Wijzigingsblad 9 oktober 2017
Forum: Dienstregelingen en omlopen - Omlopen algemeen
05-09-2017 20:01:50
wouter15
wouter15
Op de website van het Locov is de adviesaanvraag van de NS aan het Locov te vinden over de wijzigen voor het wijzigingsblad van 9 oktober 2017. Zie http://locov.nl/Images/Locov%202017-213698%20Adviesaanvraag%20Locov%20wijzigingen%20dienstregeling%20per%209%20oktober%202017_tcm311-396791.pdf  

05-09-2017 20:49:16
Dead_Devil
Dead_Devil
Treinserie 4400: waarom is die 4 min stop er uberhaupt? Als di nou aan een stuk door rijd krijg je een betere kwartiers dienst ipv die hele kromme die ze nu bieden... iemand die toelichting kan geven?  

05-09-2017 20:52:35
MetroRET
MetroRET
En een betere overstap op de 6600 in Ht.  

05-09-2017 20:53:14
b2py
b2py
Vast iets met cargopaden rondom Den Bosch of Tilburg  


05-09-2017 21:31:31
maxje
maxje
Verhoging baanvaksnelheid waardoor de 5200 richting Tbu te Btl een korte stop krijgt om .38 kan iemand mij vertellen wat er aan de infra aangepast is rondom Btl?  

05-09-2017 21:35:26
b2py
b2py
Oisterwijk wordt/is aangepast, wellicht daar wat mee te maken?  

05-09-2017 22:39:04
daniel_ddr
daniel_ddr
Ik zie ook dat de 800 blijkbaar op woensdagen geen last heeft van gladde sporen, want tijdens de ETMET-proefdagen worden de tijden daarvan in de herfst dus niet aangepast


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl
 

05-09-2017 22:45:32
bart84
Moderator
bart84
Quote
Dead_Devil (di 05 sep 2017 20:49:16 https://www.somda.nl/forum/19675/p624910/): Treinserie 4400: waarom is die 4 min stop er uberhaupt? Als di nou aan een stuk door rijd krijg je een betere kwartiers dienst ipv die hele kromme die ze nu bieden... iemand die toelichting kan geven?
De 4400 RI Ht kan niet vier minuten later vertrekken vanuit Nm of eerder, want dan zit je de tegemoet komende 4400 bij de enkelsporige brug in Ravestein in de weg. Verwacht ook dat de flessenhals bij Htda eerder binnenkomen niet toelaat.


Mvg. Bart
 

05-09-2017 23:00:11
ZJ37
ZJ37
Flessenhals Htda? Daar liggen nu 4 ipv 2 sporen en het is een vrije kruising geworden!  

05-09-2017 23:14:43
MetroRET
MetroRET
Quote
bart84 (di 05 sep 2017 22:45:32 https://www.somda.nl/forum/19675/p624926/):
Quote
Dead_Devil (di 05 sep 2017 20:49:16 https://www.somda.nl/forum/19675/p624910/): Treinserie 4400: waarom is die 4 min stop er uberhaupt? Als di nou aan een stuk door rijd krijg je een betere kwartiers dienst ipv die hele kromme die ze nu bieden... iemand die toelichting kan geven?
De 4400 RI Ht kan niet vier minuten later vertrekken vanuit Nm of eerder, want dan zit je de tegemoet komende 4400 bij de enkelsporige brug in Ravestein in de weg. Verwacht ook dat de flessenhals bij Htda eerder binnenkomen niet toelaat.


De stop van 4 minuten is pas na Mbrvo
 

06-09-2017 01:03:34
scooter
scooter
Quote
maxje (di 05 sep 2017 21:31:31 https://www.somda.nl/forum/19675/p624916/): Verhoging baanvaksnelheid waardoor de 5200 richting Tbu te Btl een korte stop krijgt om .38 kan iemand mij vertellen wat er aan de infra aangepast is rondom Btl?

Het een en ander suggereert in ieder geval een later vertrek uit Eindhoven,aangezien de vertektijd in Boxtel gelijk blijft maar wel een korte stop.
Wellicht de recente vernieuwing van emplacement Eindhoven westzijde?Hierdoor sneller vertrekken uit Eindhoven richting Strijp
 

06-09-2017 12:52:20
jordy94
jordy94
Geen wijzigingen voor Zeeland? Het lijkt me knap dat ze de huidige rijtijden gaan halen met gladheid hier.. Ik doel met name op de overstap van 2200 naar 3600 in Rsd.

