewerkt door admin op 15-10-2009 13:22, reden: Onnodige quote verwijderd

15-10-2009 11:33:42
broek53
broek53
De 2941 ondergaat in Leidschendam nog een serie achterstallige constructiewijzigingen en dergelijke, en wordt naar verwachting volgende week weer in dienst gesteld. De 2974 zal wel in herstelling zijn, aannemende dat het de beschadigde bak is die je niet meer buiten ziet staan in Hlm. Voorshands "bezet" dat stel "gewoon" de bots/brandreserve waarmee in de materieelverdeling rekening wordt gehouden.


15-10-2009 18:39:09
bogger
bogger
@maccer:

neem aan dat je alleen de series vermeldt die voorheen nog niet met SGM reden?

15-10-2009 23:33:48
ruysdael
ruysdael
Nee, bij mijn weten zijn dit ze allemaal... Hoewel ik die Hoekse Lijn even vergeten ben erbij te zetten, maar die spreekt voor zich.

16-10-2009 11:09:02
bogger
bogger
Als ik het niet verkeerd heb kun je de 4000 en de 9500 er ook nog aan toevoegen..
Alhoewel ik over de eerst niet zeker ben, daar is ook een discussie over mat'64 geweest als ik me niet vergis..
(Ervan uitgaande dat instroom SLT nog wel even op zich laat wachten)

16-10-2009 20:39:27
ruysdael
ruysdael
De 4000 zou SLT worden, en als alle andere genoemde series al SGM worden blijft er weinig meer over voor de 4000...

20-10-2009 00:21:19
bloober
bloober
Ik ga ervan uit dat ook de 7500 weer met SGMm gaat rijden na de herfst?


Groetjes, Bloober

20-10-2009 00:23:44
ruysdael
ruysdael
Nouja, de herfst duurt officieel tot 21 december, dus dan zou dat in de nieuwe DRGL moeten gebeuren, maar ik denk het wel. Was deze vergeten toe te voegen aan het lijstje

20-10-2009 14:01:16
AlbertP
AlbertP
SGM-III gebruik in de 7500 spaart stellen omdat het niet nodig is stellen in de spits aan te koppelen, wat bij het kortere Plan V wel gebeurt. Dat was een reden om met SGM te gaan rijden.

Laatst bewerkt door AlbertP op 19-11-2010 21:49

21-10-2009 00:03:58
robbertc
robbertc
Nou, dat is dan zeker niet de hoofdreden

21-10-2009 01:31:26
SleutelMan
Moderator
SleutelMan
dat had volgens mij meer te maken met het (dreigende) eilandbedrijf van mat'64 rond Ah, de 7600 rijdt immers ook met SGMm. Maar dat is allemaal offtopic...

22-10-2009 23:11:14
broek53
broek53
2941 is sinds woensdag jl. weer in dienst.

22-10-2009 23:11:46
ruysdael
ruysdael
Hij stond vanmiddag op Geen Dienst in Rotterdam.

31-01-2010 09:36:47
ruysdael
ruysdael
Daar ben ik weer.

Zowel de 2952 als 2966 staan al geruime tijd om en nabij de Haarlemse werkplaats. Slachtoffers van de winterse perikelen? Afgelopen vrijdag stond de 2966 al weer buiten het terrein aan de Zandvoortse kant van Haarlem. Mogelijk wordt het stel deze week dus weer ingezet.

Zijn er verder al ideeën rondom schadegeval 2974?

31-01-2010 21:00:28
broek53
broek53
De 2966 is een botsschadegevalletje dat eind november is binnengekomen in Hlm, de 2952 is recenter door een stootjuk gegaan op Hoofddorp Opstel. Hoever het staat met de 2974 zou ik niet weten.

Laatst bewerkt door broek53 op 31-01-2010 21:00

13-11-2010 10:54:10
roosendaal
roosendaal
Is er inmiddels al wat meer bekend over SGM stel 2974?

Staat dit stel nog steeds bij de werkplaats in Haarlem en is er al enige activiteit rond dit stel te ontdekken m.b.t. schadeherstel?

14-11-2010 14:33:59
2296
2296
Prognose is voor ergens in December 2010. Dus ze zijn er wel mee bezig.

