10-04-2018 17:12:17 | ||
---|---|---|
michaben
|
Er komt weer een vakantie aan, dus diverse cruciale spoortrajecten worden er weer op doordeweekse dagen uitgegooid. Zover ik kan zien nu rijden er van zaterdag 28 april t/m zondag 6 mei geen intercity's tussen Rtd en Ddr, Ddr en Rsd en tussen Amf en Apd. - 140/240 wordt omgeleid via Zl, soms met stop, soms zonder. - 1600 opgeheven Amf - Apd (op zaterdag 28 april door naar Amfs). - 1700 opgeheven Amf - Apd. - 2200 opgeheven tussen Rtd en Rsd. - 2400 opgeheven tussen Rtd en Ddr. - 5900 opgeheven. - 11600 opgeheven Amf - Amfs (behalve op zaterdag 28 april). - 11700 opgeheven Amf - Amfs. - 12200 opgeheven met uitzondering van trein 12206. - 31300 opgeheven met uitzondering van zondagmiddag wanneer er pendels Bnc - Ed rijden. - 31400 opgeheven - 34000 extra ingelegde treinserie Amf-Ed maandag 30 april t/m zondag 6 mei in aangepaste uurdienst, enkelspoor te Hvl. Van zaterdag 28 april t/m maandag 30 april en op zaterdag 5 mei en zondag 6 mei komt daar nog een complete stremming van Rtz - Ddr bij: - 5000 opgeheven Rtz - Ddr, extra ingelegd Rtz - Gvc in weekend en avond. - 5100 opgeheven Rtz - Ddr |
10-04-2018 17:22:40 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Er zijn in het weekeinde van 28 en 29 april ook grootschalige werkzaamheden op het emplacement van Roosendaal zelf. Dus treinserie 2200 wordt tot en met Bergen op Zoom opgeheven, treinserie 3600 tussen Roosendaal en Breda en de NMBS-stoptrein tussen Roosendaal en Essen. Deze laatste blijft de hele week opgeheven. De overige treinen zullen op sporen 3A en 4A keren, of indien mogelijk qua prognoses op elkaar overgaan - dat laatste zal als het al gebeurt enkel plaatsvinden in het tweede weekend. De grootste puzzel is het eerste weekend wanneer er niets op emplacement Roosendaal kan overnachten terwijl deze normaliter goed bezet is. Door het landelijk saneringsbeleid zal er tot Heerlen aan toe uitgeweken moeten worden om alle stellen kwijt te kunnen. Laatst bewerkt door IJsbergsla op 10-04-2018 17:28 |
10-04-2018 17:41:38 | ||
---|---|---|
mdj
|
Het materieel krijgt te maken het een enorme schuifpuzzel: vanuit Roosendaal naar Eindhoven, Den Bosch, Vlissingen en Breda, van Eindhoven naar Heerlen en vanuit Roosendaal naar Dordrecht, Dordrecht naar Rotterdam en van Rotterdam naar Den Haag Holland Spoor. Komt voornamelijk niet door het saneringsbeleid, maar juist door meer materieel, doordat in Roosendaal grote werkzaamheden zijn en dit snachts ramvol staat. Laatst bewerkt door mdj op 10-04-2018 18:01 Bij twijfel: gebruik beton. |
10-04-2018 19:18:17 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Zo gek veel meer materieel is er niet, Roosendaal staat ramvol omdat er elders nauwelijks mogelijkheden zijn. Maar het begint een kip-ei-discussie te worden. |
10-04-2018 21:34:02 | ||
---|---|---|
V100
|
De meivakantie duurt in het oosten een week langer. Van 11-05-2018 tot 14-05-2018 gaan wij tijdens een 76-urige TVP o.a. de spoormoot (spoorse deel van de onderdoorgang inclusief half station) van Dvc inpersen, waardoor geen treinverkeer tussen Dv en Rsn. |
10-04-2018 21:47:15 | ||
---|---|---|
mdj
|
11 mei is de brugdag tussen Hemelvaartsdag en het weekend. Logischerwijs een 'rustige' dag. Bij twijfel: gebruik beton. |
11-04-2018 00:20:28 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Dat blijft ook maar dubieus iedere keer, wat is er toch op tegen om in beide richtingen even te halteren te Zl? Met name reizigers die normaliter in Amf uit/overstappen zouden daar veel baat bij hebben. Laatst bewerkt door moderator op 11-04-2018 05:31, reden: Reactie op OT-bericht verwijderd. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
11-04-2018 07:41:56 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Zijn ze nu nog niet klaar met werkzaamheden tussen Rtd en Ddr. Ze blijven bezig. Die is nu al de zoveelste doordeweekse uitdunning van de treindienst in korte tijd op dit traject. Wat moet er wel niet gebeuren allemaal? Inmiddels hebben ze toch alle wissels in Ddr nu wel vervangen aan Rtd zijde. |
11-04-2018 07:53:07 | ||
---|---|---|
geert
|
