16-09-2018 19:54:19 | ||
---|---|---|
wouter15
|
NS heeft bij het Locov weer een adviesaanvraag ingediend voor wijzigingen in de dienstregeling vanaf 1 oktober: https://www.locov.nl/binaries/Locov%202018-166282%20Adviesaanvraag%20Locov%20wijzigingen%20dienstregeling%202018%20oktober_tcm118-350782.pdf |
17-09-2018 00:29:40 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Keurig, dus in oktober is het van Zl naar Gn twee minuten langer dan andersom (ipv één). Wel alleen als je met de 500 reist, de 700 heeft geen last van blaadjes. |
17-09-2018 08:02:44 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Nu kan ineens wel van de plannormen worden afgeweken want als de 500 een minuut later aankomt in Zwolle heb je een opvolgtijd van 2 minuten voor de 1800 binnenkomt. Dat halen ze nooit. |
17-09-2018 09:20:06 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Nou ja... die is ook een minuutje uitgebogen, onder het mom van 'afronden van tijdstippen'. Maar bij de 600 is echter ook een minuutje bijgekomen bij de aankomst in Zl, maar de 700 erachter heeft echter geen minuutje erbij gekregen, wat dan weer opvallend is. |
17-09-2018 19:13:07 | ||
---|---|---|
michaben
|
Dat verhaal over afronden op minuten hoor ik al enkele jaren bij elk wijzigingsblad langskomen. Menig trein heb ik in die tijd een minuut later en dan weer eerder en weer later zien worden met dezelfde reden. Wordt het niet eens tijd dat de NS, net als alle andere vervoersbedrijven, tijden in seconden gaat hanteren? %03% |
17-09-2018 19:17:38 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
NS is daar al volop mee bezig - aanschouw de dienstkaartjes maar eens - ProRail echter nog niet. |
17-09-2018 19:23:44 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteDe blaadjes vallen dit jaar ook alleen maar tussen Amersfoort en Zwolle blijkbaar, voorheen zat er vaak ook een eerder vertrek uit Ut bij de herfstmaatregelen. QuoteZolang er geen reisadviezen met seconden uit de reisplanner komen zal je toch ergens moeten blijven afronden. En als ik zie hoe dat soms bij andere vervoerders gaat (bij Keolis zijn de tijden soms in de reisinfoapps naar beneden afgerond en op de vertrekstaten naar boven) is dat ook nog geen garantie voor succes. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
18-09-2018 01:37:44 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Ja, en ook daar vallen de blaadjes slechts in één richting. Daar wel voor beide treinseries gelukkig. |
18-09-2018 19:13:38 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Op welk deel van m'n bericht reageer je nu exact, want dit jaar is er immers geen aanpassing op Ut. Overigens vielen de blaadjes tussen Ut en Amf in de afgelopen jaren ook alleen vlak voor de IC naar Zwolle passeerde, bij de IC naar Schothorst/Enschede bleven ze aan de bomen hangen (die was nooit aangepast) Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
18-09-2018 20:22:34 | ||
---|---|---|
b2py
|
Kan zomaar zijn dat de ene trein naar boven is afgerond en de andere naar beneden eah.. |
27-09-2018 11:23:05 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Ook vanaf 1 oktober, inzet sandite treinen. Er zijn SGM en DDAR`s hiervoor ingericht, de DDAR`s zullen vnl. in 9000 Lw - Mp v.v. en 8100 Zl - Gn v.v. worden ingezet. Andere treinseries (4000, 4800, 5400, 5500, 5600, 7300) met SGM, varieert van enkele treinen tot een complete dienst. Tussen Rsd en Vs wordt een SGM als ledig mat ingezet, 2 slagen per dag. |
27-09-2018 12:25:32 | ||
---|---|---|
robbertc
|
DDAR=DDZ4. |
