Wijzigingsblad 5 februari 2018
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
23-12-2017 22:33:32
kjansma
kjansma
Het lijkt erop dat oa. de BSO Ht gaat wijzigen:
https://forum.ns.nl/dienstregeling-59/eindhoven-nijmegen-arnhem-na-18-00-42898
https://forum.ns.nl/dienstregeling-59/dienstregeling-2018-noord-brabant-41135/index10.html

Laatst bewerkt door moderator op 27-12-2017 16:16, reden: Aanpassing topictitel
 

23-12-2017 23:48:24
anton_
anton_
en betere aansluitingen in Geldermalsen volgens https://forum.ns.nl/dienstregeling-59/dienstregeling-2018-noord-brabant-41135/index10.html

Aanpassingen per 5 februari 2018:

Herstel aansluitingen in Geldermalsen in vroege ochtend en in avonduren
In de vroege ochtend en in avonduren zal de Sprinter Tiel-Geldermalsen (treinserie 6000) 2 minuten vroeger rijden en de Sprinter ’s-Hertogenbosch-Geldermalsen (treinserie 6900) 1 minuut vroeger. Hierdoor wordt de aansluiting op de verbinding Tiel-’s-Hertogenbosch in beide richtingen hersteld.
 

24-12-2017 11:26:50
RudiL
RudiL
Plus herstel van de aansluiting Zandvoort-Rotterdam in Haarlem (http://www.locov.nl/Images/Locov%202017-306388%20Besluit%20wijzigingen%20dienstregeling%202018%20december_tcm311-397431.pdf)
"Met ingang van maandag 5 februari 2018 zullen de Sprinters Zandvoort-Haarlem-Amsterdam Centraal in Haarlem vanaf spoor 3 in plaats van spoor 1 vertrekken en 1 minuut eerder uit Zandvoort vertrekken om .05/.35. De overstap van de Sprinter op de Intercity naar Rotterdam Centraal en Vlissingen (treinserie 2200) wordt daarmee op hetzelfde perron in 4 minuten geboden. Dit geldt in alle gevallen, of het goederenpad nu wel of niet wordt benut."
 

24-12-2017 11:36:03
geert
geert
Daarmee mag er in dit soort gevallen met een kortere opvolgtijd in de planning gewerkt worden? Als dat zo is lijkt me dat een zeer gewenste uitkomst ook voor andere plekken in Nederland!  


25-12-2017 00:24:31
anton_
anton_
kleine wijziging Zwolle - Leeuwarden:

Extra sprinter op zaterdag ochtend vanaf Meppel (trein 9017)

Eerste Intercities Zwolle-Leeuwarden op maandag t/m zaterdag gaan onderweg stoppen. (trein 1815 [ma-vr] en trein 613[za]) bron: https://forum.ns.nl/dienstregeling-59/dienstregeling-2018-friesland-41132

Laatst bewerkt door anton_ op 27-12-2017 11:28, reden: spellingsfout aangepast
 

27-12-2017 00:00:00
gvttreinen
gvttreinen
Aansluiting te Gdm; 1 minuut om van 3a naar 4b te rennen en de 6018 7 minuten op inhaling te laten wachten, een aanfluiting noem ik dit!
(2 minuten eerdere vertrek uit Tl maar één minuut eerdere aankomst te Gdm)

Bij de weg, volgens mij gaat dit wijzigingsblad maandag 5 februari in, niet zaterdag de 10e!
 

27-12-2017 00:00:00
IJsbergsla
IJsbergsla
Correct.  

27-12-2017 10:13:36
ZJ37
ZJ37
Quote
gvttreinen (wo 27 dec 2017 06:18:16.398264 https://www.somda.nl/forum/19994/p636112/): Aansluiting te Gdm; 1 minuut om van 3a naar 4b te rennen en de 6018 7 minuten op inhaling te laten wachten, een aanfluiting noem ik dit!
(2 minuten eerdere vertrek uit Tl maar één minuut eerdere aankomst te Gdm)

Bij de weg, volgens mij gaat dit wijzigingsblad maandag 5 februari in, niet zaterdag de 10e!
In die 7 minuten kan je de inhaling toch makkelijk verplaatsen naar Htnc en verder? Of zit daar wat anders in de weg?
 