08-03-2011 16:16:19
nls911
nls911
Nog nergens gemeld zien staan dus meld ik het via dit topic. Afgelopen zaterdagavond heeft trein 3382 te Ass een brand(je) gehad. Stel kon niet verder en is afgesleept. Iemand enig idee of er (wellicht in Hlm) een SGM aan de kant staat?

08-03-2011 18:48:28
john563
john563
Quote
roosendaal (za 13 nov 2010 10:54:10 www.somda.nl): Is er inmiddels al wat meer bekend over SGM stel 2974?

Staat dit stel nog steeds bij de werkplaats in Haarlem en is er al enige activiteit rond dit stel te ontdekken m.b.t. schadeherstel?


hij komt eraan nog deze week....

08-03-2011 20:49:20
klaass16
klaass16
Wat voor schadeherstel moet er gebeuren dan?
Ik heb niks over dit stel gelezen of gehoord.

Edit: Dankje TheKnitter,, had er over heen gelezen%08%

Laatst bewerkt door klaass16 op 08-03-2011 20:57


http://www.flickr.com/photos/39674979@N07/

08-03-2011 20:49:58
TheKnitter
TheKnitter
Zie eerdere berichten, bijvoorbeeld eerste bericht. Heeft een ongeluk gehad, en zo..


Vrijwilliger/webmaster Stichting DE-III http://www.stichtingde3.nl

11-03-2011 12:25:49
molenaar12
molenaar12
Loes van der Schaft, de vrouw achter de stem van de sprinters is overleden. www.rijnmond.nl

11-03-2011 14:26:08
Jannn2009
Jannn2009
Een trieste zaak natuurlijk voor familie en vrienden etc.. Maar even concreet voor SGM: wat gebeurd er nu met nieuwe stations? Werden dit tot voor kort altijd per stuk 'toegevoegd'?

11-03-2011 15:17:44
aarclay
aarclay
Ik denk dat Loes alle mogelijke klanken (en enkele woorden/zinnen) ingesproken heeft, en dat ze met een computer al die klanken achter elkaar kunnen zetten tot een woord of een zin.

Zo zullen nieuwe stations en andere omroepberichten nog steeds mogelijk blijven.


Choo choo.....

11-03-2011 15:44:34
kniesoor
kniesoor
Quote
aarclay (vr 11 mrt 2011 15:17:44 www.somda.nl): Ik denk


Dus je weet niks?

Gezien de manier waarop bepaalde nieuwe stations zijn ingesproken en het volume soms heb ik het idee dat bij dit systeem alles stuk voor stuk is ingesproken. Maar ik laat me graag corrigeren door iemand die het beter weet.

Bij het InfoXX systeem (in de bussen van Connexxion) is het wel zo dat inderdaad alle klanken en dergelijke zijn ingesproken en dat het systeem dat in een bepaalde volgorde zet. Wat soms weleens misloopt, met haltenamen die niet-Nederlands zijn.

11-03-2011 15:56:45
mdj
mdj
Ondanks de gigantische offtopic, de automatische omroep wordt "verticaal" ingesproken. (Los dus). Voor meer info: www.youtube.com


Bij twijfel: gebruik beton.

12-03-2011 01:32:50
thom
thom
Quote
kniesoor (vr 11 mrt 2011 15:44:34 somda.nl):
Bij het InfoXX systeem (in de bussen van Connexxion) is het wel zo dat inderdaad alle klanken en dergelijke zijn ingesproken en dat het systeem dat in een bepaalde volgorde zet. Wat soms weleens misloopt, met haltenamen die niet-Nederlands zijn.

Daar lijkt me dat ook intressanter, vanwege het veel grotere aantal halte's wat er is. Het aantal treinstations is natuurlijk een stuk kleiner, en er komen er maar weinig bij nog in verhouding, dus minder vaak aanvullingen maken.


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


13-03-2011 11:19:58
ruysdael
ruysdael
Zelfde als bij het GVB, waarbij de haltes gewoon per halte zijn ingesproken. En dat is trouwens ook geen misselijke lijst... www.peterjager.net

23-03-2011 20:57:08
broek53
broek53
De vaak besproken 2974 is op 16 maart hersteld afgeleverd, na een verblijf van bijna 22 maanden in Haarlem.