Laatst bewerkt door jordy94 op 06-09-2017 13:00
 

06-09-2017 13:23:34
Coryza
Coryza
3 minuten speling tussen Rb en Rsd... moet lukken om wat kleine slippertjes op te vangen.  

06-09-2017 13:37:23
jordy94
jordy94
Nog wel meer denk ik zelfs.. 3 min tussen Rb en Bgn en 2 min tussen Bgn en Rsd. Toch gaat het regelmatig nog steeds de mist in..  

06-09-2017 13:48:13
Michael98
Michael98
Verre standplaatsen zijn ook niet bevorderlijk voor de punctualiteit, al is het maar omdat men niets afweet van een belangrijke overstap in Rsd.
@jordy94 : 3 minuten speling tussen Rb en Bgn?
 

06-09-2017 14:45:31
Coryza
Coryza
De 2200 heeft tussen Rb en Rsd 21 minuten rijtijd. Uit ervaring weet ik dat je tussen Rb en Bgn wel 10 minuten nodig hebt en Bgn-Rsd lukt in 8 minuten, dan heb je nog 3 minuten speling. Cross-platform zou je daar nog 2 minuten bij kunnen trekken.

Laatst bewerkt door Coryza op 06-09-2017 14:45
 

06-09-2017 18:42:09
bart84
Moderator
bart84
Quote
MetroRET (di 05 sep 2017 23:14:43 https://www.somda.nl/forum/19675/p624930/):
Quote
bart84 (di 05 sep 2017 22:45:32 https://www.somda.nl/forum/19675/p624926/):
Quote
Dead_Devil (di 05 sep 2017 20:49:16 https://www.somda.nl/forum/19675/p624910/): Treinserie 4400: waarom is die 4 min stop er uberhaupt? Als di nou aan een stuk door rijd krijg je een betere kwartiers dienst ipv die hele kromme die ze nu bieden... iemand die toelichting kan geven?
De 4400 RI Ht kan niet vier minuten later vertrekken vanuit Nm of eerder, want dan zit je de tegemoet komende 4400 bij de enkelsporige brug in Ravestein in de weg. Verwacht ook dat de flessenhals bij Htda eerder binnenkomen niet toelaat.


De stop van 4 minuten is pas na Mbrvo
I know,maar als je vier minuten later uit Nm zou vertrekken, en dus vier minuten later bij de brug bent. Zit je de tegemoet komende 4400 in de weg. Dat bedoel ik te zeggen.


Mvg. Bart
 

06-09-2017 19:12:11
MetroRET
MetroRET
Ja, maar ik bedoel dat men het beste juist eerder zou kunnen aankomen in Ht, mede om de overstap richting de 6600.  

06-09-2017 19:41:33
michaben
michaben
Zijn er geen goederenpaden van Ut richting Tb/Ehv rond het hele en halve uur? Die zouden dan over spoor 7 moeten gaan omdat de 6600 op dat moment op spoor 6b aankomt via het middelste spoor vanaf Vga. Zodra de 4400 door gaat rijden als 6600 kan de lange stop er dus wel uit, want dan kunnen de goederen via spoor 6.  

06-09-2017 21:25:44
geert
geert
Quote
MetroRET (wo 06 sep 2017 19:12:11 https://www.somda.nl/forum/19675/p625031/): Ja, maar ik bedoel dat men het beste juist eerder zou kunnen aankomen in Ht, mede om de overstap richting de 6600.
Dat is ook precies wat er vanaf december gaat gebeuren met de nieuwe sprinter Nm - Ddr.
 

06-09-2017 22:16:15
AlexNL
AlexNL
Wat gebeurt er dan met het stuk Dn - Ht? Wordt die doorgekoppeld aan een andere serie of gaat die in Den Bosch keren?  

06-09-2017 22:17:46
MetroRET
MetroRET
Keren in Ht, in de spits gekoppeld aan de 6700.  

06-09-2017 22:18:09
MetroRET
MetroRET
Quote
geert (wo 06 sep 2017 21:25:44 https://www.somda.nl/forum/19675/p625049/):
Quote
MetroRET (wo 06 sep 2017 19:12:11 https://www.somda.nl/forum/19675/p625031/): Ja, maar ik bedoel dat men het beste juist eerder zou kunnen aankomen in Ht, mede om de overstap richting de 6600.
Dat is ook precies wat er vanaf december gaat gebeuren met de nieuwe sprinter Nm - Ddr.


