Wijzigingsblad 10 juni 2018
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
03-05-2018 19:11:41
wouter15
wouter15
NS heeft weer een advies aan het Locov uitgebracht (zie https://www.locov.nl/binaries/Locov%202018-97007%20Adviesaanvraag%20Locov%20wijzigingen%20dienstregeling%202018%20per%2010%20juni_tcm118-324672.pdf) over het wijzigingsblad van 10 juni 2018.  

03-05-2018 20:05:01
daniel_ddr
daniel_ddr
Huh, adviezen brengt het Locov uit NS heeft dus een adviesaanvraag bij het Locov gedaan.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

15-05-2018 17:01:13
michaben
michaben
Dienstregeling van het nieuwe wijzigingsblad is gepubliceerd, hier een uitdraai: http://nsdr.bemined.nl/2018-4/

Nieuw is vooral de 15400, met andere tijden ten opzichte van vorig jaar. Ook gaat deze dit jaar op spoor 8 keren in Hlm in plaats van spoor 5 zoals vorig jaar.

Ook wordt de kaasschaaf ingezet in de zomerspits, ik zie o.a. de treinen 520 en 622 van spoor 5 in spoor 5a gewijzigd worden in Zl, iets wat zeer waarschijnlijk betekend dat deze treinen een of twee bakjes mogen inleveren.
 

15-05-2018 19:50:05
IJsbergsla
IJsbergsla
Overigens gaat serie 15400 reeds een week eerder rijden tussen Haarlem en Zandvoort.  


15-05-2018 20:07:42
MetroRET
MetroRET
Handige interval tussen de 15400 met 7/23" vanuit Zvt.  

15-05-2018 20:11:47
IJsbergsla
IJsbergsla
Dat is alvast gewijzigd vanuit Haarlem naar een al iets beter 11/19-interval. Als ik goed geïnformeerd ben is de reisplanner reeds aangepast. Er waren namelijk voldoende klachten van zowel personeel als reizigers wegens het nergens op aansluiten van de serie 15400.

Laatst bewerkt door IJsbergsla op 15-05-2018 20:12
 

15-05-2018 20:15:46
MetroRET
MetroRET
05/35 5400
12/42 15400

Dus volgens mij nog altijd 7/23"
 

15-05-2018 20:26:29
MasterE
MasterE
Waarom zou je daar een kwartiersdienst willen hebben? Reizigers verder dan Hlm pakken toch de 5400. Maar je biedt betere aansluitingen naar Utg en Ledn.


Mcn Asd
 

15-05-2018 20:33:16
bloemkool
bloemkool
Zvt moet het voornamelijk hebben van oost-west verkeer en het voordeel dat de trein zo wat tot het strand komt. In noord-zuid richting zijn er voldoende alternatieven beschikbaar qua stranden.  

15-05-2018 20:37:51
IJsbergsla
IJsbergsla
Quote
MetroRET (di 15 mei 2018 20:15:46 https://www.somda.nl/forum/20690/p658607/): 05/35 5400
12/42 15400

Dus volgens mij nog altijd 7/23"
Daarom "vanuit Haarlem"... De afvoer vanaf het strand is niet ideaal, echter is hiermee alvast een stap gezet ten opzichte van voorgaande jaren.

Laatst bewerkt door IJsbergsla op 15-05-2018 20:38
 

15-05-2018 20:38:05
Frontier
Frontier
In de ideale wereld zou de 15400 na Hlm zonder tussenstops naar Asd rijden, hetgeen de 5400 pas écht zou ontlasten.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

15-05-2018 20:41:05
michaben
michaben
De 15400 bied in deze opzet een overstap op de 4800 (beide richtingen op aangezien de 4800 rond de symmetrietijd in Hlm komt) van 5 tot 7 minuten. Dat is daarmee ook de enige overstap die korter dan 10 minuten is, de overstap op de 2100 van/naar Gvc is 11 tot 13 minuten.  

15-05-2018 21:16:03
Trainplaza
Trainplaza
Toch vraag ik me wel af wat het probleem is. NS laat dus een pendel rijden. Die is ten eerste nogal inefficiënt. Ze rijden met 2 slagen en 2 keringen van ruim 20 minuten, terwijl je, als je per se wil, die serie ook met één trein kan laten. Afijn, je bent al 2× zoveel materieel en personeel kwijt. Zorg er dan voor dat die pendel een beetje benut wordt en ergens op aansluit. Ruimte is er wel tussen Haarlem en Zandvoort als je in een 15/15 dienst wil rijden, behalve als je dan met in de knoei komt met de 2 goederentreinen die per dag van de gelijkvloerse kruising gebruik maken. Maar dat lijkt me niet echt eerlijk gezegd. Ook zouden sporen het probleem niet moeten zijn lijkt me. Vorig jaar werd de 3400 naar spoor 8 gestuurd zodat de 15400 op spoor 5 kon keren. In dat geval zou een 15/15 dienst toch moeten kunnen?  

15-05-2018 23:29:38
IJsbergsla
IJsbergsla
Toen er nog met één set Mat'64 gereden werd was de kering niet haalbaar bij enige drukte, met DDM-1 zal dat er niet beter op worden.  

16-05-2018 00:27:41
henri1972
henri1972
Nu zou je wel bij extreme drukte het mat van de 15400 nog een keer extra naar Zandvoort kunnen sturen. Dan kUn je dus 6x per uur rijden.  

16-05-2018 12:37:05
ZJ37
ZJ37
Kan me nog een dienstregeling herinneren met 5400/15400/14400, keurig in een 10/10/10 ligging. Vier keer per uur treinen verkopen in een 5/25 ligging of hogere frequenties in vergelijkbare verdelingen is de mode tegenwoordig.  