23-03-2011 21:09:22
ZJ37
ZJ37
Inderdaad, de schade dateert alweer van 21-05-09 toen het als 7036 een aanrijding met een auto had tussen Dv en Apd.

23-03-2011 21:12:44
mdj
mdj
Tussen Apdo en Twl, om de precieze plek aan te geven


Bij twijfel: gebruik beton.

11-05-2011 08:56:24
stefanvdw
stefanvdw
De 2974 is op 9 mei voor het eerst weer in de reizigersdienst verschenen sinds schadeherstel, in trein 9614.

07-08-2011 21:16:26
ZJ37
ZJ37
De 2941 is na een verblijf te Ldd vanmorgen achter de 2980 naar Ehv gekomen.

20-10-2011 23:01:42
nedtrain25
nedtrain25
In opdracht van NSR worden alle buitenspiegels van SGMm buiten dienst gesteld.

20-10-2011 23:11:21
treintim
treintim
Leuk, eerst de doorloopkoppen van ICM al, nu dit kenmerkend iets voor dit materieel weer buiten dienst. Maargoed, de spiegels blijven er dus wel op zitten, dat scheelt.

20-10-2011 23:29:41
maigoda
maigoda
Nou ja, "kenmerkend" is wat overdreven. Spiegels zaten oorspronkelijk alleen op de tweetjes en dan nog maar aan één kant. Op de drietjes zijn ze pas gekomen met de renovatie.

Ben overigens wel benieuwd wat de achterliggende reden is geweest.
Groetjes,
Emiel

Laatst bewerkt door maigoda op 20-10-2011 23:30

20-10-2011 23:35:28
plant
plant
Hmm... er werd in ieder geval niet 'te weinig gebruik' van gemaakt. Zag ze vaak gebruikt worden, als de mcn even wilde kijken waarom de vertrekprocedure nog niet in was gezet o.i.d.

Misschien heeft het met 'storingsgevoeligheid' te maken?

21-10-2011 01:16:58
aarclay
aarclay
Werkten die dingen niet pneumatisch/mechanisch met een pedaal ofzo? Dit zou niet echt met storingsgevoeligheid te hebben maken, denk ik zo? En verder vallen deze binnen het profiel lijkt van een rijdende trein, lijkt me?


Choo choo.....

21-10-2011 01:41:51
maigoda
maigoda
Storingsgevoelig lijkt me niet. Ik heb nooit storing gehad of over gehoord. Ze werkten alleen als de deuren ontgrendeld waren (aan de kant waar ze ontgrendeld waren). En na sluiten klapten ze automatisch in boven de 5 km/h als je het pedaal ingedrukt hield. Rijdend konden ze dus niet uitklappen.
Groetjes,
Emiel

21-10-2011 09:40:17
Pim530
Pim530
Mja, zonde, zie ze de laatste tijd juist weer steeds vaker 'in actie'

21-10-2011 10:13:36
Klaasje
Klaasje
Ik vind het altijd wel handig. Al doen ze dat bij een aantal metrosystemen op een modernere manier. (Met camera's)

Laatst bewerkt door Klaasje op 21-10-2011 10:13

21-10-2011 10:17:16
MDDM
MDDM
Waarom zie jij er een handigheid in Klaasje? Overigens. Op de Ztm-lijn met de SGM II kon je wel met open geklapte spiegels rijden %08%


Gr Joop mcn Lls

21-10-2011 10:25:57
Klaasje
Klaasje
Handig omdat de vertrekprocedure korter kan zijn met de spiegels en omdat een rit zonder conducteur niet meteen veel vertraging veroorzaakt.

21-10-2011 10:33:41
MDDM
MDDM
Maar, we rijden zelden of nooit zonder conducteur. En in de cabine zit een sleutelkastje. Spiegels zijn vaak te smerig om er fatsoenlijk mee te kunnen kijken. En een perron die in een boog loopt, is vanuit de cabine niet te overzien Kort om. Spiegels zijn leuk, soms handig maar geen must.