27-12-2017 10:44:29
gvttreinen
gvttreinen
Dan kom je in de knoei mat die tussentreinen Htnc - Ut en is daar geen 'exacte' 10 minuten verdeling.  

27-12-2017 16:16:45
moderator
Moderator
moderator
Quote
gvttreinen (wo 27 dec 2017 06:18:16.398264 https://www.somda.nl/forum/19994/p636112/): Bij de weg, volgens mij gaat dit wijzigingsblad maandag 5 februari in, niet zaterdag de 10e!
We hebben de topictitel aangepast.


Met vriendelijke groet, Het moderator team
 

09-01-2018 17:13:04
michaben
michaben
Tijden van het nieuwe wijzigingsblad zijn op het NDOVLoket verschenen, bij deze de nieuwe tabellen: http://nsdr.bemined.nl/2018-2/

Alle veranderingen qua stops en route:
613 stopt extra in Wv, Akm en Gw [ma-vr]
1815 stopt extra in Wv, Akm en Gw [za]
2916 stopt niet langer tussen Ass en Hn [za-zo]
3310 Hfd-Hnk toegevoegd [ma-vr]
3314 Hfd-Hnk toegevoegd [za-zo]

8600/8700 serie stoppen in Wadt
9017 Mp - Lw toegevoegd [za]
9236 stopt extra in ddr [ma-vr]
9394 Verlengd van Brusz naar Paris [ma-vr]
20125/20127 hernummers in 20175/20177 [ma-vr]
31403/31404 rijden niet tussen Bnc en Bnz [ma-vr]

Verder nog een verzameling minuutwijzigingen, o.a. in de 1800, 3300, 5400, 6000, 8600 en 9600. Kan zijn dat enkele wijzigingen in dagplan reeds doorgevoerd zijn, of in dagplan uitgesteld worden.

Laatst bewerkt door michaben op 09-01-2018 17:14
 

09-01-2018 18:47:44
rogier
rogier
De adviesaanvraag staat inmiddels op de site van het Locov:
http://locov.nl/Images/Locov%202018-2574%20Adviesaanvraag%20wijzigingen%20dienstregeling%20per%20februari%202018_tcm311-397705.pdf

Te lezen in samenhang met het besluit ontheffingen dienstregeling 2018 (er zat een aantal foutjes in ten aanzien van de concessie-eisen):
http://locov.nl/Images/Locov%202018-2569%20Besluit%20ontheffingen%20dienstregeling%202018_tcm311-397699.pdf


Reiziger met hoofdletter R......
 

17-01-2018 21:04:45
Jan-Mark
Jan-Mark
Verder wordt de 3900 correct aangegeven in de CTA's met ingang van het nieuwe wbl, oftewel er komt Ekz in plaats van Asd in de borden te staan.  

17-01-2018 21:27:18
Trainplaza
Trainplaza
Quote
Jan-Mark (wo 17 jan 2018 21:04:45 https://www.somda.nl/forum/19994/p638185/): Verder wordt de 3900 correct aangegeven in de CTA's met ingang van het nieuwe wbl, oftewel er komt Ekz in plaats van Asd in de borden te staan.


Gelukkig, dat werd tijd. Ik neem aan dat dit ook voor de 2900 geldt? %02%
 

17-01-2018 21:31:34
Jan-Mark
Jan-Mark
U gaat door voor de koelkast  

02-02-2018 00:00:00
gvttreinen
gvttreinen
Met ingang van 5/2 wordt de vroege en late overstap in Gdm van 6000 op 6900 en omgekeerd hersteld, 2 minuten eerder vertrek leverd een overstap van 2 minuten op en....opvalkend (en een applausje waard) overstappen op hetzelfde perron...fase d.w.z van Tl naar Ht aan op 3a en vertrek van 4a, omgekeerd van Ht naar Tl aan op 3b en vertrek van 4b, nu wel een letterlijke crossplatform overstap.  