16-05-2018 12:59:20
b2py
b2py
Laat maar een betere dienstregeling zien dan  

16-05-2018 14:56:02
Trainplaza
Trainplaza
Zvt - :18, :48 (Spoor 1)
Ovn - :25, :55
Hlm - :29, :59 (Spoor 8)

Hlm - :03, :33
Ovn - :07, :37
Zvt - :14, :44
 

16-05-2018 15:03:25
MetroRET
MetroRET
Dit levert zo te zien een 12/18" op, dat klinkt al een stuk beter en met 1 omloop, zo te zien.  

16-05-2018 15:20:12
MasterE
MasterE
Alleen de rijtijd is 12 minuten en geen 11 en keren in 3 minuten met een DDM-1 kan niet (procestijden).

Laatst bewerkt door MasterE op 16-05-2018 15:21


Mcn Asd
 

16-05-2018 15:31:02
MetroRET
MetroRET
En daarom doet de 5400 er dus 10 minuten over naar Zvt en 11 retour ? %03%  

16-05-2018 15:46:53
MasterE
MasterE
Ik zeg niet dat het allemaal niet kan, ik leg slechts uit waarom er met 2 omlopen wordt gereden.


Mcn Asd
 

16-05-2018 15:47:16
Rolffiej19
Rolffiej19
Ja sommigen 5400'n doen het in 10 min naar Zvt maar de meesten hebben 13 min zelfs maar dan nog blijft de keertijd in Zvt en Hlm krap als er met DDM-1 gereden wordt en ik vraag me af of dat wel kan om 29. binnenkomen in Hlm terwijl de 3400 om .28 vertrekt wordt dat aardig spannend he

Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 16-05-2018 15:47


MCN ASD
 

16-05-2018 15:57:41
MetroRET
MetroRET
Kan die 3400 dan niet naar spoor 8 en de 15400 binnenkomen op 5 ?  

16-05-2018 17:30:58
Trainplaza
Trainplaza
Quote
MetroRET (wo 16 mei 2018 15:57:41 https://www.somda.nl/forum/20690/p658868/): Kan die 3400 dan niet naar spoor 8 en de 15400 binnenkomen op 5 ?


Met deze tijden zou de 15400 zelfs nét op spoor 4 kunnen.

Nog een andere vraag: Gaat de 15400 dan met DDM-1 rijden? Vorig jaar was het een DDZ-4 en de reistijd bedroeg toen 11 minuten. Dan heb je 4 minuten om om te lopen, dus dat zou moeten kunnen lijkt me. En er wordt toch het een en ander aan treinen ingekort vanwege de zomer, dus ergens een DDZ-4 vandaag halen (het is er ten slotte maar eentje) zou het probleem niet moeten zijn lijkt me.

Quote
MetroRET (wo 16 mei 2018 15:03:25 https://www.somda.nl/forum/20690/p658832/): Dit levert zo te zien een 12/18" op, dat klinkt al een stuk beter en met 1 omloop, zo te zien.


Ja, een exacte 15/15 ligging gaat een beetje moeilijk, ook omdat je rekening moet houden met de 3400. Op deze manier heb je ook een iets betere overstap in Haarlem volgens mij.

Laatst bewerkt door Trainplaza op 16-05-2018 17:32
 

16-05-2018 17:40:36
MetroRET
MetroRET
Niet per se vanwege de 3400 denk ik, maar meer dat je dan een keertijd van exact 30 minuten krijg in Haarlem, iets wat in de oude opzet van 2016 niet het geval was (toen de 5400 dus een losse serie was op andere tijden en zichzelf niet kruiste in Haarlem).  

16-05-2018 22:43:28
broek53
broek53
Quote
Trainplaza (wo 16 mei 2018 14:56:02 https://www.somda.nl/forum/20690/p658823/): Zvt - :18, :48 (Spoor 1)
Ovn - :25, :55
Hlm - :29, :59 (Spoor 8)

Hlm - :03, :33
Ovn - :07, :37
Zvt - :14, :44


Zo te zien past dat in Hlm niet. De 4800 richting Utg maaktin die tijd gebruik van spoor 8 en de 4800 richting Amsterdam komt om 00 en 30 kruisend binnen op spoor 3.
 

16-05-2018 23:20:15
Trainplaza
Trainplaza
Quote
broek53 (wo 16 mei 2018 22:43:28 https://www.somda.nl/forum/20690/p658994/):
Quote
Trainplaza (wo 16 mei 2018 14:56:02 https://www.somda.nl/forum/20690/p658823/): Zvt - :18, :48 (Spoor 1)
Ovn - :25, :55
Hlm - :29, :59 (Spoor 8)

Hlm - :03, :33
Ovn - :07, :37
Zvt - :14, :44


Zo te zien past dat in Hlm niet. De 4800 richting Utg maaktin die tijd gebruik van spoor 8 en de 4800 richting Amsterdam komt om 00 en 30 kruisend binnen op spoor 3.


Dat eerste geld alleen 's ochtends tot 8 uur en 's avonds na 8 uur ongeveer. Op tussen 8 - 8 in vertrekt de 4800 naar Amr en Hn van spoor 6 en is spoor 8 dus vrij (15400 rijdt vanaf 10:00 tot 19:00). Met die kruising met de 4800 de andere kant op heb ik geen rekening gehouden, dus het kan inderdaad niet op de manier die ik hierboven heb voorgesteld.

