03-05-2018 19:11:41 | ||
---|---|---|
wouter15
|
NS heeft weer een advies aan het Locov uitgebracht (zie https://www.locov.nl/binaries/Locov%202018-97007%20Adviesaanvraag%20Locov%20wijzigingen%20dienstregeling%202018%20per%2010%20juni_tcm118-324672.pdf) over het wijzigingsblad van 10 juni 2018. |
03-05-2018 20:05:01 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Huh, adviezen brengt het Locov uit NS heeft dus een adviesaanvraag bij het Locov gedaan. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
15-05-2018 17:01:13 | ||
---|---|---|
michaben
|
Dienstregeling van het nieuwe wijzigingsblad is gepubliceerd, hier een uitdraai: http://nsdr.bemined.nl/2018-4/ Nieuw is vooral de 15400, met andere tijden ten opzichte van vorig jaar. Ook gaat deze dit jaar op spoor 8 keren in Hlm in plaats van spoor 5 zoals vorig jaar. Ook wordt de kaasschaaf ingezet in de zomerspits, ik zie o.a. de treinen 520 en 622 van spoor 5 in spoor 5a gewijzigd worden in Zl, iets wat zeer waarschijnlijk betekend dat deze treinen een of twee bakjes mogen inleveren. |
15-05-2018 19:50:05 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Overigens gaat serie 15400 reeds een week eerder rijden tussen Haarlem en Zandvoort. |
15-05-2018 20:07:42 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Handige interval tussen de 15400 met 7/23" vanuit Zvt. |
15-05-2018 20:11:47 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Dat is alvast gewijzigd vanuit Haarlem naar een al iets beter 11/19-interval. Als ik goed geïnformeerd ben is de reisplanner reeds aangepast. Er waren namelijk voldoende klachten van zowel personeel als reizigers wegens het nergens op aansluiten van de serie 15400. Laatst bewerkt door IJsbergsla op 15-05-2018 20:12 |
15-05-2018 20:15:46 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
05/35 5400 12/42 15400 Dus volgens mij nog altijd 7/23" |
15-05-2018 20:26:29 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Waarom zou je daar een kwartiersdienst willen hebben? Reizigers verder dan Hlm pakken toch de 5400. Maar je biedt betere aansluitingen naar Utg en Ledn. Mcn Asd |
15-05-2018 20:33:16 | ||
---|---|---|
bloemkool
|
Zvt moet het voornamelijk hebben van oost-west verkeer en het voordeel dat de trein zo wat tot het strand komt. In noord-zuid richting zijn er voldoende alternatieven beschikbaar qua stranden. |
15-05-2018 20:37:51 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
QuoteDaarom "vanuit Haarlem"... De afvoer vanaf het strand is niet ideaal, echter is hiermee alvast een stap gezet ten opzichte van voorgaande jaren. Laatst bewerkt door IJsbergsla op 15-05-2018 20:38 |
15-05-2018 20:38:05 | ||
---|---|---|
Frontier
|
In de ideale wereld zou de 15400 na Hlm zonder tussenstops naar Asd rijden, hetgeen de 5400 pas écht zou ontlasten. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
15-05-2018 20:41:05 | ||
---|---|---|
michaben
|
De 15400 bied in deze opzet een overstap op de 4800 (beide richtingen op aangezien de 4800 rond de symmetrietijd in Hlm komt) van 5 tot 7 minuten. Dat is daarmee ook de enige overstap die korter dan 10 minuten is, de overstap op de 2100 van/naar Gvc is 11 tot 13 minuten. |
