08-03-2017 08:48:07 | ||
---|---|---|
icened
|
Het is verkiezingstijd. En dat is ook te merken aan de voorstellen van een aantal politieke partijen: http://www.treinreiziger.nl/pvda-verkiezingen-standpunt-ov/ http://www.treinreiziger.nl/keuzevrijheid-staat-centraal-vvd/ http://www.treinreiziger.nl/cda-wil-vervoerders-aansprakelijk-stellen-schade-vertraging/ http://www.treinreiziger.nl/d66-alle-spoorlijnen-elektrisch/ http://www.treinreiziger.nl/christenunie-rigoureus-investeren-spoorverdubbeling/ PVDA: Eén netwerk Meer grensoverschrijdende verbindingen naar Duitsland Hogere frequentie VVD: Weinig bemoeienis met tarieven vervoerders NS vrij laten met bepaling toeslag HSL Schiphol - Rotterdam Meer marktwerking OV CDA: Hogere frequentie in Randstad Nieuwe snelle verbindingen naar Duitsland D 66: alle spoorlijnen elektrisch Uitbreiding NS nachtnet Verbetering reistijd Beneluxtrein via HSL. Christen Unie: Uitbreiding spoor Beter benutten van spoor Nieuwe spoorlijn Utrecht - Breda. Een greep uit de voorstellen. De politieke partijen verschillen qua ideeën met elkaar. Met sommige dingen zijn ze het ook eens zoals hogere frequentie. De vraag is welke ideeën concreet gaat worden. Laatst bewerkt door moderator op 09-03-2017 18:51, reden: Wijziging topictitel |
08-03-2017 13:41:02 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Het meest simpele is het fors verhogen van de tarieven (VVD) in de spits. Gaan er meer met de auto en heb je die frequentie verhoging niet meer nodig. Laatst bewerkt door waalkade op 08-03-2017 13:41 |
08-03-2017 16:48:15 | ||
---|---|---|
sjoerd
|
Ik neem aan dat deze uitleg academisch is en niet je voorkeur weergeeft. Want de kosten voor het milieu zijn er niet in meegewogen, zoals gewoonlijk. |
09-03-2017 00:27:47 | ||
---|---|---|
waalkade
|
Uiteraard. |