24-10-2017 16:53:45 | ||
---|---|---|
michaben
|
In het weekend van 18 en 19 november zijn er weer diverse werkzaamheden in het land, en de NS lijkt iets nieuws te proberen qua reisinformatie: diverse series zijn integraal opgeheven en vervangen door nieuwe treinseries. Zo komt er een 28500 Ddr - Wt te rijden, dit wordt een combinatie van de 2400 en de 3500. In het noorden worden de bestemmingen van de 500 en 1800 omgewisseld, maar niet zoals voorheen door de treinen aan te passen, maar door de series op te heffen en de series 28600 en 28700 in te leggen. Er zijn werkzaamheden tussen Gn en Hgv, tussen Wt en Rm, rondom Wp en tussen Wd en Ut waardoor er de volgende maatregelen genomen zijn: 500 opgeheven, vervangen door de 28600 Ut - Lw. 600 opgeheven Rtd - Ut. 700 opgeheven Hgv - Gn. 800 opgeheven Wt - Rm (als 700800 Rm - Mt). 1700 opgeheven Gvc - Ut. 1800 opgeheven, vervangen door de 28700 Gvc - Hgv. 2000 opgeheven Wd - Ut. 2400 opgeheven, op Ddr - Shl vervangen door de 28500. 2600 opgeheven 2800 opgeheven Wd - Ut. 3500 opgeheven Shl - Rm, op Shl - Wt vervangen door de 28500. 4300 opgeheven Hfd - Wp, verlengd Almo - Lls. 5700 opgeheven Dmnz - Hvs. 7800 opgeheven Wd - Ut. 8100 opgeheven Hgv - Gn. 8800 opgeheven Wd - Ut. 11700 opgeheven Gvc - Ut. 14600 opgeheven Asd - Wp. 15800 opgeheven Asd - Wp. Verder zijn er dit weekend ook nog werkzaamheden Ekz - Hn en Hlm - Zvt, en op zondag rijden er tevens minder treinen Hlm - Ledn. Kortom een hoop aanpassingen dit weekend, maar de 28500 Ddr - Wt is wel de meest opvallende. Zal het nu eindelijk goed gaan met de reisinformatie? |
24-10-2017 17:17:30 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Gezien de laatste alinea komen daar dus nog minstens drie treinseries bij, dan komen we al tot zo'n 22 Ã 23 treinseries die al dan niet deels opgeheven zijn. Niet echt een stimulans voor de gemiddelde reiziger. |
24-10-2017 17:30:22 | ||
---|---|---|
mren
|
Weekendreizigers zijn sowieso masochisten |
24-10-2017 17:57:36 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Opvallend dat naast de 7800 en 8800 ook de 2000 en 2800 in Wd keren, voorheen werd vaak de 2800 geheel opgeheven en de 2000 reed Gvc-Gd(-Gdg leeg). Wellicht keren er enkele series op elkaar daar? |
24-10-2017 18:04:10 | ||
---|---|---|
noof
|
Lijkt er op dat men af wil van het geven dat bij een knip ergens middenin het traject, series vaak rijden als (bijvoorbeeld) 5xx en 7005xx. Dit levert nogal eens verwarring op over het al dan wel of niet LM-rit zijnde. In elk geval lijkt me dat in de genoemde lijst bijv. de 3500 nog wel Rm-Hrl rijdt. Hoewel in die lijst de 500 en de 1800 prima onder hun eigen nummer hadden kunnen rijden zonder knip onderweg.. dus ik weet het ook nog weer zo net niet. Hopelijk levert het in de reisinformatie in elk geval minder verwarring op |
24-10-2017 18:05:01 | ||
---|---|---|
michaben
|
De 2000 en 2800 keren op elkaar (7min, sp2 en sp5) waarbij de 2800 richting Rtd een aangepast pad heeft. De 8800 keert op zichzelf (14min, sp1) en ook de 7800 keert op zichzelf (15min, sp6). De 4000 rijdt hier nog tussendoor als enige doorgaande trein. |
24-10-2017 18:28:44 | ||
---|---|---|
b2py
|
Zie hetzelfde bericht waarin staat dat diverse series wel rijden onder andere nummers. Wat is nu je probleem? |
24-10-2017 19:13:16 | ||
---|---|---|
MetroRET
|
Quote De verwarring die er eerder was, dat men op de CTA-bakken de oorspronkelijk bestemming toonde met eronder dat de trein niet verder reed dan.... in veel kleinere letters dan de oorspronkelijke bestemming. |
24-10-2017 19:15:55 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Wat ik dan vooral niet snap is dat de 7800 geen aangepast pad krijgt, die stop van 5-10 min te Gdg beide kanten op is nergens voor nodig als de 1700/11700 (ri Gvc) en 500/600 (ri Ut) niet rijden... |