15-05-2018 21:16:03 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Toch vraag ik me wel af wat het probleem is. NS laat dus een pendel rijden. Die is ten eerste nogal inefficiënt. Ze rijden met 2 slagen en 2 keringen van ruim 20 minuten, terwijl je, als je per se wil, die serie ook met één trein kan laten. Afijn, je bent al 2× zoveel materieel en personeel kwijt. Zorg er dan voor dat die pendel een beetje benut wordt en ergens op aansluit. Ruimte is er wel tussen Haarlem en Zandvoort als je in een 15/15 dienst wil rijden, behalve als je dan met in de knoei komt met de 2 goederentreinen die per dag van de gelijkvloerse kruising gebruik maken. Maar dat lijkt me niet echt eerlijk gezegd. Ook zouden sporen het probleem niet moeten zijn lijkt me. Vorig jaar werd de 3400 naar spoor 8 gestuurd zodat de 15400 op spoor 5 kon keren. In dat geval zou een 15/15 dienst toch moeten kunnen? |
15-05-2018 23:29:38 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Toen er nog met één set Mat'64 gereden werd was de kering niet haalbaar bij enige drukte, met DDM-1 zal dat er niet beter op worden. |
16-05-2018 00:27:41 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Nu zou je wel bij extreme drukte het mat van de 15400 nog een keer extra naar Zandvoort kunnen sturen. Dan kUn je dus 6x per uur rijden. |
16-05-2018 12:37:05 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Kan me nog een dienstregeling herinneren met 5400/15400/14400, keurig in een 10/10/10 ligging. Vier keer per uur treinen verkopen in een 5/25 ligging of hogere frequenties in vergelijkbare verdelingen is de mode tegenwoordig. |
16-05-2018 12:59:20 | ||
---|---|---|
b2py
|
Laat maar een betere dienstregeling zien dan |
16-05-2018 14:56:02 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Zvt - :18, :48 (Spoor 1) Ovn - :25, :55 Hlm - :29, :59 (Spoor 8) Hlm - :03, :33 Ovn - :07, :37 Zvt - :14, :44 |
16-05-2018 15:03:25 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Dit levert zo te zien een 12/18" op, dat klinkt al een stuk beter en met 1 omloop, zo te zien. |
16-05-2018 15:20:12 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Alleen de rijtijd is 12 minuten en geen 11 en keren in 3 minuten met een DDM-1 kan niet (procestijden). Laatst bewerkt door MasterE op 16-05-2018 15:21 Mcn Asd |
16-05-2018 15:31:02 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
En daarom doet de 5400 er dus 10 minuten over naar Zvt en 11 retour ? %03% |
16-05-2018 15:46:53 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Ik zeg niet dat het allemaal niet kan, ik leg slechts uit waarom er met 2 omlopen wordt gereden. Mcn Asd |
16-05-2018 15:47:16 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Ja sommigen 5400'n doen het in 10 min naar Zvt maar de meesten hebben 13 min zelfs maar dan nog blijft de keertijd in Zvt en Hlm krap als er met DDM-1 gereden wordt en ik vraag me af of dat wel kan om 29. binnenkomen in Hlm terwijl de 3400 om .28 vertrekt wordt dat aardig spannend he Laatst bewerkt door Rolffiej19 op 16-05-2018 15:47 MCN ASD |
16-05-2018 15:57:41 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Kan die 3400 dan niet naar spoor 8 en de 15400 binnenkomen op 5 ? |
16-05-2018 17:30:58 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote Met deze tijden zou de 15400 zelfs nét op spoor 4 kunnen. Nog een andere vraag: Gaat de 15400 dan met DDM-1 rijden? Vorig jaar was het een DDZ-4 en de reistijd bedroeg toen 11 minuten. Dan heb je 4 minuten om om te lopen, dus dat zou moeten kunnen lijkt me. En er wordt toch het een en ander aan treinen ingekort vanwege de zomer, dus ergens een DDZ-4 vandaag halen (het is er ten slotte maar eentje) zou het probleem niet moeten zijn lijkt me. Quote Ja, een exacte 15/15 ligging gaat een beetje moeilijk, ook omdat je rekening moet houden met de 3400. Op deze manier heb je ook een iets betere overstap in Haarlem volgens mij. Laatst bewerkt door Trainplaza op 16-05-2018 17:32 |