27-09-2018 13:20:31 | ||
---|---|---|
phantom
|
Toch grappig dat het er met de hier gepubliceerde info op lijkt dat men in het gebied onder Rtd ri Gorinchem en onder Rtd ri Bd en verder ri Venlo dan geen last zal gaan krijgen van vallend blad %03% %08% Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
27-09-2018 14:16:03 | ||
---|---|---|
broek53
|
Of al een hoop extra speling in de dienstregeling heeft zitten, natuurlijk. |
27-09-2018 15:32:45 | ||
---|---|---|
Oldskool
|
QuoteAls Arriva Sandite stellen heeft, en het op die lijn nodig acht, zal men dat dan ook wel in gaan zetten. %08% |
27-09-2018 16:14:36 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
NT Leidschendam bouwt Sandite in SGM in en ze onderhouden ook de E-GTW. Dat biedt mogelijkheden |
27-09-2018 16:17:41 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Zal wel niet gratis gebeuren en de Sandite moet ook nog bijgevuld worden (volgens mij niet in Rtd of Gdm e.o. dus ook niet goedkoop. Beter is een 125* met Sanditecontainer inhuren |
27-09-2018 19:27:22 | ||
---|---|---|
AgentX
|
*hint* *hint* |
27-09-2018 21:47:21 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Quote Sandite in de E-GTW vraag alleen wel een aangepaste dan wel nieuwe toelating van het voertuig! Jeanne Kok |
28-09-2018 00:27:14 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
Waarom? Zo'n trein mag toch wel beladen worden? Laatst bewerkt door kiekkiek op 28-09-2018 00:28 |
28-09-2018 00:45:27 | ||
---|---|---|
thom
|
Dat zal wel gezien worden als een technische aanpassing van het voertuig, en voor alle wijzigingen is iig een meldplicht. |
28-09-2018 10:43:00 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Via het WOB verzoek over volle treinen krijg je een inkijkje hoe die zaken gaan. Jeanne Kok |
28-09-2018 13:42:06 | ||
---|---|---|
kiekkiek
|
Noem eens bijlage en pagina als je wilt. Ik heb geen tijd om al die honderden pagina's door te spitten. Jij hebt het al gelezen Laatst bewerkt door kiekkiek op 28-09-2018 13:42 |
28-09-2018 15:44:42 | ||
---|---|---|
jeanne
|
@kiekkiek, net als jij, heb ik ook geen inventaris bij al die WOB pagina's. En helaas, laat ik op dit moment geenszins de behoefte voelen om alles nog weer eens alles door te spitten. Trouwens, als ik mij niet vergis kent Acrobat een ook zoekfunctie. %08% Jeanne Kok |
28-09-2018 22:21:31 | ||
---|---|---|
bultena
|
Zoeken kan met Control F |
29-09-2018 00:01:05 | ||
---|---|---|
anton_
|
Quote in deze bijlage staat wat over toelating: ( o.a, pagina 113 ) https://www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksoverheid/documenten/wob-verzoeken/2016/12/21/besluit-wob-verzoek-over-volle-treinen/Bijlage+1+wob-verzoek+volle+treinen.pdf met CRTL F kun je inderdaad (veel) meer vinden. (ik heb de andere bijlagen niet bekeken daar staat vermoedelijk nog meer informatie ) |
30-09-2018 14:38:11 | ||
---|---|---|
spurt2244
|
Tabellen met tijden zijn hier te vinden: http://nsdr.bemined.nl/2018-6/ |
30-09-2018 19:08:29 | ||
---|---|---|
treinhobby
|
Helaas krijg ik een foutmelding bij de materieel omlopen. Not Found The requested URL /2018-6/matomloopjaarplan-DDM-za.html was not found on this server. |
30-09-2018 19:49:29 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote Klopt, bij alle materieelomlopen krijg je een error (moet nog opgelost worden lijkt me). Verder zijn de lege SGMm ritten van en naar Vlissingen ook nog niet ingevoerd, of ik kijk natuurlijk scheel... Het enige verschil is dat er hier en daar een minuutje langer over bepaalde ritten gedaan wordt. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
