27-02-2018 20:04:31 | ||
---|---|---|
wouter15
|
Via http://locov.nl/Images/Locov%202018-45623%20Adviesaanvraag%20Locov%20wijzigingen%20dienstregeling%202018%20april_tcm311-398150.pdf is de adviesaanvraag van het "Wijzigingsblad 9 april 2018" te vinden van NS aan het Locov. |
27-02-2018 21:05:29 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Een heel verhaal voor die paar minuutjes schuiven. |
13-03-2018 16:56:59 | ||
---|---|---|
michaben
|
Tijden van het nieuwe wijzigingsblad zijn gearriveerd: http://nsdr.bemined.nl/2018-3/ Speciaal uitgelicht de Benelux: http://nsdr.bemined.nl/2018-3/9200-week.html En de Eurostar: http://nsdr.bemined.nl/2018-3/9100-week.html En de Eemshaven: http://nsdr.bemined.nl/2018-3/37600-week.html |
13-03-2018 17:27:02 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Hoe worden de cargo's naar Eemshaven eigenlijk bediend sinds Rd omgebouwd is? Zijn die verbannen naar de nachtelijke uren of rijden de GTW-tjes soms LM door naar de Eemshaven om plaats te maken voor cargo's? |
13-03-2018 17:39:46 | ||
---|---|---|
martijn
|
De Eemshaven is de laatste jaren niet eens bediend. Toevallig reed er 8 maart weer een cargo. Deze reed inderdaad in het donker |
13-03-2018 20:24:08 | ||
---|---|---|
timtrein
|
Er rijden zeer binnenkort 5 reizigerstreinen per dag naar de Eemshaven, dan zou er wellicht een goederentrein achteraan kunnen? Of is de kruisingstijd daar te kort voor... ik ken de dienstregeling eigenlijk niet uit m'n hoofd |
13-03-2018 20:28:24 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Naar Rdac met cargo past nog precies door te kruisen in Ust. De goederentrein zit dan 20 minuten achter de vorige stoptrein en dat is te weinig tijd om door te rijden naar Eemi/Eemia, want dan zou er op het enkelsporige (nieuwe) station Rd gekruist moeten worden met de stoptrein uit Eem. Laatst bewerkt door treinfan op 13-03-2018 20:29 |
08-04-2018 14:29:29 | ||
---|---|---|
DDietzen
|
http://nsdr.bemined.nl/2018-3/1500-week.html Het valt mij op dat de 1528 in het aankomende wijzigingsblad maandags structureel vervalt. In de tegenrichting vervalt niets op de maandag en ook de 2600 is onaangetast. Weet iemand hier de reden van? |
08-04-2018 14:35:07 | ||
---|---|---|
rogier
|
De 244 rijdt dan in dat pad kennelijk. http://nsdr.bemined.nl/2018-3/140-week.html Laatst bewerkt door rogier op 08-04-2018 14:35 Reiziger met hoofdletter R...... |
08-04-2018 22:35:03 | ||
---|---|---|
rolandrail
|
QuoteVerspreid over elk jaar is er altijd wel militair vervoer naar de Eemshaven, het zei voor een oefening in Scandinavië, een missie in o.a. Mali of voor export na verkoop. Dat laatste trouwens dit jaar niet meer, defensie koos daar laatst voor wegtransport in meerdere dagen i.p.v. 1 trein Almelo-Eemshaven. |
10-04-2018 07:19:18 | ||
---|---|---|
ChrisGBNL
|
Is ICE 121 komen te vervallen vanaf 9 april of is er een andere reden waarom het niet rijdt momenteel? |
10-04-2018 08:14:06 | ||
---|---|---|
DingeZ
|
Er zijn werkzaamheden in Duitsland waardoor alles via Vl rijdt. |
10-04-2018 08:24:37 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Omdat rijden via Venlo extra rijtijd kost en men toch dezelfde tijden in Keulen en verder wil handhaven , moet er daarom eerder uit Nederland vertrokken worden. Kennelijk wordt dat dan voor de eerste trein niet meer interesant/ rendabel genoeg geacht om nog genoeg reizigers mee te nemen ( vertrek uit Asd dan al voor 06:00) |
10-04-2018 09:37:43 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Dat is een punt dat het Locov al eens gemaakt heeft, maar blijkbaar moet daar nog een diplomatieke oplossing voor gevonden worden. Het heeft er alle schijn van dat NS International niet meer kan communiceren met DB dan "ja en amen". |