16-05-2018 17:40:36 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Niet per se vanwege de 3400 denk ik, maar meer dat je dan een keertijd van exact 30 minuten krijg in Haarlem, iets wat in de oude opzet van 2016 niet het geval was (toen de 5400 dus een losse serie was op andere tijden en zichzelf niet kruiste in Haarlem). |
16-05-2018 22:43:28 | ||
---|---|---|
broek53
|
Quote Zo te zien past dat in Hlm niet. De 4800 richting Utg maaktin die tijd gebruik van spoor 8 en de 4800 richting Amsterdam komt om 00 en 30 kruisend binnen op spoor 3. |
16-05-2018 23:20:15 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote Dat eerste geld alleen 's ochtends tot 8 uur en 's avonds na 8 uur ongeveer. Op tussen 8 - 8 in vertrekt de 4800 naar Amr en Hn van spoor 6 en is spoor 8 dus vrij (15400 rijdt vanaf 10:00 tot 19:00). Met die kruising met de 4800 de andere kant op heb ik geen rekening gehouden, dus het kan inderdaad niet op de manier die ik hierboven heb voorgesteld. Laatst bewerkt door Trainplaza op 16-05-2018 23:20 |
16-05-2018 23:56:14 | ||
---|---|---|
broek53
|
Het westelijk emplacement van Haarlem is een grote valkuil wat dienstregelingen betreft. Zo zijn er van die gemenigheidjes als vertrek richting Heemstede dat door dezelfde wissels gaat als binnenkomst Zandvoort, wat ogenschijnlijk niet voor de hand ligt. Het aantal "gaatjes" waarin de 15400 geprikt kan worden, is mede daardoor nogal beperkt. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
17-05-2018 05:32:54 | ||
---|---|---|
dennistd
|
En een volledige out of the box-oplossing als het pendelen van de 5400 over spoor ZA en de 15400 over spoor ZN? Of denk ik nu veel te gevaarlijk? |
17-05-2018 10:12:03 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Quote Maar waarom moet die 15400 eigenlijk in Ovn stoppen? Als-ie alleen maar bedoeld is mensen van en naar het strand te brengen kan-ie Ovn toch overslaan? |
17-05-2018 12:10:57 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
De rijtijdwinst in het met 50 km/uur een station voorbijrijden ten opzichte van stoppen gaat amper de twee minuten halen. Daarnaast is de trein naar/van Amsterdam juist het probleem in de zin dat deze zo vol is dat er onderweg geen mensen meer bij kunnen. De "lege" trein dan niet laten stoppen in Overveen gaat het er voor de reizigers in Overveen niet beter van maken. |
17-05-2018 18:55:48 | ||
---|---|---|
MasterE
|
De beste oplossing is volgens mij om in de hoogzomerperiode en de stranddagen daar buiten, de 4800 op Hlm te keren en de 15400 door te leggen naar Asd. Dit gebeurt overigens ook komende zondag en maandag. Laatst bewerkt door MasterE op 17-05-2018 18:56 Mcn Asd |
17-05-2018 19:30:41 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Een nog betere oplossing zou zijn om de 15400 vlak voor de 2100/2200 uit zonder tussenstops naar Asd te sturen. Met een dergelijke snelle Zvt-Hlm-Asd Express maak je die meteen tot de meest aantrekkelijke optie waardoor je de 5400 automatisch ontlast, én je hoeft de reizigers van de 4800 niet te benadelen. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
17-05-2018 20:36:43 | ||
---|---|---|
michaben
|
