NS wil 43 hc's/mcn'en ontslaan
Forum: Algemeen - Materieel en maatschappij ontwikkelingen
28-09-2017 18:06:53
mren
mren
Een groep conducteurs en machinisten ligt in de clinch met de NS omdat ze op 7 juli na een werkoverleg de dienstregeling heeft ontregeld. Het treinverkeer moest op Amsterdam Centraal een uur worden stilgelegd omdat er op het spoor gelopen zou worden en aan handremmen getrokken werd.

Een van de machinisten heeft al ontslag aangezegd gekregen, de rest heeft van de NS een “waarschuwing voor ontslag gekregen”. Het betreft een uit de hand gelopen ruzie tussen de NS en het Amsterdams Machinisten Kollektief (AMK). Bij het NS-personeel is al langere tijd onvrede over het personeels- en veiligheidsbeleid. Dat leidde al eerder tot acties.

Het AMK meldt dat er 42 machinisten een aantekening hebben gehad, volgens de NS hebben slechts 26 werknemers een officiële waarschuwing ontvangen. In één geval is een ontslagprocedure gestart. Volgens het AMK zijn daar ook werknemers bij die niets met de actie te maken hadden en schiet de NS “met een kanon op een mug”. Volgens het AMK gaat het in dat ene geval om machinist Teus Flierman. Hij zou als aanstichter aangemerkt worden van de ongeregeldheden.

Hele artikel: https://www.nrc.nl/nieuws/2017/09/28/conflict-werknemers-en-ns-loopt-op-a1575156

Laatst bewerkt door moderator op 29-09-2017 15:51, reden: typo
 

28-09-2017 18:50:54
b2py
b2py
Mooi  

28-09-2017 18:58:55
edje
edje
Tja konden ze verwachten, ze moeten natuurlijk niet gaan denken, dat ze alles kunnen maken.

Laten we op somda, zulke nieuwsberichten maar weglaten.
Huilende stakers, hebben niks te maken met treinen.
 

28-09-2017 19:00:56
aarclay
aarclay
Staken, dat mag.
Maar respectloos naar je werkgever reageren, dat kan echt niet door de beugel.
Ik zou ze eerder 'stakkers' noemen.

Laatst bewerkt door aarclay op 28-09-2017 19:01


Choo choo.....
 


28-09-2017 19:01:38
rob_ehv
rob_ehv
Quote
b2py (do 28 sep 2017 18:50:54 https://www.somda.nl/forum/19734/p626832/): Mooi
hoop dat ze jou ooit buiten gooien als je op komt voor je rechten%03%


robq
 

28-09-2017 19:03:15
b2py
b2py
Quote
rob_ehv (do 28 sep 2017 19:01:38 https://www.somda.nl/forum/19734/p626835/):
Quote
b2py (do 28 sep 2017 18:50:54 https://www.somda.nl/forum/19734/p626832/): Mooi
hoop dat ze jou ooit buiten gooien als je op komt voor je rechten%03%
Er is een verschil tussen 'voor je rechten op komen' en onderstaande:
"De gemoederen liepen zo hoog op dat enkele deelnemers dreigden op het spoor te lopen. Ook werd er aan noodremmen getrokken. Flierman zou bij de verkeersleiding gemeld hebben dat er mensen op het spoor zouden gaan lopen als protest. Uit voorzorg werd tussen 17.15 uur en 18.30 uur het treinverkeer stilgelegd. "

Maar dat hoef ik niet uit te leggen neem ik aan?
 

28-09-2017 19:16:04
Michael98
Michael98
Je mag best staken, maar dit had weinig meer met staken te maken. Dat er door medewerkers tijdens een staking wordt geweigerd om treinen te rijden zal het doel van de staking zijn, maar om dan welwillende collega's die niks met de staking hebben of willen te maken hebben, lastig te vallen en dat het treinverkeer rond een van de grootste stations van Nederland daardoor in de avondspits moet worden stilgelegd gaat naar mijn mening wel te ver.
Dus naar mijn mening heeft de NS goed gehandeld door bij de rechter het ontslag van deze machinist aan te vragen (verwijtbaar handelen door werknemer).