*Ah-Ddr .
 

07-09-2017 10:46:53
rolandrail
rolandrail
Quote
Michael98 (wo 06 sep 2017 13:48:13 https://www.somda.nl/forum/19675/p624999/): Verre standplaatsen zijn ook niet bevorderlijk voor de punctualiteit, al is het maar omdat men niets afweet van een belangrijke overstap in Rsd.
Pardon? Bedankt voor het op één hoop vegen van mij en (minder) inzichtelijke collega's.
 

07-09-2017 12:21:53
Michael98
Michael98
Mijn persoonlijke opvatting is dat deze mensen (uitzonderingen daargelaten) niet veel haast maken om in Rsd te komen (zowel HC als MCN), want 'we staan daar toch 7 minuten stil'. Ook als er bij de HC navraag wordt gedaan over de overstap komt er soms het antwoord uit dat je maar moet gaan rennen.
Mede doordat standplaatsen Rsd en Vs toch veel op de Zeeuwse lijn rijden, zijn zij zich een stuk bewuster van de aansluiting in Rsd, als je door een kleine oplopende vertraging vraagt voor de aansluiting krijg je bijna altijd het antwoord dat ze wel even gaan bellen.
Dat zijn mijn persoonlijke opvattingen, mogelijk denken andere mensen hier anders over.
 

07-09-2017 12:42:44
jordy94
jordy94
Helemaal met Michael98 eens. Naast dat zouden ze het personeel op De Zeeuwse Lijn moeten verplichten om op de vertrektijd te vertrekken (dus 15 sec voor tijd de deuren sluiten en niet na 45 sec op de vertrektijd), dat zou een hoop schelen. Ik maak me in ieder geval al zorgen over de dagen met gladheid, het gaat dan geheid vaak mis..

Laatst bewerkt door jordy94 op 07-09-2017 12:47
 

07-09-2017 12:45:56
IJsbergsla
IJsbergsla
Als dat dan ook op het dienstkaartje in seconden (DINT) zou staan...  

07-09-2017 12:49:02
mren
mren
Quote
jordy94 (do 07 sep 2017 12:42:44 https://www.somda.nl/forum/19675/p625081/): Helemaal met Michael98 eens. Naast dat zouden ze het personeel op De Zeeuwse Lijn moeten verplichten om op de vertrektijd te vertrekken


Gewoon een landelijk beleid, dat is duidelijker voor reizigers en personeel (in die volgorde). Maar dan gewoon vertrekprocedure starten op vertrektijd en niet een halve minuut van de voren. Als iedereen dat doet (dus ook de aansluitende 3600), maakt dat precies niets uit.
 

07-09-2017 13:47:27
MCN-GVC
MCN-GVC
Quote
rolandrail (do 07 sep 2017 10:46:53 https://www.somda.nl/forum/19675/p625073/):
Quote
Michael98 (wo 06 sep 2017 13:48:13 https://www.somda.nl/forum/19675/p624999/): Verre standplaatsen zijn ook niet bevorderlijk voor de punctualiteit, al is het maar omdat men niets afweet van een belangrijke overstap in Rsd.
Pardon? Bedankt voor het op één hoop vegen van mij en (minder) inzichtelijke collega's.


