03-08-2018 13:14:51 | ||
---|---|---|
brun
|
Quote Het voorgestelde tracé is grotendeels bovengronds via Schiphol-noord. Vanaf Zuid rijdt de metro dan naast of op de Oude Haagseweg en de busbaan, over de A9 naar de Loevesteinse Randweg, vervolgens via een tunneltje naast de huidige A4-Schipholtunnel, om dan met een bocht te eindigen in een keerlus voor de aankomst- en vertrekhallen, dus rond of onder parkeerplaats P1: https://metronaarschiphol.petities.nl/system/uploads/1582/listing/amsterdam-schiphol-metro670px.jpg Da's ook best een slimme route, want de ruimte is alleen krap bij station Amsterdam Zuid en op Schiphol zelf. Maar Zuid gaat toch op de schop, dus vergt 't hooguit bij Schiphol wat lastigheden. Daar zullen wel veel viaducten moeten worden gebouwd, want onder de grond zit het volgens mij al aardig vol. Laatst bewerkt door brun op 03-08-2018 13:15 |
03-08-2018 14:37:53 | ||
---|---|---|
Nelis
|
Je kan de business case daarvoor iets beter maken door via het Rieker Business Park (middels een hoogspoormodel zoals in Japan vrij gebruikelijk is, dus metro op viaduct boven weg) en mogelijk Badhoevedorp te gaan waardoor je de ontsluiting van deze gebieden flink verbeterd ipv door een weiland te gaan. |
03-08-2018 14:59:01 | ||
---|---|---|
brun
|
Quote Inderdaad, goed idee... Moet er soms voor mijn werk zijn en da's qua OV echt een vergeten hoek van Amsterdam. Treinen rijden er op volle vaart langs, de metro stopt een kwartier lopen verderop. Hoewel er zo veel bedrijven zitten. |
03-08-2018 15:49:08 | ||
---|---|---|
279
|
je kunt ook lijn 68 gebruiken vanaf Henk Sneevlietweg naar R.B.P. doordeweeks van pakweg 07.00 tot 19.00 |