Tussen de 2100 (:25/:55) en 4800 (:01/:31) zit 6 minuten vanaf Hlm, dus zolang dat pad niet door een goederentrein geclaimd is zou dat moeten passen. Mogelijk moet je dan een minuutje uitbuigen omdat bij Ass een opvolgtijd van 3 minuten langs hetzelfde perron wat krap is, maar dat moet ook nog wel te doen zijn. Kom je echter om :14/:44 in Asd aan, ongunstiger kan haast niet qua symmetrie om te keren. Laatst bewerkt door michaben op 17-05-2018 20:37 |
17-05-2018 20:41:46 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
En hoe zit het met dat pad, waar de 3000 in reed afgelopen week ? |
17-05-2018 21:15:51 | ||
---|---|---|
MasterE
|
Als je extra gaat rijden zal je ergens in Asd een perron(fase) vrij moeten hebben voor een lange kering van +20 minuten. Dat is er niet. Mcn Asd |
17-05-2018 21:18:00 | ||
---|---|---|
b2py
|
4a? 2b? 4b? Daar is vast wel iets voor te verzinnen |
17-05-2018 22:16:49 | ||
---|---|---|
279
|
Quote als ik me niet vergis is dat het pad van de 2100. en die reed niet... |
17-05-2018 22:20:20 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote Omgeleide 3000 reed 3 minuten achter de 2200 aan. En de 2100 reed ook gewoon |
17-05-2018 22:32:16 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Dus eventueel: Asd: .08/.38 Ass: .14/.44 Hlm: .25-.28/.55-.58 Ovn: .01/.31 Zvt: .08/.38 Zvt: .21/.51 Ovn: .27/.57 Hlm: .02-.05/.32-.35 Ass: .16/.46 Asd: .21/.51 |
18-05-2018 00:36:22 | ||
---|---|---|
Rolffiej19
|
Quote Helaas je gaat niet door voor de koelkast de 2100 reed namelijk niet! MCN ASD |
18-05-2018 03:40:20 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
De 2100 reed op een aantal dagen niet, maar niet op elke dag dat de 3000 werd omgeleid. |
18-05-2018 06:48:22 | ||
---|---|---|
mdj
|
De 2100 reed op 10/5, 11/5, 12/5 en 13/5 niet, volgens ovtijden. Bij twijfel: gebruik beton. |
18-05-2018 07:03:48 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Reed tijdens het hemelvaartsweekend alleen op zondag 13 mei. De overige dagen is hij wél opgeheven geweest. https://www.ovtijden.com/arnu/rl/2151/2018-05-13T13:12:00+0200 |
18-05-2018 09:13:16 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote Aha, en laat ik nou nét bij die zondag op de Reisplanner hebben gekeken %02%. |
18-05-2018 17:53:33 | ||
---|---|---|
abcde
|
Zijn er nog wijzigingen in de Materieelinzet vanaf 10 juni ? |
20-05-2018 12:29:13 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Quote Dat klinkt op zich niet verkeerd, mits ze ook rekening houden met de grotere hoeveelheid dagjesmensen net na 9 uur en in de avonduren |
26-05-2018 10:02:14 | ||
---|---|---|
michaben
|
De verdeling van DDZ en ICM in de NoordOost wordt weer aangepast. De 700/1800 levert DDZ in wat er bij de 500/600 bij komt. Verdeling verschilt nog altijd per dag, op dinsdag gaan o.a. de 625, 527 en 528 met DDZ rijden terwijl de 629 ICM krijgt, op donderdag reed de 625 al met DDZ en dat wordt juist weer ICM, waarna op zijn beurt de 527, 629 en 528 DDZ krijgen. De 15400 krijgt ook DDZ, de woensdagse en vrijdagse uitstapjes van DDZ in de 9000 en 8100 vervallen. |
29-05-2018 22:44:45 | ||
---|---|---|
abcde
|
Je noemt : De 700/1800 levert DDZ in. Betekent dit dat er meer ICM in de 700/1800 gaat rijden (uit ruiling met de 500/600) ? Of gaat de 700/1800 met kortere treinen rijden ? |
30-05-2018 16:56:19 | ||
---|---|---|
michaben
|
Beide zo te zien, exacte lengtes zijn niet af te lezen van de HC inzet, maar een trein die maar één HC heeft (zie bijvoorbeeld http://nspersoneel.nl/diensten/handler_zoek_treininfo_dienstkaart.php?dienstnummer=10&standplaats=GN&dagnaam=dinsdag&target=Hc&onderdeel=NSR&versie=10-06-2018) zal niet meer dan 6 bakken hebben. Dus ik vermoed dat deze 722 op dinsdagen van DDZ8 naar DDZ6 zal gaan, en verder gaan in de dinsdagochtend o.a. de 1820, 1827 en 1828 van DDZ naar ICM. |
