Wijzigingsblad 9 april 2018
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
27-02-2018 20:04:31
wouter15
wouter15
Via http://locov.nl/Images/Locov%202018-45623%20Adviesaanvraag%20Locov%20wijzigingen%20dienstregeling%202018%20april_tcm311-398150.pdf is de adviesaanvraag van het "Wijzigingsblad 9 april 2018" te vinden van NS aan het Locov.  

27-02-2018 21:05:29
ZJ37
ZJ37
Een heel verhaal voor die paar minuutjes schuiven.  

13-03-2018 16:56:59
michaben
michaben
Tijden van het nieuwe wijzigingsblad zijn gearriveerd: http://nsdr.bemined.nl/2018-3/

Speciaal uitgelicht de Benelux: http://nsdr.bemined.nl/2018-3/9200-week.html
En de Eurostar: http://nsdr.bemined.nl/2018-3/9100-week.html
En de Eemshaven: http://nsdr.bemined.nl/2018-3/37600-week.html
 

13-03-2018 17:27:02
daniel81
daniel81
Hoe worden de cargo's naar Eemshaven eigenlijk bediend sinds Rd omgebouwd is? Zijn die verbannen naar de nachtelijke uren of rijden de GTW-tjes soms LM door naar de Eemshaven om plaats te maken voor cargo's?  


13-03-2018 17:39:46
martijn
martijn
De Eemshaven is de laatste jaren niet eens bediend. Toevallig reed er 8 maart weer een cargo. Deze reed inderdaad in het donker  

13-03-2018 20:24:08
timtrein
timtrein
Er rijden zeer binnenkort 5 reizigerstreinen per dag naar de Eemshaven, dan zou er wellicht een goederentrein achteraan kunnen? Of is de kruisingstijd daar te kort voor... ik ken de dienstregeling eigenlijk niet uit m'n hoofd  

13-03-2018 20:28:24
treinfan
treinfan
Naar Rdac met cargo past nog precies door te kruisen in Ust. De goederentrein zit dan 20 minuten achter de vorige stoptrein en dat is te weinig tijd om door te rijden naar Eemi/Eemia, want dan zou er op het enkelsporige (nieuwe) station Rd gekruist moeten worden met de stoptrein uit Eem.

Laatst bewerkt door treinfan op 13-03-2018 20:29
 

08-04-2018 14:29:29
DDietzen
DDietzen
http://nsdr.bemined.nl/2018-3/1500-week.html

Het valt mij op dat de 1528 in het aankomende wijzigingsblad maandags structureel vervalt. In de tegenrichting vervalt niets op de maandag en ook de 2600 is onaangetast. Weet iemand hier de reden van?
 

08-04-2018 14:35:07
rogier
rogier
De 244 rijdt dan in dat pad kennelijk.
http://nsdr.bemined.nl/2018-3/140-week.html

Laatst bewerkt door rogier op 08-04-2018 14:35


Reiziger met hoofdletter R......
 

08-04-2018 22:35:03
rolandrail
rolandrail
Quote
martijn (di 13 mrt 2018 17:39:46 https://www.somda.nl/forum/20235/p644747/): De Eemshaven is de laatste jaren niet eens bediend. Toevallig reed er 8 maart weer een cargo. Deze reed inderdaad in het donker
Verspreid over elk jaar is er altijd wel militair vervoer naar de Eemshaven, het zei voor een oefening in Scandinavië, een missie in o.a. Mali of voor export na verkoop. Dat laatste trouwens dit jaar niet meer, defensie koos daar laatst voor wegtransport in meerdere dagen i.p.v. 1 trein Almelo-Eemshaven.
 

10-04-2018 07:19:18
ChrisGBNL
ChrisGBNL
Is ICE 121 komen te vervallen vanaf 9 april of is er een andere reden waarom het niet rijdt momenteel?  

10-04-2018 08:14:06
DingeZ
DingeZ
Er zijn werkzaamheden in Duitsland waardoor alles via Vl rijdt.  

10-04-2018 08:24:37
cuneo56
cuneo56
Omdat rijden via Venlo extra rijtijd kost en men toch dezelfde tijden in Keulen en verder wil handhaven , moet er daarom eerder uit Nederland vertrokken worden. Kennelijk wordt dat dan voor de eerste trein niet meer interesant/ rendabel genoeg geacht om nog genoeg reizigers mee te nemen ( vertrek uit Asd dan al voor 06:00)  

10-04-2018 09:37:43
IJsbergsla
IJsbergsla
Dat is een punt dat het Locov al eens gemaakt heeft, maar blijkbaar moet daar nog een diplomatieke oplossing voor gevonden worden. Het heeft er alle schijn van dat NS International niet meer kan communiceren met DB dan "ja en amen".  

10-04-2018 10:05:52
henri1972
henri1972
Er zijn gewoon te weinig ICE stellen beschikbaar om een extra omloop te creëren. Via Venlo kost t toch meer reistijd. ICE naar Basel rijdt ook met 1 stel ipv 2.  

10-04-2018 10:19:03
IJsbergsla
IJsbergsla
Erg eenvoudig, zo een stelling poneren zodat deze wel waar zal moeten zijn. Hoeveel stellen extra kost het om de regulier rijdende treinen met nummers 120 en 121 naar Amsterdam te laten gaan? Juist.