01-10-2018 15:45:55 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
De tijden zijn wel reeds bekend. Deze staan ongetwijfeld ook al ergens op de welbekende websites. Treinnummer 88401 Roosendaal v 03:53 Vlissingen a 04:54 Treinnummer 88402 Vlissingen v 05:14 Roosendaal a 06:14 Treinnummer 88403 Roosendaal v 13:48 Vlissingen a 14:48 Treinnummer 88404 Vlissingen v 15:01 Roosendaal a 16:01 Desalniettemin zijn genoemde ritten vandaag niet doorgegaan omdat er geen SGM present was. Treinstel 2975 is overgekomen teneinde vannacht het programma op te pakken. Laatst bewerkt door IJsbergsla op 01-10-2018 15:46 |
01-10-2018 15:53:47 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
2975 was vanochtend al in Rsd aanwezig maar deze was nodig in de 5900 vanwege een niet inzetbare Flirt |
01-10-2018 17:11:42 | ||
---|---|---|
b2py
|
Sandite wordt tegenwoordig geslachtofferd voor vervangen ander kapot materieel? |
01-10-2018 17:24:01 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Deze conclusie is fout. Deze heeft namelijk niet gereden door het voorspelde weer, bij regen werkt de Sandite namelijk onvoldoende tot niet, dus is de rit geschrapt. Tevens is hij namelijk al voordat de 88403 zou rijden vervangen uit de 5900 voor een Flirt. De laatste rit was namelijk de 5945 met aankomsttijd 13:23, waar de 88403 dus pas om 13:48 vertrekt. Laatst bewerkt door MetroRET op 01-10-2018 17:25 |
01-10-2018 19:24:06 | ||
---|---|---|
b2py
|
Je zou toch zeggen dat blaadjes met regen de ideale glijomstandigheden zijn. En wat betreft die laatste zinsnede, hoe had ik dat kunnen weten? |
01-10-2018 19:40:41 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
https://treinposities.nl/vertrekstaat/oudenbosch/2018-10-01 |
01-10-2018 19:41:19 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Dat zullen leuke gesprekken tussen rijdend personeel en de reizigers zijn. Ja, u bent een kwartier later, maar het zou gaan regenen hè? Dan houdt het voor ons op. |
01-10-2018 19:43:25 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Je weet dat de 88403 een leegmaterieel rit is.... |
01-10-2018 19:44:50 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Je weet dat Sandite invloed heeft op reizigerstreinen en punctualiteit... Context: voorgaand jaar reed er geen trein met Sandite op de Zeeuwse lijn, wat tientallen treinen met een kwartier vertraging tot gevolg had. |
01-10-2018 20:11:49 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote In het vervolg zou men beter zand gebruiken? Overigens is dat een zeer fraai stukje propaganda wat je daar schrijft, wellicht wacht er een grootse carrière voor je in Utrecht. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
01-10-2018 20:30:53 | ||
---|---|---|
thom
|
Toch kan ik mij ergens wel bedenken dat sandite niet op een natte spoorstaaf zal hechten maar er simpelweg afspoeld, of klinkt dat echt zo gek? |
01-10-2018 20:39:06 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Blijkbaar is er tenminste nog 1 iemand slim genoeg om dat te concluderen.... |
01-10-2018 20:51:46 | ||
---|---|---|
b2py
|
Alleen met keiharde neerslag gebeurt dat, maar dan is het glij-effect van blaadjes etc ook nauwelijks aanwezig. Miezer en matige neerslag is juist wel ellendig voor het glijen, en dan zal de sandite ook niet volledig wegspoelen.. |
02-10-2018 09:06:53 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote Belangrijk om te vermelden: tijden zijn niet elke dag hetzelfde. En de 88401/88402 rijden NIET op Woensdag en Zaterdag |
