Het spoor in de verkiezingsprogramma's
Forum: Algemeen - Algemeen
08-03-2017 08:48:07
icened
icened
Het is verkiezingstijd. En dat is ook te merken aan de voorstellen van een aantal politieke partijen:

http://www.treinreiziger.nl/pvda-verkiezingen-standpunt-ov/
http://www.treinreiziger.nl/keuzevrijheid-staat-centraal-vvd/
http://www.treinreiziger.nl/cda-wil-vervoerders-aansprakelijk-stellen-schade-vertraging/
http://www.treinreiziger.nl/d66-alle-spoorlijnen-elektrisch/
http://www.treinreiziger.nl/christenunie-rigoureus-investeren-spoorverdubbeling/

PVDA: Eén netwerk
Meer grensoverschrijdende verbindingen naar Duitsland
Hogere frequentie

VVD: Weinig bemoeienis met tarieven vervoerders
NS vrij laten met bepaling toeslag HSL Schiphol - Rotterdam
Meer marktwerking OV

CDA: Hogere frequentie in Randstad
Nieuwe snelle verbindingen naar Duitsland

D 66: alle spoorlijnen elektrisch
Uitbreiding NS nachtnet
Verbetering reistijd Beneluxtrein via HSL.

Christen Unie: Uitbreiding spoor
Beter benutten van spoor
Nieuwe spoorlijn Utrecht - Breda.

Een greep uit de voorstellen. De politieke partijen verschillen qua ideeën met elkaar. Met sommige dingen zijn ze het ook eens zoals hogere frequentie. De vraag is welke ideeën concreet gaat worden.

Laatst bewerkt door moderator op 09-03-2017 18:51, reden: Wijziging topictitel
 

08-03-2017 13:41:02
waalkade
waalkade
Het meest simpele is het fors verhogen van de tarieven (VVD) in de spits.
Gaan er meer met de auto en heb je die frequentie verhoging niet meer nodig.

Laatst bewerkt door waalkade op 08-03-2017 13:41
 

08-03-2017 16:48:15
sjoerd
sjoerd
Ik neem aan dat deze uitleg academisch is en niet je voorkeur weergeeft. Want de kosten voor het milieu zijn er niet in meegewogen, zoals gewoonlijk.  

09-03-2017 00:27:47
waalkade
waalkade
Uiteraard.