Laatst bewerkt door Trainplaza op 16-05-2018 23:20
 

16-05-2018 23:56:14
broek53
broek53
Het westelijk emplacement van Haarlem is een grote valkuil wat dienstregelingen betreft. Zo zijn er van die gemenigheidjes als vertrek richting Heemstede dat door dezelfde wissels gaat als binnenkomst Zandvoort, wat ogenschijnlijk niet voor de hand ligt. Het aantal "gaatjes" waarin de 15400 geprikt kan worden, is mede daardoor nogal beperkt.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


17-05-2018 05:32:54
dennistd
dennistd
En een volledige out of the box-oplossing als het pendelen van de 5400 over spoor ZA en de 15400 over spoor ZN? Of denk ik nu veel te gevaarlijk?  

17-05-2018 10:12:03
daniel81
daniel81
Quote
Rolffiej19 (wo 16 mei 2018 15:47:16 https://www.somda.nl/forum/20690/p658859/): Ja sommigen 5400'n doen het in 10 min naar Zvt maar de meesten hebben 13 min zelfs maar dan nog blijft de keertijd in Zvt en Hlm krap als er met DDM-1 gereden wordt en ik vraag me af of dat wel kan om 29. binnenkomen in Hlm terwijl de 3400 om .28 vertrekt wordt dat aardig spannend he


Maar waarom moet die 15400 eigenlijk in Ovn stoppen? Als-ie alleen maar bedoeld is mensen van en naar het strand te brengen kan-ie Ovn toch overslaan?
 

17-05-2018 12:10:57
IJsbergsla
IJsbergsla
De rijtijdwinst in het met 50 km/uur een station voorbijrijden ten opzichte van stoppen gaat amper de twee minuten halen. Daarnaast is de trein naar/van Amsterdam juist het probleem in de zin dat deze zo vol is dat er onderweg geen mensen meer bij kunnen. De "lege" trein dan niet laten stoppen in Overveen gaat het er voor de reizigers in Overveen niet beter van maken.  

17-05-2018 18:55:48
MasterE
MasterE
De beste oplossing is volgens mij om in de hoogzomerperiode en de stranddagen daar buiten, de 4800 op Hlm te keren en de 15400 door te leggen naar Asd. Dit gebeurt overigens ook komende zondag en maandag.

Laatst bewerkt door MasterE op 17-05-2018 18:56


Mcn Asd
 

17-05-2018 19:30:41
Frontier
Frontier
Een nog betere oplossing zou zijn om de 15400 vlak voor de 2100/2200 uit zonder tussenstops naar Asd te sturen. Met een dergelijke snelle Zvt-Hlm-Asd Express maak je die meteen tot de meest aantrekkelijke optie waardoor je de 5400 automatisch ontlast, én je hoeft de reizigers van de 4800 niet te benadelen.


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

17-05-2018 20:36:43
michaben
michaben
Tussen de 2100 (:25/:55) en 4800 (:01/:31) zit 6 minuten vanaf Hlm, dus zolang dat pad niet door een goederentrein geclaimd is zou dat moeten passen. Mogelijk moet je dan een minuutje uitbuigen omdat bij Ass een opvolgtijd van 3 minuten langs hetzelfde perron wat krap is, maar dat moet ook nog wel te doen zijn. Kom je echter om :14/:44 in Asd aan, ongunstiger kan haast niet qua symmetrie om te keren.

Laatst bewerkt door michaben op 17-05-2018 20:37
 

17-05-2018 20:41:46
MetroRET
MetroRET
En hoe zit het met dat pad, waar de 3000 in reed afgelopen week ?  

17-05-2018 21:15:51
MasterE
MasterE
Als je extra gaat rijden zal je ergens in Asd een perron(fase) vrij moeten hebben voor een lange kering van +20 minuten. Dat is er niet.


Mcn Asd
 

17-05-2018 21:18:00
b2py
b2py
4a? 2b? 4b? Daar is vast wel iets voor te verzinnen  

17-05-2018 22:16:49
279
279
Quote
MetroRET (do 17 mei 2018 20:41:46 https://www.somda.nl/forum/20690/p659219/): En hoe zit het met dat pad, waar de 3000 in reed afgelopen week ?


als ik me niet vergis is dat het pad van de 2100. en die reed niet...
 

17-05-2018 22:20:20
Trainplaza
Trainplaza
Quote
279 (do 17 mei 2018 22:16:49 https://www.somda.nl/forum/20690/p659261/):
Quote
MetroRET (do 17 mei 2018 20:41:46 https://www.somda.nl/forum/20690/p659219/): En hoe zit het met dat pad, waar de 3000 in reed afgelopen week ?


als ik me niet vergis is dat het pad van de 2100. en die reed niet...


Omgeleide 3000 reed 3 minuten achter de 2200 aan. En de 2100 reed ook gewoon
 

17-05-2018 22:32:16
MetroRET
MetroRET
Dus eventueel:

Asd: .08/.38
Ass: .14/.44
Hlm: .25-.28/.55-.58
Ovn: .01/.31
Zvt: .08/.38

Zvt: .21/.51
Ovn: .27/.57
Hlm: .02-.05/.32-.35
Ass: .16/.46
Asd: .21/.51
 

18-05-2018 00:36:22
Rolffiej19
Rolffiej19
Quote
Trainplaza (do 17 mei 2018 22:20:20 https://www.somda.nl/forum/20690/p659264/):
Quote
279 (do 17 mei 2018 22:16:49 https://www.somda.nl/forum/20690/p659261/):
Quote
MetroRET (do 17 mei 2018 20:41:46 https://www.somda.nl/forum/20690/p659219/): En hoe zit het met dat pad, waar de 3000 in reed afgelopen week ?


als ik me niet vergis is dat het pad van de 2100. en die reed niet...