QuoteDat heeft niks met werkzaamheden in Ddr te maken maar met werkzaamheden in Duitsland tussen Emmerich en Oberhausen. Daardoor omgeleide goederentreinen over de Ddr - Bd en om dat mogelijk te maken zijn deze wijzigingen in de dienstregeling |
11-04-2018 10:02:28 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Is dat nog steeds nodig sinds er geen Benelux-trein meer rijdt?%03% Getuige er helemaal geen IC's Rtd-Ddr rijden en gedurende 2 weekenden ook geen sprinters, ligt dat echt niet aan een paar omgeleide goederentreinen. Laatst bewerkt door treinfan op 11-04-2018 10:05 |
11-04-2018 10:19:48 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Quote Rondom Rotterdam en tussen Rotterdam en Dordrecht worden ook nog wissels vervangen. Als ik het goed begrepen heb zijn nu de wissels aan de Blaakzijde van Rotterdam aan de beurt. Daardoor zijn er maar twee sporen beschikbaar. |
11-04-2018 10:29:06 | ||
---|---|---|
maarten83
|
Bijzonder dat dan er ook geen IC's kunnen rijden. Want 4 sporigheid is in de huidige drgl van sprinters en IC's helemaal niet nodig tussen Ddr en Rtd. |
11-04-2018 10:41:18 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
Vast iets met normtijden e.d. |
11-04-2018 10:46:26 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
QuoteDit is inderdaad feitelijk onjuist. |
11-04-2018 16:07:27 | ||
---|---|---|
evangoor
|
Quote Met stop richting Amsterdam is alleen bij een storing, zonder stop richting Amsterdam is planmatig. En als het korte termijn planmatig is (lees: ik heb een treinkaartje rechtstreeks via Amersfoort), ga ik altijd een vrijbrief voor de ICE naar Utrecht halen (zal dit jaar niet zo veel winst opleveren). Laatst bewerkt door evangoor op 11-04-2018 16:07 |
11-04-2018 16:49:22 | ||
---|---|---|
michaben
|
Spoorgebruik Rtd - Ddr op dinsdag 1 mei: 5000/5100 te Rtd via de sporen 6/9, Rlb-Rtz via 2/3, daarna opschuivend naar 1/2 voor Rlb-Zwd en te Ddr kerende tevens op de sporen 1 en 2. |
11-04-2018 17:46:34 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote En dat is dus gek, waarom kan het bij een storing wel en zonder storing niet? %03% 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
11-04-2018 18:00:57 | ||
---|---|---|
michaben
|
Maar dat is tenminste consistent, de andere kant op is het een ratjetoe met bijvoorbeeld de 143 die ma-do niet stopt in Zl en vr-zo wel, de 149 die juist op dinsdag en donderdag doorrijdt in Zl en als kers op de taart de 245 die op donderdag een stop in Ost heeft gekregen. |
11-04-2018 18:21:10 | ||
---|---|---|
evangoor
|
Tjongejonge. Dacht ik het net allemaal te snappen: er is een groot verschil tussen een trein die spontaan via Zwolle rijdt en een trein die planmatig via Zwolle rijdt, nu dit weer. Gelukkig haal ik mijn info van Deutsche Bahn, daar stopt volgens zowel de nieuwsbrief, als volgens de dienstregeling van een trein (28.4-6.5) de trein de hele periode in Zwolle. Nam even IC143 als test. Alles richting Duitsland. Of zou dit nu de last-minute wijziging van NSI zijn? Staan de twee weer quitte en de reizigers in de kou. Laatst bewerkt door evangoor op 11-04-2018 18:22 |
11-04-2018 18:41:15 | ||
---|---|---|
michaben
|
Op momenten dat de IC Berlijn in Zl stopt doet deze dat om :49 op spoor 6, dus 4 minuten na vertrek van de 500 naar Gn van datzelfde spoor. Als ik zo snel rondkijk welke treinen deze stop overslaan volgens de brondata dan lijkt dit aardig overeen te komen met de momenten waarop de 500 een stel achterlaat in Zl (welke dus spoor 6 blokkeert). Bijv: ma-do laat trein 527 een stel achter, en ma-do kent de 143 geen stop. Op vrijdag laat trein 543 een stel achter, en slaat de 147 Zl over. En op dinsdag en donderdag laat de 551 een stel achter, en slaat de 149 Zl over... Laatst bewerkt door michaben op 11-04-2018 18:42 |
11-04-2018 18:50:23 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Neem m dan mee naar Groningen.. |
11-04-2018 18:51:38 | ||
---|---|---|
henri1972
|
En die IC Berlijn stop kan geen bv 5 minuten later en dan op spoor 7? Als je om -.57 uit Zl vertrekt ben je om .-17 in Dv. |
11-04-2018 19:22:42 | ||
---|---|---|
evangoor
|
Laat DB het nou ook over 9.58 hebben voor IC143 in mijn boeking. Ik zie dat er nog wat afstemmingswerk nodig is. |