10-04-2018 10:05:52 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Er zijn gewoon te weinig ICE stellen beschikbaar om een extra omloop te creëren. Via Venlo kost t toch meer reistijd. ICE naar Basel rijdt ook met 1 stel ipv 2. |
10-04-2018 10:19:03 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Erg eenvoudig, zo een stelling poneren zodat deze wel waar zal moeten zijn. Hoeveel stellen extra kost het om de regulier rijdende treinen met nummers 120 en 121 naar Amsterdam te laten gaan? Juist. Laatst bewerkt door IJsbergsla op 10-04-2018 10:19 |
10-04-2018 11:11:06 | ||
---|---|---|
phantom
|
Leuk dat dat maar 2 stellen ? zullen zijn,maar je moet ze wel hebben. Als ze dr niet zijn of je hebt er geen personeel voor,dan houd t op toch ? Ik ben niet op de hoogte van de vloot ice stellen qua aantallen en ook niet van al dan niet aanwezige reserve. En ik heb ook geen idee of die reserve wellicht al dagelijks word gebruikt elders. Maar dat schijn jij dus allemaal wel te weten ? Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg. |
10-04-2018 12:09:50 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Reageer dan niet met dat Keulen-Amsterdam-Keulen/Frankfurt in plaats van overnachten in Keulen/Frankfurt van hetzelfde treinstel twee extra stellen kost... Laatst bewerkt door IJsbergsla op 10-04-2018 12:10 |
10-04-2018 12:17:26 | ||
---|---|---|
yappa
|
Quote Volgens mij beweer je hier vooral dat NS International niet meer kan communiceren met LOCOV dan "ja en amen". Of zou er ook een mogelijkheid zijn dat NS het zelf niet zo ziet zitten? |
10-04-2018 12:23:33 | ||
---|---|---|
daniel81
|
De recente ICB-soap heeft eens te meer duidelijk gemaakt hoe de verhoudingen liggen: DB doet wat hun het beste uitkomt en NS(I) slikt dat, al dan niet hevig tegensputterend. |
10-04-2018 12:50:33 | ||
---|---|---|
anton_
|
Was de standaard oplossing bij een route via Venlo niet: Sommige treinen keren/starten/eindigen in Utrecht ipv Amsterdam? Weet iemand waarom daar nu niet voor gekozen is ? |
10-04-2018 13:33:17 | ||
---|---|---|
broek53
|
Keren in Utrecht lijkt mij spoortechnisch al een uitdaging en om een ICE nu terug te sturen zonder schoonmaak en vers water, lijkt mij niet ideaal. |
10-04-2018 16:31:26 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
|
De schoonmaak is het probleem niet. De keermogelijkheden zijn zoals gezegd beperkt en de ICE's naar Basel/Frankfurt en Amsterdam komen nagenoeg tegelijkertijd aan, wat de kering daar inefficiënt lang maakt. #DiscoverEU |
10-04-2018 17:08:22 | ||
---|---|---|
edje
|
Quote Tegensputterend??? Dacht het niet, grote DB zegt zus en zo en NS voert maar uit. Eigenlijk kun je het internationale vervoer, naar Duitsland rechtstreeks bij de DB onderbrengen. |
10-04-2018 17:47:08 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Ja, en dan heb dus echt helemaal niets meer in de melk te brokkelen! Jeanne Kok |
10-04-2018 21:25:40 | ||
---|---|---|
yappa
|
Sorry, maar dit volg ik nu echt niet meer. Voor het eerst sinds jaren rijdt de ICE bij omleiding Venlo door tot Amsterdam en wordt die niet voortijdig gekapt in Utrecht. En dat is nu de schuld van DB waar NS niet voldoende tegenin is gegaan? |
10-04-2018 21:50:26 | ||
---|---|---|
treinfan
|
De bekende lijstjes: https://actutrein.nl/drgl/2018.htm |
10-04-2018 21:52:30 | ||
---|---|---|
michaben
|
Quote Volgens mij is het punt dat er 3 ICE treinen per dag geheel uit lijken te vallen met deze dienstregeling. |
11-04-2018 00:31:53 | ||
---|---|---|
scooter
|
Quote Ik zie bij de 3624 op ma/di/do staan ICM8.Was dit eerst niet 10?(4+3+3) |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
11-04-2018 12:57:13 | ||
---|---|---|
abcde
|
Treinfan, dank voor ''de bekende lijstjes'', ik gebruik ze zeer veel, en filter zo het ICM uit de 500/600/700/1800 om hiermee op pad te gaan %02% |