Omgeleide 3000 reed 3 minuten achter de 2200 aan. En de 2100 reed ook gewoon

Helaas je gaat niet door voor de koelkast de 2100 reed namelijk niet!


MCN ASD
 

18-05-2018 03:40:20
MetroRET
MetroRET
De 2100 reed op een aantal dagen niet, maar niet op elke dag dat de 3000 werd omgeleid.  

18-05-2018 06:48:22
mdj
mdj
De 2100 reed op 10/5, 11/5, 12/5 en 13/5 niet, volgens ovtijden.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

18-05-2018 07:03:48
MetroRET
MetroRET
Reed tijdens het hemelvaartsweekend alleen op zondag 13 mei. De overige dagen is hij wél opgeheven geweest.
https://www.ovtijden.com/arnu/rl/2151/2018-05-13T13:12:00+0200
 

18-05-2018 09:13:16
Trainplaza
Trainplaza
Quote
MetroRET (vr 18 mei 2018 07:03:48 https://www.somda.nl/forum/20690/p659301/): Reed tijdens het hemelvaartsweekend alleen op zondag 13 mei. De overige dagen is hij wél opgeheven geweest.
https://www.ovtijden.com/arnu/rl/2151/2018-05-13T13:12:00+0200


Aha, en laat ik nou nét bij die zondag op de Reisplanner hebben gekeken %02%.
 

18-05-2018 17:53:33
abcde
abcde
Zijn er nog wijzigingen in de Materieelinzet vanaf 10 juni ?  

20-05-2018 12:29:13
Pim530
Pim530
Quote
michaben (di 15 mei 2018 17:01:13 https://www.somda.nl/forum/20690/p658466/):

Ook wordt de kaasschaaf ingezet in de zomerspits, ik zie o.a. de treinen 520 en 622 van spoor 5 in spoor 5a gewijzigd worden in Zl, iets wat zeer waarschijnlijk betekend dat deze treinen een of twee bakjes mogen inleveren.


Dat klinkt op zich niet verkeerd, mits ze ook rekening houden met de grotere hoeveelheid dagjesmensen net na 9 uur en in de avonduren
 

26-05-2018 10:02:14
michaben
michaben
De verdeling van DDZ en ICM in de NoordOost wordt weer aangepast. De 700/1800 levert DDZ in wat er bij de 500/600 bij komt. Verdeling verschilt nog altijd per dag, op dinsdag gaan o.a. de 625, 527 en 528 met DDZ rijden terwijl de 629 ICM krijgt, op donderdag reed de 625 al met DDZ en dat wordt juist weer ICM, waarna op zijn beurt de 527, 629 en 528 DDZ krijgen. De 15400 krijgt ook DDZ, de woensdagse en vrijdagse uitstapjes van DDZ in de 9000 en 8100 vervallen.  

29-05-2018 22:44:45
abcde
abcde
Je noemt : De 700/1800 levert DDZ in. Betekent dit dat er meer ICM in de 700/1800 gaat rijden (uit ruiling met de 500/600) ? Of gaat de 700/1800 met kortere treinen rijden ?  

30-05-2018 16:56:19
michaben
michaben
Beide zo te zien, exacte lengtes zijn niet af te lezen van de HC inzet, maar een trein die maar één HC heeft (zie bijvoorbeeld http://nspersoneel.nl/diensten/handler_zoek_treininfo_dienstkaart.php?dienstnummer=10&standplaats=GN&dagnaam=dinsdag&target=Hc&onderdeel=NSR&versie=10-06-2018) zal niet meer dan 6 bakken hebben.

Dus ik vermoed dat deze 722 op dinsdagen van DDZ8 naar DDZ6 zal gaan, en verder gaan in de dinsdagochtend o.a. de 1820, 1827 en 1828 van DDZ naar ICM.
 

30-05-2018 18:26:00
abcde
abcde
Wijzigt de inzet van ICM nog op zaterdag in de 500 (nu 2 stammen) /600 (nu 3 stammen) ?  

30-05-2018 18:38:46
MetroRET
MetroRET
Op zaterdag wordt het:
500: 5x DDZ, 1x ICM
600: 5x ICM, 1x DDZ
 

30-05-2018 21:15:06
abcde
abcde
En welke 500 behoudt ICM, de 523 ?  


30-05-2018 21:35:27
michaben
michaben
De 516/527/540/551 rijden met ICM op zaterdag, na de 551 wordt ook deze uitgewisseld voor DDZ. Laat in de avond heb je dan nog de 587 die met ICM gaat rijden, en dat was het op zaterdag. In de 600 zit er DDZ in de 625/638/649/662/673/686 en de rest ICM.  

04-06-2018 11:02:00
Trainplaza
Trainplaza
Vrijdagse 560 staat in Zwolle aangegeven op spoor 5a ipv 5, dus die gaat ook bakken inleveren. Zelfde geldt voor de 528 op zaterdagochtend. Er blijft zo geen DDZ-12 meer over %03%

Verder rijdt er ook minder dubbele DDZ in de 5600: Daar waar op dinsdag de slag met DDZ nog 2 keer dubbel heen en weer rijdt, wordt dat nu (net zoals nu al zo is op Ma, Wo en Do) nog maar één slag heen en weer.

Laatst bewerkt door Trainplaza op 04-06-2018 11:04
 

04-06-2018 20:57:04
BGM104
BGM104
Voor de BSO fijnproevers, in wijzigingsblad juni wordt het spoorgebruik omgedraaid van de sporen 4 en 5 van Asd en 11 en 12 in Ut.  

