Meer intercities naar Amsterdam
Forum: Algemeen - Algemeen
19-10-2017 09:32:40
anton_
anton_
eind 2016 zijn er meer intercities gaan rijden vanuit Almere naar Amsterdam en vv.
eind 2017 gaan er meer in intercities rijden vanuit Utrecht naar Amsterdam en vv.
De extra intercities vanuit Almere rijden van/naar Schiphol via Amsterdam zuid.
De extra intercities vanuit Utrecht gaan rijden van/naar Amsterdam CS via Amsterdam Amstel.
- Nu zijn mijn vragen:
1 is de groei van reizigers vanuit Almere vooral gericht op Amsterdam Zuid (en Schiphol) ?
2 is de groei van reizigers vanuit Utrecht vooral gericht op Amsterdam Amstel en Amsterdam CS ?
3 zijn er misschien hele andere redenen om deze op deze trajecten meer intercities aan te bieden ?
 

19-10-2017 09:37:57
Berk24
Berk24
Vergeet niet: vanuit Utrecht bedienen de 3100/3500 alleen Amsterdam Bijlmer, Amsterdam Zuid en Schiphol.

Vanuit Almere en Lelystad bedienen de 700/1800/2400 naast Amsterdam Zuid en Schiphol ook Leiden en Den Haag. Dat is wel een verschil in mijn ogen.


Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
 

19-10-2017 10:56:33
b2py
b2py
Er is vanuit Utrecht een hele dikke stroom naar Asd en Asa ivm aansluiting op de metro. Met de opening van NZL zal hier ongetwijfeld een verandering in komen doordat mensen via Asdz gaan reizen om daar op de metro te stappen. Wat voor gevolgen dat verder heeft is koffiedik kijken maar ik verwacht persoonlijk een groei richting Zuid vanuit Utrecht en een marginale afname richting Asa.

Je ziet vanaf Almere een sterke stroom richting Asdz en Shl, vraag me niet waarom dat zo is maar je ziet hetzelfde effect ook op de weg in de SAA projecten.
 

19-10-2017 11:05:09
Daan!
Daan!
Quote
b2py (do 19 okt 2017 10:56:33 https://www.somda.nl/forum/19798/p629038/):
Je ziet vanaf Almere een sterke stroom richting Asdz en Shl, vraag me niet waarom dat zo is maar je ziet hetzelfde effect ook op de weg in de SAA projecten.


Gokje: In Almere wonen een hoop forenzen die op de zuidas werken.
 


19-10-2017 12:41:01
b2py
b2py
Als Zuidasser kan je je vast wel wat beters veroorloven dan wonen in Almere  

19-10-2017 12:43:40
nohab
nohab
Punt. In Almere staan heel wat dure huizen en er werken niet alleen dikbetaalde managers op de Zuidas.


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

19-10-2017 14:35:05
edje
edje
Er zullen vast genoeg van die saaie vervelende kantoorbaantjes zijn, waar je mee net een standaard vinex huisje kan kopen..
Wat een hel lijkt me dat, wonen in Almere en een saai baantje op de zuidas hebben brrrrrrr
 

19-10-2017 18:22:44
bloemkool
bloemkool
Wat als mensen dat nu zelf willen? Voor zover timmert Almere hard eraan om een echte stad te worden. In ieder geval wordt ingezien dat er een dikke pendel is tussen Almere en Amsterdam.  

19-10-2017 21:48:27
broek53
broek53
Het hele SAAL-project is daar nota bene op gericht / voor uitgevoerd.  

20-10-2017 07:30:00
Klaasje
Klaasje
Er zijn veel mensen die naar volle tevredenheid in Almere wonen en ergens in Amsterdam of op Schiphol werken. Relaties die via de zuidtak beter worden bediend dan via Amsterdam Centraal. Vandaar ook dat er van/naar de zuidtak meer treinen rijden.

Vanuit Utrecht is het een iets ander verhaal. Ook vanuit daar zijn Amsterdam Zuid en Schiphol belangrijke bestemmingen maar waar je vanuit Flevoland voor bestemmingen rond het Amstelstation en het Weesperplein via Duivendrecht reist zou je dat vanuit Utrecht via station Amstel doen. De "centraaltreinen" bedienen vanuit Utrecht dus een groter deel van Amsterdam dan vanuit 't Gooi/Flevoland.