30-05-2018 18:26:00 | ||
---|---|---|
abcde
|
Wijzigt de inzet van ICM nog op zaterdag in de 500 (nu 2 stammen) /600 (nu 3 stammen) ? |
30-05-2018 18:38:46 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Op zaterdag wordt het: 500: 5x DDZ, 1x ICM 600: 5x ICM, 1x DDZ |
30-05-2018 21:15:06 | ||
---|---|---|
abcde
|
En welke 500 behoudt ICM, de 523 ? |
30-05-2018 21:35:27 | ||
---|---|---|
michaben
|
De 516/527/540/551 rijden met ICM op zaterdag, na de 551 wordt ook deze uitgewisseld voor DDZ. Laat in de avond heb je dan nog de 587 die met ICM gaat rijden, en dat was het op zaterdag. In de 600 zit er DDZ in de 625/638/649/662/673/686 en de rest ICM. |
04-06-2018 11:02:00 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Vrijdagse 560 staat in Zwolle aangegeven op spoor 5a ipv 5, dus die gaat ook bakken inleveren. Zelfde geldt voor de 528 op zaterdagochtend. Er blijft zo geen DDZ-12 meer over %03% Verder rijdt er ook minder dubbele DDZ in de 5600: Daar waar op dinsdag de slag met DDZ nog 2 keer dubbel heen en weer rijdt, wordt dat nu (net zoals nu al zo is op Ma, Wo en Do) nog maar één slag heen en weer. Laatst bewerkt door Trainplaza op 04-06-2018 11:04 |
04-06-2018 20:57:04 | ||
---|---|---|
BGM104
|
Voor de BSO fijnproevers, in wijzigingsblad juni wordt het spoorgebruik omgedraaid van de sporen 4 en 5 van Asd en 11 en 12 in Ut. |
04-06-2018 22:15:43 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Wat is daar de reden eigenlijk voor? Gelijkmatiger spoorgebruik? In het geval van Ut vertrekken er immers twee keer zoveel treinen van spoor 11 als van 12. Echter conflicten lost het niet echt op, het introduceert ze juist want als de binnenkomende 2000 voortaan naar 11 moet en bv. vertraagd is dan kan de 500/600 niet meer op tijd wegrijden van 12 omdat het kruisende bewegingen zijn. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
04-06-2018 23:06:07 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
In Amsterdam heeft het onder andere van doen met het afrangeren van serie 4700 in het geval er een ICE rijdt. (Terzijde: daardoor vertrekt de normaal aansluitende serie 7400 eerder om 12 minuten te Amsterdam Bijlmer te wachten.) |
05-06-2018 19:14:42 | ||
---|---|---|
sigma
|
QuoteIk snap het ook niet. Wellicht vertrek van de 8800 en binnnenkomst van de (1)1700 conflictvrij maken? |
05-06-2018 20:02:12 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Hoe conflicteren die twee dan? De 8800 vertrekt om .25/.55 en de (1)1700 komt pas om .00/.30 binnen. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
06-06-2018 08:15:49 | ||
---|---|---|
b2py
|
Kan ook gewoon een praktijktest zijn vanuit analyse om te kijken of dit verbeteringen biedt. |
18-06-2018 17:39:04 | ||
---|---|---|
abcde
|
Zijn de bekende lijstjes met de Materieel-inzet per trein per dag van de week nog in te verkrijgen ? Ik mis ze, zeker nu de inzet DDZ/ICM nogal gewijzigd is ben ik zeer geïnteresseerd. Laatst bewerkt door abcde op 18-06-2018 22:58 |
19-06-2018 18:22:21 | ||
---|---|---|
michaben
|