04-06-2018 22:15:43
daniel_ddr
daniel_ddr
Wat is daar de reden eigenlijk voor? Gelijkmatiger spoorgebruik? In het geval van Ut vertrekken er immers twee keer zoveel treinen van spoor 11 als van 12.
Echter conflicten lost het niet echt op, het introduceert ze juist want als de binnenkomende 2000 voortaan naar 11 moet en bv. vertraagd is dan kan de 500/600 niet meer op tijd wegrijden van 12 omdat het kruisende bewegingen zijn.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

04-06-2018 23:06:07
IJsbergsla
IJsbergsla
In Amsterdam heeft het onder andere van doen met het afrangeren van serie 4700 in het geval er een ICE rijdt. (Terzijde: daardoor vertrekt de normaal aansluitende serie 7400 eerder om 12 minuten te Amsterdam Bijlmer te wachten.)  

05-06-2018 19:14:42
sigma
sigma
Quote
daniel_ddr (ma 04 jun 2018 22:15:43 https://www.somda.nl/forum/20690/p663092/): Wat is daar de reden eigenlijk voor? Gelijkmatiger spoorgebruik? In het geval van Ut vertrekken er immers twee keer zoveel treinen van spoor 11 als van 12.
Echter conflicten lost het niet echt op, het introduceert ze juist want als de binnenkomende 2000 voortaan naar 11 moet en bv. vertraagd is dan kan de 500/600 niet meer op tijd wegrijden van 12 omdat het kruisende bewegingen zijn.
Ik snap het ook niet. Wellicht vertrek van de 8800 en binnnenkomst van de (1)1700 conflictvrij maken?
 

05-06-2018 20:02:12
daniel_ddr
daniel_ddr
Hoe conflicteren die twee dan? De 8800 vertrekt om .25/.55 en de (1)1700 komt pas om .00/.30 binnen.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

06-06-2018 08:15:49
b2py
b2py
Kan ook gewoon een praktijktest zijn vanuit analyse om te kijken of dit verbeteringen biedt.  

18-06-2018 17:39:04
abcde
abcde
Zijn de bekende lijstjes met de Materieel-inzet per trein per dag van de week nog in te verkrijgen ?
Ik mis ze, zeker nu de inzet DDZ/ICM nogal gewijzigd is ben ik zeer geïnteresseerd.

Laatst bewerkt door abcde op 18-06-2018 22:58
 

19-06-2018 18:22:21
michaben
michaben
Hier de NoordOost alvast:

512 MDW-V-- DDZ, ---D--- ICM
515 M------ DDZ, -DWDV-- ICM
516 M------ ICM, -DWDV-- DDZ, -----Z- ICM
519 M---V-- ICM, -DWD--- DDZ, -----Z- DDZ, ------Z DDZ
520 MDWD-Z- DDZ, ----V-- ICM, ------Z ICM
523 MDW-VZ- DDZ, ---D--- ICM, ------Z DDZ
524 MDWDVZZ DDZ
527 M----Z- ICM, -DWDV-Z DDZ
528 MD-D-Z- DDZ, --W-V-Z ICM
531 MDWD-Z- DDZ, ----V-Z ICM
532 MD--V-- ICM, --WD-ZZ DDZ
535 MDWDVZZ DDZ
536 MDW-VZZ DDZ, ---D--- ICM
539 MD-D-Z- DDZ, --W-V-Z ICM
540 M----Z- ICM, -DWDV-Z DDZ
543 MD--V-- ICM, --WD-ZZ DDZ
544 MDWD-Z- DDZ, ----V-Z ICM
547 MDW-VZZ DDZ, ---D--- ICM
548 MDWDVZZ DDZ
551 M----Z- ICM, -DWDV-Z DDZ
552 MD-D-Z- DDZ, --W-V-Z ICM
555 MDWD-Z- DDZ, ----V-Z ICM
556 MD--V-- ICM, --WD-ZZ DDZ
559 MDWDVZZ DDZ
560 MDW-VZZ DDZ, ---D--- ICM
563 MD-D-Z- DDZ, --W-V-Z ICM
564 M------ ICM, -DWDVZZ DDZ
567 MD--V-- ICM, --WD-ZZ DDZ
568 MDWD-Z- DDZ, ----V-Z ICM
571 MDW-VZZ DDZ, ---D--- ICM
572 MDWDVZZ DDZ
575 M------ ICM, -DWDVZZ DDZ
576 MD-D-Z- DDZ, --W-V-Z ICM
579 MDWD-Z- DDZ, ----V-Z ICM
580 M--D-ZZ DDZ, -DW-V-- ICM
583 M-WDVZZ DDZ, -D----- ICM
584 M-WDV-Z ICM, -D---Z- DDZ
587 MD-D--- DDZ, --W-VZ- ICM, ------Z ICM
588 ----V-- ICM, -----Z- DDZ
591 MDW---Z ICM, ---D--- DDZ, ----V-- ICM, -----Z- DDZ
595 ----V-- ICM, -----Z- DDZ