02-10-2018 09:16:42 | ||
---|---|---|
mdj
|
Donderdag-, vrijdag-, zondag- en maandagochtend mag ik hopen? Laatst bewerkt door mdj op 02-10-2018 09:17 Bij twijfel: gebruik beton. |
02-10-2018 10:07:23 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote Het zijn inderdaad vooral tijden 's ochtends die afwijken. De 88403/88404 zijn altijd hetzelfde, behalve op vrijdagmiddag... Dan rijdt hij een half uurtje later. |
05-10-2018 16:46:38 | ||
---|---|---|
michaben
|
Er lijkt weer iets fout gegaan te zijn met de IC Berlijn. Normaal rijdt deze in de zomer een vroege trein vanaf Asd die dan in plaats van de trein van 19:00 rijdt. In deze zomerperiode, die van week 13 t/m week 43 loopt, wordt het ontbreken van die late trein opgevangen door een binnenlandse trein 1569. Deze is echter spoorloos verdwenen sinds het nieuwe wijzigingsblad, terwijl deze dus nog t/m week 43 had moeten rijden. |
05-10-2018 16:56:40 | ||
---|---|---|
train85
|
Volgens mij werd dit ook gemeld in het NS forum? Zag hem zelf dit bericht ook intern NS langs komen. |
15-10-2018 17:54:06 | ||
---|---|---|
abcde
|
Zijn er nog wijzigingen in de materieel-inzet vanaf 1 okt., of is dit dezelfde inzet als in het blad van september ? |
15-10-2018 19:14:45 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Het viel mij wel pas op dat ik doordeweeks overdag in een DDZ zat in de 8800. Treinnummer weet ik niet meer. Normaal rijden die alleen in de avond of het weekend. Laatst bewerkt door aarclay op 15-10-2018 19:15 Choo choo..... |
15-10-2018 19:35:35 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote DDZ heeft altijd al overdag doordeweeks in de 8800 gereden tijdens deze dienstregeling |
15-10-2018 21:07:29 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Als dagelijkse reiziger 8800 heen en weer kan ik dat bevestigen. Meestal DDZ, aangevuld met ICM. |
15-10-2018 21:49:55 | ||
---|---|---|
michaben
|
Er rijden 4 composities ICM en 3 composities DDZ in de 8800 doordeweeks, ICM is dus net in de meerderheid. In het weekend is DDZ wel in de meerderheid hier. |
16-10-2018 00:34:52 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Hmmm, op het moment dat die DDZ reed was er toch ICM ingepland volgens het vorige materieelblad. Misschien was het een aangepaste inzet in de dagplanning, of zijn er in de 8800 wat omlopen aangepast? Choo choo..... |
16-10-2018 06:30:01 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Deze verhouding tussen ICM en DDZ geldt al sinds december 2016. |
16-10-2018 12:14:10 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote Op de zaterdagen is een van de twee omlopen ICMm ingewisseld voor een DDZ. Dus nu 6 composities DDZ, waar dat er in het weekend eerst 5 waren. Laatst bewerkt door Trainplaza op 17-10-2018 17:45 |
16-10-2018 16:59:27 | ||
---|---|---|
michaben
|
Nope, ook in het weekend is er niets veranderd hier. Sowieso zijn er traditioneel weinig wijzigingen in oktober qua materieelinzet, alleen de sandite treinen zijn hier en daar een klein beetje aangepast. |
17-10-2018 10:03:51 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote Deze wijziging komt inderdaad uit September zie ik nu. Maar er is wel dergelijk een 6e omloop DDZ bij gekomen. Laatst bewerkt door Trainplaza op 17-10-2018 17:45 |
17-10-2018 17:02:02 | ||
---|---|---|
michaben
|
Als jouw weekend slechts uit één dag bestaat dan klopt het ja Maar totaal off-topic hier. |
17-10-2018 17:44:42 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote Mijn fout, bij deze aangepast %02% |