Laatst bewerkt door Michael98 op 28-09-2017 19:18
 

28-09-2017 19:19:06
mvboetzela
mvboetzela
Quote
rob_ehv (do 28 sep 2017 19:01:38 https://www.somda.nl/forum/19734/p626835/):
Quote
b2py (do 28 sep 2017 18:50:54 https://www.somda.nl/forum/19734/p626832/): Mooi
hoop dat ze jou ooit buiten gooien als je op komt voor je rechten%03%

Bij rechten horen ook plichten en als je die plichten verzaakt kun je gewoon ontslagen worden.
NS heeft een bijzonder hoge tolerantie voor personeel dat zijn rechten meer dan maximaal oprekt, zeker in het Amsterdamse, dus als als NS een ontslagprocedure aanhangig maakt ben je echt wel over meerdere rode lijnen gegaan.
 

28-09-2017 19:33:25
Oldskool
Oldskool
Helaas wordt wel de verkeerde, de man die juist escalatie wilde voorkomen en treindienstleiders informeerde over de plannen van een stelletje heethoofden, de laan uit gestuurd. Verder was het geen staking, maar een werkoverleg, niet gesteund door welke vakbond dan ook, en meer en deel was in eigen tijd aanwezig.  

28-09-2017 19:35:21
Oldskool
Oldskool
Quote
rob_ehv (do 28 sep 2017 19:01:38 https://www.somda.nl/forum/19734/p626835/):
Quote
b2py (do 28 sep 2017 18:50:54 https://www.somda.nl/forum/19734/p626832/): Mooi
hoop dat ze jou ooit buiten gooien als je op komt voor je rechten%03%
Ging het maar om rechten @rob_ehv
 

28-09-2017 19:37:43
ZJ37
ZJ37
Quote
Oldskool (do 28 sep 2017 19:33:25 https://www.somda.nl/forum/19734/p626839/): Helaas wordt wel de verkeerde, de man die juist escalatie wilde voorkomen en treindienstleiders informeerde over de plannen van een stelletje heethoofden, de laan uit gestuurd. Verder was het geen staking, maar een werkoverleg, niet gesteund door welke vakbond dan ook, en meer en deel was in eigen tijd aanwezig.
Werkoverleg op het perron?
 

28-09-2017 19:39:42
class66fan
class66fan
Ik hoop dat die mcn weer een baan krijgt bij een andere vervoerder , desnoods gaat die man goederen treinen rijden , zeker als zijn ontslag onterecht is .  

28-09-2017 19:41:04
Oldskool
Oldskool
@ZJ37 Nee joh. Ze waren eerst gewoon in de kantine en zijn later opgefokt naar buiten gegaan.  

28-09-2017 19:41:47
timtrein
timtrein
"Desnoods" klinkt alsof alleen tweederangs machinisten goederentreinen rijden, alsof het een straf is  

28-09-2017 19:44:25
Oldskool
Oldskool
Zal zo vast niet bedoeld zijn  

28-09-2017 19:48:54
Michael98
Michael98
Machinisten zijn de ‘omhooggevallen hbo-proleten’ bij NS zat

Eén machinist wordt ontslagen, zesentwintig machinisten en conducteurs krijgen een officiële waarschuwing en zestien NS-medewerkers worden gekort op hun loon. De maatregelen volgen op een uit de hand gelopen werkoverleg van het Amsterdamse Machinisten Kollectief (AMK) op 7 juli, waarna NS-medewerkers aan noodremmen trokken en dreigden over het spoor te lopen. Het treinverkeer rondom Amsterdam Centraal lag vervolgens een uur stil.
uit: https://www.nrc.nl/nieuws/2017/09/28/zat-om-verteld-te-worden-hoe-het-moet-13238933-a1575272
Quote uit datzelfde artikel: Flierman belde ProRail om het treinverkeer stil te laten leggen: er dreigden ook mensen op het spoor te lopen, zei hij.
 

28-09-2017 20:01:24
Oldskool
Oldskool
Je punt is?  