613 MD-DV-- DDZ, --W---- ICM
614 MDW---- DDZ, ---DV-- ICM
617 M------ DDZ, -DWDV-- ICM, -----Z- ICM
618 MD--V-- ICM, --WD--- DDZ, -----Z- ICM
621 M-W---- DDZ, -D-DVZ- ICM, ------Z ICM
622 MD-DV-- DDZ, --W--Z- ICM, ------Z DDZ
625 MDW--ZZ DDZ, ---DV-- ICM
626 MD-DV-Z DDZ, --W--Z- ICM
629 MD--VZZ ICM, --WD--- DDZ
630 M-----Z DDZ, -DWDVZ- ICM
633 MD-DV-Z DDZ, --W--Z- ICM
634 M-W---- DDZ, -D-DVZZ ICM
637 MD-DV-Z DDZ, --W--Z- ICM
638 MDW--ZZ DDZ, ---DV-- ICM
641 M-----Z DDZ, -DWDVZ- ICM
642 MD--VZZ ICM, --WD--- DDZ
645 M-W---- DDZ, -D-DVZZ ICM
646 MD-DV-Z DDZ, --W--Z- ICM
649 MDW--ZZ DDZ, ---DV-- ICM
650 MD-DV-Z DDZ, --W--Z- ICM
653 MD--VZZ ICM, --WD--- DDZ
654 M-----Z DDZ, -DWDVZ- ICM
657 MD-DV-Z DDZ, --W--Z- ICM
658 M-W---- DDZ, -D-DVZZ ICM
661 MD-DV-Z DDZ, --W--Z- ICM
662 MDW--ZZ DDZ, ---DV-- ICM
665 M-----Z DDZ, -DWDVZ- ICM
666 MD--VZZ ICM, --WD--- DDZ
669 M-W---- DDZ, -D-DVZZ ICM
670 MD-DV-Z DDZ, --W--Z- ICM
673 MDW--ZZ DDZ, ---DV-- ICM
674 MD-DV-Z DDZ, --W--Z- ICM
677 MD--VZZ ICM, --WD--- DDZ
678 M-----Z DDZ, -DWDVZ- ICM
681 MD-D--Z DDZ, --W-VZ- ICM
682 MDW---- DDZ, ---DVZZ ICM
685 MD-DV-Z DDZ, --W--Z- ICM
686 MD---ZZ DDZ, --WDV-- ICM
689 M------ DDZ, -DWDVZZ ICM
690 M-W---- DDZ, -D-DVZZ ICM

710 MDW-VZ- DDZ, ---D--- ICM
713 M-WD--- ICM, -D--V-- DDZ
714 M-WD--- DDZ, -D--V-- ICM, -----Z- ICM, ------Z DDZ
717 M---V-- DDZ, -DWD--- ICM, -----Z- DDZ
718 M------ ICM, -DWDVZ- DDZ, ------Z ICM
721 MD-D--- ICM, --W-VZ- DDZ, ------Z DDZ
722 MDWDV-Z DDZ, -----Z- ICM
725 M--D-ZZ DDZ, -DW-V-- ICM
726 M--D--- ICM, -DW-VZZ DDZ
729 MDW-VZZ ICM, ---D--- DDZ
730 M---VZZ DDZ, -DWD--- ICM
733 MDWD-ZZ ICM, ----V-- DDZ
734 MD-D--- ICM, --W-VZZ DDZ
737 MDWDV-- DDZ, -----ZZ ICM
738 M--D-ZZ DDZ, -DW-V-- ICM
741 MD-D--Z ICM, --W-VZ- DDZ
742 MDW-VZZ ICM, ---D--- DDZ
745 MD--V-- DDZ, --WD-ZZ ICM
746 M-WD-ZZ ICM, -D--V-- DDZ
749 MDW-VZ- DDZ, ---D--Z ICM
750 MDWDV-- DDZ, -----ZZ ICM
753 MD----- ICM, --WDVZZ DDZ
754 MD-D--Z ICM, --W-VZ- DDZ
757 M-----Z ICM, -DWDVZ- DDZ
758 MD--V-- DDZ, --WD-ZZ ICM
761 MDWDV-Z DDZ, -----Z- ICM
762 MDW-VZ- DDZ, ---D--Z ICM
765 M--D--- ICM, -DW-VZZ DDZ
766 MD----- ICM, --WDVZZ DDZ
769 M---VZZ DDZ, -DWD--- ICM
770 MD----Z ICM, --WDVZ- DDZ
773 MD-D--- ICM, --W-VZZ DDZ
774 MDWDV-Z DDZ, -----Z- ICM
777 MD--V-Z ICM, --WD-Z- DDZ
778 M------ ICM, -DWDVZZ DDZ
781 M----ZZ ICM, -DWDV-- DDZ
782 MDWD--- ICM, ----VZZ DDZ
785 MD-DV-- DDZ, --W--ZZ ICM
786 MD----- ICM, --WD--Z DDZ, ----V-- ICM, -----Z- DDZ
789 M----ZZ ICM, -DWDV-- DDZ
793 MD--VZZ DDZ, --WD--- ICM

