15-09-2017 14:28:42 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Ik zag op het beneluxspoorforum een foto dat de twee FLIRT's voor Connexxion inmiddels al op de Bokkeduinen staan. Shqiperise-lopers? |
15-09-2017 21:19:56 | ||
---|---|---|
martijn
|
Goed gezien! In het Opvallende dingen-topic van 13 september was de overbrenging van de 5038 en 5039 naar de Bokkeduinen te volgen |
16-09-2017 17:57:43 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Volgens CXX pas inzet per december of januari. Choo choo..... |
19-09-2017 00:00:35 | ||
---|---|---|
treinnetco
|
Wilde verhalen hebben we niets aan. Treinen komen pas in dienst als de toelating in orde is, en die is op dit moment verre van dat. Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort. |
19-09-2017 01:00:58 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Niks wilde verhalen, en daarom zeg ik ook december/januari. Dat is ook waar CXX op mikt als je de nieuwsberichten in de media in de gaten hebt gehouden. In drie maanden tijd kan er een hoop veranderen. Ik zeg ook niet dat het 100% garantie is, want dat bestaat gewoon niet, en dat weet iedereen best! Choo choo..... |
19-09-2017 07:32:10 | ||
---|---|---|
geert
|
QuoteVertel, er rijden al op grote schaal Flirt's in NL dus wat is het probleem? |
19-09-2017 08:52:44 | ||
---|---|---|
jelmerrr
|
Die van Syntus hebben ook ATB-NG, ik weet niet hoe dat bij CXX zit? Er rijden namelijk nog geen FLIRT's met ATB-NG in dienst |
19-09-2017 09:17:09 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
|
Als het goed is is de Kippenlijn beveiligd met ATB-EG. #DiscoverEU |
19-09-2017 09:34:13 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Yup, gewoon EG inderdaad. |
19-09-2017 10:17:06 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Aangezien deze meebesteld zijn met de Syntus order bij Stadler kan er best wel is ATB-NG ingebouwd zijn |
19-09-2017 20:48:20 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Ik heb geen idee wat iemand met wilde verhalen bedoeld, maar het komt wat lang over als type toelating niet hoeft en je opleiding van Machinisten en onderhouds personeel al bij collega vervoerders kan opstarten. ( Mcn die bij Syntus/ Keolis met Flirt gaan rijden doen b.v. al ervaring op bij Abelio !) |
19-09-2017 21:33:24 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Anderzijds: hier dringt niet de noodzaak van een nieuwe concessie of anderszins, dus CXX hoeft niet heel erg op te schieten met alles. |
19-09-2017 21:46:53 | ||
---|---|---|
treinnetco
|
In de Connexxion FLIRT zit NG ja. Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort. |
19-09-2017 21:55:02 | ||
---|---|---|
cuneo56
|
Quote Noodzaak niet, maar mij lijkt dat het goedkoper is om met eigen treinen te rijden dan met twee gehuurde diesel stellen en alles wat daarbij komt kijken. |
19-09-2017 21:57:53 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Mwoh, de huur van die diesels gaat van Connexxion naar Connexxion En volgens mij wordt die treindivisie binnen Connexxion toch als één gezien: niet voor niks is op het personeelsbusje wat tussen de sporen richting Bkd geparkeerd staat doorgaans ook bestickering van Connexxion, de Valleilijn en Breng te zien. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
19-09-2017 22:07:47 | ||
---|---|---|
treinnetco
|
Diesel is niet bepaald de goedkoopste vorm van tractie op een elektrische lijn. Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort. |
20-09-2017 00:10:23 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Quote Alleen is de Keolis flirt gelijk aan die van Abellio. |