Gr Joop mcn Lls

21-10-2011 12:40:20
thom
thom
Quote
aarclay (vr 21 okt 2011 01:16:58 somda.nl): Werkten die dingen niet pneumatisch/mechanisch met een pedaal ofzo? Dit zou niet echt met storingsgevoeligheid te hebben maken, denk ik zo? En verder vallen deze binnen het profiel lijkt van een rijdende trein, lijkt me?

Natuurlijk vallen die dingen niet in het profiel van andere rijdende treinen, dat zou levensgevaarlijk zijn en nooit toegelaten worden %03%

21-10-2011 18:42:25
mich
mich
Dat deed het met de wadloper spiegels anders wel in Vierlingsbeek. Is er wel eens eentje door gesneuveld.

21-10-2011 23:44:45
raoul1
raoul1
Heeft iemand enig idee hoe het met de 2116 staat? Hij staat al enige tijd in Hlm... Of is de schade moeilijk te herstellen?

21-10-2011 23:47:12
2296
2296
Schade zal niet moeilijk zijn maar vooral veel tijd kosten. En je weet het nooit voor je het weet staat het stel weer op de baan.

22-10-2011 00:03:56
aarclay
aarclay
Om wat voor schade ging het? Botsschade aan de neus toch?


Choo choo.....

22-10-2011 00:10:52
stefanvdw
stefanvdw
Stel is in Ledn over een stootjuk geschoven en mist e.e.a. aan apparatuur aan de onderzijde

22-10-2011 20:34:11
nedtrain25
nedtrain25
Quote
nedtrain25 (do 20 okt 2011 23:01:42 somda.nl): In opdracht van NSR worden alle buitenspiegels van SGMm buiten dienst gesteld.


Om maar even op mijn eigen bericht te reageren, de reden dat de spiegels buitendienst gesteld worden is om dat er water via het rubber van de kleine ruitenwisser rechtstreeks de relais inloopt waardoor onderweg spontaan de spiegels openklappen. en dan zijn ze wel buiten PVR

Laatst bewerkt door nedtrain25 op 22-10-2011 20:34

22-10-2011 20:37:42
aarclay
aarclay
Is het repareren niet makkelijker? Afdichten lijkt me zo'n probleem niet?


Choo choo.....


22-10-2011 20:52:51
timtrein
timtrein
Ze zullen ook wel redelijk overbodig zijn gok ik, eenmansbediening komt er toch niet...

22-10-2011 23:52:35
maigoda
maigoda
Quote
nedtrain25 (za 22 okt 2011 20:34:11 www.somda.nl):
Quote
nedtrain25 (do 20 okt 2011 23:01:42 somda.nl): In opdracht van NSR worden alle buitenspiegels van SGMm buiten dienst gesteld.


Om maar even op mijn eigen bericht te reageren, de reden dat de spiegels buitendienst gesteld worden is om dat er water via het rubber van de kleine ruitenwisser rechtstreeks de relais inloopt waardoor onderweg spontaan de spiegels openklappen. en dan zijn ze wel buiten PVR

Da's wel vreemd, want voor het uitklappen is niet alleen dat relais nodig, maar ook lucht via het voetpedaal. Ik zou eerder denken dat de spiegels tijdens het rijden gewoon uit te klappen zijn i.p.v dat ze vanzelf uitklappen.
Groetjes,
Emiel

23-10-2011 10:17:31
spoorhaas
spoorhaas
Even een toevoeging op het buiten dienst stellen van de spiegels.

De buitenspiegels worden TIJDELIJK buiten dienst gesteld omdat er afgelopen weken vel technische storingen aan geweest zijn..

Nadere informatie gaat nog volgen of het tijdelijk blijft of voorgoed..

Aldus mijn insider bron!

23-10-2011 10:58:29
tgvfan
tgvfan
Je insider bron is niet heeeeel toevallig de Railpocket van je pa?

23-10-2011 10:59:54
spoorhaas
spoorhaas
Nee..... En die heeft er geen ... Meer..

Ik heb het namens mijn eigen Railpocket en een bron bij Nedtrain.

23-10-2011 12:35:50
MDDM
MDDM
Werkbeschrijving van/voor de stmt gelezen. De spiegels komen niet meer in dienst.