Ben het met Rolandrail eens, het niet halen van overstappen heeft niets met verre standplaatsen te maken. Het bewust zijn van een overstap is iets wat je gewoon ziet als hc bij omroepen overstapmogelijkheden en als mcn is dit iets wat je meekrijgt met wegleren. Dat er standplaatsen zijn die iets minder kunnen dan andere zie je ook. Heeft te maken met het vaker doen. Een mcn uit Gn, Mt en ik had er zelfs laatst een uit Ut (mcn liep geen ret meer), weten niet hoe ze SLT moeten combineren of remmen. Heeft met vaker doen te maken. Alleen is het langzamer (EZR) rijden iets dat je leert door vaker ergens te rijden. Als ik ergens weinig kom, ben ik altijd te vroeg omdat ik gewoon door rijdt. Als hagenees rijden we helaas rondje om de kerk. En er is op 350 mcn 1 dienst naar Vs in de week. Laatste keer dat ik er kwam was met de vorige herfst. Nam een trein over die vertraagd was door personen langs de baan. Omdat het erg glad was helaas geen vertraging ingehaald, maar ook niet meer gemaakt. In Vs kreeg ik ook te horen dat door gladheid de dienst in Rsd werd gesplitst. Terug naar Rsd als een van de weinige gewoon op tijd gereden, met soms glijden ipv remmen. In Rsd was ik op tijd, alleen kwam voor een rood sein. Dit omdat de stopper uit Ddr eerst binnen moest komen en ik daarna bezet binnen mocht komen. Als men het secondekaartje, wat vele al niet gebruiken, weer afschaffen zou beter zijn. Er staat bijv. vertrek 7.52 op de borden, en op ons oude kaartje. Nu staat er A .51 32 en V .52 40 alleen uren bovenaan en dus 40 seconden op een station staan waarvan de reiziger denkt dat we al moeten vertrekken.
 


Tevreden over Somda? Overweeg dan eens een vrijwillige donatie, alvast bedankt!


07-09-2017 14:05:21
sander14
sander14
Van sommige mensen ben ik de uitspraken die ze hier op het forum uitkramen ook aardig beu aan het worden. Het is gewoon lachwekkend te noemen hoe mijn collega's (en die van Roland en nog een aantal hier op het forum) inderdaad op een hoop gegooid worden. Alsof iedereen die bij de NS werkt hetzelfde is. Er zijn namelijk ook zat situaties te noemen waar wij als NS-personeel geen invloed op hebben en daardoor niet op tijd kunnen vertrekken.  

07-09-2017 14:20:44
michaben
michaben
En toch zal er wel een kern van waarheid in zitten Volgens mij voelen sommige mensen zich te snel persoonlijk aangesproken terwijl daar helemaal geen sprake van is hier.  

07-09-2017 15:16:36
IJsbergsla
IJsbergsla
"men van verre standplaatsen weten niets af van een overstap in Rsd" is de letterlijke tekst, me dunkt dat bovenstaande personeelsleden zich terecht aangesproken voelen, enige nuance ontbreekt namelijk in het geheel.  

07-09-2017 15:31:41
jordy94
jordy94
Michael98 heeft later in een nieuw bericht aangegeven dat er uiteraard uitzonderingen zijn en dus niet elk personeel 'van ver' schuldig is..

De gene die wel op zijn/haar sodemieter moet krijgen, zijn de gene die deze overstap hebben bedacht. Ik heb werkelijk nog geen positief woord over deze overstap gehoord vanuit de NS. Als reiziger ben ik blij met de kortere reistijd, maar dan moet het uiteraard wel haalbaar zijn!

Laatst bewerkt door jordy94 op 07-09-2017 15:34
 

07-09-2017 15:38:46
Klaasje
Klaasje
Ik denk dat iedereen bij het spoor, of die nou op de trein zit, in de post of aan de infrastructuur werkt wel eens iets doet wat helemaal niet handig is. Daarmee is het ook best terecht om ook wel eens kritiek te geven. En ja, mensen die het van de andere kant bekijken willen dingen wel eens wat te makkelijk op één hoop gooien. Daaraan ergeren heeft geen zin. Je kunt het hooguit wat van leren, negeren of een collega de schuld geven.  

07-09-2017 16:20:10
sjoerd
sjoerd
Er was een tijd dat je niemand de schuld kon geven. Je kreeg zelf de zwarte piet in de vorm van een boete als je een verkeerde rijweg instelde, te snel reed bij een snelheidsmeter of anderszins onhandig reed waardoor reizigers schade of vertraging ondervonden. Een goede, eenduidige instructie over een zinvolle, haalbare en uitvoerbare regel is helaas ook iets van de verleden tijd omdat eenduidige instructie erg lastig blijkt te zijn (te lange trein en te kort perron, wat dan?) en veel regels heel vaak niet zinvol, niet haalbaar en/of niet uitvoerbaar zijn. Welk een vooruitgang.%03%

Laatst bewerkt door sjoerd op 07-09-2017 16:20
 

09-09-2017 09:11:27
Henk1619
Henk1619
Quote
sjoerd (do 07 sep 2017 16:20:10 https://www.somda.nl/forum/19675/p625102/): Een goede, eenduidige instructie over een zinvolle, haalbare en uitvoerbare regel is helaas ook iets van de verleden tijd omdat eenduidige instructie erg lastig blijkt te zijn (te lange trein en te kort perron, wat dan?) en veel regels heel vaak niet zinvol, niet haalbaar en/of niet uitvoerbaar zijn. Welk een vooruitgang.%03%


Het probleem in grote bedrijven (niet specifiek alleen NS) is dat er altijd een kliek niet functionerende medewerkers is die zelf regeltjes gaan verzinnen die niet uitvoerbaar zijn. Wat is er mis met de onderstaande eenduidige, zinvolle, haalbare en uitvoerbare instructie?