20-09-2017 08:16:29 | ||
---|---|---|
Klaasje
|
Hier wordt dan ook Keolis ZwEnZwoKa bedoeld. |
20-09-2017 10:45:11 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Quote ????? |
20-09-2017 10:47:17 | ||
---|---|---|
ToH
|
ZWolle-ENschede, ZWOlle-KAmpem |
20-09-2017 12:03:13 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Is Zl - Es / Zl - Kpn ineens niet meer in gebruik ofzo? Gaan we zelf afkortingen verzinnen? Laatst bewerkt door VIRMm1 op 20-09-2017 12:03 |
20-09-2017 12:04:41 | ||
---|---|---|
IJsbergsla
|
Herstel: de al dan niet lokale overheid is afkortingen aan het verzinnen, zie https://www.google.nl/search?q=ZwEnZwoKa |
20-09-2017 12:29:27 | ||
---|---|---|
ToH
|
Is de naam van het project. Net zoals SAAL |
20-09-2017 13:13:05 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Dat bekt gewoon niet lekker voor een projectnaam Laatst bewerkt door aarclay op 20-09-2017 13:13 Choo choo..... |
20-09-2017 13:28:44 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
@wouterder hoe kom je erbij dat de Keolis FLIRT voor Kpn-Zl-Es gelijk is aan die van Abellio? Want die dingen verschillen echt totaal van elkaar |
20-09-2017 14:00:28 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Bedoelt hij niet de Keolis FLIRT voor de 'Teutoburger Wald' en dus de grens over gaat? Choo choo..... |
20-09-2017 14:09:36 | ||
---|---|---|
bacr
|
Alsof dat logisch is hier te vermelden..... |
20-09-2017 17:59:04 | ||
---|---|---|
moderator
Moderator |
Zullen we het weer over de FLIRT's van Connexxion gaan hebben? Met vriendelijke groet, Het moderator team |
20-09-2017 18:10:54 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Even voor de duidelijkheid. Ik begreep het volgende: Connexxion Flirt is technisch gelijk aan de Syntus Flirt Keolis DE Flirt is technisch gelijk aan de Abellio Flirt Dis de volgende types Flirt zijn er: NS/R-Net Flirt (2, 3 en 4-baks) Arriva Flirt (2 baks) Syntus/Connexxion Flirt (3 en 4 baks) Abellio/Keolis DE Flirt (5 baks, multicourant) |
Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt! |
20-09-2017 18:58:51 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Had het inderdaad over de Keolis DE Flirt @marciekemp |
20-09-2017 19:58:51 | ||
---|---|---|
Daan!
|
Quote Betekent dat ook dat alleen gelijke types in theorie met elkaar elektrisch gecombineerd kunnen rijden? |
20-09-2017 23:20:10 | ||
---|---|---|
treinnetco
|
Dat zou zelfs in de praktijk kunnen. Dat zie je nu met de ex-5037 die bij Arriva in Zwolle rijdt. Die kan gewoon vrolijk met de lokale stellen overweg. Overigens kon die ook met Protos overweg, maar dat is een ander verhaal dan de FLIRT. Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort. |
21-09-2017 01:17:23 | ||
---|---|---|
thom
|
Volgens mij was dat louter bedoeld om vast te stellen of de stellen elkaar konden afslepen. Ik kan me niet echt voorstellen dat twee totaal verschillende treinen van twee totaal verschillende fabrikanten met elkaar kunnen 'babbelen' namelijk. |
21-09-2017 08:42:31 | ||
---|---|---|
dh3201
|
Wat ik heb begrepen van de test met de Protos en GTW gekoppeld is, dat het de ene kant op wel lukte (GTW voorop) en de andere kant op niet (Protos voorop). Als de interface juist is, zou het geen probleem hoeven te zijn. De Buffel van Talbot kon ook prima met de Wadloper van Uerdingen overweg. En als er een land is waar ze weten hoe ze materieel met elkaar overweg kunnen laten gaan is het Zwitserland wel. Shqiperise-lopers? |
21-09-2017 10:56:33 | ||
---|---|---|
selivio
|