Bron: De pcl van Llso en de dienstdoende Stmt. %08%


Gr Joop mcn Lls

23-10-2011 13:18:31
rolandrail
rolandrail
F*ck, de spiegels waren een goed middel om subtiel de hc aan te sporen tempo te maken. Na ja dan amaar afschaffen servicepas en rookmelder met tractiestroomonderbreking in alle cabines %08%

24-10-2011 14:49:34
smarkie
smarkie
als ze maar van de sluitfluit afblijven, kan je nog steeds een hc opjagen

24-10-2011 19:21:50
maigoda
maigoda
Dat doe je maar één keer. Bij de tweede keer krijg je vanzelf de wachtdienst aan de telefoon waar we nou helemaal mee bezig zijn.
Groetjes,
Emiel

25-10-2011 17:32:59
smarkie
smarkie
is ook echt voor de wachtdienst........

25-10-2011 18:18:40
Rolffiej19
Rolffiej19
Van wie wou je anders op je lazer krijgen denkje ?


MCN ASD

25-10-2011 18:29:04
MDDM
MDDM
Denk je nou echt dat de Wacht Dienst hier voor actie gaat ondernemen? Kom op zeg. Humor is weer ver te zoeken. %03%


Gr Joop mcn Lls

25-10-2011 19:21:41
smarkie
smarkie
Quote
Rolffiej19 (di 25 okt 2011 18:18:40 somda.nl): Van wie wou je anders op je lazer krijgen denkje ?

Weet niet hoe jullie wachtdienst is maar bij ons lachen ze je eerst ff uit als je dit zou flikken.
Maar bellen niet voor dit soort onzin dingen.

" met hc xxx, mn machinist op trein xxx zit me te plagen met de sluitfluit, ik deed echt niks hoor, ik schoot alleen niet op" %08%


Mcn NS International Rtd

26-10-2011 11:45:17
maigoda
maigoda
Of de wachtdienst hier actie voor/tegen onderneemt: ja. Maar dat hangt er eenvoudig weg vanaf hoe de Hc het oppakt als je vanuit de cabine de sluitfluit bedient. De Hc die ik op de trein mee had nam het in elk geval hoog genoeg op dat hij het nodig vond de wachtdienst te bellen. Overigens zonder even te informeren waarom ik de sluitfluit had bediend.

Ik had namelijk een wegleerder bij me die de opleiding SGMm nog moest doen en ik legde het een en ander uit, waaronder de knop sluiten/sluitfluit. Zo ook hoe de sluitfluit klinkt door deze heel kort af te laten gaan.

Betreffende Hc vond dat machinisten zich niet moesten bemoeien met HUN vertrekprocedure en beklaagde zich vervolgens bij de wachtdienst. Na enige uitleg is er overigens verder niets mee gedaan en heb er ook nooit meer wat over gehoord.
Groetjes,
Emiel

26-10-2011 12:34:30
spiketrain
Moderator
spiketrain
Spiketrain: enkele berichten verwijderd. On-topic blijven a.u.b. en vergelijkingen met organisaties uit het nazitijdperk achterwege laten!


Groet, Spiketrain

22-01-2012 11:39:54
molenaar12
molenaar12
Ik hoorde gisteren in de 2980 dat de automatische omroep een nieuwe stem heeft.

22-01-2012 11:51:12
MCNAlkmaar
Ja, de 2115 heeft ook een nieuwe, goed articulerende chacherijnige stem gekregen


De groeten uit Schagen

22-01-2012 11:53:00
molenaar12
molenaar12
Ik vond het eerlijk gezegd een beetje sloom klinken.

22-01-2012 12:01:27
MCNAlkmaar
Ja behoorlijk sloom, dat ook, volgens mij heb ik ergens gelezen dat de vrouw van die vorige stem overleden is.


De groeten uit Schagen

22-01-2012 12:21:14
Bert13
Bert13
Inderdaad, zie vb www.villamedia.nl , waarschijnlijk willen ze in het geval Halfweg-Zwanenburg en dergelijke geopend worden de omroep vervangen hebben(?)