03-02-2018 00:16:07
AlbertP
AlbertP
Waarbij het nieuws dus is dat de 6900 van 4a in plaats van 4b gaat vertrekken naar Ht op momenten dat de 800 niet rijdt?  

03-02-2018 10:48:14
abcde
abcde
Zijn er nog wijzigingen in de materieelinzet bekend ingaande 5 febr. ?  

03-02-2018 11:05:31
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
Jan-Mark (wo 17 jan 2018 21:04:45 https://www.somda.nl/forum/19994/p638185/): Verder wordt de 3900 correct aangegeven in de CTA's met ingang van het nieuwe wbl, oftewel er komt Ekz in plaats van Asd in de borden te staan.
Niet volledig, volgens berichten op OVNL komt er pas vanaf Ut als bestemming Ekz op te staan. Tot en met Ht blijft de bestemming gewoon Asd op de TBPs.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

05-02-2018 11:03:40
DDietzen
DDietzen
In Std staat de 3900 vandaag nog altijd met eindbestemming Asd op de CTA's. Wel gewoon Ekz op en in de trein. Wat een vooruitgang, applaus... %09%

Als ze het pas vanaf Ut correct op de CTA's zetten, hoeveel winst hebben we dan eigenlijk? Veel klachten over de incorrecte bestemming op de CTA's van de 2900/3900 kwamen uit Ehv en Ht. Die hebben nu nog steeds het nakijken.
In Std staat de 800 wel gewoon met Sgn of zelfs Hdr op de CTA's. Wáárom is dat nou al jaren geen probleem, maar Ekz wel? Het is de 5700 niet, kom zeg.
 

05-02-2018 12:44:04
Trainplaza
Trainplaza
Quote
DDietzen (ma 05 feb 2018 11:03:40 https://www.somda.nl/forum/19994/p640328/): In Std staat de 3900 vandaag nog altijd met eindbestemming Asd op de CTA's. Wel gewoon Ekz op en in de trein. Wat een vooruitgang, applaus... %09%

Als ze het pas vanaf Ut correct op de CTA's zetten, hoeveel winst hebben we dan eigenlijk? Veel klachten over de incorrecte bestemming op de CTA's van de 2900/3900 kwamen uit Ehv en Ht. Die hebben nu nog steeds het nakijken.
In Std staat de 800 wel gewoon met Sgn of zelfs Hdr op de CTA's. Wáárom is dat nou al jaren geen probleem, maar Ekz wel? Het is de 5700 niet, kom zeg.


Het slaat helemaal nergens op inderdaad. De andere kant op, van Enkhuizen naar het zuiden staat in Enkhuizen gewoon al 'Heerlen' of 'Maastricht' aangegeven. Er wordt dus een probleem gemaakt wat er helemaal niet moet zijn... Ik stel voor dat we kanniewaarzijn ofzo gaan bellen
 

05-02-2018 13:39:30
jordy94
jordy94
Vreemd inderdaad. Ze hebben ook al tientallen jaren Vlissingen op de CTA's staan in Amsterdam.. Dat zou dus Rotterdam moeten worden omdat niet iedereen Vlissingen kent? %08%

Laatst bewerkt door jordy94 op 05-02-2018 13:41
 

05-02-2018 15:18:15
SunKeeper
SunKeeper
De toeristen die denken dat Enkhuizen in Zuid-Italië ligt, reizen dus alleen tussen Sittard en Utrecht.