Quote
rolandrail (wo 06 sep 2017 22:18:09 https://www.somda.nl/forum/19677/p625055/): Het handboek machinist zegt daarover (4.1.10) "Als u stopt langs een perron dat korter is dan uw trein, licht u de reizigers en de chef van de trein in en ontgrendelt u pas daarna de deuren."
 

09-09-2017 10:11:52
sjoerd
sjoerd
Daar is niks mis mee, maar het gaat mij er juist om dat er verschillende inzichten zijn waarvan enkele andere opties worden rondgestrooid vanachter het bureau die in de praktijk onuitvoerbaar zijn, maar wel heilig verklaard worden.  

09-09-2017 11:02:25
bacr
bacr
Volgens mij zitten jullie inhoudelijk op één lijn, da's mooi!  

09-09-2017 11:42:53
abcde
abcde
Komen er met het wijzigingsblad van okt. nog wijzigingen in de materieel omloop ?  

09-09-2017 16:17:25
cuneo56
cuneo56
Zonder wijzigingen ook geen wijzigingsblad  

09-09-2017 16:29:17
broek53
broek53
Zover ik weet, gaat het alleen om de inzet van de Sandite-stellen.  

09-09-2017 18:30:12
BGM104
BGM104
Meer wijzigingen krijgt logistiek niet voor elkaar in 5 weken doorlooptijd.  

09-09-2017 18:47:46
michaben
michaben
Quote
cuneo56 (za 09 sep 2017 16:17:25 https://www.somda.nl/forum/19675/p625185/): Zonder wijzigingen ook geen wijzigingsblad

Wijzigingsbladen gaan over meer dan alleen materieelinzet Traditioneel kent oktober vaak maar weinig grote wijzigingen in de materieelinzet, zeker sinds men de beperkingen van SGM tweetjes al in september is gaan verwerken. Wijzigingsblad volgt dan ook te kort op dat van september om feedback te kunnen verwerken, men kan hooguit kleine foutjes herstellen, de minuutwijzigingen van de herfst doorvoeren en inderdaad de sanditetreinen toevoegen.
 

10-09-2017 10:31:18
phantom
phantom
Sandite stellen rijden toch t hele jaar door mee in allerlei diensten,wat moet je daar dan aan toevoegen ?
Iets erbij zetten zodat planners weten waar zo'n stel zich bevind en het dan zo plannen dat het op een plek komt waar men ze vaak nodig heeft ?


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

10-09-2017 10:36:10
broek53
broek53
Nee, er zijn in de herfst aparte diensten voor de Sandite-stellen, zodat ze op de baan vakken blijven waarvan men bepaald heeft dat ze daar moeten rijden.
Buiten het najaar bestaan die diensten niet en zitten de stellen in de gewone omlopen.
 

10-09-2017 10:37:36
mdj
mdj
Er moet zoveel gereden en bijgevuld worden dat daar speciale omlopen voor zijn.

Die omlopen zorgen ervoor dat ze niet in het huidige omloopmodel passen.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

10-09-2017 14:31:58
VIRMm1
VIRMm1
Ter aanvulling, het bijvullen van sandite gaat met een vrachtwagen. Dus je moet sporen beschikbaar hebben waar je met de vrachtwagen langs kan. En die zijn er nou niet echt in overvloed in het land.

