jorgo

| BREAKs (AM80) komen regelmatig naar Mt als vervanging. Op HGBTF.net staat ergens uitgelegd dat echter gemoderniseerde AM80's (die momenteel overigens nog vrij zeldzaam zijn) niet naar Mt mogen en dat het geloof ik idd te maken met een TBL generatie.
Nu is men dus blijkens dit artikel voornemens om klassiekjes type AM66 (en nieuwer), de gemoderniseerde exemplaren, naar Mt te laten rijden. Vóór de Brusselexpres was dit overigens 50/50 kans of je een rode AM62 of grijze AM66 kreeg, maar daarna was het om een of andere reden eigenlijk weer altijd een rode. L1 interpreteert de gemoderniseerde inzet als opknappen van de oude, maar die zullen wel weer niet weten wat ze hebben gehoord. www.l1.nl
Inderdaad hebben de afgelopen weken weer gemoderniseerde klassiekjes Mt bereikt, doch zeker niet in alle treinen, er vielen nog talrijke rode te spotten.
Overigens verdwijnen alle rode komend jaar uit de dienst, en het is dan niet verbazingwekkend dat vervolgens de gemoderniseerde (die echter, net als de BREAKS, wel degelijk een eigentijdsere uistraling hebben dan de rode) de dienst overnemen. Dat zijn dan immers de oudste stellen. Want echt zijn best doen voor de verbinding naar Mt, dat ziet de NMBS kennelijk toch niet zitten. |