In andere richtingen of trajecten pakken ze de fiets ofzo.%08%
 

05-02-2018 15:41:24
stefanvdw
stefanvdw
Het lijkt bij NS al lang niet meer over de kwalitatief gezien beste optie te gaan maar meer verworden te zijn tot een principekwestie van iemand bij Reisinfo, krijg ik het idee. Blijkt ook wel door het opknippen van 5800 en 4600 te Asd.  

05-02-2018 17:18:32
michaben
michaben
Even zo snel door de materieelinzet van vandaag gebladerd: inzet van DDAR, DDM en ICM drietjes is verhoogd, terwijl inzet DDZ viertjes verlaagd is. SGM is herverdeeld nu de tweetjes weer los mogen, 7600 enkele treinen van SGM3 naar SGM4 en 4800/5400 enkele treinen van SGM5 naar SGM6. Geen al te grote wijzigingen zo te zien.

Laatst bewerkt door michaben op 05-02-2018 17:18
 

05-02-2018 17:33:15
jelmerrr
jelmerrr
7000 dus nog steeds losse 3tjes?  

05-02-2018 17:39:22
IJsbergsla
IJsbergsla
Nog immer veel te grote "losse 3tjes" DD-AR, correct.  

05-02-2018 17:43:44
robbertc
robbertc
Er reden ook losse SGM3'en, om tekort aan DDAR op te vangen. Waren die te klein dan?  

05-02-2018 18:00:11
michaben
michaben
De 7000 was in jaarplan DDAR maar er zat een drietal SGM drietjes in via het dagplan. Twee daarvan zijn weer DDAR geworden zoals het hoorde, de derde is nu gepland SGM geworden.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


05-02-2018 18:31:58
Frontier
Frontier
Quote
michaben (ma 05 feb 2018 17:18:32 https://www.somda.nl/forum/19994/p640372/): 4800/5400 enkele treinen van SGM5 naar SGM6.

#déjàvu
Vorig jaar werd stukje bij beetje de 4800/5400 versterkt, om het vervolgens in afgelopen december met één pennenstreep weer allemaal ongedaan te maken. Kennelijk ziet men wederom in dat dat niet handig was...

Laatst bewerkt door Frontier op 05-02-2018 18:34, reden: spelfout


'Every year donkeys and mules kill more people than plane crashes'
 

05-02-2018 18:35:23
MetroRET
MetroRET
Ik zie ook meer ICM in de 700/1800. Iemand enig idee wat daar de inzet van is ?  

05-02-2018 18:45:21
michaben
michaben
Er is een DDZ zesje naar de 2800 verschoven ipv VIRM6 (daar rijdt nu 1xDDZ6, 1xDDZ8 en 1xVIRM8), de DDZ8 uit de 725 lijkt verdwenen te zijn, ik kon in ieder geval niet zo snel een andere DDZ terugvinden die verlengd was. Misschien gooit men de handdoek in de ring wat betreft de betrouwbaarheid van DDZ?

Laatst bewerkt door michaben op 05-02-2018 18:46
 

05-02-2018 19:56:43
jelmerrr
jelmerrr
Quote
IJsbergsla (ma 05 feb 2018 17:39:22 https://www.somda.nl/forum/19994/p640377/): Nog immer veel te grote "losse 3tjes" DD-AR, correct.


Ik had het over SGM
SGM3 is namelijk te klein op sommige momenten. Echter kan in de spits langwe dan SGM4 ook niet ivm Blauwnet IC
 

05-02-2018 20:16:46
michaben
michaben
Er zijn volgens mij maar drie diensten waar een SGM-III echt te klein voor is, en daar zit ie dus niet op. Op maandagochtend rijdt ie de 7016/7015/7028 en de rest van de week de 7022/7021/7034.  

05-02-2018 20:23:18
SunKeeper
SunKeeper
Quote
michaben (ma 05 feb 2018 18:45:21 https://www.somda.nl/forum/19994/p640398/): Misschien gooit men de handdoek in de ring wat betreft de betrouwbaarheid van DDZ?