Hier de NoordOost alvast: 512 MDW-V-- DDZ, ---D--- ICM 515 M------ DDZ, -DWDV-- ICM 516 M------ ICM, -DWDV-- DDZ, -----Z- ICM 519 M---V-- ICM, -DWD--- DDZ, -----Z- DDZ, ------Z DDZ 520 MDWD-Z- DDZ, ----V-- ICM, ------Z ICM 523 MDW-VZ- DDZ, ---D--- ICM, ------Z DDZ 524 MDWDVZZ DDZ 527 M----Z- ICM, -DWDV-Z DDZ 528 MD-D-Z- DDZ, --W-V-Z ICM 531 MDWD-Z- DDZ, ----V-Z ICM 532 MD--V-- ICM, --WD-ZZ DDZ 535 MDWDVZZ DDZ 536 MDW-VZZ DDZ, ---D--- ICM 539 MD-D-Z- DDZ, --W-V-Z ICM 540 M----Z- ICM, -DWDV-Z DDZ 543 MD--V-- ICM, --WD-ZZ DDZ 544 MDWD-Z- DDZ, ----V-Z ICM 547 MDW-VZZ DDZ, ---D--- ICM 548 MDWDVZZ DDZ 551 M----Z- ICM, -DWDV-Z DDZ 552 MD-D-Z- DDZ, --W-V-Z ICM 555 MDWD-Z- DDZ, ----V-Z ICM 556 MD--V-- ICM, --WD-ZZ DDZ 559 MDWDVZZ DDZ 560 MDW-VZZ DDZ, ---D--- ICM 563 MD-D-Z- DDZ, --W-V-Z ICM 564 M------ ICM, -DWDVZZ DDZ 567 MD--V-- ICM, --WD-ZZ DDZ 568 MDWD-Z- DDZ, ----V-Z ICM 571 MDW-VZZ DDZ, ---D--- ICM 572 MDWDVZZ DDZ 575 M------ ICM, -DWDVZZ DDZ 576 MD-D-Z- DDZ, --W-V-Z ICM 579 MDWD-Z- DDZ, ----V-Z ICM 580 M--D-ZZ DDZ, -DW-V-- ICM 583 M-WDVZZ DDZ, -D----- ICM 584 M-WDV-Z ICM, -D---Z- DDZ 587 MD-D--- DDZ, --W-VZ- ICM, ------Z ICM 588 ----V-- ICM, -----Z- DDZ 591 MDW---Z ICM, ---D--- DDZ, ----V-- ICM, -----Z- DDZ 595 ----V-- ICM, -----Z- DDZ 613 MD-DV-- DDZ, --W---- ICM 614 MDW---- DDZ, ---DV-- ICM 617 M------ DDZ, -DWDV-- ICM, -----Z- ICM 618 MD--V-- ICM, --WD--- DDZ, -----Z- ICM 621 M-W---- DDZ, -D-DVZ- ICM, ------Z ICM 622 MD-DV-- DDZ, --W--Z- ICM, ------Z DDZ 625 MDW--ZZ DDZ, ---DV-- ICM 626 MD-DV-Z DDZ, --W--Z- ICM 629 MD--VZZ ICM, --WD--- DDZ 630 M-----Z DDZ, -DWDVZ- ICM 633 MD-DV-Z DDZ, --W--Z- ICM 634 M-W---- DDZ, -D-DVZZ ICM 637 MD-DV-Z DDZ, --W--Z- ICM 638 MDW--ZZ DDZ, ---DV-- ICM 641 M-----Z DDZ, -DWDVZ- ICM 642 MD--VZZ ICM, --WD--- DDZ 645 M-W---- DDZ, -D-DVZZ ICM 646 MD-DV-Z DDZ, --W--Z- ICM 649 MDW--ZZ DDZ, ---DV-- ICM 650 MD-DV-Z DDZ, --W--Z- ICM 653 MD--VZZ ICM, --WD--- DDZ 654 M-----Z DDZ, -DWDVZ- ICM 657 MD-DV-Z DDZ, --W--Z- ICM 658 M-W---- DDZ, -D-DVZZ ICM 661 MD-DV-Z DDZ, --W--Z- ICM 662 MDW--ZZ DDZ, ---DV-- ICM 665 M-----Z DDZ, -DWDVZ- ICM 666 MD--VZZ ICM, --WD--- DDZ 669 M-W---- DDZ, -D-DVZZ ICM 670 MD-DV-Z DDZ, --W--Z- ICM 673 MDW--ZZ DDZ, ---DV-- ICM 674 MD-DV-Z DDZ, --W--Z- ICM 677 MD--VZZ ICM, --WD--- DDZ 678 M-----Z DDZ, -DWDVZ- ICM 681 MD-D--Z DDZ, --W-VZ- ICM 682 MDW---- DDZ, ---DVZZ ICM 685 MD-DV-Z DDZ, --W--Z- ICM 686 MD---ZZ DDZ, --WDV-- ICM 689 M------ DDZ, -DWDVZZ ICM 690 M-W---- DDZ, -D-DVZZ ICM 710 MDW-VZ- DDZ, ---D--- ICM 713 M-WD--- ICM, -D--V-- DDZ 714 M-WD--- DDZ, -D--V-- ICM, -----Z- ICM, ------Z DDZ 717 M---V-- DDZ, -DWD--- ICM, -----Z- DDZ 718 M------ ICM, -DWDVZ- DDZ, ------Z ICM 721 MD-D--- ICM, --W-VZ- DDZ, ------Z DDZ 722 MDWDV-Z DDZ, -----Z- ICM 725 M--D-ZZ DDZ, -DW-V-- ICM 726 M--D--- ICM, -DW-VZZ DDZ 729 MDW-VZZ ICM, ---D--- DDZ 730 M---VZZ DDZ, -DWD--- ICM 733 MDWD-ZZ ICM, ----V-- DDZ 734 MD-D--- ICM, --W-VZZ DDZ 737 MDWDV-- DDZ, -----ZZ ICM 738 M--D-ZZ DDZ, -DW-V-- ICM 741 MD-D--Z ICM, --W-VZ- DDZ 742 MDW-VZZ ICM, ---D--- DDZ 745 MD--V-- DDZ, --WD-ZZ ICM 746 M-WD-ZZ ICM, -D--V-- DDZ 749 MDW-VZ- DDZ, ---D--Z ICM 750 MDWDV-- DDZ, -----ZZ ICM 753 MD----- ICM, --WDVZZ DDZ 754 MD-D--Z ICM, --W-VZ- DDZ 757 M-----Z ICM, -DWDVZ- DDZ 758 MD--V-- DDZ, --WD-ZZ ICM 761 MDWDV-Z DDZ, -----Z- ICM 762 MDW-VZ- DDZ, ---D--Z ICM 765 M--D--- ICM, -DW-VZZ DDZ 766 MD----- ICM, --WDVZZ DDZ 769 M---VZZ DDZ, -DWD--- ICM 770 MD----Z ICM, --WDVZ- DDZ 773 MD-D--- ICM, --W-VZZ DDZ 774 MDWDV-Z DDZ, -----Z- ICM 777 MD--V-Z ICM, --WD-Z- DDZ 778 M------ ICM, -DWDVZZ DDZ 781 M----ZZ ICM, -DWDV-- DDZ 782 MDWD--- ICM, ----VZZ DDZ 785 MD-DV-- DDZ, --W--ZZ ICM 786 MD----- ICM, --WD--Z DDZ, ----V-- ICM, -----Z- DDZ 789 M----ZZ ICM, -DWDV-- DDZ 793 MD--VZZ DDZ, --WD--- ICM 