Dat zou ik niet te hard zeggen. De 'oude' generatie GTW van Arriva(noord en MLL) kunnen niet samen rijden met de 'nieuwe' generatie (vechtdal en achterhoek). Ze hebben het in t begin eens getest, was softwarematig niet mogelijk op dit moment (wellicht als ze de software aanpassen wel, maar zover mij bekend zijn ze daar niet mee bezig). |
21-09-2017 11:20:36 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
Diesel en elektrische GTW kunnen bij Arriva sowieso niet samen rijden door het ontbreken van een knop om de stroomafnemer te bedienen in de diesels. Die zit er bij de ex-Veolia stellen bijvoorbeeld weer wel in. Oftewel: gebrek aan compatibiliteit zal hooguit spelen tussen stellen met dezelfde aandrijving (MLL en Vechtdal of Noord en Achterhoek dus), anders is het eigenlijk al niet relevant. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
21-09-2017 19:04:14 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Enige verschil is dat het bij DM90 een eis in het ontwerp was om met de DH's gecombineerd te moeten kunnen rijden. Dat is wat anders dan een stek van de plank kopen waar dat helemaal niet van aan de orde was. |
21-09-2017 21:55:17 | ||
---|---|---|
wouterder
|
Is er bij de aankoop van de Flirt wel mee rekening gehouden? Of blijft hetzelfde probleem als met de GTW? |
21-09-2017 22:54:56 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Ik vermoed dat de Flirts 3 delig zijn om elk een Protos-2 te kunnen vervangen (en dus meer mensen te kunnen vervoeren op die ritten), waardoor er andere diensten versterkt (Protos-4) kunnen rijden. Het koppelen van een Protos en een Flirt is in principe dus niet nodig. |
21-09-2017 22:55:27 | ||
---|---|---|
thom
|
Die Flirt is een standaard van de plank model, bedenk je daar maar of dat dan een optie zou zijn |
22-09-2017 00:55:12 | ||
---|---|---|
treinnetco
|
1 Protos is makkelijker dan 1 FLIRT. Simpelweg vanwege het aantal deuren. 2x FLIRT-3 past niet in Bnc, dus dat zullen we voorlopig niet gaan zien in de gewone dienst. Is ook niet nodig, want dat kunnen de bestaande treinen wel opvangen. Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort. |
22-09-2017 07:07:32 | ||
---|---|---|
kleine_man
|
Is een Flirt III zoveel langer dan een GTW? Ik kan het mij niet voorstellen. |
22-09-2017 07:10:38 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Jazeker, een 3-baks GTW is namelijk ongeveer even zo lang als een Protos. Een driedelige Flirt is echter pak 'm beet 7 meter langer. |
22-09-2017 11:19:13 | ||
---|---|---|
AgentX
|
Een Protos is 54,5 meter lang, en een NS Flirt 3 is 63,2 meter lang. Dat scheelt dus 8,7 meter. |
02-10-2017 16:21:40 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Vandaag heeft Connexxion FLIRT 5038 haar allereerste testrit gereden, ik heb verschillende foto's en meldingen voorbij zien komen |
02-10-2017 17:44:27 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Ik niet, hoor graag meer details |
02-10-2017 17:50:21 | ||
---|---|---|
sik214
|
Kijk even in het OD van vandaag? |
19-11-2017 11:55:24 | ||
---|---|---|
treinnetco
|
Foto's van binnen: Reizigersgedeelte: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1711/339570/XlF02PYV.jpg Stuurtafel: https://static.afbeeldinguploaden.nl/1711/339572/0UHPLqhw.jpg Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort. |
19-11-2017 12:09:45 | ||
---|---|---|
edje
|
stuurtafel op het infosysteem na, identiek aan de versie van Keolis. De gele stoelbekleding is niet zo heel fraai, is mijn persoonlijke mening. Zit er ook een 1e klas en stiltecoupe in? |
19-11-2017 12:23:27 | ||
