16-01-2020 15:53:54 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
QuoteTja, in landen waar de EU zetelt loopt juist de liberalisering achter... |
16-01-2020 17:23:20 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
QuoteMaar de perrons niet. Die zijn van ProRail. |
16-01-2020 19:44:30 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Nee, maar dat stelt deze infra-freak ook niet. Laatst bewerkt door sjoerd op 16-01-2020 19:44 |
16-01-2020 19:46:38 | ||
---|---|---|
R1-2010
|
Ik zou niet aan jou durven twijfelen %08% maar het ging me over de opmerking over perron hoogtes. Maar laten we terug gaan naar de M7. Laatst bewerkt door R1-2010 op 16-01-2020 19:46 |
16-01-2020 20:00:23 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Och, mijn bijdragen worden ook wel eens teruggefloten. Niet erg. Wat materieel betreft heb ik alles sinds 1952 wel gevolgd, maar niet op de voet, al vind ik een loc met wagens en een treinstel nog steeds leuk. Maar het fijne weet ik er niet meer van. Wat de infra betreft: die volg ik op de voet. Helaas heb ik sinds 2005 slechts halfjaarlijks de exacte gegevens en grijp ik wel eens mis. Maar er is een aardig compleet beeld ontstaan sinds ongeveer 1900. Zolang we maar niet op de persoon spelen, vind ik het leuk om mee te doen.%02% |
25-08-2021 19:35:31 | ||
---|---|---|
icened200
|
M 7 begint steeds meer vorm te krijgen. Nu met stuurstandrijtuig: Wordt vooral ingezet via de Noord - Zuidverbinding in Brussel. Dat kan betekenen dat de I - 11 doorgeschoven worden. Tot mogelijk in Nederland via de Beneluxtrein. Al moet het dan eerst getest worden op de HSL. |
25-08-2021 19:52:04 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Niet alleen een stuurstandrijtuig, er is ook een 'powercar' zoals het geval is bij mDDM. Er is wel een verschil: waar mDDM een enkeldeks rijtuig is waar je hoger zit, is er hier sprake van een dubbeldeksrijtuig. Omdat het zowel 3 kV DC als 25 kV AC ondersteunt is er wel veel 'ruimteverlies', een Bmx heeft slechts zo'n 50 zitplaatsen. Wat dit betekent voor de verdere inzet van Belgisch materieel? Ik verwacht dat er e.e.a. doorgeschoven gaat worden, dat bijvoorbeeld M4 en I6 met pensioen gaat en dat daar I11 komt te rijden. Van een permanente inzet naar Nederland zie ik echt helemaal niets komen, daar is al ICNG voor besteld. Laatst bewerkt door AlexNL op 25-08-2021 19:52 |
25-08-2021 20:15:31 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Quote Wat is nou eigenlijk de achterliggende reden dat je zo graag geplande I-11 inzet in Nederland wilt? 😜 DDZ in dienst, ik blij! |
25-08-2021 20:33:35 | ||
---|---|---|
robert5591
|
Quote De groepen die er voordeel van hebben zijn veel groter dan je suggereert, nl vrijwel iedereen in meerdere of mindere mate. Die zitplaatsen op verhoging zijn maar een beperkt deel van het totaal. Eventueel gebrek aan comfort ligt aan gebrekkig meubilair en te kleine steek en is hetzelfde op alle plekken. Die opmerking over wmo getuigt van extreme wereldvreemdheid |
25-08-2021 20:40:12 | ||
---|---|---|
chris24
|
Quote Er was toch ook sprake dat M7 van de Nmbs een toelating voor Nederland zal krijgen? |
25-08-2021 21:11:54 | ||
---|---|---|
icened200
|
Quote Heb zelf in de I - 11 gereisd. En dat is t.o.v. de huidige ICR een forse verbetering. Dat is eigenlijk oneerbiedig gezegd oude meuk. Vergelijkbaar met de Varkenskoppen tussen Roosendaal - Antwerpen/Puurs. Maar gezien de reactie van Alex.nl zal het wel niet gebeuren. Het zal meer wensdenken zijn. Laatst bewerkt door icened200 op 25-08-2021 21:12 |