11-04-2018 19:29:46 | ||
---|---|---|
JothamvW
|
Quote Dan zit je met de trein naar Zl die om :17 weg moet uit Dv, wat niet kan als je om :17 aankomt uit de andere richting. |
11-04-2018 20:12:55 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Hoezo niet? 17 binnen kan je toch ook 17 weg ? Op heel veel kruisingsstations op enkelsporigi lijnen is dit zo gepland. Kijk bv naar Coevorden. |
11-04-2018 20:37:57 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Dat is de vertrektijd, de ICB staat 9 minuten in Zwolle. Bij aankomst om :49 is spoor 6 het enige vrije perronspoor, van spoor 3 vertrekt de 700 net (die passeer je op het emplacement) op spoor 5 staat de 600, op spoor 7 de 1800, op spoor 9 de 7900 en op spoor 10 de 3600. Dan blijft over spoor 11, waar dus geen perron is. Alternatieven zijn natuurlijk even wachten op een van de zijsporen bij Zlr tot er een perronspoor vrij is (met een geplande stop van 9 minuten kan je wel even wachten, maar ja dan moet je wel plannen op een rood sein) of gewoon zorgen dat de 500 geen stel achterlaat. Ik hoop dat ze hier nog naar kijken de komende weken, maar voorlopig geeft 9292 al de reisadviezen aan waarin Zl dus regelmatig overgeslagen wordt. |
11-04-2018 21:02:32 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Geen optie om onderweg in Alm en/of Lls te stoppen en dan later in Zl aan te komen op bijvoorbeeld spoor 10. |
11-04-2018 21:50:28 | ||
---|---|---|
evangoor
|
Nou snap ik helemaal niet meer waarom de stop uit Almere van vroeger er dan uit is gehaald. Die was dan toch nuttig. Maar ik feliciteer de Nederlandse spoorsector met dit fantastische resultaat, als het echt waar is, dat de IC Berlijn 9 minuten stilstaand op spoor 11 wordt gepland, omdat de 500 een stel moet aftrappen en we niet op een perronspoor kunnen plannen, omdat we dan voor rood lopen. Wat voor een prijs hebben we hiervoor beschikbaar? Van Stappen of spoorse variant van de Loden Leeuw? Laatst bewerkt door evangoor op 11-04-2018 21:53 |
11-04-2018 23:39:30 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Wat zit er in de weg om de 143 niet de 14627 in te laten halen, maar er achteraan te rijden? Ook dan is er volgens mij nog keurig een stop van 1 minuut mogelijk in Zwolle. |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
12-04-2018 09:22:51 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteEen heel bijzondere prijs, omdat het hier bijna uitsluitend lijkt te gaan om de kif tussen twee niet-samenwerkende onderdelen van hetzelfde bedrijf NS. |
12-04-2018 12:48:04 | ||
---|---|---|
anton_
|
Hebben deze afdelingen dan verschillen doelen? En zo ja wat zijn die dan? ( dit niet samenwerken van twee afdelingen, doet mij wel denken aan een andere overheids instelling, waar ik een periode mocht rond lopen ) Laatst bewerkt door anton_ op 12-04-2018 12:48 |
12-04-2018 13:33:02 | ||
---|---|---|
phantom
|
Dat maakt toch niks uit of die 2 andere doelen hebben,als al lang is gebleken dat beide ervoor zorgen dat drglén vreemd en onlogisch worden gemaakt,waarbij foute beslissingen worden gemaakt,dan zijn ze beide hun grootste doel voorbij geschoten. Een drgl maken die optimaal is voor de reiziger en niet om je buurman mee te neten zodat t zooitje word.. Althans dat schijnt de slogan te zijn van NS al jaren,de reiziger op 1. Dat dat nogal is op vreemde manieren word "getoond",dat weten we ondertussen wel. Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
12-04-2018 13:46:07 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
QuoteVanmorgen werden mbv 2 betonpompen de beide zijwanden gestort. Een continue stroom betonauto's reed af en aan. Die spoormoot is een enorme kolos waar je echt van afvraagt hoe komt die ooit in beweging. Dick van den Hoven |
12-04-2018 17:36:53 | ||
---|---|---|
brun
|
Quote Da's natuurlijk prima, werk moet nu eenmaal gedaan worden. Tegelijkertijd zie ik dat NS en DB daarom de IC Berlijn weer eens laten eindigen/beginnen in Bad Bentheim. Terwijl die trein juist in een Hemelvaartsweekend altijd goed vol zit. Waarom leiden ze 'm niet om via Wierden-Zwolle? |