1811 M-WDV-- DDZ, -D----- ICM
1812 MDW---- ICM, ---DV-- DDZ
1815 MD-D--- ICM, --W-V-- DDZ, -----Z- DDZ
1816 MDW-V-- ICM, ---D--- DDZ, -----Z- VIRM, ------Z ICM
1819 MD--V-- DDZ, --WD-Z- ICM, ------Z ICM
1820 MDWD--- ICM, ----V-- DDZ, -----Z- ICM, ------Z ICM
1823 MDW-VZ- DDZ, ---D--Z ICM
1824 MDWDV-- DDZ, -----ZZ ICM
1827 MD---Z- ICM, --WDV-Z DDZ
1828 MD-D--Z ICM, --W-VZ- DDZ
1831 M-----Z ICM, -DWDVZ- DDZ
1832 MD--V-- DDZ, --WD-ZZ ICM
1835 MDWDV-Z DDZ, -----Z- ICM
1836 MDW-VZ- DDZ, ---D--Z ICM
1839 M--D--- ICM, -DW-VZZ DDZ
1840 MD----- ICM, --WDVZZ DDZ
1843 M---VZZ DDZ, -DWD--- ICM
1844 M-----Z ICM, -DWDVZ- DDZ
1847 MD-D--- ICM, --W-VZZ DDZ
1848 MDWDV-Z DDZ, -----Z- ICM
1851 M--D-ZZ DDZ, -DW-V-- ICM
1852 M--D--- ICM, -DW-VZZ DDZ
1855 MDW-VZZ ICM, ---D--- DDZ
1856 M---VZZ DDZ, -DWD--- ICM
1859 M-WD-ZZ ICM, -D--V-- DDZ
1860 MD-D--- ICM, --W-VZZ DDZ
1863 MDWDV-- DDZ, -----ZZ ICM
1864 M--D-ZZ DDZ, -DW-V-- ICM
1867 MD-D--Z ICM, --W-VZ- DDZ
1868 MDW-VZZ ICM, ---D--- DDZ
1871 MD--V-- DDZ, --WD-ZZ ICM
1872 M-WD-ZZ ICM, -D--V-- DDZ
1875 M-WDVZ- DDZ, -D----Z ICM
1876 MDWDV-- DDZ, -----ZZ ICM
1879 MDWDV-- ICM, -----ZZ DDZ
1880 MD----Z ICM, --WDVZ- DDZ
1883 MDWD--Z ICM, ----VZ- DDZ
1884 MD--V-- DDZ, --WD-ZZ ICM
1887 MDWD--Z DDZ, ----V-- DDZ, -----Z- ICM
1888 ----VZ- DDZ
1891 MD----- ICM, --WDVZZ DDZ

2012 MDWDV-- ICM
2014 MDWDV-- ICM
2016 MDWDV-- ICM, -----Z- DDZ
2018 MDWDVZ- DDZ
2020 MDWDVZ- DDZ
2021 MDWDV-- DDZ
2022 MDWDVZ- DDZ
2023 MDWDV-- ICM, -----Z- DDZ
2024 MDWDV-- ICM, -----Z- DDZ
2025 MDW-VZ- ICM, ---D--- DDZ
2026 MDW-VZ- ICM, ---D--- DDZ
2027 MDWDVZ- ICM
2028 MDWDVZ- ICM
2029 MDWDV-- ICM, -----Z- DDZ
2030 MDWDV-- ICM, -----Z- DDZ
2031 MDWDVZ- DDZ
2032 MDWDVZ- DDZ, ------Z ICM
2033 MDWDVZ- DDZ
2034 MDWDVZZ DDZ
2035 MDWDVZ- DDZ
2036 MDWDVZZ DDZ
2037 MDWDV-- ICM, -----Z- DDZ
2038 MDWDV-- ICM, -----ZZ DDZ
2039 MDW-VZ- ICM, ---D--- DDZ
2040 MDW-VZZ ICM, ---D--- DDZ
2041 MDWDVZ- ICM, ------Z DDZ
2042 MDWDVZ- ICM, ------Z DDZ
2043 MDWDV-- ICM, -----ZZ DDZ
2044 MDWDV-- ICM, -----ZZ DDZ
2045 MDWDVZ- DDZ, ------Z ICM
2046 MDWDVZ- DDZ, ------Z ICM
2047 MDWDVZZ DDZ
2048 MDWDVZZ DDZ
2049 MDWDVZZ DDZ
2050 MDWDVZZ DDZ
2051 MDWDV-- ICM, -----ZZ DDZ
2052 MDWDV-- ICM, -----ZZ DDZ
2053 MDW-VZZ ICM, ---D--- DDZ
2054 MDW-VZZ ICM, ---D--- DDZ
2055 MDWDVZ- ICM, ------Z DDZ
2056 MDWDVZ- ICM, ------Z DDZ
2057 MDWDV-- ICM, -----ZZ DDZ
2058 MDWDV-- ICM, -----ZZ DDZ
2059 MDWDVZ- DDZ, ------Z ICM
2060 MDWDVZ- DDZ, ------Z ICM
2061 MDWDVZZ DDZ
2062 MDWDVZZ DDZ
2063 MDWDVZZ DDZ
2064 MDWDVZZ DDZ
2065 MDWDV-- ICM, -----ZZ DDZ
2066 MDWDV-- ICM, -----ZZ DDZ
2067 MDW-VZZ ICM, ---D--- DDZ
2068 MDW-VZZ ICM, ---D--- DDZ
2069 MDWDVZ- ICM, ------Z DDZ
2070 MDWDVZ- ICM, ------Z DDZ
2071 MDWDV-- ICM, -----ZZ DDZ
2073 MDWDVZ- DDZ, ------Z ICM
2075 MDWDVZZ DDZ
2077 MDWDVZZ DDZ
2079 M----ZZ DDZ, -DWDV-- ICM