25-08-2021 21:15:01 | ||
---|---|---|
icened200
|
Quote Er was gesuggereerd dat M 7 tot Maastricht/Roosendaal zou kunnen worden ingezet. Maar niet dat er al een toelating gaat komen voor de M 7. Tenzij NMBS dat zelf wil. Maar de M 7 heeft ook geen gelijkvloerse instap zoals de ICNG. Weet niet hoe IL&T daar tegenaan kijkt. |
25-08-2021 21:18:49 | ||
---|---|---|
icened200
|
Quote Je bent bekend met de Belgische spoornet. Zoals je weet heeft NMBS een nieuwe concessie. En dat houdt ook in dat station Noorderkempen frequent 2 keer p/u bediend moet worden. Zal dan extra Desiro ML ingezet worden tussen Noorderkempen - Antwerpen? Of gaat dan ook 2 keer p/u een trein rijden tussen Breda - Noorderkempen - Antwerpen C? Moet het ergens weer kunnen keren. De 20 ICNG België kan dan voldoende zijn. |
25-08-2021 22:09:25 | ||
---|---|---|
rjz222
|
Quote Maar de M 7 heeft ook geen gelijkvloerse instap zoals de ICNG. Weet niet hoe IL&T daar tegenaan kijkt. Als ik me niet vergis is gelijkvloersheid in principe geen zaak voor ILT maar voor opdrachtgevers en de vervoerders zelf. Overigens is voor de M7 een extra rijtuigtype in ontwikkeling met instap op 76 cm, maar wat de achterliggende invulling is weet ik niet. In ieder geval is men in België nog een stuk minder ver op het gebied van toegankelijk treinreizen, gezien er in Wallonië nog genoeg kleine stations zijn met een perronhoogte die gelijk is aan, of lager ligt dan de bovenkant van de spoorstaaf. |
25-08-2021 23:08:55 | ||
---|---|---|
AlexNL
|
Ik had het overigens over permanente inzet, dat zie ik niet gebeuren. Er zijn onlangs wel wat testritten geweest met Traxx+I11 in België, naar verluidt omdat ICR een extra onderhoudsbeurt moet krijgen en men wil kijken of er tijdelijk een stam I11 in de Benelux gebruikt kan worden om zo ICR vrij te spelen. Quote Tsja, dat valt te bezien. Ik kan me voorstellen dat een IC Antwerpen-Brussel wordt doorgetrokken naar Noorderkempen, zodat mensen uit de regio daar ook een snellere verbinding met de hoofdstad hebben zonder ommetje via de luchthaven. In een artist's impression van M7 van een paar jaar geleden stond er prominent "Noorderkempen" op het koersdisplay van de kopbak, dus wie weet... ;) |
25-08-2021 23:36:13 | ||
---|---|---|
Astraea
|
Quote Als eerste is de uitstroom van de M4-rijtuigen. Die is momenteel al bezig en is in het gunstige scenario afgerond eind midden 2022. HLE 21 en de Klassiek Motorstellen zullen dan tzt volgen. |
26-08-2021 08:01:33 | ||
---|---|---|
mtlx
|
Quote Hoewel dit geen ICR ontwikkelingen-topic is: ICR gaat, zoals het er nu voorstaat, geen revisie meer krijgen en rijdt dus momenteel de laatste kilometers. Binnen nu en een paar jaar is het definitief afgelopen daarmee. De samenstelling Traxx-I11-Traxx gaat in principe niet voor de verbinding (Lelystad -) Amsterdam - Brussel gebruikt worden, dat moet echt het domein van de ICNG worden. Laatst bewerkt door mtlx op 26-08-2021 08:02 |
26-08-2021 09:02:24 | ||
---|---|---|
mvanuden
|
Quote Het meest concrete "idee" dat ik tot nu toe gehoord en gelezen heb, is ICNG op dezelfde route als Thalys/Eurostar (dus zonder Breda en Luchthaven Brussel) en TRAXX+I11 op Antwerpen-Noorderkempen-Breda-Rotterdam. Dat laatste (naar Rotterdam) lijkt mij een beetje een dubbeling van bestaande diensten, 's-Hertogenboch/Utrecht of naar Eindhoven lijkt mij voor reizigers interessanter. We zullen het zien. |
28-12-2021 19:11:30 | ||
---|---|---|
icened200
|
Derde order M 7 rijtuigen voor Alstom: De afvoer van oude NMBS treinmaterieel kan gefaseerd doorgaan.
|