12-04-2018 17:39:16 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Geen geschikte tractie. De enige reële optie is met andere tractie heel via Emmerich omleiden. |
12-04-2018 17:44:49 | ||
---|---|---|
mren
|
Niet al te lang geleden is er gewoon een 232 voorgehangen en werd via Goor gereden. |
12-04-2018 17:47:12 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Het huwelijk tussen WA en Maxima is ook niet al te lang geleden? |
12-04-2018 17:49:18 | ||
---|---|---|
brun
|
Quote Maar omleiden via Wierden kan toch gewoon elektrisch? Of mag een 1700 daar niet rijden? |
12-04-2018 17:50:42 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Die is niet voorzien van ATB-NG. |
12-04-2018 17:57:37 | ||
---|---|---|
brun
|
Quote *facepalm* Nog niet zo heel lang geleden (dank voor die uitdrukking) reed er dan gewoon een tweede machinist mee om een extra oogje in het zeil te houden. Ik weet het, ik weet het. Moderne tied'n. Creatieve oplossingen zijn uit den boze zodra ergens in een luchtdicht kantoor een klerk angstig roept dat het toch le-vens-ge-vaar-lijk is. Nog een paar jaar en dan moeten we allemaal een helm op en gordels om als we in de trein zitten. En elke loc die ouder dan 10 jaar is, gaat naar de schroot, omdat de cabines geen updates meer krijgen. |
12-04-2018 17:59:52 | ||
---|---|---|
brun
|
Overigens, nog een stuk minder lang geleden zat er regelmatig een Traxx voor de IC Berlijn. Maar ja. |
12-04-2018 18:04:07 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Het is terecht om kritiek te hebben op de recente regeltjesdrift, echter met een verkeerd beïnvloedingssysteem rondrijden wordt zelfs in het buitenland niet zomaar gedaan. |
12-04-2018 18:12:58 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Class 66 ervoor en treinverwarming via de stroomafnemers van de 1700. |
12-04-2018 18:15:37 | ||
---|---|---|
jordy94
|
Zojuist zag ik dat de 3600 in het weekend van 5 en 6 mei doorrijdt naar Vs. Ik ben zeer benieuwd naar de materieelinzet, zal het een combi van VIRM en ICM worden? %08% |
12-04-2018 18:18:52 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Quote Die zijn met de huidige geïnstalleerde software niet welkom in Duitsland. Het zou nog best aardig zijn om de 10 euh... 8 NSI 1700’en van ATB-NG te voorzien, heb je nog minstens 5-6 jaar profijt van. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
12-04-2018 20:03:55 | ||
---|---|---|
SunKeeper
|
Dan mag je dat inbouwen wel elders aanvragen, want met met het tempo van Mt gaat het twee jaar per loc duren.%02% Laatst bewerkt door SunKeeper op 12-04-2018 20:04 |
12-04-2018 20:15:24 | ||
---|---|---|
Frontier
|
Ja, dus dan zal het bij Shunter wel in twee dagen kunnen. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
12-04-2018 20:24:40 | ||
---|---|---|
Pim530
|
Quote Op Kpnz moet dat volgens mij sowieso kunnen. Als Ost kan, kan Kpnz ook, toch? |
12-04-2018 20:25:52 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Ik heb het toch niet over een stop op Kpnz ? |
12-04-2018 21:18:25 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Maar Pim530 toch wel? Op Almere wordt er een stopper ingehaald, dus als het per sé conflictvrij moet is bijvoorbeeld Dronten dan wel een aardige oplossing. Overigens is men ons in alle andere landen hard aan het uitlachen, dat kan niet anders. |
12-04-2018 22:02:51 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteAls ik de maatregelen zo zie is het om ruimte voor HSL-treinen te maken. Puur alleen de treinen tussen Rtd en Ddr kunnen immers over 2 sporen rijden zonder conflicten, sinds Gvc-Ehv over de HSL gaat is de viersporigheid te Brd immers zo goed als ongebruikt geworden. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
12-04-2018 22:18:43 | ||
---|---|---|
michaben
|
Tussen Rtd en Rtst zijn gewoon alle sporen beschikbaar, de 1100 haalt de 5000 hier immers in en dat is deze week niet anders. Van Rlb tot Ddr is het aantal sporen wel beperkt maar dat zou niet van invloed moeten zijn omdat IC en SPR elkaar niet inhalen hier. |
12-04-2018 23:11:42 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Tonnetje of 2 per installatie, maal 8... Maakt aardig investering voor paar omritjes per jaar natuurlijk. |
13-04-2018 00:29:55 | ||