Preciezer, wellicht wil men het combineren verminderen, zeker als dat onder tijdsdruk moet. Voor DDZ8 moet je er immers toch op een bepaald moment twee stuks aan elkaar hangen.
 

05-02-2018 20:29:27
MCN-GVC
MCN-GVC
Uit het DDZ topic.
Quote
IJsbergsla (wo 03 jan 2018 17:06:56 https://www.somda.nl/forum/14382/p636770/):
Quote
MCN-GVC (wo 03 jan 2018 16:47:59 https://www.somda.nl/forum/14382/p636766/):- Hoeveel DDZ's kunnen er eigenlijk normaliter (geen extra defecte stellen) planmatig ingezet worden, er zijn natuurlijk ook mDDM's in bedradingsrevisie, al dan niet met bakken op de Dgr/Hrp. Tevens zijn er stellen in onderhoud in On en Ldd waardoor je nog steeds VIRM tegen komt in de 700/1800. I.a.w. op hoeveel dienstvaardige stellen rekenen ze eigenlijk bij materieelplanning.
Inclusief onderhoud en reserve zijn dat 17 zeswagenstellen - van de 20 - en 25 vierwagenstellen - van de 30. De overige drie zeswagenstellen zijn dan o.a. voor het project in Haarlem wph gepland, en van de vierwagenstellen missen inderdaad sowieso de 7502, 7513 en 7524; daar zit voorlopig geen schot in de zaak.

Zal dus gewoon te maken hebben met teveel terzijde. Naast de 7502,7513,7524 is de 7511 ook naar Hlm afgevoerd na een bovenleidingsbreuk op de Hanzelijn.
 

05-02-2018 22:31:51
Trainplaza
Trainplaza
Quote
MCN-GVC (ma 05 feb 2018 20:29:27 https://www.somda.nl/forum/19994/p640414/): Uit het DDZ topic.
Quote
IJsbergsla (wo 03 jan 2018 17:06:56 https://www.somda.nl/forum/14382/p636770/):
Quote
MCN-GVC (wo 03 jan 2018 16:47:59 https://www.somda.nl/forum/14382/p636766/):- Hoeveel DDZ's kunnen er eigenlijk normaliter (geen extra defecte stellen) planmatig ingezet worden, er zijn natuurlijk ook mDDM's in bedradingsrevisie, al dan niet met bakken op de Dgr/Hrp. Tevens zijn er stellen in onderhoud in On en Ldd waardoor je nog steeds VIRM tegen komt in de 700/1800. I.a.w. op hoeveel dienstvaardige stellen rekenen ze eigenlijk bij materieelplanning.
Inclusief onderhoud en reserve zijn dat 17 zeswagenstellen - van de 20 - en 25 vierwagenstellen - van de 30. De overige drie zeswagenstellen zijn dan o.a. voor het project in Haarlem wph gepland, en van de vierwagenstellen missen inderdaad sowieso de 7502, 7513 en 7524; daar zit voorlopig geen schot in de zaak.

Zal dus gewoon te maken hebben met teveel terzijde. Naast de 7502,7513,7524 is de 7511 ook naar Hlm afgevoerd na een bovenleidingsbreuk op de Hanzelijn.


7526 staat ook al enige tijd buiten dienst, en ook de 7528 staat volgens de live radar in de werkplaats in Haarlem.

7612 (Wellicht geen viertje, maar toch) is ook nergens te bekennen, wederom buiten dienst denk ik. 7646 rijdt inmiddels weer rond
 

05-02-2018 23:00:05
SunKeeper
SunKeeper
En als we dan toch bezig zijn, 7522 kwam vandaan op Twitter voorbij (link kwijt) met een defect schuitje op een pantograaf.

Maar dat hoeft geen langdurige reparatie te zijn, ondanks dat het wel moet gebeuren op termijn.
 