1811 M-WDV-- DDZ, -D----- ICM 1812 MDW---- ICM, ---DV-- DDZ 1815 MD-D--- ICM, --W-V-- DDZ, -----Z- DDZ 1816 MDW-V-- ICM, ---D--- DDZ, -----Z- VIRM, ------Z ICM 1819 MD--V-- DDZ, --WD-Z- ICM, ------Z ICM 1820 MDWD--- ICM, ----V-- DDZ, -----Z- ICM, ------Z ICM 1823 MDW-VZ- DDZ, ---D--Z ICM 1824 MDWDV-- DDZ, -----ZZ ICM 1827 MD---Z- ICM, --WDV-Z DDZ 1828 MD-D--Z ICM, --W-VZ- DDZ 1831 M-----Z ICM, -DWDVZ- DDZ 1832 MD--V-- DDZ, --WD-ZZ ICM 1835 MDWDV-Z DDZ, -----Z- ICM 1836 MDW-VZ- DDZ, ---D--Z ICM 1839 M--D--- ICM, -DW-VZZ DDZ 1840 MD----- ICM, --WDVZZ DDZ 1843 M---VZZ DDZ, -DWD--- ICM 1844 M-----Z ICM, -DWDVZ- DDZ 1847 MD-D--- ICM, --W-VZZ DDZ 1848 MDWDV-Z DDZ, -----Z- ICM 1851 M--D-ZZ DDZ, -DW-V-- ICM 1852 M--D--- ICM, -DW-VZZ DDZ 1855 MDW-VZZ ICM, ---D--- DDZ 1856 M---VZZ DDZ, -DWD--- ICM 1859 M-WD-ZZ ICM, -D--V-- DDZ 1860 MD-D--- ICM, --W-VZZ DDZ 1863 MDWDV-- DDZ, -----ZZ ICM 1864 M--D-ZZ DDZ, -DW-V-- ICM 1867 MD-D--Z ICM, --W-VZ- DDZ 1868 MDW-VZZ ICM, ---D--- DDZ 1871 MD--V-- DDZ, --WD-ZZ ICM 1872 M-WD-ZZ ICM, -D--V-- DDZ 1875 M-WDVZ- DDZ, -D----Z ICM 1876 MDWDV-- DDZ, -----ZZ ICM 1879 MDWDV-- ICM, -----ZZ DDZ 1880 MD----Z ICM, --WDVZ- DDZ 1883 MDWD--Z ICM, ----VZ- DDZ 1884 MD--V-- DDZ, --WD-ZZ ICM 1887 MDWD--Z DDZ, ----V-- DDZ, -----Z- ICM 1888 ----VZ- DDZ 1891 MD----- ICM, --WDVZZ DDZ 2012 MDWDV-- ICM 2014 MDWDV-- ICM 2016 MDWDV-- ICM, -----Z- DDZ 2018 MDWDVZ- DDZ 2020 MDWDVZ- DDZ 2021 MDWDV-- DDZ 2022 MDWDVZ- DDZ 2023 MDWDV-- ICM, -----Z- DDZ 2024 MDWDV-- ICM, -----Z- DDZ 2025 MDW-VZ- ICM, ---D--- DDZ 2026 MDW-VZ- ICM, ---D--- DDZ 2027 MDWDVZ- ICM 2028 MDWDVZ- ICM 2029 MDWDV-- ICM, -----Z- DDZ 2030 MDWDV-- ICM, -----Z- DDZ 2031 MDWDVZ- DDZ 2032 MDWDVZ- DDZ, ------Z ICM 2033 MDWDVZ- DDZ 2034 MDWDVZZ DDZ 2035 MDWDVZ- DDZ 2036 MDWDVZZ DDZ 2037 MDWDV-- ICM, -----Z- DDZ 2038 MDWDV-- ICM, -----ZZ DDZ 2039 MDW-VZ- ICM, ---D--- DDZ 2040 MDW-VZZ ICM, ---D--- DDZ 2041 MDWDVZ- ICM, ------Z DDZ 2042 MDWDVZ- ICM, ------Z DDZ 2043 MDWDV-- ICM, -----ZZ DDZ 2044 MDWDV-- ICM, -----ZZ DDZ 2045 MDWDVZ- DDZ, ------Z ICM 2046 MDWDVZ- DDZ, ------Z ICM 2047 MDWDVZZ DDZ 2048 MDWDVZZ DDZ 2049 MDWDVZZ DDZ 2050 MDWDVZZ DDZ 2051 MDWDV-- ICM, -----ZZ DDZ 2052 MDWDV-- ICM, -----ZZ DDZ 2053 MDW-VZZ ICM, ---D--- DDZ 2054 MDW-VZZ ICM, ---D--- DDZ 2055 MDWDVZ- ICM, ------Z DDZ 2056 MDWDVZ- ICM, ------Z DDZ 2057 MDWDV-- ICM, -----ZZ DDZ 2058 MDWDV-- ICM, -----ZZ DDZ 2059 MDWDVZ- DDZ, ------Z ICM 2060 MDWDVZ- DDZ, ------Z ICM 2061 MDWDVZZ DDZ 2062 MDWDVZZ DDZ 2063 MDWDVZZ DDZ 2064 MDWDVZZ DDZ 2065 MDWDV-- ICM, -----ZZ DDZ 2066 MDWDV-- ICM, -----ZZ DDZ 2067 MDW-VZZ ICM, ---D--- DDZ 2068 MDW-VZZ ICM, ---D--- DDZ 2069 MDWDVZ- ICM, ------Z DDZ 2070 MDWDVZ- ICM, ------Z DDZ 2071 MDWDV-- ICM, -----ZZ DDZ 2073 MDWDVZ- DDZ, ------Z ICM 2075 MDWDVZZ DDZ 2077 MDWDVZZ DDZ 2079 M----ZZ DDZ, -DWDV-- ICM 2812 MDWD--- DDZ, ----V-- VIRM 2814 MDWDV-- DDZ 2816 MDWD--- VIRM, ----VZ- DDZ 2818 MDWD--- DDZ, ----VZ- VIRM 2820 MDWDV-- DDZ, -----Z- VIRM 2821 MDWD--- VIRM, ----V-- DDZ 2822 MDWD--- VIRM, ----VZ- DDZ 2823 MDWD--- DDZ, ----VZ- VIRM 2824 MDWD--- DDZ, ----VZ- VIRM 2825 MDWDV-- DDZ, -----Z- VIRM 2826 MDWDV-- DDZ, -----Z- VIRM 2827 MDWD--- VIRM, ----VZ- DDZ 2828 MDWD--- VIRM, ----VZ- DDZ 2829 MDWD--- DDZ, ----VZ- VIRM 2830 MDWD--- DDZ, ----VZ- VIRM 2831 MDWDV-- DDZ, -----Z- VIRM 2832 MDWDV-- DDZ, -----Z- VIRM 2833 MDWD--- VIRM, ----VZ- DDZ 2834 MDWD--Z VIRM, ----VZ- DDZ 2835 MDWD--- DDZ, ----VZ- VIRM 2836 MDWD--Z DDZ, ----VZ- VIRM 2837 MDWDV-- DDZ, -----Z- VIRM 