---|---|---|
Frontier
|
1,6 miljoen op een omzet van miljarden en wat met enige regelmaat verrekte handig kan zijn en duizenden (internationale) reizigers per jaar van dienst zou kunnen zijn, neen, dat is volstrekt onacceptabel natuurlijk. 'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes' |
13-04-2018 09:48:51 | ||
---|---|---|
thom
|
Het is iets wat je af kunt wegen, maar roepen dat je dat maar moet doen omdat er toch geld zat is in de organisatie is wel een beetje een dooddoener natuurlijk... |
13-04-2018 09:56:53 | ||
---|---|---|
brun
|
Quote En hebben ook geen ATB-NG, zie ik. Sterker nog, als het lijstje op Wikipedia klopt, is er geen enkele e-loc en geen enkel intercitytreinstel in Nederland dat 't heeft. Waarmee Wierden-Zwolle dus automatisch onbruikbaar is als omleidingsroute voor de IC Berlijn (of voor een eventuele vervangende intercity die maar tot Bad Bentheim rijdt). |
13-04-2018 10:36:13 | ||
---|---|---|
jelmerrr
|
Dat klopt Volgens mij heeft nu alleen (een deel van) GTW en FLIRT ATB-NG SGM had dat volgens mij ook maar werkt dat nu niet meer |
13-04-2018 10:52:23 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
In het weekend van 21/22 april (vakantie in zuid) rijdt de Benelux Rsd-Atw-Brusz. Waarom niet vanaf Bd? |
13-04-2018 10:55:59 | ||
---|---|---|
SchuurB
|
Het probleem is dat ATB-NG eigenlijk alleen op dieselbaanvakken geïnstalleerd is. Zl - Wdn is dan nu geëlektrificeerd maar elektrische treinen hebben niet ineens NG, want ja, je kon er voorheen niets mee en de meerwaarde is nogal klein gezien het volgepropte enkelspoor op Zl - Wdn. Maar als ze willen dan heeft NS nog wat treinapparatuur op voorraad: even de DM'90s plukken voordat ze over de grens verdwijnen. |
13-04-2018 11:09:31 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Er zijn 6400-en met ATBNG en volgens mij hebben enkele private vervoerders ook ATBNG-diesellocs. Is er überhaupt een poging gedaan om daar wat te huren? De Duitsers zijn vele malen creatiever in dit soort dingen dan NS, dat domweg opheft als het niet kan zoals het altijd gaat%03% |
13-04-2018 11:29:15 | ||
---|---|---|
treinfan
|
QuoteIs het niet goedkoper om Alstom ATB-NG in te laten bouwen in de Traxx'en? Met een beetje geluk kan dat lukken met enkel software-wijzigingen en kunnen goederenvervoerders er in de toekomst ook van profiteren. |
13-04-2018 11:53:33 | ||
---|---|---|
selivio
|
Allemaal leuk en aardig, speculeren over de technische mogelijkheden om de ICB over zl-wdn te laten gaan, maar hoe wou je dat in de dienstregeling willen passen op dat stuk? Traject zit zo goed als vol met de 7900 en de 17900 en ik weet wel zeker dat keolis niet zonder slag of stoot treinen gaat opheffen voor de ICB(iig niet zonder zeer zeer ruime compensatie...). |
13-04-2018 12:00:13 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Keolis zal niet zo snel treinen gaan opheffen, maar daarvoor hebben we dan ook ProRail als netbeheerder%08% |
13-04-2018 12:18:23 | ||
---|---|---|
anton_
|
12 en 13 mei hoef je niets op te heffen - pad van de 17900 is toch vrij dan ? |
13-04-2018 12:21:49 | ||
---|---|---|
train85
|
QuoteWerkzaamheden op de gehele HSL. En geen plek mogelijk te Bd. |
13-04-2018 12:32:39 | ||
---|---|---|
brun
|
Quote Je hoeft ze misschien niet allemaal om te bouwen, volgens mij doen op een gewone dag vier locs dienst in de IC Berlijn. Maar het is de IC Berlijn maar hè. Een paar weken nadat de NS-topman groot in de pers verkondigde dat we toch echt een véél beter internationaal treinverkeer moeten hebben, zien we weer hoe diezelfde treinen in Nederland als stiefkindje worden behandeld: gewoon de trein een compleet vakantieweekend opheffen zodra het even een beetje passen en meten is op het spoor. |
13-04-2018 12:35:33 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Quote Hoe kan er geen plek zijn in Breda, als zowel de 900 als 1100 er zijn opgeheven. |
13-04-2018 12:46:55 | ||
---|---|---|
phantom
|