---|---|---|
JellevdHam
|
De stoelbekleding is identiek aan degene die al jarenlang in de bussen en protossen van Valleilijn zit. Zou raar zijn als ze die opeens veranderen. |
19-11-2017 12:27:25 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Zo te zien gebruiken ze niet het RUF-reisinformatie systeem, maar een ander soort? Zelfde systeem als in de Protos? Laatst bewerkt door aarclay op 19-11-2017 12:27 Choo choo..... |
19-11-2017 13:35:14 | ||
---|---|---|
train85
|
Quote1e klas zeker. Stiltezone weet ik niet. |
19-11-2017 14:00:49 | ||
---|---|---|
ToH
|
Waarom zit er ATB NG in? Dat ligt niet op Amf Ed. |
19-11-2017 14:03:49 | ||
---|---|---|
BasSNG2001
|
De stellen komen uit een bestelling/ontwerp voor de Keolis-FLIRT. #DiscoverEU |
19-11-2017 14:33:54 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Wat betreft bestelling kan dat haast niet waar zijn, want dan zou de mededingingsautoriteit wel eens vragen kunnen gaan stellen. Hooguit op basis van het zelfde ontwerp. Jeanne Kok |
19-11-2017 16:26:23 | ||
---|---|---|
AJT
|
Quote Stel dat Keolis twee stellen onherstelbaar beschadigd heeft, dan kunnen de Connexxion stellen naar Syntus en de dieseltjes van Breng weer naar de Kippenlijn %08% |
19-11-2017 16:43:49 | ||
---|---|---|
Berk24
|
Waarschijnlijk om een versnelde toelating te kunnen regelen, omdat ze met ATB-NG technisch identiek zijn aan de stellen van Syntus. Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est? |
19-11-2017 18:24:50 | ||
---|---|---|
SchuurB
|
Gelderland en Overijssel regelen gezamenlijk hun spoorconcessies dus als Overijssel wat bestelt kan Gelderland meedoen. |
19-11-2017 18:48:02 | ||
---|---|---|
VIRMm1
|
Ik vraag me af waarom er 2 haast identieke diagnoseschermen/Pixxy schermen op de stuurtafel zitten? Waar het bij de NSR Flirt allemaal op 1 scherm weergegeven staat (welliswaar in een andere Tab maar toch) staat het hier verspreid over 2 schermen? En waar zijn eigenlijk die knopjes naast de ATB voor? (0 t/m 9 enzo) |
19-11-2017 19:02:26 | ||
---|---|---|
marciekemp
|
Omdat in deze stellen de bediening die bij de NSR stellen via de knoppen rechts gaat, hier in het 2e scherm verwerkt zit. En die knopjes 0 tm 9 etc. Zijn voor de invoer van de ATB (NG) Data |
19-11-2017 19:13:32 | ||
---|---|---|
jeanpierre
|
QuoteDat heeft er in dit geval niets mee te maken. Het is meer toeval dat Connexxion dezelfde treinen kon bestellen als Syntus. Overigens zijn het de vervoerders die het materieel bestellen, niet de opdrachtgevers. |
19-11-2017 19:45:15 | ||
---|---|---|
ToH
|
Hebben die apparaten al eens een testrit gemaakt? En wat is eigenlijk de planning van wanneer ze worden ingezet? |
19-11-2017 20:03:04 | ||
---|---|---|
DDZ7504
|
Proefritten zijn al regelmatig gemaakt, wanneer ze ingezet gaan worden is zelfs bij de mcn's nog niet bekend hoorde ik van @treinnetco |
19-11-2017 21:34:19 | ||
---|---|---|
daniel_ddr
|
QuoteConnexxion heeft bij mijn weten overal InfoXX in zitten, zowel in de Protossen als de bussen, dus dat zal hier ongetwijfeld ook het geval zijn. Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl |
19-11-2017 22:35:00 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Een grove planning die ik heb vernomen: Ze hopen aan het begin van de nieuwe drgl, maar dit kan ook pas in januari zijn. Verder ben ik wel benieuwd wat de voordelen zijn van de knoppen die NS en Arriva rechts hebben, en wat hier een scherm is. Ik neem aan dat daar dus alle normaal drukknoppen touch-screen zijn? Of kan dat scherm nog meer? Laatst bewerkt door aarclay op 19-11-2017 22:37 Choo choo..... |