05-02-2018 23:53:21
broek53
broek53
Quote
michaben (ma 05 feb 2018 18:45:21 https://www.somda.nl/forum/19994/p640398/): Er is een DDZ zesje naar de 2800 verschoven ipv VIRM6 (daar rijdt nu 1xDDZ6, 1xDDZ8 en 1xVIRM8), de DDZ8 uit de 725 lijkt verdwenen te zijn, ik kon in ieder geval niet zo snel een andere DDZ terugvinden die verlengd was. Misschien gooit men de handdoek in de ring wat betreft de betrouwbaarheid van DDZ?
De vergissing wordt wel vaker gemaakt dat er allerlei conclusies te trekken zijn uit het wijzigingsblad ten aanzien van inzichten die verworven zouden zijn na de start van de nieuwe dienstregeling. Het wijzigingsblad februari sluit al in december, als de nieuwe dienst nauwelijks loopt.
 

06-02-2018 11:02:03
daniel81
daniel81
Quote
michaben (ma 05 feb 2018 17:18:32 https://www.somda.nl/forum/19994/p640372/): Even zo snel door de materieelinzet van vandaag gebladerd: inzet van DDAR, DDM en ICM drietjes is verhoogd, terwijl inzet DDZ viertjes verlaagd is. SGM is herverdeeld nu de tweetjes weer los mogen, 7600 enkele treinen van SGM3 naar SGM4 en 4800/5400 enkele treinen van SGM5 naar SGM6. Geen al te grote wijzigingen zo te zien.


In het licht van het vorige bericht: moeten we dan die SGM-verlengingen beschouwen als een soort van herstel van de gewenste situatie; dat er tot 5 feb feitelijk te kort gepland is vanwege de verplichting een SGM2 altijd aan een 3 te koppelen?
 

06-02-2018 11:06:11
IJsbergsla
IJsbergsla
Daar lijkt het op ja.  

06-02-2018 15:21:07
VIRMm1
VIRMm1
Quote
SunKeeper (ma 05 feb 2018 23:00:05 https://www.somda.nl/forum/19994/p640444/): En als we dan toch bezig zijn, 7522 kwam vandaan op Twitter voorbij (link kwijt) met een defect schuitje op een pantograaf.

Maar dat hoeft geen langdurige reparatie te zijn, ondanks dat het wel moet gebeuren op termijn.


In de winterperiode staan er dagelijks tientallen treinen aan de kant met versleten schuitjes. Opzich dus niets bijzonders.
 

08-02-2018 00:00:00
IJsbergsla
IJsbergsla
Er waren 65 bakken winterreserve gewenst, bij aanvang dienstregeling waren dit er op papier 55 (in de praktijk minder).  

08-02-2018 12:39:24
daniel81
daniel81
Hoe staat het dit wbl trouwens met de inzet in de verhouding tot het beschikbare materieel? Vorig jaar stonden er hordes ICM en DD-AR aan de kant omdat er een materieeloverschot was. Hoe is dat op dit moment?  

08-02-2018 12:44:14
michaben
michaben
Materieeloverschot? Stonden die niet gewoon aan de kant omdat men had afgesproken het eerste jaar 100% reserve aan te houden voor de FLIRTs?  

08-02-2018 12:49:33
phantom
phantom
Volgens mij wel.
En net als toen geloof ik ook nu niet dat er sprake is van overschot als ik de dagelijkse meldingen voorbij zie komen over te korte treinen en lege tuinen waar geen vervangend mat staat om een uitgevallen trein te vervangen


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

08-02-2018 12:55:48
broek53
broek53
Er is inmiddels zoveel materieel toch terzijde gesteld (2 DDM-1, 1 DDAR en 3 SGM3) dat de extra Flirt-reserve alweer op is. Sterker nog: op de gewenste winterreserve (die groter is dan in andere jaargetijden) komt men al een bak of 10 tekort.  

08-02-2018 13:04:16
Daan!
Daan!
Bak of 10 op de hoeveel bakken totaal dan?  