Quote Omdat je dit stukje op meerdere manieren kan interpreteren,vraag ik dan het volgende maar even. Wil je hiermee zeggen dat alle ICD,Thalys en Eurostars over de brabantroute gaan rijden ?? Dat is wat ik lees als ik de tekst bekijk,andere treinen worden geschrapt om tussen Rtd en Ddr ruimte te maken voor de treinen die normaal over de HSL gaan. Maar welk stuk HSL ligt er dan exact uit,want eurostar moet bv wel in Belgie geraken. Laatst bewerkt door phantom op 13-04-2018 12:49 Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
13-04-2018 13:14:35 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
QuoteDie eerste begrijp ik, de tweede wist ik niet. Zag namelijk dat de 3600 wel gewoon rijdt dan. |
13-04-2018 17:15:53 | ||
---|---|---|
michaben
|
ProRail zegt over de werkzaamheden rondom Ddr dat er twee sporen op de Grotebrug en 14 wissels vernieuwd worden. Wat betreft HSL: Op zaterdag 21 april zijn de 900, 1000 en 1100 allemaal over hun volledige route opgeheven, er zijn dan tevens werkzaamheden te Tb waardoor daar geheel geen treinverkeer is. Thalys zal ook via Rsd rijden gezien de extra reistijd die deze krijgt, Rtd-Shl zal wel via de HSL moeten want hier geen extra tijd. Zondag 22 april rijdt de 1100 niet en de 900 niet tussen Rtd en Bd. De week hierop, maandag 23 april t/m donderdag 26 april, rijdt alles op de 1019, 1023 en 1027, 1035, 1039 en 1043 van Rtd naar Asd en de 1034, 1038, 1046, 1050, 1054 en 1062 van Asd naar Rtd na, die worden dagelijks opgeheven. Laatst bewerkt door michaben op 13-04-2018 17:16 |
13-04-2018 21:09:27 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteHuh, er staat hier boven nog dat de wissels tussen Rtd en Rtb aan de beurt zouden zijn voor vervanging, waardoor daar maar twee sporen beschikbaar zijn. Dan kan je er dus met een HSL-trein geen inhaling plaatsvinden QuoteNee want het ging net boven mijn bericht over beperkt spoorgebruik op Rtd-Rtz en dat is een gedeeld traject tussen het reguliere net en de HSL. Daar zou dus de ruimte gemaakt moeten worden met maar twee sporen beschikbaar. QuoteDat zijn dus de sporen JT en HT gezien je eerdere bericht in dit topic over het spoorgebruik. Allicht dat de buitendienststelling daarvoor dan tot in de wisselstraat loopt, dat heeft nogal een impact op de gelijktijdigheden te Ddr met alles over twee sporen. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
13-04-2018 21:23:47 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote En dat verhaal klopt dus ook niet Een weekeerder, op 21-22 april, is er wel sprake van beperkt spoorgebruik Rtd - Rtst, dan gaat alles over de sporen 3-4 en zijn er te Rtd de nodige spoorwijzigingen omdat de sporen 11 en 12 dan niet bereikbaar zijn vanuit de spoortunnel. De dienstregeling is ook omgegooid dan, met o.a. de 2400 naar Bd en de 5100 in het pad van de 5000. Laatst bewerkt door michaben op 13-04-2018 21:25 |
13-04-2018 21:38:28 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteMet een stop van een kwartier ergens neem ik aan dan, anders rijdt immers gewoon de 5000 ipv de 5100 (de trajecten zijn gelijk immers). Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
13-04-2018 21:56:49 | ||
---|---|---|
anton_
|
of rijd de 5000 gewoon, maar heeft deze 5100 nummers ( aangezien de 5000 in het weekend niet rijdt ) |
13-04-2018 22:03:27 | ||
---|---|---|
michaben
|
Zaterdag 21 april vertrekt de 5100 om :27/:57 uit Ddr om om :22/:52 in Gvc aan te komen, exact het pad van de 5000 dus. De andere kant op is het :06/:36 Gvc en :06/:36 Ddr, iets uitgebogen ten opzichte van de 5000 dus door een stop van 7 minuten te Gv. Maar rijdt dus wel onder de 5100 nummers. Weekenden van 28/29 april en 5/6 mei rijden de 5000 en 5100 allebei (ter compensatie van het verlies van de ICs ten zuiden van Rtd?), keren dan te Rtz op elkaar. |
14-04-2018 01:42:03 | ||
---|---|---|
scooter
|
Quote Om daar nog eens op terug te komen,zie dat ook de ICE dan weer wordt omgeleidt via Venlo,dus Emmerich is ook geen optie(Alleen Abellio rijdt) |
14-04-2018 06:02:36 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Dat ligt aan werkzaamheden Düsseldorf-Köln voor zover ik weet. Zou je de IC Berlijn omleiden via Emmerich dan zou je voor Oberhausen al afbuigen. |