20-11-2017 00:00:17 | ||
---|---|---|
selivio
|
Het scherm is inderdaad de vervanger van de knoppen die NS en Arriva hebben. Het is een bedieningsscherm en je kunt er van alles mee wat met de bediening van de trein te maken heeft(verlichting binnen/buiten, extra remscherm, climate control, wasmodus, stroomafnemers omschakelen, trein splitsen, enz.). Het scherm kan ook de functie van het diagnosescherm overnemen als het nodig zou zijn. De Keolis stellen hebben EBS als reizigersinfosysteem, wat voor nu nog identiek is aan de bussen van keolis omdat ze nog niet ingeregeld zijn. Ze kunnen nu dus ook bijvoorbeeld tonen: bus is vol. De reden dat de connexxion stellen identiek zijn aan de keolis stellen(behalve het reizigersinfosysteem en de kleuren) is gewoon schaalvoordeel. Hoe meer stellen je aanschaft, hoe goedkoper ze worden per stel. M.a.w. 18 stellen(waarvan 2 afwijkend kwa kleurstelling) is gewoon goedkoper per stel dan een aparte order van 2 stellen. |
20-11-2017 00:08:06 | ||
---|---|---|
aarclay
|
Quote Doe maar luxe.. Ik neem aan dat dit een meerprijs is als je een Flirt bestelt, en dat je dus kan kiezen of je simpele knoppen wilt, of een super-duper extra scherm? Laatst bewerkt door aarclay op 20-11-2017 00:08 Choo choo..... |
20-11-2017 10:25:04 | ||
---|---|---|
treinnetco
|
CXX gebruikt op de treinen PIOS, en dat is nu dus hetzelfde als in de Protos. Op de GTW (ook de 5037) zit het RUF-systeem. Ook roept men nu om dat men bij het uitstappen de afstapjes opmerkt, net als bij de Protos. Dat is op de GTW's niet zo. Inzet is niet bekend inderdaad, en dat wat aarclay zegt is dan ook speculaas. Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort. |
20-11-2017 10:32:47 | ||
---|---|---|
Trainplaza
|
Quote Hopelijk gaan de FLIRT's in tegenstelling tot de GTW's wél standaard naar Ede-Wageningen rijden |
20-11-2017 10:35:40 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Lijkt me vrij aannemelijk. De drukste treinen (met als 'hoogtepunt' de beruchte 31308) betreffen telkens de lange slag. De korte slag is altijd minder druk. De 31343 is dankzij de vele scholieren ook altijd een drukke trein, die zie ik ook wel met twee stellen gereden worden. |
20-11-2017 15:54:18 | ||
---|---|---|
treinnetco
|
De 31306 zit anders ook altijd vol. Maar in de spits is eigenlijk alles druk, ook de korte slagen. En qua capaciteit maakt het niet eens zo gek veel uit, of je een Protos of FLIRT inzet. Voordeel van Protos, is dat een gecombineerde wel langs de perrons past, en een gecombineerde FLIRT niet. Groeten uit Amersfoort. Ik herhaal: Groeten uit Amersfoort. |
20-11-2017 17:22:03 | ||
---|---|---|
JellevdHam
|
Quote Sterker nog, scheelt helemaal niks. Een protos heeft in totaal 170 zitplaatsen, een Flirt III van NS heeft er in totaal 158. Nu is de flirt-III van connexxion anders, ook qua stoelopstelling, maar zo'n verschil maak je nooit goed met andere stoelen. Laatst bewerkt door JellevdHam op 20-11-2017 17:23, reden: Typfout |
20-11-2017 17:31:27 | ||
---|---|---|
treinfan
|
De Flirts van de NS hebben 2 balkons met deuren per bak in plaats van 1. Op de plek van 3 balkons kan je makkelijk 30 stoelen kwijt |
20-11-2017 20:02:17 | ||
---|---|---|
selivio
|
171 zitplaatsen, 9 klapstoelen en 179 staanplaatsen(4 per m2) volgens de materieelbeschrijving. |
20-11-2017 20:31:37 | ||
---|---|---|
dennistd
|
QuoteEen balkon met deuren aan beide zijden kost 8 zitplaatsen, dat zijn er dus 24 extra bij CXX tov NS. Daarnaast is de ruimte rond het toilet wat anders ingedeeld. |