He fought bravely, but lost the battle against technology - 07-06-2015

22-01-2012 13:22:22
aarclay
aarclay
Nu ben ik toch benieuwd naar voorbeelden
Zo vaak zit ik namelijk niet meer in een SGM...

Laatst bewerkt door aarclay op 22-01-2012 13:22


Choo choo.....

22-01-2012 13:42:58
stefanvdw
stefanvdw
Heb er zojuist een filmpje van gemaakt, zal proberen hem vandaag, of anders morgen nog even te uploaden. Klinkt in ieder geval erg gefragmenteerd en soms bijna onverstaanbaar(het woord 'overstappen' wordt uitgesproken als 'overschtappen'). Was stel 2953 overigens, blijkbaar krijgen alle stellen (vanaf) dit weekend een update.

Edit: Filmpje met geluid van de nieuwe omroep is geüpload: www.flickr.com

Laatst bewerkt door stefanvdw op 23-01-2012 13:56

22-01-2012 14:20:05
maigoda
maigoda
Quote
MCNAlkmaar (zo 22 jan 2012 12:01:27 www.somda.nl): Ja behoorlijk sloom, dat ook, volgens mij heb ik ergens gelezen dat de vrouw van die vorige stem overleden is.

Dat klopt. En de nabestaanden hebben verzocht de omroepstem te vervangen door een andere.
Groetjes,
Emiel

22-01-2012 16:17:08
maurits
maurits
Ik vond de stem van Loes van der Schaft altijd prettig om naar te luisteren. Duidelijker en vooral vriendelijker dan de stem van Tuffy Vos die op de stations gebruikt wordt.

Anderzijds kan ik me voorstellen dat het voor de nabestaanden niet prettig is als je haar stem nog steeds hoort, en je zit puur praktisch ook met nieuwe stations die geopend worden en andere wijzigingen in de omroepberichten.


Groeten uit Villa Spoorzicht (Wd-Ledn, km 30,2)

22-01-2012 18:03:06
aarclay
aarclay
Iets aparts: Ik meen dat de omroepstem in de SGM pas geleden nog iets zei over 'het niet vergeten uit te checken' met de OV-Chipkaart. Was dit niet na haar overlijden ingesproken, of was dit een andere stem?

Ik heb het een enkele keer gehoord geloof ik, toen ik muziek aan het luisteren was, en toen ving mijn oor een vlaag van deze OV-Chipkaart-omroep op.

Iemand die wat meer weet?


Choo choo.....

22-01-2012 18:16:39
dlm4yjp
dlm4yjp
Stond er al in:
-geen bagage vergeten
-zakkenrollers
-gladde perrons
-ov kaart in/uit checken
-eindstation/uitstappen
-vuilnis opruimen

En volgensmij nog wel meer wat er uit kon komen rollen.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

22-01-2012 18:18:24
Railtender
Railtender
Quote
aarclay (zo 22 jan 2012 18:03:06 www.somda.nl): Iets aparts: Ik meen dat de omroepstem in de SGM pas geleden nog iets zei over 'het niet vergeten uit te checken' met de OV-Chipkaart. Was dit niet na haar overlijden ingesproken, of was dit een andere stem?

Ik heb het een enkele keer gehoord geloof ik, toen ik muziek aan het luisteren was, en toen ving mijn oor een vlaag van deze OV-Chipkaart-omroep op.

Iemand die wat meer weet?


Ik vond de 2992 vanochtend op Alkmaar opstel met op het display Update 12-02-12 gereed. Nieuwe stem ingevoerd?


West Friese Spoorwegen

22-01-2012 19:04:40
aarclay
aarclay
Die datum is de datum van de nieuwe materieelinzetplanning. Die update is blijkbaar geslaagd.

Of de stem ook is aangepast zou ik niet weten.


Choo choo.....

23-01-2012 07:00:15
dlm4yjp
dlm4yjp
Die stem is inderdaad niet om aan te horen...
Schel, te neutraal/onvriendelijk en Sloom.
SLT klinkt beter.


Iedere dag sportdag: De hordes met vertragingen en verstoringen ontlopen.