2838 MDWDV-- DDZ, -----ZZ VIRM 2839 MDWD--- VIRM, ----VZ- DDZ 2840 MDWD--Z VIRM, ----VZ- DDZ 2841 MDWD--Z DDZ, ----VZ- VIRM 2842 MDWD--Z DDZ, ----VZ- VIRM 2843 MDWDV-- DDZ, -----ZZ VIRM 2844 MDWDV-- DDZ, -----ZZ VIRM 2845 MDWD--Z VIRM, ----VZ- DDZ 2846 MDWD--Z VIRM, ----VZ- DDZ 2847 MDWD--Z DDZ, ----VZ- VIRM 2848 MDWD--Z DDZ, ----VZ- VIRM 2849 MDWDV-- DDZ, -----ZZ VIRM 2850 MDWDV-- DDZ, -----ZZ VIRM 2851 MDWD--Z VIRM, ----VZ- DDZ 2852 MDWD--Z VIRM, ----VZ- DDZ 2853 MDWD--Z DDZ, ----VZ- VIRM 2854 MDWD--Z DDZ, ----VZ- VIRM 2855 MDWDV-- DDZ, -----ZZ VIRM 2856 MDWDV-- DDZ, -----ZZ VIRM 2857 MDWD--Z VIRM, ----VZ- DDZ 2858 MDWD--Z VIRM, ----VZ- DDZ 2859 MDWD--Z DDZ, ----VZ- VIRM 2860 MDWD--Z DDZ, ----VZ- VIRM 2861 MDWDV-- DDZ, -----ZZ VIRM 2862 MDWDV-- DDZ, -----ZZ VIRM 2863 MDWD--Z VIRM, ----VZ- DDZ 2864 MDWD--Z VIRM, ----VZ- DDZ 2865 MDWD--Z DDZ, ----VZ- VIRM 2866 MDWD--Z DDZ, ----VZ- VIRM 2867 MDWDV-- DDZ, -----ZZ VIRM 2868 MDWDV-- DDZ, -----ZZ VIRM 2869 MDWD--Z VIRM, ----VZ- DDZ 2870 MDWD--Z VIRM, ----VZ- DDZ 2871 MDWD--Z DDZ, ----VZ- VIRM 2873 MDWDV-- DDZ, -----ZZ VIRM 2875 MDWD--Z VIRM, ----VZ- DDZ 2877 MDWD--Z DDZ, ----VZ- VIRM 2879 MDWDV-- DDZ, -----ZZ VIRM |
19-06-2018 22:05:53 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Ik had er nog geen tijd voor vrijgemaakt om de lijstjes bij te werken, maar nu wel: https://actutrein.nl/drgl/2018.htm |
20-06-2018 12:31:44 | ||
---|---|---|
abcde
|
Bedankt voor de overzichten, ik maak er veelvuldig gebruik van. Er is behoorlijk wat ICM bijgekomen in de 700/1800 @Treinfan, Het Mat-bestand staat op je site; actutrein.nl verwijst echter nog niet naar Juni'18. Dank allen. Laatst bewerkt door abcde op 20-06-2018 12:44 |
20-06-2018 13:32:10 | ||
---|---|---|
jordy94
|
Bedankt voor de moeite, @treinfan!! |
21-06-2018 20:16:51 | ||
---|---|---|
michaben
|
Even een snelle blik door de materieelinzet van de afgelopen anderhalve week, er is inderdaad flink gesnoeid. In de NoordOost flink meer solo DDZ en wat nog wel gekoppeld is rijdt veelal korter. Op dinsdag bijvoorbeeld de 520 en 622 van DDZ12 naar DDZ10, de 718 en 524 van DDZ10 naar DDZ8, de 722 en 2818 van DDZ8 naar DDZ6. Op woensdagmiddag is men nog fanatieker aan het inkorten geweest in de 500/600/700/1800, geen enkele DDZ10 meer in de avondspits. Vrijgekomen DDZ viertjes zijn de 15400 gaan rijden, vrijgekomen zesjes lijken reserve te staan want die zie ik niet terug. De heggeschaar is ook over enkele sprinters gegaan, in de 4800/5400 is het solo SGM3 weer terug van weggeweest, de 5000/5100 heeft een deel SGM6 voor SGM5 ingeruild en de 5500 van SGM5 naar een mix SGM3/SGM4. Men lijkt in dagplan een DDAR door SGM4 te hebben vervangen in de 7000. |
23-06-2018 11:09:52 | ||
---|---|---|
michaben
|
Na twee weken reisinformatie gelogd te hebben heb ik mijn scriptje maar weer losgelaten op de verzamelde data: http://nsdr.bemined.nl/2018-4/ |
23-06-2018 12:18:21 | ||
---|---|---|
DDietzen
|
Hé, die data per station had ik nog niet eerder gezien! Erg handig, en ziet er gelikt uit! %02% Eén (muggenzifterig) vraagje: waarom wordt bij de Vertrekken de afkomst van de rit getoond? Intuïtief zou ik daar eerder de bestemming verwachten. |
23-06-2018 12:24:36 | ||
---|---|---|
michaben
|
Iets te veel lopen copy/pasten in het scriptje Heb het scriptje verbeterd, als ik het scriptje volgende week opnieuw draai met nog een week aan data erbij zal het verbeterd worden |
23-06-2018 12:28:07 | ||
---|---|---|
DDietzen
|
Top! Haast je niet! |