28-09-2017 20:24:08
MCN-GVC
MCN-GVC
Zelf ga ik me er niet verder mee bemoeien, maar gegevens worden lichtelijk door elkaar gehaald en vervaagd. Zelf was ik er niet bij maar onder personeel zijn dit de feiten.
Zover ik weet is er een werkoverleg geweest van het AMK. Dit om de krimp en verwaarlozing van NS kenbaar te maken aan het management en om er met elkaar over te praten. De gemoederen liepen op waarna met naar buiten is gegaan. Om dezelfde tijd werd er in meerdere treinen aan noodremmen getrokken, of dit door NS personeel was of niet, is onbekend, maar men neemt dit aan. Ook werd er gedreigd om de sporen in te gaan. Is niet gebeurd, maar voor ieders veiligheid was er 1 machinist aangewezen de veiligheid in de gaten te houden. Dit was Flierman. Deze heeft hierover de treindienstleider ingelicht. Waarna het treinverkeer is platgelegd. Hij wordt nu ontslagen en via o.a. foto's is men ander personeel gaan achterhalen en dit zijn de zesentwintig machinisten en conducteurs die een officiële waarschuwing krijgen en zestien NS-medewerkers worden gekort op hun loon.

Laatst bewerkt door MCN-GVC op 28-09-2017 20:25
 

28-09-2017 20:30:46
Michael98
Michael98
Quote
Oldskool (do 28 sep 2017 20:01:24 https://www.somda.nl/forum/19734/p626848/): Je punt is?
Naar aanleiding van jouw bericht over het feit dat de verkeerde wordt ontslagen, kwam ik dat tegen.
Hij was bij het ontbreken van de 'leider' daar degene die het voortouw nam. De melding dat er mensen op het spoor dreigden te lopen, zette de actie en publiciteit die zij wilden hebben alleen maar kracht bij. Hij zal immers wel hebben geweten dat er bij personen op het spoor het hele treinverkeer van/naar Amsterdam werd stilgelegd. In het slechtste geval is hij dus de 'kop van jut', anders een terecht ontslag.
Het AMK zal geen officieel 'medezeggenschapsorgaan' zijn waardoor ontslag wordt bemoeilijkt (art. 7:670 lid 4 BW voor de liefhebbers), dus ga er maar vanuit dat de rechter het ontslag gaat goedkeuren.
 

28-09-2017 20:58:40
VIRMm1
VIRMm1
Ik las in het AD dat die betreffende machinist al 4 keer eerder geschorst was.

Dus dan zal dit ook wel de druppel zijn.
 

29-09-2017 10:15:11
bacr
bacr
Quote
MCN-GVC (do 28 sep 2017 20:24:08 https://www.somda.nl/forum/19734/p626849/): Zelf ga ik me er niet verder mee bemoeien, maar gegevens worden lichtelijk door elkaar gehaald en vervaagd. Zelf was ik er niet bij maar onder personeel zijn dit de feiten.
[...[


Je bedoelt wschl te zeggen dat dit is zoals het personeel een en ander beleefd heeft.
Feiten zijn feiten, die kun je objectief vaststellen. Gingen er personen in het spoor staan, of niet? Heeft Flierman gebeld, of niet? Is er aan noodremmen getrokken, of niet?
Anders wordt het wel erg 'alternieve feiten' en we weten allemaal waar dat toe heeft geleid aan de overkant van het water.

Maar misschien @bAdmin, moet dit draadje worden beëindigd, omdat het niet direct over spotten en treinen gaat?

Laatst bewerkt door bacr op 29-09-2017 10:16
 

29-09-2017 11:20:02
VIRMm1
VIRMm1
Topics als 'Nieuwe stationsnamen' gaan wel over treinspotten dan?
Is dit niet gewoon een forum mbt treinen en aanverwante zaken?
Een topic als dit kan hier prima in mijn optiek, zolang er maar niet teveel gespeculeerd wordt.
 

29-09-2017 11:26:27
IJsbergsla
IJsbergsla
Quote
bacr (vr 29 sep 2017 10:15:11 https://www.somda.nl/forum/19734/p626883/): Gingen er personen in het spoor staan, of niet? Heeft Flierman gebeld, of niet? Is er aan noodremmen getrokken, of niet?
Mag het ook een onsje nuance meer zijn? Nee, er zijn geen mensen in het spoor gaan staan, maar ja, er zijn wel mensen die dat geroepen hebben. Ja, Flierman heeft gebeld. Maar dat was omdat hij over een dreiging gehoord had, en hij de VL daarover wilde inlichten. Dat ProRail vervolgens de boel helemaal platgooit lijkt me dan niet direct de schuld van Flierman. Ja, er is aan een noodrem getrokken, maar niet door het personeel wat aan het werkoverleg mee deed. (Of het een reiziger danwel een conducteur in een aankomende IC was, staat niet helemaal vast.)