23-01-2012 08:20:02
ajb42
ajb42
Ik ben benieuwd of nu ook de correcte lokatie van Mz wordt ingevoerd.
Nu wordt in SGMm omgeroepen als of het station op de oude lokatie ligt.
Dit betekent dat richting Ehv pas na vertrek uit Mz wordt omgeroepen.

23-01-2012 14:08:52
broek53
broek53
Dat moet ongetwijfeld aangepast worden, maar niet in de software van de Sprinters zelf: dat doet alleen iets als het van buitenaf getriggerd wordt. Destijds bij de verplaatsing van Abcoude ging dat al mis...

23-01-2012 14:31:41
john2
john2
Quote
stefanvdw (zo 22 jan 2012 13:42:58 www.somda.nl): Heb er zojuist een filmpje van gemaakt, zal proberen hem vandaag, of anders morgen nog even te uploaden. Klinkt in ieder geval erg gefragmenteerd en soms bijna onverstaanbaar(het woord 'overstappen' wordt uitgesproken als 'overschtappen'). Was stel 2953 overigens, blijkbaar krijgen alle stellen (vanaf) dit weekend een update.

Edit: Filmpje met geluid van de nieuwe omroep is geüpload: www.flickr.com

Of de stem is niet geschik voor om teroepen, of het ligt aan de audio apperatuur, de geluidsinstallatie. Of misschien beide.

23-01-2012 16:49:21
AgentX
AgentX
Of misschien wel alle drie

Laatst bewerkt door AgentX op 23-01-2012 16:49

23-01-2012 17:07:42
jorgo
jorgo
Even tussendoor: de tweetjes SGMm hebben in de eerste klasse kennelijk andere stoelen dan de drietjes:

Tweetje:
bert11.homeip.net

Drietje:
bert11.homeip.net (foto's B. Stortenbeker).

Maar het zit 'm zo te zien alleen in de hoofdsteunen?

23-01-2012 17:16:45
AgentX
AgentX
Correct.

23-01-2012 18:11:32
Pim530
Pim530
Nee, de zitvlakken zijn in de tweetjes ook dikker dan in de drietjes.

23-01-2012 19:15:41
daniel_ddr
daniel_ddr
Wat die nieuwe omroep betreft... stem doet me denken aan die in de GTWs van Arriva.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl

23-01-2012 20:57:14
NSR521
NSR521
Ja, daar lijkt hij wel een beetje op, maar geef mij de oude omroep maar. De oude omroep gaat wat vlotter als de nieuwe.

26-01-2012 15:51:21
erwin
erwin
Vreselijk deze nieuwe omroep

26-01-2012 16:20:10
salieri
salieri
Na een paar maanden weet je niet meer beter.

22-03-2012 22:40:30
aarclay
aarclay
Iemand enig idee hoe ze dit voorelkaar krijgen? Het lijkt een self-test?
www.youtube.com


Choo choo.....

22-03-2012 22:54:51
Johan-41
Johan-41
klopt, is een zelftest voor de monteur. Onder andere het versienummer van de software is zichtbaar zodat deze weet of de update geslaagd is.

22-03-2012 23:06:05
aarclay
aarclay
Hoe is deze te activeren? Via de console op de stuurtafel?
Was even benieuwd...

Ook zie je wel eens "Update" staat met een datum erachter. Ik snap dat dat de Drgl-update is die geldig is vanaf de gegeven datum, maar hoe laten ze die dan tonen?

Laatst bewerkt door aarclay op 22-03-2012 23:07


Choo choo.....

22-03-2012 23:51:27
Johan-41
Johan-41
dit alles idd via het bedieningspaneel in de cabine. Hoe en wat verder lijkt mij niet relevant hierzo..

23-03-2012 08:46:14
MDDM
MDDM
Laptop aansluiten, update draaien, en tekst komt als controle voor Stmt in het display


Gr Joop mcn Lls

23-03-2012 15:30:31
salieri
salieri
Quote
aarclay (do 22 mrt 2012 22:40:30 www.somda.nl): Iemand enig idee hoe ze dit voorelkaar krijgen? Het lijkt een self-test?
www.youtube.com
Heb dit ook eens bij een ICMm gezien te Gn. Was wel grappig om te zien