Daarnaast heeft het strooien van sandite niet overal nut. Sommige trajecten zijn niet zo glad. Zonde om daar dan zoveel kosten voor te maken.
Dan kun je beter vaste omlopen creëeren waarbij die treinen alleen in beboste gebieden rijden of vlak bij zee (Zeeuwse lijn, voorheen Hoekse Lijn)
 

09-10-2017 17:20:13
Trainplaza
Trainplaza
Inmiddels is het wijzigingsblad ingegaan. Wat ik heb begrepen is dat er nu een setje SGMm (vandaag 5 bakken) in de 4400/9600 rijdt, en er rijdt ook planmatig een set SGMm (vandaag 6 bakken) in de 5800/15800  

09-10-2017 19:09:15
koekje
koekje
Klopt. In de 4400 rijdt gepland SGMm op de volgende treinen:

Ma t/m Vr: 4417, 4430, 4439, 4452, 4461, 4474
Za: 4421, 4434, 4443, 4456, 4465, 4478
Zo: 4425, 4434. 4443

In de 9600 rijdt gepland SGMm op de volgende treinen:

Ma t/m Vr: 9619, 9626, 9641, 9648, 9663, 9670
Za: 9623, 9630, 9645, 9652, 9667, 9674
Zo: 9627, 9630, 9645, 9652

Laatst bewerkt door koekje op 09-10-2017 19:11
 

09-10-2017 19:34:06
MasterE
MasterE
Quote
Trainplaza (ma 09 okt 2017 17:20:13 https://www.somda.nl/forum/19675/p628100/): Inmiddels is het wijzigingsblad ingegaan. Wat ik heb begrepen is dat er nu een setje SGMm (vandaag 5 bakken) in de 4400/9600 rijdt, en er rijdt ook planmatig een set SGMm (vandaag 6 bakken) in de 5800/15800


De set in de 5800/15800 zou een sandite stel moeten zijn.


Mcn Asd
 

09-10-2017 22:03:38
broek53
broek53
Dat geldt voor de 4400/9600 ook.  

09-10-2017 23:39:16
noof
noof
Geen idee of het gemeld was maar de sanditestellen voor deze herfst zijn de 2975, 2976, 2977, 2978, 2979 en 2980 (2974 is reserve) en 7506 en 7507. Bijvullen van sandite gebeurt dit jaar op Utoz, Ahb, Mrg en Zl.  

09-10-2017 23:51:55
BGM104
BGM104
Mrg? Echt waar?  

10-10-2017 00:43:59
broek53
broek53
Bekende Sanditerij daar, toch😆?  


10-10-2017 09:14:13
noof
noof
Don't shoot the messenger, op vrijdag wordt 1 van de omlopen echt op Mrg gevuld met sandite.

Het nieuwe wijzigingsblad heeft ook een nieuwe maatregel voor de 7300 tot gevolg, deze zal er met gladde sporen niet meer zomaar uitgeknikkerd mogen worden door ProRail. Er is een nieuwe afhandeling voor, waarbij de treinen van een ander spoor gebruik maken (ook dit zal ongetwijfeld bij Mrg zijn). Dit wordt nu standaard vaker bereden en levert geen problemen op met roestrijden. Hier kan de 7300 dan aan de kant om ruimte te maken.
 

10-10-2017 10:40:30
IJsbergsla
IJsbergsla
Dat zou het opstelspoor bij Veenendaal Centrum betreffen, vermoedelijk zodat de levensgevaarlijke overweg achter het station dan "door" dicht kan. Tot voor kort was dit geen optie, Rolandrail heeft dit al eens keurig uiteengezet.  

11-10-2017 06:56:16
Pim530
Pim530
Trein 524 lijkt op woensdagen op Gn-Zl te zijn verlengd van IC6 naar IC10 (gelukkig)  

11-10-2017 17:25:38
michaben
michaben
Er rijden zo te zien vijf sandite SGMmetjes rond in reguliere treinen, te weten in de 4400/9600, 4700/7400, 4800, 5800/15800 en 7600. NS app lijkt moeite te hebben met deze stellen en toont een los stel waar het er twee zijn wanneer je een uur van te voren plant (en je dus dagplan ziet), dus ze zijn goed herkenbaar. In de ochtend en (met name) de avond maken deze treinen extra LM ritten. Er is één stel dat de gehele dag als LM rijdt (treinen 88401 t/m 88408) in het hoge noorden, in de avond wordt deze uitgewisseld, stel gaat dan van Zl naar Amf, terwijl het stel uit de 4800 van Hn naar Zl rijdt.

In de 7300 zijn twee SGM drietjes vervangen door SLT viertjes om materieel vrij te maken, de andere extra benodigde stellen zijn zo te zien uit de reservepot gehaald, ik tel drie stellen extra dit wijzigingsblad.
 

