08-10-2017 09:40:24 | ||
---|---|---|
icened
|
Vanaf 10 december zal de NBS Erfürt - Ebensfeld in gebruik gaan. Alleen de ABS Nürnberg - Bamberg verder afgewerkt worden. Daarmee is de HSL Berlijn - München via Leipzig/Halle - Erfürt - Nürnberg - München bijna af. https://www.youtube.com/watch?v=7xS0gFHLpmA http://www.vde8.de/mediathek/file/7542/dToFyLnkH0Bu24dvcJU-Usm1JTlViZHj_qXh0g8Yh7s/mediathek/02%20VDE%208.1%20Neubaustrecke%20Ebensfeld-Erfurt/00%20Ueberblick/VDE-81-NBS_Ebensfeld-Erfurt_DIN-A4_2017-02.pdf Had gelezen dat de ICE 4 hier wordt ingezet. Nu is het de ICE-T. |
08-10-2017 12:12:38 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Ik hoop dat er dan ook een consistente treindienst met vaste vertrektijden en een frequentie van 1x/uur mogelijk is tussen Berlin, Leipzig, Nürnberg en München. Die is er nu nog niet. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
08-10-2017 13:34:02 | ||
---|---|---|
icened
|
Wat is er nu voor een ICE dienst tussen Berlijn - Leipzig - Nürnberg - München? 1 keer per 2 uur? Die werkwijze heeft DB bij veel ICE zodat op bepaalde drukke spoortrajecten toch een uurdienst is met ICE. |
08-10-2017 16:38:44 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Berlin-München rijdt nu al ieder uur. Echter ten zuiden van Nurnberg wisselend via Augsburg of Ingolstadt. De route via Augsburg is ongeveer een half uur langer. |
08-10-2017 17:54:22 | ||
---|---|---|
mvschoon
|
Volgens de Schweizer Eisenbahn-Revue 1x per 2 uur Hamburg - Berlijn - München via Leipzig en 1x per 2 uur via Halle |
08-10-2017 19:35:36 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Onzin. Gewoon elk uur via Leipzig. Meeste treinen zijn trouwens "geknipt" in Berlin. Vanaf Hamburg tot Sudkreuz en naar München vanaf Gesundbrunnen. |
08-10-2017 20:46:09 | ||
---|---|---|
mvschoon
|
Sorry, ik had het over de nieuwe dienstregeling. |
08-10-2017 21:01:25 | ||
---|---|---|
henri1972
|
Oow, sorry. Ik over de huidige!! Zo kunnen we lang langs elkaar praten. Er is nu duidelijkheid. |
09-12-2017 16:59:18 | ||
---|---|---|
icened
|
Duitsland heeft er weer een Neubaustrecke bij: https://www.youtube.com/watch?v=9sIxhnoT04U Welke trein zetten ze in tussen München - Nürnberg - Erfurt - Berlijn/Hamburg? Nog steeds de ICE-T? Of zijn er nu ook genoeg ICE 3 die zijn voorzien van ERTMS? De NBS/ABS Karlsruhe - Basel is in aanbouw. Er waren ook plannen voor NBS Hannover - Bremen/Hamburg en Mannheim - Frankfurt. Maar weet niet hoe concreet die plannen op korte termijn zijn. |
09-12-2017 17:14:14 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
Volgens Eisenbahn Kurier wordt het 5401. 401 met ETCS dus. Een uitgebreider verhaal over de nieuwe dienstregeling als pdf, kun je bij Eisenbahn Kurier downloaden https://www.eisenbahn-kurier.de/images/stories/austausch-pdfs/vorschau-fernfahrplan-2018%20.pdf Dick van den Hoven |
09-12-2017 17:29:42 | ||
---|---|---|
icened
|
Bedankt. Heb kunnen vinden wie de ERTMS leverde voor de BR 401: https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiMkLWgrP3XAhUnLMAKHaSXCb4QFghAMAY&url=http%3A%2F%2Fwww.alstom.com%2Fde%2Fpress-centre%2F2014%2F646105%2Falstom-rustet-40-ice-1-der-deutschen-bahn-mit-ertms-signaltechnik-aus%2F&usg=AOvVaw0jFJoDK456nFqRCw5BGcs2 Waarmee weer eens de goede reputatie van Alstom met ERTMS bevestigd wordt. |