11-01-2007 02:22:57
helmond
helmond
Er zijn alweer n aantal (nog niet officiele)wijzigingen in de dienstregeling t.w
Trein 16091 Ut V 00.13 Ht A 00.56 en trein 4491 Nm V 00.23 Ht A 01.02,geven voortaan aansluiting op trein 9691 oorspronkelijke vertrektijd 00.56,deze 9691
vertrekt nu planmatig pas om 01.06 ,dus de ""oude" 9689 is weer terug
A Ehv 01.34,wordt gereden door 1x mat 64 II
 

11-01-2007 10:27:40
fabrierban
fabrierban
Ze hadden net alle vertrekstaten aangepast in Ht voor de treinen Bd-Ut.
Maar goed er zullen wel veel wijzigingen blijven komen.
 

11-01-2007 14:35:55
seinhuis
seinhuis
waarom word dit gewijzigd?  

11-01-2007 15:24:03
mren
mren
Ik neem aan zodat men vanuit het noorden (Utrecht, Zwolle, Deventer en verder) een uur later naar huis kan, zoals met de DRGL'06 nog wel kon, iets waar ik altijd wel voorstander van ben.

Vooral omdat het vrijwel niets kost, alleen een enkele stoptrein iets later laten vertrekken, op die tijd zijn er toch geen overstappen meer die door later te vertrekken worden gemist.
 


11-01-2007 21:36:53
teus-baars
teus-baars
%01%Hier in het noorden is een (wel) officiele wijziging van kracht en wel 's ochtends op Lwd-Gn daar rijdt de eerste trein wat vroeger zodat er een extra trein bij in past en zo mensen langs de lijn wat betere aansluitingen hebben op de vroegste treinen naar het zuiden%05%

Laatst bewerkt door teus-baars op 11-01-2007 21:37
 

13-01-2007 11:12:28
duffelsm
duffelsm
Ik vond net op de NS-site een aanvullingsblad uit de huidige dienstregeling:

EDIT: link verwijderd.

Allemaal kleine verschuivingen, en enkele extra treinen, en 's-weekends sommige treinen die ls stoptrein rijden. Maar verassend genoeg staan de extra stops van de 3018 en de 3020 te Asb er niet in. En dat geldt voor de extra stops va enkele 2000-en in Ztm (ri Gvc) ivm Randstadrail (of het gebrek daaraan).

Trouwens nog een grappig citaat uit dit wijzigingsblad:
60b 3718 Extra Intercity op zondag Arnhem–Zutphen. Deze trein vertrekt uit
Arnhem om 7.30 uur en stopt op alle tussengelegen stations.
Zutphen–Zwolle: % wordt dagelijks
De intercity die op alle stations stopt. Hadden we daarvoor niet het woord stoptrein (sorry, Sprinter) uitgevonden.

Laatst bewerkt door duffelsm op 13-01-2007 13:03
 

13-01-2007 12:18:27
keesje
keesje
In de dienstregeling gaat men met die formules Spinter/Stoptrein en Intercity/Sneltrein nog niet erg consequent om. Het is wel de bedoeling dat dit over enkele jaren alleen Intercity's en Sprinters worden. Ik hoop dan ook dat er net als nu niet talloze uitzonderingen zijn met het gebruik van Intercity's. De één stopt hier wel de ander niet. Prachtige voorbeelden zijn Ah-Nm en Gv-Rtd, waar per saldo zo'n beetje op elk station tenminste wel een IC stopt. Niet erg duidelijk voor de reiziger als je het mij vraagt...

Laatst bewerkt door keesje op 13-01-2007 12:19