Kan de topictitel overigens naar "43" veranderd worden?

Laatst bewerkt door IJsbergsla op 29-09-2017 11:27
 

29-09-2017 11:51:56
bacr
bacr
@IJsbergsla: handig als je de juiste zinnen inkopieert in je reactie.
Ik had het erover dat feiten objectief vaststelbaar zijn. Feiten zelf -dus dat wat er objectief vaststelbaar gebeurde- kun je niet nuanceren en daar ging het ook helemaal niet om.

Laatst bewerkt door bacr op 29-09-2017 11:52
 

29-09-2017 12:23:37
ZJ37
ZJ37
Quote
bacr (vr 29 sep 2017 10:15:11 https://www.somda.nl/forum/19734/p626883/):

Kan de topictitel overigens naar "43" veranderd worden?
En "buiten gooien" noemt men ook wel eens "ontslaan".

Laatst bewerkt door ZJ37 op 29-09-2017 12:23
 

29-09-2017 15:51:16
moderator
Moderator
moderator
Titel is aangepast.

Discussie over dit onderwerp mag uiteraard op Somda, maar wel graag op een vriendelijke toon een redelijke discussie voeren, zonder (persoonlijke) verwijten over en weer en speculatie. Indien dat niet kan dan gaat dit topic dicht (maar het beheer hoopt dat dat niet nodig is, uiteraard).

Laatst bewerkt door moderator op 29-09-2017 15:51
 

29-09-2017 18:17:54
jochem
jochem
Puur ter aanvulling, uit de Volkskrant:

Staking Amsterdamse machinisten liep volledig uit de hand, NS grijpt keihard in

https://www.volkskrant.nl/economie/staking-amsterdamse-machinisten-liep-volledig-uit-de-hand-ns-grijpt-keihard-in~a4519068/
 

30-09-2017 09:19:11
Chrisdb
Chrisdb
Over of het wel of niet terecht is of ze eruit vliegen ga ik niet over; ik ben tijdens de selectieronde voor Trainmanager in 2007 helaas al ná de psychologische test eruit gevlogen.

Heb wel een vraag: als er bij tijd en wijlen werkonderbrekingen georganiseerd worden, doet de Centrale Ondernemingsraad van NS zijn werk dan wel goed?
Als die hun werk goed deden, hoefden er toch ook geen werkonderbrekingen te volgen?

Sorry, zit al een poosje niet meer in de medezeggenschap...
 

30-09-2017 14:23:21
Oldskool
Oldskool
Tja, wat voor de ene prima geregeld is, zal dat (mogelijk) bij de ander voor onvrede zorgen. Of te wel, ze kunnen het niet iedereen naar de zin maken.  


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


30-09-2017 14:27:51
ZJ37
ZJ37
Je kunt van alles vinden over de werkomstandigheden bij NS, maar ik vraag me af hoeveel werkoverleggen er wel niet zullen komen als meneer Arriva met rondjes op de kerk en lagere lonen de boel komt overnemen. Realiseert men zich dat wel eens eigenlijk?  

30-09-2017 15:00:41
edje
edje
Als meneer Arriva komt, hoef je natuurlijk niet mee naar de nieuwe concessie.
nieuw personeel is tegenwoordig zo geregeld.
 

30-09-2017 15:04:51
dvdhoven
dvdhoven
Het dieper liggende probleem is al zeer oud. Bij NS was er altijd al het afzetten tegen de leidinggevenden. Ik weet niet of dat voor andere bedrijven ook zo is, mijn werkervaring is 40 jaar NS en nog wat kleine baantjes.
Maar met de huidige bedrijfscultuur zal dat afzetten alleen maar erger geworden zijn. Managen is tegenwoordig een vak en het schijnt zo te zijn dat je de ene week de productie van onderbroeken kunt managen en de andere week de productie van ijsjes.
Vroeger kwamen de meeste leidinggevenden bij NS uit het bedrijf zelf voort en die kenden dus het werk. Als ik even naar de jaren 70 kijk, dan hadden in het rayon IJssel alle topz'en (groepschefs machinisten) zelf volledige bevoegdheid en als zo uit kwam, dan reden ze zelf een trein. Dan kwam er een topz aan lopen, "heb je een probleem?" Ja, ik heb geen reserve meer en die lok moet nog gereden worden" "Oh, die pak ik wel" En hetzelfde goldt voor de groepschefs treinpersoneel. Ook die hadden zelf als hc op de trein gewerkt, ze hadden nog een uniform met zilveren band om de mouw en waren niks te beroerd om zelf een keer als hc op te treden.
En dan krijg je toch een andere bedrijfscultuur.