24-10-2017 19:24:35 | ||
---|---|---|
michaben
|
Die is ook aangepast hoor, anders zou je geen kering van een kwartier krijgen in Wd want de 7800 kruist zichzelf daar nu Richting Wd wordt de stop in Gdg 4 minuten, de andere kant op wordt het afwisselend 1 en 3 minuten. |
24-10-2017 19:42:41 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Ah, dat helpt al een hele hoop. Reisplanners zijn zo te zien nog niet bijgewerkt overigens (maar het duurt dan ook nog iets meer dan 10 dagen ) |
25-10-2017 14:26:28 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Ik denk dat een nieuw treinnummer ook zal helpen bij doorrijdende treinen, waarvan de reisplanner dacht dat de overstap niet haalbaar is (1 of 2 minuten op hetzelfde perron) en je dus een kwartier of half uur liet wachten ergens, terwijl je gewoon had kunnen blijven zitten (of staan indien vol ). Shqiperise-lopers? |
25-10-2017 15:34:08 | ||
---|---|---|
treinfan
|
Het zal vooral schelen in de verwarring die anders op bijvoorbeeld Zl zal ontstaan. Als de treinnummers niet aangepast worden krijg je een IC naar Groningen (met kleine tekst rijdt naar Lw) en een IC naar Leeuwarden (met kleine tekst rijdt naar Hgv). Men blijft vinden dat dat probleem niet gewoon opgelost mag worden in de reisinformatie... |
17-11-2017 17:06:03 | ||
---|---|---|
mren
|
Quote En de 13500 Vl-Ehv is losgekoppeld van die 28500, dus dat doet me (onterecht?) weer het ergste vermoeden voor de zaterdagochtendspits Ehv-Ut. Of kan iemand me verblijden met een geplande materieelinzet van meer dan een losse VIRM-VI? |
17-11-2017 18:29:03 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Serie 13500 zal wel aansluiten op de serie 1100. Bij serie 28500 is gepoogd zoveel mogelijk te versterken tot 10 bakken VIRM, ook omdat de serie tussen Utrecht en Schiphol als omreistrein dient wegens de brug bij Utrecht Leidsche Rijn en er is een "Margriet Winterfair" nabij 's Hertogenbosch. Laatst bewerkt door IJsbergsla op 17-11-2017 18:31 |
17-11-2017 18:31:18 | ||
---|---|---|
yappa
|
Ook bij onze Oosterburen wordt gewerkt aan het spoor, daarom rijdt de ICE als serie 150 via Venlo de grens over (stond hieronder niet gemeld) |
17-11-2017 18:40:14 | ||
---|---|---|
mren
|
Met geen stops tussen Mönchengladbach en Ut (een stop te Ehv was toch vrij gebruikelijk bij eerdere omleidingen?). |
17-11-2017 18:45:48 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Dat verschilt per keer volgens mij. Heb ook al wel eens stops in Ht en/of Vl gezien, waarbij er ook niet in Ehv gestopt werd. |
18-11-2017 20:41:20 | ||
---|---|---|
robbertc
|
QuoteHet tegenovergestelde bleek waar: heel veel lange treinen gezien vandaag tussen Zl en Ehv |
18-11-2017 21:17:45 | ||
---|---|---|
ToH
|
Viel me vandaag trouwens op dat de 4300/14600/15800 een gek systeem hebben met combineren en splitsen in Weesp. Het ene stel ri./uit Almere en de andere ri./uit Hvs. En alles (IC en Spr) over één spoor tussen Asdm en Gpda |
18-11-2017 22:20:26 | ||
---|---|---|
dennistd
|
Op Odz-Hgl zijn blijkbaar erg geheime werkzaamheden: de laatste trein (31294) van vanavond komt ineens een minuut vroeger in Hengelo aan. Morgenochtend zijn de 31213/31226 en 31217/31230 opgeheven tussen Hgl en Odz. Daarnaast is nu al bekend dat de 141 met +2 uit Hengelo gaat vertrekken. Helaas wordt er nergens iets over dit geval gemeld. |
18-11-2017 22:36:39 | ||
---|---|---|
treinfan
|
QuoteDe 4300 uit Lls wordt zo te zien te Wp aan de 15800 gekoppeld, die doorrijdt naar Asd. Vanuit Asd rijdt de 14600 met gecombineerde stellen tot Wp, waarbij het achterste treinstel in Wp een kwartier wacht om dan verder te gaan als 4300. De 14600 uit Zl keert te Wp op de 5800 naar Amf/Avat. Tussen Wp en Asd rijdt qua sprinters dus alleen de 15800 naar Asd en de 14600 naar Zl. |