11-10-2017 17:30:36
IJsbergsla
IJsbergsla
Quote
michaben (wo 11 okt 2017 17:25:38 https://www.somda.nl/forum/19675/p628342/): terwijl het stel uit de 4800 van Hn naar Zl rijdt
Om precies te zijn trein 88421 die volgens planning zes dagen per week Alkmaar-Zwolle rijdt, op vrijdag vanuit Hoorn.
 

14-10-2017 22:37:40
oranjebank
oranjebank
Klopt t nou dat er SGMm in de 7000 hoort te rijden tussen het DDAR? Of wordt ie steeds incidentiëel ingezet? Ik constateer dat er 1 en soms 2 SGMm's rijden tussen de DDAR's op dit traject.

Laatst bewerkt door oranjebank op 14-10-2017 22:38
 

14-10-2017 22:39:49
broek53
broek53
Sandite-dienst ja. Zelfde geldt voor meerdere series waarin normaal geen SGM rijdt.  

15-10-2017 08:53:01
michaben
michaben
Nee, die in de 7000 zijn geen sandite stellen. De inzet van SGM is dan ook op dagplan niveau, waarschijnlijk vanwege het grote aantal langdurig defecte DDZ viertjes (4 van de 30 stellen zijn al zeker een maand niet meer spot en zijn ook niet gemeld in DVS) is er 2xDDAR naar de 5600 doorgeschoven en rijdt er in de 7000 SGM uit de reservepot.  

15-10-2017 11:34:31
phantom
phantom
Quote
noof (ma 09 okt 2017 23:39:16 https://www.somda.nl/forum/19675/p628134/): Geen idee of het gemeld was maar de sanditestellen voor deze herfst zijn de 2975, 2976, 2977, 2978, 2979 en 2980 (2974 is reserve) en 7506 en 7507. Bijvullen van sandite gebeurt dit jaar op Utoz, Ahb, Mrg en Zl.

Geen sandite rijden met Mp's erbij ?
En heeft iemand een idee waarom er geen ritten in zitten voor het suk spoor vanaf Rtd ri Ddr en verder brabant/zeeland in ?
Zijn de bladeren die hier voorheen vielen en toen wel glad waren,nu ineens niet glad meer ? %08%
Vroegah reed men hier namelijk wel aparte sandite diensten bv in de vorm van Mp's , vandaar de vragen


Doe maar normaal,dan doe je al gek genoeg.
 

15-10-2017 11:47:29
Rolffiej19
Rolffiej19
Mp`s worden al een aantal jaar niet meer gebruikt er zou als het goed is nog wel ergens een Sandite container op een platte wagen moeten staan maar of die dit jaar ook weer in actie komt weet ik niet


MCN ASD
 

15-10-2017 11:55:46
martijn
martijn
De laatste motorposten van Railion (voorganger DB Cargo) zijn al 8 jaar geleden gesloopt...  

15-10-2017 11:56:30
IJsbergsla
IJsbergsla
Met het verdwijnen van de Hoekse lijn - waar immer een Sanditestel reed - wordt Rotterdam-Dordrecht ineens ook overgeslagen. De Zeeuwse lijn zag vorig jaar al geen Sandite, en we hebben kunnen aanschouwen tot wat voor schattige vertragingen dat leidde...  

15-10-2017 12:00:02
Michael98
Michael98
De Zeeuwse lijn wordt niet overdreven veel met Sandite gestrooid, er was een paar maanden geleden een bericht in de media dat er een Sandite-container op een platte wagen in Rsd zou worden geplaatst, vanaf waar dan de Zeeuwse lijn kon worden bereden. In het verleden heeft die lasertrein DM90 nog wel eens de strijd met bladval aangegaan in het Zeeuwse.  

15-10-2017 20:53:44
daniel_ddr
daniel_ddr
Quote
Rolffiej19 (zo 15 okt 2017 11:47:29 https://www.somda.nl/forum/19675/p628640/): Mp`s worden al een aantal jaar niet meer gebruikt er zou als het goed is nog wel ergens een Sandite container op een platte wagen moeten staan maar of die dit jaar ook weer in actie komt weet ik niet
Mja, die staat op de kopspoortjes naast Eempolis in Amf zo zag ik vanmiddag.


Dagelijks Amf-Klp v.v. - Kijk ook eens op http://www.ovinnederland.nl