En ik vind het erg hard om iemand met 39 dienstjaren te ontslaan. Ik kan me goed inleven hoe dat voelt om zo vlak voor het eind te sneuvelen. Triest, in en in triest en het getuigt - naar mijn idee - van weinig inlevingsgevoel.
Ik vraag me af of dat bij de "oude" NS zo was gegaan. Zeer waarschijnlijk was er dan wel een of andere constructie bedacht.
Ik herinner me nog het geval dat op een klein station de treindiensleider tot tweemaal toe dronken op de post werd gevonden. Hij heeft een andere functie gekregen, maar werd niet ontslagen.
Maar ja, tegenwoordig is het meer gebruikelijk om te jobhoppen en mogelijk dat veel jongere mensen zich niet kunnen voorstellen wat het is om 40 jaar voor dezelfde baas te werken.
Buiten het gevoel, tref je iemand ook financieel hard, hij krijgt geen jubileumuitkering meer. En mogelijk dat er nog meer problemen komen op dat gebied. In ieder geval moet je een jaar zien te overbruggen.

Ik vraag me nog steeds af, had dit niet wat anders gekund ipv dat spierballen gedoe?
Ga met die mensen in gesprek. Luister naar ze, er zijn gewoon zaken, die hun dwars zitten en doe daar iets mee. Zo kweek je alleen maar meer onvrede en dat is voor het bedrijf en de mensen niet goed.

Laatst bewerkt door dvdhoven op 30-09-2017 15:31


Dick van den Hoven
 

30-09-2017 20:16:01
Oldskool
Oldskool
Dick. Als men de directie van bezetters praktijken beticht, en andere teksten waar je toch grote ?? bij kan zetten, dan vermoed ik niet dat ook jij niet met die mensen in gesprek gaat. Sinds die club wakker is geworden bezigt men een taal wat echt niet past aan een onderhandelingstafel.

Spierballen gedoe van beide kanten heeft voor dit gedoe gezorgd.
 

30-09-2017 21:07:30
dvdhoven
dvdhoven
Ja, daar heb jij weer gelijk in. Dat is ook niet de manier en daarmee gooi je wel een deur dicht.
Blijft alleen de vraag hoe het zover is gekomen.


Dick van den Hoven
 

01-10-2017 10:53:23
phantom
phantom
Waarschijnlijk voor een groot deel,komt dat door wat je zelf al eerder aanhaalde.
Managers,werkgevers,chef's,de meeste hogere functie's worden bekleed door mensen die van niks weten over wat ze "beheren" ,in goede banen moeten lijden.
Geen inlevingsvermogen,geen praktijk ervaring van de werkvloer,maar enkel een stuk papier met een titel.
Bij hun worden de orders uitgedeeld die in de praktijk op de werkvloer wel worden gezien als onmogelijk of amper uitvoerbaar.
Altijd effe dit en effe dat,terwijl in de praktijk dat effe een stukje langer duurt als dat ze hogerop denken en waarop hogerop begint te zeiken als men ziet dat hun effe langer heeft geduurt om uit te voeren.
Zolang leiding gevend personeel enkel een papier heeft dat diploma heet en geen persoonlijke ervaring+inlevings vermogen in het gene wat ze moeten leiden,dan zal t altijd een bende blijven en wrijving geven.
Het is van de zotte dat de maatschappij denkt dat jongere met een diploma en 0% praktijk ervaring instaat zijn om op een goede manier om te gaan met het personeel/leiding te geven en ervoor kan zorgen dat wat gedaan moet worden,dat dat gedaan word door tevreden en niet overwerkt personeel.
(dit alles is slecht mijn ervaring en mening die ik heb opgedaan in de loop der jaren)


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

01-10-2017 11:47:32
robbertc
robbertc
Zo zeg, dat is zwart-wit.  

01-10-2017 12:13:46
mdj
mdj
Maargoed Phantom, dat hoeft niet te gelden voor de managers van die werknemers in dit topic... Nu scheer je alle managers over een kam, waarbij je weer geen haar beter bent.