14-04-2018 22:42:19 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Quote Dat weekend keert de 3600 in Gz, en de 6600 te Tbu. De 2400 rijdt door naar Breda, het lijkt erop dat die een lange kering aan het perron krijgt van 37 minuten. Hiervoor worden sporen 5 en 6 gebruikt. De tailtracks ten oosten van Breda, ooit verkocht "zodat er meer HSL-treinen kunnen keren", zullen er dat weekend dus wel ongebruikt bij liggen. |
17-04-2018 17:37:56 | ||
---|---|---|
michaben
|
Week 19 met het Hemelvaartweekend (donderdag 10 t/m zondag 13 mei) staat inmiddels ook op het NDOVLoket. Op Hemelvaartsdag is de zaterdagsdienstregeling de basis voor de NS, terwijl enkele regionale vervoerders de zondagsdienstregeling aanhouden. Wijzigingen tenzij anders aangegeven voor het gehele Hemelvaartweekend, waarbij sommige series overigens sowieso niet rijden in het weekend en dus feitelijk alleen op vrijdag opgeheven worden: 500 opgeheven Rtd - Ut en Hgv - Gn (donderdag t/m zaterdag) en Asn - Gn (zondag) 600 opgeheven Rtd - Ut 700 opgeheven Hgv - Gn (donderdag t/m zaterdag) en Asn - Gn (zondag) 800 opgeheven Asd - Amr - Sgn 900 opgeheven 1500 opgeheven Amf - Dv 1600 opgeheven Dv - Rsn vrijdag t/m zondag 1700 opgeheven Gvc - Ut en opgeheven Dv - Rsn vrijdag t/m zondag 2000 opgeheven 2100 opgeheven donderdag t/m zaterdag 2800 opgeheven 3000 omgeleid Cas - Ass via Hlm. 3400 opgeheven 4000 opgeheven Wd - Asd, geknipt te Asd, als 704000 enkelspoor te Wm, Zzs en Kz en verlengd van Utg naar Amr. 4500 opgeheven 4700 opgeheven 5000 opgeheven 5200 opgeheven zaterdag en zondag 6100 opgeheven 6200 opgeheven 6300 opgeheven Gvc - Ledn 6400 opgeheven zaterdag en zondag 6800 opgeheven 7000 opgeheven Dv - Aml - Es vrijdag t/m zondag 7400 opgeheven Asd - Ut 7700 opgeheven 7800 opgeheven Gvc - Wd 8100 opgeheven Hgv - Gn (donderdag t/m zaterdag) en Asn - Gn (zondag) 8700 opgeheven 11700 opgeheven Gvc - Ut 20100 opgeheven 37500 opgeheven 37800 opgeheven Flinke lijst, kan zijn dat ik iets over het hoofd heb gezien. Zijn naast opgeheven treinen ook de nodige treinen met aangepaste dienstregeling. |
17-04-2018 17:49:49 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Rijdt er überhaupt nog wel een trein volgens het normale boekje. %08% |
17-04-2018 17:51:28 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Zeker weten dat het omleiden van de 3000 geen fout is?%08% |
17-04-2018 17:53:29 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Wonderbaarlijk genoeg gaat dat nu echt een keer gebeuren inderdaad. Er zijn grootschalige werkzaamheden rond Zaandam in het Hemelvaartweekeinde. |
17-04-2018 17:57:01 | ||
---|---|---|
michaben
|
Tussen Hlm en Amr in het pad van de 3400, tussen Amr en Hdr in het pad van de 800. |
17-04-2018 18:04:36 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
En behoorlijk uitgebogen tussen Amsterdam en Haarlem, want een fatsoenlijk pad krijgt men niet voor elkaar. |
17-04-2018 18:15:30 | ||
---|---|---|
evangoor
|
140/240 opgeheven in Nederland. NSI weet het alleen nog niet. Laatst bewerkt door evangoor op 17-04-2018 18:15 |
17-04-2018 18:20:39 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Quote Rijdt de 3600 dan Vs-Gz ? En de 6600 kan te Tbu toch niet keren? Of wordt er van Tbu naar Gz volledig LSP gereden? Of wordt het stel 'omgereden' via Tbge ? |
17-04-2018 18:22:50 | ||
---|---|---|
Coryza
|
Quote Daar kwam k ook laat achter.. had m'n reisje naar Krakau al klaar staan voor 11 Mei.... moet ik nu weer improviseren %03% |
17-04-2018 18:28:36 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Quote Wat ik uit de reisplanner haal is dat de 2200 gewoon Vs-Asd v.v. rijdt. De 703600 rijdt Rsd-Etn-Bd-Gz v.v. Quote Volgens de NS-reisplanner (en ook volgens bahn.de) komt de 6600 aan op spoor 1, en vertrekt ook weer van spoor 1. Te Gz wordt spoor 3 gebruikt voor de sprinters, de 3600 keert op spoor 4. Gz->Tbu wordt dus inderdaad linkerspoor gereden. |
17-04-2018 18:48:50 | ||
---|---|---|
martijn
|
Quote Grappig dat NSI het niet weet, maar NS al een tijdje, althans de afdeling die de gele borden verzorgt, waar daar staat al een tijdje bij elke IC Berlijn dat deze niet in de meivakantie rijdt |
17-04-2018 19:14:08 | ||
---|---|---|
michaben
|
Nou ja, de meivakantie, volgens de data rijdt deze op Hemelvaartsdag zelf wel, maar alleen op 11, 12 en 13 mei niet tussen Asd en Bh. En nee, er zijn geen vervangende 1500en ingelegd tussen Amf en Asd. |