08-02-2018 21:03:57
fdk
fdk
Er wordt nu ook structureel meer ICM ingezet in de 700/1800. Sowieso zijn de 721, de 725 en de 729 elke dag met ICM geweest. Soms betrof het ook nog de 717 of de 733. Er is waarschijnlijk gekozen voor deze series omdat die in de avondspits dan vooral op de lijn Zwolle - Leeuwarden rijden. In de ochtendspits rijden ze wel in de randstad. Niet in de allerdrukste trein in die richting (de 1827) gelukkig.

S'ochtends combineert men altijd ICM van de 1812 (lange kering) en het ICM van de 714(korte kering) tot trein 725.
 

09-02-2018 19:58:47
fred67nl
fred67nl
Goeden dag.

Het viel mij op dat de treinserie 5700 in UT aankomt op spoor 4 en vertrekt op spoor 1. Behalve de Maliebaantrein komt er niet aan op spoor 1 en vertrekt er niets vanaf sp 4.
Daarbij kom ik dus tot de conclusie dat de trein na aankomst op sp4 omloopt naar sp1.

Waarom is dat?

Groeten,
Fred.
 

09-02-2018 20:11:33
Rolffiej19
Rolffiej19
Omdat die 5700 anders niet om .19/49 kan binnenkomen op spoor 1 aangezien de 5600 om .18/48 moet vertrekken vanaf spoor 3 ik heb zo'n flauw vermoeden dat het daarmee te maken heeft%06%


MCN ASD
 

10-02-2018 00:00:00
treinfan
treinfan
Die constructie vindt nu al ongeveer een jaar plaats.  

10-02-2018 18:39:30
noof
noof
Klopt, heeft te maken met kruisende bewegingen en conflictvrij plannen net buiten de buurtsporen.  

11-02-2018 09:25:39
fred67nl
fred67nl
Duidelijk verhaal. Bedankt!

Groeten,
Fred
 


26-02-2018 18:18:32
abcde
abcde
De afgelopen jaren heb ik veel gebruik gemaakt van de overzichten met welk materieel in welke trein rijdt. De overzichten van Actutrein https://actutrein.nl/drgl/2018.htm en nsdr.bemined http://nsdr.bemined.nl/2018-1/
Hiermee had je de basis inzet van het materieel. Omlopen kon je er goed mee nazien, en als liefhebber van ICM koos ik (op zaterdag) de treinen uit waar dit materieel in reed. Zeker nu ICM in de NO zo veranderd is, en ook andere series waar verschillende materieel-soorten in rijden.

Ik kan deze overzichten dit jaar niet meer vinden, en ik mis ze zeer. Mijn waardering voor hen die deze overzichten lange tijd verzorgd hebben !

Is er nog een mogelijkheid dat deze overzichten er weer komen?
OVtijden.com geeft ook wel het materieel weer, maar is achteraf. Ik zoek nogal eens de inzet op zaterdag in een nieuw wijzigingblad. Wie kan er helpen ?

Laatst bewerkt door abcde op 26-02-2018 19:43
 

26-02-2018 18:28:26
albertjan9
albertjan9
Is dat niet gewoon deze?

http://nsdr.bemined.nl/2018-2/
 

26-02-2018 18:33:39
michaben
michaben
Dat is over het algemeen ook pas achteraf, vroeger was de materieelinzet vaak al enkele weken tot een maand van te voren bekend.  

26-02-2018 19:39:13
abcde
abcde
Michiel, dank dat nu ook het materieel bij je tabellen staat. Dit miste ik de afgelopen weken. Dank !  

26-02-2018 20:36:07
treinfan
treinfan
De afgelopen weken was ik niet thuis, dus ontbrak mij de mogelijkheid om de lijsten op actutrein.nl bij te werken. Ik zal de lijsten binnenkort weer bijwerken  

27-02-2018 10:05:43
abcde
abcde
Jongens, mijn grote waardering ! Beide overzichten geven mij veel info, de basis materieel inzet per dag. Dank voor jullie werkzaamheden hierin!