Weerstand laat je blijken door alles goed uitgelegd te krijgen en begrip aan beide kanten te tonen. En op basis van die argumenten kun je iemand overtuigen.

Niemand stapt uit zijn bed om iemand anders eens flink het leven zuur te maken. En je moet maar zo denken dat er vanuit buiten heel veel op medewerkers afkomt, waarbij je manager dus al een hoop tegenhoudt... Als hij zijn werk goed doet. Maar dat geldt voor iedereen, ook voor mcn en hc zelf (En anderen)

Laatst bewerkt door mdj op 01-10-2017 12:18


Bij twijfel: gebruik beton.
 

06-12-2017 19:08:15
b2py
b2py
https://www.parool.nl/amsterdam/ns-mag-op-amsterdam-centraal-actievoerende-machinist-ontslaan~a4543627/  

08-12-2017 17:55:44
mdj
mdj
En de uitspraak: https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBMNE:2017:6010


Bij twijfel: gebruik beton.
 

08-12-2017 22:06:18
Michael98
Michael98
Logische uitspraak van de rechter, kijkende naar de juridische grondslagen. Zou graag de onderbouwing zien van de 135360,49 die wordt geëist (advocaatkosten, maar wat nog meer), dit was namelijk naast de transitievergoeding (oudere werknemer, lang in dienst, maar terecht afgewezen) geëist.
Voor de oplettende lezers: onder 5.7 staat een foutje: hier moet artikel 7:669 staan en niet 7:699.
 

08-12-2017 22:25:25
mdj
mdj
Indien ontslag, komt hij nooit meer aan een baan natuurlijk. Vermoed dat hij met pensioen wilde...

67 jaar (ondanks de regel bij 40 dienstjaren mag je met pensioen bij het spoor) betekende nog 4-4,5 jaar doorwerken; 4(jaar)*12(maanden/jaar)*2200(brutoloon/maand) minus belasting plus toeslagen plus wat advocaatkosten redelijk in de buurt van de 135000 euro.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

08-12-2017 23:11:41
rolandrail
rolandrail
.

Laatst bewerkt door rolandrail op 09-12-2017 12:04
 

09-12-2017 01:38:39
b2py
b2py
Dus volgend jaar weer een machinist die het spoor in springt omdat zijn eigen belang belangrijker is dan het reizigersbelang? Goed om te weten.  

09-12-2017 03:24:58
IJsbergsla
IJsbergsla
Lekker uit het verband gerukt zeg; doet goed recht aan Flierman dit.  

09-12-2017 06:55:11
nohab
nohab
Quote
mdj (vr 08 dec 2017 22:25:25 https://www.somda.nl/forum/19734/p634095/): Indien ontslag, komt hij nooit meer aan een baan natuurlijk. Vermoed dat hij met pensioen wilde...

67 jaar (ondanks de regel bij 40 dienstjaren mag je met pensioen bij het spoor) betekende nog 4-4,5 jaar doorwerken; 4(jaar)*12(maanden/jaar)*2200(brutoloon/maand) minus belasting plus toeslagen plus wat advocaatkosten redelijk in de buurt van de 135000 euro.
Bij dat salaris komt nog 8% vakantietoeslag.


Van het concert des levens heeft niemand het program (Toon Hermans).
 

09-12-2017 08:02:16
mdj
mdj
Die schaarde ik onder toeslag.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

09-12-2017 09:11:17
thom
thom
Hij krijgt het toch niet mee nu  

09-12-2017 09:18:01
sjoerd
sjoerd
Ik ken de omstandigheden rond Flierman niet, maar in het algemeen stelt niet iedereen het groepsbelang boven zijn eigen belang. En er zijn in elke baan omstandigheden waarvoor je zou willen dat er eens iemand tegen in het geweer kwam en dat zijn niet bij voorbaat onruststokers en piraten! Zo kun je er ook tegenaan kijken. En ja, dat is dan jammer voor de klant, maar dat moet dan maar.  

09-12-2017 09:48:08
thom
thom
De rechter heeft dan ook geoordeeld dat dat op dat moment niet van toepassing was omdat er geen onderhandelingen gaande waren, noch dat de actie van enig nut was ik zou niet weten waarom de reiziger daar hinder van heeft moeten ondervinden.

Wat je zegt, mensen die verder denken dan hun neus lang is moeten er natuurlijk wel zijn, maar uiteraard ook gewoon binnen de spelregels.