17-04-2018 19:16:35 | ||
---|---|---|
evangoor
|
Quote Allemachtig. Nu is de statische informatie dus weer informatiever dan internet. Want ook bij NS (internet-site, app?) worden deze werkzaamheden niet genoemd in relatie tot IC Berlijn. Ik improviseer wel in het weekend ervoor, want inderdaad de tweede week van de meivakantie zou het tot en met Hemelvaart allemaal wel moeten rijden. Laatst bewerkt door evangoor op 17-04-2018 19:18 |
17-04-2018 19:24:31 | ||
---|---|---|
martijn
|
Voor de duidelijkheid: er staat een aantal langere periodes dat de IC Berlijn niet rijdt, waaronder eind april tot ergens begin mei. Weet niet precies welke data. Dan zou ik even op het station moeten kijken |
17-04-2018 19:44:38 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
QuoteDit zou nog wel moeten gebeuren, alleen door een maandenlang gebrek aan communicatie vanuit NSI kon het niet op de "sluitingsdatum" vier weken op voorhand ingelegd worden. |
17-04-2018 20:11:29 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Ik zie nog meer wijzigingen in het weekend van 28 en 29 april: - 800 is ingekort tot Ut-Mt en rijdt de gehele dag en is gekoppeld aan de 2800 naar Rtd via spoor 20/21 (alleen wanneer deze rijdt). - 3500 is ingekort tot Ut-Vl en is gekoppeld aan de 2000 naar Gvc via spoor 9/12. - 2000 is gekoppeld aan de 3500 naar Vl en rijdt de gehele dag (ook op tijdstippen dat de 3500 niet rijdt). - 2800 is gekoppeld aan de 800 naar Mt, maar rijdt niet extra op momenten dat de 800 (nog) wel rijdt. - 3900 rijdt de hele dag (Ekz-)Asd-Hrl. Op de momenten dat de 3900 is ingekort tot Asd-Hrl is hij doorgekoppeld aan de 2900 Ekz-Asd. - 3100 rijdt de gehele dag Shl-Nm. |
29-04-2018 12:14:56 | ||
---|---|---|
evangoor
|
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Op het moment dat NSI een extra vaag bericht bij de actuele dienstuitvoering plaatst 'dit heeft gevolgen voor uw opstapplaats', schrijven NSR en NSI bij werkzaamheden dat IC Berlijn nog steeds een extra stop maakt in Zwolle. En daadwerkelijk, DB krijgt dus gelijk: ook op 3-5 stopt IC Berlijn inmiddels langs een perron. Ik blijf positief en denk dat dit dan ook voor de andere dagen zal gelden. Laatst bewerkt door evangoor op 29-04-2018 12:15 |
29-04-2018 13:56:40 | ||
---|---|---|
michaben
|
Men lijkt nu inderdaad een oplossing gevonden te hebben waarbij de IC Berlijn 5 minuten uitgebogen wordt en dus om :54 ipv :49 in Zl aankomt op de momenten dat spoor 6 niet beschikbaar is. De 14600 wordt hierdoor ook 3 minuten uitgebogen tussen Lls en Zl en komt dan om :57 aan. Welke treinen uitgebogen worden verschilt per dag, waarschijnlijk nog altijd gekoppeld aan het wel of niet aftrappen van de 500 op spoor 6. Laatst bewerkt door michaben op 29-04-2018 13:59 |
29-04-2018 14:29:32 | ||
---|---|---|
brun
|
IC 145 komt volgens 't boekje in de trein van 28 t/m 30 april om 11.52 uur aan in Zwolle, vertrek 11.58. Maar ik zit erin en hij stond om 11.50 uur al op spoor 6. Met lekkende afwasmachine, vrieskisten vol dooi, kilo's en kilo's aan onverkoopbaar eten, geen koffie, geen verwarming in rijtuig 11 en een vloekende BordBistro-chef. (zie het andere draadje) En met ene Johan op de loc. Geen idee wie hij is, ik hoorde alleen de ene conducteur aan de andere vragen, "Wie rijdt er vandaag?" Johan dus. Laatst bewerkt door brun op 29-04-2018 14:30 |
29-04-2018 17:23:57 | ||
---|---|---|
evangoor
|
Geen koffie is natuurlijk het allerergste . Ga eens kijken of het ding dat geen 1500V lust, komende week nog in IC143 opduikt. Dan moet ik maar een thermoskan mee. Zonder koffie naar Hannover is erg, heel erg. |
29-04-2018 21:21:33 | ||
---|---|---|
DDietzen
|
Weet niet of het al eerder opgemerkt was, maar het valt mij op dat in Apd de 1600/1700 en 7000 een opvolgtijd van 2 min hebben bij aankomst en vertrek... Bij werkzaamheden mag dat blijkbaar dus ineens wel gepland? %03% |
30-04-2018 00:24:30 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Prachtig om te zien dat de ruime mogelijkheden van de bestaande infra toch nog eens, al is het bij hoge uitzondering, beter worden benut. |