Reizigersaantallen 2015-2016 per station
Forum: Algemeen - Algemeen
05-07-2017 13:44:59
Berk24
Berk24
http://nieuws.ns.nl/welke-stations-groeien-het-snelst/

Op deze pagina staan het aantal in- en uitstappers per station, alleen wel de stations die door de NS wordt bedient.
 

06-07-2017 16:46:10
waalkade
waalkade
Ondanks alle gemopper hier over de Zeeuwse lijn zie ik met uitzondering van de beide Vlissingse stations alleen maar plusjes.
Rondom Utrecht daar en tegen veel minnetjes met uitzondering van o.a. Utrecht Lunetten.
Zou het liggen aan de verbouwing van Ut en het daarom minder aantrekkelijk was om rondom Ut de trein te nemen?
De dive-under was in 2016 zo'n beetje klaar, dat lijkt me een verklaring de plus bij Utln.

Laatst bewerkt door waalkade op 06-07-2017 16:47
 

06-07-2017 17:46:33
dennistd
dennistd
Quote
waalkade (do 06 jul 2017 16:46:10 https://www.somda.nl/forum/19502/p620088/): Ondanks alle gemopper hier over de Zeeuwse lijn zie ik met uitzondering van de beide Vlissingse stations alleen maar plusjes.
Ten opzichte van vorig jaar wel ja. Ten opzichte van 2013 is het aantal reizigers (Bgn t/m Vs) gedaald van 27.058 naar 26.321, een afname van 3%.
Quote
Rondom Utrecht daar en tegen veel minnetjes met uitzondering van o.a. Utrecht Lunetten.
Zou het liggen aan de verbouwing van Ut en het daarom minder aantrekkelijk was om rondom Ut de trein te nemen?
De dive-under was in 2016 zo'n beetje klaar, dat lijkt me een verklaring de plus bij Utln.
Ik zie met uitzondering van Utzl alleen maar plusjes op de Utrechtse stations. Bnk daalt wel ietsjes, net als Htn maar dat wordt weer goedgemaakt door Htnc.
 

06-07-2017 19:33:08
evangoor
evangoor
Quote
waalkade (do 06 jul 2017 16:46:10 https://www.somda.nl/forum/19502/p620088/): Rondom Utrecht daar en tegen veel minnetjes met uitzondering van o.a. Utrecht Lunetten.
Zou het liggen aan de verbouwing van Ut en het daarom minder aantrekkelijk was om rondom Ut de trein te nemen?
De dive-under was in 2016 zo'n beetje klaar, dat lijkt me een verklaring de plus bij Utln.

Het komt niet door mij. Met de tussentijdse halfuursdienst hebben wij de trein tussen Centraal en Lunetten vaarwel gezegd. Wij fietsen wel naar Centraal.%09% Wellicht is het uitkleden van het busnet in deze wijk ook een (positieve) reden geweest voor de trein.

Laatst bewerkt door evangoor op 06-07-2017 19:34
 


06-07-2017 19:41:28
stefanvdw
stefanvdw
Ook van Ut naar Utzl is het slecht te doen met die 8/22 dienstregeling in de spits en daarbuiten een halfuursdienst. T'is daar beter om dat station te mijden en stukje te fietsen

Laatst bewerkt door stefanvdw op 06-07-2017 19:41
 

06-07-2017 20:03:59
wouter15
wouter15
Weet iemand toevallig waar de sterkte stijging (28%) van station Driehuis vandaan komt? Volgens mij is dat namelijk niet echt een station waar veel treinen en/of bussen komen.  

06-07-2017 20:19:15
mdj
mdj
Afsluiting Velsertunnel kan een deel verklaren.


Bij twijfel: gebruik beton.
 

06-07-2017 20:24:19
b2py
b2py
Economische groei  

06-07-2017 21:59:54
IJsbergsla
IJsbergsla
Ja, de Velsertunnel dus.  

06-07-2017 23:25:36
geert
geert
Quote
stefanvdw (do 06 jul 2017 19:41:28 https://www.somda.nl/forum/19502/p620106/): Ook van Ut naar Utzl is het slecht te doen met die 8/22 dienstregeling in de spits en daarbuiten een halfuursdienst. T'is daar beter om dat station te mijden en stukje te fietsen
Die ging pas eind 2016 in dus zal niet of amper in de cijfers te vinden zijn. Zal eerder fe maken hebben met de langeurige stremmingen door de grote wisselsanering te Ut in die periode. Ben benieuwd of dit een blijvend effect is of dat de reizigers na zo'n slechte periode toch weer terug komen.
 

07-07-2017 10:20:15
DingeZ
DingeZ
Vergeet niet dat Utzl in 2016 nog een paar weken gesloten is geweest, omdat de sporen onbereikbaar waren vanaf Ut.