Laatst bewerkt door IJsbergsla op 10-04-2018 10:19
 

10-04-2018 11:11:06
phantom
phantom
Leuk dat dat maar 2 stellen ? zullen zijn,maar je moet ze wel hebben.
Als ze dr niet zijn of je hebt er geen personeel voor,dan houd t op toch ?
Ik ben niet op de hoogte van de vloot ice stellen qua aantallen en ook niet van al dan niet aanwezige reserve.
En ik heb ook geen idee of die reserve wellicht al dagelijks word gebruikt elders.
Maar dat schijn jij dus allemaal wel te weten ?


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

10-04-2018 12:09:50
IJsbergsla
IJsbergsla
Reageer dan niet met dat Keulen-Amsterdam-Keulen/Frankfurt in plaats van overnachten in Keulen/Frankfurt van hetzelfde treinstel twee extra stellen kost...

Laatst bewerkt door IJsbergsla op 10-04-2018 12:10
 

10-04-2018 12:17:26
yappa
yappa
Quote
IJsbergsla (di 10 apr 2018 09:37:43 https://www.somda.nl/forum/20235/p650038/): Dat is een punt dat het Locov al eens gemaakt heeft, maar blijkbaar moet daar nog een diplomatieke oplossing voor gevonden worden. Het heeft er alle schijn van dat NS International niet meer kan communiceren met DB dan "ja en amen".


Volgens mij beweer je hier vooral dat NS International niet meer kan communiceren met LOCOV dan "ja en amen". Of zou er ook een mogelijkheid zijn dat NS het zelf niet zo ziet zitten?
 

10-04-2018 12:23:33
daniel81
daniel81
De recente ICB-soap heeft eens te meer duidelijk gemaakt hoe de verhoudingen liggen: DB doet wat hun het beste uitkomt en NS(I) slikt dat, al dan niet hevig tegensputterend.  

10-04-2018 12:50:33
anton_
anton_
Was de standaard oplossing bij een route via Venlo niet: Sommige treinen keren/starten/eindigen in Utrecht ipv Amsterdam? Weet iemand waarom daar nu niet voor gekozen is ?  

10-04-2018 13:33:17
broek53
broek53
Keren in Utrecht lijkt mij spoortechnisch al een uitdaging en om een ICE nu terug te sturen zonder schoonmaak en vers water, lijkt mij niet ideaal.  

10-04-2018 16:31:26
BasSNG2001
BasSNG2001
De schoonmaak is het probleem niet. De keermogelijkheden zijn zoals gezegd beperkt en de ICE's naar Basel/Frankfurt en Amsterdam komen nagenoeg tegelijkertijd aan, wat de kering daar inefficiënt lang maakt.


#DiscoverEU
 

10-04-2018 17:08:22
edje
edje
Quote
daniel81 (di 10 apr 2018 12:23:33 https://www.somda.nl/forum/20235/p650107/): De recente ICB-soap heeft eens te meer duidelijk gemaakt hoe de verhoudingen liggen: DB doet wat hun het beste uitkomt en NS(I) slikt dat, al dan niet hevig tegensputterend.

Tegensputterend??? Dacht het niet, grote DB zegt zus en zo en NS voert maar uit.
Eigenlijk kun je het internationale vervoer, naar Duitsland rechtstreeks bij de DB onderbrengen.
 

10-04-2018 17:47:08
jeanne
jeanne
Ja, en dan heb dus echt helemaal niets meer in de melk te brokkelen!


Jeanne Kok
 

10-04-2018 21:25:40
yappa
yappa
Sorry, maar dit volg ik nu echt niet meer. Voor het eerst sinds jaren rijdt de ICE bij omleiding Venlo door tot Amsterdam en wordt die niet voortijdig gekapt in Utrecht. En dat is nu de schuld van DB waar NS niet voldoende tegenin is gegaan?  

10-04-2018 21:50:26
treinfan
treinfan
De bekende lijstjes: https://actutrein.nl/drgl/2018.htm  

10-04-2018 21:52:30
michaben
michaben
Quote
yappa (di 10 apr 2018 21:25:40 https://www.somda.nl/forum/20235/p650272/): Sorry, maar dit volg ik nu echt niet meer. Voor het eerst sinds jaren rijdt de ICE bij omleiding Venlo door tot Amsterdam en wordt die niet voortijdig gekapt in Utrecht. En dat is nu de schuld van DB waar NS niet voldoende tegenin is gegaan?

Volgens mij is het punt dat er 3 ICE treinen per dag geheel uit lijken te vallen met deze dienstregeling.
 

11-04-2018 00:31:53
scooter
scooter
Quote
treinfan (di 10 apr 2018 21:50:26 https://www.somda.nl/forum/20235/p650281/): De bekende lijstjes: https://actutrein.nl/drgl/2018.htm

Ik zie bij de 3624 op ma/di/do staan ICM8.Was dit eerst niet 10?(4+3+3)
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


11-04-2018 12:57:13
abcde
abcde
Treinfan, dank voor ''de bekende lijstjes'', ik gebruik ze zeer veel, en filter zo het ICM uit de 500/600/700/1800 om hiermee op pad te gaan %02%