2812 MDWD--- DDZ, ----V-- VIRM
2814 MDWDV-- DDZ
2816 MDWD--- VIRM, ----VZ- DDZ
2818 MDWD--- DDZ, ----VZ- VIRM
2820 MDWDV-- DDZ, -----Z- VIRM
2821 MDWD--- VIRM, ----V-- DDZ
2822 MDWD--- VIRM, ----VZ- DDZ
2823 MDWD--- DDZ, ----VZ- VIRM
2824 MDWD--- DDZ, ----VZ- VIRM
2825 MDWDV-- DDZ, -----Z- VIRM
2826 MDWDV-- DDZ, -----Z- VIRM
2827 MDWD--- VIRM, ----VZ- DDZ
2828 MDWD--- VIRM, ----VZ- DDZ
2829 MDWD--- DDZ, ----VZ- VIRM
2830 MDWD--- DDZ, ----VZ- VIRM
2831 MDWDV-- DDZ, -----Z- VIRM
2832 MDWDV-- DDZ, -----Z- VIRM
2833 MDWD--- VIRM, ----VZ- DDZ
2834 MDWD--Z VIRM, ----VZ- DDZ
2835 MDWD--- DDZ, ----VZ- VIRM
2836 MDWD--Z DDZ, ----VZ- VIRM
2837 MDWDV-- DDZ, -----Z- VIRM
2838 MDWDV-- DDZ, -----ZZ VIRM
2839 MDWD--- VIRM, ----VZ- DDZ
2840 MDWD--Z VIRM, ----VZ- DDZ
2841 MDWD--Z DDZ, ----VZ- VIRM
2842 MDWD--Z DDZ, ----VZ- VIRM
2843 MDWDV-- DDZ, -----ZZ VIRM
2844 MDWDV-- DDZ, -----ZZ VIRM
2845 MDWD--Z VIRM, ----VZ- DDZ
2846 MDWD--Z VIRM, ----VZ- DDZ
2847 MDWD--Z DDZ, ----VZ- VIRM
2848 MDWD--Z DDZ, ----VZ- VIRM
2849 MDWDV-- DDZ, -----ZZ VIRM
2850 MDWDV-- DDZ, -----ZZ VIRM
2851 MDWD--Z VIRM, ----VZ- DDZ
2852 MDWD--Z VIRM, ----VZ- DDZ
2853 MDWD--Z DDZ, ----VZ- VIRM
2854 MDWD--Z DDZ, ----VZ- VIRM
2855 MDWDV-- DDZ, -----ZZ VIRM
2856 MDWDV-- DDZ, -----ZZ VIRM
2857 MDWD--Z VIRM, ----VZ- DDZ
2858 MDWD--Z VIRM, ----VZ- DDZ
2859 MDWD--Z DDZ, ----VZ- VIRM
2860 MDWD--Z DDZ, ----VZ- VIRM
2861 MDWDV-- DDZ, -----ZZ VIRM
2862 MDWDV-- DDZ, -----ZZ VIRM
2863 MDWD--Z VIRM, ----VZ- DDZ
2864 MDWD--Z VIRM, ----VZ- DDZ
2865 MDWD--Z DDZ, ----VZ- VIRM
2866 MDWD--Z DDZ, ----VZ- VIRM
2867 MDWDV-- DDZ, -----ZZ VIRM
2868 MDWDV-- DDZ, -----ZZ VIRM
2869 MDWD--Z VIRM, ----VZ- DDZ
2870 MDWD--Z VIRM, ----VZ- DDZ
2871 MDWD--Z DDZ, ----VZ- VIRM
2873 MDWDV-- DDZ, -----ZZ VIRM
2875 MDWD--Z VIRM, ----VZ- DDZ
2877 MDWD--Z DDZ, ----VZ- VIRM
2879 MDWDV-- DDZ, -----ZZ VIRM
 

19-06-2018 22:05:53
treinfan
treinfan
Ik had er nog geen tijd voor vrijgemaakt om de lijstjes bij te werken, maar nu wel: https://actutrein.nl/drgl/2018.htm  

20-06-2018 12:31:44
abcde
abcde
Bedankt voor de overzichten, ik maak er veelvuldig gebruik van.
Er is behoorlijk wat ICM bijgekomen in de 700/1800
@Treinfan, Het Mat-bestand staat op je site; actutrein.nl verwijst echter nog niet naar Juni'18. Dank allen.

Laatst bewerkt door abcde op 20-06-2018 12:44
 

20-06-2018 13:32:10
jordy94
jordy94
Bedankt voor de moeite, @treinfan!!  

21-06-2018 20:16:51
michaben
michaben
Even een snelle blik door de materieelinzet van de afgelopen anderhalve week, er is inderdaad flink gesnoeid. In de NoordOost flink meer solo DDZ en wat nog wel gekoppeld is rijdt veelal korter. Op dinsdag bijvoorbeeld de 520 en 622 van DDZ12 naar DDZ10, de 718 en 524 van DDZ10 naar DDZ8, de 722 en 2818 van DDZ8 naar DDZ6. Op woensdagmiddag is men nog fanatieker aan het inkorten geweest in de 500/600/700/1800, geen enkele DDZ10 meer in de avondspits. Vrijgekomen DDZ viertjes zijn de 15400 gaan rijden, vrijgekomen zesjes lijken reserve te staan want die zie ik niet terug.

De heggeschaar is ook over enkele sprinters gegaan, in de 4800/5400 is het solo SGM3 weer terug van weggeweest, de 5000/5100 heeft een deel SGM6 voor SGM5 ingeruild en de 5500 van SGM5 naar een mix SGM3/SGM4. Men lijkt in dagplan een DDAR door SGM4 te hebben vervangen in de 7000.
 

23-06-2018 11:09:52
michaben
michaben
Na twee weken reisinformatie gelogd te hebben heb ik mijn scriptje maar weer losgelaten op de verzamelde data: http://nsdr.bemined.nl/2018-4/  

23-06-2018 12:18:21
DDietzen
DDietzen
Hé, die data per station had ik nog niet eerder gezien! Erg handig, en ziet er gelikt uit! %02%

Eén (muggenzifterig) vraagje: waarom wordt bij de Vertrekken de afkomst van de rit getoond? Intuïtief zou ik daar eerder de bestemming verwachten.
 

23-06-2018 12:24:36
michaben
michaben
Iets te veel lopen copy/pasten in het scriptje Heb het scriptje verbeterd, als ik het scriptje volgende week opnieuw draai met nog een week aan data erbij zal het verbeterd worden  

23-06-2018 12:28:07
DDietzen
DDietzen
Top! Haast je niet!