24-07-2018 09:06:32 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Ja en nee. Er zit een restaurant in het oude stationsgebouw, dat een terras heeft op het lage deel van het perron. Dat terras ligt buiten de poortjes. Als je vanaf het Stationsplein door het restaurant naar het terras loopt, sta je dus op het lage deel van het perron zonder dat je door de poortjes geweest bent. Of ben ik abuis? |
24-07-2018 09:41:41 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
QuoteIn Winterswijk is het wat meer dan een meter geworden, maar globaal gesproken klopt het en zo ook Apeldoorn en volgens mij Meppel ook. Dick van den Hoven |
24-07-2018 09:51:12 | ||
---|---|---|
Apda
|
QuoteJa en nee. Er is geen terras op het lage deel. De ruimte op het perron 'buiten de poortjes' is maar heel klein. |
24-07-2018 12:10:43 | ||
---|---|---|
broek53
|
QuoteJa, die zeker! Nog een heel gedoe geweest toen daar het perron verlengd moest worden; daarmee heeft de oud-NS-architect Douma zich nog intensief bemoeid (niet geheel toevallig inwoner van Soest) |
24-07-2018 22:49:27 | ||
---|---|---|
gvttreinen
|
Het eerste perron te Tiel is nog laag maar helaas voorzien van een Prorail hekwerk zodat het als perron niet meer te gebruiken is. In 2001 is het nog (voor de laatste keer?) bij werkzaamheden aan het eigen perron als 'nood'perron gebruikt, zie https://flic.kr/p/28nawDU |
25-07-2018 10:30:32 | ||
---|---|---|
ZJ37
|
Toen de spoorwereld nog ongevaarlijk was, gelukkig. |
25-07-2018 10:52:02 | ||
---|---|---|
plubru
|
Quote En wat in de vele buitenlanden nog altijd als veilig wordt beschouwd! Alleen iets minder klantvriendelijk, maar daar hebben ze niet onder te lijden, kijk bijvoorbeeld naar de Zwitserse smalspoorlijnen. Laatst bewerkt door plubru op 25-07-2018 10:52 Groeten, Peter (I've got a ticket to ride) |
25-07-2018 21:53:44 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Dat laatste zou ik juist niet meer zomaar over Zwitserland beweren, gezien het Behindertengleichstellungsgesetz, BehiG. Ook het smalspoor moet er aan geloven. Jeanne Kok |
25-07-2018 21:58:09 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Ik zou eens in het prachtige Polen Tsjechië gaan kijken, daar gaat alles goed ondanks de lage perrons en de honderdduizenden spoorlopers. On-topic: wat ook langzaamaan verdwijnt zijn de bakstenen perronkeerwanden. Amf perron 1 heeft ze nog, Dv perron 2 idem, en nog wel wat stations, maar het begint zeldzaam te worden ten faveure van de saaie grijze betonnen perronkeerwanden. Laatst bewerkt door Jan-Mark op 25-07-2018 22:00 |
25-07-2018 22:03:37 | ||
---|---|---|
b2py
|
Hoge perrons zijn niet tegen spoorlopers maar voor drempelloze toegang voor mindervaliden.. En net de landen die jullie noemen zitten niet in de EU en hebben niet de inspanningsverplichting voor toegankelijkheid. |
25-07-2018 22:09:04 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Nee, alle Zwitserland, maar daar zijn ze op dat gebied juist verder dan hier. Jeanne Kok |
25-07-2018 22:27:35 | ||
---|---|---|
thom
|
Quote Daar zijn ze in de eerste plaats niet voor nee, maar bij perrons van 75 cm hoog zul je niet snel iemand zien oversteken naar het ertegenover liggend perron, met de lage perrons in het buitenland is het eerder regel dan uitzondering... |
26-07-2018 03:30:21 | ||
---|---|---|
selivio
|
Quote Ik weet niet in welk jaar jij leeft, maar Polen en Tsjechië zijn al sinds 2004 lid van de EU en hebben wel degelijk die inspanningsverplichting(alleen trekken zij zich er gewoon minder van aan dan "braafste jongetje" Nederland, dat wel). Zwitserland die doet het inderdaad wel gewoon uit eigen beweging... |
26-07-2018 09:43:05 | ||
---|---|---|
daniel81
|
Nou ja, 'eigen beweging', volgens mij vloeit het niet zozeer voort uit een EU-regel maar uit de Rechten van de Mens van de VN. En in Zwitserland is de mindervalidenlobby enorm sterk, die houdt zelfs de toelating van nieuw materieel tegen omdat het niet voldoende toegankelijk zou zijn. Maar we dwalen af, gauw terug naar de tijd dat we ons daar nog niet druk over maakten |
27-07-2018 11:39:48 | ||
---|---|---|
mvanuden
|
Over (nog niet zo) oude infrastructuur gesproken: Het spoorviaduct over de A28 bij Zeist wordt binnenkort gesloopt. Voor zover mij bekend heeft er nooit een trein overheen gereden. https://www.ad.nl/utrecht/vergeten-spoorviaduct-gesloopt-a28-bij-zeist-weekeinde-dicht~a30b9e4f/ |
27-07-2018 13:08:45 | ||
---|---|---|
thom
|
Naar verluid wel, de treinen voor de afvoer van spoormaterialen bij de afbraak van de lijn |
27-07-2018 17:56:32 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Op de morgen van 10 april 1973 is de lijn gebruikt om het Roemeense staatshoofd met de koninklijke trein op Soesterberg af te halen voor een staatsbezoek aan Nederland. Naar verluid ontstond er na het staatsbezoek gesteggel over de kosten van het gebruik van deze lijn tussen NS en de Staat (Ministerie van Defensie?). Jeanne Kok |
27-07-2018 18:02:14 | ||
---|---|---|
Jan-Mark
|
Zag net te Bgn een ouderwetse routestrip, deze was duidelijk een generatie ouder dan de overige routestrips in NL. Nog de oude huisstijl/lettertype zeg maar. |
27-07-2018 18:46:10 | ||
---|---|---|
Apda
|
Quote Gaat dat over de lijn Bilthoven - Zeist? De vliegbasis Soesterberg had een eigen spooraansluiting op de lijn Den Dolder - Soestduinen. |
27-07-2018 23:53:19 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Ok Jeanne Kok |
03-11-2018 15:40:02 | ||
---|---|---|
dvdhoven
|
QuoteVandaag, 3-11-2018, langs geweest, overweg is weg en het portaal is vervangen door een breder standaard portaal. Het portaal aan de oostkant van de brug is nog wel origineel gebleven. Dick van den Hoven |
15-11-2018 18:40:04 | ||
---|---|---|
charta
|
Volgens mij is de president van Finland het laatste staatshoofd geweest die per trein is opgehaald vanaf Soesterberg. Dat was in oktober 1972. |
15-11-2018 19:58:27 | ||
---|---|---|
jeanne
|
Ik ben zo vrij om mijzelf te quoten:Quote Van dit bezoek is nog een draaiboek terug te vinden in het provinciaal Noord Brabants archief https://www.archieven.nl/nl/zoeken?mivast=0&mizig=210&miadt=235&miaet=1&micode=1372&minr=963784&miview=inv3&milang=nl&mialg= pag.7. Edit:link Laatst bewerkt door jeanne op 15-11-2018 20:42 Jeanne Kok |